proponuję zamienić wtryski miejscami i sprawdzić czy zapłony zaczną wypadać na innym cylindrze.
Zmierz ciśnienie sprężania na tych dwóch niepracujących cylindrach.
Moje pytanie brzmi ,1 cylinder jest po skrajnej lewej stronie Tak zawsze od strony rozrządu.
https://obrazki.elektroda.pl/9192079100_...
A mnie wygląda na to,że mechanik dał d..y i próbuje jakoś wyjść z twarzą naciągając cię na koszty. Skoro po wymianie bloku jest tak samo, a nawet gorzej (bierze olej), to znaczy, że diagnoza mechanika o uszkodzonym bloku była nietrafna. Ja w tym przypadku stawiał bym na głowicę (uszkodzony zawór lub gniazdo, pęknięta sprężyna-zawór się nie domyka)....
Znajdź sobie w internecie karty katalogowe olei Shell. Niektóre mają wyższą liczbę zasadową niż pozostałe. A więc mają większą zdolność do rozpuszczania zanieczyszczeń.
Trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo co robić.
Cewkę zapłonową na pierwszym cylindrze sprawdź.
Jakie ciśnienie sprężania na cylindrach ?? Może być kompresja.
Sprawdź czy silnik pracuje na wszystkich cylindrach
Witam chcialbym wiedziec jakie jest cisnienie w cylindrach w toyocie corolli 1.8 diesel.poniewaz ciezko pali na cieplym Z gory dziekuje
Witam chciałbmym sie dowiedziec jakie jest cisnienie w cylindrach w toyocie corolli 1.8 diesel.poniewaz ciezko pali na cieplym. Z gory dziekuje
Iskra jest, wygląda to tak jakby paliwo nie było wtryskiwane do cylindrów.
no więc jeżeli całe WN sprawne to pozostaje mechanika i uczepiłbym się regulacji zaworów na tym cylindrze
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Ja na każdy cylinder mam osobna cewkę nie mam przewodów
Woda zostaje wyrzucana przez przelew i silnik rano zimny bardzo dziwnie się zachowuje jakby nie palił na wszystkie cylindry.
Próba olejowa wskazuje, że uderzenie w denko tłoka zakleszczyło pierścień w rowku, gdyby była to kwestia zaworów, nie było by tak znacznego wzrostu ciśnienia z olejem w cylindrze
to naprawde dobry mechanik... a u elektryka to juz u nie jednego bylo;/ auto jak jest zimne to jest strasznie słabe a jak się nagrzeje lub jest cieplej na polu to lepiej działa, jedzie dużo płynniej..cisnienie na zimnym siliku ma po 12 .. swiece wymienione, cewki sprawdzone, sondy ok, rozrząd ok. komputer pokazuje wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze...
dopisuje wyjaśnienie (znalezione w wątku innego samochodu + potwierdzone przez Mechanika). Uszkodzony wtryskiwacz Pozdrawiam
nie zawsze będzie strzelał, miałem taki przypadek że były za ciasne auto gdy sie nagrzało nie pracowało na 1 cylinder strzałów nie było .
w załączeniu tabliczka znamionowa, które numery to model silnika?
- ciśnienie 9 bara Takie ciśnienie jest na wszystkich cylindrach , czy tylko na tym pierwszym, a jeżeli tylko na pierwszym to jakie jest na pozostałych cylindrach?
Witam moze banalne pytanie ale czy sprawdzales kompresje na cylindrach?.Pozdrawiam
Powód to poluzowanie wtrysku i wypalenie uszczelki.Żeby zdjąć pokrywę to musisz ją odkręcić i odkręcić przewody wysokiego ciśnienia a nie wtryski.Po zdjęciu pokrywy zrób porządek z pierwszym wtryskiem bo tam wypada uszczelka. Dodano po 2 Zawory się nie przestawiają tylko ewentualnie wałki ale tu na 95proc.wykluczam.Czarny dym bierze się ze złej kompresji...
jezeli gaziasz wipal sie w sygnal z ecu to chodzil by tylko na dwoch cylindrach ale jesl wpial sie w sygnal igf to uszkodzona centralka bedzie zabierac iskre na wszystkie cylindry
Tak też ma to auto. Czujnik 1pin jest do zegarów. Czujnik 2pin jest do sterownika silnika. Ma 246ohm na gorącym silniku więc ok. Na zimnym powyżej 1k. Nie wiem już za co się złapać. Chyba odeślę do mechanika żeby sprawdził rozrząd i wyregulował zawory. Ciśnienie sprężania na gorącym silniku równiutko 13bar na każdym cylindrze.
