Witajcie dzisiaj będę montować zapłon z trabanta mam już magnes sprawdzę czy chodzi o pole magnetyczne czy może o coś innego a co do zapłonu oryginalnego to jak go ustawię że ładnie pali to znowu jak jest ciepła to jadę i się dusi znowu jak ustawię że się nie dusi to nie mogę jej zapalić jak jest zimna a na zapłonie z trabanta to jest coś pięknego kopnę...
Witam! Poszukuję informacji, z czego można by było zaadoptować elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa 350- silnik dwusuwowy, dwucylindrowy, tłoki chodzą na zmiane. Widziałem w necie filmik z zapłonem np. trabanta. Ma ktoś jakieś info na ten temat? od jakiego dokładnie modelu trabanta musi być cały układ, bo jak wiadomo przeważnie każdy trabant...
A czy mogłbyś mi wysłać jakie to są nr??oraz dokładniej o co chodzi z trabantem??
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Czy ktoś wie jakie ma być wyprzedzenie zapłonu
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Witam. Nie piszesz, co z zapłonem, jak i czy w ogóle silnik pali. Miałem kilka ładnych parę lat Trabanta. Kiedy zapłon jest dobrze ustawiony i nie ma zwarć (np. upływ kondensatorów), to cewka nie powinna się grzać. Sprawdź proszę, czy przy rozwartych platynach nie płynie prąd przez cewkę. Jak płynie, to sprawdź przewód od cewki do układu zapłonowego....
W motorowerach chart był stosowany zapłon elektroniczny. W necie szukaj schematów do silników dwusuwowych (syrena, trabant...). Powinieneś coś podpasować.
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
Oto i schemat Jak coś to poprawcie z góry dzięki za pomoc. W mojej ocenie to nie zadziała, bo schemacie jest zasadniczy błąd, którego jak dotąd nikt nie wymienił. Sygnał z halla jest zwarty z masą (węzeł R1/R2). Jak już mają zostać te 2 opory to R1 należy przenieść między masę a R2 i sygnał z czujnika. Tedy R2 należy zwiększyć do 1-4,7k Ponadto, proponuję...
http://www.warsawtrabigarage.cba.pl/inde... 30-stałe 15-po zapłonie 50-rozrusznik
Swego czasu sprzedawali takie zestawy do trabanta: aparat z przesłoną na 2 transoptorach szczelinowych i moduł zapłonowy
Prawie wszystkie japońce 2 garowe 2t miały zapłon z iskrą traconą.Skutery śnieżne często mają zapłon typu magnet który daje 2 iskry na 1 obrót (do tego podwójna cewka) i jest iskra przy dmp i gmp. Spokojnie można 1 moduł.
Może niewiele odbiję od tematu bo chodzi tu też o zapłon elektroniczny lecz do motocykla w którym sprawia dużo więcej kłopotów mianowicie Jawa TS 350 tu mamy aż 2 "problemy" ( przerywacze ) napotkałem w internecie jak dla mnie bardzo imponujący zapłon do tego motocykla z mapą wyprzedzenia zapłonu z możliwością regulacji za pomocą komputera... po prostu...
A ten moduł z trabanta, to jakie ma zasilanie? Jaki to w ogóle model, bo oni tam chyba dwa wkładali, właśnie ze względu na zasilanie.
bo ten oryginalne wiecznie trzeba go ustawiać i raz to działa i jest spokój a raz to jest wieczna regulacja Święta racyja! Warto założyć zapłon bezstykowy. Raz zostanie ustawiony i temat zapłonu można uznać za zakończony raz na zawsze. Jak miałem dawno, dawno temu Trabanta 601S, to założyłem mu taki zapłon - oryginalny DDR, który montowali do ostatnich...
Panowie to jak mogę to sprawdzić czy potrzebny mi jest ten moduł czy też nie ? Zapłon mam na "kole" pasowym w tej puszce, jest tam kondensator i dwa przerywacze.
