Kable WN, świece, kopułka palec. Jak nie pomoże to moduł w aparacie zapłonowym.
częsty problem w tico/matiz to kopułka rozdzielacza....po pewnym czasie nie jest 100% szczelna, i zniera sie wilgoś, w efekcie styku sniedzieją i stad problemy z odpalaniem po dłyzszym postoju (szczególnie jak wilgotno)
Najprawdopodobniej kończy się aparat zapłonowy. To jest bardzo częsta usterka w Matizach i Tico. Proponuję kupić używany aparat zapłonowy, nowe są bardzo drogie. Zamienników nie polecam. Taki zamiennik wytrzymuje około 3 miesięcy. Miałem już sporo takich przypadków.
Są przewody, dopasowałem ENT910098 od Mitshubischi. Kopułka zapłonowa od Tico. Ale palec rozdzielacza inny przestawiony w fazie o 180 stopni
Tak zgodnie ze wskazówkami. 1 cyl jest od paska rozrządu.
witam!!! problem jest następujący: samochód nie chce zapalic rano, z cewki dochodzi iskra do kopułki ale z kopulki nie wychodzi na świecę, po krótkim holowaniu, samochód zapala. wymieniona kopułka, palec, kable. później cały dzień pali bez zarzutu. co to może być?
Może być gaźnik może być filtr paliwa może być kopułka ale najpewniej to aparat zapłonowy.
Podejżewam coś z elektryką poniewasz opisane objawy występują tylko gdy jest wilgotno.Sprawdz cały układ zapłonowy czy gdzieś nie jest zawilgocone(kable styki w aparacie,kopułce).
Spróbuj podociskać kable na świecach, sprawdź czy są dobrze założone. Zdarzyło mi się że po wymianie przewodu zsunął się ze świece. Aparat zapłonu - kopułka, rozdzielacz też wchodzi w grę.
Pomarańczowa kopułka? Jeśli tak to wymień na czarną i przy okazji palec.
Posiadałem kiedyś takie auto przez 6 lat dopóki nie zamontowałem LPG, na benzynie spalanie max jakie miałem to 5.2l na 100, zawsze tankowałem do pełna i sprawdzałem, spalanie gazu było ok.6.5 l, ale na gazie to on więcej nie chodził niż chodził, ciągłe problemy z wolnymi obrotami, nierówna praca, na PB chodził jak zegarek, wymiana kable, świece, kopułka,...
Na świecy 2 cylindra brak iskry WN. Przewód dobry. Czy jest możliwe aby palec rozdzielacza zapłonu był tak uszkodzony ze WN jest tylko na świecach pierwszego i trzeciego cylindra. Kopułka dobra Z góry za pomoc dziękuję
Witam ,jeżeli temat aktualny to proponuje do Tico orginalne przewody zapłonowe Tico/Matiz firmy Sentech,z tego co wiem to są czarne i wymienić cały kąplet koszt ok 40zł oraz częsta przypadłość przy Tico z słabym zapłonem to kopułka zapłonu koszt ok30zł(polska jest lepsza niż orginał korea,kolor polskiej czerwony a orginał czarny).Przy sprawnej instalacji...
Np. kopułka i palec. To, że coś było sprawdzane i było w danym momencie sprawne to nic nie znaczy.
Świece i przewody wymieniałem na wiosnę. Cewki były oryginalne. Poszukaj sobie cewki Denso,w tych wynalazkach bardziej awaryjne od przewodów i świec są kopułka i palec (problemy z iskrą i właśnie z trwałością cewki)
Jeśli obroty nie są zbyt niskie to w ciemno wymień świece i przewody wysokiego napięcia . Sprawdź też czy kopułka i palec nie są pęknięte (ewentualnie oczyść je z tego białego nalotu). W Tico i Matizie bardzo często zdarza się , że jeśli jest coś nie tak ze świecami lub przewodami wysokiego napięcia to pod maską jest burza z piorunami .
Czy widzieliście na oczy tico a zwłaszcza czujnik położenia wału??? Kup kopułkę i po problemie.
