Da się na stole sprawdzić, trzeba tylko mieć odpowiedni tester do tych regulatorów. Weź alternator pod pachę, udaj się do zakładu który naprawia alternatory i niech go przetestują. Jeżeli na testach okaże się sprawny (w co wątpię) to montujesz do samochodu. Jeżeli dobrze pamiętam to powinno być tam 12 V i w pozostałych dwóch około 7 V.
Witam. Zrobiłem sobie takie stanowisko - działa SUPER. Do napędu wykorzystałem sinik 3f , a zadawanie prędkości odbywa się falownikiem. Odbiornikiem energii są żarówki halogenowe 12V/75W. Oczywiście zamontowany amperomierz i odpowiednio wyskalowany woltomierz (od 11 do 15 V). Układ ma czerwoną lampkę wzbudzenia (tak jak w samochodzie). Jeżeli jesteś...
firma TCR KQEL
Firma Konceptis Katarzyna Adamiec Jest bezpośrednim dysrybutorem tego testera w Polsce. cena to około 1600 netto z tego co pamiętam.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Ale żeby to poznać trzeba go wziąć na stół. Bez przyrządów da się sprawdzić, trzeba zasymulowac sygnał z PCM-wystarczy zewrzeć z masą jeden z bolców regulatora, na chwilę się wzbudzi. Ja sobie zrobiłem tester który symuluje sygnały z PCM, napięcie wyjściowe mogę zmieniać w szerokim zakresie.
Wymieniłem ,przekręciłem zapłon odpaliłem i wyskoczył na 4 tys obrotów i obroty nie spadały, więc założyłem spowrotem stary Nowy silniczek jest 100% sprawny tylko wykonany nieprawidłowy montaż a jeśli trzpienie mają taką samą średnicę nie zależnie od kształtu grzybka to oba będą pracować bo kształt grzybka zmienili w innym celu Dodano po 28 Po odpaleniu...
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
42 V i 10 A to 420 W - tyle mocy muszą mieć rezystory (no chyba, że obciążenie krótkotrwałe to można lekko zejść z mocy) Aby z 42 V wyciągnąć 10 A potrzebujesz kilka rezystorów, które połączysz tak aby wyszło Ci 4,2 Ω. Wydaje mi się, że w rozsądnych pieniądzach nie znajdziesz takich rezystorów. Ja tam połączyłbym żarówki odpowiednio tak by miały...
Ok to muszę z mechanikiem pogadać, żeby tak zrobił. Ja dzisiaj podpiąłem taki tester akumulatora/alternatora i ta górna czerwona kontrolka oznaczająca niewłaściwa pracę alternatora raz po raz zapalała się i gasła. Robiłem test bez obciążenia i z obciążeniem włączyłem wszystko i ta kontrolka też raz po raz się zapalała. https://obrazki.elektroda.pl/9778474500_...
zasadniczo to nie testery akumulatora tylko wskaźniki napięcia. Ceny testerów zaczynają się od ok 100 - 150 zł a możesz kupic też za 3.500 zł. ale w tej cenie możesz spoko kupić. Uwaga - pokaże Ci napięcie w gnieździe zapalniczki które z różnych przyczyn może być inne niż napięcie aku (niższe).
Skoro tak to alternator "na stół". Mając odpowiedni tester można zasymulować alternator na silniku i stwierdzić gdzie jest usterka. Takie testery posiadają tylko warsztaty które specjalizują się w naprawie alternatorów. No niestety - szkłem d.py nie utrzesz.
Diagnoza była "Autel Maxi Ultra", dobrze ogarnia elektrykę i hybrydy, sprawdzałem to wcześniej. Mam wprawdzie tester Lexia, ale już nieco leciwy i elektryki nie ogarnia. Dla wyjaśnienia sprawy podaję, że sam alternator na stole probierczym ładuje. Na każdej fazie jest około 200 V. Stawiam na falownik, ponieważ przewód do ładowania 12 V wychodzi z falownika,...
co do mojego postu jw. posiadam tester do sprawdzania alternatorów IST jak i funkcje odwracalna jednak wychodzi ze cos jest z nim nie tak pisałem ze nie odpala auta szarpnie trzy razy ale w przeciwnym kierunku obrotu owe połączenie czy tez blaszki nie maja nic wspólnego możliwe ze jakiś czujnik hala uszkodzony kręcąc ręcznie kołem pasowym w prawo na...
Witam. Z potrzeby warsztatowej postanowiłem zbudować prosty tester pracy alternatora, chodzi generalnie o sprawdzenie uzwojeń alternatora pod kątem przebicia do masy, zwarć między zwojowych i symetrii uzwojeń bez konieczności rozbierania silnika. Postanowiłem zbudować obciążenie trójfazowe oparte na żarówkach dużej mocy. W tym celu kupiłem trochę przewodów,...
