Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Odłącz sterowanie z ECM, ładowanie ma być wtedy na 100%, jak nie będzie to altek do roboty.
jest to przewód żółto czerwony na 5 miejscu w kostce licznika przed opdpaleniem jest masa po odpaleniu pojawia sie plus oddiel sygnał dioda i możesz wysterować np. przekażnik
Jak w każdym japońcu prawie w naprawie powinien być wymieniony mostek regulator i przekaźnik od kontrolki bo prawie każdy japoński samochód go ma. Zastanawia tylko czy jest to pewne 15V ponieważ one ładują w granicy 14.7V.P
Nie trzeba.
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Dziwna sprawa ale wcześniej też źle ładował, może nie taki alternator jest? Pasek napięty? Kup używke za 80zl zawsze możesz odesłać będziesz wiedział co jest,
jak mechaniczny to gdzie on jest?
To poradź mi jak mam sprawdzic czy alternator ładuje?
Wypalone diody w alternatorze, mimo że ładował, to sterownik coś wyczuwał
Może być że robią się spadki napięcia przy dlugiej jeździe gdzieś na połączeniach.Sprawdź nawet po krótkiej jeździe,jak będzie gorący silnik i alternator
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Duża szansa że brak ładowania (usterka alternatora).
Takie pytanko jeszcze. Napięcie mierzone było na aku czy alternatorze po tym jak przestał ładować? Bo też nie wiem jaki związek ma kręcenie rozrusznikiem do braku ładowania.Jedyne co mi przychodzi na myśl to brak połączenia,albo rzeczywiście uszkodzenie alternatora jako zbieg okoliczności.
A skąd wiesz, że ta informacja nie płynie w dwie strony, np. zwieksz ładowanie bo grzeją świece, zwiększ bo włączy się wiatrak chłodnicy, bo kierowca był uprzejmy włączyć grzanie tylnej szyby?
Zmierz napięcie ładowania miernikiem powinno być w okolicy 13,9-14,2 V, lecz niestety bez wyciągnięcia alternatora oraz bez prób na stole prawidłowa diagnoza jest niemożliwa. Skoro wygotowało wodę z akumulatora to prawdopodobnie padł regulator za duże ładowanie.
Obstawiam jednak regulator napięcia. Jeżeli uszkodzenie nie występuje ciągle, to go nie stwierdzili. Ale to alternator denso i nie bez powodu regulator kosztuje prawie 100zł
Jakie jest napięcie na akumulatorze przed włączeniem silnika i po włączeniu silnika? Taki pobór prądu nie powinien aż tak szybko rozładować akumulatora chyba, że alternator nie ładuje prawidłowo. Warto sprawdzić przyrządem stan alternatora.
Zmierz napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze, + z alt. A masa z silnika i tez z alternatora dla porównania
Taka mała usterka , a tyle słów napisano. Ludzie ,jeżeli alternator nie miałby masy to nie byłoby ŁADOWANIA!
Mam identyczny problem, jak ruszę tym bezpiecznikiem na klenie plusowej to zegary, licznik i dmuchawa zaczynają działać , jednak po jakimś czasie akumulator siada, alternator ładuje, rozrusznik sprawny. Czy udało się u Ciebie rozwiać problem i co to było?
To auto ma już ok 20 lat więc a kable to były produkowane z najtańszej miedzi i szybko śniedzieją tak robi większość firm. Patrz jak łamią się kable w przelotkach tylnych drzwi, lub Toyota Celica V kable ruchomych reflektorów, czy VW kable tylnej klapy.
Warto sprawdzić alternator, albo ładowanie może być większe niż potrzeba (ok. 14,5V), albo całkiem jest walnięte, czasami spali się mostek i alternator zaczyna ładować prądem przemiennym.
Dziś postaram się sprawdzić te rzeczy. Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić alternator na stole bo go wyciągnąłem ponownie. Tzn. Do jakich pinów podłączyć jakie kable żeby zobaczyć czy ładuje??
wymieniłem już dwa alternatory używane z pewnego źródła że są dobre oraz kupiłem nowy zamiennik i dalej nie mam ładowania. Podobno dopiero po wymianie siedmiu alternatorów wraca ładowanie. Podałeś tak dużo informacji i wykonałeś tak dużo pomiarów że aż się pogubiłem. Pomyśl o oddaniu do warsztatu - wyjdzie taniej.
