Ja pracuje min. na dotykowym b-touch st 9000, generalnie fajny. Robi wszystkie vagi, mercedsy (oprócz starych sprinterów), Japonię, Hyundaie, Mazdy, BMW, Peugeoty, Ople itp. dostawcze, niektóre ciezarowe, nastawy, adaptacje, wysterowanie. Ogarnia prawie wszystkie marki, w niektórych japońcach i usa (jeep itp) tylko eobd odczyt i kasowanie blędów. Istnieje...
witam czy moze mi ktoś podpowiedziećx jakiego używać testera do diagnostyki sprintera tranzita lt jest tych urzadzen tyle każdy proponuje coś i twierdzi ze jest to najlepsz moze ktos diagnozuje te auta i wie czym to wychodz to najlepiuej
z poziomu testera
Podaj kod błędu i jakim testerem to diagnozowales
Nie wiem czy obsłuży. Obsługiwane marki: Gaz, Acura, Audi, Benz, BMW, Brilliance, Byd, Changan, Changcheng, Changhe, Chery, Chrysler, Citroen, Dacia,Daihatsu, Daweoo, EOBD2, Euroford, Fiat, Geely, GM, Gonow, Hafei, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Jac,Jaguar, Jiangling, Kia, Lancia, Landrover, Lexus, Mahindra, Maruti, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel,...
Nie zaśmiecając forum dołączę się do pytania, Mam sprintera z 2004roku po wymianie kompletnego silnika, świeci się kontrolka EDC. Odczytany błąd to P2006 Czujnik ciśnienia na rampie. Tak tłumaczy błąd mój tester. Auto odpala i jeździ prawidłowo. Odpinałem czujnik ciśnienia na listwie lecz wtedy wywala inny błąd, Może ktoś się spotkał z takim problemem??...
Witam! Problem dotyczy sterownika silnika EDC16CP31 (ten z odwrotną płytą) Przez moją nadgorliwość, zachciało mi się programowania po BDM, więc konieczne oderwanie płyty. Zgrałem całość , edycja, wgrałem i po podłączeniu do auta cisza. Sterownik martwy, brak komunikacji z testerem. Wgrałem oryginał i to samo. Myślę, że uszkodzeniu uległa płyta. Jak...
Tester i kontrola parametrów. W Twoim Przypadku stardiagnoza.
Witam. Mam problem z połączeniem się z komputerem w moim sprinterze. jest to model z 2007 roku. Po podłączeniu testera do gniazda, tester nie wykrywa połączenia. Próbowałem z dwoma urządzeniami diagnostycznymi - Delphi i Diagun. sprawdziłem gniazdo. Pin 16 z pinem 4 pokazują napięcie ok 2,7 volta. Nie wiem czy jest to wystarczające napięcie, a nie chciałbym...
HHT to oznacza hand-hield-tester. Polecam,swietnie radzi sobie ze sprinterami.CDI robi bajecznie.
Witam ponownie, problem dalej nie naprawiony, był fachman z testerkiem coś tam sprawdził że jakiś błąd jest ale dokładnie nie był w stanie powiedzieć jaki, podejrzewam że ten tester jest nie lepszy od mojego VCDS. Powiedział że jak rano nie pali a potem jak się uda odpalić to pali to znaczy że to świece i żeby to sprawdzić. Sprawdziłem i oczywiście...
Być może rozrusznik być może przekaźnik.Jak nie kręci zobacz czego brakuje na stykach przekaźnika.Podłącz tester odczytaj parametry.
Witam Mam problem ze sprinterem 311 2005r. Auto już po kilku warsztatach. Przyjechało do mnie ze spalonym ECU (podobno już trzecim) i nikt przede mną nie pomyślał, żeby sprawdzić wiązkę. Znalazłem zwarcie, kupiłem drugi sterownik, przełożyłem pamięć IMMO. Auto zapala, ale pali się kontrolka EDC. Tester wyrzuca błędy: -P1617- Błąd pamięci EEPROM błędne...
Przejrzałem listy błędów w Star Diagnozie, ale niestety kończą się one około numeru 3500. No cóż - taka jest specyfika, że testery uniwersalne posługują się kodami uniwersalnymi, a tester Mercedesa ma swoje kody - pomimo że stosuje złącze OBD. Treść błędów wskazuje na prawdopodobne problemy z zasilaniem sterownika. Było kiedyś coś takiego przy motorze...
