Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
RLO łączymy z pinem GC wybierając RLO przyciskiem DFM czyli FR to nie jest obciążenie tylko informacja przez sprzężenie zwrotne o wypełnieniu prądu wzbudzenia.
Witam i proszę o pomoc w podłączeniu alternatora i nietypowego reg. napięcia. Części te pochodzą z samochodu Toyota rok produkcji 1983 i są w pełni sprawne. Chce wykorzystać ten alternator w innym samochodzie, tylko mam problem w podłączaniu regulatora napięcia.
Witam Potrzebuję sprawdzić na stole regulator napięcia alternatora toyoty yarais 1.0 litr z 2000 roku. W załączniku załączam fotki . żarówkę chce podpiąć do szczotek ,masę wiadomo,a złącze IG połączyć z oznaczonym prze zemnie + na fotce i podać tam napiecie regulowane Czy tak to powinno wyglądać? http://obrazki.elektroda.pl/3170495300_1...
Pomimo zapewnień serwisu regenerującego alternator i zapewnień że jest on dobry,kupiłem nowy regulator napięcia i okazało się że miałem rację ,był uszkodzony. Temat zamykam
Regulator napięcia w alternatorze.
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Ta wtyczka nie ma pinów L i M tylko to jest oznaczenie magistrali cyfrowej LIN . Jednoprzewodowa łączy ECU z alternatorem . Dlatego zabawy z wzbudzeniem żarówką to bym omijał bo faktycznie zaraz będzie i regulator uszkodzony . Dodatkowo napięcie pracy alternatora może być w czasie pracy zmieniane w sporym zakresie szczególnie jeśli jest rekuperacja...
witam w mojej carince padlo ladowanie alternator jest sprawy tak stwierdzil mechanik tylko uszkodzony jest regulator napiecia w moej carinie wersja jakonska carina E 2,o diesel z 1992 mam alternator 8 diodowy i regulator denso ,mam problem z dostaniem go wyslalem mnustwo meili do handlarzy czescia urzywanymi itd a o to dane regulatora ic regulator toyota...
Niewłaściwy regulator napięcia .
Teoretycznie każdy będzie dobry :P ale jeśli nie znajdziesz innego a wczesniej był od malucha i działał więc po co kombinować :) "maluchowy" jest prawie uniwersalny :)
Dzień dobry, mam problem, ale najpierw szczegóły: Toyota RAV4 gen2 2002 r. D4-D. W aucie, bez różnicy czy na postoju, czy podczas jazdy, przygasają światła, czasem zegary, jakby przeładowanie; miał ładowanie 15,6–18,4 V, niestabilne w tym zakresie. Zmieniłem alternator z mechanikiem, bo podejrzewaliśmy mostek greca w alternatorze; przy okazji zmieniłem...
To że nie piszczy to nie znaczy że ma dobry naciąg. Jeżeli kontrolka się włącza można szukać przyczyny w wspomaganiu które może obciążać nadmiernie. W inny przypadku regulator napięcia szwankuje.
Napięcie jest dostosowane do aktualnych potrzeb samochodu , sterowane przez ecu silnika. Do mnie taka argumentacja nie trafia, bo zgodnie z tym twierdzeniem im więcej jest włączonych odbiorów tym niższe będzie napięcie, a to pogarsza komfort pracy tych urządzeń, choćby na przykładzie oświetlenia - przy niższym napięciu będzie gorsze oświetlenie. To,...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Witam wszystkich. W mojej toyocie yaris 2 musiałem wymienić regulator napięcia alternatora, popuściłem Pasek i założyłem nowy regulator. Napiąłem Pasek tak samo jak wcześniej ale teraz przy odpalaniu Pasek przez chwilę zaczyna piszczeć. Wcześniej nie było problemu. Ktoś podpowie co zrobić
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Mechanik zapewniał mnie że zamówił i zamontował regulator napięcia oryginalny taki jak był czyli BOSCH. (nie był tani ) Mam fakturę z tego regulatora ale tam nie pisze jakiej firmy ani nic tylko "reg nap" i jakieś numery. O diodach była mowa z mechanikiem ale zapewniał że sprawdzał i diody są w porządku. Tak na marginesie to już żałuje że nie oddałem...