Zgadza się, ale musisz wiedzieć, że określone urządzenia zapłonowe są zaprojektowane pod określone silniki i do swojej jawy musisz mieć typ który jest zrobiony specjalnie do niej a nie np. do jakiegoś trabanta. W przeciwnym wypadku guzik z mocniejszej iskry :? . Ogólnie zapłon bez przerywacza jest o niebo lepszy niż z przerywaczem.
Oj nie,oryginalne to SU111. Można wstawić BU323A. SU169 grzeją sie, bo to zwykłe bipolarne, i jako niewpełni wysterowane (nie wchodzą w stan nasycenia, czyli pracując w zakresie liniowym) wytracają znaczną moc.
Ciągle nie piszesz jaki to szilnik i jaki patencik na tym robisz. Jeżeli robisz zapłon iskrownikowy z bateryjnego to odradzam. Cewki nie dadzą ci dość wysokiego napięcia na wytwożenie odpowiednio dużej iskry. Iskrowniki były stosowane raczej tylko w motorowerach i silnikach małej mocy. Ich niewątpliwa zaletą jest prostota i niezawodność ale przy rozruchu...
witam Mam silnik od trabanta P601 jednak są tam odłączone przewody od cewek i zapłon 3 przewody od zapłonu wiem jak podłączyć jednak mam jeszcze 4 przewody które należy podłączyć do 2 cewek niestety nie wiem jak. Przewody te wychodzą od takiego czarnego pudełka który znajduje sie po prawej stronie a w tym ,,pudełku" jest płytka do której są podłączone...
No tak - ale niezależnie od tego co piszecie, Trabant w dwusuwie ma 26 koni, a nie 50 jak w sei czy matizie - a to jest wg mnie jednak zawrotna różnica! Auto jest na gaźniku, ale czy da się to tak wszystko pozapinać, skoro w Trabancie jedyna elektronika to elektroniczny zapłon (zamontowałem go dla świętego spokoju - bo platynki dawały mi w kość). Myślę...
2 cewki to po dwa zasilania po stacyjce i dwa masowania od przerywaczy. "15" to zasilanie po stacyjce, "1" to masowanie.
Kilka lat temu zrobiłem układ zapłonowy do trabanta na tranzystorach BU 508 .Zamontowałem przełącznik do przełączenia na zapłon klasyczny i tranzystorowy.Przez przerywacze płynął prąd potrzebny tylko do sterowania tranzystorów i wynosił ok 0,3 A.Jeśli masz trochę zacięcia to może warto przebudować zapłon w twojej jawie.Pozdrawiam
Teraz jakieś egzaminy???????? Technikum Kasprzaka, matura 1971, zaliczenie egzaminu praktycznego to była konkretna robota. Ja robiłem przetwornicę z 6 V DC do zasilania stroboskopu na IFK120 do ustawiania zapłonu w Trabancie kierownika warsztatów szkolnych (trafa motałem na nawijarkach, z których dwie mam u siebie odkupione za grosze podczas likwidacji...
to pewnie jakiś Garbus, bo Trabant niema rozdzielacza ;) https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Nie mam w tej chwili tego silnika jest u mechanika który zajmuje się naprawami pił i kosiarek spalinowych jego kształt jest taki jak narysowałem jak tylko będę miał zdjęcia to je zamieszczę. Przekaźnik rzeczywiście niepotrzebny poszukam czegoś od wartburga tak jak pisał Błażej. Po poszukiwaniach znalazłem bardzo podobny od trabanta z tym że jest inne...
Witam Nie wiem czy twój patent już działa, ale może coś Ci podpowiem. Pompka oleju (dozownik) MIKUNI od skutera Aprilia z silnikiem z wtryskiem Di-Tech (pisowni silnika nie jestem pewien) zasilana elektrycznie. Tam jest silnik 2T na wtrysku z olejem podawanym osobno. Trzeba by to powiązać z obrotami silnika coś jak w zapłonie elektronicznym.
