BU 931ZP,ale trzeba go izolować od podłoża,a najlepiej BU941ZT bo jest w przyjaznej obudowie izolowana TO220. Popełniłeś kix,bo tam musi być wysokonapięciowy darlington,zwykły będzie sie grzał bo bedzie nie dokońca wysterowany. Jezeli chodzi o V-MOS to tylko IRFP840A,mo ma stosunkowo małą rezystancję D-S.Ale nie polecam V-MOS'ow.
Nie wiem czy się opłaca naprawiac.Na alledrogo są od 100zł
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
Witam , kolegów pokrótce opiszę swój problem. Muszę zastosować zapłon elektroniczny typu CDI w tym nie ma żadnego problemu mam fajny układ , który całkowicie spełnia swoja funkcję ale jest problem z różnych względów nie mogę zastosować ani czujnika Halla ani transoptora muszą zostać przerywacze. I teraz potrzebuję układu,klucza który zamieni sygnał...
tak też podejrzewam, ale czy ktokolwiek miał już taki przypadek, nie chce ryć kompa bez 100% pewności, synchronizacja jest, paliwo, ciśnienie jest, zgoda jest, zbija mnie z tropu to, że ciężko odpalał, ale odpalal i było coraz gorzej, aż przestał, a przy usterce np tranzystorów sterujących powinno wg mnie paść i koniec, echo, a nie jakieś ruletki.
Polecam specjalnie dedykowane do zapłonów BU931/941.
Handlarze i ich ingerencja nie wchodzi raczej w grę, samochód kupiony jako nowy w salonie w 2012 r. Więc albo mechanik albo jego sprzęt nie ogarnął silnika. Błąd, jeśli nie został sztucznie skasowany, jest na pewno. Na twoje symptomy to często pada cewka wn (DIS) i właśnie wtedy miga kontrolką silnika informując o podwyższonej emisji spalin (wypadanie...
witam to nie jest tranzystor to jest tyrystor Bt 151 http://www.datasheetarchive.com/search.p... kondensatory mogą być
To nie jest sam tranzystor.
Zapomniałem dodać ze padlaczalem 4 rozne lampy nawet MH 150W :) niewiedzialem jak zmierzyć napięcie zapłonu i czy wogole jest wiec podłączałem tylko jedna plusowa końcówkę miernika do przewodu lampy, , miernik powinien pokazac przynajmniej 200V na jednym kablu podczas zapłonu. nie pojawiało się nic. po kilku próbach zapłonu tranzystor na płytce jest...
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
bu 323z sie nadaje
Wszystko już jest (prawie), jeśli potrzebujesz np. tranzystor BC550C to wpisz w wyszukiwarkę *BC550*.
Na fotce widać uszkodzone tranzystory sterujące zapłonem, może ktoś potrafi rozszyfrować te elementy firmy Fairchild.
Zgadzam się z Tobą, problemem są dwa tranzystory. Moja druga płytka się zepsuła (wentylator zaczął pracować jak szalony i pojawił się błąd związany z wentylatorem, ale jest w pełni sprawny). Wlutowałem te dwa tranzystory na pierwszą uszkodzoną płytkę i problem z zapłonem zniknął od pierwszego uruchomienia. Tranzystory są zawsze gorące i z czasem tracą...
tak...do vr6 jak znalazł...
Bardzo duże prawdopodobieństwo, że tranzystor załączający radio (BD438- PNP 45V 4A), zostaje uruchamiany w sposób niekontrolowany. Na pierwszy rzut oka, wygląda to na efekt (zaczernienie PCB, wytrawienia ścieżek i przelotek, złogi na nóżkach tranzystora), wysięku elektrolitu z któregoś ze zlokalizowanych w pobliżu kondensatorów elektrolitycznych.
miedzy pom. a ziel. Nie ma wogole napiecia, Jest jest, to krótkie impulsy i takim miernikiem ich nie wyłapiesz, zresztą moduł je odczytuje skoro próbówka Ci przygasała. Zrobilem test i nie ma iskry Niedobrze. Cewka jest nowa JMP dedykowana do tego motocykla Do jakiej wersji zapłonu, CDI czy elektronicznego? Różnicę Ci wyżej wyjaśniłem.
