trzeba odblokowac wspomaganie po wypadku testerem.
Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
Test prawdziwym testerem i podgląd parametrów wspomagania z torque sensor na czele.
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
I mam pytanie czy to normalne, że nie mogę wejść w system WSPOMAGANIA (44) żadnym testerem? Zobacz jak CAN ma ciągłość do pompy.
Chyab cos ze wspomaganiem, ale ciezko okreslic bez podlaczenia testera lub przetlumaczenia tego dziwnego jezyka
Zmienić tester
Gdzie mogę szukać przyczyn bo podejrzewam że dzież przetarty kabel lub coś takiego W diagnostyce testerem albo w warsztacie.
Diagnoza testerem CLIP, a następnie ściągnij sobie notę techniczną MR-363 espace-3
To się kasuje po OBD wieloma testerami na rynku. Nie trzeba grzebać na eepromie.
Na przykład pękł alternator i nie masz ładowania, ale nie ma co gdybać bez podpięcia samochodu pod tester
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
Podpiąć tester i zrobić diagnozę.Błędy i parametry,
Co do świateł to sprawdź upc i bezpieczniki a wspomaganie bezpieczniki i diagnoza testerem.
Obawiam się,że Kamil nie słyszał o liniach can.Dobra diagnoza porządnym testerem to podstawa.Można próbować łączyć się poprzez ABS,lub wskaźniki.W tej generacji A3 jest chyba wspomaganie 1K1909..Wiązkę sterującą (3 kable)można przemierzyć omomierzem.
Opcom nie ma opcji programowania w tym module ,co wiecej brak blokow pomiarowych! Universalne testery tez nie daja rady.
Przyjrzyj się dobrze , może przez lupę a najlepiej sprawdź testerem do pierścieni .
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Witam Założyłem wspomaganie elektryczne jeżdziłem jakiś czas działało prawidłowo. Po adaptacji sterownika i czujnika skrętu testerem wspomaganie wyłączyło się brak możliwości dokończenia adaptacji czujnika skrętu błąd C1515. Proszę o wskazówki jak dokonać adaptacji prawdopodobnie jest problem że fabrycznie nie było założone i nie mogę dokonać adaptacji....
przewód od wspomagania Aygo 2014? Jeżeli jest całkowicie przegryziony, testerem ciągłości obwodów, woltomierzem itp. Jeżeli jest nadgryziony, żarówką 60-65 W.
co by nie mówić to raczej zbieg okoliczności. raczej nie słyszałem aby przez diagnozę coś innego uszkodzić co innego że wspomaganie w fabii to ciekawa i dość awaryjna sprawa Ale wytłumacz to klientowi :| Ostatnio usiłował mi wmówić ,że przez podłączenie testera zepsułem oświetlenie wnętrza i elek. szyby. Co do Skody musiał być przypadek .
Podłączaliśmy zewnętrzny tester układów wspomagania z odrębnym akumulatorem.Błędy można skasować.U3000 pojawia się przy ruchu kierownicą,kiedy powinien wystartować silnik.Parametry są OK.Wygląda na uszkodzenie sterownika.Miałem nadzieję,że ktoś to próbował naprawiać.
Przyczyną może być uszkodzenie wspomagania.Co jest powodem,że nie zrobiłeś diagnozy testerem?
Bez diagnostyki testerem nic nie zrobisz.
Można podłączyć tester pompy ale nie opłacalny jest jego zakup do sprawdzenia jednej pompy. Możesz podpiąć pompę pod auto bez jej montażu.
Do testów bez obciążenia silnika możesz go zmostkować drutem nie demontując go z PCB. Fakt, zwykłym multimetrem go nie sprawdzisz. Nie zmierzysz czy ma 3mOhm czy może 50mOhm. Zmierzysz go bez problemu testerem rezystancji wewnętrznej ogniw.
Witam Dzisiaj pogrzebałem przy aucie i: - brak połączenia z pompą - sprawdzane na 2 testerach - vag, i autocom - wspomaganie pod odpaleniu działa przez chwilę prawidłowo następnie przy gwałtownym poruszeniu kierownicą jakby stawiała opór większy - pompa to trw - żadnych błędów - być może problem z wiązką , rozizolowałem próbowałem suszyc bez rezultatów.