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
Witam. Zabieram się za regenerację modułu zapłonowego w Trabancie i napotkałem poważny problem. Jest tam pewien układ hybrydowy (największy element na schemacie, oznaczenie D1). Pytanie brzmi: co to jest i gdzie można to kupić, ewentualnie czym zastąpić? http://obrazki.elektroda.net/12_12132027...
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
Zrobisz to na kłowej szlifierce do wałków. Nie ma w Będzinie już zakładu w okolicach stadionu? Tam robili regeneracje wałów korbowych do trabanta i szlifierkę zapewne mieli.
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
Witam, W moim Tico zauważyłem mały problem. Po pierwsze zaczął nierównomiernie pracować silnik (jak kiedyś trabant lub syrenka). Podczas uruchomionego silnika próbowałem wyciągnąć przewód zapłonowy od jednej ze świec chcąc sprawdzić na początku przesył prądu do świecy. Ku mojemu zdziwieniu po odłączeniu kabla na obudowie aparatu zapłonowego pojawiły...
Witam mam problem tego typu że moja aprilia z silnikiem rotax 123 nie wkręca się na obroty maxymalnie 4tys i się dławi. Na każdym rowku na iglicy to samo. Brak innej regulacji na gaźniku prócz wolnych obrotów. Dozownik oleju odłączony, leje mieszankę. Wolne trzyma wyśmienicie chodzi równo. Gaźnik czyszony ze 3 razy. Dodam że na każdej świecy chodzi...
Jak się domyślam (jeśli posiadasz) to w samochodzie też przerywacz zamontowałeś bo jest niezawodny, precyzyjny i się nie psuje? Przepraszam ale wygłosiłeś tutaj argumenty wg twojego "widzi misie", sam posiadam 4 sztuki demoludów i do przerywaczy na pewno nie wrócę! Jak przerywacz bądź kondensator się uszkodzi to je naprawiasz czy wymieniasz, a może...
skonsultowałem się z użytkownikiem charta 70ccmz innego forum i on używa modułu gl133 i cewki butelkowej 12v od trabanta.... wiec ja zrobię tak samo.... nie będę inwestował w drogą chińszczyznę :) Ty Masz nowsze rozwiazanie no no opracowane w 1988r ;] więc to przerzytek, ale i tak bardzo nowoczesny jak na tamte czasy :D:D
I zapłon. Moim zdaniem- wyczyśc z zewnątrz silnik, cylinder itd. Usun nagar z wydechu, kolanka, kanału wydechowego, głowicy i tłoka, dokonaj odpowiednich regulacji i wszystko będzie grać. Zresztą co rozumiesz pod pojęciem grzeje się?
W prasie technicznej może Radioamator i Krótkofalowiec Było szeroko opisane Tyrystorowe urządzenie zapłonowe do Syreny 103 Trabanta oraz Wartburga które bez problemu można zainstalować w Jawie 350 Urządzeniem sterowały jako klucze mechaniczne przerywacze.
Kolego jeśli masz problem z paleniem silnika na zimno, to po skończonej jeździe (jeśli nie będziesz już w danym dniu korzystał z pojazdu) wyłącz silnik na ssaniu. Mam tu na myśli taką sytuację, że silnik sam zgaśnie na ssaniu i dopiero wyłączaj zapłon. Następnego dnia włączasz zapłon, dajesz lekko gaz i uruchamiasz silnik (bez ssania). W przypadku,...
Sprawa rozwiązana. Szwagier mi coś wspomniał ze napięcie powinno iść przez biały ceramiczny opornik. Po szybkiej kontroli diagnoza: nie przepuszczał napięcia. Został założony z trabanta 1.1 i działa idealnie.
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
Może być problem. Czy tam jest iskrownik, czy zapłon bateryjny? Zazwyczaj cewki po nawinięciu są zalewane jakąś żywicą nieprzewodzącą czy czymś... Podejrzewam, że są to na tyle wysokie napięcia, że po nawinięciu nie poradzisz sobie z przebiciami. Jeżeli faktycznie jest to cewka (a nie iskrownik), to najlepiej jakąś zaadaptuj. Nawet taka z trabanta 6V...