Po rozebraniu zapewne się dowiesz, co tam zostało skoszone.
Podmień cewki jeśli błąd wyskoczy na innych cylindrach masz odpowiedz- padła cewka
A co z wspomnianą Klapa gaszenia To akurat ty musisz sprawdzić czy nie jest w pozycji zamkniętej. Tak za dużo samostartu ok ale dla czego na plaku ani nie zipnie a rozrusznik kręci poprawnie nie rzęzi ani nie zgrzyta Samostart bywa, że jeden cylinder potrafi zablokować taki dziad wybuchowy.
Zastanawiam się czy to instalacja gazowa zrobiła ten bałagan czy po prostu pech i cewka padła akurat jak gaz był założony? Przełóż cewkę na inny cylinder , sprawdź czy błąd też zmieni cylinder. Jeśli tak to ją wymieniaj i nie ma co gdybać.
Obroty podczas kręcenia prawidłowe okł. 200 obr/min Układ paliwowy szczelny ,po godzinie mam jeszcze ciśnienie na listwie Wydaje mi się że blokuje wtryskiwacze . Może kogoś naprowadzi jeszcze jedna ;dziwna sprawa : iskra jest na na 3 i 4 cylindrze a po odłączeniu czujnika rozrządu iskra jest na wszystkich cylindrach.
Okazało się ze wypadły dzwigienki zaworowe .Ale jaka jest przyczyną
Witam, nominalne 12,7 bara a min 9,8 bara, a przepustnice otworzyłeś na maxa? skoro tak podskoczyło na próbie olejowej to pierścionki do jubilera :D jak wsio z nimi w porządku to podskoczy 1-1,5 bara, i róznica pomiedzy cylindrami nie wiecej jak 1-1,5 bara im mniej tym lepiej , powodzenia
Może być coś np. z zaworami. Trudno będzie coś więcej powiedzieć przynajmniej bez zdjęcia pokrywy zaworów.
Sprawdź koło foniczne.
Witam i przechodzę do konkretu posiadam Toyote Avensis 2 2006 rok 1.6 benzyna i ostatnio padło mi autko brak iskry na 1 i 2 cylindrze na 2 i 4 jest z racji ze kążdy cylinder posiada osobna cewkę zamieniłem je miejscami by sprawdzic czy nie padły cewki okazło sie że są ok, świeczki także sprawdzone i zamieniane miejscami przedzwoniłem instalacje od świeczek...
W momencie dgy nie pracuje 1 cylinder sprawdż kontrolką z diody czy jest impuls z ECU na tym wtrskiwaczu oraz sprawdż czy jest zasilanie 12V na ten wtryskiwacz, resztę dopowiesz sobie sam.
licha instalacja, slaby reduktor, wtryski, które się rozkalibrowały, zle ustawiona mapa, założone złe świece Ciekawe gdzie teraz jest brakujący kawałek świecy. Zanim bym ściągał głowice zmierzył bym ciśnienie w cylindrach, zapodał nowe świece, może będzie jeździł.
Sprawdź wtryskiwacz na tym cylindrze co wskazuje błąd. Prawdopodobnie jest uszkodzony.
Cześć, u mnie problem rozwiązany, poprosiłem mechanika żeby sprawdził kompresję, i wyszło że problem leży właśnie tutaj. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, przedmuch był pomiędzy cylindrami. Auto jeździ jak nowe, zniknęło brzęczenie, problemy z paleniem, brak mocy
Sądzimy, że z Twoją wiedzą i tak nie naprawisz auta. Powinieneś pisać w początkujących. Wymiana póki co, bezcelowa.
