I jedź tu teraz do serwisu. Szukaj lewego powietrza pomiędzy przepływomierzem (przepustnicą) a kolektorem ssącym.
Zapewne chodzi o elektrozawór który steruje klapą -klapami w kolektorze ssącym.
Nie jestem silnikowcem , podpowiem ,że może kolejność zapłonu jest inna - piszesz ,że ma inny wałek rozrządu i na plaku "ładuje " w kolektor ssący.
Sprawdź, czy nie dostaje się "lewe" powietrze ( np. servo). Spróbuj odłączyć przwod od serva i zaślep czymś otwór. Sprawdź też uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Heh fajno... Tylko nie napisałeś jeszcze czym diagnozowane było . Jaki rok produkcji auta i paru innych rzeczy nie napisałeś. Być może że to` P0325, być może... Jest (chyba) pod kolektorem ssącym...
Moze łapie lewe powietrze gdzieś. Uszczelka pod kolektorem ssącym była wymieniana?
Tak da się to naprawić, Przerabiałem ten temat w 1.6VVT-i. Co prawda inna pojemność, ale oba silniki są do siebie podobne. Naprawa jest banalna jeśli ma się odrobinę wiedzy z mechaniki, a polega ona na wkręcenie czterech wkrętów w kolektor ssący. Jutro zamieszczę zdjęcia, jak to wygląda u mnie. Pozdrawiam
Witam Proszę o pomocy bo mam identyczny problem wymieniłem już przepustnicę silnik krokowy przepływomierz uszczelka pod kolektorem ssącym i nic proszę powiedzieć co było przyczyną
Witam wszystkich serdecznie . Jestem właścicielem corolli auto ma niewielki i autentyczny przebieg jest na bieżąco serwisowane właściwie nie ma z nim problemów . Niestety od jakiegoś czasu ma zamontowaną instalacje lpg co może znacząco wpłynąć na stan silnika (a dokładnie zaworów które się wypalają ) .Żeby zabezpieczyć silnik a dokładnie zawory zamontowałem...
Dotyczy to ciśnienia w kolektorze ssącym. Mierzy je map sensor ale błąd nie musi oznaczać że on jest uszkodzony. Posprawdzaj wężyki podcisnien, węże od powietrza generalnie wszystko gdzie może być ubytek (lewe powietrze).
To ja ci coś dodam od siebie na podstawie tego filmiku. Sprawa pierwsza - czas wtrysku, jest zbyt duży bo ponad 2x na czas benzyny. Źle. Przy prawidłowym montażu i wyregulowaniu powinno być około 20% więcej względem czasu wtrysku benzyny. Ale to nie przyczyna tylko efekt. Na początek zobacz co ci się dzieje, jak przełączasz z gazu na LPG. Praktycznie...
hah z tego co się naczytałem to jest mnóstwo możliwości.... - półosie - kolektor ssący - łożysko sprężarki klimy - łożyska skrzyni - poduszki silnika - teraz dochodzą dźwigienki zaworów wydechowych...
własnie podpada mi to że kolektor strasznie szybko sie nagrzewa i wykrece katalizator który jest z kolektorem tylko on jest z 4 sondami i jak go odkrece tez może źle reagowac ,ale sprawdze to dzisiaj. Jeszcze jak chodzi silnik to w kolektorze ssącym słychac takie małe piszczenie (ciche)
Brzęczał,mechanik go "Naprawił" wkręcił dwa wkręty i przez 3,4 miesiące był spokój ale od jakiegoś czasu znowu zaczyna przy 2000 obr. delikatnie brzęczeć ... Podobno ten problem został rozwiązany w corollach po face lifcie z tąd moje pytanie
Widziałem tam zawór miedzy kolektorem a MAP'em. Ale to jest bardzo powtarzalne, za każdym razem. A czy auto ma zmienną długość kolektora ssącego?
O i tu kolega też może mieć rację. Wystarczyło przeszlifować szklanki? Dodano po 5 Jedna uwaga, gdyby zawory były niedopasowane to silnik strzelałby w kolektor albo ssący albo wydechowy, a takiego czegoś nie ma.
Lubryfikacji Ci nie polecam. Podstawa to poprawny montaż i strojenie. Możesz też założyć elektronikę z funkcją dotrysku benzyny i moim zdaniem to jest lepsze niż lubryfikacja. Lubryfikacja zanieczyszcza kolektor ssący i płacisz co jakiś czas za olej.
