:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=yDbV-09I... :arrow: https://drive.google.com/file/d/0B5F06FX... :arrow: https://web.archive.org/web/201409141802... http://obrazki.elektroda.pl/2992936000_1...
Ma się poruszać. Na to wygląda że to będzie układ doładowania dynamicznego.
Uszczelka kolektora dolotowego · Uszczelnienie ... Moment dokręcenia: 25 Nm;
Podaj jakie widzi ciśnienie atmosferyczne a nie z kolektora
Moja toyota ma silnik 4 e-fe i ma moc 75 KM a mojego kuzyna w nowszej budzie z tym samum silnikiem tylko inny kolektor ma 85 więc co jeszcze zmienili . Może kolektor dodaje 10 KM.
Tak da się to naprawić, Przerabiałem ten temat w 1.6VVT-i. Co prawda inna pojemność, ale oba silniki są do siebie podobne. Naprawa jest banalna jeśli ma się odrobinę wiedzy z mechaniki, a polega ona na wkręcenie czterech wkrętów w kolektor ssący. Jutro zamieszczę zdjęcia, jak to wygląda u mnie. Pozdrawiam
Koleżanko masz napisane w błędzie co jest nie tak, sprawdziłaś czy jest podłączony czujnik ciśnienia w kolektorze? Czy może jakiś wężyk nie został podłączony albo nie pękł?
Stawiam na to, że baku masz więcej wody niż benzyny. Spróbuj na świeżym paliwie. Możesz też odłączyć pompę paliwa i trochę świeżej benzyny dać do kolektora dolotowego, jak zagada to masz diagnozę.
A klapy w kolektorze czyste ?
Oczywiste jest ze tam 2 generacna nie ma prawa bytu, raz, że silnik wymagajacy a dwa plastikowy kolektor.
I jedź tu teraz do serwisu. Szukaj lewego powietrza pomiędzy przepływomierzem (przepustnicą) a kolektorem ssącym.
czyszczenie kolektora ssącego
Spod kalem się y takim problemem w accord i łapał fałszywe powietrze z pod kolektora
Zastanawiam się, może to uszkodzenie kolektora albo innego elementu w układzie wydechowym...?
Porównajcie sobie czasy wtrysku Pb przy pracy na Pb i Lpg. Wyciągniecie wnioski sami. Ale i tak na początku do ogarnięcia jest uciekający LPG w fazie lotnej. I nieszczelność kolektora.
To wlasnie to. Tak mi sie wydaje tylko po co 2 katalizator jak jeden jest zaraz za kolektorem wydechowym?
Widziałem tam zawór miedzy kolektorem a MAP'em. Ale to jest bardzo powtarzalne, za każdym razem. A czy auto ma zmienną długość kolektora ssącego?
Zapewne chodzi o elektrozawór który steruje klapą -klapami w kolektorze ssącym.
Dotyczy to ciśnienia w kolektorze ssącym. Mierzy je map sensor ale błąd nie musi oznaczać że on jest uszkodzony. Posprawdzaj wężyki podcisnien, węże od powietrza generalnie wszystko gdzie może być ubytek (lewe powietrze).
Wtryski poszły do sprawdzenia. Zfrezowanie dwóch zapieczonych podkładek wtryskiwaczy. Kontrola pompy bo mam opiłki w baku, ale raczej to opiłki nabyte na stacji benzynowej, bo te pompy ponoć nie opiłkują. Pompa ssąca jest z elementów stalowych a opieki w baku brązowe. Auto chodziło ogólnie, ale ma 400tys więc chciałem trochę przejrzeć. Wymiana uszczelki...
Podpytaj na forum Toyoty o ten silnik i jego zachowanie na zimnym ale dla mnie nic niepokojącego. Może fabrycznie jest tak ustawiony aby jak najszybciej dogrzał katalizator bo ten jest dalej umieszczony niż zaraz za kolektorem wydechowym.
Witam Proszę o pomocy bo mam identyczny problem wymieniłem już przepustnicę silnik krokowy przepływomierz uszczelka pod kolektorem ssącym i nic proszę powiedzieć co było przyczyną
Nie jestem silnikowcem , podpowiem ,że może kolejność zapłonu jest inna - piszesz ,że ma inny wałek rozrządu i na plaku "ładuje " w kolektor ssący.
Spróbuję. Może coś pomoże. Dodano po 13 Niestety z tym kolektorem nie pomogło.
