Witaj. Robiąc zwarcie całej listwy, robiłem średnią arytmetyczną z rezystancji R1 i R2, czyli ~55kΩ (dobrze mniemam?) Nie, źle mniemasz - takie połączenie R1 i R2 daje wypadkową wartość 9.09 kΩ, co jednak przekłada się na prąd około 1.7 mA, który nie jest w stanie uszkodzić żadnej diody LED. Jesteś pewien, że zwierając goldpiny nie zwarłeś...
Witam potrzebuję znaleźć jakiś tester to pomiaru spadku napięcia do budowanej maszyny, który by dawał na wyjściu do PLC sygnał OK lub NO-OK. Mianowicie urządzenie powinno mieć możliwość ustawienia dopuszczalnego spadku napięcia z dokładnością do 1mV. Mierzony spadek napięcia może wynosić maksymalnie 6 mVDC przy napięciu 5VDC. Dodatkowo najlepiej żeby...
Wylutuj jedną sprawną i zmierz, jaki ma spadek napięcia, zmierz ją też na testerze. Jeżeli to zenerka, to spadek napięcia ok. 0,7 V i to pokaże tester, niekoniecznie może to być 2,2 V. Rozrysuj fragment tego obwodu, zapewne elementy, które zabezpieczają bramkę tranzystora IGBT.
Tester złączy półprzewodnikowych działa na zasadzie pomiaru spadku napięcia na złączu.Cyferki na wyświetlaczu wskazują napięcie na półprzewodniku (krzem to ok.550-650mV , arsenek galu ok.140mV w kierunku przewodzenia)
Spadek napięcia w czasie rozruchu. Błędy odczytane testerem będą dotyczyły właśnie za niskiego poziomu zasilania.
Ja identyfikuje takie diody testerem do listew led podaje prąd i spadek napięcia.
Nie mam telefonu do konserwatora, a ten nie pracuje w weekendy, więc poczekam do poniedziałku na rozmowę i może poczytam mu Wasze odpowiedzi, jak będę mu tłumaczyć dlaczego miałby przyjechać i co zrobić. Male szanse, bo to trzeba umieć wyciagnać wnioski z pomiarów, ,wiedzieć gdzie się zapiąć. Nic więcęj ci się w lokalu nie psuje, nie pali ? Jak zdejmę...
zatrzymało się na 0.07A Ten wynik jest 100% za duży w stosunku do tego co powinno być. Nie rozładowuje się w pełni, bo cała elektronika działa jeszcze, ale brakuje mocy, by odpalić. Sprawdź akumulator testerem spadku napięcia pod obciążeniem.
No to jak napisałem. Dodatkowo w zaworze jest czujnik położenia i to pewnie sterownik sapie o napięcie z czujnika. Ma być 5v ,masa i trzeci to "zwrot " do sterownika.Trzpień może i się wysuwa ale ważne jest to co widzi sterownik. Masz tester by to sprawdzić?
Czasem przerywa komunikację przy rozruchu i to nie tylko w vw. Są auta w których to normalne ,ale to też może wynikać ze spadku napięcia albo testera jasne że tak. Może podłącz prostownik na próbę. I zmierz to ciśnienie na vacum albo zaciśnij przelew. Zobacz na prąd przebiegu , to typowy system peak and hold . I zobacz na masę. https://www.picoauto.com/library/automot...
Sprawdź D7 i podaj napięcia na TL783. miernikiem LCR-T7 Testerem, do orientacyjnych pomiarów wystarcza.
W tego typu urządzeniach tranzystory się paruje do pracy równoległej. Ja to robię w ten sposób: do G-S przykładam napięcie z zasilacza 5V i testerem diodowym sprawdzam spadek na D-S. Ten spadek zapisuję ołówkiem na tranzystorze. Za sparowane uważam takie tranzystory które mają spadki różne do około 20mV. Tak sparowane tranzystory działają dobrze w pracy...