Jeśli zaślepka EGR to musisz wyłączyć go z obsługi ECU. Już pisałem gdy EGR się otwiera to ECU musi dostać sygnał że zmienia się przepływ powietrza z przepływomierza i/lub mapsenora. Gdy nie ma zmian masz check engine. EGR musi być oryginał, kolektor ssący czysty itp
Na pewno d-cat? a nie czasami d4d? Dodano po 3 Egr albo wyczyść ori, albo nowy denso. Kolektor ssący na stół i wymyć na błysk zwłaszcza krócce od podciśnienia. Przy okazji zweryfikuj przewody podciśnieniowe oraz zawory zwrotne od nich.
Witam, Jak w temacie, poszukuję momentu dokręcenia kolektora ssącego. Może ktoś takowe posiada dane? Pozdrawiam
Witam, w mojej Toyocie Avensis t22, rozwarstwił się kolektor ssący. Nowy kosztuje ok. 2 tys., używany może mieć podobną usterkę, lub za parę tysięcy może ona wystąpić, ( jest to bolączka kolektorów Toyot z tego okresu ). Z tego co się orientuję, to jest możliwość naprawy poprzez wkręcenie, w odpowiednie miejsce wkrętów. Z powyższym mam pytanko: czy...
Czy ktoś ma doświadczenia z silnikiem 1,6 16V w Toyocie? Nie osiąga pełnej mocy, przy mniejszej prędkości obrotowej słabo ciągnie, przy obrotach 3000 mocno drga, a przy dodawaniu gazu do końca czasem mocniej czasem słabiej ciągnie nawet na wysokich obrotach... Kont zapłonu lekko opóźniłem, bo na benzynie spalanie stukowe (albo dobijanie zaworów) powodowało...
Nie wiem o co ci chodzi. Miałeś problem z przepustnicami zawirowania w kolektorze ssącym. To ma oczywisty wpływ na osiągi i spalanie. Problem z pochłaniaczem par paliwa (zwanym mylnie "kanistrem") nie ma nic do rzeczy i jest bez znaczenia.
Falujące obroty na biegu jałowym podczas jazdy, na postoju obroty nie falują, także po włączeniu klimatyzacji jest ok. Wymieniłem przepustnicę. silnik krokowy, przepływomierz, uszczelkę pod kolektorem ssącym, sprawdziłem szczelność układu i nic to nie dało. Auto na benzynie i gazie tak samo się zachowuje.
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
Wtryski poszły do sprawdzenia. Zfrezowanie dwóch zapieczonych podkładek wtryskiwaczy. Kontrola pompy bo mam opiłki w baku, ale raczej to opiłki nabyte na stacji benzynowej, bo te pompy ponoć nie opiłkują. Pompa ssąca jest z elementów stalowych a opieki w baku brązowe. Auto chodziło ogólnie, ale ma 400tys więc chciałem trochę przejrzeć. Wymiana uszczelki...
Usterka została w zasadzie zdiagnozowana i usunięta. Zrobił to inny wysokiej klasy fachowiec, amator, pasjonujący się mechaniką samochodową. Koszty znalezienia usterki wyniosły ok.600 zł-zapłacił mechanik który zakładał gaz. Usterka wynikała z niedbalstwa instalatora i zlekceważenia wymogów technicznych. Usterka polegała na nieodpowiednim nawierceniu...
W tych modelach często zdarzało się że kolektory ssące rozwarstwiały się w środku i przez to hałasowały.Wymieniłem ich chyba kilkanaście pracując w serwisie.Uszkodzenie to nie miało wpływu na pracę silnika .
Rozwiercenie lub roztoczenie niewiele da, będą zbyt duże opory przepływu. W głowicy wiercić możesz tzn masz miejsce? W toyotach przeważnie wierce w głowicy a i tak dobrze nie jest lecz dużo lepiej niż w kolektorze.
Piszę z głowy mogę się mylić, ale wiązka idzie po silniku pod kolektorem ssącym, Łaczy się z sterownikiem wtryskiwaczy i lewą strona silnika (stojąc przed autem) wchodzi prosto za schowek Dodano po 9 https://obrazki.elektroda.pl/8810281900_... W miejscu zaznaczonym kółkiem miałem przypadek połamanych kabli.
Silnik 1AZ-FE Objawy: W czasie gdy samochód jest w ruchu i w momencie gdy silnik po obciążeniu (na. zwalnianie przed światłami) ma zejść do wolnych obrotów schodzi znacznie poniżej nich (w granice 500 obr/min). Następnie wychodzi na około 1200 obrotów i dopiero stabilizuje się na właściwym poziomie ~750 obrotów. Tak dzieje się najczęściej. Sporadycznie...
Dzisiaj wymieniłem uszczelke pod kolektorem ssącym i za przepustnicą. Silnik pracuje teraz równo na obrotach ale jak wrzucimy bieg i silnik dostanie oporu to podczas ruszania go dusi i gaśnie. Teraz przynajmniej nie ma problemu z odpaleniem ale jaka może być przyczyna?? Czujnik położenia wału odpada. A może to być wina silniczka krokowego ??
