Schemat modułu raczej nieosiągalny. -dlaczego przypuszczasz że drugi (szybki) bieg wentylatora nie pracuje. Drugi bieg to bieg krytyczny, załącza się wtedy gdy pierwszy bieg nie daje rady tzn. temperatura silnika znacznie urosła lub ciśnienie w klimie jest bardzo wysokie. Tu potrzebny tester z funkcją "test elementów", lub możesz zasymulować czujnik...
Kontrolka to zapewne problem z rezystorem wentylatora chłodnica... błąd "się znajdzie" jak tester będzie odpowiedni.
Witam, pacjent to Peugeot Boxer III 2,0BlueHDI oznaczenie silnika DW10FUD. Mam problem z wentylatorami chłodnicy. Na postoju z wyłączoną klimą wentylatory stoją niezależnie od temperatury (sprawdzone do 110st), po włączeniu klimatyzacji działają normalnie 1 i 2 prędkość. Podczas jazdy po przejechaniu 500m niezależnie od temperatury silnika załącza się...
Jest zero, bo ty tak mówisz. Tester tak mówi, dziura jest już chyba od dwóch lat. Temat założyłem bo robiłem koledze tego golfa. Było tak jakw tamtym temacie, podstawiony ten czarny moduł wentylatorów i bez zmian. Koleżka zadzwonił do mnie i powiedział że pojechał gdzie indziej i wymienili mu duży wentylator i jest już dobrze. Dlatego właśnie założyłem...
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień. Wprowadzenie...
Jak czujnik jest przy termostacie to logiczne że komp go widzi i każe załączyć wentylator jak podaje złe wartości tylko czemu temperatura zachowuje się według mnie poprawnie rośnie od 15 do 90 i się utrzymuje To proste. Wentylator/y na chłodnicy załączane są od temperatury silnika lub od ciśnienia klimatyzacji. W Twoim przypadku masz uszkodzony (źle...
Nie ma żadnego wyłącznika wentylatora , wentylatorem steruje przez przekaźniki sterownik silnika . Pewnie jakiś problem z czujnikiem temperatury silnika . Podłącz jakikolwiek tester sprawdź błędy i parametr temperatura silnika na liście danych .
Witam, Mój samochód to Citroen DS4 z 2011 1.6 e-HDI kod silnika to chyba 9HR, automat. Rozszczelniła mi się chodniczka oleju i dostał się olej do chłodnicy. Po kilkukrotnym czyszczeniu chłodnicy i usunięciu oleju z układu chciałem sprawdzić czy wentylator pracuje poprawnie wysterowując jego prace za pomocą testera i o dziwo ani pierwszy bieg ani drugi...
Fajny projekcik, ale czy któś mógłmy mi powiedzieć (albo wskakać miejsce gdzie szukac), jak przerobić ten projekt aby poprawinie zliczaćobroty silnika ale zasilanego z PWM? Czy kondensator wpięty pomiedzy zaciski zasilania wentylatora załatwi sprawę?
Jakie jest napięcie na podłączonym czujniku a jakie na odłączonym? Podłączony czujnik ~1,1V (tak jak na zdjęciach wyżej, przy czym ciśnienie w układzie podczas testów 5bar, na manometrze a nie odczytane z diagnosytki), kostka odłączona od czujnika, parametr się zeruje. Podpinacie ten samochód pod uniwersalny tester. Może ta wartość podawana w barach...
Co do sterownika silnika jak to moge sprawdzic czy jest uszkodzony? To akurat pokazał by tester diagnostyczny... Bezpieczniki wszystkie sprawdziłeś rzetelnie?
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam! Pacjentka to Felicia 1.3 z 98r. Z opisanym poniżej problemem już ją nieświadomie kupiłem, nie zauważyłem bo ciężkie do zdiagnozowania i łatwe do przeoczenia. Otóż autko się grzeje, ale tylko na postoju, w czasie jazdy osiąga raczej max 80-90 stopni (termostat wywalony ale o tym później). Po zakupie przyjechałem nią normalnie do siebie, w krótkiej...
