Jeżeli wystarczy ci optyczny tester to dioda LED i do tego szeregowo rezystor 1kOhm. Prościej się nie da. Do tego można dołożyć jakoś przycisk bo z tego co pamiętam to trzeba chyba tam podać masę na chwilę by ruszyła procedura odczytu kodów.
Witam Potrzebuje testera diagnostycznego, do Peugeota 306 1.6 z 94 roku. Pewien fachowiec podpowiedzial mi ze ma byc to tester kodów błyskowych zbudowany z diody LED i rezystorka. Koledzy moze macie schemat owego testera, i opis wyprowadzen oraz opis kodów błyskowych. W aucie mam dziwny probolem, silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach, i jesli...
Witam.Czy może ktoś zna jakiś link jak wykonać tester kodów błyskowych do mojego mondeo,gdzie znajduje się złącze diagnostyczne,ilu pinowe ono jest no i jak odczytać te kody.Z góry dziękuję za pomoc.
Kodów błyskowych tu nie sczytasz. Zanim zaczniesz wymieniać "na ślepo" podjedź do kogoś kto ma tester (TECH2 lub choćby OpelScanner). Błędów skutkujących trybem awaryjnym jest sporo i nie musi to być przepływka. Może to być choćby zawór podciśnienia sterujący upustem turbiny. Wzrastają obroty, ciśnienie doładowania przekracza założoną wartość => spadek...
Jeżeli testerem nie zastała wyłączona opcja kodów błyskowych to może to zrobić. Zawierasz linię k do masy i liczysz błyski. Sterowniki obsługuje protokoły CAN / SAE J1939, ISO 9141 / KWP 2000. Więc działa i zwykły tester.
Kolego (at)pawelc, Seat Toledo 1,6 1992 nie posiada kodów błyskowych. jak nie posiada kodów błyskowych skoro mozna je sprawdzić niby tym testerem z allegro a to jest zwykła dioda (chyba że nie jest?),
Czarne gniazdo to zasilanie na tester stały (+) i (-) W szarym i beżowym gnieździe znajdują się pojedyncze przewody sygnałowe ABS I ECU (nie pamiętam które to które, ale dojdziesz do tego po wyświetlanych kodach). Podłączasz diodę do (+) w czarnym gnieździe, i do drugiego gniazda z jednym przewodem, zwierasz przewód z gniazda z pojedynczym przewodem...
Poszukałem plusa na przewodach w pobliżu komputera sterującego silnikiem. Znalazłem taki "plusik" nie zanikający w trakcie kręcenia rozrusznikiem - tzn. zasiliłem komputer lewym przewodem podłączonym do lampki oświetlenia schowka ;) Kontrolka diagnostyki silnika zapaliła się po przekręceniu stacyjki. Silnik uruchomiony ! Ale nadal jest problem... Kontrolka...
mechanik do którego jeżdżę ma prawdziwego techa2 (taki spręt kosztuje 16-18 tyś złotych).może nim robić wszystko co chce ze silnikiem.widzi wszystkie błedy, które są dokładnie opisane po polsku.może nim obniżać parametry silnika np. zmieniać parametry spalania ,wyłaczaać wtryskiwacze. pełna diagnoza. byłem kiedyś u innego to miał uniwersalny tester...
Pytam, bo to w sumie te same auta tylko różna nazwa i niewielkie zmiany, w poprzednim daewoo matizie sam odczytywałem kody migowe usterek ale nie jestem pewien czy w tym też można samemu czy trzeba mieć tester.
Niestety do renault nie ma tabeli z kodami jest pokazywane na testerze w wormie pisemnej
Szukaj kogoś z dobrym testerem. Pozdrawiam.
kolego ale w tym roczniku wystepowała juz 16 pinowa wtyczka diagnostyczna wiec raczej o kodach błyskowych nie ma mowy tylko podłaczenie testera lub interfejsu wchodzi w gre
diagnozowałem to u mechanika testerem do tego typu komputerów Kody błyskowe wyświetliły kod 31 i 57 jak możesz to pomóż
A masz komunikację z testerem (nie chodzi mi o kody błyskowe) ?