Kolego dziesiątki aut ma takie wspomagania i nie ma z nimi problemu . Ja także takim jeżdżę . Masz może po prostu stary a zarazem zawilgocony płyn , stąd taki problem . Nie wiem czy są testery do płynów wspomagania ,warto by było sprawdzić .
Sprawdź ładowanie na początek.Reszta to tester i odczyt błędów.
Żarówki nie mają własności opornika drutowego i nie są pomocnym przyrządem do pomiarów akumulatorów. Jeżeli na bieżąco kontrolujesz natężenie prądu to z powodzeniem możesz zastąpić opornik drutowy żarówkami. Gdy masz opornik drutowy 1% to amperomierz możesz sobie odpuścić :) Korzystam z opornika 2Ω100W ale gdy chcę rozładowywać większym prądem,...
A więc sprawdzamy zasilania modułu abs i linię CAN. Rozumiem, że chodzi o sprawdzenie wtyczki która wchodzi do ABS ? Posiadasz może schemat wyprowadzenia pinów ? Czy to, że prędkościomierz pokazuje stale 8 km/h to może być związane z awarią abs ? (czy prędkość jest sczytywana z abs?) Tester jednak podpowie wiele
Ciekawy jestem jak Ty wykasowałeś informację o kolizji? Bo zwykłym testerem się nie da.
W warsztacie zaczynałem od Uni-t ut30b oraz UM3a. Do dziś przetrwał UM3a i dalej się fajnie sprawdza jako amperomierz i omomierz. Obecnie Aneng AN8009 jako główny multimetr. Nie lubię go natomiast używać do pomiarów rezystancji przez brak kompensacji oporności przewodów. Tutaj UM3a jest lepszy. Chiński tester RLC wspomaga to wszystko. Pierwszy oscyloskop...
Kasowanie błędu to nie jest naprawa samochodu, tester wskazuję gdzie może być przyczyna.
Wszystko jest do zrobienia.Tylko kwestia ceny. Ciekawe jest to,że wszystko jest OK,a pompa nie działa.Jaki tester precyzyjnie?
A co pokazuje tester? Tylko nie pisz że nie wiesz.
Wykasuje to bez problemu dobrym testerem. O ile tak jest w starej fabi.
Czujnik sprawdzisz jedynie zewnętrznie. Z poziomu testera... zapomnij.
Podłączyć tester i sczytać kody błędów.Generalnie pompa to tandetna i awaryjna konstrukcja TRW.
Można też sprawdzić kalibrację czujnika koła kierownicy za pomocą testera czujnik momentu we wspomaganiu wartość zero?czy inna. Nie było sprawdzane wspomaganie choć przez "ustawianiem" geometrii ściąganie w prawo było sporo mniejsze. Jak dokonać pomiaru momentu we wspomaganiu? Przez tester diagnostyczny (uniwersalny) pokaże? Tylko żeby nie okazało...
Czytaj posty. Przekładnia do naprawy, lub wymiany. Adaptacja czujników autem bez testera.
może pompa wymontowana z auta po stłuczce - wtedy konieczne odblokowanie testerem.
Chyba w Gotroniku dopisali o jedno zero za dużo. Ale tak, jest spoko. Po dokupieniu ekranowanej pęsety do pomiaru SMD-ków nie narzekam, zwłaszcza że mostka używam rzadko i gdy go kupowałem, to płaciłem połowę tego, co żądano za DE-5000. Ostatnio przydał mi się do sortowania rezystorów, chociaż ta funkcja wymaga jednak wspomagania się instrukcją.
Powiem tak-gdybyś sobie zdał sprawę z tego jakie niedorzeczności teraz piszesz to bys się rozpłakał. Nie ma czegoś takiego jak program serwisowy, a jest tester diagnostyczny, podpiąłem dziś corsę c pod niego, i nie ma opcji wyłączenia wspomagania. Tester wygląda tak, i pod niego podpinałem: http://obrazki.elektroda.net/92_12046543... chciałes...
Dzięki madamsz1 za informację. Jeżeli to co napisałeś jest dostępne to kupię ten tester. Mam problem z EPS-sem. W zeszłym roku włączył mi się kilkakrotnie później nie było żadnego problemu. W zeszłym tygodnie znów zaczął się włączać w momencie kiedy skręciłem kierownicę w prawo poczułem opór i EPS wyłącza wspomaganie. W piątek byłem u znajomego on ma...
