Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
Miałem ze swoim "smutaskiem"podobny problem a winna była pęknięta kopułka rozdzielacza. Zbierała się w niej wilgoć , zaśniedziały " styki " wewnątrz i nadpalony był palec.Przewody wysokiego napięcia i świece powinno się w ty wózku wymieniać co 30-40 tyś. kilometrów.
Kopułka była czyszczona ale po paru dniach problem powraca :(
jest ok. chociaz to nie jest kopułka z tego aparatu zaplonowego ale do tej pory przez tyle tys kilometrow bylo ok a teraz naraz sa klopoty z zapaleniem i ta wilgoc
Była pęknięta kopułka aparatu zapłonowego, łapała wilgoć i auto nie odpalalo.
Witaj. Sprawdz: -świece, może już czas je zmienić, napisz ile na nich przejechałeś, czy nie są okopcone i wilgotne. -kable wn, jak na kablach masz takie metalowe osłonki to je ściągnij i zobacz jak będzie chodzić czy nie ma tam przebicia,(ja psikłem spryskiwaczem do kwiatków i zwykłą wodą, w ciemności przeskakiwały iskry) jak to nie pomoże to: - aparat...
Może się myle, ale może być to worek z higroskopijnym materiałem, wchłaniającym wilgoć z powietrza. Kopułka ma za zadanie chronić przed dostawaniem się ciał obcych między cewkę a nadbiegunnik, a także usztywnić membrane. Mała kopułka dobrze spełnia swoje zadanie, jednak ma niewielką mase, co dodatnio wpływa na efektywność głośnika, natomiast duża kopułka...
Sprawa jest dość dziwna. Podejrzewam kopułkę, wilgoć na cewce albo coś z modułem ale już mówię jak to wygląda. Otóż do tej pory Nissan palił jak marzenie. Zero problemów nowy akumulator itp. Ale od jakiegoś czasu, miałem wrażenie że w deszczowe i wilgotne dni czasami miał nieco mniej równą pracę silnika. (bardzo delikatnie dławił się po odpaleniu )...
instalacja lub kopułka i palec rozdzielacza , ceweka jak ma przebicie nie pali zupełnie .
no tak był spokój ale co ja mogę z tym zrobić???podkleiłem gumkę recepturkę wokół styku kopułki z aparatem aby uszczelnić i nic.W końcu w ściance aparatu są siteczka jakby odpowietrzające to zawsze jakaś wilgoć się tam dostanie.Chodzi mi o to jak się pozbyć problemu bo taki objaw nie jest normalny.Miałem inną nexię i przez rok nie zaglądałem do kopułki...
Równe 1, ale 1,2 też się mieści w normie, i nie przez 5 min tylko po tym czasie ma być minimum pół bara. Możesz też testowo założyć kawałek przezroczystego przewodu na powrocie żeby poobserwować czy powietrza nie pompuje. Drodzy panowie wreszcie porobiłem konkretne testy i mogę powiedzieć coś więcej. Jest to dla mnie nie do uwierzenia ale teraz to...
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
trochę może skomplikowałem sprawę... Od poldka mam moduł elektroniczny na generator impulsów, a jeździłem na przerywaczu z innym modułem (jakaś samoróba - specjalnie pod przerywacz). Wracając do Uno to wczoraj po południu odpalił, można powiedzieć, że nawet nie zdążyłem dotknąć kluczyka :) Regulator podciśnieniowy jest dobry (po zdjęciu węzyka spadają...
Kilka pytań dodatkowych: 1. czy tylko na gazie czy na benzynie również ? 2. czy po jeździe w dzień i postoju dłuzszym jak 4-6 h również problem się pojawia? 3. czym była czyszczona kopułka i czy po czyszczeniu problem się nasilił ? W przypadku pojawiania się problemu na jednym z paliw wnioskuje iż jest to problem zasilania tym paliwem jednak gdy problem...