Witam, Posiadam Opel Corsa 1.2 16v x12xe 2000 rok, od tygodnia zmagam się z temperaturą płynu do chłodnicy. Zaczynając od początku silnik się gotował momentalnie dosłownie kilka minut na postoju (od zimnego), został wymieniony termostat na nowy, bez skutków. Sprawdziłem oba termostaty okazało się, że oba się otwierają a węże od chłodnicy tak jak chłodnica...
Może ma ktoś tester i mógłby zrobić test pracy wentylatora w samochodzie i zmierzyć jakie są przebiegi napięcia na poszczególnych pinach szczególnie tych SI i PF które służą do sterowania? opis testu jaki zaproponował memory: http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php... "podłącz pod wtyczkę w aucie nastepnie interfejs...
Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
tak sterownik silnika, odczytaj temp. silnika jakimś testerem
Może być brak sygnału z czujnika i wtedy też włączy wentylatory a brak sygnału może być przez przerwany przewód. Odczytać testerem jaką temperaturę widzi silnik i jakie są zapisane błędy.
Każdy uniwersalny tester/interfejs OBD2 poradzi sobie z odczytem temperatury jaką widzi sterownik silnika. Więc po co sobie komplikować?
Przy pomocy testera diagnostycznego możesz wymusić procedurę statycznego wypalania DPF. W trakcie otwarta maska i wentylator przemysłowy na silnik, po zakończeniu konieczna wymiana oleju.
Co może być przyczyną, że nie załącza się wentylator od chłodnicy? klima działa wporzadku Wszystko .np spalony bezpiecznik ,przekaźnik albo silnik wentylatora. Podłacz tester i sprawdź co PCM.
Silnik się przegrzewa, po uruchomieniu silnika załączam klimę i tester widzi że sterownik silnika załącza 1 bieg wentylatora.
Pierwszy bieg wentylatora to inaczej wentylator zasilany przez opornik w celu zmniejszenia prędkości obrotowej. Opornik masz albo na dole obudowy wentylatora albo w silniku wentylatora. Możesz biegi wywołać z testera lub fizycznie sprawdzić opornik. Gdybyś miał zacięty termostat to płyn by wrzał (tylko mały obieg).
Podłącz pod tester i zobacz na parametry - żądanie włączenia wentylatora i ciśnienie czynnika i wszystko będzie jasne. Hondy włączały przy zgaszonym silniku i włączonym przycisku AC.
Na obudowie termostatu i nie steruje bezpośrednio wentylatorem. Za włączanie wentylatora odpowiada sterownik silnika. Najprościej podłącz tester i aktywuj wentylator komputerem, będziesz wiedział gdzie dalej szukać.
Wymuś testerem diagnostycznym włączenie wentylatorów. Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika
Po pierwsze płyn zagotuje się dopiero przy około 120 stopniach. Ciśnienie w układzie jeszcze podnosi temperaturę wrzenia. Może pompa robi słaby obieg. Tak czy inaczej wentylator powinien pracować nie później niż przy 102-105 stopni. Jeżeli masz rezystor wentylatora, prawdopodobnie nie włącza się pierwszy bieg wentylatora. Winny może być sterownik silnika,...
Witam kolego jakoś chaotycznie to napisałeś , Witam. Problem z 1.6 HDI. W lecie silnik się grzał. to znaczy jaką temperaturę osiągał ?, a wentylator chodził chyba z 4 minuty, aż nie popuściłem klemy. Wąż górny od chłodnicy ciepły, nie jakoś bardzo gorący. Termostat wymieniony, jakiś czujnik temp. też ponoć był wymieniany, rezystor wentylatora podobno...
Odłącz czujnik temp silnika
Weź tester, rozgrzej silnik niech się uruchomią wentylatory. Teraz go zgaś i zobacz jak temperatura idzie o około 2, 3 stopnie do góry, a chłodnicę wody możesz spokojnie dotknąć ręką Chłopie czy ja podważam twoje teorie??? Cyrkulacja to zwykły cykl w każdym układzie z płynem o różnej temperaturze a ty mi pier, że idąc moim tokiem myślenia to można...
