M : masz foto co jak.
http://obrazki.elektroda.net/33_12650511... http://obrazki.elektroda.net/33_12650511...
Witam oto instrukcja wymiany paska rozrządu.
Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
Już raz wałkowałem tu temat wymiany paska roarzadu w corolli. To jest silnik 4E-FE i jest to silnik bezkolizyjny a nie jak pisze squby który najwidoczniej nigdy nie widział tego silnika. Wymiana jak już wcześniej napisał jeden z kolegów po 150 000 tyś. i nie ma sęsu wymiana wcześniejsza bo gwarantuje za jakość japońskich pasków. Natomiast przy wymiani...
Jest synchronizacja wałka rozrządu?
W tych silnikach wymienia się pasek, co 105tyś, jeśli jesteś pewien tego przebiegu to niema potrzeby go wymieniać
No przecież własnie ustawiając wałek na znak 4E powodujesz odpowiednie ustawienie zaworów wzg wału który masz ustawiony na 0 st. Takie ustawienie jest zawsze prawidłowe.
Witam. Generalnie pasek rozrządu winno się wymieniać co 60tys.km. Niektórzy jednak ryzykują i wymieniają po 80tys.km. Później pozostaje już naprawa silnika. Pozdrawiam. Gdzie to jest napisane? Skąd takie "wyliczenia"? Widziałeś kiedyś prawdziwy program przeglądów jakiegoś auta? Co powiesz na zalecenie producenta renault aby wymieniać co 120 albo 160?...
To jest instrukcja wymiany rozrządu "Toyota Corolla Verso (ZER_,ZZE_) "/ załącznik/
Wyje bo jest zbyt mocno napiety pasek rozrządu
będzie grzechotał.Ostatnio wymieniałem po przebiegu 220 tyś
Jedz do innego warsztatu, niech oni zdiagnozują. Będziesz miał dwie opinie i na tej podstawie podejmiesz decyzję. Łańcuchy też się rozciągają, więc podlegają wymianie. Co do uszczelniaczy, to też wymieniamy ja po diagnostyce, a nie w związku z wymianą łańcuszka.
może jakiś nr. silnka a może kod to pomoge Dodano po 5 może jakiś ROK tego pojadu
sprawdź rozrząd!
Po 300 tysiącach lub w razie awarii
Upewnij się że błąd dotyczy czujnika położenia wału,może spróbuj w innym warsztacie albo podaj dokładny opis tego błędu.Uszkodzony czujnik lub przerwa w obwodzie nie pozwoli by silnik odpalił.Nawet jeżeli działo by się to czasami to czuł byś szarpnięcia w czasie jazdy.Może błąd dotyczy czujnika położenia wałka rozrządu?
Witam. Toyota po remoncie silnika. Wymienione uszczelniacze, pierścienie, rozrząd. Nadal bierze dużo oleju. Jaka może być przyczyną. Pozdrawiam
To jest odpowiedż na moje pytania. http://www.tunemytoyota.com/forum/showth...
Pompa aisin,rolki NSK,napinacz NTN pasek mitsuboschi.
zgadzam sie z Tomaszem z tym że nie jechałbym drugi raz do tych samych ''mechaników''tylko pojechałbym na Twoim miejscu do innego warsztatu niech sprawdzą co jest i jesli okaze sie ze masz zle ustawiony rozrząd to wez od nich rachunek i wtedy pojedz do tych pierwszych pokaz rachunek i niech Ci oddadzą pieniądze
Bardzo dziękuje za schemat i kody. Znacznie ułatwi. Dodatkowe pytania: - z opisu schematu wynika ze 39 to czujnik na wale korbowym. Gdzie jest podłączony czujnik synchronizujący i jak działa (hala, elektromag), czy to dwa w jednym ? - jak sterownik stwierdza wadliwe ustawienie rozrządu?
jesli czytany w silniku to błąd od zmiennych faz rozrządu, usterka w działaniu.
Kod błędu, bo czujnik położenia może być raczej wałka (błędne tłumaczenie) co sugeruje wyciągnięty już łańcuch rozrządu. Reszta objawów też pasuje.
