Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Napisz jaki model quada masz i rok produkcji. W quadach zwykle występuje alternator trójfazowy + prostownik zintegrowany z regulatorem napięcia.
Uzwojenia pewnie idealnej symetrii nigdy nie mają a z tą neutralnością punktu gwiazdowego stojana to mi się tak jakoś skojarzyło przez analogię z punktem gwiazdowym transformatora trójfazowego.
Jak to trzy żółte? Model po 2008 roku, czy swap? Ten regulator nie nadaje się do alternatora trójfazowego.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Witam, Chcę wymienić stara kostkę na połączeniu wyjścia prądu przemiennego z alternatora trójfazowego do regulatora napięcia na Mosfecie. Alternator ma 280W mocy, trzy fazy, okolo 70V na fazie. Jakie złącze hermetyczne typu samochodowego będzie ok?
Tak, aczkolwiek na tą chińszczyznę z aukcji gwarancji nie daję. Regulator trójfazowy do takiego alternatora podłączasz z pominięciem jednej fazy na regulatorze (pin nie podłączony).
http://moto.allegro.pl/item251655082_251... Trójfazowy regulator napiecia jak sprawdzić przewody ? które sa do alternatora (3 przewody) a ktore plus i minus (2 przewody) .
Witam. Mam pytanie ponieważ spalił się regulator napięcia w motorze. Alternator jest trójfazowy. Czy można podłączyć jakiś inny regulator żeby wszystko grało.Jeżeli tak to od jakiego samochodu czy motoru?Posiadam elektroniczny reg.napięcia od Fiata dużego ale tam są tylko dwa wejścia a w moim spalonym było 5 wejść( 3 przewody przychodziły z alternatora...
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Całkiem inna bajka. Masz alternator jednofazowy a regulator od trójfazowego. Poszukaj jednofazowego od jakiegoś skutera. Byle moc alternatora była zbliżona.
Zamykam
Oryginalny regulator padł, był kupiony jakiś uniwersalny z 5 przewodami żółty, zielony, biały, czarny, czerwony. Został podłączony do instalacji ale nadal brak ładowania. Zielony, czarny, biały podłączony były do 3 faz a czerwony do + żółty do minus. Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Nie ufam tym regulatorom z nietypową kostką i...
Witam, Z fotki raczej nie wiele wynika, w/g mnie jest to mikroprocesorowy sterownik kontrolujący napięciem wzbudzenia wirnika prądnicy trójfazowej. Musiałbyś podać więcej detali by coś więcej wydedukować. Jeżeli moje spojrzenie jest prawidłowe to mógłbyś zastanowić się nad możliwością zastosowania regulatora do alternatora trójfazowego np. do alternatora...
Masz tam typowy alternator trójfazowy, więc procedura standardowa: - Sprawdzenie regulatora (test diod). - Sprawdzenie czy uzwojenie alternatora nie ma przebicia do masy. - Test wydajności alternatora pod zwarciem (jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora).
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Tzn. trzy żółte można złączyć razem? Przecież to jest alternator trójfazowy.
Jaki tam jest alternator i regulator? Układ trójfazowy?
Skąd mamy wiedzieć z jakiego pojazdu jest ten regulator? Z regulatorami trójfazowymi nie ma większego problemu z identyfikacją wyprowadzeń przy pomocy zwykłego miernika (pomiar diod na jego wewnętrznym mostku Graetza). U góry (trzy piny) powinieneś mieć trzy fazy z alternatora. Poniżej masz +/-, które trzeba ustalić miernikiem. Przy odwrotnym podłączeniu...
Po pierwsze do prawidłowej pracy regulator musi być połączony z akumulatorem. Po drugie zdarzają się podróby które nie działają (zwykły mostek lub pusty w środku) lub regulatory które nie posiadają oznaczeń przez co łatwo pomylić (inna zasada działania do alternatorów jedno-, "dwu-" i trójfazowych).
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
Nie spotkałem się z takim regulatorem trójfazowym, aby miał osobne wyjście na oświetlenie (zasilane z alternatora) i tym bardziej z takim który ma kondensator elektrolityczny ukryty we wiązce przewodów. Co prawda dołożenie wyjścia na oświetlenie to kwestia dołożenia dodatkowych trzech diod prostowniczych, ale komu by się to opłacało skoro oświetlenie...
A nie lepiej byłoby zastosować regulator napięcia od jakiegoś alternatora samochodowego? no i trójfazowy mostek prostowniczy. pozdrawiam!
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Jakie napięcia i prądu masz na wyjściu z tego generatora? Bo może się okazać że regulator nie jest ci do niczego potrzebny (wygeneruje tylko straty).