Powiem Ci że już niczego nie jestem pewien przy Twoim aucie :D Wedle rocznika wychodzi, iż w 2004 roku w tym aucie z tym silnikiem powinna być sprężarka że sprzęgłem, oraz dwa wentylatory. Piszesz o jednym wentylatorze, i sprężarce z zaworem, więc moją teorie w łeb weźmie :) Jak wrócisz, i będziesz miał podgląd na ciśnienia, oraz parametry bieżące z...
Kupiłem 308SW z takim silnikiem i usterką znaną mnie i sprzedającemu: wypadanie zapłonu błąd ECU: P1339, czas wtrysku cyl. 3-0.00 msec, po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach. Sprzedający wydał na zrobienie głowicy wg dostarczonego mi paragonu: 2680,00 zł i nic to nie pomogło, po nagrzaniu do temperatury 103 st.C w obwodzie silnika (przed termostatem...
Jesli masz klimatyzacje to normalne. Do diagnostyki tylko tester z podgladem wartośći
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Zgasiłem po 10 minutach idę odpalić zobaczyć czy zagada i koniec kręci nie odpala. Zapach paliwa czyli zalał się... Wychodzi że go zalewa. Testerem trzeba sprawdzić jak sterownik widzi temperaturę silnika. Jak odpali to rozgrzej go do właczenia wentylatora chłodnicy i dalej zobaczymy.
Zegary przeczesałeś testerem a moduł chłodzenia, widzi temp. silnika?
Do sprawdzenia bezpieczniki 5 i 6 w skrzynce pod maską i przekaźniki koło nich. I do tego tester. Sprawdzić błędy czy są ,wysterować przekaźniki i sprawdzić czy działają. Sterownik silnika kontroluje układ.
Jeśli to wielopunkt, to wentylatorem steruje sterownik silnika, przekaźnik jest obok sterownika. Pasuje zrobić podgląd parametrów testerem.
Jakoś się da. Kabelkiem, zworką, testerem, miernikiem, pirometrem itp. Rocznik,model, kod silnika wskazany, bo szklane kule miałem kryształów z kopalń na Uralu, a się mi stukła i teraz jest embargo na dostawy. W starszych modelach obstawiam brak pierwszego biegu wentylatora. Jak wszystko sprawne, (węże, korek, zbiorniczek wyrównawczy i jak masz płyn...
Elektryk stwierdził że to niemożliwe iż nie działa wentylator przez modyfikacje ecu. Mówi że prawdopodobnie padł moduł wentylatora. Pytanie gdzie jest jakiś termowłącznik? Ja bym dodał bardzo marny elektryk. Pomyśl troszku sam - do wentylatora dochodzą trzy przewody. dwa grube to zasilanie oraz cienki to sterowanie prędkością obrotową. Skoro z klimy...
Wymieniony mały wentylator i sterownik przy dużym wentylatorze. Sprawdzone masy i zasilania oraz linia do sterownika silnika pod kątem zwarcia do masy i ciągłości przewodów. Błędów w sterowniku nie zapisuje. Po odpięciu złącza wentylatorów oczywiście pojawia się błąd w sterowniku. Po przecięciu na próbę przewodu sterującego z komputera silnika wentylatory...
Witam, Posiadam samochód Renault Clio II Ph2 1.4 16V z roku 2003 (posiada sieć CAN). Ogólnie mówiąc silnik "gotuje" płyn chłodniczy. Wentylator na chłodnicy nie włącza się po osiągnięciu wymaganej temperatury (domyślam się, że powinno to być około 90st.C). Działa tylko w następujących warunkach: 1. Po odpięciu czujnika temperatury płynu chłodzącego...
Podpowiadałem Ci wcześniej sprawdź czujnik ciśnienia klimatyzacji . Klejenie się przekaźnika znam to tylko z opowieści nigdy się z tym nie spotkałem .Przekaźnik albo działa cały czas (stopione styki ) albo nie można to sprawdzić sterując wentylator ze sterownika silnika , ale żeby przekaźnik włączał wentylator po 10 km , szanse na to są bliskie 0 ....
Jak rozumiem, wyłączenie testerem skutkuje fizycznym wyłączeniem wentylatora? W takim razie trzeba sprawdzić jaką temperaturę silnika widzi sterownik. To samo z ciśnieniami w klimie.