Tyle że polówka nie była konstruowana przez żółtych I dobrze, włączasz obciążenie to i obroty wzrastają i prądu starcza. Ale za to regulator napięcia drogi i skomplikowany, coś za coś.
To po co w alternatorze regulator napiecia 14,4V Kolejną z twoich bzdur...... Regulator są typowo na 14V. A produkuje się je od 13,8V do 14,5V i to do starszych typów alternatorów. Dzisiaj inteligentne regulatory trzymają napięcie od 13,5V do 15,5V. Co w przypadku gdy rozladowany akumulator przy prubie uruchomienia silnika uszkodzi ogniwa i powstanie...
(at)zukmen1981 Niekoniecznie mostek, regulator ? Uszkodzona izolacja.
Masz jakie obd możne być takie na wifi , często użytkownicy kupują takie ustrojstwa i są one pomocne. - najpierw przekaźniki i bezpieczniki i styki na nich. - normalnie powinna załączyć od klucza przepustnica i pompa. - co do spadku napięcia to wygląda : *na zwarcie *padnięty akumulator *uszkodzony regulator napięcia lub diody w alternatora *brak zasilania...
Wydaje mi się ze regulator napięcia jest wbudowany - autko to Toyota Hiace 97r. Wychodzą z alternatora 3 przewody z kostki, którą nie sposób wyjąć, jeszcze są trzy cienkie przewody idące na alternatorze i nie wiem czy z niego wychodzą, bo tego nie widać, a kostka od nich jest zamontowana do alternatora. bohdanek jesteś pewny z tą dmuchawą? pierwszy...
Witam. Potrzebuje wszystkie informacje jak podłączyć regulator napięcia ERA-28 z alternatorem (do czego służą aż tyle kabli z tego regulatora). On jest w takim wózku widłowym firmy toyota. Z góry dziękuje i pozdrawiam G,C
"Od ok. roku 1996 Bosch zaczął stosować w swoich alternatorach regulator z zaciskiem DFM. Mierzy on napięcie wzbudzenia pomiędzy wyjściem jednego z tranzystorów, a wejściem na jedną ze szczotek. Informacja o wartości napięcia jest obrabiana przez układ scalony regulatora na falę prostokątną o zmiennym wypełnieniu i wysyłana do głównego sterownika silnika....
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Romek, nie świruj. Tam jest Nippondenso i działa to trochę inaczej. Pytanie tylko-regulator zewnętrzny, czarne blaszane pudełko z przewodami i kostką , czy regulator wewnetrzny, nad blachą osłaniająca szczotkotrzymacz?
Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
Regulator biegu jałowego ja go na razie wyczyściłem ,był zawalony brudem ,aż zatrzymywał się . Jest poprawa ale to nie to. Myślę o wymianie na całkiem inny gdyż mogły polecieć uzwojenia przekazujące napięcia do sterownika głównego w pewnym zakresie ,tak sobie myślę ale jeszcze nie wnikałem w lato szybko przeskakuje ten moment złej pracy i jest dobrze....
Mam podobny problem, więc zapytam tutaj (Toyota Corolla E10 '94 1.3 16V 4E-FE) Objawy: w trasie, po przejechaniu dłuższego odcinka na wyższych obrotach (3,5-4,0 tys. rpm, np. na piątce przy 120-130 km/h) a następnie wyhamowaniu do zera i ponownym rozpędzaniu (np. ze świateł) zaświeca się kontrolka ładowania wraz z drugą oznaczoną wykrzyknikiem. Zwykle...
Witam, a możesz napisać jaką pojemność akumulatora masz, jak długo w samochodzie jest i jaki rozrusznik (moc)? Bo z moim doświadczeniem z akumulatorem i urządzeniami podłączanymi do akumulatora i według książki jakie bym nie miał o samochodzie, to im większy prąd rozruchu popłynie to tym mniejsze napięcie będzie na akumulatorze, jednocześnie mierzone...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Głowa mnie boli od wertowania a nic sensownego się nie dowiedziałem. Kable mam puszczone od aku do wzmacniacza 1.2f. audio to Pionieer 7500sd. zamówiłem już regulator napięcia do altka i zobaczę czy da efekt... dodam jeszcze że udało mi się zrobić zwarcie w czasie kończenia prac... klucz ampolowy zwarł mi się na kondensatorze...