Witam. Dostałem do naprawy Ibizę 1.4 2010r na wspomaganie. Sytuacja identyczna jak u kolegi wyżej. Auto dostałem od mechanika, który wstawił nową pompę (nie używkę) bo stara podobno przestała działać. On wsadził nową i niestety kontrolka kierownicy świeci na desce. Wspomaganie jest ale ciężej się kręci. Pompę słychać pod spodem. Podłączałem KTS-a, CDIF-a,...
Witam Kolega poprosił mnie z warsztatu o diagnoze pompy wspomagania od samochodu Ford Focus MK2 2008rok to jest już trzecia pompa w przeciągu krótkiego okresu użytkowania , pierwsza i druga były używane nie działały nawet roku a ta ostatnia regenerowana pół roku działała , mam ją na stole.Diagnostyka testerem błąd : uszkodzony silnik wspomagania. Co...
źle rozpoznaje pozycję srodkową.Możliwa usterka czujnika kąta skrętu,lub wystarczy dokonac kalibracji. Zgłoś się do kogoś kto ma tester diagnozstyczny Tech2 (prawdziwego Techa,nie ten syf na PC)
ABS jest odłaczony, bez skutku. Gniazdo diagnostyczne idzie do BCM i jeszcze trzy kabelki idą do jakieś puszki po prawej stronie SXa. Sprawdzać przejścia bezpośrednio przez kostke i ECM? Dodano po 15 Auto normalnie pracuje, normalnie jeździ. Nie działa wspomaganie, ABS cały czas się pali i jak podłacze to wyje, hamulce również się palą, był założony...
Pod tester proponuję te auto podłączyć.
Podstawowa uwaga do Twojego elektronika.EPS (tak jak cały samochód) diagnozuje się testerem poprzez odczyt kodów błędów.Sugerowałbym takie postępowanie,a nie wróżenie z ...To trzeszczenie w Twojej Corsie może być spowodowane błędną pracą Angle/Torque Sensora powodującą szarpanie silnika obrotu kierownicą.Czasem potrafi drżeć cała karoseria.Tester.Błędy.Diagnoza.
Ciśnienie paliwa!!!! Zmierzone manometrem. Temperatura silnika - z testera. Test czy odpali na "wspomaganiu" plakiem. No i odłącz gaz coby nie fałszował.
Testerem odczytać kody błędów.
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Jeżeli autko postoi na słońcu przestaje działać wspomaganie (jest silniczek)pali sie kontrolka wspomagania, jak postoi w cieniu zacznie samo działać ,odpalałem silnik auto rozgrzałem nagle przestało działać wspomaganie,jak tylko silnik troche ostygł działa .Testerem patrzyłem na błędy nie ma .Już nie wiem czego się jeszcze przyczepić.Sprawdziłem zasilanie...
Sprawdź akumulator , a po dopalaniu ładowanie. Do tego nie trzeba testera!
Dobrze rozumiesz, mi się udało to załatwić na szkoleniu parę lat temu, nie wiem gdzie można taki tester kupić.
witam wszystkich, mam taki problem ze wspomaganiem elektrycznym we fiacie panda, to jest świeci sie czerwona kontrolka na desce i wspomaganie po prostu nie działa. po podłączeniu po tester wyskakuje "kod c1002 czujnik poz. mom. obr. wału silnika; sygnal jest nieważny; kod usterki dostawcy 23;" gdzie zamontowany jest ten czujnik może ktoś ma jakiś schemat...
Dzięki za pomoc mam nadzieję że uda mi się znaleźć fachowca co będzie umiał to ustawić i będzie miał tester pzdr.
Ok, te dwa pomarańczowe to can, w tym roczniku czujnika w przekładni może już nie być. Do sprawdzenia błędy w innych sterownikach, może tester nie diagnozuje do końca tego auta.
Witam jak sprawdzic czujniki parktronika? NA komputerz\e pokladowym wyświetla mi sie problem z systemem wspomagania parkowania, serwis. Po podłaczeniu testera diagnostycznego oczywiscie nie ma mozliwosci połaczenia sie z owym systemem. Dodam iż tester to multi diag na delphim
Witam najpierw sprawdz akumulator testerem do akumulatorow.Podjedz do elektryka a on ci sprawdzi za symboliczna sume.
Sprawdzić spadek napięcia na przewodach/zasilanie. Sprawdzić CAN ,sprawdzić testerem co widzi sama pompa i licznik.