...i tak pewnie skończy się na zdejmowaniu głowicy. Możesz wyrwać, możesz zostawić i tak już ją ukręciłeś i wyjmiesz sam wkład, a obudowa zostanie w głowicy. Jeździć będzie, tylko w duże mrozy będzie przez chwilę chodził na 3 cylindry po odpaleniu.
DObra, gdzie masz wwiertkę lubryfikacji? Jeśli nad tymi felernymi cylindrami to sprawa rozwiązana.
Witaj! Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Wszystko wskazuje na zapieczone pierścieni lub zużyte. W dobrym warsztacie może za pomocą sądy sprawdzić gładź cylindrów oraz szczelność zaworów. Pozdrawiam Miro.Nasz
Przeskakiwanie rozrządu na łańcuchu to jest na prawdę rzadkość, występuje owszem, ale to zazwyczaj z powodu wady fabrycznej, np: na krótkie sanie, uzębienie. Lub kompletnie zaniedbanie tej sprawy: zużyty łańcuch lub hydronapinacz. Zalane świece benzyną raczej nie mają nic do braku kompresji. Może pomiar był wykonany niedokładnie bo przy takiej rozbieżności...
Sonda pierwsza bank drugi, to druga sonda dla cylindra pierwszego Paweł trochi inaczej- ,,bank1,sonda2,, :D . Banki dotyczą grup cylindrów, nie położenia sond. Dodano po 52 za katalizatorem sa jeszcze 2 sondy To teraz ustal, która siedzi w spalinach z cylindra 1i2.
Po zamknięciu zaworu wydechowego w komorze spalania pozostaje jeszcze jakieś ciśnienie. W momencie otwarcia ssącego zaworu spaliny są wdmuchiwane do kolektora ssącego i zakłócają przepływ, równomierne napełnianie wszystkich cylindrów i przede wszystkim homogeniczność i proporcje mieszanki. A więc ten bajerek niweluje to zjawisko, co pomaga w ekologii....
Autor miałby się czym przejmować gdyby to były pęknięcia a takie płytkie rysy uwypuklone przez pył z klocków to jedynie skaza wizualna, która zniknie wraz z dalszą eksploatacją. Niektóre auta mają bardziej porysowane cylindry silnika a mimo to dalej jeżdżą.
Witaj, Mialem podobny problem z Carina 95 silnik 1,6 16V. Moj problem polegal na tym, ze po jakims czasie jazdy silnik tracil moc i zaczynal pracowac na 3 cylindry. Dzwiek jak traktor - dokladnie tak jak piszesz. Nie bylo reguly kiedy to sie dzialo. Ale zawsze jak silnik sie zagrzal-nigdy na zimnym. Nie gasl w czasie jazdy.Czasem chodzil bez objawowo....
tak cewki i świece też są dobre, ze sterownika wychodzą 4 przewody, każdy do osobnej cewki, czy sygnały wychodzą każdy osobno albo parami 1-4 i 2-3 (można by je wtedy z mostkować - jeśli sterownik wytrzyma sterowanie dwiema cewkami z jednego pinu)? Problem rozwiązany - źle podłączone wtyczki z kablami
Jeśli Ty masz po 5 bar na 3 cylindrach to się nie dziwie że nie chce odpalić.
Witam u mnie jest ta sama sytuacja.. z tego co się dowiadywałem to opada tuleja na 1 cylindrze i tak się dzieje ale czy wtedy silnik by nie kulał? Test na obecnos spalin robiony raz wychodzi negatyw raz pozytywny.
1CDFTV peknieta głowica na 3 cylindrze miedzy zaworami :P
Świece nowe iskra jest, ustawienie rozrządu sprawdzony wraz z ustawieniem ogniw. Dalej nic :( Niestety nie udało mi się spr ciśnienia w cylindrach... Teraz reset kompa i ładowanie aku
Kto wie jakie masz gniazda itp itd.. Kompresję na wszystkich cylindrach jednakową, więc z tego wnoszę, że gniazda są w porządku.
może brak sprężania na tych dwóch cylindrach coś z zaworami mierzyłeś kompresje?