Powymieniałem wszystko dzisiaj z własnej inwencji....tak mnie naszło... kopułka + palec rozdzielacza+świece... Nic nie błyska w ciemnościach więc przewody odpadają... Zobaczę co będzie rano ...z tym że wewnątrz gum na przewodach znalazłem w ciorty wody..... albo wilgoć tak szaleje albo już nie wiem... osuszyłem i podpiołem... zobaczymy. Mam pytanko...
Ja bym radził sprawdzić błędy spinając kostkę i je z czytać tak jak podpowiada norek (najlepiej żebyś jakiegoś kolegę poprosiła o pomoc) Co do tych silników 2.0 16v tzn C20XE to są z nimi przeboje sądząc po roczniku to masz ECOTECH. Czasami wystarczy opukać komputer lub sprawdzić wtyczkę czy wszystko jest ok i pomaga. Możliwe tez że kopułka ma mikro...
Witam ponownie, wczoraj dokonałem mając chwile zdjęcia całości oprzyrządowania i wyjęcia kopułki zapłonowej i palca rozdzielacza - pęknięć nie stwierdzono, natomiast bez względnie kopułka wymagała dokręcenia i wyczyszczenia - wilgoć w środku i dwie śrubki dość luźne. Na palcu stwierdzono konieczny do wyczyszczenia nalot, delikatnie przeszlifowano papierem...
Popsół mi się mój własny samochód Fiat Uno 1,4. Dwa dni temu gdy nadeszła odwilż nie zapalił. Wiadomo wilgoć szkodzi samochodom. Postanowiłem poczekać dzień. Następnego dnia nadciągnął mrozek i wiaterek który wysusza. Pomyślałem wspaniale, przemyłem kopułkę i przewody WN. Zapalam a tu nic. Próbuje załapywać ale nie wchodzi na obroty. No i się zaczeło.Zaczołem...
Dwa miesiące temu go zmieniałem bo była poprzerywana izolacja i jak złapał wilgoć to szarpał i gasł. Auto odpala mi za każdym razem, tylko raz zapali dobrze,a innym razem trzeba go dość długo kręcić. Dodano po 5 Cewka wymieniona 5 miesięcy temu beru,przewody nowe beru,palec i kopułka nowe beru,świece nowe ngk.
Hej kopułka i palec już zamówione dzisiaj powinny dojść. Dodatkowo wczoraj jak ją troszkę czyściłem wyczaiłem zielony nalot w środku w kilku miejscach więc na bank się dostawała wilgoć do niej. Dzisiaj rano samochodem jechała moja narzeczona dzwoniła do mnie że pojawił się nowy objaw według niej coś strzelało pod maską z prawej strony mniej więcej chyba...
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
To przeskoczył pasek, albo kupa wilgoci w kopułce.
NIE ma prawa.. ale na wszelki wypaadek zaznacz sobie markerem pozycje wyjecia tej kopulki, zebys tak samo wlozyl.. nie przekrec czasami aparatem zaplonowym, bo zminisz zaplon. Jak masz gaz, to sie przyzwyczaj, ze kopulka musi byc czysciutka i suchutka..
Może być wilgoć pod kopułką rozdzielacza,lub przewody wysokiego do wymiany.
Witam, moze byc kilka przyczyn. 1. Zaplon, po wymianie paska, ustaw na nowo. 2. Swiece, moga w niskiej temp. nie palic. 3.Filtr paliwa, mozy bac zamarzniety.. 4.Kopulka, sprawdz czy nie ma wilgoci. 5.Kable, moga miec przebicie, na mrozie sa pokryte woda. 6.Powietrze, moze zasysac falszywe. Ponadto sprawdz cisnienie w cylindrach. Powodzenia Pozdrawiam...
Witam kolego miałem ten sam problem ze swoją asterką.Nawet już poskładałem tą kopułkę na silkon i też nic z tego.Okazało się że kopułka miała gdzieś mikro pęknięcie i tam dostawała się wilgoć.Po wymianie kopułki i palca temat zniknął. Koszt niecałe 50 zł.