Jaki kolor mają świece ? Przy gaźniku masz z boku ssanie , taka kopułka w środku bimetaliczna spirala podgrzewana wodą i elektryczną grzałką , jak silnik się nagrzeje popuść te śrubki i przekręć do chwili uzyskania równych wolnych obrotów .
Podjedź na analizator spalin może go rozregulował. Może być uszkodzony palec. kopułka, lub przyśpieszacz zapłonu. - źle ustawiony poziom paliwa - uszkodzenie mechanizmu iglicowego. Zaczął bym od gaźnika ponieważ po tej wymianie jest to spalanie
mam tico od roku, mieszkam na terenie górzystym co wydaje mi się ma duży wpływ na spalanie bo jak mam pod gore na zimnym silniku to dostaje w kość, miałem problem z termostatem od początku mianowicie z nim taki problem ze się zacina albo na obiegu małym albo dużym mi się zablokował na dużym i ciągle chodził na ssaniu, był niedogrzany palił ponad 10...
Witam,czy ktoś z Was rozbierał lub naprawiał aparat zapłonowy w Tikaczu.Konkretnie chodzi mi o szczelinę między wirnikiem a czujnikiem indukcyjnym czy można ją zmniejszyć,żeby wzmocnic iskrę-bo mi coś nie chce rano odpalać.(kable,kopułka,palec,świece-nowe... jeszcze jedno.Mam niewielki luz poprzeczny na wałku w aparacie.może tak być?
Problemem w tych aparatach jest nie czujnik indukcyjny, tylko moduł
Witam. Wiem ze tych tematów jest bardzo dużo w wyszukiwarce ale mój problem jest troche inny. Więc tak, tico spala około 10 litrów na 100 km nie zaleznie od stylu jazdy, kopułka, palec, świece, kable, cewka wszystko wymienione na nowe i nic, gaźnik zmieniony od tica które paliło około 4-5 litrów i dalej nic, juz nie wiem co to moze być, przebieg około...
Witaj. Ja bym na dobry początek wymienił kable WN i świece. Przeczyść też palec w kopułce.
Część, mam prośbę o pomoc...Chodzi o moje 18 letnie dewoo Tico. Mam poważne problemy z odpaleniem go, wymienione ostatnimi czasy elementy to: kable zapłonowe, świece,kopułka palec,pompa paliwa,filtr paliwa i powietrza ,Cewka,uszczelki gaźnika, nawet stacyjka. Po wymianie stacyjki doszedł dodatkowy problem: nie mogę wogole zapalić samochodu, nie odpala...
jeśli to coś z gaźnikiem to regulacja mieszanki paliwa da coś ?? Dodano po 5 a prąd nie jest podawany z cewki do kopułki ??
Witam mam problem z wolnymi obrotami w tico. Kiedy silnik pracuje na biegu jałowym to "pierdzi w rure". Wymienione są świece, kopułka, palec, przewody WN, regulacja powietrzem w gaźniku nic nie daje, wszystkie węże od podciśnień są ok. Obroty się stabilizują po zatkaniu zaworka odprowadzającego opary spod osłony zaworów, ale wtedy opary oleju idą do...
Witam Samochód zgasł przy hamowaniu silnikiem. Po odpaleniu, silnik strasznie się trzęsie, w ogóle nie wchodzi na obroty. Jak zdejmę przewód zapłonowy ze środkowego cylindra, pracuje lepiej na dwóch cylindrach niż na wszystkich. Po zbliżeniu przewodu do świecy na ok 15 mm, silnik pracuje równiutko tak jak powinien. Jak założę kabel, znów chodzi gorzej...
Witam wszystkich.Problem dotyczy samochodu DAEWOO TICO mojej matuli.Kilka dni temu uruchamiałem samochód po kilku dniach postoju rozrusznik kręcił dobrze niestety silnik nie zaskoczył aż akumulator się rozładował.Podłączyłem prostownik i uruchomiłem auto (oczywiście bez dodawania gazu oraz zaraz po uruchomieniu odłączyłem prostownik).Samochód przy podłączonym...