Fabrycznie układy wydechowe są skręcane, ale skoro ktoś usuwał katalizator to nikt Ci nie powie czego się pod spodem można spodziewać. Trzeba wejść pod samochód i zobaczyć, przy okazji obstukać resztę układu. Może się okazać że kupisz jeden tłumik, a przy demontażu rozpadnie się reszta, aż do samego kolektora...
Sprawdź, czy nie dostaje się "lewe" powietrze ( np. servo). Spróbuj odłączyć przwod od serva i zaślep czymś otwór. Sprawdź też uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Więc jest tylko serwo które jest sterowane z kolektora? Tak.
EGR może wyczyszczony a jak cała reszta? Tzn kolektor dolotowy i wloty powietrza w głowicy?
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Moze łapie lewe powietrze gdzieś. Uszczelka pod kolektorem ssącym była wymieniana?
jesli to nie jest silnik na uboga mieszanke to nie ma dodatkowej przepustnicy w kolektorze, nie ma tez on elektronicznej regulacji przepustnicy, ma tylko czujnik jej polozenia.... sprawdz czy nie ma zapamietanych bledow diagnostycznych.... w razie czego na priv.....
Zamieść zdjęcie naklejki na radiu, to może uda się zdobyć schemat tego radia. Sprawdź czy do emitera Q2002 doprowadzone jest napięcie, oraz czy na bazie tranzystora Q2001 jest napięcie >0,6V, a na jego kolektorze jest ~0 V.
Heh fajno... Tylko nie napisałeś jeszcze czym diagnozowane było . Jaki rok produkcji auta i paru innych rzeczy nie napisałeś. Być może że to` P0325, być może... Jest (chyba) pod kolektorem ssącym...
To jeszcze dwa kamyczki do ogródka Toyota np.Avensis 2.0b 16V i wyrywające się szpilki z bloku, podniesiona głowica. genialnie zamontowane wtryskiwacze, 90% używek na rynku ze względu na sposób demontażu nadaje się tylko do kosza. Klapy kolektora dolotowego chrysler 3.5L v6 np.300C, plastik łożyskowany w plastiku na plastikowej osi - genialne. Cena...
hah z tego co się naczytałem to jest mnóstwo możliwości.... - półosie - kolektor ssący - łożysko sprężarki klimy - łożyska skrzyni - poduszki silnika - teraz dochodzą dźwigienki zaworów wydechowych...
Bardziej wewnętrzny czuć od strony silnika, ale chłop mi gadał, żeby najpierw EGR sprawdzić. Dodano po 7 zauważyłem teraz nieszczelność kolektora wydechowego będę musiał i tak iść do mechanika zobaczymy co będzie
Mam instalację BRC + lubra w toyocie yaris ale takiego kolektora to na pewno nie mam. Postaram się Wam zrobić zdjęcie i wrzucić na forum jak to wygląda u mnie :)
zepsuty jest aworek sterujacy przepustnicami w kolektorze ssacym wymiana jego pomoże sto procent
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
palala też może mieć rację (fałszywe powietrze) możesz też od razu po uruchomieniu zimnego silnika sprawdzać, czy kolektor równo się nagrzewa
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
Napisz czy udaje się przeprowadzić autokalibracje sterownika LPG ??. Piszesz że odłączało ci LPG przynajmniej ja tak zrozumiałem że sterownik przełączał automatycznie na benzynę, czy tak ?? Jakie w takim razie zostały zapisane w pamięci sterownika komunikaty, czy np. wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte czy coś innego. Sam nie ustawisz instalacji,...
Witam, problemem jest brak zasilania na zaworze odprowadzania do kolektora par paliwa w Toyota avensis t25 1.8, zapala się check engine, szukałem wszędzie i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi z kąd bierze się tam zasilanie, którego brakuje? Zawór podłączony tzn. na krótko, otwiera się i zamyka. Kostka ok, a zasilania nie ma. Po uruchomieniu silnika pojawia...