Ok jutro rano sprawdzę. Mam tester na zabarwienie
EBV to coś w rodzaju korektora siły hamowania tylko elektroniczny, EDC to elektronic diesel control czy jakoś tak, co do błędów to P oznacza silnik-wiadomo. Mam takiego sprintera i świeci mi to samo od momentu jak rozpadł się tylny tarczobęben i zmielił koronke wraz z czujnikiem. Jeśli chcesz konkretnej diagnozy to tylko Star Diagnozą bo jakieś ogólne...
Bylem zobaczyc ta pompe i jast troche innna Jest wręcz całkiem inna - to nowszy typ (rozdzielaczowa) i rzeczywiście ma sterownik. prubowalem odkrecic z boku pompy ten zawor To nie jest kolego zawór - jak byś "poszedł' po tej rurce to byś zobaczył, że to podłaczenie elektryczne. Lepiej tego nie ruszaj, bo popsujesz pompę. O ile już nie popsułeś. Auto...
Witam. Mam problem w samochodzie sprinter po przekręceniu kluczyka pompka w baku lekko da paliwo i się wyłącza. Pompę włączę testerem i działa. Dodam że samochód ma wymieniony silnik. Pomoże ktoś?
jesli problem z immo to powinien w wyświetlaczu napisac start error podłacz go pod tester i zobacz co sie dzieje w sterowniku silnika
ja mialem, trzeba podłaczyć tester i zobaczyc czy problemem nie jest zbyt wolno rosnące ciśnienie w szynie. jak tak to powodow moze byc kilka: zbiornik, filtry , pompa, zawór, wtryski, przewody paliwowe
Witam ! Problem z autkiem jak w temacie. W czasie jazdy zaczyna mu brakowac mocy. Nie wyglada to na problem z turbina. Po podlaczeniu do testera diagnostycznego wyplul blad: "Regulator wysokiego ciśnienia paliwa" Czy przez niego auto moze sie tak zachowywac. Czy on jest umieszczony na listwie ciśnieniowej czy na pompie ??? Jeslina listwie to pewnie...
Tak KTS ładnie to robi i ma wiele funkcji których inne testery nie maja np. odpowietrzanie hamulców .
Linia "K" to linia dwustronnej transmisji danych pomiędzy sterownikiem pojazdu a testerem poprzez złącze diagnostyczne, zanim coś więcej na ten temat to pytanie o rok produkcji pojazdu a może jeszcze kod silnika... Pewnie jest już tam złącze 16 pinowe - oznaczenie poszczególnych pinów: patrz np.
ta diagnoza przez mechanika jest trochę nie kompletna istotny jest czas narastania ciśnienia na listwie ,bo jak nie osiągnie 120bar to nie zaskoczy ,tak więc test przelewowy jest bardzo istotny i to powinien zrobić jako pierwszy bo przelewanie choćby jednego może powodować że wcale nie zapali .regulator ciśnienia też jest istotny i jego podmiana zajmuje...
Kolego, po takim pytaniu, jak ktoś zabiera się za urządzenie mające tak duży wpływ na bezpieczeństwo to pozostaje tylko sprzedać takimu kopa dla jego dobra. Z tym nie ma żartów! Napraw takich uładów nie wolno robić a diagnozę robi się testerem, określa co się stało i czy można temu zaradzić bez ingerencji w elektronikę a często można. Jeśli już chcesz...
ja używam do mercedesa testera z mercedesa tak jest najprościej
opcje są dwie (w mercedesie 3): 1. brak ciśnienia oleju 2. uszkodzony czujnik 3. zła jakość oleju najłatwiej podłączyć jakiś tester, na pewno wiele wyjaśni.
Pierwszy krok to niestety podłączenie sie pod tester diagnostyczny. Przyczyn może być wiele więc "na piechotę" nie zrobisz nic.
Od podłączenia testera
Podłączenie do kompa nie wykazało nic szczególnego,wszystkie błedy dały się pokasować a problem pozostał. Przecież piszesz głupoty, to jest nie możliwe, jedź na diagnostykę i opisz błędy, wtedy będzie jaśniej i możliwe, że tester nie ten Za długo pisałem......
Przede wszystkim witam wzystkich forumowiczów, chcialem sie poradzić w sprawie podlaczenia carsofta do MB sprintera 2000rok; otóż dziwi mnie co jest przyczyną tego, ze moge sie polączyć ze sterownikiem ABS, SRS natomiat ani TEST CDI, ani sterownik silnika nie ma komunikacji. Mam jeszcze MB w 210 2,5D i tam bez problemu wiekszość sterownikow obsluguje....