Witam, poszukuje schematu klimatyzacji manualnej w Kia Sorento 2003r 2.5crdi. Panel 3 wtyczki (jedna stopnie wentylatora, pozostałe dwie "sterownik" klimy). Mechanicznie ok, w ECU silnika mogę testerem włączyć przekaźnik sprężarki i wentylatora, sprężarka "na krótko" tłoczy - ciśnienia ok, R134 uzupelniony. Nie ma zasilania na czujnik ciśnienia i sygnału...
Podłącz tester. Kuźwa nie wierzę że to trzeba było napisać. Nie wierzę. Czy naprawdę sam byś na to nie wpadł?
A więc coś takiego używam i też na postoju nie włącza się dmuchawa. Temperatura awaryjna dla tego układu to 105 st C. Przy 95 st C włącza się dmuchawa podczas pracy silnika. Jeśli dalej chcesz drążyć zagadnienie skieruj się na tester.
Może być wspólny (dostający sygnał z klimy) moduł (sterowania / załącznia w sumie przekaźniki ) wentylatorów, ale oczywiście niezależnie od stanu klimy, silnik musi się chłodzić. Jak masz jakiś tester to zobacz czy sterownik widzi że samochód jest nagrzany. Zobacz też czy jest termostat w chłodnicy i jeśli jest to sprawdź / omiń testowo.
Jeżeli tester nie jest dedykowany dla FORDA może źle odczytywać parametry silnika.
Nie trzeba nawet Clipa, praktycznie wszystko co z silnikiem związane to i uniwersalne testery oganiają.
komp pokazuje tylko jeden błąd wentylator ciepłego powietrza na tył I pewnie odczytane z silnika. Ehh ta chińszczyzna powinna być droższa. Podłącz to auto kolego pod porządny tester.Będzie to tańsze od wymian części na pałę.
Witam Peugeot Expert 2.0 HDi 120 km, 2008/9 rok, silnik RHK, VIN VF3XURHKH64228972 Nie załącza się wentylator chłodnicy wolny bieg (wentylator sprawdzony na krótko i działa), drugi wentylator załącza się przy około 110 stopniach. Klimatyzacja nie działa, podejrzewam, że jest pusta, przekaźnik w kabinie tyka. Przekaźniki w skrzyneczce na przednim pasie...
Przekaźnik zapina kalkulator silnika. Zrób test ( testerem) układu antipercolate.
Bez podglądu parametrów testerem nic więcej nie zrobisz.
Tylko niesprawny wentylator albo inne anomalia powodują gwałtowny wzrost temperatury silnika w tym modelu. Masz możliwość odczytać temperaturę silnika jakimś testerem?
(at)ElektrodaBot Przepraszam, źle się wytłumaczyłem. Chodziło mi o to, że kupiłem kompletne urządzenie, a nie MOSFET Dzięki za info. Dla porównania znalazłem również ten film, który pokazuje dokładnie, gdzie umieścić kontroler prędkości w kanale. Czekam na komentarze końcowe i zamykam wątek. Jeszcze raz dzięki! Krótkie podsumowanie tego, co ustaliliśmy...
Tak silnik też się przegrzewa bo tak. Wymuszenie uruchomienia z testera nie działa bo tak. Drogi kolego zatem jak byś zdiagnozował usterkę?
Tester prawdę ci powie. Kontrolka się świeci -będą błędy w Kuhlmotormodule.
Jakie ciśnienie panuje w układzie na HP odczytywane z manometrów maszyny a jakie widzi tester diagnostyczny w module chłodzenia silnika z klimatyzacją?
że podczas diagnostyki dobrze wyposażone auto pobiera ponad 10, nawet do 20A. Jak nagle zapnie wentylatory i sześć świec żarowych to i setka mało będzie. dużo może by wystarczył 12V -13,8V 40A za 300zł Za 300 zł to można wódki kupić a nie w nowych autach grzebać. Podstawą programowania auta jest sprawny i naładowany akumulator. Do tego zasilacz 14,4V...