Myślałem że to może zaworek PCV i zakupiłem nowy założyłem ale nie pomogło nadal praca silnika jest nie równa na biegu jałowym. Ale jak założę zaworek PCV odwrotnie to pracuje równo. Co to może być proszę pomożecie. Dodano po 3 Wymieniałem przewody WN kopułka rozdzielacza oraz świece, zaworek PCV ,zaworowy 0,15ssący 0,20wydechowy. Dodano po 58 szczelność...
W Matizie wymienione świece , kopułka rozdzielacza , palec rozdzielacza , cewka zapłonowa , w końcu cały aparat zapłonowy. Oryginalny aparat DAC ,podstawiony z Tico Mando. Samochód odpala losowo. Pojechałem do pracy na popołudnie i o 22-giej nie chciał odpalić (-14n stopni) męczyłem go do 0:30. O 14-tej podjechałem by go ściągnąć (-10 stopni) -odpalił....
Przewody WN wymienione, świece, pompa paliwa, kopułka sprawdzona. Problem z porannym rozruchem załatwiony, pomogły nowe przewody WN ale wciąż nie mogę przygazować na dużej szybkości i mechanicy nie potrafią mi pomóc z warsztatu oczywiście.
kopulka jest wlasnie wporzadku
Ok Tikuś działa okazało się że winna była kopułka rozdzielacza , mimo że była wymieniana zeszłej zimy to nadawała się do wymiany.Do tego jeszcze kable zostały wymienione chociaż moim zdaniem były dobre no i jeszcze regulacja luzów zaworowych oczywiście.W sumie wydałem powiedzmy 100zł na części i 30zł na flaszkę dla gościa który to robił.Niestety teraz...
Doszedłem do tego, że nie ma iskry. Kopułka z kablami sprawna (miałem drugą sprawną na 100%), jutro kupię cewkę zapłonową i nowy palec aparatu zapłonowego - bo nic innego nie wyczytałem, co mogło by być problemem. Z tego co mi wiadomo wyglądało to tak: Syn przy bardzo ostrym gazowaniu (raczej) zimnego silnika regulował gaźnik, aż do poziomu przy którym...
Wymień kopułkę aparatu oraz przewody wysokiego napięcia.
Powymieniałem wszystko dzisiaj z własnej inwencji....tak mnie naszło... kopułka + palec rozdzielacza+świece... Nic nie błyska w ciemnościach więc przewody odpadają... Zobaczę co będzie rano ...z tym że wewnątrz gum na przewodach znalazłem w ciorty wody..... albo wilgoć tak szaleje albo już nie wiem... osuszyłem i podpiołem... zobaczymy. Mam pytanko...
1)sprawdz swiece jakie są , mokre czy suche.Mokre to zalewa gażnik . A jak zalewa gaźnik to co zrobić? Ten gaźnik jest tak skomplikowany, że nawet w ASO nie chcą go czyścić, a co dopiero naprawiać. Nowy kosztuje 2000 PLN. Nie ma tam zresztą nic do regulowania, można najwyżej go zepsuć. Jak już mówiłem kable + kopułka i sprawa załatwiona. Jeśli to nie...
Witam Mam pojazd jak w temacie i mało ciekawy objaw. Otóż na benzynie pali wyśmienicie, nieważne zimny czy ciepły. Natomiast jak jest zimny (np po nocy) to nie mam szans by go odpalić na gazie. Po odpaleniu na benzynie i przełączeniu na gaz autko szarpie, ewidentnie nie chodzi na wszystkich cylindrach. Co takiego zię zmienia w pracy silnika, że są takie...
Witam borykam się już od dwóch lat z problemem nadmiernego spalania, pojawiło się to nagle wcześniej było wszystko tak jak być powinno spalanie w mieście latem ~5-5.5L/100km, zimą ~5.5-6L/100km, trasa do 120km/h ~4.2-5L/100km. Obecnie wygląda to tak 7L/100km niezależnie od pory roku, tego gdzie jeżdżę ani jak jeżdżę, miasto czy trasa, eko czy dynamicznie....