Możliwe przyczyny : 1 Kabel cewka-kopułka 2. Wewnątrz kopułki jest ruchomy styk zwany węgielkiem-czy aby jest? 3.Czasami nowy palec ma przebicie do masy - podmień 4.Wilgoć w kopułce 5.Uszkodzony układ zmiany konta wyprzedzenia zapłonu
problem rozwiązany!!! okazało sie że jak sie zaczeły mrozy i wilgoc to do kopułki dostawała sie wilgoć i przez to nie chciał palic teraz jak jest cieplej już chodzi ładnie :) teraz ją uszczelniłem silikonem i powinno być dobrze :)
Być może powstało jakieś pęknięcie w kopułce lub palcu przez które "uciekają iskry",nieraz wystarczy trochę wilgoci w kopułce i silnik "robi psikusy"To trzeba znaleźć metodą prub i błędów(wymiana po kolei na dobre,sprawdzone)innej metody nie ma.Sprawdź też zapłon może się przestawił :D
Wyszorowałem kopułkę starą oryginalną i nową firmy krzak. Auto hula na obydwu jak nowe. Pewnie za tydzień znowu zaśniedzieją styki w kopułce i problem powróci. Dlaczego tak się dzieje, dlaczego tyle wilgoci dostaje się do wnętrza kopułki? Może ktoś ma odpowiedź skąd ta przyczyna.
Jeśli są w pełni sprawne (cewki nie "przegrzane na przykład, lub membrana nie zwichrowana od wilgoci) - moim skromnym zdaniem są znacznie lepsze od późniejszych na piance. Ważne - muszą pracować w szczelnej obudowie.
Z tym zapłonem jak pisze CzarekJ to może być jak najbardziej prawda, nie zaszkodzi go sprawdzić, ewentualnie samemu na chodzącym silniku wyłączyć zapłon i zaraz załączyć, autko powinnno niezgasnąć jak zapłon jest ok. ale najlepiej lampa.A lbo jest jakiś element który pomału się kończy i mocniej reagujena wilgoć, typu kopułka cewka itp, z tego co nie...
Najczęstsza przyczyna w tym aucie to zaśniedziała i zawilgocona kopułka.Te silniki są na to bardzo czułe .Po pierwsze wyczyść kopułkę żeby nie było wilgoci i śniedzi
Z tego co pamiętam to chyba wtym golfie mamy doczynienia z kopułka i palcem rozdzielacza. Jeśli masz takie ustrojstro, to otwórz kopułke i wyczyćs w środtu, tak samo palec też przeczyść, z czasem zbiera się tam trochę opiłków z węglika umieszconego w środku kopułki. przeczyść to i wytrzyj suchą szmatą, powinoo pomóc. Czasem też dzieją sie takie rzeczy,...
przecież nak masz gaznikowca do jakiej pompy szukasz pod siedzeniem? Jeżeli masz elektryczną pompę, to masz cytryną na szprycy, i nie wiem o jakim gaźniku piszesz. A i tak jesteś lamer, bo nie sprawdziłeś czy iskra mocna, nie ma wilgoci w kopułce, pasek siedzi na znakach.
Przyczyna znaleziona. Kopułki nieszczelne, dostawały wilgoci i po rozgrzaniu woda zmieniała się w parę i gubiły iskrę.
Check engine zapala się? Jak nie to --> sprawdź czy wilgoci nie złapała kopułka aparatu. Wystarczy nawet papier, żeby wysuszyć wnętrze. U mnie to było przyczyną gaśnięcia. Silnik 1.4.
Może po prostu kopułka rozdzielacza złapała wilgoć, sprawdzałeś to? Czasem się zapomina o najprostszych rzeczach. :)
sprawdź układ zapłonowy... może dostaje Ci się wilgoć np. do kopułki aparatu zapłonowego... czy nie zauważyłeś np. słabszej formy auta w pochmurne i wilgotne dni?? czy dzieje się to zawsze niezależnie od pogody? I po co ty cokolwiek piszesz to tego nie wiem?