Gdzie presostat,gdzie wentylator??? Rzym i Krym ....Czytałem widziałem ,wiem,zrobiem. Czujnik w chłodnicy nowy czy ten w głowicy? Silnik zrobisz po diagnostyce testerem.
21W żarówka wpinana w miejsce cewki przekaźnika to ryzykowna zabawa, może się skończyć spaleniem drivera w sterowniku silnika. Podsumujmy: - jak włączysz zapłon i zewrzesz w gnieździe przekaźnika 30 i 87 to wentylator działa? - jak włożysz 1-2W żarówkę w miejsce cewki przekaźnika (85-86) i wymusisz włączenie wentylatora na 2gim biegu to żarówka się...
1. Dziękuję jarek_lnx za informację. Jeśli masz jakiś link do prostego rozwiązania soft startu, to bardzo proszę podeślij. Istniejące rozwiązanie mnie zadowala. Chodziło mi bardziej o to by przy przełączaniu prawo – lewo zasilacz ATX nie wyłączał się, co osiągnąłem. Silnik wycieraczek ma przekładnię ślimakową i rozpędzanie się całego mechanizmu jest...
Witam wszystkich. Berlingo bez klimy. Silnik na zwykłej pompie wtryskowej. Wentylator nie włącza się. W tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury, znajdujący się na wylocie z głowicy i tym samym przy korpusie filtra paliwa. Czujnik wskazuje prawidłowo. Podłączyłem drugi. Grzejąc go zapalniczką najwyższe wskazanie uzyskałem 120 stopni A wentylator...
Witam, w oplu meriva nie działał wentylator. Uszkodzony był opornik wstępny, po wymianie działa 1 i 3 bieg, niestety 2 nie działa. Po załączeniu testerem słychać cykanie przekaźnika, jedyny błąd w silniku to P1482 - przekaźnik wentylatora chłodnicy 2, nieprawidłowe działanie. W załączniku jest schemat układu chłodzenia, nie mogę zrozumieć w którym momencie...
Witam. Koledzy pytanie czy nie wyłączający się wentylator chłodnicy jest jakimś objawem typowej awarii w tym aucie ? Zaczęło się to nagle aż rozładował się akumulator. Pierwsza próba naprawy to wymiana regulatora w alternatorze bo ładowanie było kiepskie. Akumulator po tym naładowany, sprawdzony testerem i jest ok. Auto jeździło dwa dni ok po czym znów...
Wentylator włącza sterownik silnika poprzez przekaźnik na podstawie odczytu z czujnika temp. Jeśli wentylator chodzi po zdjęciu kostki ,to znaczy ,ze elektryka ok. Pewnie masz uwalony czujnik. Podłącz tester , wejdź w parametry bieżące i odczytaj temp. szilnika i porównaj z rzeczywistą . Jeśli się różnią to wymień czujnik.
Czy samochód był połączony pod tester? Jeżeli tak to jaka temperatura silnika była w ECU po nagrzaniu. Bez tego ani rusz kolego. Ja podejrzewam, że kolego masz uszkodzony termostat stad te problemy.
Podłącz pod tester to się cosik dowiesz. Np czy widzi obroty. A włączający się wentylator to np. brak zasilania na ECM ,uszkodzony czujnik temp, albo moduł wentylatorów.
To walnij znak zapytania ( to taki łabądź, o taki-?) na końcu wcześniejszej Twojej wypowiedzi. Podłącz się testerem ze sterownikiem silnika i wybierz test elementów wykonawczych i wysteruj oba biegi wiatraka, może masz uszkodzony styk przekaźnika? A, i nie wszystkie miały wiatrak dwuobrotowy.
Witam temat stary ale na topie mam to samo citroen berlingo 1,6 hdi 2014 rok wentylator włącza się na 50% po odpaleniu silnika i po wyłączeniu pracuje około 15min rezystor odpada nowy orginał nawet dwa razy podmieniany z pozycji testera działa prawidłowo dpf moduł dodatku w miare nowe wszystko działa bez zarzutu jedyny błąd w sterowniku to U1218 opisany...