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Spalony stator też daje napięcie, a przy okazji pali regulatory. Sprawdziłeś stator fizycznie (wzrokowo)? Pewnie nie. Alternator jest jednofazowy (uzwojenie bezmasowe), alternator o obciążalności 22A. Tylko użycie regulatora trójfazowego do przeróbki ma sens.
Jaki rodzaj alternatora występuje w Twoim modelu? Jednofazowy z odczepem na światła (światła zasilane ze silnika), czy trójfazowy?
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
nie wiem z którego roku masz trabanta, chyba stary jeżeli masz prądnicę a nie alternator, którą też jest prądnicą ale trójfazową prądu przemiennego plus prostownik trójfazowy, ja bym proponował tą maszynę a nie prądnicę prądu stałego do tego potrzeba wymienić regulator napięcia na 12v, i pasowałoby wymienić silnik od wycieraczek ponieważ spowoduje to...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
No niekoniecznie bym się tutaj sugerował, że alternator i regulator fabrycznie jest trójfazowy. Oryginalny regulator dość mały jest. Trzy różne kolory przewodów też mogą coś sugerować. Patrząc na schematy starych modeli to nie były to zbyt typowe rozwiązania. Należałoby zajrzeć do schematu lub serwisówki tego modelu. Cena 200-300 zł to jest mniej więcej...
A co tu rozumieć ? Prymitywnie proste, musi być prądnica/alternator z uzwojeniem trójfazowym i tyle. Do czego chcesz to założyć?
Pewnie chodzi o regulator alternatora, ja swego czasu do yamahy xs 400 zastosowałem regulator napięcia elektroniczny od łady ,tylko trzeba pozmieniać troszkę w instalacji. :!:
bezpośrednio do końców uzwojeń alternatora przyłączyć transformator trójfazowy w celu podniesienia napięcia Usystematyzujmy: Transformator podłączyć do alternatora bez regulatora U (jeśli jest trójfazowy jak napisał Kol. (at)Rezystor240 , to i trafo takie - 3f ), natomiast mając alternator z reg. U należy dać inwerter (taki jak solarny czy inny z Alledrogo...
Skleciłem na szybko schemacik ładowania do mz etz 250 z regulatora trójfazowego i dołożyłem do niego wzbudzenie które jest mz na masę ich chciałbym się zapytać czy takie coś zadziała .dane techniczne alternatora to 12v 180w wzbudzanie na masę regulator planuje założyć od malucha tylko w odwrotnej kolejność czyli seryjne wzbudzanie regulatora dać na...
Pomysł nietrafiony! Przecież nie ma możliwości zbudowania alternatora z silnika trójfazowego... Jeżeli już ma powstać maszyna do ładowania akumulatora to należy wykorzystać alternator samochodowy (z regulatorem) kupiony na szrocie...
Ten regulator reguluje napięcie alternatora albo prądnicy w odpowiednich granicach! Czyli nie pozwala aby napięcie wzrosło powyżej 14,2V. Nie ma nic wspólnego z prostowaniem! Jeśli masz alternator, to w nim jest wbudowany mostek trójfazowy... Jeśli to prądnica, to masz prąd stały, tylko bez regulatora zmienia się w zależności od obrotów. A słyszałeś...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
Nic dziwnego, że ci pali. Bo to CDI. Radzę poczytać, jak działa i wszystko się wyjaśni. Ty nie wiesz nawet, jaki to pojazd, więc skąd nam wiedzieć, czy to będzie działać? Możesz próbować. Tylko po jaką cholerę tam ładować trójfazowy regulator? Sprzedawca ci zaproponował, czy już kupiłeś?
O mocy alternatora decydują parametry konstrukcyjne takie, jak uzwojenia twornika i wzbudzenia, obwód magnetyczny. Na moc uzyskiwaną z altenatora ma wpływ regulator napięcia i prędkość obrotowa wirnika alternatora. Diody prostują uzyskiwany prąd trójfazowy - wstawienie diod o większym prądzie znamionowym nic nie daje. pozdrawiam
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
Będzie ciężko uzyskać więcej niż 100 W z alternatora. Trzeba by się bawić w montaż alternatora trójfazowego, co by też mogło wymagać zmiany układu zapłonu na DC-CDI.
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na...