Co prawda niewiele nowego wniosę ale: -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat, - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem z np. Malucha, bądź podciśnieniowo regulowanym...
W innych pokojach ustawiamy temperaturę na głowicach ale .... To będzie działać jeśli właśnie czujnik od pieca będzie miał temperaturę z pomieszczenia które najszybciej traci ciepło inaczej ..... to nie będzie efektywnie działać !!! Co do "pogodówki" to mam swoje zdanie. Opiera się ona (pogodówka na jednym czujniku i programie) dlatego producenci dają...
Gotowe rozwiazanie mozesz znalezc w samochodach typu Wartburg -POLO lub Trabant -Polo.Moze znajdziesz gdzies na szrotach.
W tym pojeździe powodów może być kilka. Poza wymienionymi to jakość istniejącego przewodu prądowego. One ulegały utlenieniu a skutek to wzrost oporności. Kolejny powód to rdzewienie karoserii w tym przyłączy masowych zarówno w komorze bagażowej jak i przy silniku. Znów należałoby podejść do problemu z miernikiem. Chociaż przyznaję, że informacja o działaniu...
Silnik czterocylindrowy to proste rozwinięcie silnika dwucylindrowego. Tam też tłoki chodzą parami (dwa zewnetrzne, dwa wewnętrzne - chodzi o wyważenie całego układu) i też praca jest wykonywana tylko przez jeden cylinder z pary. Zresztą wystarczy spojżeć na palec i kopułkę rozdzielacza aby wiedzieć jak przebiegają zapłony i na ile cylindrów w danej...
Tak mi sie przypomialo, że oglądając TV na odbiorniku Beryl 102, wiedziałem że ojciec wraca, zanim słychać było warkot "kredensa" - pojawialy się zakłócenia obrazu i trzaski z głośnika. Instalacja antenowa TV dipol "warszawski", zasilany płaskim kablem 300 omów.... Raczej chyba tylko były zakłócenia na obrazie bo w czasach analogowej TV to obraz był...
Witam. Ježeli wieš troszeczke po Czesku, to cale napisane tu: http://www.sidecar-cz.com/elektyka/el12.... - szukaj "seřizováním zapalování". Przy tej okazji znalazlem: http://imfsoft.cz/hardware/produkty/zapa... Ja by mial problemy z przetlumaczeniem, to nie je elektronika. H.
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
Szanowni Państwo-uprzejmie proszę o podpowiedź .W przypadku mojego samochodu abym go swobodnie odpalił jest zwiększenie iskry na świecach--jak to zrobić aby iskra była jak piorun. Bo tak to już jest na elektrodzie. Pytasz o naprawę światła w lodówce a dostajesz odpowiedzi abyś sprawdził instalację elektryczną w domu - czyli odpowiedzi bez związku z...
Do tego radziłbym zamontować odcięcie zapłonu (cewki). Najlepiej niezależne od alarmu.Nie polecam odcięć obwodów realizowanych przez alarm(zwłaszcza z przekaźniczkami wbudowanymi w centralce) są zawodne i mogą po jakimś czasie dostarczyć problemów. Ja z tą opinią się częściowo nie zgodzę, z takiego rozwiązania - odcięcia pompy paliwa przez przekaźnik...
Kolego może nie na temat, ale np. w crosowcu licznik motogodzin podłączony jest do kabla WN (ileś zwojów na kablu). A może wykorzystać wynalazek NRD-ców zastosowany w Wartburgach i Trabantach - wskazywał bodajże w 3 kolorach "ekonomiczną" jazdę. Zastosowanie tego patentu zależy od rodzaju aparatu zapłonowego jaki posiadasz, bo jeśli elektroniczny, to...