Po pierwsze sprawdzic akumulator na dobrym testerze .Prawdopodobnie juz nie trzyma parametrów. Serwisowane w KIM-ie? Rozumiem ze silnik HDI .Jest tam specjalny filtr dopalajacy czasteczki sadzy . Wentylator go chłodzi jeśli przed zatrzymaniem była jazda na wyzszych obrotach filtr dopala te czasteczki i musi byc chłodzony wentylatorem.
Hmm silnik pracuje równomiernie, zamówiłem tester co2., to jeśli uszczelka to ten termostat się nie otworzy? Tak odpowietrzalem, zbiorniczek otwarty, ciepły nadmuch włączony do włączenia się wentylatora, chyba dobrze zrobione?
Witam Dzięki za zainteresowanie.Wbrew temu nie jest to dziwny temat ale ra- czej koledzy nie zrozumieli zapytania.Co parę m-cy podłączam 32 silni- ki wentylatorów dachowych/w różnych halach/ w trudno dostępnych kanałach wentylacyjnych,/z powodu przeglądów,silników,wymiany łożysk lub przezwojeniu/.Po ponownym zamontowaniu i podłączeniu 40-50% wentylatorów...
Witam Kolega "Dario" kiedys juz wrzucał ten problem ale nie uzyskał odpowiedzi tak wiec ZafiraA 1.8 16v, sama benzyna, gasnie kiedy jest ciepła, po odczekaniu zapali i silnik pracuje ok, podłączałem pod tester, brak jakichkolwiek usterek, a i jeszcze jedno kiedy nie mozna jej odpalic tester nie moze sie połączyc z sterownikiem silnika inne systemy wchodza....
Witam, pacjent to Peugeot 307 z 2003r. Silnik 1.4 benzyna bez klimatyzacji. Jeden wiatrak na chłodnicy zasilany dwupinowym złączem. W skrzynce na chłodnicy znajduje się bezpiecznik i przekaźnik. Objaw jest taki, że gdy temperatura dojdzie na wskaźniku ledwo ponad 90st. nagle wskazówka wędruje na czerwone pole, zapala się na zegarach "STOP" i słychać...
Takie skakanie nie jest prawidłowe. Generalnie silnik nagrzewa się równomiernie, stopień po stopniu, zawahanie może być w momencie otwarcia termostatu, potem grzeje się aż do włączenia wentylatora. Zobacz na to że temp płynu jest niższa niż powietrza. Wiarygodność tego "testera" jest porażająca. 🤣 Poza tym diadnozowanie po statycznych obrazkach?
Niestety nie mam schematu całej reszty, ale postaram się pokrótce opisać. Do schematu który przedstawiłem podłączone są 4 przekaźniki sterowane 24V, do ich cewek podłączone są równolegle diody PH4148. 1 - przekaźnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora. 2,3 - przekaźniki odpowiedzialne sterowanie silnikiem DC, poruszający rdzeniem transformatora....
Silnik 21214. Jest tak-nim temperatura zbliży się do momentu aż powinny włączyć się wentylatory przekaźniki nimi sterujące cyklicznie się załączają; powoduje to zrywy wentylatorów, czasami trwa to 2 minuty. Zupełnie jakby ktoś się bawił przekaźnikami. Podczas podglądu wartości zmierzonych temperatura również skacze w zakresie 5 stopni, ale podłączyłem...
Spotkałem się w E46 ze zgnitym przewodem sterującym. Był błąd wentylatora(klient przyjechał ze swoim testerem uniwersalnym, inpy nie podłączałem wtedy). Ok. 20cm od kostki z wentylatora przewód był cały zielony. Po wymianie krótkiego odcinka przewodu(jakieś 5-10cm) wszystko wróciło do normy. Podłącz żarówkę 12V 21W do grubych przewodów we wtyku do wentylatora,...
Musisz wykonać diagnostykę jakimś konkretnym testerem bo bez tego można gdybać.Może presostat ,czujnik oblodzenia ewapulatora zwarcie lub przerwa w wiązce czujnika temperatury brak komunikacji ecu z modułem wentylatorów .Jak byś potrzebował sterownik silnika z immo do x16xel to mam pisz na priva .