A Jakie masz napięcie na samym akumulatorze podczas ładowania ? Zmierz i podaj oczywiście na odpalonym silniku. Pozdrawiam
Dziękuję wszystkim za rady, niestety skończyło się na wymianie alternatora. Pozdrawiam - Tomasz
Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Kable do alternatora.A kto sprawdzał alternator?
Witam Standard w tym modelu. przetarty przewodzik w kostce od alternatora, cieniutki najczęściej biały. przeciera się o plastikową osłonkę. napraw tam dziurę i po problemie. Dodano po 19 Witam Standard w tym modelu. przetarty przewodzik w kostce od alternatora, cieniutki najczęściej biały. przeciera się o plastikową osłonkę. napraw tam dziurę i po problemie.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
A na alternatorze jest plus 12v? Bezpiecznik zapewne gdzieś przy klemie.
Witam . mam problem ze swoją toyota mianowicie jakis czas temu alternator uległ awarii przestał ładować i głosno chodził wiec zawiozłem go do naprawy . Mechanik powiedział ze popaliły się wszystkie diody i wymienił je zamontowałem alternator lecz teraz nie swieci mi sie kontrolka od oleju , wczesniej gdy ten alternator nie ładował zapalała się tylko...
A zapewne nie padło ładowanie po bitexie tylko dużo później.Nie ma co się łudzić,trzeba robić alternator.
Pisałem w pierwszym poście, że alarm jest wymontowany. Akumulator jest drugi, Varta, ma 2 miesiące. Czy jest możliwe, aby podczas pracy silnika, prąd z alternatora zamiast ładować akumulator "ulatywał" gdzieś, gdzie nie powinien ?
To że wyje to mogą być łożyska do wymiany a to że słabe ładowanie i śmierdzi może pochodzić od stojana lub wirnika. Choć dla pewności możesz skontrolować stan szczotek. I miernikiem napięcie ładowania.
A jakie jest napięcie na terminalu B+ alternatora?
Alternator ma przez regulator zasilany wirnik,więc to normalne że robi pole. Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, To nie oznacza że ładowanie jest.
Na alternatorze jest jeszcze wtyczka lub konektor idący do kontrolki. Trzeba sprawdzić czy na nim jest plus w momencie pracy alternatora.
Alternator został zrobiony pół roku. Ładuje jak nowy. Na pewno nie jest to ten problem.
Witaj, kontrolka z lewej to obecność wody w filtrze paliwa - wyczyścić, następna to ciśnienie oleju - uzupełnić, i ostatnia to brak ładowania - sprawdzić pasek lub alternator. Pozdrawiam.
Dokładnie tylko go podłączyć A powiedzcie mi, jaką żarówkę zastosować jako kontrolkę ładowania? 12V i ile A
Witam, mam problem z ładowaniem alternatora. Na czym polega "problem" ?
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Aku nowe i po wymianie problem czy aku nowe i kilka miesięcy po wymianie problem. Obecnie 90% problemów z ładowaniem itp to aku nie alternator.
Swieci ci się kontrolka ładowania po włączeniu zapłonu czy nie?
Czołem, dziękuję serdecznie za pomoc w naprawie alternatora. Winowajcą okazał się regulator napięcia. Kupiłem zamiennik. Auto jeździ bez problemu. Jeżeli ktoś będzie chciał pomocy przy alternatorze - Toyota Yaris II d4d proszę pisać.
Sprawdź ładowanie podczas jazdy. Jak wzrośnie powyżej 16V to wyskoczy bład AirBag.
Ten z kwadratową do ładowania potrzebuje tylko napięcie po zaplonie na ig. Jak jest stary to pewnie uszkodzony. Psują się mostki często.
witam do zalezy tylko od głebokości Twojej kieszeni serwis miał racje mowiąc o 60 ale jak załozysz 45 tez nic złego sie nie stanie te autka zawsze ładnie zapalają więc nie potrzebuja zbyt duzego akumulatora sprawdz jeszcze stan alternatora czy ma dobre ładowanie oraz stan rozrusznika czy nie ma jakiegoś przebicia ale znajac japonca z autopsii do tych...
Toyota avensis 2008r/T25/2.0 D4D brak ładowania . Wymieniony alternator Denso po regeneracji w sprawdzonej firmie ładowanie na poziomie 13,6 V . Przy sprawdzaniu obwodów brak napięcia na pinie 1 regulatora siwy przewód , ze schematu który mam wynika że ma tam być napięcie akumulatora z bezpiecznika ALT 7,5A , po podaniu napięcia lampka gaśnie i ładowanie...