No to dokładnie miałem podobnie z parownikiem brc. Prawdopodobnie możesz już mieć zużyte membrany i gaz który jest w parowniku zalewa Ci kolektor ssący tym cienkim wężykiem. Spróbuj z zakręconym gazem. Jeżeli objawy na benzynie ustąpią to albo regeneracja parownika albo wymiana. A tu jedna fotka po rozebraniu parownika https://obrazki.elektroda.pl/6656442800_...
Witaj, klekot w kolektorze ssącym w tym przypadku, nie ma z twoim problemem nic wspólnego. Posiadam t22 1.6 vvti i również miałem rozwarstwiony kolektor, który po prostu skręciłem wkrętami i od tej pory jest cisza. Ojciec miał podobny problem w Golfie 4, zakręć zawór w butli z gazem i przejedź się parę kilometrów ( tylko na benzynie ). Na następny dzień...
to że pokazał usterkę MAP-a może być skutkiem a nie przyczyną falowania obrotów.Jeśli takowy u ciebie występuje to jest on podłączony bezpośrednio do kolektora ssącego.
Tak cisnienie przy pelnej pizdzie do odcinki minimalnei spada przy samej gorze (zapewne wtedy jak juz leje calkiem) prawie 3 bary stoi. Wydech nowy drozny tutaj jest ewidentny problem z zalewaniem (pisałęm że czarny dym) Rozrzad dziesiec razy sprawdzany bo byl z nim problem (zjezdzajcy pasek) i jest ok. Silnik pali na dyg obroty nie falują ale na bardzo...
1.6 (110km) pęka kolektor ssący (pierwsze wersje np.2001r. prod) i możesz też trafić na wersję, gdzie siadają pierścienie tłokowe (olejowe) i auto bierze olej (da się z tym jeździć bez problemów)... Generalnie ok. 1.4 (97km) co do kolektora ssącego, to to samo co w 1.6. Silnik słabszy i daje się to odczuć, jednak dla człowieka spokojnego jak najbardziej...
Stag to tylko sterownik. Można Wybrać coś takiego: Staq 4 Qbox plus, Wtryski barracuda, KME TUR - reduktor. Filtr włókno szklane / odstojnikowy. Montaż tylko w profesjonalnym serwisie, przed montażem regulacja luzów zaworowych (jeżeli nie ma hydrauliki) + nowe świece. Wymusić na serwisie demontaż kolektora ssącego i wymianę uszczelek.
witam serdecznie co do tego silnika to zdaje sie ze jeszcze musi Pan zaślepić otworki po wtryskiwaczach w głowicy chyba ze wtryski szły przez kolektor ssący w nowszym silniku da sie bez problemu tylko trzeba te otworki w głowicy jakoś zaślepić,pozwolę sobie jeszcze spytać czy ma pan ten stary silnik 4AF i gaźnik do niego,tak sie składa że też jeżdżę...
zapłon nie jest za wczesny? (można opóźnić kręcąc aparatem zapłonowym w stronę tą samą co kręci się palec świece, kable zapłonowe dobre? nic nie przebija? niema prawa nic strzelać w filtr! luzy zaworowe sprawdzone? osobiście polecam parowniki Tomasetto AT07, są dużo stabilniejsze od Lovato i nie wymagają żadnych podciśnień no ale jak już masz to nieszczęsne...
Sposobów na odgadnięcie jest naście, np. patrząc na kanały kolektorów, patrząc na kolejność ugięcia podczas obracania silnikiem, po parze krzywek z jednego cylindra też widać, jakbyś znalazł zdjecia głowicy w necie po wielkości grzybków zaworów też wiadomo.
Witam. Od dwóch dni jestem posiadaczem Corolli e12 2003r z silnikiem 1.4 vvt-i. Przy zakupie autko sprawowało się bardzo dobrze z okolic silnika nie wydobywały się żadne niepokojące dźwięki. Dodam, że auto dłuższy okres stało. Po powrocie do domu i przejechaniu około 300km z okolic silnika wydobywa się dziwny dźwięk jak by starego odkurzacza czy transformatora....
A nie masz czasami zawalonego kolektora ssącego tak że kciuka nie idzie włożyć?
Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki: http://obrazki.elektroda.pl/9672583500_1... FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B19Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony B138Czujnik pedału przyspieszenia...