Witam Potrzebuję rady odnośnie przystosowania (czy raczej zdatności do użycia :) ) [url=http://www.elektroda.net/pomoce/ne5... układu do wysterowania [url=http://www.wartburgpeter.de/downloa... ustroju. Dokładnie chodzi mi o to, czy układ z pierwszego linka przy zasileniu go napięciem 5.6V będzie w stanie dać...
Chłopaki a co powiecie na tranzystory typu Power Mosfet do sterowania cewką zapłonową? Ostatnio wymieniałem tranzystory w płycie głównej i tak sobie pomyślałem. Są przecież takie tranzystory na napięcie ponad 400V i odpowiedni prąd. Znalazłem też coś podobnego w sklepie ale jakoś cena narazie mnie szokuje - 14zł za 1 sztukę. Pytam wbo w okolicy nie...
Jeśli chodzi o schematy to raczej ten drugi, diody lepiej separują sygnał pomiędzy cewkami no i szansa przebicia mniejsza, musisz jednak pamiętać że na cewce pojawiają się spore piki napięcia, także diody daj na jak najwyższe napięcie. Ja osobiście bym zrobił inaczej, albo bym zastosował obrotomierz od dwucylindrowego czterotaktowca albo przeskalował...
Grant, to dobre mocne radio, które poradzi sobie dosyć dobrze z zakłuceniami generowanymi przez silnik i układ zapłonowy. Jest to dosyć duże radio, ale bardzo starannie wykonane( jak wszystkie z tamtych czasów). jeśli do tego radia dołożysz dobra antenę o normalnych wymiarach ( a nie 30cm) to będziesz się cieszył bardzo dobrym zestawem. A poza tym będziesz...
a no tak, co do drabiny to zapomniałem o magicznym przycisku "szukaj" :) a mam jeszcze pytanko: jak podłączyć cewkę zapłonową np. od wspomnianego trabanta601 tak żebym z 6v miał na przykład kilka tyś volt? nie wiem bo słyszałem coś takiego
Witajcie koledzy, moi rodzice w tamtych historycznych czasach kupili trabanta (trampka), używanego. Jednym z jego mankamentów był silnik i dość często problemy z gaźnikiem. A palił prawie jak BMW bo w dowodzie miał wbite trabant limuzyna . Ksera dowodu oczywiście nie mam, byście się uśmiali z tego wpisu. Co do części nie było dużych problemów bo to...
Czy ten układ morze pracować w trabancie 601 s ? w tym aucie jest zaplon z układem halla i mi się spaliła płytka z 2 tranzami i b.trudno ja kupić czy ją mozna zamienic tym układem jeśli tak zlecę komuś wykonanie tej płytki
Jeszcze 20 lat temu spotykało się na ulicach ostatnie Syreny , Trabanty czy Wartburgi, za którymi wlókł się smrodek rozpuszczalnika.
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
co do starosci to pewnie stary dwusów ale prądnica? tam zawsze była cewka jak w jawach 350 rocznik '63 prądnica była (teraz alternator) cewka też jest, tylko, że zapłonowa :!: jawa zawsze szyvciej jezdzila hehehe:P:P szybciej jeździła i szybciej sie psuła (jak to jawa):D:D:D Dodano po 23 od czego mogę podebrać taki rozrusznik?
witam,kondensator 3mikro między przewód zasilający cewkę zapłonową a masę,opornik 10kilo w palec rozdzielacza zapłonu,ewentualnie w fajkach świec zapłonowych włączone szeregowo,kondensator przelotowy 0,5mikro wpięty w przewód od regulatora napięcia do zacisku D w prądnicy,nie jest wymagany jeżeli zakłócenia pochodzą od układu zapłonowego.ewentualnie...
http://obrazki.elektroda.net/97_12753007... Witam Chciałbym przedstawić wam prostą i tanią w budowie tokarkę , temat ten ma na celu przede wszystkim przedstawienie łatwego sposobu budowy prostej tokarki , lecz i tak trzeba się wykazać jakimś pojęciem z dziedziny ślusarstwa . Tokarka ta powstała z szczątków tokarki do drewna którą pociąłem...