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
ogólnie rzecz biorąc sprawdzając alternator w zakładzie regeneracji bez problemu sprawdza regulator (ponoć jest nowy tylko ciekawe czy z odpowiednia komunikacją) i wykluczą alternator jest to najtanszy sposób wykluczenia najbardziej prawdopodobnej przyczyny (chyba że ma się tester com/lin ) nawet nie trzeba wyjmować alternatora tylko podłaczyc tester...
Witam forumowiczów. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Ibizą , mianowicie po ostatnich spadkach temperatury na dworze chcąc wyjechac o 9 rano spod domu samochód odmówił posluszeństwa , zresetowały sie zegary a rozrusznik nawet nie drgnął. Nie zastanawiając się więc długo zadzwoniłem po znajomego i odpaliłem auto na kable.Samochód chwile pochodził...
Volvo 2.4 diesel - twarda praca silnika Tester Delphi pokazuje za duże ciśnienie na szynie CR. W tych pompach otwarty zawor SCV daje pełne wysterowanie szyny CR. Zawór SCV podłączony na krótko(+) bezpośrednio z Alternatora (uprzedzę pytania - aku jest w bagażniku) Przewód sterujący (-) ze sterownika sprawdzona na zwarcie i przejście - wszystko w porządku....
Witam. Podmieniałeś baterię CR1220 na nową? Pozdrawiam
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Masz duży plus u mnie za odwagę (wreszcie ktoś napisał). Też tak myślałem na początku, ponieważ te rzeczy najczęściej pobierają prąd. Całowite odpięcie radia i alarmu z CZ nic nie zmienia. Tych lewych poborów troszku się przerzuciło, ale ten był szczególny bo pobór dochodził chwilami do ponad 5 A. Odpięcie alternatora też nic nie dało. Podpowiedź -...
fizycznie jak panu sprawdzali ten alternator to byl pan przy tym widział ze wykryło protokół z alternatora miał ktoś przystawkę do alternatorów na com ? Tak byłem osobiście przy sprawdzaniu. Tester pokazuje jaki jest protokół połączenia. W przypadku mojego alternatora gniazdo oznaczone jest jako COM ale transmisja to LIN2.1. Przy pomocy testera można...
Witam :) "Skonstruowałem", bazując na kilku projektach z elektrody tester alternatorów. Mam problem z kontrolką od ładowania. Realizacja jest prosta, jak w dwóch znalezionych na elektrodzie projektach: dajemy +12V szeregowo przez żarówkę na zacisk wzbudzenia altka. Gdy potencjały po obu stronach żarówki się zrównają - przestanie świecić. Jednak jest...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam Jak najszybciej i najprosciej sprawdzic Alternator od Fiata 126-p jezeli jest juz wymontowany z samochodu??????,dostałem znaczna ilosc i chcialbym przebrac i odłozyc te sprawne i lepsze.PROSZE O POMOC,Z GORY DZIEKUJE
Witam, Mam taki alternator jak na zdjęciu. Z tyłu są 2 złącza. Do jednego (mniejszego) idzie bardzo cienki przewód, coś jakby wyzwalający/sygnałowy, a do większego złącza podpina się bardzo gruby, czerwony przewód. Alternator jest aktualnie wyjęty z auta, bo miał małą dysfunkcje. Pytanie brzmi: Jak sprawdzić czy alternator działa, zanim zamontuje go...
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
Witam nie wiem czy to dobry dział ale chciałem się zapytać o to stanowisko do testowania alternatorów http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/A... Chciałem zrobić coś podobnego tylko najbardziej chodzi mi o te wyświetlacze wiem tylko ze 1 wyświetlacz jest do napięcia na akumulatorze a 2 jest do napięcia na alternatorze i wiem ze jest tam też wyświetlacz...
Ich tester był rozładowany odczyt dokonany jakims badziewnym testerem do bateri plus probowka , tyle mieli. Generalnie porażka jeśli sprzęgło alternatora padnie to do wymiany cały alternator tak tam jes txd. Ostatnio ( pare miesięcy temu) dostalem od nich fiestę także po wymianie rozrusznika ... okazało się że masa była urwana . Poczytam sobie o tym...
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Witam Dość często zdarza mi się naprawiać uszkodzone alternatory samochodowe. O ile sprawdzenie uzwojenia twornika i wirnika oraz zestawu prostowniczego nie jest problemem, to jeśli chodzi o regulator napięcia sprawa się komplikuje. Z powodu braku stołu probierczego, pewność że regulator jest sprawny mam dopiero wtedy gdy zamontuję alternator do samochodu...