Diesel ,benzyna ,LPG? który silnik. Generalnie w benzynach jest to objaw lewego powietrza czasem słabszej kompresji na którymś cylindrze. W dieslu nierównych dawek na wtryskach ,słabej dwumasy.
właśnie wraciłem z serwisu BRC w Legnicy, jestem pod wrażeniem profesjonalizmu. Ten co mi montował gaz to jak porównywać dzień do nocy. Po objawach jakie dolegały mojej Ravce oraz po podłączeniu do kompa i przejechaniu kilku km, mechanik od razu trafił i auto teraz jeździ tak jak na benzynie, czyli idealnie a wszystkiemu winna dysza na 1 cylindrze z...
W Coroolli Verso 129 KM 2005 przy ok 85 tyś.km (70 000 na gazie) naprawa głowicy z powodu jak w temacie nierówna praca silnika i odłączanie TCS i VSC. Teraz przy stanie 125 tyś. km zaczyna się zachowywać podobnie. Ktoś mi powiedział, iż głowica była niepotrzebnie robiona bo przyczyną jest jakiś czujnik, który podczas remontu był wyczyszczony, a teraz...
Kable rozruchowe nie topią się bez powodu. Piszesz, że dobrze podłączałeś, a może jednak odwrotnie był "+" z "-" choćby to trwało krótko. Mogłeś spalić niektóre z bezpieczników (trzeba sprawdzić wszystkie gdziekolwiek występują). Gorzej jeśli uszkodziły się kluczowe moduły sterujące (przepalone elementy lub ścieżki na płytkach). Alternator też może...
Witam. Toyota Yaris 2005r 1.3 benzyna kręci, nie odpala. Podjechałem pod sklep, potem już nie odpaliła. Sprawdziłem: - Ciśnienie na cylindrach 13 barów - Iskra jest na 4 świecach - Bezpieczniki całe - Błędów brak na komputerze - Ciśnienie paliwa 3 bary - Obroty widzi na komputerze - Łańcuch napięty, nie widać, żeby przeskoczył Co może być???
Mógł się zapiec wtryskiwacz,podmień go z pracującego cylindra i wtedy będziesz wiedział czy to jego wina.
A skąd pomysł że te pęknięcie sięga do płaszcza wodnego? Sprawdzone że to właśnie stamtąd się leje? Bo jeśli to jest rysa pomiędzy gniazdami zaworowymi tego samego cylindra, to może nie być żadne uszkodzenie.
Podstawowe pytanie brzmi czy taka sytuacja ma miejsce na PB i LPG czy tylko na LPG? Jeśli tylko na gazie to masz odpowiedź. Wypadanie zapłonu może być też spowodowane brakiem kompresji w cylindrze, więc lepiej dla portfela gdyby to był wtryskiwacze lub cewki.
Urwany/wybity korbowód to zazwyczaj kwestia przytarcia się tłoka w cylindrze. Brak smarownia, zapchany smok przyczyn można szukać wiele.
Witam, proszę o pomoc w diagnozie utrudnionego rozruchu Toyota Avensis 2.0 116km D4D. Po normalnej eksploatacji samochód pewnego poranka z trudem zapalił, tzn. po kręceniu rozrusznikiem ze 30 sekund odpalił, ale nie chodził na 1 cylinder, po kilku sekundach chodził prawidłowo i zrobiłem nim przejażdżkę z 20 km. Jest tak, że zaraz po zgaszeniu jak się...
Witam Mam pytanie odnośnie odpalania samochodu, problem jest taki, że jeśli samochód stoi kilka dni i spadnie napięci poniżej 12,5V np jest 12,1V to nie chce zapalić, efekt jest taki że przygasają kontrolki i silnik tak jak by odpalal nie na wszystkie cylindry. Samochód ten to toyota carina e 96r 2.0gli. Czy istnieje możliwość ominięcie jakiegoś czujnika...