Witam Do rzeczy 1. Auto odpala ładnie, ale po zaniknięciu ssania, na zimnym silniku gaśnie, a na ciepłym pracuje w taki sposób, że aż kabiną trzęsie. 2. Przy odcinaniu zapłonu silnik prawilnie zwalnia, ale gdy ma się już zatrzymać, tak jakby odbija się jeszcze parę razy. Towarzyszy temu duży wstrząs samochodem 3. Z wydechu mocno kaszle, gdy jest zimny...
Zawsze jak układ był nieszczelny to tak się działo i jestem pewny że to od tego tylko teraz doradźcie jak można wymienic te pod gaźnikiem. Nigdy nie ściągałem gaźnika - cztery śruby i można gaźnik cały zdjąc ale później chyba dochodzi uszczelka pod gaźnikiem. Ale czy jak zdejmę i założe gaźnik czy się coś nie poprzestawia ?? Jak dostac się do tych rurek...
No ciekawe wymieniłem wężyki w sumie ok 1.5m przy okazji filtr powietrza i przeczyściłem kopułkę no i na razie spokój :]
Chyba problem z wysokim napięciem. Przeczyść świece i kopułkę. Pomierz lub wymień przewody WN.
Moduł zapłonowy jest w aparacie.Podłóż na próbę .Są dwa rodzaje aparatu, jeżeli będzie kompletny z kopułką nie robi różnicy który założysz.
podobne objawy miałem w swojej renówce. Wymieniłem filtr paliwa i odpalał od pierwszego kopa. Możesz jeszcze przeczyścić świece, kable WN i styki przy kopułce.
Kolego miałem podobny problem z tym autkiem i też miałem do niego sentyment :wink: . Wymieniłem palec rozdzielacza, kopułkę i przewody. Tylko nie oszczędzaj na tym, szczególnie na kopułce, kupiłem trzy zanim trafiłem na dobrej jakości...
mam taki problem z tico i nie wiem co jest grane gdy jest zimny i odpalam go to pali od razu ale chodzi z 10 sek i gasnie a jak daje mu gaz zaraz po odpaleniu to dławi sie tak jak by nie dostawal paliwa taka sytuacja jest na gazie i benzynie powymienialem filtry kable WN, swiece i dalej to samo.Miał moze ktos podobny przypadek? Polecam sprawdzenie...
Szczerze powiem że nie mam pojęcia. U mnie po prostu Tico nagle gasło, odpalałem jechałem dalej. Potem coraz częściej aż w końcu nie odpaliło. Na szrocie kupiłem cały aparat z modułem i kopułką za 40 zł. Do tej pory wszystko ok.
pierdulka moze byc taka ,zaparowana kopulka rozdzielacza mialem takie przypadki jeden w renault 5 ,polonezie i tico tez jezeli jest mokra to wytrzyj i osusz bo inaczej to iskra ,,lata'' po calej kopulce:D
Ooo nooo to pójdę sprawdzić czy u mnie też tak jest i pomyślę co to za część. Tylko dopiero po niedzieli sprawdzę to teraz/w sobotę nie mam jak. Jak to dokładniej wygląda? Masz możliwość zrobienia fotki jak to wygląda? Pokaż też cały gaźnik nie musisz wykręcać z głowicy oraz całą komorę silnika bez filtra powietrza bo tylko zasłania resztę ale zrób...
Witam! Mam problem z moim Tico. Gdy jest zimny, rano nie chce odpalić, trzeba go długo kręcić, gdy zaczyna łapać bardzo szarpie-pracuje jakby na jednym garze, po dodaniu gazu silnik zaczyna pracować ok, ale z rury leci smuga siwego dymu-jakby się zalewał.Dodam ,że samochód mam od niedawna, ale poprzedni właściciel wymienił kable WN, kopułkę, i cewkę....