Czyli cewka butelkowa w porządku? Powinno być przejście między stykami 1 i 15 na cewce? Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia...
Bardzo dobra podpowiedż TWK o magnecie (tak to się nazywa) W ubiegły wieku miałem Komara i pamiętam jak wymieniłem magneto to pracował jak po tuningu . Po prostu dobre magnesy dobry prąd . Sposobem na dobre swiatła i małe ociażenie prądnicy było wtawienie żarówki od Trabanta (w Trabancie prąd stały więc skuteczność prądu -razy 1,41 ale jak dobra prądnica...
Siemanko jestem nowy i mam pewną kwestię dotyczącą zapłonu bateryjnego w moim ogarze 205 a mianowice podłączyłem jak kolega wyżej 3 cewki świetlne i puściłem kabel razem one dają jakieś 8v i ok 30 wat jak to podłączyć do akumulatora? Chcę podłączyć przez regulator napięcia 6v 60w od trabiego chodzi mi o akumulator 6v 4,5ah czy to będzie działało???...
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Transformatory TV służą do wytwarzania wysokiego napięcia w TV kolor (tych starych kineskopowych) do 25KV monochromatycznych ok 17kV. Cewki wysokiego napięcia z reguły poprzez powielacze diodowo-pojemnościowe uzyskiwały takie napięcia. W TV monochromatycznych wysokie napięcie uzyskiwane było na ogół w sposób bezpośredni. Pragnę zauważyć, iż uzyskiwane...
Witam. Dawno temu, kiedy mój wujek jeździł Trabantem i miał problemy z rozruchem w zimie, zastosował dodatkowy akumulator, ale wpięty poprzez diodę. Ten dodatkowy akumulator zasilał tylko układ zapłonowy, a stary używany był do rozrusznika. Dzięki diodzie spadek napięcia na akumulatorze rozruchowym podczas kręcenia, nie oddziałowywał na obwód zapłonu,...
Witam Kolejny problem ze skodą. Skoda fabia 1 1.4 mpi 2002 r z gazem 2 generacji. Po wcześniejszych wymianach czujnika położenia wału i walka rozrządu, sondy lambda, nowe świece platynowe , nowy moduł zapłonowy, Zaczęła jeździć normalnie aż do wczoraj. Podczas jazdy szkubło autem i silnik zaczął pracować jakby na 3 cylindry, wolne obroty około 600 ,...
Witam, Mam trabanta 1.1 silnik chyba taki sam jak w polo starym. I mam pytanie jeśli chce zrobić takie cacko :D to muszę zrobić układ z oryginalnego schematu tak?(ten trabant ma rzędową 4) I wejście podpinam przed cewkę zapłonową? o ile dobrze zrozumiałem to co napisaliscie :P
Zasłona dymna to chyba ma inny powód niż cykl pracy silnika. V12 dwusów - to jak V24 czterosów - mnóstwo cykli pracy na obrót. Ciekawe jak by taki był odczuwany w samochodzie :) Przy 12 cylindrach nie ma wielkiej różnicy. Tym Twoim tokiem rozumowania rozumując 3 cylindrowy dwusuw powinien mieć kulturę pracy jak 6 cylindrowy 4-suw, a tak niestety nie...
Rozumiem że masz taki który poda prawidłowy odczyt lub masz przelicznik. Ale do konkretów Powinny być 3 wyprowadzenia +12 , masa , i sygnał Sygnał weź z przerywacza zapłonu lub ten który idzie na cewkę wn. zależy od konstrukcji obrotomierza. Bezpośrednio z cewki zapłonowej się nie nada bo będzie ich 6 w na obrót wału Jeśli nie masz 12V instalki poszukaj...