Miałem taki przypadek w Toyota Celica 90-94r silnik 2.0. Uszkodzenia były tylko w jednym cylindrze ale dla tłoka tak się dostało że aż pierścienie się klinowały. Naprawa - rozwiercanie cylindrów pod nowe tłoki i druga głowica bo miała już wcześniej też inne uszkodzenie.
Witam problem dotyczy Toyoty rav 4 z 2.0 146KM silnik BMW jak dobrze pamiętam. Problemy są ze świecami żarowymi bądź ich sterowaniem. Sterownik świec wymieniony na oryginalny BMW świece podnienione nic to nie dało, w obwodzie są jeszcze dwa przekaźniki ale podmiana też nic nie dała. Błędy to P06B9 cylinder 1 glow plug circuit range/performance i tak...
Toyota yaris 2000r 1.0L - na konsoli bład silnika, PCM Scan pokazuje Błąd P0172, zbyt bogata paliwo na bloku 1. Skasowałem błąd, uruchomiłem silnik, na biegu jałówym bez gazowania błąd wskoczył po paru minutach. Toyota Yaris I 1.0 99r. - Sonda lambda P0172 - http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... wyczyść przepływomierz, wymień...
Ewidentnie widać że na jednym cylindrze jest jakiś niedopał. Zawory, albo tłoki. Na początek radził bym zamienić świece miejscami. Ta czarna może mieć przebicie.
Miałem to samo w Auris 1,8 hybrid 2013 - co na filmie. Do wymiany była uszczelka pod głowicą + sprawdzenie głowicy. Łatwo to zdjagnozować - wystarczy kupić zestaw do wykrywania dwótlenku węgla i zamontować na naczyniu wyrównawczym płynu chłodzącego. Jeśli po kilku minutach pracy silnika lub szybciej płyn testowy zmienia kolor to uszczelka jest do wymiany....
Add Duplicate Key Requires one working Toyota 1. Make sure all doors and windows are closed. 2. Insert Master key into the ignition cylinder. 3. Cycle the ignition cylinder from On to OFF five times. 4. Open and close the “driver side” door 6 times. 5. Remove the Master Key and insert the new duplicates key. 6. TURN THE IGNITION CYLINDER...
Witam, Czy możesz mi powiedzieć w jaki sposób rozwiązałeś ten problem, bo ja mam taki sam. Masakra z tymi yarisami. Tez założyłem gaz nie w salonie i samochód zdechł. Stwierdzili że to wina gazu i uszkodziło komputer. Tylko że u mnie pali na dwa cylindry. Napisz mi w jaki sposób rozwiązałeś ten problem.
Witam serdecznie. Jak w tytule wypadanie zaplonu na drugim cylindze Toyota Yaris 1.0, 1kr z 2009roku. Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowica. Kompresja na cylindrach to 1.13 2.11 3.13. Cewki sprawdzone wraz z wtryskami, świece zapłonowe nowe. Z góry dziękuję.
Witam, mam problem z toyotą corollą dane jak w temacie.Objawy są takie: 1. wysokie zużycie paliwa 2. okopcone świece 3. na wyższych obrotach rzuca silnikiem (nierówna praca) 4.wolne obroty za niskie ok. 500 5. czuć zapach paliwa Co wymienione: 1. przewody i świece 2. lambda (na Bosch uniwersalna) 3. MAP sensor 4. Czujnik temperatury (trójkątna wtyczka)...
dolałem po 5ml oleju do każdego cylindra w celu podniesienia kompresji Jaja sobie robisz ? A powietrze kompresorem też tam napompowałeś ?
właśnie jestem po mierzeniu ciśnienia w cylindrach i wyszło: 1- 10 bar 2- 13 bar 3- 14 bar 4- 14 bar jak to interpretować??
WItam. mam problem z toyota rav 4 o kórej mowa w temacie. przy odpaleniu stuki w silniku i mocne zadymienie z rury wydechowej, również przy dodawaniu gazu. Sprawdziłem turbinę i jest sprawna. Przy odłączeniu gniazd kolejno od pompowtryskiwaczy na 3 cylindrach minimalna różniaca pracy, a przy pierwszym cylindrze znikają stuki i przestaje dymić, czy to...