Spadek napięcia na +- -+ 5V-GND to 0.289 To raczej normalne. Pomierz testerem diody wyjście MCU sterujące ten tranzystor względem 5 V i GND. Spadek napięcia powinien być w zakresie 0,4–0,7 V.
Sklepy często posiadają testery akumulatorów, które pokazują nie tylko aktualną kondycję akumulatora ale też czy nie ma problemów z ładowaniem co jest ważne dla kondycji akumulatora.
Wiesz co to jest "rezystancja" lub "oporność"? Tester ciągłości piszczy przy niskiej rezystancji/oporności. Jeden rezystor może mieć na tyle małą rezystancję, że tester będzie piszczał, a drugi na tyle dużą oporność, że tester nie będzie piszczał. Sprawdzanie rezystorów testerem ciągłości czy testerem diód jest bezsensowne. Przy teście diód multimetr...
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Jeszcze jakby mi ktoś wytłumaczył łopatologicznie co oznaczają te trzy wartości i jak je interpretować. hFE w uproszczeniu mówiąc jest współczynnikiem wzmocnienia prądowego tranzystora. Ie jest to prąd emitera na który składa się prąd bazy i kolektora Vbe jak sama nazwa wzkazuje jest napięciem baza emiter przy takim prądzie bazy jaki wpuszcza w bazę...
Są nieco bardziej ambitne testery z wbudowanym sztucznym obciążeniem, które próbują szacować pojemność na podstawie szybkości spadku napięciu podczas próby obciążeniowej (trwającej kilkadziesiąt sekund), tyle, że takie testerki kosztują sporo więcej niż nowy akumulator: https://www.midtronics.com/testers/cpx-9... https://www.autelpolska.com/product/maxi...
I bez niego powinno działać co najwyżej delikatnie mmigac w co też wątpię bo to samochód i prąd stały jest dość czysty. Masz miernik to tam jest tester diody sprawdź spadek napięcia
A w czym taki tester jest lepszy od miernika uniwersalnego ew. wzbogaconego przez zarowke? Szybkością identyfikacji wadliwego przekaźnika-wsadzasz w podstawkę i już wiesz. Góra 5 sekund. Tester taki zrobiłem sobie sam, zespół styków jest obciążony prądem około 6A i dodatkowy miernik pokazuje spadek napięcia na stykach.
Testera nie izolowałem. Cała idea polega na tym żeby rezystorami przy przepływie prądu uzyskać taki sam spadek napięcia jaki jest na cewce, żeby podczas przepływu prądu przez cewkę tester nie widział na niej spadku napięcia. Ten spadek będzie niewielki, no ale zawsze lepiej żeby był różny 0 niż nawet ułamek wolta. Bo nie wiadomo jak tester zareaguje...
Dobre wyniki, w większości w zakresie niepewności SHS810. Wyniki spadku napięcia na diodach podobnie różnice pewnie wynikają z innego prądu pomiarowego stosowanego przez tester i multimetry. W praktyce drobne niedokładności testera przy zastosowaniu do testowania elementów elektronicznych w niczym nie przeszkadzają.
Rozkręć, włącz TV i sprawdź napięcie na podświetleniu. Jeżeli napięcie będzie to znaczy że padły ledy. Nie ma napięcia, będzie trzeba dłubać w zasilaczu. A zasilacz też nie taki straszny. Bzdury piszesz, jak masz uszkodzone podświetlenie, to pomiary napięć dla osoby nie znającej tematu wskazuje na problem z napięciem, zasilaczem. Podświetlanie w TV...
Normalne, ponieważ w przypadku podłączonych innych urządzeń na tym obwodzie pojawia się spadek napięcia, wystarczający do wymuszenia przepływu prądu różnicowego. Reakcja na tester też prawidłowa, wprowadza on jeszcze dodatkową rezystancję pomiędzy łączone PE i N i ogranicza ten prąd, a jak nie ma podłączonej fazy to i prądu też nie. Jedna połowa laików...
