Podaj kod błędu i jakim testerem to diagnozowales
Od podłączenia testera
Ok jutro rano sprawdzę. Mam tester na zabarwienie
Tylko mi potrzeba w szwecji
witam czy moze mi ktoś podpowiedziećx jakiego używać testera do diagnostyki sprintera tranzita lt jest tych urzadzen tyle każdy proponuje coś i twierdzi ze jest to najlepsz moze ktos diagnozuje te auta i wie czym to wychodz to najlepiuej
z poziomu testera
Co to za tester podłączyłeś?
Nie przesadzajcie. Ten tester co ma wystarczy.
Być może rozrusznik być może przekaźnik.Jak nie kręci zobacz czego brakuje na stykach przekaźnika.Podłącz tester odczytaj parametry.
Użyłeś testera diagnostycznego ??
Ta kontrolka oznacza, że trzeba jechać do warsztatu podpiąć auto pod tester i zrobić diagnostykę.
Po wymianie modułu sterującego, zgraniu immo i naprawie intstalacji (czujnika wałka rozrządu) Sprinter jeździ jak trzeba. Wniosek- tester texa czasami kłamie :-)
Podepnij go pod tester, będziesz wiedział o co chodzi.
Problem z komunikacją pojawił się teraz? Czy wcześniej kontaktowałeś się z autem bez problemu? Tam nie każdy tester działa, ponieważ jest to jeszcze stary standard komunikacji szeregowej.
wtryski do weryfikacji. Ogólnie za niskie ciśnienie Rail zapewne, tester prawdę powie.
ja używam do mercedesa testera z mercedesa tak jest najprościej
Podłączaliście samochód pod tester diagnostyczny? Sprawdzaliście wartości rzeczywiste?
Wymień filtr paliwa ,sprawdź poprawność połączeń elektrycznych , odłącz klemy na min 8h. Powiedz czy wszystko OK. EDC - błąd filtra paliwa. A co moze ci dać odłączenie aku na 8h. Pierwsze podłącz jakiś tester by sczytać błędy. Sprawdź oringi na czujniku cienienia na listwie common rail
Tester prawde ci powie
Witam. Mam problem w samochodzie sprinter po przekręceniu kluczyka pompka w baku lekko da paliwo i się wyłącza. Pompę włączę testerem i działa. Dodam że samochód ma wymieniony silnik. Pomoże ktoś?
Sprawdź podciśnienie na zasilaniu przemiennika- podłączenie "VAC" . Powinno mieć minimum 600 mbar podciśnienia. Przemiennik turbiny i ARF musi mieć na napowietrzeniu "ATM" filtr powietrza. Sprawdzić wartość podciśnienia na wyjściu przemiennika podczas wysterowania zakres 0 - 400 mbar podciśnienia.Najlepiej jest sprawdzić wysterowania ale niewiele testerów...
Pytanie czy komuś udało się jakimś testerem zdiagnozować starego Mercedesa Sprintera 2,9 TD z 96' czy tam są tylko kody błyskowe? HHT ;) Dla niewtajemniczonych to protoplasta stardiagnosis
Tester i kontrola parametrów. W Twoim Przypadku stardiagnoza.
Mogło się coś narobić. Podłącz pod tester i wtedy wszystko się okaże.
To takie cudo, co poinformuje czego chce silnik :D Tester serwisowy mb Star Diagnose.
Witam. Wtyczka podobna ale nie ta. Poszukuje schematu kabelka do Mercedesa Sprintera,to jest piny na wejściu do przejściówki 72310064 i na wtyczce bezpośrednio do testera. Próbowałem na uniwersalnym ale nie łączy, na CDIF jest ok.
Szukam info. na temat przejściówek - adapterów z testera ( WOW Snooper, DELPHI, HELLA, ADP ) z OBD na pozostałe marki europejskie np. MB 38PIN, LT 14PIN które tester obsługuje. Posiadam kilka adapterów i nie bardzo chcę wydać 1500 zł na komplet zawierający adaptery które mam z innego oprogramowania, posiadam DELPHI i po podłączeniu z E-klasą 98r. bezpośrednio...
jesli problem z immo to powinien w wyświetlaczu napisac start error podłacz go pod tester i zobacz co sie dzieje w sterowniku silnika
Nie patrz na diode tam immo blokuje tez rozrusznik wiec z immo pewnie ok , a na samostarcie powinien palic bez swiec . Spróbuj na plaku takim do tapicerki silnik pracuje lepiej jak na samostrcie a jak nie odpali zrób testerem test cisnienia sprezania.
opcje są dwie (w mercedesie 3): 1. brak ciśnienia oleju 2. uszkodzony czujnik 3. zła jakość oleju najłatwiej podłączyć jakiś tester, na pewno wiele wyjaśni.