Kupiłem nowy akumulator ale alternator ładuje mi 13,8 V. Ile prawidłowo wynosi ładowanie w tym modelu? Jakie mogą być przyczyny takiego ładownia?
Cytat: "o ile alternator utrzymuje napięcie 14,4V przez cały czas ładowania" o żeby tak było ! np. toyota aygo 2-letnia , napięcie 13,7 - 13,8 . Pewnie co by mniejsze zużycie paliwa wykazywać. I jak tu doładować w czasie jazdy aku ? masakra.
Ne wiem jak konkretnie w tym alternatorze, ale prawdopodobnie masz walnięty regulator na alternatorze. Powinien on być razem ze szczotkami.
Yaris 2 ma alternator z regulatorem z kostką z której wychodzą 4 piny 1-plus stały 2- plus po stacyjce,3- sygnał z ecu,4-wyjście do licznika czyli na kontrolkę i właśnie na tym przewodzie od licznika jest cały czas minus. Nawet jak zdejmę wtyczkę z regulatora napięcia to kontrolka się świeci ,a powinna dopiero po podaniu minusa się zaświecić
Witam, Szanowni, rozważam małą instalację do Corolli E11 z 2007 roku. Taka żaba... Chodzi o to ile Amper (czy jak kto tam woli, wat) mogę wyciągnąć z gniazda zapalniczki i nie bać się, że zamorduję tym instalację? Innymi słowy ile Wat/Amper moge wyciągnąć (max) z owego gniazda tak by szło po instalacji 'bezpiecznie' ale alternator nadal by wyrabiał...
Witam Alternator na pewno naładuje ten aku. Może ładowanie kiepskie? Przy odpalonym silniku i włączonych światłąch powinno być 13.8 - 14.4V. Pozdrawiam Arturavs
Możesz po pół roku. Kto koledze zabroni. Swoje zdanie wytłuściłem. Wiesz jakoś mierzę akumulatory od lat 70 i wiem co piszę. To rzeczywiście są argumenty nie do odparcia! Czy kolega w ogóle zrozumiał o czym tam pisałem? Ale po naprawie alternatora wróciła do 14,2V Toyota zalecała w instrukcjach ładowanie do 15V. Więc tak próba już zabiera mu 0,5% z...
Nie chcę zaczynać nowego tematu bo chciałbym zapytać o poprawność wskazań woltomierza na wtyczce. Samochód to oczywiście rav4 d4d 2.2 diesel z 2008 roku, problem brak ładowania. Alternator już wyjąłem a dopiero teraz sprawdzam napięcia na niej. Przed włączeniem zapłonu S to 5,5 wolta, IGN 0, L=0. Po włączeniu zapłonu wszystkie pokazują około 12V. Zaskoczyło...
Uszkodzony alternator na 100%.Kontrolka wody w paliwie i poziomu oleju są powiązane z kontrolką ładowania i zapalają się razem z nią.
Proszę bardzo - Toyota Land Cruiser LC120 - bezpiecznik alternatora między alternatorem a akumulatorami (są dwa lub jeden zależnie od wersji klimatycznej) - bezpiecznika ma 120A lub 140A dla mocniejszego alternatora. ... Jestem dość duży, choć powierzchnia optymalizowana w stronę kuli więc troche tego złota wyjdzie :-) Bezpiecznik jest - nie da się...
Przed wyminą alternatora sprawdzenia wymaga regulator napięcia! To jest prawidłowe postępowanie przy braku ładowania! NIc nie piszesz o kontrolce ładowania.
Witam,A jak tam akumulator nic nie piszesz,napiecie nie mniejsze niz 12,5Volt,ponizej tego napiecia elektronika w samochodach robia problemy.Przewody masowe(minus)wato sprawdzic,jakosc zlaczy(klem)na akumulatorze ,czystosc i brak nalotu,stan paska klinowego lub wielorowkowego napedzajacego alternator i wspomaganie.
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Alternator wymieniony na nowy, jak się okazuje nie ma ładowania, przekaźniki i bezpieczniki sprawdzone od góry do dołu. Jakieś sugestie co do dalszych działań?