Licha bateria to duży opór i przu impulsie mocno spada napięcie. Bez obciążenia będzie dobre. Tuś mi podsunał zrozumienie w/s akumulatora samochodowego 12V bo tam też gadają o rezystancji wewnętrznej i o spadku napięcia przy obciążeniu testerem lub lepiej opornicą. Na podstawie tych spadków szacują jego stan.
Spójrz na układ zastępczy tranzystora. Są to dwie diody skierowane do bazy lub od niej. Przejście jak dla diody powinno być po między bazą a kolektorem i po między bazą a emiterem. Nie powinno być po między emiterem a kolektorem! Wartość spadku napięcia po miedzy 0,5V a 0,7V
czytałem o tym kodzie ze cos może być w wiązce pod lewym nadkolem do skrzynki którejś To nie czytaj już głupot bo ten kod nie dotyczy tego silnika. P0275 Cylinder 5 Contribution/Balance A po drugie podłącz normalny tester, który pokaże tak jak trzeba. A po trzecie zachowanie auta które opisałeś wskazuje albo na problemy z zasilaniem któregoś modułu,spadkiem...
Ten tester jest beznadziejny. Wprowadza duży spadek napięcia i ma problemy powyżej 1A. Niektóry telefony nie chcą wejść w Fast Charge, jak są przez ten tester podłączone.
Witam ! Nie widzę żadnego sensu wymiany sprawnych tranzystorów i do tego "w ciemno" . Ta para tworzy stabilizator napięcia symetrycznego 12V , do zasilania op-ampów wzmacniacza korekcyjnego . Ten drugi tranzystor to 2S B 772 . Takie układy zawsze (i intensywnie) się grzeją (nawet z dodatkowym radiatorem) i żadne zamienniki tego nie zmienią . Wskazane...
Przy mierzeniu testerem diód tranzystora krzemowego E-B i B-C powinny zachowywać się jak diody krzemowe (przewodzenie w jedną stronę, i podobny spadek napięcia), a między E i C nie powinien przewodzić - chyba, że to jakiś radziecki tranzystor stopowy, były takie, że prądy zerowe dawało się mierzyć. Myślę, że jest uszkodzony.
Dowolna dioda Shottky, najlepiej o spadku napięcia 0.3V. Możesz użyć diody uniwersalnej 1N4148 lub 1N4001 (spadek 0.7-0.8V), ale wyświetlana przez tester wartość napięcia zasilania, będzie zaniżona o ok. 0.4-0.5V w stosunku do rzeczywistej wartości.
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Zmierz spadek napięcia testerem, germanowe powinny mieć 0.2 - 0.3V w kierunku przewodzenia (krzemowe od 0.5 wzwyż przy prądach testowych mierników)
Kondensatory ferroceramiczne mają pewną upływność, i powinny być przez pewien czas podpięte pod napięcie stałe i wówczas jest pomiar bardziej prawdopodobny, no i proste testery co mierzą pojemność przez czas spadku napięcia po impulsie ładującym - pokazują najczęściej totalne bzdury. Ale do blokowania zakłóceń na zasilaniu ferroceramiki są dużo leprze...
Tak, wzmocnienia były podobne tylko spadek napięcia B-E ponad 750mV nie wiem czy to błąd testera czy te tranzystory tak mają. Wszystkie elementy z wyjątkiem wzmacniaczy operacyjnych obok tych tranzystorów sprawdziłem są OK
Tester prawdę ci powie...
Może też być uszkodzony potencjometr. Może, ale jak coś robimy, np. ten "tester", to ze sprawnych, sprawdzonych elementów.
kolego czy możesz obszerniej opisać ten parametr CG=Cis i to napięcie diody wstecznej co to jest i co oznacza jaki ma wpływ na tranzystor ? Sprawa jest prosta. Napięcie diody to jest napięcie diody. Prąd płynący przez diodę powoduje spadek napięcia na niej. Przeważnie zwykłe diody krzemowe mają ok 0,7 V. Ta dioda jest nawet narysowana na Twoim testerze....
bocznik oporowy bo nie wiem jak go nazwac w końcu 200Amper /75mV Te 75mV wskazuje, że jest to typowy bocznik przyrządu pomiarowego, dedykowany do twojego miernika. Miernik nie mierzy bezpośrednio prądu a spadek napięcia na boczniku. Spadek napięcia równy 75mV, oznacza że przez bocznik płynie prąd 200A. Nie nadaje się do występowania w roli obciążenia...