Nie zaśmiecając forum dołączę się do pytania, Mam sprintera z 2004roku po wymianie kompletnego silnika, świeci się kontrolka EDC. Odczytany błąd to P2006 Czujnik ciśnienia na rampie. Tak tłumaczy błąd mój tester. Auto odpala i jeździ prawidłowo. Odpinałem czujnik ciśnienia na listwie lecz wtedy wywala inny błąd, Może ktoś się spotkał z takim problemem??...
Właśnie zrobiłem proste doświadczenie, włączyłem ogrzewanie na 22 stopnie nawiew dmuchał ciepłym powietrzem w tym momencie chuchałem na czujnik temperatury nawiew po chwili dmuchał zimniejszym powietrzem. To znak że klapy się sterujà ale trzeba sprawdzić jakimś testerem kalibrację czujnika. Dziękuje Gerri
Pierwszy krok to niestety podłączenie sie pod tester diagnostyczny. Przyczyn może być wiele więc "na piechotę" nie zrobisz nic.
silnik idzie , ale już nie ruszysz za nic ani deski, ani immo (stały problem po rozładowaniu aku), ani poduch Coś się mi wydaje, że ruszy immo vag-iem, chyba że mechanik miał jakiś inny tester podpięty do laptopa.
Tak KTS ładnie to robi i ma wiele funkcji których inne testery nie maja np. odpowietrzanie hamulców .
EBV to coś w rodzaju korektora siły hamowania tylko elektroniczny, EDC to elektronic diesel control czy jakoś tak, co do błędów to P oznacza silnik-wiadomo. Mam takiego sprintera i świeci mi to samo od momentu jak rozpadł się tylny tarczobęben i zmielił koronke wraz z czujnikiem. Jeśli chcesz konkretnej diagnozy to tylko Star Diagnozą bo jakieś ogólne...
HHT to oznacza hand-hield-tester. Polecam,swietnie radzi sobie ze sprinterami.CDI robi bajecznie.
Podgądnij testerem czy ciągle nie włącza się procedura wypalania dpf (może jest zapchany popiołem).
czy np. urządzenia diagnostyczne mają taką opcję jak odczyt pamięci i jaka pamięc w tym modelu. Tester diagnostyczny ( np HHT) ma opcję skonfigurowania tego sterownika, wyświetla wersję hardware, software, ale nie pokazuje jak atam jest pamięc, bo po co, i nie zczyta z niej wsadu.
Podłączenie do kompa nie wykazało nic szczególnego,wszystkie błedy dały się pokasować a problem pozostał. Przecież piszesz głupoty, to jest nie możliwe, jedź na diagnostykę i opisz błędy, wtedy będzie jaśniej i możliwe, że tester nie ten Za długo pisałem......
Fajnym testerem jest MERCDIAGNOSE , bardzo wygodnym i stosunkowo tanim . Diagnozuje tylko silniki EDC(SPRINTER 2.9 TURBO , E-klasa 2.9 Turbo ,300 Turbo )inne chyba też . CDI1-( Vito , A-klasa , E-klasa), CDI2- ( S-klasa , G-klasa , C-klasa no i SPRINTER CDI ten starszy( tz. nie najnowszy) Podaje opisy błędu w języku polskim , podaje wartości rzeczywiste...
tzn., że pomimo iż się regenerował a nie podobało mi się zbyt duże ciśnienie na czujniku różnicowym, a też każdy sugerował do sprawdzenia DPF, to też filtr poszedł do wypalania w piecu, jest wypalony, czyli jak nowy. Zabieg wykonywałem już w wielu autach i jest to rzeczywiście skuteczna i dobra regeneracja, co prawda 9/10 przypadków dpf idzie do pieca,...