Toyota yaris 2000r 1.0L - na konsoli bład silnika, PCM Scan pokazuje Błąd P0172, zbyt bogata paliwo na bloku 1. Skasowałem błąd, uruchomiłem silnik, na biegu jałówym bez gazowania błąd wskoczył po paru minutach. Toyota Yaris I 1.0 99r. - Sonda lambda P0172 - http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... wyczyść przepływomierz, wymień...
to że pokazał usterkę MAP-a może być skutkiem a nie przyczyną falowania obrotów.Jeśli takowy u ciebie występuje to jest on podłączony bezpośrednio do kolektora ssącego.
własnie podpada mi to że kolektor strasznie szybko sie nagrzewa i wykrece katalizator który jest z kolektorem tylko on jest z 4 sondami i jak go odkrece tez może źle reagowac ,ale sprawdze to dzisiaj. Jeszcze jak chodzi silnik to w kolektorze ssącym słychac takie małe piszczenie (ciche)
Wyczyść przeloty na chłodnicy EGR i bypassu. Zwykle tam osadza się dziadostwo skutkujące wariactwem elektroniki bez uszkodzenia samego zaworu. Na kolektorze będzie trochę "kitu" ale niezbyt dużo.
zapłon nie jest za wczesny? (można opóźnić kręcąc aparatem zapłonowym w stronę tą samą co kręci się palec świece, kable zapłonowe dobre? nic nie przebija? niema prawa nic strzelać w filtr! luzy zaworowe sprawdzone? osobiście polecam parowniki Tomasetto AT07, są dużo stabilniejsze od Lovato i nie wymagają żadnych podciśnień no ale jak już masz to nieszczęsne...
Co racja to racja trzeba ten obwód czujnika sprawdzić. Przy okazji tak jak własciciel Toyoty zajrzałem do kodów błędów i u mnie P0098 to "Intake air temperature sensor 2 circuit high" - czyżby kluczem do zagadki były gorące spaliny przepuszczane w zbyt dużych ilościach przez egr do kolektora dolotowego przy zimnym silniku ?
Witam, w mojej Toyocie Avensis t22, rozwarstwił się kolektor ssący. Nowy kosztuje ok. 2 tys., używany może mieć podobną usterkę, lub za parę tysięcy może ona wystąpić, ( jest to bolączka kolektorów Toyot z tego okresu ). Z tego co się orientuję, to jest możliwość naprawy poprzez wkręcenie, w odpowiednie miejsce wkrętów. Z powyższym mam pytanko: czy...
A nie masz czasami zawalonego kolektora ssącego tak że kciuka nie idzie włożyć?
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Za katalizatorem jest zwykła sonda 1 V , cztero przewodowa.Można ją emulować , a nie wymieniać katalizator. Sprawdz szczelność kolektora wydechowego , aż do sondy diagnostycznej.
Stag to tylko sterownik. Można Wybrać coś takiego: Staq 4 Qbox plus, Wtryski barracuda, KME TUR - reduktor. Filtr włókno szklane / odstojnikowy. Montaż tylko w profesjonalnym serwisie, przed montażem regulacja luzów zaworowych (jeżeli nie ma hydrauliki) + nowe świece. Wymusić na serwisie demontaż kolektora ssącego i wymianę uszczelek.
Układ regulacji biegu jałowego w przepustnicy lub nieszczelność układu wydechowego. Miałem podobne objawy w innym aucie. Jeśli kolektor jest połączony wężykiem podciśnienia z serwem hamulcowy też warto tam zajrzeć.
Dzięki panowie za cenne wskazówki, okazało się że druga sonda diagnostyczna jest uszkodona jutro jadę ja wymieniać, dodatkowo będzie zmieniała uszczelka pod kolektorem ssacym, zobaczymy co to da
sprawdz: cisnienie w kolektorze, poprawnosc pracy przeplywki, wyczysc przepustnice i kanaly dolotowe,
W moim przypadku vvti Dodano po 7 Nadal się zastanawiam co podnosi obroty po włączeniu świateł chociaż wczoraj przypadkiem znalazłem problem. Chyba instalacja gazowa w moim przypadku jest problemem. Solidne przykręcenie plastikowej obudowy silnika naprawiło problem. Trochę bardziej teraz dociska przewody od gazu do kolektora i problem zniknął... Czyżby...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Na pewno d-cat? a nie czasami d4d? Dodano po 3 Egr albo wyczyść ori, albo nowy denso. Kolektor ssący na stół i wymyć na błysk zwłaszcza krócce od podciśnienia. Przy okazji zweryfikuj przewody podciśnieniowe oraz zawory zwrotne od nich.
Z katalizatorem to może przesada ale miałem przypadek że wciągneło kawałek kolektora wydechowego jak pekł po dzwonie. Była to Toyota Celica ale już nie pamiętam jaki silnik dokładnie.
O i tu kolega też może mieć rację. Wystarczyło przeszlifować szklanki? Dodano po 5 Jedna uwaga, gdyby zawory były niedopasowane to silnik strzelałby w kolektor albo ssący albo wydechowy, a takiego czegoś nie ma.