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum, chyba nie zapisał bym się do niego gdybym nie potrzebował tej samej pomocy jak W3BST3R. Otóż to samo przytrafiło mi sie po wymianie amorów i sworzni na przodzie.w 313 z 2004r. U mnie to wyglądało tak że gdy sam. stawał załączał sie system ABS I nie zapalała sie żadna kontrolka która pokazywała by jakieś...
Nie odniosę sie do kolejnych zaczepek, ale autorowi podpowiem że są sposoby aby wpiąć mechanicznie manometr.pozostawiam inwencji.( nie bez celu ) Naturalnie nie ma sensu żadnego, wypinanie wtyczki z przetwornika dostarczającego danych dla komputera, to by dziecko wiedzioało. Myślę że to zagrywka dla takiego owiego. Miałem ostatnio ucznia, nieco mało...
Nie połączy....na szczeście... .... szkoda :( Czy jest konieczny jakiś specjalistyczny tester/interface/soft? Nie ukrywam, że z nowszymi "meśkami", które były wyposażone w typowe złącze OBDII bezproblemowo się łączyłem (korzystając z "OBD Gauge" w wersji na PDA). Nie zajmuję się zawodowo akurat tym więc temat jest raczej dla mnie dosyć obcy ale .......
Mogło się coś narobić. Podłącz pod tester i wtedy wszystko się okaże.
Ta kontrolka oznacza, że trzeba jechać do warsztatu podpiąć auto pod tester i zrobić diagnostykę.
wtryski do weryfikacji. Ogólnie za niskie ciśnienie Rail zapewne, tester prawdę powie.
Po wymianie modułu sterującego, zgraniu immo i naprawie intstalacji (czujnika wałka rozrządu) Sprinter jeździ jak trzeba. Wniosek- tester texa czasami kłamie :-)
Nie patrz na diode tam immo blokuje tez rozrusznik wiec z immo pewnie ok , a na samostarcie powinien palic bez swiec . Spróbuj na plaku takim do tapicerki silnik pracuje lepiej jak na samostrcie a jak nie odpali zrób testerem test cisnienia sprezania.
Co to za tester podłączyłeś?
272 na obrazku. Jest połączony krótkim wężem z króćcem intercoolera. W oryginalnym testerze Star Diagnose jest odpowiedni test na sprawdzenie tego podzespołu. Test powinien być wykonany przed wymianą, bo problem nie zawsze jest umiejscowiony wewnątrz przepustnicy i wtedy wymiana niekoniecznie przyniesie pożądany efekt.
Wymień filtr paliwa ,sprawdź poprawność połączeń elektrycznych , odłącz klemy na min 8h. Powiedz czy wszystko OK. EDC - błąd filtra paliwa. A co moze ci dać odłączenie aku na 8h. Pierwsze podłącz jakiś tester by sczytać błędy. Sprawdź oringi na czujniku cienienia na listwie common rail
Podłączaliście samochód pod tester diagnostyczny? Sprawdzaliście wartości rzeczywiste?
Może jakiś schemat ktoś podrzuci? Dodano po 3 Podpowiem żeby jutro sprawdził, lecz z tego co mi powiedział to on ma tylko zasilanie po zapłonie w Ecu na pinie b 13,czyli 3 napięć brakuje ,lecz z testerem się komunikuje bez problemu Dodano po 4 Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przecieraniem wiązki bo w tym aucie to pierwsza usterka która unieruchomiła
taki fachowiec co czyta blędy testerem za parę piwek to nie fachowiec oddaj kumatemu elektrykowi i zrobi ci raz a porządnie nikt nie mówi zebyś jechał do aso wiadomo może ktoś podpowie na forum bedzie taniej
A czy do przeprogramowania z automatu na manual muszę mieć stardiagnozę czy np. może być uniwerslny tester BOSCHA. W sprintschifcie ten przekaznik jest też odpowiedzialny za pompkę, czy nie musi on być zmieniony?
Użyłeś testera diagnostycznego ??
Witam, przyprowadzono mi do naprawy Sprintera 2,2cdi 2002r, ktory zgasl w trakcie jazdy. Dwa testery jakie podpiąłem wykazały błąd P1330, czyli zdaniem cdif'a to immo, a zdaniem carsofta starter control. Stacyjka była już kiedys "przerobiona" na przycisk, bo kostka zawiodła, przekażnik pod bezpiecznikami juz kiedys tu tez podmienialem, teraz też go...