Nie wiem czy obsłuży. Obsługiwane marki: Gaz, Acura, Audi, Benz, BMW, Brilliance, Byd, Changan, Changcheng, Changhe, Chery, Chrysler, Citroen, Dacia,Daihatsu, Daweoo, EOBD2, Euroford, Fiat, Geely, GM, Gonow, Hafei, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Jac,Jaguar, Jiangling, Kia, Lancia, Landrover, Lexus, Mahindra, Maruti, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel,...
najlepiej sprawdzić go starD, inne testery mają duże problemy z tym silnikiem, linia L służy do obudzenia sterownika , stosowana w starszych autach
A może najpierw rolki, sprawdzenie jakie siły hamowania występują na przednich kołach? To stało się nagle, czy po naprawie? Abs odpowietrzany z poziomu testera? pedał nie wpada w podłogę przy dłuższym naciśnięciu?
A czy do przeprogramowania z automatu na manual muszę mieć stardiagnozę czy np. może być uniwerslny tester BOSCHA. W sprintschifcie ten przekaznik jest też odpowiedzialny za pompkę, czy nie musi on być zmieniony?
witam koledzy zakupiłem launch x431 pisaliście ze jest 20%po angielsku a jest 20po polsku straszna lipa wiecie jak nim sprawdzić w sprinterze 2.2cdi ciśnienie na listwie jaki tester jest w100% po polsku szybki bo 431 to żółw przymierzam się do mega macs 42 podobno cdif jest po polsku ale strasznie przekłamuje jaką serwisówkę polecicie do mercedesa w...
Znalazłem gdzies w sieci taką informacje na temat czujnika ciśnienia hamulca: "Pojazdy z ATE ESP są wyposażone w pompie hamulcowej w specjalne czujniki ciśnienia (1 lub 2 ). Jeśli wymieniana jest taka pompa lub czujniki ciśnienia w pompie wówczas należy specjalnym testerem diagnostycznym przeprowadzić kalibrację czujników ciśnienia." Czy może ktoś wie...
Ja pracuje min. na dotykowym b-touch st 9000, generalnie fajny. Robi wszystkie vagi, mercedsy (oprócz starych sprinterów), Japonię, Hyundaie, Mazdy, BMW, Peugeoty, Ople itp. dostawcze, niektóre ciezarowe, nastawy, adaptacje, wysterowanie. Ogarnia prawie wszystkie marki, w niektórych japońcach i usa (jeep itp) tylko eobd odczyt i kasowanie blędów. Istnieje...
Witam. Mam problem z połączeniem się z komputerem w moim sprinterze. jest to model z 2007 roku. Po podłączeniu testera do gniazda, tester nie wykrywa połączenia. Próbowałem z dwoma urządzeniami diagnostycznymi - Delphi i Diagun. sprawdziłem gniazdo. Pin 16 z pinem 4 pokazują napięcie ok 2,7 volta. Nie wiem czy jest to wystarczające napięcie, a nie chciałbym...
No a gdzie diagnostyka? Dedykowanym testerem masz możliwość podejrzenia "zamrożonej ramki" z chwilowymi parametrami pracy silnika. Trzeba tylko kogoś, kto umie to zinterpretować, a nie podłączyć tylko interfejs uniwersalny i sczytać kody błędów.
Odłącz przepływomierz powietrza i sprawdź różnice. Generalnie najlepiej przyjechać z testerem diagnostyki i obserwować parametry pracy silnika tj. przepływ powietrza, kąt wtrysku i najważniejsze dawka wtrysku gdy nie ma mocy i/lub klepie Dodano po 55 Taką oczywistość jak jakość paliwa wykluczona? Też spróbuj go z banki czystego diesla zasilić.
Ok nadal brak informacji czy musi być dolot poskręcany i szczelny do odpalenia miałem poskręcany i to nic nie dało wtrysk też był wykręcony i nie leci z niego mgiełka podczas kręcenia. Wtryski chyba Delphi o ile pamiętam 20 cyfrowe i zakodowane. Tylko za żaden kod nie pasuje z obecnym wtryskiem, ale bez tego myślę że powinien odpalić może tester boscha...