Teoretycznie i na oko, ale oczekuję potwierdzenia od kogoś kto to już popełnił i wie napewno że tam nie ma niespodzianek jak np inny kształt kolektora, inny napęd aparatu zapłonowego, inne mocowanie łap silnika... Alex
hmmm z ciekawości w 4E-FE słupki są takie same tylko w 99r pod koniec wsadzili inny osprzęt ? gdybym dorwał słupek za grosze powinienem go przełożyć bez problemu ze swoim kolektorem i osprzętem ? Bo czujnik wału chyba też tak jest ?
Niestety we francuskich to NORMALNE! Dopiero modyfikacja wydechu - kolektor rurkowy od starszych modeli oraz naprawienie - obnizenie kryzy w obudowie filtra zmienia mułka:-)
Lubryfikacji Ci nie polecam. Podstawa to poprawny montaż i strojenie. Możesz też założyć elektronikę z funkcją dotrysku benzyny i moim zdaniem to jest lepsze niż lubryfikacja. Lubryfikacja zanieczyszcza kolektor ssący i płacisz co jakiś czas za olej.
szukaj w ok pokrywy zaworow i kolektora ssacego . filtra powietrza ale raczej napewno w ok uk dolotowego poniewarz opary wydobywajace sie z skrzyni korbowej sa ponownie spalane .Ze wzgledu ne wymogi ekologiczne
Sprawdź czy przewody gumowe od turbiny do intercoolera a potem do kolektora nie są uszkodzone.Szukaj pęknięć i wycieków oleju bo to wygląda na utratę ciśnienia na jakiejś nieszczelności.
Jedna z dwóch na kolektorze. Wypnij jedną potem drugą, aż wyskoczy błąd bank1 sonda1. Jak złapiesz ten błąd, to właśnie wypięta sonda jest sprawna, zapinasz ponownie a wykręcasz tę z drugiego kolektora. Zanim wymienisz, sprawdź dobrze wiązkę. Jeśli obie sondy są identyczne, możesz na próbę zamienić je miejscami.
Wody ubywa????Sprawdz czy kolektor dolotowy ma kanaly wodne ,mialem podobna akcje w ROVER 45 walnela uszczelka pod kolektorem i walilo wode , wyczysc przepustke albo oscyloskop w dlon i pomiary jak kolega podpowiada :-)
No to mój serwis ma zagwostkę. Bardzo się zdziwił, jak usłyszał katalizatorze w kolektorze. Ma sprawdzić i oddzwonić. Dodano po 8 Jeśli chodzi o diagnozę to po kodzie wygląda że to jest katalizator. Byłem w dwóch serwisach i nr 1 wskazał, sondę lub katalizator nr 2 katalizator. Mechanik jak wrócił do biura to powiedział że sonda pracuje w całym zakresie...
Sprawdź tak. Wywal wąż łączący przepływke i turbo. Przy turbinie papodaj powietrze. Sprawdzisz wtedy cały układ, czyli przewody, IC, kolektor, egr itp. Objawy, które opisujesz wskazują właśnie na nieszczelności dolot. Dla pewności możesz jeszcze podłączyć urządzenie diagnostyczne I w czasie przyśpieszania zerknąć na wartość doładowania.
Do Moulder. A pomyslałeś co dzieje się z zasysaniem oleju przez oskę po stronie kolektora ssącego?Pół biedy.gdy turbina jest nowa. Ale potem.?
Nie wiem o co ci chodzi. Miałeś problem z przepustnicami zawirowania w kolektorze ssącym. To ma oczywisty wpływ na osiągi i spalanie. Problem z pochłaniaczem par paliwa (zwanym mylnie "kanistrem") nie ma nic do rzeczy i jest bez znaczenia.
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
Falujące obroty na biegu jałowym podczas jazdy, na postoju obroty nie falują, także po włączeniu klimatyzacji jest ok. Wymieniłem przepustnicę. silnik krokowy, przepływomierz, uszczelkę pod kolektorem ssącym, sprawdziłem szczelność układu i nic to nie dało. Auto na benzynie i gazie tak samo się zachowuje. Znalazłeś rozwiązanie? Też męczę się z tym...