Wtryski są ok. Po podłączeniu do kompa błędy P0340 P1229 Jutro wymienię czujnik położenia wałka rozrządu i zobaczymy czy to jest winowajca.
Też to czytałem, może i coś w tym jest prawdy, nie mam zdania na ten temat, ale nie widzę już związku czujnika położenia wałka rozrządu z załączaniem się wentylatora na chłodnicy.
Witam, Toyota Corolla 1998 1.3/16V silnik 4EFE. Kupiłem kit INA 530 0274 10 - zestaw rolek z paskiem do rozrządu. Kit zawiera pasek INA rolki KOYO. Pytanie to czy kit powinien zawierać tylko produkty INA czy INA dopuszcza produkty innych producentów?
Witam i czekam no dla mnie raczej też na moje to wtryskiwacz ponieważ głośniej pracuje na drugim wtrysku, a u ciebie który wtrysk poleciał i czy kupowałeś nowy czy używany albo czy da się jakoś ich naprawiać. Niedługo będę wymieniał rozrząd to zaraz wtryski dam do sprawdzenia i tu mam pytanie czy te wtryski można jakoś naprawiać. Mam przejechane 96...
Ja kolego wyciągam samą skrzynię z silnikiem za dużo zachodu ,wiadomo trzeba się trochę po gimnastykować .a co do rozrządu to to jest dizel bo w benzynie jest na łańcuch
Rzuć okiem na rozrząd i czy zapłon dobrze ustawiony. Wszystkie świece czarne czy jedna?
Witam. Mam podobny problem od 6 miesięcy. Corolla 1.6 VVT-i dual 124 km. Przy przyspieszaniu brzęczenie z silnika, mechanicy rozkładają ręce. Sprawdzane wtryski, świece, rozrząd. Wymieniony czujnik spalania stukowego i dalej to samo..
Jeśli nie zatankowano benzyny to opcji jest tylko kilka. Brak synchronizacji rozrządu i/lub czujnik wału, zablokowany EGR lub wydech. Czy były wcześniej objawy? Immobilizer raczej nie jeśli zgasł podczas jazdy
Który to silnik ? Pompa jest od strony rozrządu czy od skrzyni? Czy pomiar robisz z odpiętym serwem ? To jest nie możliwe że trzy pompy szrot.
Dokladnie jest tak: Specyfikacje podają wymianę rozrządu co 120000km Ze względu na warunki jazdy (korki itp - gdzie silnik pracuje a licznik nie bije kilomatrów) powinno sie tą barierę trochę opuścić - np na 100000km Co do pompy wody - jeśli pompa wody pracuje na rozrządzie - ZAWSZE POWINNO SIĘ JĄ WYMIENIĆ WRAZ Z ROZRZĄDEM - co prawda jest kilka wyjątków...
To auto umiera szybko wiec czas ma znaczenie. Po 30kkm szlif szklanek albo zgon glowicy. Czemu drugą? Bo ta po remoncie zejdzie jak luzow robic nie bedziesz. Zeby zgonow nie bylo trzeba sie pochylić nad autem i temat ogarnąć u podstawy problemów. Szkoda ze nie masz listy zamierzonych luzow. Ile gość zeszlifowal z glowicy? Auto na lancuchu i tu 100um...
Witam, Mam podobny problem w 1,4 D4D Corolla, otóż auto zapala po 30 sek kręcenia rozrusznikiem. Dzisiaj pojechałem na test po osiedlu i auto niespodziewanie zgasło. Mimo ciepłego silnika zapaliło znowu po 30 sek. krecenia. Czy to może być wina przelewu na wtryskach ? Czy to może jakiś czujnik np. położenia wałka rozrządu ?
Ma iskrę i ma paliwo i nie odpala? Jak ma iskrę i paliwo idzie to ma palić!!! Ten samochód jest konstrukcyjnie bardzo prosty.... No chyba że ci pasek rozrządu przeskoczył to ci może palić nie będzie.... Albo gdzieś się zasilanie wtryskiwaczy odłączyło.... Albo ci sterownik padł i nie podaje masy na wtryski.... Sprawdź rozrząd. Rocznik napisz. Ewentualnie...