a jak sprawdziles mase na sondzie?? Zmierzyłem napięcie pomiędzy minusem akumulatora a obudową sondy i przewodem masowym sondy - powinno być praktycznie 0. Zrobiłem tester led do kodów błyskowych. Komputer pokazał błąd sondy. Sondę wymieniłem, skasowałem błędy i wszystko jest dobrze. Temat uważam za zamknięty. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Witam. Przez przypadek znalazłem wielki "HIt" na allegro, chce przedstrzec mniej obeznanych w temacie, przed "testerem" (czytaj diodą w pudełku z włącznikiem) i tylko za "44,90PLN" Ładny sposób na zarobek. Wszelkie info na temat kodów błyskowych, są dostępne na elektrodzie, oraz dokładne opisy tego. http://www.allegro.pl/show_item.php?item...
na bodajże 20pinie można wywołać kody błyskowe.. oczywiście testerem VAG 1527 ;) po K-line nie pogadasz z nim.
Dziękuje za próbę pomocy ale mi chodzi o kody błyskowe, a nie obd II. ponieważ nie sprawdzałem samochodu za pomocą testera.
Niedokończona ponieważ filmik zakończyłeś wcześniej niż emisja kodów przez LED. Trzeba czekać aż LED przestanie błyskać. Każdy kod jest emitowany więcej niż 1 raz. To wydłuża filmik. Znając zasadę sam odczytaj kody i podaj numery. Kasowanie kodów bez testera polega na odłączeniu zasilania. Można to zrobić odłączając zasilanie od sterownika(komputera)-bezpiecznik,wtyczk...
Czyli sygnał z czujnika ciśnienia i temperatury idą bezpośrednio do zegarów ? Tak to mam rozumieć ? A jak z odczytem błędów bo ABS się pali ,jest jeszcze możliwość odczyt poprzez kody błyskowe ? Pytam bo nie mam testera do ciężarowych.
nie da sie zdiagnozowac bez testera, ksiks sie machnął tam nie ma obd
No tak! a gdzie pojemność silnika? bez tego nie moge sięgnąć do odpowiedniej literatury. Np. Lada z silnikiem 1,7 ma mozliwosc samodiagnozy za pomocą kodów błyskowych, bez użycia drogich testerów. A co to za model? SAMARA, NOVA, NIVA, RIVA, CLASSIC, FORMA? CHCEM CI POMÓC ALE NIE JESTEM JASNOWIDZEM :)
Interface typu arduino z przystawką CAN wykorzystuje np . moduł do kodowania w grupie PSA zaprojektowany przez Francuzów i opisywany przez kolegów z forum przy okazji tematu o modułach bsi . Moduły do odczytu kodów błyskowych posiadają niektóre testery diagnostyczne np CARMAN itp one w niektórych przypadkach czytają takie kody . Choć czasem trzeba to...
Za schowkiem po stronie pasażera za tapicerką na przewodach wisi gniazdo diagnostyczne.Podłącz do niego tester lub zewrzyj A i B i odczytaj kody błyskowe.
ja mam takie sammo autko tzn 1,6 PN gażnik 2ee i jest tam silnik krokowy jak ma złe sterowanie to są właśnie takie objawy częsta usterka golfie z silnikiem PN podłącz tester do złączki i zczytaj kody błyskowe dostępne na stronie co ci podałem
Nie wskaże,ale jeżeli sprawdzasz " rasowym urządzeniem diagnostycznym" to możesz zrobić test balansu cylindrów-podczas pracy silnika zostają wyłaczone kolejno wtryskiwacze i tester analizuje spadek prędkości obrotowej.
kody błyskowe to tylko do 94 roku późniejsze roczniki już tylko tester
Corsa z silnikiem X10XEV-tylko tester odczyta rodzaj usterki,w tym systemie (motronic 1.5.5) nie ma możliwości odczytów kodów błyskowych. Usterka mi pachnie awarią w obrębie przepływomierza
Spróbuj odczytać kody usterek, tam są przecież kody błyskowe i nie potrzeba żadnych specjalistycznych testerów. Przy uszkodzeniu czujnika temp. który podaje informacje do sterownika objaw może być podobny, sterownik nie wie aby zwiększyć dawkę paliwa przy rozruchu zimnego silnika.
niestety testera nie mam ale odczytałem błędy jakieś trzy miesiące temu za pomocą kodów błyskowych bo świeciła się kontrolka silnika i wyszło że: 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0404 Uszkodzenie w układzie EGR 1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Poza tymi błędami jeździłem dalej aż do wczoraj .