Dolot wyczyszczony na jajko kolektor ssacy zdemontowany i wyczyszczony Dodano po 1 Jak skontrolować sygnał z Maf ? Co to znaczy ? Kanały są drożne na sto pro
Witam, mam problem z odkręcaniem nakrętek przy wydechu głównie między kolektorem a rurą kolektorową. Problem dotyczy marek japońskich (Toyota, Mazda). Nakrętki mają jakieś dziwne kontry i nawet jeśli grzeję palnikiem acetylenowo-tlenowym w 70% urywają się a jeśli się odkręcą to gwint na szpilkach jest w takim stanie, że muszę je przejechać narzynką....
Doładowanie dynamiczne to wykorzystanie zjawisk falowych i dynamicznych zachodzących w przewodach dolotowych i wylotowych silników. Zależy od długości, średnic, pojemności, rur. Stosowane jest powszechnie w silnikach z wielopunktowym wtryskiem paliwa i działa efektywnie tylko przy jednej prędkości obrotowej, powyżej i poniżej jest tylko gorzej. Dlatego...
Problem rozwiązany zwarcie było w obrębie kolektora ssącego przewody jednego z zaworów podciśnienia stykały się z ściana grodziową w momencie ruchu silnika i bezpiecznik bum już wszystko ok
Cześć, mam problem z moją Tośką. 1.4 vvti z LPG 2002 Problem polega na odpalaniu zimnego silnika. Odpala za drugim/trzecim razem. Po odpaleniu wszystko jest idealnie zarówno na Pb jak i LPG Sprawdzone: - zwory - są wyregulowane - instalacja gazowa - dopiero co po przeglądzie u dobrego gazownika - rozrusznik, alternator ok czy prawidłowo podejrzewam,...
Witam wszystkich forumowiczów takie pytanie mam robił ktos juz uszczelke pod głowica avensis 2.0 d4d. Chodzi mi o to ze nie wiem jak rozpiac to wazeke która idzie po całym silniku i zasłania mi dojscie do srub od kolektora dolotowego? Co do diagnozy różowawy oleisty płyn w zbiorniczku wyrównawczym kopcenie na szaro i zapach spalonego płynu :( Toyota...
znam kolesia który w fiacie uno spieprzył sobie ecu przez taki manewr ... qpił kolektor i gaźnik od regaty i śmiga dalej ;) PS nie żebym ci coś sugerował .... tak sobie bredze heeheh
Tak cisnienie przy pelnej pizdzie do odcinki minimalnei spada przy samej gorze (zapewne wtedy jak juz leje calkiem) prawie 3 bary stoi. Wydech nowy drozny tutaj jest ewidentny problem z zalewaniem (pisałęm że czarny dym) Rozrzad dziesiec razy sprawdzany bo byl z nim problem (zjezdzajcy pasek) i jest ok. Silnik pali na dyg obroty nie falują ale na bardzo...
Tanio nie jest ,ale w mojej okolicy warsztat ten ma najlepsza opinie i ci co zakładali lpg nie maja problemów a uważam ze to tez trzeba brać pod uwagę Gdzie Ty to zakładasz w Warszawie? Z zdjęciem kolektora + pojedyncze wtryski powinieneś się zamknąć poniżej 3K, przecież to zwykły silnik.
W tych modelach często zdarzało się że kolektory ssące rozwarstwiały się w środku i przez to hałasowały.Wymieniłem ich chyba kilkanaście pracując w serwisie.Uszkodzenie to nie miało wpływu na pracę silnika .
Rozwiercenie lub roztoczenie niewiele da, będą zbyt duże opory przepływu. W głowicy wiercić możesz tzn masz miejsce? W toyotach przeważnie wierce w głowicy a i tak dobrze nie jest lecz dużo lepiej niż w kolektorze.
1-jak wyglada wylot wydechu sadza? 2-czy była robiona analiza spalin ? 3-czy daje sie lekko toczyć ? 4-rozmiar kół zgodny ? 5-czy da sie ruszyć z piskiem opon ? (sprzęgło) 6-jakie cisnienie w kolektorze wydechowym ? 7-czy filtr powietrza wymieniany i sprawdzony dolot ? 8-itd.......
Usterka została w zasadzie zdiagnozowana i usunięta. Zrobił to inny wysokiej klasy fachowiec, amator, pasjonujący się mechaniką samochodową. Koszty znalezienia usterki wyniosły ok.600 zł-zapłacił mechanik który zakładał gaz. Usterka wynikała z niedbalstwa instalatora i zlekceważenia wymogów technicznych. Usterka polegała na nieodpowiednim nawierceniu...