Witam problem jak w temacie. Przede wszystkim proszę o schemat układu sterowania - silnik 2.0 136 KM PSA Ciężko ze schematem i w ogóle z informacjami na temat tego silnika. Wątek gdzieś , kiedyś już był po części poruszany, chcę przejrzeć na początek instalację - zaglądałem do komory ze sterownikiem silnika, trochę kurzu ale przewody raczej w dobrym...
witam autko jak w temacie rok prod 2006 brak pracy wentylatora jest tylko jeden auto po przejsciach na złaczce wentylatora 3 biegunowej stała 30 i 31 sprawdzone pod obciazeniem ok bład czytany lanczem błed aktywacji wentylatora nie dajacy sie kasowac wentylator nie rusza z zadna predkoscia ani z aktywacji testerem ani po właczeniu ac ani po osiagniecu...
Koleżanko poproś kogoś obeznanego w autach, aby sprawdził poziom płynu chłodniczego i ewentualnie odpowietrzył układ chłodzenia. Jeśli faktycznie silnik szybko się nagrzewa, to winnym może być termostat. Na próbę możesz włączyć (na maksa) ogrzewanie i czy będzie to miało wpływ na obniżenie wskazań temperatury. Testerem można podglądnąć rzeczywistą temperaturę...
Nic sie nie mostkuje,czujnik podaje okreslona wartosc rezystancji w stosunku do temperatury plynu.Nie majac dojscia do testera sterownikow tego auta trzeba posilkowac sie podajac opory testowe zamiast czujnika temp.Nie pamietam parametrow czujnika w okreslonych temp.pracy.Chyba czeka cie jednak elektryk bo nie bardzo rozumiesz zasade dzialania.Zadnego...
Witam, auto jak w temacie, nie uruchamiają się wentylatory w momencie pracy klimatyzacji. Sprężarka rusza ale gdy wzrośnie temperatura i ciśnienie wyłącza się. Włącza się ponownie gdy temperatura skraplacza spada a co za tym idzie i ciśnienie. Po podłączeniu Uni-Checka 2000 w diagnozie silnika mogę sterować pracą wentylatorów na 1 i 2 biegu poprzez...
Jeżeli schemat się zgadza, to nie ma tam klasycznego termowłącznika. Układ korzysta z czujnika temperatury cieczy chłodzącej sterownika silnika. Najprostszym testerem na ELM albo czymś podobnym możesz sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik. Dedykowanym softem prawdopodobnie będzie też widoczny stan zasterowania przekaźnika, a w teście elementów...
Możesz mi wyjasnić co to jest czynnik roboczy AC.. Aaaa, luiza! Jesteś blondynką tak? Lubię ten kolor włosów więc wytłumaczę Czynnik AC to czynik klimatyzacji czyli R134a. Jak jest za duże ciśnienie to włączy sie fena aby go schłodzić. Moduł chłodznia silnika najefektywnej sprawdż testerem Tech2 z modułem CanDi ( bo jak wnioskuję chodzi o astrę H)
czy może być uszkodzony wentylator chłodnicy Przeciez sam piszesz, ze jest dobry. udaje się jedynie włączyć za pomocą testera diagnostycznego 1 i 2 bieg Problem dotyczy oczywiście wentylatorów które się nie załączają nawet przy temperaturze 94 stopni Skad taka precyzja pomiaru? W tym silniku, wentylator wlacza sie przy 106°.
Witam grupę, czy ma ktoś może jakiś pomysł na usunięcie usterki w Oplu Corsie 1.2 16v 2002r. mianowicie błąd P0115 obwód cieczy chłodzącej zbyt wysoki sygnał podczas odczytu temperatury z testera wykazuje -40 stopni Celsjusza a napięcie mierzone we wtyczce czujnika temperatury cieczy wykazuje ponad 6,5V z tendencją spadkową. Po wyłączeniu silnika kiedy...
Chciałbym zapytać przy okazji, czy wąż, który idzie z dołu od boku zbiorniczka wyrównawczego, ma być pełny wody? Bo u mnie nie jest. Jeśli chodzi o wymianę uszczelki, wiadomo, że szansa jest, że jest źle założona, ale wtedy byłyby objawy typowe dla uszkodzenia uszczelki, prawda? U mnie nic nie ma, oprócz dymu, który nie jest bardzo gęsty. Spróbuję...