Dokładnie. Ile faz, tyle bloków. Tu masz schemat do XT 600: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Yamaha/Yamah... i z tego, co widzę, to alternator jest tam trójfazowy. Z alternatora (nr 6 na rysunku) idą TRZY przewody do prostownika/regulatora napięcia (18). Poza tym, należało by się dowiedzieć, czemu regulator się spalił. Czy przypadkiem nie jest...
a co tu opisywać?Stojan w układzie trójfazowym,nieskojarzonym,kojarzy go w gwiazdę odpowiedni łacznik w mostku prostowniczym. Uzwojenie wirnika zakończone węzłem szczotkowym współpracuje z regulatorem napiecia w układzie alternatora 6-diodowego.
Regulator napięcia stratny. Mam pytanie do osób, obeznany w temacie elektroniki samochodowo / motocyklowej. Chodzi mi to, czy dodatkowe obciążenie instalacji elektrycznej w motocyklu, poprzez dodanie dodatkowych świateł np. 2 x 55W obciąży regulator, czy może go odciąży (nieco mu ulży :D ). Przyjmijmy, że jest to zwyczajny motocykl, wyprodukowany na...
mierzyłem oczywiście na odpiętym reglerze, pomiar wykazał bardzo mały wynik rezystancji, rozmawiałem z osoba która przewija tego typu układy i stwierdziła że możliwe że zwarcie jest w okolicy połączenia przewodów fazowych. Także może uda się to naprawić bez przewijania, po świętach stator sprawdzi elektromechanik. Jak nie to regler i stator powędruje...
Na odpalonym silniku na wolnych obrotach około 2 tyś miernik wskazuje na akumulatorze 11.8 V, zwiększe obroty do około 5-6 tyyś to skaczę na 12.1-12.3 V..... Wszystkie części przekładałem do kumpla Mz po kolei, czyli alternator ,krzywkę, stojan, prostownik trójfazowy, regulator napięcia i za każdym razem u niego pojawiało się ładowanie a u mnie jak...
mozna pokombinować z regulatorem napięcia alternatora od jakiegoś ciągnika może wydać bez przeróbek. Jeszcse jedno to jest prądnica prądu stałego czy alternator (prądnica trójfazowa lub więcej prądu zmiennego z prostoenikiem)? Jak prądnica to trzeba budować regulator z ograniczeniem prądowym, kilka schematów było w starych radioelektronikach z lat 1986-1988
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Nie znam dokładnie konstrukcji tego alternatora ale diodę włączało się szeregowo (zgodnie z kierunkiem przewodzenia) w katody 3 diód z których prąd zasila regulator napięcia. Alternator ma przeważnie 9 diód - 6 wysokopradowych w mostku trójfazowym przez które prąd płynie do akumulatora i 3 diody małej mocy zasilające regulator napięcia i będące jednocześnie...
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Czyli zrobiłeś trójfazowy prostownik sterowany. Też można, a nawet trzeba, gdy alternator był pod taki regulator projektowany. Jednak uważam, że regulatory z tyrystorami są ułomkami w stosunku do regulatorów na MOSFETach. To zaszłość historyczno-ekonomiczna. Z resztą MSOFETy powoli przebijają się do fabrycznych regulatorów. Należy zwrócić uwagę na to...
Co to za skuter 125 2T? Jaki tam masz rodzaj alternatora? Jednofazowy (z odczepem na światła), "dwufazowy" (uzwojenie jednofazowe bezmasowe), czy trójfazowy? Jaki alternator masz w silniku GY6? Wg. przewodów masz jednofazowy, ale istnieje możliwość że też "dwufazowy".
Dzięki za pomoc. Za niedługo dorwę baterię do miernika. A jak regulator nie ma nic do modułu zapłonowego, to co reguluje prąd zmienny trójfazowy który wytwarza alternator? Bo w nsr prąd na iskrę wytwarza osobne uzwojenie alternatora - tyle wiem.
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Jak to rozumiesz? Przecież regulator jest właśnie stabilizatorem napięcia prądnicy. Czyżby ci chodziło o regulator szeregowy? Coś w stylu L78XX ? Jeżeli o tym myślałeś, to wybij to sobie z głowy. Tak se ne da Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają...
Czy instalacja odpowiada temu schematowi? http://i675.photobucket.com/albums/vv118... Porównując do schematu innej wersji http://i675.photobucket.com/albums/vv118... można wywnioskować tyle, że Suzuki zupełnie skopała sprawę ładowania. Alternator z regulatorem trójfazowym nie może pracować bez akumulatora,...
Jakiś idiota zaprojektował tą instalację elektryczną. Nie można w alternatorze trójfazowym wyciągać sobie zasilania AC w ten sposób, że jest podłączone do jednej fazy alternatora i masy. W wyniku działania mostka prostowniczego, napięcie na fazie względem masy jest wyprostowane jednopołówkowo (z dwoma pulsami z pozostałych faz — układ trójfazowy)....