Tak na przyszłość to polecam wszystkim taki tester do CDI1 i CDI2 który bez problemu wyłapuje wszystkie problemy w tych silnikach SPRINT12 . Diagnozuje wszystkie 202 , 203 , 210 , SPRINTER , VITO itp....Nie jest potrzebna żadna szamańska wiedza żeby go użyć i auto sobie szybciutko naprawić. Wszystkie opisy ma po polsku!!!
najpierw podjedz do kogos od ogrzewan zeby podlaczyc pod tzw " czarna skrzynke" kasete lub z calym ogrzewaniem pod tester . Ogrzewanie moze byc zablokowane i wtedy napewno ruszy a przy okazji jest w stanie sprawdzic wyjscia i elektronike w srodku tym testerem . Pracuje na takich zabawkach tester pokazuje blad swiecy podpinam pod tester sama kasete i...
ja mialem, trzeba podłaczyć tester i zobaczyc czy problemem nie jest zbyt wolno rosnące ciśnienie w szynie. jak tak to powodow moze byc kilka: zbiornik, filtry , pompa, zawór, wtryski, przewody paliwowe
Sam raczej tego w prosty sposób nie rozgryziesz. Najprostszym sposobem jest podpięcie testera w celu zczytania zapisanych błędów (serwisy Eberspaecher). Sam możesz jedynie po rozebraniu urządzania sprawdzić np. oporność sztyftu żarowego, pomki paliwa i pracy dmuchawy powietrza spalania.
Oj zdziwiłbyś się co potrafią nawyczyniać te tanie ryżowe kabelki. No jeżeli obsługuje się je bezmyślnie i nieumiejętnie to nawet sprzetem za 10k mozesz "nawyczyniać" :-) Klon Ds'a to fajna sprawa robi dużo rzeczy i łączy się z dużą ilością osobowek i dostawczych . ok 75-80% , najwiekszy problem ma japonczykami, sprinterami czesto odmawia przy tych...
Trzeba zalogować się testerem do sterownika ABS-u i porównać wykres w parametrach z czujników i wtedy dopiero można więcej coś szukać a nie zawsze to czujnik czasem łożysko lub koronka ;) każdy przypadek jest niestety inny.
Temat rozwiązany. Procedura: 1.Za pomocą testera kasujemy odczyt pamięci błędów nawet jeżeli jest pusta/ czysta 2.Otwieramy maskę 3.Odłączamy sprzęt diagnostyczny 4.Zapłon Wyłączyć-nasłuchując aż wszystkie testy osprzętu silnika umilkną. 5.Włączyć zapłon 6.Kontrolka CHECK powinna zniknąć. jeżeli za 1 razem problem nie ustąpi, zacząć procedurę od pkt....
Przejrzałem listy błędów w Star Diagnozie, ale niestety kończą się one około numeru 3500. No cóż - taka jest specyfika, że testery uniwersalne posługują się kodami uniwersalnymi, a tester Mercedesa ma swoje kody - pomimo że stosuje złącze OBD. Treść błędów wskazuje na prawdopodobne problemy z zasilaniem sterownika. Było kiedyś coś takiego przy motorze...
taki fachowiec co czyta blędy testerem za parę piwek to nie fachowiec oddaj kumatemu elektrykowi i zrobi ci raz a porządnie nikt nie mówi zebyś jechał do aso wiadomo może ktoś podpowie na forum bedzie taniej
Witam Mam problem ze sprinterem 311 2005r. Auto już po kilku warsztatach. Przyjechało do mnie ze spalonym ECU (podobno już trzecim) i nikt przede mną nie pomyślał, żeby sprawdzić wiązkę. Znalazłem zwarcie, kupiłem drugi sterownik, przełożyłem pamięć IMMO. Auto zapala, ale pali się kontrolka EDC. Tester wyrzuca błędy: -P1617- Błąd pamięci EEPROM błędne...
Witam, przyprowadzono mi do naprawy Sprintera 2,2cdi 2002r, ktory zgasl w trakcie jazdy. Dwa testery jakie podpiąłem wykazały błąd P1330, czyli zdaniem cdif'a to immo, a zdaniem carsofta starter control. Stacyjka była już kiedys "przerobiona" na przycisk, bo kostka zawiodła, przekażnik pod bezpiecznikami juz kiedys tu tez podmienialem, teraz też go...
