Witam. Nie piszesz, co z zapłonem, jak i czy w ogóle silnik pali. Miałem kilka ładnych parę lat Trabanta. Kiedy zapłon jest dobrze ustawiony i nie ma zwarć (np. upływ kondensatorów), to cewka nie powinna się grzać. Sprawdź proszę, czy przy rozwartych platynach nie płynie prąd przez cewkę. Jak płynie, to sprawdź przewód od cewki do układu zapłonowego....
Witam! Poszukuję informacji, z czego można by było zaadoptować elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa 350- silnik dwusuwowy, dwucylindrowy, tłoki chodzą na zmiane. Widziałem w necie filmik z zapłonem np. trabanta. Ma ktoś jakieś info na ten temat? od jakiego dokładnie modelu trabanta musi być cały układ, bo jak wiadomo przeważnie każdy trabant...
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
No tak - ale niezależnie od tego co piszecie, Trabant w dwusuwie ma 26 koni, a nie 50 jak w sei czy matizie - a to jest wg mnie jednak zawrotna różnica! Auto jest na gaźniku, ale czy da się to tak wszystko pozapinać, skoro w Trabancie jedyna elektronika to elektroniczny zapłon (zamontowałem go dla świętego spokoju - bo platynki dawały mi w kość). Myślę...
Trabant z dwusuwowym silnikiem - wszystko co potrzeba do zastosowania w "MZ". Dodatkowo cykl artykułów p. Stefana Roguskiego, min. w Radioelektroniku i EDW.
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
http://www.warsawtrabigarage.cba.pl/inde... 30-stałe 15-po zapłonie 50-rozrusznik
Witam i to prawda że nie osiąga 10 tys obr/min tylko 7 tys obr/min i właśnie przy 5 tys obr/min silnik gaśnie a z trabanta to jest cały zapłon płytka na wał z magnesem i główna płytka zapłonu nie wiem dla czego tak się dzieje może wina magnesu że jest za duży ale wyciągnięty z sprawnego trabanta
Czy ktoś wie jakie ma być wyprzedzenie zapłonu
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
A ten moduł z trabanta, to jakie ma zasilanie? Jaki to w ogóle model, bo oni tam chyba dwa wkładali, właśnie ze względu na zasilanie.
Może niewiele odbiję od tematu bo chodzi tu też o zapłon elektroniczny lecz do motocykla w którym sprawia dużo więcej kłopotów mianowicie Jawa TS 350 tu mamy aż 2 "problemy" ( przerywacze ) napotkałem w internecie jak dla mnie bardzo imponujący zapłon do tego motocykla z mapą wyprzedzenia zapłonu z możliwością regulacji za pomocą komputera... po prostu...
W motorowerach chart był stosowany zapłon elektroniczny. W necie szukaj schematów do silników dwusuwowych (syrena, trabant...). Powinieneś coś podpasować.
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Ciągle nie piszesz jaki to szilnik i jaki patencik na tym robisz. Jeżeli robisz zapłon iskrownikowy z bateryjnego to odradzam. Cewki nie dadzą ci dość wysokiego napięcia na wytwożenie odpowiednio dużej iskry. Iskrowniki były stosowane raczej tylko w motorowerach i silnikach małej mocy. Ich niewątpliwa zaletą jest prostota i niezawodność ale przy rozruchu...
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
Witam wszystkich ! Teraz ja Panie robokop pozwolę sobie zamieścić Pana wypowiedź i cytat przez Pana zamieszczony: "Kontynuując dalej, wszelkie układy elektroniczne zaczeły powstawać nie po to żeby wyeliminować zużywający się mechaniczny przerywacz, tylko zapewnić stałą energię wyładowania na świecy w całym zakresie obrotów silnika poprzez zapewnienie...
Swego czasu sprzedawali takie zestawy do trabanta: aparat z przesłoną na 2 transoptorach szczelinowych i moduł zapłonowy
Teraz jakieś egzaminy???????? Technikum Kasprzaka, matura 1971, zaliczenie egzaminu praktycznego to była konkretna robota. Ja robiłem przetwornicę z 6 V DC do zasilania stroboskopu na IFK120 do ustawiania zapłonu w Trabancie kierownika warsztatów szkolnych (trafa motałem na nawijarkach, z których dwie mam u siebie odkupione za grosze podczas likwidacji...
bo ten oryginalne wiecznie trzeba go ustawiać i raz to działa i jest spokój a raz to jest wieczna regulacja Święta racyja! Warto założyć zapłon bezstykowy. Raz zostanie ustawiony i temat zapłonu można uznać za zakończony raz na zawsze. Jak miałem dawno, dawno temu Trabanta 601S, to założyłem mu taki zapłon - oryginalny DDR, który montowali do ostatnich...