Prosze, oto jnstrukcja
Chcę zakończyć temat. Potwierdzam że regulacja luzu na zaworach odbywa się za pomocą płytek. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia od strony rozrządu (komplet z ASO) oraz wymieniony zastał rozrząd (kit INA 530 0274 10) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... Dodam jeszcze dane dotyczące momentów dokręcania śrub układu paska rozrządu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Dlaczego 1,4 D4D?Dlatego że brak dwumasy,łańcuch rozrządu zamiast paska,wtryskiwacze Bosch (tańsze w naprawie niż Denso),Wystarczająca moc do normalnej jazdy,ekonomia.Mam taką i jestem zadowolony.
trzeba czesto wymieniać pasek rozrządu (co 60kkm) Dla mnie to jest normalna częstotliwość wymiany :)
Witam Auto jak w temacie. Ma ktoś jakiś rysunek ewentualnie opis jak ustawić wałki względem siebie? silnik przyjechał w częściach więc nie mogę ustawić "jak było":( pozdr Dodano po 45 Otworami do siebie, temat ogarnięty:)
Jak na tak wiekowe auto spalanie oleju w podanych przez Ciebie ilościach jest akceptowalne (0.5l/1k km), więc nie widzę sensu podejmowania jakichkolwiek działań. Wartość rynkowa auta jest bardzo mała, koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych, przy okazji robota całej głowicy, pierścienie, rozrząd itp na pewno przewyższy kilkakrotnie wartość pojazdu.
a co cie interesuje? jesli motor 1332 to: - 86PS - rozrząd zmienia się po 150 tys km - wymiana oleju castrol gtx co 15 tys - spalanie 5-8 litrów
Jechałem samochodem Toyota Corolla E12 rok 2003 z silnikiem 2.0D4D 90KM (oznaczenie 1CD-FTV) i podczas jazdy po prostu zgasł i już nie odpala, kręci dobrze ale dźwięk z silnika podczas kręcenia jest jakiś inny więc oddałem samochód mechanikowi i wstępną diagnozę jaką mi podał to olej w jednym tłoku i brak kompresji na dwóch innych.. Mówi mi o wymianie...
Sprawdź koło foniczne. Przepraszam ale chyba nawet nie wiem co to jest i gdzie się znajduje? Podejrzewam, że gdzieś przy wale lub wałkach(?), jak to sprawdzić i czy bez rozbierania silnika można to sprawdzić? Ponieważ silnik jest na gwarancji i ma plomby gwarancyjne i nawet nie mogę sprawdzić poprawności ustawienia rozrządu. Dodam, że wczoraj był mechanik...
1.6 (110km) pęka kolektor ssący (pierwsze wersje np.2001r. prod) i możesz też trafić na wersję, gdzie siadają pierścienie tłokowe (olejowe) i auto bierze olej (da się z tym jeździć bez problemów)... Generalnie ok. 1.4 (97km) co do kolektora ssącego, to to samo co w 1.6. Silnik słabszy i daje się to odczuć, jednak dla człowieka spokojnego jak najbardziej...
Ja do tego zestawienia dodałbym Kia Ceed 1,6 CRDI w wersji bez DPF i na łańcuchu rozrządu. Silniki raczej bezawaryjne. Gwarancja 7 lat powodowała, że większość z nich przez 7 lat była serwisowana w ASO. Autko pali jakieś 5 litrów ON. Lub też drugie auto toyota corolla lub auris z silnikiem 1,4 D-4D również na łańcuszku rozrządu i bez DPF. Trochę droższe...
"Diagnostyka" komputerowa coś mówi? W tym modelu zwiera się piny w złączu diagnostycznym i wymiguje błędy kontrolką. Istnieje też program CarTester8000 zrobiony przez braci ze wschodu. Bardzo prosty kabel podpinany do złącza COM. Pokazuje błędy jak i parametry rzeczywiste... Kable zapłonowe nie pomylone? Niestety nie powiem ci kolejności bo mam starsze...