No ok, ale da się coś z tym zrobić czy nowy sterownik szukać ? Możesz rozwinąć bardziej swoją myśl ? Nie kontaktuje coś ? Luty na elementach smd wyglądają zdrowo. Zastanowiło mnie właśnie to napięcie na sterowniku które tester widzi że 0v.
Jak w temacie, dziś wieczorem będę podejmował się wymiany pompy w Mini Cooper. Ładnie ją widać od spodu, w związku z tym pytanie. Czy jest to tylko plug & play, czy wiąże się z jakimś podłączeniem testera etc. Czy rzeczywiście bez problemu przebiega montaż / demontaż?
Podłączyłem jeszcze raz, mam dziwny tester bo Sun PDL3000 Odpowiedź B jest poprawna -przerwa lub zwarcie do plusa. Takie coś.
Mam problem z Toyotą Avensis t27 2011 rok. W aucie przestało działać wspomaganie kierownicy, abs oraz szyby elektryczne i prawy kierunek. Po podpieciu do testera brak komunikacji z modułem hamulców i wspomagania. Na innym sterowniku błedy: U0131 Magistrala danych, komputer sterujący układu wspomagania kierowania - brak komunikacji U0129 Magistrala danych,...
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Sprawdziłem lądowanie. Wszystko w normie A ile jest? Jak się zapala kontrolka wspomagania to po włączeniu zapłonu zapala się na sekundę kontrolka świec żarowych? Diagnostyka testerem też była by mile widziana.
Kiedy ABS nie ingeruje to układ działa jak normalny układ bez ABS-u. Zaworki są pozamykane bo nie mają upuszczać ciśnienia,co umożliwia normalne odpowietrzenie.Wspomaganie się komputerem jest jedynie wspomaganie się komputerem (przynajmniej w tym samochodzie). Jeśli jakiekolwiek powietrze zostanie w modulatorze to w najcięższych przypadkach wystarczy...
Witam przeszukalem juz troche internet ale nie znalazlem podobnego problemu wiec postanowilem napisac :) w koncu co 2 glowy to nie jedna. Zakupilem ostatnio peugeota 307 z holandi 2003r wszystko bylo ok jeden dzien na 2 juz pojawil sie problem ze wspomaganiem podjechalem do sklepu zgasilem silnik jak wrocilem z zakupow juz wspomaganie ucieklo teraz...
Panowie jak dziala to urzadzonko? Dodano po 1 Czy mozna jakims prostokatem pobudzic pompe na lini can? Widzieliscie oferte firmy fenix od testerow. Ale horendalne ceny
Ja bym sprawdził jak się zachowuje alternator, to raz. Dwa- przysłuchał bym się pompie czy wydaje jakieś dźwięki w chwili kiedy nie pompuje. Trzy- jak to astra G z 2000 ale po sierpniu to pompa ma już diagnozę ( kabel brązowy z białym paskiem we wtyczce pompy). Może podpiąc pod tester? Do sparcoo1410 - a jaka ma być? TRW.
Tester w dłoń i do dzieła. Pokaż błędy i na początek sprawdź ładowanie.
Witam. Mam problem z toyotą Yaris 1.4 d4d 2007 od pewnego czasu wyświetlacz nie pokazuje obrotów silnika (po podłączeniu testera diagnostycznego i zażądaniu wskazania danych obrotów 2k, 4k itd wyświetla) ale już podczas pracy silnika nic, drugi problem to wspomaganie po odpaleniu nie działa dopiero po przejechaniu około 100m zaczyna działać. Proszę...
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Skodzie Fabia 1.4 TRW Wspomagania działa ale wyraźnie słabiej, pali sie kontrolka wspomagania. Poziom płynu jest ok. Akumulator i ładowanie ok. Sprawdziłem testerem błędy, pokazuje 01290 z opisu Wspomaganie kierownicy przez napięcie referencyjne. Sprawdziłem w blokach pomiarowych na kanale 02. I pokazuje takie wartości....
Witam, W ibizie 6j0 1.6 TDI nie działa pompa wspomagania TRW, świeci się żółta kontrolka kierownicy ale błędów brak. Pompa czasem nie działała na mrozie a teraz już w ogóle nie chce załączyć. Płyn sprawdziłem jest ok, zmieniałem akumulator, nic nie pomogło. Napięcie na wtyczce bez obciążenia 14.4, pod obciążeniem 14.1 czasem spadnie do 13.90. Błędów...