Witam mam problem z autem wymieniłem już 3 alternatory i dalej nie mam ładowania wychodzi na to że wszystkie są dobre. Bezpieczniki sprawdziłem są dobre ale nie świeci mi się kontrolka od ładowania i dwie żółte kontrolki od poziomu oleju i filtra paliwa. Co może być przyczyną jest jakiś może przekaźnik który odpowiada za ładowanie czy nie ma dobrej...
Odkręć szczotki, wyciąg, zmierz metodą techniczną (żarówka tylko mniejszej mocy+ akumulator) czy wirnik przewodzi prąd. Dość częstym uszkodzeniem jest urwanie przewodów na wirniku przy wymianie łożyska. 2 rzecz- nie przykręcony mostek prostowniczy do masy/2 wkręty M4. Może być inne rozwiązanie bo producentów jest paru- Bosch, Toyota, Denso, Magneti...
Witam wszystkich forumowiczów,mam prośbę jak w temacie Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do tegoż autka. Chodzi mi przedewszystkim o układ ładowania ponieważ założylismy silnik z Patrola i nie wiem jak zgrać z instalacją, inny alternator. Proszę o pomoc.
jakoś strasznie wiele opinii diametralnie różnych (choć podobno fizyka jest nauką ścisłą) -parę lat temu Toyota w modelu Hiace montowała dwa akumulatory fabrycznie -równolegle i żadnych problemów z (roz)ładowaniem nie było - jeździłem taką prawie 10 lat bez zmiany baterii...
dokładnie tak jak pisze kolega spalone diody które spaliły sie i już, nie musiały spowodować uszkodzenia reg. jak altelnator nie doładowywał aku to reg powinien byc ok ale jak ładowanie było ponad 15V to... sa do sprawdzania reg specjalne testery sam mam taki i bardzo ułatwia prace i osczędza czas naprawy
zakupilem taki woltomierz pod zapalniczke i podczas jazdy napiecie sie wacha 14,2-13,6.po zjechaniu do domu napiecie jest 12,8v,rano gdy odpalam jest 11,7v co jest grane. Dobry pomysł, taki woltomierz może nie jest zbyt dokładny jeżeli chodzi o wartość bezwzględną pomiaru ale daje powtarzalne wyniki. Rozumiem, że 11,7V masz przed przekręceniem klucza...
Toyota Auris 2013 check DPF i kontrolka akumulatora https://obrazki.elektroda.pl/5212725700_... Dzień dobry Po 5 latach bezproblemowego używania moja Toyota Auris II 2013 1.4 D4D zaczyna doprowadzać mnie do szału. Najpierw pojawił się check DPF. Czyszczenie chemią, tryb wypalania oraz wymiana czujnika nic nie pomogło. Wykasowany komputerem. Po...
Temat w postaci auta czekał sobie spokojnie na placu (bo nie było gwałtowności) ale w końcu dzisiaj się doczekał :) Alternator został wyjęty, połączony wg Waszych rad na stole i wykazał ładowanie - kontrolka z akumulatorkiem jednak nie działała. Po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy. Kabel z literką S (sensing) faktycznie stabilizuje napięcie...
Czyli wartość 13.7-14v w upały jest normalna? Tu nie można uogólniać, bo różne alternatory w różnych samochodach różnie się zachowują. Od którego momentu, roku zaliczać samochody do tych nowoczesnych? Jak się zamieni np w Lexusa. Toyota zawsze była i będzie prymitywna. "Bogatsze" samochody już od początku lat 90 miewały kontrolę ładowania wg potrzeb,...
Ładowanie mam tylko max 25,5 V przy największych obrotach (dlaczego tak mało ? ) a na przekaźnik na cewkę idzie z alternatora napięcie maksymalne 6 V i żarówka kontrolki tylko lekko przygasa (przekaźnik w kółko klika ) a jest on na 24 V czy należy zamienić na 12 V ? (ale taki był zastosowany). Dodam że alternator był w naprawie i ma być sprawny. Przekaźnik...
W niektórych alternatorach Toyoty potrafi pokruszyć się wspornik zamocowania diod, wraz z przepustem na zewnątrz zakończony śrubą- przewód główny ładowania. Dawno temu miałem taki przypadek w Toy. Marino.
Witam. W pierwszej kolejności szukałbym braku zasilania na instrumenty, m.in. na licznik. Może bezpieczniki lub przekaźniki, ale nie od rozrusznika, tylko po stacyjce. Sprawdziłbym też wtyczkę na alternatorze. O dziwo pęknięty kabel w tej wtyczce daje efekty na kontrolkach i to nie tylko na kontrolce ładowania, ale i pozostałych.