Teraz tyle tego sprzętu pomiarowego każdy posiada więc nie problem podłączyć oscyloskop pod wyjście B+ alternatora i masę samochodu i zobaczyć co pokaże po zdjęciu minusowej klemy z akumulatora. Po co te filozofie i wytykanie sobie niewiedzy, podłącz i sam zobacz a szybko ci szczenna opadnie jak zobaczysz tam trójfazowy przebieg o amplitudzie ponad...
panowie dzien dobry ,zaczeliscie na prostowniku i diodach ,skończyliscie na alternatorze ,wiec podam -alternator jest to trójfazowy generator pradu zmiennego dlatego są stosowane diody prostownicze ,a regulator napiecia sluzy do regulacji napiecia w magnesicy czyli wirniku,bo napiecie wytwarzane przez stojan jest uzależnione od pola magnetycznego wytwarzanego...
Ty masz wzbudzanie. U mnie wychodzą tylko 3 przewody z trójfazowego alternatora. Ale rzeczywiście widzę ze przydałyby się dodatkowe diody na mostku, lub silniejszy mostek. pzdr Rysiek
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
Mea Culpa z pospiechu zapomniałem dopisać instalacja 12V akumulator ładowany z alternatora normalny prostownik trójfazowy plus regulator. Wiem co to CDI rozładowanie kondensatora przez cewkę zapłonową powoduje przeskok iskry. Nie może być TCI ponieważ muszę zastosować cewki niskoomowe od typowego zapłonu elektronicznego,gdybym miał cewki o rezystancji...
A nie proś iej kupić tani agregat prądotworcz a z silnika zrobić np odśnieżarke? Przypadek z mojego podwórka. Pożyczyłem prawie nowy tani trzyfazowy agregat. Na budowie chciałem obciąć 2 szpilki gwintowe fi 8. Szlifierka kątowa 720W w trakcie cięcia padł AVR, zanim zorientowałem się co się dzieje i wyłączyłem szlifierkę to poszło takie napięcię, że...
alternator jest prądnicą prądu zmiennego z ukladem prostującym i regulatorem prądu wzbudzenia twornika uklad prostujący są to 6 diody w układzie prostującym trójfazowym lampka ładowania jest podłączona między plusem akumulatora a plusem diody w alternatorze gdy przekręcisz kluczy kontrolka swieci bo alternator nie daje napięcia zapalając silnik alternator...
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
Z tego co widzę to tam jest typowe rozwiązanie stosowane w latach '70. Za ładowanie odpowiada tylko mostek Graetza, nie ma żadnego regulatora napięcia. Ładowanie jest na stałe spięte jako "pełen prąd" (uzwojenia połączone równolegle). Zazwyczaj w instalacjach z tamtego okresu pełne ładowanie było załączane razem z włączeniem oświetlenia głównego. Jeśli...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Jako ogólną koncepcję proponowałbym prostownik trójfazowy sześciopulsowy, następnie przetwornica step-down o odpowiedniej mocy i napięciu wyjściowym 12V. Uważam że nie będzie to prosty projekt i raczej nikt nie wrzuci gotowego schematu, jednak całość musiałaby pracować w warunkach motoryzacyjnych szerokim zakresie temperatur i najlepiej gdyby konstrukcja...
Alternator z magnesami neodymowymi i z prostownikiem trójfazowym bardzo dobrze ładuje akumulator i nie trzeba żadnego regulatora.Wystarczy mieć nadzór nad napięciem akumulatora 10-15V i ciągle trzymać go na głodzie.Można wstawić akumulator z większą pojemnością i wtedy nadzór nie jest tak częsty.Zamiast alternatora można zrobić prądnicę synchroniczną...
Pomocy!!! kupiłem niedawno FZR-kę i okazało się, że jst spalony elektroniczny regulator napięcia(bardzo częsta usterka w tym modelu). Tam jest trójfazowa prądnica ze stałymi magnesami (nie potrzebuje wzbudzenia, więc standardowe regulatory od alternatorów samochodowych odpadają). Nie chcę kupować oryginalnego(250-400zł), bo i tak po pewnym czasie się...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
...schemat tego serownika mozna znalezc w linku automatykow alternator jako silnik elektryczny... Wszystko fajnie, ale alternator jest sterowany trójfazowo a nie pojedyńczym mostkiem H. Nie zmieniasz jego prędkości zmieniając wypełnienie PWM, tylko przełączając kolejne sekcje.
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja elektryczna posiada trochę elektrolitów w...