Moim zdaniem jeżeli masz zamontowaną instalację LPG bez wtrysku to na gazie potencjometr ten nie ma az tak dużego wpływu zeby powodować takie efekty, sama przepustnica sterowana jest mechanicznie (linką) i głównie stopień jej otwarcia reguluje obroty Ci to ustawili (regulacja polega na wymianie płytek zaworowych - które do najtańszych nie należą - "polskim...
Znalazło się chyba rozwiązanie mojego problemu i to przez czysty przypadek. Mianowicie podczas wymiany simeringu mechanik zauważył że na zębatce przy kółku wału rozrządu przekazującej impulsy do zapłonu wyłamany jest jeden ząbek i to w 90% powodowało trudności z zapłonem,czekam na nowe kółko. A swoją drogą to chyba żaden komputer nie wykrył by chyba...
Peugeot: - auto w ocynku w przeciwieństwie do Toyoty, korozja, sól, zima itp niestraszne - silnik posiada hydraulikę zaworową w przeciwieństwie do Toyoty który wymaga okresowej kontroli luzów zaworowych (płytkami jak dobrze kojarzę) - ok 15KM to sporo różnicy w wolnossącym silniku - silnik Toyoty jest na łańcuchu rozrządu, silnik PSA na normalnym pasku...
Pewnie bardziej chodziło o to, że Toyota wymaga aby zawory były regulowane w takich samych interwałach/przebiegach jak wymiana rozrządu. Jeżeli są regulowane za pomocą płytek to do ich wymiany pewnie trzeba zdjąć wałki więc wymianę rozrządu robisz niejako przy okazji.
Samochody z zamontowaną instalacją LPG będą miały znaczne przebiegi (300k km i więcej), bo gazu nie zakłada się po to, żeby ładnie pachniało tylko do taniego tłuczenia tysięcy kilometrów miesięcznie. Małolitrażowa (poniżej 1.5) benzyna prowadzona rozsądnie nie spali tak dużo, chociaż trudno wymagać wysokiego komfortu albo znakomitego wygłuszenia, dynamika...
Witam . Pierwszy raz na forum . Mam problem od dłuższego czasu z swoją toyota była u mechanika z powodu nierównej pracy silnika , wymienił pierścienie,zawory rozrząd i regeneracja głowicy. Po remoncie samochód chodził trochę lepiej ale objawy zostały ,gdy jest zimna po odpaleniu nierówno pracuje Ale dobrze się wkreca w obroty gdy jadę i dojeżdżam do...
Z całą pewnością nie tylko kolektorem różnią się te silniki. Obstawiał bym jeszcze czasy rozrządu i oprogramowanie, bo róznice w budowie geometrycznej są niewielkie. Ten nowszy może zapewniać równomierniejsze napełnienie cylindrów, ale co do składu mieszanki na palnikowym LPG to niekoniecznie. Podstwowa róznica w kolektorach to materiał. Twój starszy...
Witam. Mam problem z samochodem Toyota Corolla e12 (2006 r.). Od jakiegoś czasu świeci się żółta kontrolka silnika, ale nie jest to główny problem. Podczas jazdy na około sekundę deska rozdzielcza przygasa i następnie wyskakuje czerwona kontrolka P/S (chyba wspomaganie, z tego co wiem), czerwona ikonka od ręcznego i na żółto abs. Do tego dzisiaj podczas...
Wygląda na to, że silnik dokładnie taki sam jak w mojej corolli i u mnie od nowości siedzi Prins montowany w ASO Toyoty. Lubryfikacji u mnie nie ma i uważam ją za całkowicie zbędną. Co radzę zrobić przed montażem lub w trakcie montażu instalacji, to sprawdzenie jakie są luzy zaworowe i ich regulacja jeżeli luz na któryś zaworze zbliża się do min. Przy...