Może jakiś schemat ktoś podrzuci? Dodano po 3 Podpowiem żeby jutro sprawdził, lecz z tego co mi powiedział to on ma tylko zasilanie po zapłonie w Ecu na pinie b 13,czyli 3 napięć brakuje ,lecz z testerem się komunikuje bez problemu Dodano po 4 Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przecieraniem wiązki bo w tym aucie to pierwsza usterka która unieruchomiła
Przyszło mi na myśl żeby wpuścić tester szczelności ale nie wiem czy to nic nie uszkodzi morze niech wypowie się kolega Gerri co o tym myśli bo on bardziej się na tym zna https://obrazki.elektroda.pl/9093841800_... https://obrazki.elektroda.pl/7288473700_...
FRYTERIO masz stary model ogrzewania który nie posiada możliwości odczytu błędów za pomocą testera dlatego nie wyświetli tobie na zegarze ale możesz odczytać je za pomocą diody połączonej z opornikiem 1kom w tym celu należy przy sterowniku w kostkę gdzie jest test pisze na skrzynce wyjąć konektor test w jego miejsce wpiąć diodę drugi koniec diody włóż...
Najlepiej jechać z nim na tester,ale jak chcesz powalczyć to musisz sprawdzić pompkę wodną, dmuchawę powietrza zasysanego i czujniki.Jest trochę roboty.Podczas załączenia powinno być słychać,że załącza się na 3 sekundy dmuchawa powietrza zasysanego.Słychać ? Tak w ogóle to nie jest to dogrzewacz tylko ogrzewanie postojowe.
Linia "K" to linia dwustronnej transmisji danych pomiędzy sterownikiem pojazdu a testerem poprzez złącze diagnostyczne, zanim coś więcej na ten temat to pytanie o rok produkcji pojazdu a może jeszcze kod silnika... Pewnie jest już tam złącze 16 pinowe - oznaczenie poszczególnych pinów: patrz np. http://www.elektronika.wsop.pl/porady/3
Witam! Problem dotyczy sterownika silnika EDC16CP31 (ten z odwrotną płytą) Przez moją nadgorliwość, zachciało mi się programowania po BDM, więc konieczne oderwanie płyty. Zgrałem całość , edycja, wgrałem i po podłączeniu do auta cisza. Sterownik martwy, brak komunikacji z testerem. Wgrałem oryginał i to samo. Myślę, że uszkodzeniu uległa płyta. Jak...
Witam ! Problem z autkiem jak w temacie. W czasie jazdy zaczyna mu brakowac mocy. Nie wyglada to na problem z turbina. Po podlaczeniu do testera diagnostycznego wyplul blad: "Regulator wysokiego ciśnienia paliwa" Czy przez niego auto moze sie tak zachowywac. Czy on jest umieszczony na listwie ciśnieniowej czy na pompie ??? Jeslina listwie to pewnie...
Sorki ze pytam ale co to emulator? Nigdy sie z tym nie spotkalem. emulator zastepuje sygnał imobiliesera ,montujesz np. w sterowniku silnika.
Renault safrane, walnięy ohring w złączu magistrali doładowania. wielkie kopcenie zero mocy.jednak dało się zrobić prowizorkę potrzebną na 4 minuty testu.klient był u wielkich testerów którzy wskazali rękami komputera na problem instalacji doładowania. KONIEC Roli komputera. Dalej Co ty człowieku porównujesz, to raz. Dwa, co ma oring do tego CDI? Trzy,...
Witam ponownie, problem dalej nie naprawiony, był fachman z testerkiem coś tam sprawdził że jakiś błąd jest ale dokładnie nie był w stanie powiedzieć jaki, podejrzewam że ten tester jest nie lepszy od mojego VCDS. Powiedział że jak rano nie pali a potem jak się uda odpalić to pali to znaczy że to świece i żeby to sprawdzić. Sprawdziłem i oczywiście...
Mam kolegę co ma podobnie jak Ty. Ma skodę służbową do dyspozycji, ale w soboty i niedziele nie pracuje więc nie wolno mu jeździć (a jeździ). Wyjmuje któryś bezpiecznik i auto przestaje nabijać km, po wszystkim wkłada bezpiecznik i jest wszystko "OK". Oczywiście powstały błąd kasuje specjalnie do tego celu zakupionym najtańszym testerkiem. Paliwo kupuje...