Jak serwis sprawdzał mi co jest nie tak z Fordem którego miałem kiedyś to miał podłączone swoje mierniki do punktów pomiarowych i na tej podstawie robił diagnostykę. Przez to co się dziwnego dzieje z silnikiem stwierdzili od razu. A w tym przypadku to jakoś dziwne że stwierdzili nic. Pamiętam że ten mój wspomniany serwis też podłączył komputer i jakoś...
a jak myślisz??? przechodzi pomiędzy zaworem a głowicą????? no pomyśl trochę, zobacz sobie jakikolwiek schemat silnika w przekroju i pokombinuj jak by miął przechodzić do cylindra :D będąc wcześniej w kolektorze ssącym
Witam Forumowiczów po raz drugi! Mam problem z moim oczkiem w głowie a mianowicie Toyotą corolla e-12 1.6 2002r. Nieustannie pojawiają mi się kontrolki "Check Engine";"TRC OFF";"VSC".Podpiąłem razem ze znajomym pod urządzenie diagnostyczne mój samochodzik i to oto urządzenie wykazało błąd P0171 I P0420. P0171-ZBYT UBOGA DAWKA PALIWA P0420-BŁĄD KATALIZATORA...
Dzięki za przeniesienie , rzeczywiście zamieściłem nie tam gdzie trzeba. >Krzysztof - zgadza się, popełniłem czeski błąd-:) - powinno być 3S-FE Napisze krótko co się dzieje - przy gwałtowniejszym przyspieszeniu na wysokim biegu i niewielkiej prędkości (ale jeszcze mieszczącej się w tolerancji biegu) auto zaczyna szarpać i nie przyspiesza, troche tak...
tomekg55 napisał: golfa III Otóż to. Gdzieś czytałem artykuł o awaryjności aut wykonany przez firmę ubezpieczeniową gdzie było zawarte, że najbardziej awaryjne w kolejności są Audi, Vw, Skoda, Seat czyli grupa vag, Opel, Mercedes, BMW a najmniej Honda, Toyota, Hyundai. kellygrzyb3 napisał: Miał dużo małych usterek ponieważ był praktycznie nie jeżdżony...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków Piezoelektryczne też? Pierwsze słyszę![/quote] A to trochę dziwne skoro kolega szyniu w poście pisze "Wszystkie wtryski mają rezystancje 1,3 oma" to w tym konkretnym przypadku wtryski albo nie są piezo albo po prostu są uszkodzone (ale wszystkie). Wygląda na to że ktoś tu bajki...
Do Moulder. A pomyslałeś co dzieje się z zasysaniem oleju przez oskę po stronie kolektora ssącego?Pół biedy.gdy turbina jest nowa. Ale potem.?
A jak powiem, że ssace chroni to obalisz to? Nie ośmieszaj się, lubryfikacja to "dupochron" dla monterów najczęściej BRC. Lepsze efekty uzyskasz przez dotrysk PB i nie masz brudnego kolektora ssącego, zalepionego jakimś "ulepszaczem". Dla mnie to możesz montować instalację VSI prins + lubryfikacja + dotrysk PB tylko po co?
Problem rozwiązany zwarcie było w obrębie kolektora ssącego przewody jednego z zaworów podciśnienia stykały się z ściana grodziową w momencie ruchu silnika i bezpiecznik bum już wszystko ok
Witam nie wiem czy to dobry pomysł, gdyby spiąć wejście ECU sondy2 z sondą1, oczywiście wcześniej odpinając tylko wyjście sygnałowe sondy2. Ale tego chyba nikt nie próbował. Rozumiem że obie sondy są na kolektorze wydechowym. Nie, druga sonda za katalizatorem A katalizator to gdzie? Na ssącym?
Najprościej, rurka z kolektora ssącego i do wskaźnika. Jako wskaźnik manometr podciśnieniowy. Bardziej rozwinięty schemat, to auto złom, czujnik podciśnieniowy i elektroniczny wskaźnik, np toyota corolla lub starsze bmw lub peugeot, citroen
Jeszcze dwa dni temu próbowałem się uporać z podobnym przypadkiem. Samochód na biegu jałowym pracował pięknie, a jak chciałem mu dodać gazu to jego reakcja była daleka od normy. Nie wchodził na obroty, był słaby i myślałem już o wyzłomowaniu go. Usterka występowała tak na benzynie jak i na gazie. Zacząłem już głupieć, tym bardziej że choć z powodów...
kolektor ssący mercedes kolektor ssący kolektor ssący octavia
mercedes kontrolka speed renault skrzynia crunch
dolny wysiew zabezpieczenie falownika
NAC 500 Series – lokalizacja śrub mocowania silnika do obudowy, typy i dostęp NAC 500 Series – regulacja naprężenia paska napędu, linka, napinacz, ugięcie 10-15 mm