Człowieku, czy Ty nie masz co robić ? Postaw samochód do mechanika lub elektryka , odbierz naprawiony następnego dnia. A jak lubisz sobie coś pokombinować to wymyśl jakiś pożyteczy układ. Powiedzmy emulator maty, tester alternatora ford tdci.
Napięcie mierzone na dużej wtyczce zasilającej całość - X 60 patrząc na schemat, o ile to schemat Meriva A, bo wygląda mi to na Corse C bo taki sam posiadam. Napięcie mierzone na Aku pokazuje np 13.9V podczas ładowania więc ładowanie z alternatora jest ok (oczywiscie jesli odłącze tą wtyczkę z EPS) Tester diagnostyczny pokazuje w programie tak samo...
Wymieniłem regulator na inny nowy(oczywiście podróba),dalej świeci kontrolka od ładowania.Wymieniłem w starym regulatorze szczotki i z powrotem go zamontowałem w alternatorze,ale nic to nie pomogło(dalej świeci). Tester delphi pokazał błąd P1527(obciążenie alternatora,za nisko,stały),potem znalazł jeszcze 56A(wejście dodatnie zapłonu lub informacja...
Nie myślałeś o kupieniu gotowego analizatora LIN? Ja mam APGDT001 i szczerze jeszcze nie miałem możliwości spróbować tego urządzenia. Ale znając parametry ramek można by symulować sygnały ze sterownika i w ten sposób sterować alternatorem(przynajmniej ja tak sobie to wyobrażam) A w efekcie jeżeli wiemy jaką wartość wysyłamy do alternatora wiemy też...
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem. Ładowanie na jałowym jest 14,2V, pod obciążeniem spada do 14V (światła, dmuchawy 4st, radio), może trochę poniżej. Przerobiłem wzbudzanie na przekaźnik, by wyeliminować regulator w regenerowanym altku. Aku nowe kupione w październiku,...
Diód mocy (takich jak w alternatorze) nie sprawdzi dokładnie testerem z miernika, tester nie wymusi odpowiedniego prądu. Takie diody trzeba sprawdzać z prądem w kierunku przewodzenia rzędu 5-10A i dlatego do tego celu najlepiej nadaje się akumulator samochodowy i żarówka 55-100W jako obciążenie.
No tak...miernik stanu akumulatora, ale chyba nie samochodowego, albo przynajmniej nie w aucie, ponieważ podczas pracy alternatora jest więcej niż 14 V...CIekawa obudowa, przyjemny układ, ale tzeba go dopracować :)
Skoro się świeci lampka akumulatora to oznacza że jest brak komunikacji między sterownikiem a akumulatorem. Ładowanie masz bo byś długo nie pojeździł. Wymiana alternatora musi być na identyczny model, szczególnie chodzi o regulator. I tester, tester jeszcze raz tester i tylko Clip.
witam chciałbym zasięgnąć porady fachowców: mam zamiar kupić tester akumulatorów ,jednak nie wiem jaki wybrać i czy takie urządzenie zdaje egzamin, mam mały warsztat i często spotykam się z awariami akumulatorów , alternatorów i rozruszników. widziałem taki tester, teoretycznie ma on informować o stanie akumulatora,jego żywotności , oraz o uszkodzeniach...
Diody bym się nie czepiał. Sprawdził bym w pierwszej kolejności szczotki, i pierścienie. Kiedy tam wszystko w porządku, udał bym się do zakładu regenerującego alternatory, i poprosił o sprawdzenie parametrów pod obciążeniem, a dopiero wtedy, sięgnął bym po tester i sprawdził jak wyglądają parametry obciążenia alternatora ze strony ECU.
To 7V o którym pisałeś nasunęło mi to, że musi tam być LIN (i zacisk COM a nie D+ bądź F) na regulatorze. Zmierzyłeś wartość srednią napięcia pików komunikacji LIN, i taka uwaga- stosuj miernik z szybkim bargrafem albo zwykły tester z diodą LED. Albo zobaczysz jak skacze bargraf albo ciapie dioda. Choć ja stosuję wysokoomową słuchawkę, nawet gdy chce...
kupie tester do regulatorów wszystkich typów com lin pd pwm bss może być uzywany . Potrzebuje go do stanowiska testowego alternatorów
Ja mam w pracy tester regulatorów. Taki sprzęt jest też w sklepie motoryzacyjnym. Dla zwykłego użytkownika raczej niepotrzebny. Można założyć, że jeśli diody są dobre trzeba by wymienić regulator (choć to nie reguła).