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum, chyba nie zapisał bym się do niego gdybym nie potrzebował tej samej pomocy jak W3BST3R. Otóż to samo przytrafiło mi sie po wymianie amorów i sworzni na przodzie.w 313 z 2004r. U mnie to wyglądało tak że gdy sam. stawał załączał sie system ABS I nie zapalała sie żadna kontrolka która pokazywała by jakieś...
Crafter 2007r. Silnik BJM 163KM, skrzynia manual. Autko uszkodzone było prawym przodem, po naprawie i podłączeniu aku zaświeciły sie kontrolki ASR/BAS i ESP, nie działa ABS(kontrolka nie świeci). Diagnoza wszystkich sterowników w autku nie wykazała żadnych błędów, czujniki prędkości koł poprawnie odczytują prędkość, okablowanie do czujników sprawdzone....
ta diagnoza przez mechanika jest trochę nie kompletna istotny jest czas narastania ciśnienia na listwie ,bo jak nie osiągnie 120bar to nie zaskoczy ,tak więc test przelewowy jest bardzo istotny i to powinien zrobić jako pierwszy bo przelewanie choćby jednego może powodować że wcale nie zapali .regulator ciśnienia też jest istotny i jego podmiana zajmuje...
Borykam się z dziwnym problemem. Auto dość często przeprowadza wypalanie DPF (auto buczy obroty minimalne silnika wtedy to około 1100obr, gorące spaliny z wydechu). - Średnio co 150km. Wiosna - zima - lato jest to do wytrzymania i auto nie komunikuje żadnych błędów... "Schody" i dziwne zachowania zaczynają się latem kiedy temperatura otoczenia przekracza...
Tester, obadaj KTS jak masz dostęp. Ostatnio walczyłem z lunchem przy sprinterku i polegl a kts ruszył
Trzeba podłączyć się testerkiem i sprawdzić jakie ma błędy. Przyczyn może być dużo, ale jeśli chodzi przez chwilkę i się wyłącza to stawiam na pompkę wody, taka elektryczna zewnętrzna która daje obieg wody. Bez niej piecyk chodzi temp robi się zbyt wysoka, i żeby się nie przegrzał to sterownik go wyłącza i wychładza palnik.
http://www.unitcat.ru/mercedes/7/3/1/646... 272 na obrazku. Jest połączony krótkim wężem z króćcem intercoolera. W oryginalnym testerze Star Diagnose jest odpowiedni test na sprawdzenie tego podzespołu. Test powinien być wykonany przed wymianą, bo problem nie zawsze jest umiejscowiony wewnątrz przepustnicy i wtedy wymiana niekoniecznie przyniesie...
Zatkany DPF pojawi się w pierwszej kolejności na czujniku różnicowym. Pojawi się również w wartości stopnia napełnienia DPF. Nie wiem, czy w twoim testerze ta wartość się pojawia - w Star Diagnose tak. Przy wymianie czujnika różnicowego trzeba koniecznie sprawdzić drożność rurek łączących go z filtrem DPF. Niewielka ilość wody w rurce może przy obecnej...
Co do turbiny to masz rację - nie pracuje Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF . Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.
Przyjedz do Krakowa to w 30 minut sprawdzimy co go boli . Przy takiej usterce powodem może być wszystko . Każda najdrobniejsza usterka w sterowaniu .Jeżeli masz możliwość to podepnij do jakiegoś testera i prześlij kody błędów .To pomoże zlokalizować usterkę i naprowadzić na problem . Ja używam testera SPRINT12 i uważam że po STAR-ze to chyba najlepszy...
Kolego, pojedz do kogoś kto ma pojęcie o tym problemie . Szukasz kosmicznych rozwiązań a potrzebujesz usunąć tylko jakiś błahy problem. Pozostaje ci wróżka z kryształową kulą albo porządny warsztat z porządnym testerem który to może sprawdzić . Gwarantuję że wróżka będzie wielokrotnie droższa . Jedz do kogoś kto ma STARDIAGNOSIS albo małego ale równie...
mercedes sprinter schemat sprinter mercedes sprinter schematy sprinter sprinter ciśnienie paliwa sprinter
czerwona kreska nagrać dekodera komputer bezpiecznik termiczny chłodnicy
Różnice między funkcjami Wytnij a Usuń w systemach operacyjnych Ursus C-360: Opadanie podnośnika po 2 dniach