Czy ścigać mechanika za "naprawę" ? Najpierw podłączyć vaga i porównać jakie temperatury widzi sterownik silnika w bloku pomiarowym 7-mym a jakie widzi licznik.Wskazówka idzie na 90 stopni na liczniku już od 79stopni temperatury płynu i zostaje tam do 108stopni.Taka konstrukcja.Tylko tester da podgląd wartości rzeczywistych i podglądu załączenia wentylatora....
jak w temacie Zafira 2000 rok, 1.8 16v, sama benzyna, potrafi gasnąc na skrzyżowaniu, po odczekaniu zapali i silnik pracuje bez zarzutów, podłączałem pod 2 różne testery, brak jakichkolwiek usterek, nie pokazuje nic, brak wskazań wskaźnika temperatury, zauważyłem ze silnik gaśnie gdy włącza się wentylator, w których pinach sterownika znajduje się połączenie...
Prawdopodobnie od nowa musisz sparować - przeprowadzić bindowanie z aparaturą. Nie sugeruj się opisem 320A ten regulator dopuszczalny prąd ciągły wynosi 35-40A przy dobrym chłodzeniu wentylatorem. Jak podłącze do odbiornika ESC to się nic nie dzieje, podłączyłem tez do testera i też nic. Gdy podam napięcie to robi się cały ciepły radiator. Silnik miałem...
ten błąd od sondy teraz nie wyskoczył gdy samochód jeździ na benzynie, coś mi się wydaje że coś może być nie tak z gazem ponieważ samochód posiada instalacje gazową i gdy była sprawdzana sonda podczas pracy na gazie na komputerze to wyskakiwało że sonda podaje za wysoką dawkę i była liniowa muszę ja sprawdzić tylko na benzynie, ale ten błąd z termostatem...
mozna zamontowac dodatkowy czujnik temperatury i przez przekaznik podpiac zasilanie na wentylator. Takie porady to rozdawaj kolegom na osiedlu. 100*C to nie jest jeszcze powód do strachu, uruchom silnik i grzej aż do włączenia wiatraka bo czuję, że masz wszystko ok. z chłodzeniem. Zanim doprowadzisz do przegrzania silnika, wcześniej zacznie bulgotać...
Witam Mam problem z Peugeotem 206 1.1 Wskazówka temperatury po włączeniu zapłonu od razu wskakuje na czerwone pole. Po odpaleniu włącza się wentylator. Tester wyrzuca błędy: P0118- Sygnał czujnika temperatury cieczy P0115- Sygnał czujnika temperatury cieczy nie sprecyzowany. Z pozycji testera temperatura cieczy w normie, nawet po odpięciu obu czujników(...
EOBD i system sterownika, w tym przypadku EDC 15C2 to sa dwie rózne zeczy. EOBD słuzy tylko do sprawdzenia czy silnik spełnia normy spalin. EDC nadzoruje prace całego silnik, w tym norme spalin oraz np klime, wentylatory chłodnicy itd. Wiec to EOBD w niektórych przypadkach moze nie w pełni odczytywac błedy. Najlepszy tester jest dedykowany do marki...
Silnik X22XE W w/w samochodzie występuje dziwny przypadek. Otóż zarówno czujnik temperatury silnika jak i czujnik temperatury powietrza wskazują nie rzeczywiste wartości (odczyt ze sterownika) po wymianie na nowe sytuacja nie uległa zmianie. Po całkowitym wypięciu czujników wskazuje 125 stopni po wpięciu pokazuje 80 stopni (mimo, że rzeczywista temperatura...
tester wentylatora tester silnika podłączenie silnika wentylatora
głośnik wymiana magnes lexmark drukuje jedną kartkę dokładność pomiarowa woltomierza
dobry konwerter satelitarny falownik anenji
Wymiana elektrozaworu w zmywarce Mastercook ZBI-478 Montaż zmywarki Mastercook ZBI-478: krok po kroku