Tak, zwykły spray silikonowy będzie dobry. Koszt opakowania to dosłownie kilka złotych. To praktycznie jest to samo, co drogie dedykowane "specjalne" środki do zabezpieczania kabli zapłonowych. Po oczyszczeniu miejsc montażu trzeba obficie spryskać same kable, "fajki", kopułkę i wszystkie widoczne elementy. Środek, który dostanie się do wnętrza fajki,...
Wypowiedz moderatora nieuzasadniona i obraźliwa, zatem ponawam prośbe o pomoc bardziej dośwadczonych kolegów... Dodam,że problemu nie powoduje wilgoć w kopułce. Czekam na sugestie... Dodano po 1 Naprawde nikt nie ma żadnych pomysłów?? ;-(( Zastanawiam sie czy można jakoś przedłużyć czas wstępnego pobierania paliwa przez pompkę?? Po przekręceniu kluczyka...
Kolego , sprawdz czy pod kopułka nie gromadzi ci sie wilgoć.
Miałem podonie w mojej ibizie - wymieniłem kable - nic to nie dało. Okazało się, że palec pod kopułką był juz dobrze "podpalony" i dodatkowo ten pył węglowy był osadzony na całej kopułce i jak wilgoci tylko poczuło w powietrzu - to iskra nawalała po całej kopułce - kupiłem palec i kopułkę i jak ręką odjął. Radzę zdjąć kopułkę i pod nią zajrzeć.
To trzeba sprawdzić czy w ogóle iskra występuje. Przyczyn może być kilka. Świece, przewody WN, kopułka/palec rozdzielacza, cewka WN, moduł zapłonowy, przewody od impulsatora, zasilanie w instalacji elektrycznej. Masz w nim zamontowaną dyszę z elektrozaworem? Niektóre modele modułów zapłonowych miały problem z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy.
Tak, jest to możliwe, w nocy są przymrozki, a w dzień w cieplejszej temperaturze szron może się skroplić, przez co dostaje wilgoci, przydeptaj mu trochę, by porządnie się zagrzał. Sąsiad miał podobny kłopot aczkolwiek nie z samą kopułką, tylko z przewodem idącym od kopułki do cewki, był tak ze starości zmurszały ze delikatna wilgoć uniemożliwiała jazdę.
Witam. Wystąpił problem przy montażu kopułki 3MP hikvision. Bez klosza scena jest ładnie podświetlona. Po założeniu klosza obraz pokrywa mleczna biała mgła. Nie pomaga czyszczenie klosza, przekręcanie kamery. Wykluczam też wilgoć. Klosz pod światło jest czysty. Co to może być?
Objawy jakie opisałeś najcześciej występują kiedy wilgoć z powietrza dostaje się do kopółki rozdzielacza zapłonu i uniemożliwia prawidłowy przeskok iskry na poszczegółne świece. Kiedy auto zacznie Ci słabnąć odkręć kopułkę i sprawdz czy nie ma w niej wilgoci-jeśli tak to wytrzyj wszytsko(wnętrze kopułki, palec rozdzielacza) dokładnie szmatką,możesz...
Witam, sprawdź w jakim stanie jest kopułką i palec. Może wilgoć się dostała.
Sprawdz czy nie ma wilgoci w aparacie zapłonowym w tak zwanej kopułce. Wysusz dobrze przewody zapłonowe
A ja powiem tak jesli to jakis dobry głosnik znanej firmy i naprawde chcesz go odzyskac to spróbuj go rozbebeszyc i wymienic cewke bo prawdopodomnie wilgoc sprawiała ze cewka po prosty uległa uszkodzeniu. A jesli to jakis marny głosnik STX-a bądz Tesla to mysle ze koszta nowego zawieszenia dolnego cewki oraz membrany i kopułki to przerosnie koszta nowego...
kopułka zapłonowy wilgoć mercedes kopułka kopułka przeciwpyłowa
laptop zamarza norma expert sharan ogrzewać
napięcie paneli fotowoltaicznych tania drukarka laserowa
Błąd A01/800 na sterowniku Buderus - czujnik temperatury zewnętrznej STILL ECH 12 kod 1278.OH – przegrzanie napędu, błąd sterownika, objawy i przyczyny