Witam. Alternator autobusowy będzie się nadawał.Alternator jest prądnicą prądu zmiennego trójfazowego z zamontowanymi diodami w środku.Potrzebny transformator trójfazowy lub trzy jednofazowe.Jeśli uzyskana moc miałaby służyć tylko do ogrzewania regulator chyba byłby niepotrzebny. Zapomniałem wcześniej napisać że diody trzeba wymontować.Zyczę powodzenia....
Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego. To, co chcesz zrobić zadziała z prądnicą prądu stałego, lecz wydajność jej jako silnika będzie daleko mniejsza niż jako prądnicy. Alternator trzeba zasilić prądem przemiennym trójfazowym żeby zmienić go w silnik. Gdybyś poczytał podstawy elektrotechniki, to być może uniknąłbyś rozbiórki alternatora....
Witam! Tak stef311 twoje wyliczenie jest słuszne. Producent akumulatora może odmówić Ci uwzględnienia reklamacji jeżeli udowodni że nie zapewniłeś napięcia ładowania 14,2V +/- 0,3V . Dlatego w samochodzie do doładowywania akumulatora jest alternator (bez wdawania się w zasadę działania jest w książkach, to - trójfazowy elektromechaniczny generator z...
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
026000-7050 takie oznaczenie znajduje się na regulatorze napięcia, niestety nie mogę znalezć innego zamiennika do alternatora motocyklowego trójfazowego 25 A przy 6000 obr/min Oryginał, wiadomo chwilowo wykracza poza fundusze... Ładowanie na tym oryginalnym było w granicach 14,2- 14,4 V ale niestety wysiadł Prosiłbym o pomoc w dopasowaniu zamiennika...
Piszesz że robisz jakiś pojazd 2T, ale nadal nie napisałeś co to? Komarek, trabant, czy V12 biturbo od ruskiej lokomotywy? (dla niewtajemniczonych dwusuwowy diesel) Pozatym to widać, jakiej grubości uzwojenie, jedno, czy trójfazowy alternator, jakiej pojemności silnik-to wiadomo jaki rozrusznik, a co się z tym wiąże jaki akumulator...
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
Coś ci się pokręciło. W alternatorach trójfazowych nie ma połączenia żadnej fazy z masą! Włąśnie , skoro żarówka zaświeci lub się spali to znaczy że jest przejscie na mase. Jeżeli odpiąłeś (a nie odpiołeś!) aku podczas pracy silnika to mogłeś (nie musiałeś!) spalić regulator To prawda nawet słaby lub uszkodzony akumulator będzie palił regulatory i...
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
można i przerobić na trójfazowy alternator. Jest jednak jeden warunek: uzwojenia MUSZĄ być symetryczne pod względem elektrycznym. Czyli wszystkie trzy muszą mieć takie same parametry. A obawiam się, że w tym rozwiązaniu może być inaczej. Tu nic nie trzeba przerabiać. Skoro ta instalacja działała poprawnie, to po co ją modyfikować? Lepiej ją naprawić....
Tak , oczywiście ale autor tematu szuka prostego rozwiązania i zapewne taniego , a panele do tych nie należą . Tak samo zastosowanie transformatora trójfazowego do alternatora do tanich rozwiązań nie będzie należało . :| Dodano po 5 Utrzymanie stałej częstotliwości i obrotów alternatora wymagało by zastosowania regulatora obrotów , nawet mechanicznego...
Zasadą przy odpalaniu autka na kable jest odłączenia przewodów po jego uruchomieniu. Wstyd by mi było Kolego podpisać się pod tą wypowiedzią jako "elektromechanik samochodowy"... :| Spieszę z wyjaśnieniem: Po uruchomieniu "biorcy" obciążenie jego alternatora stanowi zarówno akumulator własny, jak i akumulator dodatkowy. Odłączenie akumulatora dodatkowego...
Wyłącznik prądu zwrotnego jak nazwa wskazuje zabezpiecza przed przepływem prądu w drugą stronę, czyli od akumulatora do pradnicy (to może być przyczyna uszkodzenia prądnicy, bo jak wiadomo zacznie wtedy ona działać jak silnik elektryczny). Rola wył. prą. zw. nie polega na włączaniu lampki kontrolnej ładowania. To że na wolnych obrotach prądnica prądu...
alternator trójfazowy trójfazowy regulator regulator napięcia trójfazowy
magnetowid odtwarza rozdrabniarka gałąź podłączyć wyłącznik ciśnieniowy
jakość przewodów arduino nissan frontier
Drukarka HP MFP178 - cienie na wydrukach, powielanie treści Radio we wieży gra cicho na maksymalnym podgłośnieniu