Ja mam zagazowaną corollę od nowości i jedyne co muszę częściej kontrolować niż to przewidział producent samochodu, to luzy zaworowe (co 30 kkm). Jeżeli masz zamiar gazować samochód, to szukaj z silnikiem na hydropopychczach. Z tego co czytałem, to Avensis z silnikiem 1.8 miał takie, ale lepiej to sprawdzić. Ja takie miałem w zagazowanej megance i poza...
troche duzo. a jak wygladaj luzy na zaworach, rozrzad, ustawienie zaplonu,
Z tymi językami ( zdaniami) wyjechales, przecież piszecie od jakieś tam chwili po polsku ☺. To czego kolega ma nie zrozumieć - emocje można inaczej wyrazić.😁 Ciekawe modele tu przedstawiasz ale Ty szukasz auta za około 12 - 14 tys zl reszta to opłaty, pakiet startowy z rorzadem, może chociaż opony na jedna os? cos naprawic czego nie dostrzezecie...
Może Punto II HGT? Problem w tym, że małe auto ze sportowym zacięciem ciche nie będzie. Jak jest małe to żeby się dobrze prowadzić musi być lekkie, a żeby być lekkie nie może mieć kilogramów mat i pianek wygłuszających. 8s do 100km//h to poważne wyzwanie. Grande Punto niestety jest już dość ciężkie (1200kg), choć prowadzi się na prawdę rewelacyjne....
Narazie próbuję kupić części ale ceny lub co poniektórzy handlowcy powariowali. W zestawie SKF jest pasek firmy Dayco, mój mechanik za mocno nie wychwala tej firmy ale to może on nie wie co czyni bo niby dlaczego SKF miałby wsadzać badziewie do zestawu i go sygnować?. Ceny takiego samego zestawu od 400-700 zł, ta pierwsza kwota jeszcze do przełknięcia...
Dzień dobry, W lutym 2019 wymieniłam w swojej Corolli (rocznik 2004, przedliftowa) rozrząd wraz z pompą wody. Objawem, który zaprowadził mnie do mechanika było przegrzewanie się samochodu na wysokich obrotach silnika/przy wyższej prędkości (od ok. 110 km/h). Wstawiony został komplet marki SKF, VKMC91903-2. Przez prawie pół roku miałam spokój, jednak...
Witam. Miałem wczoraj bardzo nie miłą przygodę. Zdarzyło mi się to po raz pierwszy i mam nadzieję, że ostatni. Podczas rozpędzania się na 3 biegu, zahaczając już o czerwone pole omyłkowo wbiłem dwójkę zamiast czwórki. Przeliczając później prędkości na danym przełożeniu względem obrotów oszacowałem skok na coś pomiędzy 8200 a 8400 obr/min. Całość trwała...
1) Jest to silnik benzyna 1.4 VVTi (97km) 2) Olej jest - sprawdzałem 3) silnik chodzi głośniej i jakby trochę nierówno / szarpie na "ssaniu" czy jak to się teraz nazywa. Wszystkie objawy zarówno głośnej pracy jak i problemy z hamulcem po zagrzaniu silnika ~ ok. 5 min znikają . Wiem, że patrzyli na rozrząd, wymieniali tam uszczelki i pompę wody, vacu...
Witam, Corolla zgasła mi w ten sam sposób już 2 razy.Przejechałam ok 2km, jadę 60 - 70 km/h, na czwórce, obroty ok 2,5 tyś. Nagle, obroty zaczynają spadać, próbuje dodać gazu ale to nic nie daje - znaczy, mogę nacisnąć pedał, ale obroty nadal spadają, zaświeca sie check engine i akumulator, auto staje. Odpalam i wszystko ok - chodzi równo, obroty nie...
Co ty opowiadasz, jaka straszna eksploatacja:?: Japonczycy robią naprawdę dobre silniki i potrafią z nich wycisnąć moc, są budowane przez fachowców a nie jakieś niezorganizowane grupy. Ich silniki są wyżyłowane i dlatego momenty są przesunięte w górę, celowo aby właśnie przy dużych obrotach miały swojego powera. Jak myślisz dlaczego większość najlepszych...
