Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
Witam wszystkich Zdobyłem sprawny układ wzmacniacza i problemy się skończyły. Po vivisekcji układu starego wzmacniacza, chory wskazał objaw uszkodzenia pierwszego stopnia w układzie darlingtona (uszkodzony tranzystor sterujący, przebicie). Ot cała historia. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i chęc pomocy. Temat zamykam
bo jezeli nie jest to DCI ze wzgledu na ten tranzystor Darlington, to dla czego wszedzie jest opisywany jako DCI nawet w sklepach gdyby nie byl to tez by tak pisali ? Jak to zweryfikowac ? Cewka jest na 99% do tego moto. Jade do skuterowcow z tymi gratami .. Ujmijmy to tak, fabrycznie w Twoim moto masz zapłon elektroniczny (nawet na schemacie jest...
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
W osprzęcie tego silnika nie ma modułu zapłonu. Cewki mają układ elekterniczny / tranzystor ster./ sterowany bezpośrednio z ECU - pin 10,11,23 i 24. IB , to właśnie baza tranzystora. Elektronik reszte wie! "Moduł" , to coś dokładane , zignoruj go , daj 15 na cewki. Wyprzedzaniem i odwrotrnie steruje ECU , na podstawie kilku sygnałów z czujników.
Posumowując- do autora wątku: przy pomocy przekaźnika możesz sterować przepływem dużych prądów (ograniczonych parametrami styków) dzięki małym sygnałom zasilającym cewkę przekaźnika...wytworzonym przez jakiś układ elektroniczny sterujący tą cewką. pzdr PS. nawiązując do odcięcia zapłonu..to można w najprostrzej wersji wykonać go w następujący sposób:...
Czyli masz oryginalny moduł zapłonowy plus drugi moduł, który pośredniczy w sterowaniu cewką i w razie wystąpienia poślizgu masz zamiar opóźniać moment iskry? A o jaki czas masz zamiar opóźniać? Wiadomo że zależnie od obrotów silnika tez czas także powinien się zmieniać a nie tylko od wielkości poślizgu. Czyli mamy oryginalne ECU, z którego oryginalne...
Właśnie skleciłem wszystko(a wiesz jaka to robota z przelotkami). Bez obciażenia mam na wyjściu sygnał sterujący.Po podpięciu na wyjście BU.. wysterowałem druga cewke,ale sterownik po ok. 2s rozłacza sterowanie pary wtrysków.Tranzystor wygląda tak samo jak w PMS tylko ma 4 wyjścia.Trzy jak w znanym tranzystorze czwarty pin ma ok 100 ohm wzg. masy paramaetry...
250zeta nowy zamiennik.
Tranzystory na sterowanie cewek.
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem. No coś w tym stylu mi chodzilo po głowie, ale jak już pisałem nie jestem elektronikiem. No i muszę...
Witam Piszę w imieniu znajomego, ponieważ ma problem ze swoim sterownikiem ECU w BMW e65 740i (n62b40). Uszkodzony został tranzystor odpowiedzialny za sterowanie cewką w cylindrze trzecim czego następstwem jest wypadanie zapłonu na owym cylindrze. Tranzystor ten został wymieniony na taki sam tj Bosch 30057, niestety reszta numeru się nie zgadza. Układ...
gdy gaśnie brak iskry natomiast pompa pracuje Żeby pracowała, sterownik musi dostawać sygnał o obracającym się wale korbowym. Czyli można założyć że czujnik "nadaje", bo pompa pracuje. I tyle bez oscyloskopu... Mniemam tylko że podczas kręcenia, podłączona równolegle z pompą lub cewką żarówka, nie miernik, to pokazuje . Na słuch, to nie wiem, może...
Nie tylko chodzi o grzanie się tranzystora. Chodzi również, albo nawet przede wszystkim o to, aby tranzystor był w pełnym nasyceniu, "daleko" od obszaru pracy liniowej, gdyż każda zmiana warunków pracy (np. temperatury - w samochodzie np. te temperatury są ekstremalne - od -30stC do +40 stC)) może to zmienić i tranzystor nie tylko będzie się grzał...
Widziałem taki schemat z kondensatorem i potencjometrem ale moim zdaniem mogą być z tego tylko kłopoty a i nie wiadomo jak to będzie współpracowało z Twoim modułem CDI. Niejaki BANANvanDYK z tego forum pokazywał na YouTube zaawansowany moduł odcinający własnej konstrukcji, zapytaj go o schemat, może Ci da. Tylko że jego moduł był na mikroprocesorze....
Nie cewkami steruje moduł , nie ma żadnych przekaźników , chyba że były by zalane w gumie w środku. Ale bardziej obstawiał bym że samą cewką steruje jakiś tranzystor. Z moduł biegną kable do samych cewek. Nie skrzynia jest w pełni manualna , moduł steruje też syreną cofania , blokadą zapłonu w przypadku zostawienia w pozycji jazdy do przodu lub do tyłu....
Tu masz gotowe rozwiązanie.Pamiętaj że może sterować cewką o rezystancji uzwojenia pierwotnego około 3 om.
Cewkę do np malucha można kupić na szrocie. Koszt kilka PLN. A jak dziadek był elektronikiem to niech Ci wytłumaczy działanie układu zpłonowego w samochodzie. A sterowanie zapłonem i ciągłą iskrę można uzyskać sterując cewkę przez tranzystor z dowolnego generatora impulsów np zrobionego na 555.