Tak jak pisałem czujnik jest wymienny.Sam kosztuje poniżej 400zł.Prawie drugie tyle wymiana.Trzeba mieć wiedzę i umiejętności techniczne,by precyzyjnie wymienić.Jeśli tester pokazał błąd czujnika na 99% jestem pewien,że jest on do wymiany.Zawodowo naprawiam układy wspomagania.
Nie słuchasz .Podłącz tester bo nic nie zdziałasz.Tak w ogóle to dziwna ta usterka.Gdyby był problem z ABS i wymuszona adaptacja to nie miał byś wspomagania i do tego by świeciła trakcja.
Tester,kabelek, nie wiem .Coś musisz mieć by po prostu podłączyć pod kompa. Nie trzeba ściągać żadnej kierownicy. Trzeba sprawdzić czy prąd nie skacze na pompie wspomagania a jest to widoczne w parametrach. Przy tej usterce pompa szaleje, i świeci przeważnie kontrolka od wspomagania. Migają wtedy też światła i jest to widoczne. Jak u ciebie tego nie...
Po prostu ta firma to cwaniaczki i zrobili cię w bambuko, jak to firma która zajmuje się pompami to powinni mieć tester i przy tobie sprawdzić na stole
Wyglada na czujnik skretu kierownicy ale warto potwierdzic to na jakims dobrym sprzecie. Poprostu odczytac pamiec bledow i wartosciach przesledzic co pokazuje tester. Ewentualnie w wlasnym zakresie sprawdz czy masz dosyc plynu wspomagania
Myślę że musisz użyć innego testera CDIF i diagnoza vectry c to porażka .A zobacz w cimie czy masz jakieś błędy zobacz parametry czujnika skrętu.
w pierwszych rocznikach fabii jest problem z wiazka po lewej stronie samochodu,w komorze silnika,ulega zawilgoceniu i dzieja sie jaja,ale twoj problem prawdopodobnie tkwi bezposrednio we wspomaganiu,podjedz do kogos kto ma sprzet i ci zdiagnozuje,sa 2 typy wspomagania trw i koyo,w tym pierwszym bardzo czesto uszkodzeniu ulega czujnki skretu,w drugim...
Dlaczego zabierasz się za coś o czym nie masz pojęcia? W układzie prócz pompy elektrohydraulicznej, masz również przekładnie, albo jedno albo drugie jest uszkodzone. Pompa po podłączeniu auta pod tester, ma możliwość diagnostyki.
Napięcie mierzone na dużej wtyczce zasilającej całość - X 60 patrząc na schemat, o ile to schemat Meriva A, bo wygląda mi to na Corse C bo taki sam posiadam. Napięcie mierzone na Aku pokazuje np 13.9V podczas ładowania więc ładowanie z alternatora jest ok (oczywiscie jesli odłącze tą wtyczkę z EPS) Tester diagnostyczny pokazuje w programie tak samo...
Ściągnij sobie instrukcję obsługi. Nie wiem jak w Megane, ale w Kangurze jest procedura uruchomienia pojazdu po wyjeżdżeniu AdBlue do końca zliczania, przetestowane na „zdalnym” uruchomieniu auta klienta, gdzie też odliczał i po zjeździe na stację benzynową już nie odpalił. Po wykonaniu procedury samochód normalnie uruchomił się. Jeśli jest to jednak...
Jak juz napompujesz to powinien trzymać, pomimo właczenia silnika w tym samym miejscu. I tu sie niestety mylisz. W kazdym aucie ze wspomaganiem ukladu hamulcowego po napompowaniu hamulca i uruchomieniu silnika pedal powinien opadac. Oczywiscie nie w podloge :-). Powinien zatrzymac sie wczesniej. Yoland - jesli sie zatrzymuje - sprawdz klocki, tarcze,...
Pojemność zależy od częstotliwości Czy mógłby Kolega rozwinąć myśl? Innymi słowy ten twój tester jest nic nie wart, powinieneś mieć wysokiej jakości mostek (dla tak małych pojemności). Oczywiście wysokiej klasy testerem to każdy potrafi, ale autor utworzył temat jako amator chcący sobie poradzić wykorzystując dostępny tester. Zwykle w testerach jest...