Witam Nie wiem czy twój patent już działa, ale może coś Ci podpowiem. Pompka oleju (dozownik) MIKUNI od skutera Aprilia z silnikiem z wtryskiem Di-Tech (pisowni silnika nie jestem pewien) zasilana elektrycznie. Tam jest silnik 2T na wtrysku z olejem podawanym osobno. Trzeba by to powiązać z obrotami silnika coś jak w zapłonie elektronicznym.
Gotowe rozwiazanie mozesz znalezc w samochodach typu Wartburg -POLO lub Trabant -Polo.Moze znajdziesz gdzies na szrotach.
2 cewki to po dwa zasilania po stacyjce i dwa masowania od przerywaczy. "15" to zasilanie po stacyjce, "1" to masowanie.
Zgadza się, ale musisz wiedzieć, że określone urządzenia zapłonowe są zaprojektowane pod określone silniki i do swojej jawy musisz mieć typ który jest zrobiony specjalnie do niej a nie np. do jakiegoś trabanta. W przeciwnym wypadku guzik z mocniejszej iskry :? . Ogólnie zapłon bez przerywacza jest o niebo lepszy niż z przerywaczem.
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
witam Mam silnik od trabanta P601 jednak są tam odłączone przewody od cewek i zapłon 3 przewody od zapłonu wiem jak podłączyć jednak mam jeszcze 4 przewody które należy podłączyć do 2 cewek niestety nie wiem jak. Przewody te wychodzą od takiego czarnego pudełka który znajduje sie po prawej stronie a w tym ,,pudełku" jest płytka do której są podłączone...
Panowie to jak mogę to sprawdzić czy potrzebny mi jest ten moduł czy też nie ? Zapłon mam na "kole" pasowym w tej puszce, jest tam kondensator i dwa przerywacze.
Jeszcze 20 lat temu spotykało się na ulicach ostatnie Syreny , Trabanty czy Wartburgi, za którymi wlókł się smrodek rozpuszczalnika.
Tak mi sie przypomialo, że oglądając TV na odbiorniku Beryl 102, wiedziałem że ojciec wraca, zanim słychać było warkot "kredensa" - pojawialy się zakłócenia obrazu i trzaski z głośnika. Instalacja antenowa TV dipol "warszawski", zasilany płaskim kablem 300 omów.... Raczej chyba tylko były zakłócenia na obrazie bo w czasach analogowej TV to obraz był...
Co prawda niewiele nowego wniosę ale: -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat, - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem z np. Malucha, bądź podciśnieniowo regulowanym...
Witam. Ježeli wieš troszeczke po Czesku, to cale napisane tu: http://www.sidecar-cz.com/elektyka/el12.... - szukaj "seřizováním zapalování". Przy tej okazji znalazlem: http://imfsoft.cz/hardware/produkty/zapa... Ja by mial problemy z przetlumaczeniem, to nie je elektronika. H.
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
Nie mam w tej chwili tego silnika jest u mechanika który zajmuje się naprawami pił i kosiarek spalinowych jego kształt jest taki jak narysowałem jak tylko będę miał zdjęcia to je zamieszczę. Przekaźnik rzeczywiście niepotrzebny poszukam czegoś od wartburga tak jak pisał Błażej. Po poszukiwaniach znalazłem bardzo podobny od trabanta z tym że jest inne...
Silnik czterocylindrowy to proste rozwinięcie silnika dwucylindrowego. Tam też tłoki chodzą parami (dwa zewnetrzne, dwa wewnętrzne - chodzi o wyważenie całego układu) i też praca jest wykonywana tylko przez jeden cylinder z pary. Zresztą wystarczy spojżeć na palec i kopułkę rozdzielacza aby wiedzieć jak przebiegają zapłony i na ile cylindrów w danej...