Podobne objawy miałem przy taniej kopułce rozdzielcza. Okresowe czyszczenie z osadu pomaga rozwiązać problem w moim przypadku. Objaw charakterystyczny: po rozgrzaniu silnik gasł i były problemy z jego odpaleniem. Potwierdzam. Zauważyłem że pomarańczowe kopułki są marnej jakości - bardzo szybko robią się w nich ścieżki pomiędzy wyprowadzeniami i potem...
Jesli to nie czujnik na wale,wymień kopułkę i palec tak jak juz ktoś radził.Miałem taki przypadek w Tico.Pracował dobrze do ok 60 st.Celsjusza a potem zaczynał się ksztusic i gasł.Tez brakowało mi nerwów...:)
mam pytanie a ile przejechałeś na sprawdzonych elementach bo jeżeli przejechałeś więcej niż 30000 km na elementach a wizualnie dobrz\e wyglądaja to i tak należy je wymienić. Wież mi znam to z własnego doświadczenia. Wymiana palca i kopułki nie jest dużym kosztem, ja zaryzykowałem i kupiłem podróby, jak na razie nie nażekam
Generalnie swiece przegladnał i twierdzi że ok. Zwrócił uwage na kable WN i kazał wymienic bo kopał ten co idzie od cewki do kopułki. jurto jade jeszcze do niego aby zerknął. Natomiast wyczytałem tu i ówdzie że może byc moduł czaśniety postaram sie jutro cos wiecej wiedzieć.
Witam wszystkich serdecznie. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu pewnej sprawy. Mam problem z moim tico. Niedawno na światłach stojąc samochód mi zgasł i do tej pory nie chce zapalić. Okazało się, że iskra jest na każdej świecy, paliwo silnik dostaje świece są mokre. Co może być przyczyną? W ramach informacji sprawdziłem między innymi: aparat zapłonowy...
Ok a więc tak - cewka odrzucona sprawdzona, - tico chyba nie ma czujnika wału zresztą to proste auto na gaźniku, - wymieniłem cały aparat zapłony łącznie z palcem kopułką zaworem podciśnienia, Aparacik zapłonowy z zaworkiem podciśnienia wygląda tak http://obrazki.elektroda.net/54_12655399... Ale co steruje iskrą, powodując to, że pojawia się ona...
Witam, mam prośbę o zdiagnozowanie poniższego przypadku : jestem posiadaczem Daewoo Tico (benzyna/gaz) przebieg ok 200000 km, odebrałem właśnie samochód z naprawy gdzie nastąpiła wymiana świec,przewodów,kopułki i palca, ale pomimo tego samochód w czasie jazdy (na gazie i na benzynie) dławi się. Na niskich biegach tego tak nie czuć jak na wysokich tzn...
Witam wszystkich. Panie i panowie jestem początkujący w tych sprawach ale mam już dość jeżdżenia po mechanikach, każdy zwala winę na poprzednika, więc zamierzam samemu coś naprawić. Mój "Hulk" ma instalację gazową AG. Jeżdżę na gazie od 3 lat. Bez instalacji auto paliło 4,5-5 litrów benzyny na 100km. Po zainstalowaniu gazu, wzrosło spalanie na benzynie,...
Witam wszystkich, przejrzałem wieeele postów o nieregularnej pracy silnika w Tico niestety żaden nie opisuje problemu jaki mam ja. Do rzeczy: 1. autko z dnia na dzień przestało chodzić na PB, do puki jest ssanie to chodzi w miarę dobrze, jak się lekko nagrzeje to schodzi z obrotów i chodzi bardzo nisko z obrotami ( tak na granicy zgaśnięcia, ) nie mogę...
wilgoć kopułka mercedes kopułka kopułka przeciwpyłowa
licznik instrukcja lodówka bosch rozszczelnienie pompa kulka
łódki zanetowe mikro spawarka inwertorowa
Zmywarka pstryka po skończonym programie - przyczyny i diagnostyka Widełki do kontroli silnika w dalekopisie - zasada działania i zastosowanie