Witam, Jeśli wymontowywanie altka z Twojego samochodu to naprawdę "przygoda" to wymień regulator i będziesz miał 100% pewność że wkładasz sprawny alternator, jeśli wszystko inne w nim jest ok. Ciężko sprawdzić taki regulator domowym sposobem. Możesz spróbować zawieść go do warsztatu gdzie mają tester regulatorów napięcia żeby sprawdzili Ci sam regulator,...
Diody germanowe, do tego dużej mocy, jak najbardziej mogą przewodzić prąd miernika (ustawionego na tester diod) w obie strony. I raczej one powinny działać lepiej od innych. ;)
Akumulator należy naładować poza samochodem i sprawdzić jego stan testerem. Naładować można samemu prostownikiem a tester mają w każdej sprzedawalni akumulatorów. Po drugie, sprawdziłbym stan połączeń elektrycznych: zaciski na alternatorze, na akumulatorze oraz przewody masy łączące akumulator z pojazdem -spadki napięć na złączach i przewodach potrafią...
czesto tak sie robi, a potem na tester jak dobry, to do piaskareczki i na półeczke ;)
Posiadam tester naładowania akumulatora i ładowania alternatora, jest to bardzo prosty model, posiada 3 diody naładowania (czerwona 11,5V, żółta 12,0V, zielona 12,6V) oraz 3 diody ładowania alternatora (czerwona 12,2V, żółta 14,5V, czerwona 15,5V). Niestety od nowości po podłączeniu do różnych akumulatorów jak również przy sprawdzaniu ładowania zapala...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Temat poruszany wielokrotnie, więc postaram się ograniczyć do kilku pytań na które nie znalazłem dotychczas odpowiedzi: 1) Procentowa ocena stanu akumulatora Większość testerów jako wynik testu podaje stan akumulatora w procentach, np. 90%. Rozumiem, że jest to stosunek aktualnego prądu rozruchu do znamionowego podanego na obudowie? 3) Prąd rozruchu...
Tak jak pisałem sprawdziłem wczoraj część diod miernikiem ustawionym na tester diod,miały wartość 558 podejrzewam ze jest to mV i przewodziły w jedna stronę. Interesuje mnie co myślicie o wymianie wszystkich diod na te podane w linku.
Sprawdziłem impulastor oba na przemian pokazauje 0 i napięcie zasilania więc wygląda że ok. Podawałem mase na wyjście sygnału z impulsatora zeby zasymulowac jego działanie licznik ani drgnie. Sprawdziłem ciągłośc przewodu z 2 pina impulsatora "sygnał" poprzez kostkę t10 aż do licznika na pin 28-smy. Tester na ciągłość obowdu pika + 0.2 ohm-a czyli wygląda...
trochę poszukałem i kupiłem automata KYORITSU 1009. I teraz moje spostrzeżenia, poprzedni miernik się najnormalniej rozkalibrował, wartości dla napiecia akumulatora- różnica rzędu 0,2V Kupiłem nowy miernik bo musiałem wykonać pomiary w instalacji motocykla, w serwisówce motocykla testem na sprawdzenie alternatora z którego wychodzą trzy przewody jest...
Kontrolki od immo chyba nie ma, o ile nie jest to czerwona dioda obok zegarka, która miga. To jest diodka immo - po włączeniu stacyjki po kilku sekundach ciągłego świecenia ma zgasnąć i nie migać. A jeśli to immo, z czym to sie je? Raczej tylko tester w ASO. Czy kiedy odpalił na samostarcie, to lampka ładowania zgasła, czy paliła się? Bo przekaźnik...
Czyli nie było ładowania. Pomijając to że miałeś szczęście że nic nie padło. Czyli skoro nie było ładowania to nie wina akumulatora tylko alternatora ? Że niby nie zamarza? :) Czytałem, że AGM dosyć szybko odzyskują prąd i są odporne na głebokie rozładowania. Dodano po 1 Hyundaia bym w ogóle na tym akumulatorze nie odpalał, zdemontuj go, zawieź na...
Sprawdzałem dzisiaj czujnik podpiąłem do niego omomierz ustawiony na zakres tester diody z sygnalizacja dźwiękową tzw. "zwarcie",zimny czujnik nic nie pokazuje omomierz,podgrzałem czujnik multimetr zasygnalizował przejście(zwarcie) ale żadnej konkretnej wartości rezystancyjnej.Co do tej kostki od alternatora to jest 2-pinowa, ale sprawdzę to jutro i...
tester regulatora alternatora tester regulatora napięcia alternatora tester regulator napięcia alternatora
suszarka edh97981w system dostęp wejście ciekawa elektronik
roleta zewnętrzna krańcówki regulator ledów
Zmywarka Hoover błąd 06 - przyczyny i rozwiązania Myjka ciśnieniowa wyłącza się po uruchomieniu dopływu wody