Oddałem go do jednego elektromechanika, którego przypadkiem znalazłem. Powiedział, że spalone są diody i koszt naprawy to 120 zł. Jak również powiedział, dopiero po wymianie diod stwierdzić będzie można, czy regulator napięcia też nie padł. Także o ile to same diody, to jeszcze się opłaca, ale pakować 120 zł i czekać na dalszą diagnozę trochę bez sensu.
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje sie to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze jak dodawałem gazu w granicach 1500 rpm to swiatla sie nieco rozjaśnialy...
Coś z elektryką. Co do 13,9 V jak ma kompensację temperaturową to nie jest marne tylko normalne po nagrzaniu silnika. O tej porze roku w ogóle wystarczające, w zimie wymagałby długich tras ale bilansu ujemnego nie daje, ładowanie masz. Pozostaje jakiś monitoring napięcia i nagrać podczas jazdy. Masz coś z elektryką ale co? Podmień jeszcze dla pewności...
Witam. Nie napisałeś jakie masz światła dzienne ale chyba dzienne LED. Mam podobny problem. Podpinam się. Wczoraj wieczorem zainstalowałem światła Philips DayLight 4 LED. Moduł Philipsa po uruchomieniu silnika wykrywa wzrost napięcia w instalacji i załącza automatycznie światła do jazdy dziennej, jeżeli nie palą się światła postojowe lub mijania - zależy...
z tego co slyszalem koles na polibudzie swietokryskiej badal silnik ( i tylko sam silnik) na przerobionym polonezie ale podobno gdzies to potem na hali stslo zrobilo się zwarcie i bum juz nie ma poldolota ale mozesz popytac ludzi ktorzy tam studuiuja -hehe tak własnie koledzy było hala nam poszła z dymem i daliśmy sobie spokój z autkiem na prąd , przynajmniej...
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Do wymiany regulator. Napraw bo poleci coś grubszego jeszcze
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
W regulatorze prądnicy najważniejszym elementem jest wyłącznik prądu zwrotnego, ponieważ prądnica która nie generuje prądu zamienia się w silnik prądu stałego. W obecnych czasach najłatwiej go zastąpić diodą prostowniczą o odpowiednio większym prądzie znamionowym tak, aby nie doszło do przypadku jej uszkodzenia (zwarcia) który spowodowałby przepływ...
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
A nie sciągaleś przypadkiem wtyczki z regulatora napięcia bez odpięcia akumulatora?
Yaris 2 ma alternator z regulatorem z kostką z której wychodzą 4 piny 1-plus stały 2- plus po stacyjce,3- sygnał z ecu,4-wyjście do licznika czyli na kontrolkę i właśnie na tym przewodzie od licznika jest cały czas minus. Nawet jak zdejmę wtyczkę z regulatora napięcia to kontrolka się świeci ,a powinna dopiero po podaniu minusa się zaświecić
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Do wymiany był jeszcze regulator napięcia. Teraz wszystko jest ok
Mam mechaniczny, do Toyoty.
Witam. Tak jest to kondensator, nim sie nie przejmuj,on bardzo rzdka sie psuje.Zobacz szczotki na regulatorze i pierścienie na wirniku.Jeżeli te elementy OK ,to regulator napięcia. Pozdrawiam
To jest typowe japońskie rozwiązanie (jak np. w Toyotach), dlatego u nas jest trochę trudne w naprawie. Alternator może mieć mostek sześcio lub ośmiodiodowy bez diod wzbudzenia. To jest alternator obcowzbudny czyli zasilanie regulatora bierze po stacyjce (IGN), ale może też wymagać napięcia z akumulatora (B). W regulatorze prócz przekaźnika nie masz...
Dzięki. Mam też regulator napięcia od toyoty. Chciałbym go wykorzystać (jeszcze nie wiem jak podłączyć). Jak coś takiego działa: czy tylko wyłącza ładowanie po osiągnięciu jakiegoś progu czy może też jako układ odsiarczający?
regulator napięcia toyota regulator napięcia alternatora toyota regulator toyota
niskoszumny zasilacz maska renault thalia oleju mercedes chłodnicy
silnik elektryczny philips hts3357
Renault Kangoo 1.2 8V D7F – brak rozruchu, czujnik wału, immobiliser, pompa paliwa Bezpiecznik od obrysówek w naczepie Scania 500