Pytanie czy komuś udało się jakimś testerem zdiagnozować starego Mercedesa Sprintera 2,9 TD z 96' czy tam są tylko kody błyskowe? HHT ;) Dla niewtajemniczonych to protoplasta stardiagnosis
Aleksander, pierwsze zastosowanie ABS miał w lotnictwie i to w latach 30. Fakt układ mechaniczny. A w latach 70 pracowaliśmy nad wersja elektroniczną wspólnie z Boschem. Oni wdrożyli układ do produkcji a my nie. I tak w końcu lat 70 miałeś Mercedesa z ABS. Chociaż w latach 60 Brytyjczycy mieli ABS, tylko że jednokanałowy. Więc daleki od ideału. Więc...
KE-Jetronic.... można czasem osiwieć.... Potzrebujesz tester sondy lambda, nalepiej diodowy i dopiero wtedy regulować dawkę a właściwie cisnienie na rozdzielaczu..... być może sam rozdzielacz jest już przytarty.
Witam. Czy ktoś ma wiedzę jak wywołać kody błyskowe w Daihatsu MOVE (1999).Złącze DIAGNOSTIC mieści się w prawym narożniku komory silnika nad nadkolem (niebieskie).Chodzi mi o piny które trzeba zewrzeć.Auto zaskakuje - po chwili gaśnie.Pali bezpiecznik od PMNT+B. Może ktoś wie od czego to jest??Proszę o informację. Pozdrawiam. Dodano po 1 Udało się...
No teraz to już coś więcej wiadomo bo wcześniej nie byłem pewien co do wymiany tej uszczelki , rozumiem zatem ze te pomiary ciśnienia podane w pierwszym poście są nieaktualne. Tak na odsłuch tego co mówisz nie jest łatwo powiedzieć coś więcej, ale myślę że takie rzeczy jak filtr i cały układ dolotowy masz sprawny więc następnym krokiem jaki bym Tobie...
szczerze ,wg doświadczenia wątpię by ktoś zamieniał piny .tym bardziej że większość ludzi czyta kody błyskowe .sam kiedyś ,kilka lat temu ,kiedy jeszcze autocom nie był tak znany szukałem testera do starej mazdy tzn.2000r. i po czasie się poddałem nawet servis nie chciał diagnozować .i teraz błyski mi wystarczają . Dodano po 1 może poszukać pinout stera...
Witam. Mam problem odnośnie podłączenia do tego auta interfejsu diagnostycznego. Znalazłem w komorze silnika złącze okrągłe 38 pin, ale piny 1 i 2 są puste, gdzie powinna być linia K i L. Jak podpiąć się do tego auta? Znalazłem też EDC Test w kolanach pasażera, ale nie potrafię odczytać tego kodu błyskowego. Czy któryś z kolegów pomoże? Załączyłem zdjęcia...
Po kolei: -Jeżeli nie ruszałeś sprężyny powrotnej klapy, to się tym czarnym, zębatym nie baw, lepiej jedź na analizator spalin i ustaw prawidłowy skład śrubą obejściową przepływomierza (od góry, pod zaślepką, imbus 5) -Obok digifanta jest moduł zapłonowy, praktycznie niezniszczalny -Tranzystory w sterowniku są lutowane ręcznie, nie na fali powierzchniowej...
Jeśli szukasz kabelka dla własnych potrzeb to tu w zasadzie niczego nie można podpowiedzieć, wszystko zależy od konkretnej marki i rocznika. Do starego auta żaróweczka wystarczy aby zczytać kody błyskowe. Do Passeratti to kabelek za 15zł wystarczy aż do rocznika 2005 od kiedy to wprowadzili tam CAN i cena kabelka na 70zł skoczyła ale to tylko do tej...
Myślę, że taki tester to raczej droga zabawka, a mnie tylko potrzeba zgasić lampkę. Skoro można odczytać kody błyskowe ( i podaje się to w formie "zrób to sam") to komunikacja nie jest aż taka ambitnie pozabezpieczana i powinna działać w drugą stronę - przy odrobinie rozsądku powinna być możliwość skasowania błędu. Bo tak za każdym razem jak coś poprawię...