Witam i bardzo dziękuję za obie podpowiedzi. Powoli, bo powoli, ale coraz bardziej rozjaśnia mi się pod kapeluszem. Przepraszam, ale miałem przykre doświadczenie z autoryzowaną stacją i teraz mam uczulenie, a i corolcia ma już swoje latka mimo generalnie nienagannego stanu, nie musi być naprawiana w ekskluzywnych warunkach, bo gwarancja na mechanikę...
To o tej rdzy to nawet nie twoja opinia ale niech Ci bedzie. Jak kupisz francuza to zrozumiesz. Mam xsare z 2002r i ma już naprawdę spore ogniska korozji. toyota corolla, nissan almera/primera, hyundai elantra 1.6 i inne wyzej wymienione są naprawdę dobrym wyborem po mimo opowiadań ludzi którzy nigdy nie mieli i nie jeździli. A o częściach że są drogie...
Nie kupuj auta z zagranicy, bo pojeździsz 2 miesiące u nas i całe zawieszenie do remontu będzie. Jeśli masz 8000zł to proponuję szukać auta za 6000zł. Zawsze zostanie Ci 2000zł na wymianę rozrządu, oleju i niezaplanowane "niespodzianki". A z samochodów to odradzam Renault 1.9Diesel - miał wujek i same problemy z nim miał. Golf III jest przereklamowany,...
Nie pamiętam jakiej ale mam numer telefonu do nich jak bym się zdecydował.Zniżek żadnych nie posiadam dzieci ani żony też.Auto to astra 2003r 1.8 benzyna.Współwłaściciela też nie wymieniałem.Zniżkę może jakąś policzyli bo mam 30 lat a podobno młodsi kierowcy płacą więcej.Tak by najmiej przeczytałem. Młodsi mają zwyżkę za wiek czyli zamiast płacić 100%...
Jeżeli chodzi o benzynę mogę doradzić ci taki model jest w miarę eko : Toyota Corolla E 12 1.4 . A teraz coś więcej Ja posiadam 1.4 benzyna 97 koni mechanicznych 71 kW . Auto bardzo dobrze się prowadzi jak na swoją moc jest bardzo żwawe . Jak trafisz dobra egzemplarz będzie pan zadowolony jak to mówi się ;p , Jedyny mankament to auto Jest lekkie ponieważ...
Z tą corollą e11 to uważaj. Wożę się taką i nie jest to znowu taki cud. Mam wersję po liftingową z silnikiem vvti i w konstrukcji tej zaliczyli parę wpadek jak ECU z lipnym programem który powoduje spalanie stukowe, brak jakichś kanałów olejowych przez co silnik wcina olej. Silniki 4zz-fe i 3zz-fe z początków produkcji miały takie wady. Naprawiałem...
Po 1) jaki budżet? Poza tym skąd weźmiesz A6 C4 15 letnie? :D Fiat Tipo 1,4 chodzi o t-jet 120 koni? czyli porównujesz 3 letnie auto do 25 letniej A6tki? :D niezły rozmach Generalnie to tak: - jaki budżet - jaki segment - jaki silnik (piszesz o wolnossącym a wstawiasz turbo benzynę w Audi A4) Budżet do max 25 tys. (5 tys. zostawiam na podstawowe naprawy)....
Racja. Toyota to nie polonez, a poztym silniki są bezkolizyjne więc nic się nie stanie. Ja miałem Corolle 1.4 4E-FE i sam sprawdzałem tłoki nie zderzają się z zawormi, także nawet jak pęknie to i tak wymienisz tylko pasek i roliki i bedziesz dalej smigać :lol:
rozrząd toyota corolla toyota corolla pasek rozrząd corolla rozrząd
hamować odzysk energia iveco daily problemy klimatyzacja przetwornica transil
tchibo ekspertów klima dmucha ciepłym powietrzem
Pralka Miele W647 F - blokada bębna nie zwalnia Wentylacja mechaniczna z rekuperacją w domu z lat 80-90