Jakiś postęp w temacie? Mam problem prawdopodobnie z pompą właśnie. Objaw jest taki że faluje przy małym do średnim obciążeniu. Obroty co prawda utrzymuje ale słychać i czuć falowanie, pompa ciągle reguluje, dodaje i odejmuje paliwa. Przy dużym obciążeniu nie ma problemu (albo nie jest odczuwalny). Sprawdziliśmy szczelność i kompresję, wyszło że zawory...
Może się mylę, niech Koledzy mnie poprawią. Ale błędnie sugerujesz się tym obrazkiem i przyjmujesz, że znak musi być na godzinie 7. Tam nie ma nic takiego zasugerowanego - pokazane jest tylko, że znaczniki na łańcuchu muszą się pokrywać ze znacznikiem na kole. Dół ma być ustawiony tak, abyś miał GMP na 1 cylindrze. Sprawdzisz to albo na znacznik na...
Sposobów na odgadnięcie jest naście, np. patrząc na kanały kolektorów, patrząc na kolejność ugięcia podczas obracania silnikiem, po parze krzywek z jednego cylindra też widać, jakbyś znalazł zdjecia głowicy w necie po wielkości grzybków zaworów też wiadomo.
Znam te Toyoty bardzo dobrze, miałem w życiu kilkuletni epizod z serwisem wózków. 6 to ostatnia trwała Toyota, 7, a jeszcze bardziej 8, to porażka. Tyle, że autor pisze, że hydraulika opada dopiero po zasterowaniu rozdzielacza, zarówno na podnoszeniu, jak i pochyle, co wskazuje raczej na problemy z ciśnieniem w układzie, jako że wzrost obrotów poprawia...
Witam wszystkich, Problem z Toyota Avensis T25, rok 2005 r., silnik 2.0 benzyna. Zapalił się check engine. Podpiąłem komputer z programem diagnostycznym i odczytałem następujące błędy: P0328 - obwód czujnika spalania stukowego nr 1 (blok cylindra nr 1) o zbyt wysokiej wartości sygnału wejściowego. P0136 - obwód sondy lambda (blok cylindra nr 1, sonda...
Któryś cylinder prawdopodobnie nie pracuje. Brak iskry lub padnięty wtryskiwacz. Możesz sprawdzić sam który to cylinder nie pracuje, przez przez wyłączanie iskry na świecy na poszczególnych cylindrach (przez zdjęcie kabla WN lub odłączenie zasilania cewki zapłonowej na cylindrze - zależy co masz) przy pracującym silniku. Jeżeli cylinder nie pracuje,...
u mnie zamontowanie do tego auta gazu takiego aby chodziło w 100% prawidłowo kosztuje około 4000zł zapraszam do mnie mam zamontowaną w mojej CAMRY 3,5 pokarze wiele ciekawych opcji jakich niema np w Prins OMVL STAG 300(kasowanie błędów benzynowych auto korekta przełączanie po jednym cylindrze) a spalanie do 20% więcej w praktyce około 10%
Witam wszystkich serdecznie . Jestem właścicielem corolli auto ma niewielki i autentyczny przebieg jest na bieżąco serwisowane właściwie nie ma z nim problemów . Niestety od jakiegoś czasu ma zamontowaną instalacje lpg co może znacząco wpłynąć na stan silnika (a dokładnie zaworów które się wypalają ) .Żeby zabezpieczyć silnik a dokładnie zawory zamontowałem...
P0100,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka" P0190,"Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - usterka" P0204,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 - usterka" P0252,"Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem/wydajność" P1228-Zespół Dawkujący paliwa.Odchyłka regulacji P1229 – usterka obwodu kontroli...
Być może przy operacjach zdejmowania i zakładanie rury dolotowej został uszkodzony czujnik zakreślony na zdjęciu na czerwono (a jest to chyba zespolony czujnik temperatury i przepływu powietrza) lub jego obwody (przewody lub wtyczka), czego efektem może być większe spalanie. Ja się z podobnym zachowaniem komputera pokładowego spotkałem w megance jak...