Pobór prądu w normie, czyli przyczyny należy szukać w innym miejscu. Ze względu na wiek auta zacząłbym od sprawdzenia stanu alternatora, czy jest prawidłowe ładowanie akumulatora ponieważ nowy akumulator nie był doładowany i stąd jego szybkie rozładowanie. Mierzymy napięcie na klemach, na alternatorze oraz miedzy plusem akumulatora i plusem alternatora...
Może akumulator masz słabo naładowany i przy uruchamianiu silnika jest za duży przysiad napięcia. U mnie nie resetował się zegar, ale sterownik instalacji gazowej przy takim rozruchu przestawiał się na opcję "praca na benzynie", tak jakbym odpiął wcześniej na chwilę odpiął akumulator. Czasem też odezwała się podczas rozruchu syrena alarmu. Po naładowaniu...
Witam, mam kilka problemów i napiszę tak jak potrafię i to co obserwuje: Toyota Auris 1.4 diesel 2014 r. E15UT(A) NDE180(W) Na wstępie napisze że byłem już w certyfikowanym serwisie TOYOTA i u 2 mechaników i niestety nie dali rady, nie ukrywam że jestem trochę zdesperowany, szukam już wszędzie możliwości porad... w Toyocie powiedziano mi że komputer...
alternator jest do regeneracji i tyle, prawidłowe ładowanie an wolnych obrotach to minumum 13,8-13,9 i nie ważne jakie dasz obciążenie po to właśnie jest regulator napięcia bo alternator wytwarza dużo wyższy prąd a regulator odpowiada za to żeby nie przekraczał tych 14,4-14,5 i nie spadał poniżej 13,8 - 13,9
To w tej hybrydzie masz silnik odpalany z baterii trakcyjnej? Jeśli tak, to czy akumulator 12 V masz podłączony z instalacją poprzez specjalny moduł? Masz na silniku alternator ładujący akumulator 12 V czy ładuje go hybryda? 3 tygodnie to około 500 godzin. Akumulator 45 Ah w warunkach idealnych rozładuje się w tym czasie przy poborze 90 mA prądu. Przy...
W maju 2018r. pisałem, że mam światła dzienne (samochód Auris 1600 z 2010r.), moduł DRL916. W czasie jazdy po pewnym czasie światła gasły, po włączeniu na chwilę światła postojowe ponownie się zapalały, ale tylko na kilka minut. Podałem również, że napięcie ładowania akumulatora po uruchomieniu silnika 14V,ale po pewnym czasie (różnym) spadało do 13V...
https://filmy.elektroda.pl/33_1696425126... Dzień dobry, Toyota Yaris 2 z 2007. Po wymianie uszkodzonej cewki zapłonowej taki efekt jak na filmie. Na desce rozdzielczej pulsujące różne łapki. Może to przypadek że uszkodzenia wystąpiły równocześnie. Ładowanie prawidłowe napięcie w normie. Podmieniłem akumulator. Wymieniłem alternator. Brak poprawy....
Witam, szukałem na forum, ale nie mogłem znaleźć podobnej usterki. Problem w samochodzie: Toyota Corolla e11, a wygląda następująco, zanim odpalę samochód wszystkie kontrolki się palą tak od akumulatora też, po przekręceniu kluczyka gasną, natomiast podczas jazdy wyłącza się radio na parę sekund po czym się włącza. W tym samym momencie światła zaczynają...
Witam serdecznie Mam taki problem w Toyocie d4d rocznik 2005 1,4 90 KM wysiadł mi alternator Denso 27060-33071 100A. Alternator się bardzo grzał nie miał ładowania. Pojechałem do jakiegoś majstra do garażu wymienił mi diodę i było ok.. Po założeniu alternatora ładowanie 13,98V bez włączonych świateł alternator strasznie gorący po 2 km ciężko go było...
Jedyny sposób żeby ruszyć rozładowany akumulator to uruchomić auto na drugim sprawnym akumulatorze od sasiada jeśli jest dostępny i na włączonych światłach go podmienić z rozładowanym. Po zabezpieczeniu zacisku plus akumulatora rozłączonym jako pierwszy. lub Uruchomione auto alternator podłączyć z rozładowanym akumulatorem na kablach przez żarówkę H4...