Gubienie zapłonu powodowane było próbą załączenia cewki gdy palec rozdzielacza był pomiędzy czujnikami. Proponuję więc zrezygnowanie z hallotronów i zbudowanie układu na liczniku do 4 i podłącznie wyjść (przez tranzystory oczywiście) do odpowiednich cewek. Wszystkim sterować będzie oczywiście ECU. Rozważałeś takie rozwiązanie?
myślałem właśnie o kopułce i przerywaczu mechanicznym żeby mieć awaryjne zasilanie WN. , z tym że przerywacz się nie sprawdzi ani kopułka bo w moim silniku są 3 cewki- każda podaje iskrę na dwa cylindry równocześnie i trzeba by sterować tymi cewkami przez tranzystory mocy (tzw. moduły zapłonowe) Myślałem o zamontowaniu starego aparatu zapłonowego,...
A gdzie podpiąć zasilanie ne555? Tak jak na schemacie do przekaznika? A i mam rozumieć że wyjście tranzystora który idzie do cewki przekaznika to minus, a plus do cewki po zapłonie dac tak?
Ja chciałem przerobić instalację tylko dlatego, że lubię takie zabawy. Poza tym powinno to choć odrobinkę zwiększyć iskrę a tym samym i moc. Inna sprawa jest taka, że zamierzam zrobić jeszcze na bardzo niskim napięciu (rzędu 1.5V) napięcie sterujące tranzystorem, przechodzące przez przerywacz zapłonu, a dopiero 12V z tranzystora do cewki. Wyeliminuje...
Błędem jest rozpatrywanie tego modułu jako pojedynczy tranzystor, w istocie w swojej wewnętrznej konstrukcji zawiera takie bloku funkcjonalne jak: -układ formowania impulsu sterującego tranzystorem mocy -ogranicznik prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki -zabezpieczenie przed przepływem prądu cewki w sytuacji kiedy kluczyk jest w położeniu zapłon a nie...
Witam Mam w Astrze problem z "iskierką" na czwartym cylindrze - nie ma jej :/ Cewka, świece , przewody.... sprawdzone Obstawiłem że sterownik płata figle. Jeden z tranzystorów ( czterech ) ... zapewne sterujących zapłonem jest walnięty ( a przynajmniej mierzy się zupełnie inaczej od bliźniaków więc obstawiam że diagnoza trafiona ... ) Tylko nie bardzo...
Sprawdziłem te spadki napięcia. Wynika to z ruchu servo velvetronic. Sprawdziłem dokładnie i nie pokrywa się z przerwami w zapłonach. Wymieniłem na wszelki wypadek tranzystory w komputerze sterujące servo valvetronika 4 sztuki. wymieniłem też elektrolity w komputerze. Chciałbym wymienić tranzystory sterujące cewkami zapłonowymi ale nie mogę znaleźć...
Nie ma możliwości osiągnąć 4 A w tym układzie. Przy 14 V i 3,2 om cewki już masz max prąd 4,3 A i koniec. Na rezystorze emitera spadek wynosi ok. 0,5 V i na samym tranzystorze też 1.3 V. Tak że przy dobrym wysterowaniu tranzystora przy 12 V powinno być nie więcej jak 3,3 A. Nic nie robisz źle. Do zapłonów tranzystorowych stosuje się cewki o rez 0,5...
Cześć wszystkim mam następujący problem : otóż chciałbym zrobić (nie kupić) zapłon terystorowy żeby mi korzystało zamiast normalnie z cewki to z akmulatora (a prąd cewki jako sterujący). Widziałem kiedyś coś takiego zrobionego na tranzystorach ale nie wiem co tam dokładnie było wiec prosze bardzo o jakieś rady czy jakiś odnośnik , z góry dziękuje:D...
a modul z tego co sie dowiedzialem jest w komputerze a i w komuterze jest tez alarm. Jak to naprawic, czy robi kiedys ktos wymiane samego modulu czy to jest w ogole mozliwe czy trzeba zmienic calego kompa ? Jezeli zemienie kompa to alarm nie bedzie dzialal i tak nie odpale auta - jakies pomysly? Dodano po 41 dowiedziałem sie ze w tym roverze nie ma...
Opisz bliżej układ zapłonowy - czy cewka ma modół wzmacniający (trzystykowa kostka, modół aluminiowy w podstawie cewki) Jeżeli sie stopiła to: 1. uszkodził się ten modół na zwarcie - ale powinien zadaziałać bezpiecznik 2. szkodził się komputer sterujący zapłonem i podaje na stałe napięcie otwierajace tranzystor w module - też powinien zadziałać bezpiecznik...
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
Do kolegi Rafciok997 Nawiązując do Twoich pytań w projektowaniu elektryzatora z cewką zapłonową załączam poniżej schemat z prawidłowo podłączonym diodowym mostkiem prostowniczym Gretza i kondensatorem 2,2uF/630V (1uF/630V) na uzwojeniu PR1 transformatora przetwornicy . Do sterowania tyrystora zastosowałem tranzystor, chociaż nie twierdzę, że Twoje sterowanie...
Prawdę mówiąc żeby wogule była iskra w odpowiednim miejscu to potrzebne są tylko dwa sygnały.Z tarczy na wale czyli ten czujnik pod aparatem zapłonowym, jak i czujnik z wnętrza aparatu.Pod warunkiem że rozrząd jest ustawiony poprawnie czyli znaki na kołach pasują do siebie. To wszystko pewnie wiesz,ale piszę tylko dlatego żeby było przejrzyście:) Cała...
tranzystor sterujący cewką moduł zapłonu cewką tranzystor zapłonu
biało szary z18xe wymiana silnika amilo instrukcja
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Zakaz budowy przy stacji transformatorowej i słupie energetycznym Unitra MDS 432 - Diody świecą, brak sygnału