to pewnie jakiś Garbus, bo Trabant niema rozdzielacza ;) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Kilka lat temu zrobiłem układ zapłonowy do trabanta na tranzystorach BU 508 .Zamontowałem przełącznik do przełączenia na zapłon klasyczny i tranzystorowy.Przez przerywacze płynął prąd potrzebny tylko do sterowania tranzystorów i wynosił ok 0,3 A.Jeśli masz trochę zacięcia to może warto przebudować zapłon w twojej jawie.Pozdrawiam
Oto i schemat Jak coś to poprawcie z góry dzięki za pomoc. W mojej ocenie to nie zadziała, bo schemacie jest zasadniczy błąd, którego jak dotąd nikt nie wymienił. Sygnał z halla jest zwarty z masą (węzeł R1/R2). Jak już mają zostać te 2 opory to R1 należy przenieść między masę a R2 i sygnał z czujnika. Tedy R2 należy zwiększyć do 1-4,7k Ponadto, proponuję...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
W innych pokojach ustawiamy temperaturę na głowicach ale .... To będzie działać jeśli właśnie czujnik od pieca będzie miał temperaturę z pomieszczenia które najszybciej traci ciepło inaczej ..... to nie będzie efektywnie działać !!! Co do "pogodówki" to mam swoje zdanie. Opiera się ona (pogodówka na jednym czujniku i programie) dlatego producenci dają...
Witam. Zabieram się za regenerację modułu zapłonowego w Trabancie i napotkałem poważny problem. Jest tam pewien układ hybrydowy (największy element na schemacie, oznaczenie D1). Pytanie brzmi: co to jest i gdzie można to kupić, ewentualnie czym zastąpić? http://obrazki.elektroda.net/12_12132027...
Zrobisz to na kłowej szlifierce do wałków. Nie ma w Będzinie już zakładu w okolicach stadionu? Tam robili regeneracje wałów korbowych do trabanta i szlifierkę zapewne mieli.
witam,kondensator 3mikro między przewód zasilający cewkę zapłonową a masę,opornik 10kilo w palec rozdzielacza zapłonu,ewentualnie w fajkach świec zapłonowych włączone szeregowo,kondensator przelotowy 0,5mikro wpięty w przewód od regulatora napięcia do zacisku D w prądnicy,nie jest wymagany jeżeli zakłócenia pochodzą od układu zapłonowego.ewentualnie...
Czy ten układ morze pracować w trabancie 601 s ? w tym aucie jest zaplon z układem halla i mi się spaliła płytka z 2 tranzami i b.trudno ja kupić czy ją mozna zamienic tym układem jeśli tak zlecę komuś wykonanie tej płytki
Do nie drogich samochodów polecam niedrogie nie zawodne alarmy.Myślę że odpowiednim może być autoalarmy SCORPION lub PROXIMA.Kosztują one ponad 120zł.Do tego radziłbym zamontować odcięcie zapłonu (cewki). Najlepiej niezależne od alarmu.Nie polecam odcięć obwodów realizowanych przez alarm(zwłaszcza z przekaźniczkami wbudowanymi w centralce) są zawodne...
W tym pojeździe powodów może być kilka. Poza wymienionymi to jakość istniejącego przewodu prądowego. One ulegały utlenieniu a skutek to wzrost oporności. Kolejny powód to rdzewienie karoserii w tym przyłączy masowych zarówno w komorze bagażowej jak i przy silniku. Znów należałoby podejść do problemu z miernikiem. Chociaż przyznaję, że informacja o działaniu...
Witam, W moim Tico zauważyłem mały problem. Po pierwsze zaczął nierównomiernie pracować silnik (jak kiedyś trabant lub syrenka). Podczas uruchomionego silnika próbowałem wyciągnąć przewód zapłonowy od jednej ze świec chcąc sprawdzić na początku przesył prądu do świecy. Ku mojemu zdziwieniu po odłączeniu kabla na obudowie aparatu zapłonowego pojawiły...
Bardzo dobra podpowiedż TWK o magnecie (tak to się nazywa) W ubiegły wieku miałem Komara i pamiętam jak wymieniłem magneto to pracował jak po tuningu . Po prostu dobre magnesy dobry prąd . Sposobem na dobre swiatła i małe ociażenie prądnicy było wtawienie żarówki od Trabanta (w Trabancie prąd stały więc skuteczność prądu -razy 1,41 ale jak dobra prądnica...
zapłon trabant zapłon elektroniczny trabant trabant zapłon elektroniczny
gwałtowny ruszać regulacja głośność mikrofon lutowanie srebra kalafonia
przecinarka plazmowa problemy diagbox
Tryb serwisowy pralki Beko WML15106 bez F2 – jak wejść, sekwencja, testy, kody błędów Hitachi 24HE2000 firmware download, Vestel 17MB211S compatibility, USB flash procedure