Sorry, napisałeś że chcesz podłączyć radio a nie "zestaw do wytwarzania lokalnego trzęsienia gleby".Widzę zatem jedno wyjście - przerobienie instalacji na 12V czyli wymiana cewek zapłonowych , regulatora,silnika wycieraczek,żarówek i przekaźników.Jeśli tego nie zrobisz to Trabancik po założeniu prądnicy i akumulatora 12V będzie pełnosprawny przez kilka...
Witam. Nie jestem zbyt mocny w elektronice więc proszę o wyrozumiałość. Kupiłem na Allegro komputerek pokładowy (paliwa) do każdego auta . Szkoda tylko że nie do końca tak jest . Problem polega na tym że program do zliczania zużytego paliwa przez silnik napisany jest pod silniki z elektronicznym wtryskiem paliwa , wiec nie da się podłączyć tej funkcji...
jest to prosty schemacik generatora częstotliwości oparty na tanim układzie NE555. zasilanie 12V, regulacja częstotliwości dwoma potencjometrami, oraz kondensatorem C3, zwiększając jego pojemność zmniejszamy częstotliwość. ja na tym układziku mam puszczoną cewkę zapłonową od trabanta i bardzo mam ładne łuki ostatnio doszły mi do kilku cm! ale prawie...
Żaden samochód po 90r nie miał platynek (pomijam 126p) Nawet trabant od 86r miał moduł zapłonowy.
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Brak iskry na świecy -kupiłem silnik na złomie .Po wyczyszczeniu i umyciu stwierdziłem, że silnik nie ma iskry na świecy. Rozebrałem sprzęgło wraz z obudową . pod kołem zamachowym ,które służy też jako magneto jest cewka zapłonowa ,która wygląda na orginalną . Pomierzyłem rezystancję uzwojeń i wynosi uzwojenie pierwotne -0,9 om ,uzwojenie wtórne 4,1...
Nie.Olej ma wyższą temperaturę zapłonu i będzie zarzucał świece a silnik będzie kopcił a sam olej odłoży się w tłumniku. A dlaczego w motorynce, trabancie i innych dwusuwach nie zarzuca i się nie odkłada? Zupełnie nie rozumiem dlaczego miałby się rozlecieć silnik. Oczywiście mówię o mieszance w normalnej proporcji. Kopcił oczywiście będzie, jak każdy...
Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jeżeli chodzi o działy itp. :) Wracając do tematu- Posiadam silnik (a właściwie dostanę na dniach) od WSK 125 który był zamontowany w samorobnym poduszkowcu gdzieś na końcu lat 90-tych. Owy silnik ma obciętą całą skrzynie biegów oraz wszelkie przekładnie- ogólnie zostało pół silnika z zapłonem...
Trabant nie ma cewkomodułu, tylko zwykłą butelkową cewkę i moduł zapłonowy. Sprawdź rezystor na cewce (jeśli naprawdę jest zasilanie cewki i modułu)
Sory .... Ja dziś kupuje znowu wszystko co spaliłem w moim i na 99% złoże swojego bo już kumam baze co źle było :) Sprawdze na czterech różnych cewkach zapłonowych(w tym jedna trabant 6V mocniej waliła na poprzednim układzie) i sprawdze te transformatory WN z starych telewizorów bo mam dostęp. Więc jak znajde czas to jeszcze dziś zaprezentuje co i jak...
Cześć,mam problem.Musze podłączyć w Trabancie stacyjkę,jednak nie wiem jak. Coś tam coś tam zamontowałem,jednak nie jest tak jak powinno być, bo np podczas wyłączania zapłonu,silnik nie gaśnie. Potrzebowałbym pełny opis podłączenia kabelków do stacyjki :) no i jeszcze wtrące. Jeżeli akumulator nie ładuje się podczas jazdy, czego to może być przyczyna??...
trabant zapłon zapłon elektroniczny trabant trabant zapłon elektroniczny
wymiana potencjometr regulator kawasaki pralka whirlpool bęben ociera
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Zamiennik startera Klixon 2019 W33 - jak dobrać? Zacienienie paneli fotowoltaicznych - dioda blokująca czy inne rozwiązania?