Od ponad czterech lat mam Carinę E 1.8l benzyna+LPG 1996r. Przez ten czas nie miałem z nią większych problemów, oczywiście po tylu latach eksploatacji czasem coś nawali i trzeba wymienić to lub owo. Jednak do tej pory moja Carinka była niezawodna, no właśnie do tej pory. Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika zaczynał przerywać jeden cylinder (też...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Proponował bym się skupić na świecach i zasilaniu świec . Miałem kiedyś podobny problem który tkwił w świecach właśnie. Plak jako paliwo zastępcze dostarczone do cylindra nie wymaga specjalnych warunków do zaplonu wystarcza sam stopień sprzężenia i bummm!!! I silnik pali. Tak już z dieslem jest. W moim przypadku padła 1 świeca a na drugiej przerwany...
Toyoty z tymi silnikami lubią pić olej. Obawiam się, że tylko wymiana pierścieni może pomóc. W podobnym silniku (Toyota Paseo 1.5) wymieniałem uszczelniacze zaworów, ale nie dało to żadnego pozytywnego efektu, a zużycie oleju rosło z każdym kilometrem. Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach, może to rzuci nowe światło w temacie.
Jeżeli silnik nie dopala na chociaż na jeden cylinder, to skutek tego jest taki, że niespalone paliwo w cylindrze jest spalane w katalizatorze. Katalizator rozgrzewa się do dość znacznej temperatury a co za tym idzie rozgrzewa się tłumik końcowy. Grozi to zniszczeniem katalizatora. Trzeba rozwiązać problem prawidłowej pracy silnika a problem rozgrzewania...
Przerobić to da się wszystko:D ale w tym przypadku samo przykręcenie cewek niewiele da bo pod co je podłączysz? Normalnie aparat zapłonowy powoduje "rozdzielenie" iskry na poszczególne cylindry, przy samych cewkach kolejność zapłonu przejmuje na siebie sterownik silnika który różni się zapewne między jednym a drugim silnikiem, więc nici z tego. pozdr
Mobil1 15W40 Trochę wysoka kompresja, co by oznaczało że ten towot który nazywasz olejem przedostaje się do cylindrów. Może zapiekły się pierścienie przez ten smar, uszczelniacze znając ten motor też pewnie do śmieci i ewentualnie płukanie motoru przed wymianą oleju + normalny olej do tego silnika.
Mam jeszcze pomysł, żeby woltomierz podłączyć do wtrysków. Zakres na 200V + funkcja PEAK. Będziemy od razu wiedzieli jakie piki dostają wtryski. Dodam jeszcze, że mamy tutaj po dwa wtryski na cylinder, czyli łącznie 6 wtrysków. Żeby skutecznie uniemożliwić odpalenie auta nawet na 2 sek, to chyba wszystkie musiałby być mocno zatkane ?🤔 Dodano po 56 Woltomierzem...
Dziękuje za pomoc :) Ostatecznie okazało się, ze luzy są w porządku, filtr był w porządku, świecie trochę mniej w porządku, ale główną przyczyną był niski stopień sprężania na jednym cylindrze. 3 miały stopień sprężania 12, jeden natomiast 5. Prawdopodobnie wypalony zawór, póki co nie mam więcej informacji. W każdym bądź razie może sie to komuś przyda....
Ja nie szukałbym świecy czy kabla. Gyby nie palił na jeden cylinder to pozostałe 3 przełamały by go i tylko szrpał by silnikiem i nierówno pracował. 2 cylindry przy zdrowym silniku też utrzymały by pracę. A z listów można wywnioskować że nie pali wcale i szybko się zalewa. To co wczoraj się dowiedziałem że żeby włączyć ssanie automatyczne to trzeba...
cylinder toyota corolla błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder
alpine kostka sprężyna siłownika krups transformator ozonatora
pralka przecieka pralka przecieka
Montaż paska w orbitreku - krok po kroku Schemat obwodów drukowanych wagi EK3052 - diagnostyka usterek