Sugerując się zapaloną kontrolką braku ładowania akumulatora to raczej problem jest cały czas , niezależnie od tego czy jadę czy stoję na parkingu.. Zaczęło się dwa dni temu : zaświeciła się kontrolka w drodze do pracy ale po 10 minutach zgasła Wracając z pracy zaświeciła się na drugie pół trasy... cały czas to świecenie jest takie drżące - nie pali...
Zadbany akumulator podziała min 7 - 8 lat. Pewnie Was nie zaskoczę, ale zobaczymy. Ostatnio sprawdzałem akumulator w Toyota Auris (diesel). Okazało się, że fabryczny akumulator Varta z września 2007 ma na dzień dzisiejszy 34,4 Ah z fabrycznych 84Ah. Ten 14-letni aku nadal bez większych problemów odpalał samochód (a samochód miał 190k km na liczniku,...
no dobrze, 300W przez 24/h i 365 dni w roku, za budżet mniejszy niż 1k. Moim zdaniem nieźle. 300 W poda, jednak odpada wtedy koncepcja zastosowania akumulatora, bo napięcie nie będzie do tego wystarczające. Żeby przy tym napięciu ładować akumulatory musiałbyś dołożyć przetwornicę podwyższającą napięcie, co znacząco wpłynęło by na budżet przedsięwzięcia....
Zdziwiło mnie, że tyle krzyknął, bo nawet nie obejrzał alternatora, tylko stwierdził, że i tak mi się regeneracja nie opłaca. Podłączył multimetr, czyli zrobił to samo co ja, zobaczył, że nie ma ładowania i na tej podstawie orzekł co i jak ;) ale podobno ta osoba tak ma, że jak się nie podjedzie drogim autem, to z miejsca kogoś nie stać i olewka ;)...
Witam. Jaka może być przyczyna samoczynnego poboru prądu ? Wiem, zawsze jest jakiś minimalny, u mnie w ciągu 4 dni nowy akumulator został całkowicie rozładowany. Samochód był u elektryka, wyciągnięto radio (faktycznie coś świrowało), wymontowano alarm (i tak nie działał) wyczyszczono alternator, po tych zabiegach "aku"wytrzymał tydzień. Podobno ładowanie...
Waraz : wez cegi pomiarowe zaloż na kabel od akumulatora i odpal samochod przy rozładowanym aku : 50A ladowania to nic nietypowego ( skad bzdure o tym ze alternatory maja ogranicznik wzieleś to nie wiem ) Kolejny raz sugerujesz mi, że piszę bzdury i kolejny raz wytwarzasz jakieś moje wypowiedzi. Nigdzie nie pisałem o alternatorze. Pisałem o prostowniku....
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Temat rozwiązany doraźnie. Uszkodzony moduł w lewej lampie- lampa nierozbieralna a moduł zalany w środku. Elektronik sprawdził wszystkie zasilania na kostce lewej lampy, w każdej pozycji przełącznika świateł oraz czujnika zmierzchu czy opcji auto zasilania, oraz masa są. Na oprawcę od świateł postojowych nie ma masy! Masa powinna być gdyż na wejściu...
Witam. Może tutaj ktoś z szanownych forumowiczów mi pomoże. Posiadam corolle E12 z silnikiem D4D i mam problem z silnikiem. Mianowicie silnik do puki nie dojdzie do 80stopni to pracuje normalnie tzn ładnie przyśpiesza nie dusi się, natomiast gdy temperatura przekroczy 80stopni silnik przy 3200 obrotów się dusi odłącza turbinę i dalej się nie kręci....
Super jutro sprawdzę takie podłączenie na maszynie i zobaczę co pokaże :) Mam pytanie jeszcze odnośnie regulatorów PD, mam wielki kłopot z nimi bo są różne podłączenia, kupiłem nawet ich 3 sztuki ( opel astra/combo itp ) próbuje sprawdzić ( 100% działające ) na tym stole do sprawdzania regulatorów/alternatorów i żaden nie daje jakiś wskazań odnośnie...
ładować toyota alternator toyota toyota alternator
regulator napięcia wiertarki corsa przyspieszaniu kalkulator wiatrowy
Bosch KGN36A91/15 No Frost – wentylator zatrzymuje się po 1-2 dobach, test w niskiej temperaturze Ariston Clas X CF – błędy 102, 105, 101: ciśnienie, cyrkulacja, przegrzanie, diagnostyka