Może być też 3 przyczyna wielokrotne nadmierne przegrzanie układu wspomagania\. Chyba Ty się przegrzewasz. Najczęstszą usterką EPS w Corolla/Avensis jest błąd bodaj C1552, czyli przekaźnik zasilania serwomotoru. Należy go wylutowac z modułu EPS i wymienić albo przeczyścić styki. Dostęp do sterownika jest do d*py, bo w Avensis trza drzyć górę kokpitu,...
Wspomaganie TRW znajdujące się za nadkolem z prawej strony. Na wyświetlaczu pojawia się komunikat o niewłaściwym poziomie płynu. Jeśli już to nie komunikat o niskim poziomie płynu ale o usterce układu kierowniczego. Polecam podłączyc sie pod autko testerem i sprawa sie rozjaśni. Z tego co kojaze to żadnego czujnika poziomu w tym zbiorniczku nie zauważyłem...
Pan to powie producentowi - akumulator kupiony w lutym 2022 - reklamowany po pierwszym zimowym sezonie bo nie szlo auta odpalić - reklamacja odrzucona bo na ich testerach akumulator jest COOOOOOOOOL a mnie zarzucono niewlaściwą obsługę [!!!!!!]. Dlatego kupiłem boostera rozruchowego z którego bez problemu auto zapalało. Eletroniczne testery akumulatorów...
Witam Mam problem z autkiem jak w tytule. Podczas próby odpalenia na słabym akumulatorze uszkodzeniu uległo BSI ( normalnie poszedł z niego dym ) Zostało podłożone drugie o identycznych numerach ale brak jest komunikacji po lini can Tj. Tester nie widzi sterownika silnika, pompy ABS oraz elektrycznego wspomagania. Jeśli odepnę kostkę z abs-u - wtedy...
Wszystkie błędy związane były z potrzebą kalibracji czujnika kąta skrętu. Pozdrawiam Czy poza testerem istnieje możliwość ręcznej kalibracji czujnika kąta skrętu? Mam błąd MID136 PSID53 FMI10, drążek od kierownicy do wieloklinu kolumny/wspomagania był odkręcony... Czy Autocomem 2013 można takie coś skalibrować?
Fabryczny system wspomagający parkowanie jest diagnozowalny, wystarczy podpiąć tester
To w takim razie, zadzwoń do BOK (biuro obsługi klienta) CDiF-a i tam Ci podpowiedzą dokładnie. Ja nie pomogę, ponieważ ten błąd o który pytasz w Twoim aucie nie powinien się pojawić. W necie znalazłem teraz opis błędu C1507 jako czujnik ciśnienia powietrza prawy przód, ale w Twoim autku też nie może on występować, ponieważ nie ma czujników w kołach....
Witam Nie ma innego sposobu na ustalenie tej usterki jak tylko podłączyć się pod tester VAG bo na pewno komputer usterkę zapamiętał i będzie wszystko jasne co było przyczyną takiego zachowania samochodu. Pozdrawiam
Tak naprawdę trzeba idealnie zamontować czujnik i kalibracja nie jest potrzebna. A to nie jest prawda. Czujnik posiada zawleczkę który blokuje go w pozycji startowej ale to tylko wstępne ustawienie. Precyzyjną kalibrację wykonuje się testerem gdzie zeruje się wartość parametrów kąta i momentu skrętu. Te wartości są zapisywane w elektronice w sterowniku....
Czemu akurat wspomaganie odpiąć? Czemu pytasz na forum ? ... chcesz, to odepnij radio - skoro sądzisz, że coś to da. Awaria sterownika pompy wspomagania powodująca zwarcie i zakłócenia na magistrali CAN, to dosyć popularna usterka w tym samochodzie. Użyj testera "cewki immobilizera" i sprawdź czy transponder jest każdorazowo rozpoznawany. https://obrazki.elektroda.pl/6514581700_...
podłącz tester ,być może da się skasować błąd.Tak jest w grupie vw seat skoda . tam w starszych modelach da się skasować a w nowszych jest problem trzeba czyścić pamięć .
tester pompa wspomagać megane wspomagać wspomagać wspomagać orbitrol
nissan qashqai obroty silnika lampy buczenie czujnik wielkość elektryczny
internet mobilny internet mobilny
Otwieranie dachu w Peugeocie 206 CC bez kluczyków i z zamkniętym bagażnikiem Konflikt skrótów klawiszowych Alt + z w Google