Temat rozwiązany. Procedura: 1.Za pomocą testera kasujemy odczyt pamięci błędów nawet jeżeli jest pusta/ czysta 2.Otwieramy maskę 3.Odłączamy sprzęt diagnostyczny 4.Zapłon Wyłączyć-nasłuchując aż wszystkie testy osprzętu silnika umilkną. 5.Włączyć zapłon 6.Kontrolka CHECK powinna zniknąć. jeżeli za 1 razem problem nie ustąpi, zacząć procedurę od pkt....
Witam serdecznie mam problem ze Sprinterem 906 rocznik 2010 silnik 319cdi 3,0 v6 z filtrem cząstek stałych. Jedziemy, auto rozgrzane, but w podłogę 1, 2, 3, 4 bieg bez zastrzeżeń, ładnie i równo ciągnie, zaś na 5 i 6 biegu, przy maksymalnym obciążeniu, auto przyśpiesza z pojawiającą się nale turbo dziurą. Postaram się to opisać jak najdokładniej powiedzmy...
A może najpierw rolki, sprawdzenie jakie siły hamowania występują na przednich kołach? To stało się nagle, czy po naprawie? Abs odpowietrzany z poziomu testera? pedał nie wpada w podłogę przy dłuższym naciśnięciu?
Skoro kontrolka miga, a sam stwierdzasz, że błędów brak, znaczy to tyle, że Testery których używałeś nie odczytują błędu. Mimo, że to nie Jaguar czy Maserati, tylko normalny SPRINTER. Zatem pozostaje SD. Dodano po 1 P.S. Ja bym użył wzroku, poszukał gdzieś odpiętej, niedopiętej kostki po ostatnich wymianach.
Podgądnij testerem czy ciągle nie włącza się procedura wypalania dpf (może jest zapchany popiołem).
No a gdzie diagnostyka? Dedykowanym testerem masz możliwość podejrzenia "zamrożonej ramki" z chwilowymi parametrami pracy silnika. Trzeba tylko kogoś, kto umie to zinterpretować, a nie podłączyć tylko interfejs uniwersalny i sczytać kody błędów.
Zatkany DPF pojawi się w pierwszej kolejności na czujniku różnicowym. Pojawi się również w wartości stopnia napełnienia DPF. Nie wiem, czy w twoim testerze ta wartość się pojawia - w Star Diagnose tak. Przy wymianie czujnika różnicowego trzeba koniecznie sprawdzić drożność rurek łączących go z filtrem DPF. Niewielka ilość wody w rurce może przy obecnej...
Znalazłem gdzies w sieci taką informacje na temat czujnika ciśnienia hamulca: "Pojazdy z ATE ESP są wyposażone w pompie hamulcowej w specjalne czujniki ciśnienia (1 lub 2 ). Jeśli wymieniana jest taka pompa lub czujniki ciśnienia w pompie wówczas należy specjalnym testerem diagnostycznym przeprowadzić kalibrację czujników ciśnienia." Czy może ktoś wie...
Przyszło mi na myśl żeby wpuścić tester szczelności ale nie wiem czy to nic nie uszkodzi morze niech wypowie się kolega Gerri co o tym myśli bo on bardziej się na tym zna
Tester prawde ci powie
Trzeba zalogować się testerem do sterownika ABS-u i porównać wykres w parametrach z czujników i wtedy dopiero można więcej coś szukać a nie zawsze to czujnik czasem łożysko lub koronka ;) każdy przypadek jest niestety inny.
Ok nadal brak informacji czy musi być dolot poskręcany i szczelny do odpalenia miałem poskręcany i to nic nie dało wtrysk też był wykręcony i nie leci z niego mgiełka podczas kręcenia. Wtryski chyba Delphi o ile pamiętam 20 cyfrowe i zakodowane. Tylko za żaden kod nie pasuje z obecnym wtryskiem, ale bez tego myślę że powinien odpalić może tester boscha...
Z ciekawości aż się zainteresowałem dogłębnie, bo zazwyczaj taki czujnik to zwykły termistor reagujący na zmianę temperatury w kabinie, ewentualnie wspomagany małym wentylatorkiem żeby układ szybciej reagował. No a we wskazanym miejscu jest zwykły kawałek "pleksi-szybki" i nigdzie powietrza nie ciągnie. No to rozprawiczyłem taki panel, i moim oczom...