Jak to możliwe że przy 20Ah pokazywał jeszcze 600A? Kto pokazywał? Tester czy amperomierz cęgowy założony na przewód zwierający klemy? Teoretycznie, akumulator o Rw = 0,004Ω dając prąd 600A ma na oporności wewnętrznej spadek napięcia = 2.4V
Tranzystory powinieneś sprawdzać na testerze diod i spadek napięcia na złączach B-C i B-E powinien zawierać się w przedziale 500-700mV, nigdzie nie powinno być zwarcia. Co do tranzystorów wszystkie dostaniesz bez najmniejszych problemów. Pozdrawiam Adam
I trudno tak się zorientować jaka Rw jest w rzeczywistości ale można by zaryzykować, że ten drogi Delta Tech może pokaże najbliżej. Akumulator obciążony impulsem prądu, daje spadek napięcia zależny od czasu, interpretacja takiego przebiegu nie jest jednoznaczna: https://obrazki.elektroda.pl/1973034300_... Dlatego nie jest dziwne że...
Bez rozkręcania możesz sprawdzić tylko rentgenem. A tak na poważnie, to zanim napiszesz post na elektrodzie, to najpierw wstępna diagnoza, czyli rozkręcić i zobaczyć co i jak plus jakieś zdjęcie i dopiero wtedy cos można konkretnego powiedzieć. Ogniwa możesz sprawdzić za pomocą rezystora powiedzmy 47 Ohm 10W i mierzyć spadek napięcie na poszczególnych...
Może źle montujesz tranzystor. Może ma bazę z boku, a nie w środku. Sprawdź go klasycznie omomierzem lub testerem diod z miernika uniwersalnego, który pokazuje spadek napięcia na złączu. W zasadzie jest to woltomierz przyłączony równolegle do badanego złącza i od strony czerwonego kable przyłączony do zasilania przez opornik lub źródło prądowe. Jak...
Swoją drogą coś słabiutki ten Twój nowy akumulator. Chyba że nienaładowany. Albo oporność kabli i krokodyli na tyle duża że powoduje taki spadek napięcia widoczny na tym wbudowanym woltomierzu. A spróbuj jeszcze raz obciążyć ten akumulator ale mierząc jednocześnie napięcie multimetrem cyfrowym bezpośrednio na klemach.
Znalazłem u siebie czerwoną diodę dość nietypową. Metalowa obudowa wielkości BC 107, szklane okienko, anoda zaznaczona pomarańczową kropką , spadek napięcia 2,85V.
Sprawdzić spadek napięcia na przewodach/zasilanie. Sprawdzić CAN ,sprawdzić testerem co widzi sama pompa i licznik.
Zgadza się. Taki z przekaźnikiem i możliwością zaprogramowania granicznych prądów i napięć to już ok 22$. Zawsze też można dobrać odpowiedni rezystor do przekaźnika, który odpadnie po spadku napięcia do 10,5V.
Możliwe, że to tranzystor lub jakaś bramka. Posprawdzaj testerem diod jakie są spadki napięcia między każdym z padów. Napięcie 6V jest doprowadzone do 2 nóżek? Których? Czy pin w złączu do którego ten element doprowadza zasilanie, to na pewno zasilanie USB?
Od kiedy z linii K zasila sie tester?
tester napiąć spadek napiąć spadek napiec spadek napiąć wzmacniacz
macbook sprzedać rozruchu focus renault master układ wydechowy
problemy diagbox bosch sps5462
Kod błędu 90BD13 w Fordzie i BMW - diagnostyka i rozwiązania Slot CD nie otwiera się w wieży Kruger&Matz KM 7089