Carisma 1.6 sprawuje się świetnie na sekwencji. Przejechałem 50k km na gazie, bez wymiany filtrów ani świec (chyba już powinienem się za to zabrać:) i nie mam żadnych zastrzeżeń. Nie bez znaczenia jest metalowy kolektor. PS Jeśli zamierzasz jezdzić na gazie to omijaj Cari 1.8, względu na specyfikę wtrysku.
A wiec panowie wyglada to tak zodiak a Twoj golf jest na gazniku ????sluchajcie panowie przy wielopunktowych ukladach wtrysku strzaly to rzecz normalna i nieunikniona(zreszta w kazdym aucie moze wystapic tyule ze w 1 punktach i gaznikach raczej zamiast strzalów bedzie czuc szarpanie podczas plynnej jazdy)a zalezna od stanu ukladu zaplonowego.Gaz jest...
Witaj. Posiadasz gaźnik jak sądzę Pierburg 2ee. Uszczelka pod gaźnik(między nim, a kolektorem dolotowym) musi być do MB. Nie ma z nimi zresztą problemu w sklepach motoryzacyjnych. Podajesz dane samochodu, silnika czyli "te co zwykle" na takich zakupach. Koszt to średnio około 130 PLN. Dostępna "chyba mamy jedną" rzadko ale najczęściej "jutro po 9tej...
Zgadza się, bodajże któraś Toyota miała nawet tzw "brewki" sterowane podciśnieniem. Nie myślałeś żeby faktycznie zaadaptować układ hydrauliczny z innego modelu ? Czy zależy Ci na zachowaniu orginalnych rozwiązań ?
Masz serwisówkę radia. Co ciekawe, tranzystora nie ma na schemacie, ale w spisie elementów jest na str.10 jako 2SB1073TX (bipolarny, pnp). Jego datasheet też dodaję. Aby na środkowym pinie (kolektorze) pojawiło się napięcie, napięcie na bazie (lewy pin na foto) musi spaść poniżej ok. 8.3 V. Tranzystor do sprawdzenia i pewnie jest ok. Brakuje sygnału...
No wiec przekaznik okazal sie byc OK. Rozrusznik jest od przodu na bloku silnika, zaraz za chlodnica i tuż ponizej (plastikowego) kolektora ssacego. Wyglada ze walniety jest automat bo nawet podawanie "+" na wejscie automatu daje silna iskre ale zero efektow dzwiekowych (nic nie stuka) :-( Czyli trzeba jednak zwalic rozrusznik...
Najprościej, rurka z kolektora ssącego i do wskaźnika. Jako wskaźnik manometr podciśnieniowy. Bardziej rozwinięty schemat, to auto złom, czujnik podciśnieniowy i elektroniczny wskaźnik, np toyota corolla lub starsze bmw lub peugeot, citroen
Sposobów na odgadnięcie jest naście, np. patrząc na kanały kolektorów, patrząc na kolejność ugięcia podczas obracania silnikiem, po parze krzywek z jednego cylindra też widać, jakbyś znalazł zdjecia głowicy w necie po wielkości grzybków zaworów też wiadomo.
Witam, tak jak w temacie potrzebuje danych technicznych silnika Mitsubishi 3000Gt lub silnika Toyoty Supry (obojętnie jaka pojemność i moc) bądź innych silników o dużych pojemnościach. Dane techniczne potrzebne to: Pojemność: cm3 Strumień masy spalin: kg/s Ciśnienie przed sprężarką: 1 bar Ciśnienie doładowania: bar Ciśnienie za kolektorem wydechowym:...
Brzęczał,mechanik go "Naprawił" wkręcił dwa wkręty i przez 3,4 miesiące był spokój ale od jakiegoś czasu znowu zaczyna przy 2000 obr. delikatnie brzęczeć ... Podobno ten problem został rozwiązany w corollach po face lifcie z tąd moje pytanie
Witam, Posiadam Toyotę Yaris I z 2004 r. , silnik 1.0 benzyna. Niestety muszę wymienić silnik, tak się składa, że posiadam wersję wyprodukowaną we Francji i nie mogę znaleźć pasującego silnika - w moim jest inaczej montowany filtr oleju od spodu silnika i inaczej wygląda przedni kolektor (już nawet nie wiem czy to od kraju zależy czy od roku produkcji)....
kolektor toyota kolektor ssący toyota toyota uszczelka kolektor
serwis amica zmywarka speed renault laguna klapa bagażnika
sterowanie roletami supła sterowanie roletami
Jak dodać obrys płytki w EAGLE - poradnik Napięcie wtryskiwacza w silniku Boxer 2.2 - Subaru i Peugeot