Odłącz przepływomierz powietrza i sprawdź różnice. Generalnie najlepiej przyjechać z testerem diagnostyki i obserwować parametry pracy silnika tj. przepływ powietrza, kąt wtrysku i najważniejsze dawka wtrysku gdy nie ma mocy i/lub klepie Dodano po 55 Taką oczywistość jak jakość paliwa wykluczona? Też spróbuj go z banki czystego diesla zasilić.
Nie przesadzajcie. Ten tester co ma wystarczy.
Witam. Wtyczka podobna ale nie ta. Poszukuje schematu kabelka do Mercedesa Sprintera,to jest piny na wejściu do przejściówki 72310064 i na wtyczce bezpośrednio do testera. Próbowałem na uniwersalnym ale nie łączy, na CDIF jest ok.
Oj zdziwiłbyś się co potrafią nawyczyniać te tanie ryżowe kabelki. No jeżeli obsługuje się je bezmyślnie i nieumiejętnie to nawet sprzetem za 10k mozesz "nawyczyniać" :-) Klon Ds'a to fajna sprawa robi dużo rzeczy i łączy się z dużą ilością osobowek i dostawczych . ok 75-80% , najwiekszy problem ma japonczykami, sprinterami czesto odmawia przy tych...
Szukam info. na temat przejściówek - adapterów z testera ( WOW Snooper, DELPHI, HELLA, ADP ) z OBD na pozostałe marki europejskie np. MB 38PIN, LT 14PIN które tester obsługuje. Posiadam kilka adapterów i nie bardzo chcę wydać 1500 zł na komplet zawierający adaptery które mam z innego oprogramowania, posiadam DELPHI i po podłączeniu z E-klasą 98r. bezpośrednio...
Fajnym testerem jest MERCDIAGNOSE , bardzo wygodnym i stosunkowo tanim . Diagnozuje tylko silniki EDC(SPRINTER 2.9 TURBO , E-klasa 2.9 Turbo ,300 Turbo )inne chyba też . CDI1-( Vito , A-klasa , E-klasa), CDI2- ( S-klasa , G-klasa , C-klasa no i SPRINTER CDI ten starszy( tz. nie najnowszy) Podaje opisy błędu w języku polskim , podaje wartości rzeczywiste...
Tak na przyszłość to polecam wszystkim taki tester do CDI1 i CDI2 który bez problemu wyłapuje wszystkie problemy w tych silnikach SPRINT12 . Diagnozuje wszystkie 202 , 203 , 210 , SPRINTER , VITO itp....Nie jest potrzebna żadna szamańska wiedza żeby go użyć i auto sobie szybciutko naprawić. Wszystkie opisy ma po polsku!!!
Tester, obadaj KTS jak masz dostęp. Ostatnio walczyłem z lunchem przy sprinterku i polegl a kts ruszył
witam koledzy zakupiłem launch x431 pisaliście ze jest 20%po angielsku a jest 20po polsku straszna lipa wiecie jak nim sprawdzić w sprinterze 2.2cdi ciśnienie na listwie jaki tester jest w100% po polsku szybki bo 431 to żółw przymierzam się do mega macs 42 podobno cdif jest po polsku ale strasznie przekłamuje jaką serwisówkę polecicie do mercedesa...
Crafter 2007r. Silnik BJM 163KM, skrzynia manual. Autko uszkodzone było prawym przodem, po naprawie i podłączeniu aku zaświeciły sie kontrolki ASR/BAS i ESP, nie działa ABS(kontrolka nie świeci). Diagnoza wszystkich sterowników w autku nie wykazała żadnych błędów, czujniki prędkości koł poprawnie odczytują prędkość, okablowanie do czujników sprawdzone....
forum autobossa zwyczajnie " nie zyje" prawie nic sie na nim nie dzieje; chcial bym Ci przypomnieć ze pół roku w ogóle go nie było Zgadza się dokładnie od lutego do jakoś lipca go nie było i sam osobiście często dzwoniłem aby je odblokowali bo jest moim zdaniem bardzo przydatne. A to że narzekają to oczywista sprawa tak samo jak narzekają na ktsa cdifa...
Borykam się z dziwnym problemem. Auto dość często przeprowadza wypalanie DPF (auto buczy obroty minimalne silnika wtedy to około 1100obr, gorące spaliny z wydechu). - Średnio co 150km. Wiosna - zima - lato jest to do wytrzymania i auto nie komunikuje żadnych błędów... "Schody" i dziwne zachowania zaczynają się latem kiedy temperatura otoczenia przekracza...