Witam kolegów mam problem ze zdiagnozowaniem magnumki posiadam tester Delphi ds 150e wersja heavy duty nie mogę połączyć się z nią, łącze się tylko z układem zawieszenia pneumatycznego z innymi zero komunikacji nie wiem co jest powodem. Podczas jazdy w magnumce zapala się kontrolka diagnostyczna ona zaczyna słabnąć kontrolka gaśnie ale ona jedzie tylko...
ech..... samochód ma z powrotem opisywaną usterkę .Teoria że to pasek jest raczej nielogiczna bo na wolnych obrotach jest ok. Jeśli chodzi o kody to serwis Forda chce za zczytanie kodów 300 zł !!! Niewiele mniej chcą elektrycy posiadający odpowiedni tester. Kiedyś znalazłem na elektrodzie opis jak się zwiera opowiednie kabelki w 3 pinowym wyjściu ze...
Linia l (stara) raczej służy do wywoływania kodów błyskowych. Stosowana w bardzo starych samochodach. Chcę naprawić linię L (używaną w starych samochodach przed 2006 rokiem) w interfejsie ds150e jednopłytowym. Pierwszy układ si 9241 po układzie wyprowadzeń wgląda na orginalny, linia K działa sprawdzałem na testerze OBD2 polutowanym na diodach https://obrazki.elektroda.pl/8692833500_...
Jakim "testerem LED" to zdiagnozowac? Zaroweczka? mam problem z audi 100 a dokladnie ze zczytaniem kodow bledow, samochod dziala jak chce i niewiem od czego zaczac i dlatego chcialem najpierw bledy zczytac. Podpinalem diode przez opornik ale caly czas swieci i ani mysli mrugac:(
Witam, z góry proszę o wyrozumiałość, jestem totalnym laikiem, jeśli chodzi o elektronikę, a potrzebuję zbudować licznik impulsów elektrycznych (12V), było by to urządzenie testujące do auta, złącze diagnostyczne w samochodzie wysyła kody "błyskowe" które trzeba liczyć, to urządzenie miało by to robić za mnie , schemat samego testera z diodą i przyciskiem...
Dzieki SVAVECON za odpowiedz. W opisie jest napisałem KNORR 2.2, może nie zwrociłes uwagi. Niestety, nie posiadam testera tylko to co na warsztacie powiedzieli i z programu diagnostycznego odczytałem. Usterka dotyczyła prawego koła. Odłączył czujnik z lewego koła i wyskoczyl drugi blad, taki sam tylko dotyczacy lewej strony. Po podłaczeniu tego lewego...
Nie da się. Za zadnym Mp90, IAW, monomotronic sie nie da nic wybłyskać, tylko tester; bo tam jest szybka wymiana dabych. Wiedzą o tym nawet przedszkolaki z grupy starszaków pod opieką Pani przedszkolanki Bożenki, ale nie lamery, które uważają że forum jest po to, aby im pomagać w ich big_problemach.
Podstaw inny sprawny procesor - przekonasz się. Te procesory mają tendencje do zdychania. Druga sprawa - kody błyskowe bywają mylące - usterka może leżeć w innym miejscu - z doświadczenia z tym modelem - wskazanie usterki procesora to często uszkodzenie północy, socketu, połączeń BGA. Jeśli nie dysponujesz kartą diagnostyczną i/lub testerem socketu...
Panowie, Nieco odgrzeje temat,moje auto to E124 Cabrio e320, 93R, mam identyczny problem jak autor tematu, po lekturze postów w tym wątku , już wiem, ze muszę zweryfikować połączenia do moduly sterującego kompresorem tj pin 2 TD czyli sygnał prędkości od strony silnika kontra impulsy z czujnika z kompresora. Jak pisze jeden z kolegów , jest to kluczowe...
kontrolka kodów błyskowych odczyt kodów błyskowych wywołanie kodów błyskowych
rozpuści grzałkę ipconfig adapter bluetooth laptop samsung ue55ku6100
bateria parkside styki bateria milwaukee
Baofeng K-6 – brak głosu, tylko szum przy odbiorze, CTCSS, squelch, scrambler Pioneer CT – brak przewijania do przodu i tyłu, wymiana pasków i idlera, typowe usterki