Stara cewka pokazuje dziwne odczyty, jeśli chodzi o ohmy, natomiast nowa cewka pokazuje stałe 13 Ω. Ponawiam moje pytanie, jak już tutaj kolega bipower zasugerował. Zerknijcie. Moja stara cewka posiada tutaj ten bolec: https://obrazki.elektroda.pl/3463165400_... Nowa cewka, którą zakupiłem, nie ma nic takiego. Oryginalny produkt występuje...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Podaj na czym wzorowałeś się robiąc ten układ. Poczytaj o trybie bistabilnym. W Twoim układzie tranzystor po włączeniu zapłonu będzie cały czas przewodził. Nie ma sensu łączyć zapłonu z bazą tranzystora. Wysterować tylko odpowiednio tranzystor w zależności od prądu przekaźnika.
KY202 to tyrystory 10 A i w zależności od literki miały różne napięcia. Te z literką M miały 400V. W tym układzie tyrystor rozładowywał przez cewkę kondesator 1 mikro.
Nie drenu tylko bramki. Prąd płynie pomiędzy źródłem a drenem a bramka steruje tym przepływem. Nie wiem czy to najlepszy pomysł, tranzystory polowe są wrażliwe na napięcia elektrostatyczne i możesz go uszkodzić (wystarczy, że się naelektryzujesz np. siadając na fotelu). Mogą też łapać zakłócenia (jeżeli źle zaprojektujesz układ). Lepiej zrobić taki...
Jeśli układ rozgrzał się do 160°C to trzeba sprawdzić dlaczego tak się stało. O ile dobrze widzę, ten bezpiecznik jest w obwodzie bramki tranzystora MOSFET-N, więc jego prąd powinien być na poziome kilku mA. Jeśli przyczyną problemu jest ten układ to polecałbym sprawdzić wszystkie luty oraz elementy, a w szczególności te 3 diody i ewentualnie wymienić...
W osprzęcie tego silnika nie ma modułu zapłonu. Cewki mają układ elekterniczny / tranzystor ster./ sterowany bezpośrednio z ECU - pin 10,11,23 i 24. IB , to właśnie baza tranzystora. Elektronik reszte wie! "Moduł" , to coś dokładane , zignoruj go , daj 15 na cewki. Wyprzedzaniem i odwrotrnie steruje ECU , na podstawie kilku sygnałów z czujników.
Masz tu schemat zapłonu tyrystorowego do motocykla lub kosiarki :
Rozwiązanie typowe dla np. Grundigów, stały plus podtrzymuje pamięć i zasila tuner oraz końcówkę mocy, plus po stacyjce to tylko sterownie "logiką zapłonu", zazwyczaj przez przekaźnik lub tranzystor. Jak masz schemat to go daj... pewnie padło sterowanie odłączaniem zasilania dla wzmacniacza. Po podłączeniu radia do zasilania należy przycisnąć RESET...
Mam taki problem z tym autem : - jak sie rozgrzeje wali w dolot na LPG a na Pb słabnie i nie równo chodzi. Najsilniej te strzały są przy dodaniu gazu na niskich obrotach .Oczywiście cewka,kable wykluczone. - Podejrzewam że problem będzie w układzie zapłonowym w sterowniku. sterownik był naprawiany , widzę ze wymieniono tranzystory zapłonu na BU931ZP...
natomiast nie ma masy w drugim wtyku. Bo i nie będzie. Wtedy by było zwarcie. Masa jest kluczowana przez tranzystor w module zapłonu. Proponuję wstawić nowy moduł zapłonu.
Witam. Podobny temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Cewka może pozostać ta sama,ale można układ rozbudować o ogranicznik prądu i zastosować cewkę do zapłonu elektronicznego.Jako klucze ja stosuję BU931Z lub ZP .
Jak wyżej,tzw clamping dioda,jeżeli zastosujesz tranzystor BU931Z tego elementu nie potrzeba,ma go w strukturze.A tak przy okazji-w tym module od ETZ'ety był tranzystor SU111.
Robili takimi sposobami jakie były wtedy dostępne, dzisiaj mikrokontroler, tranzystor na wejściu, tranzystor na wyjściu i stabilizator napięcia to wszystko co potrzeba.
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Do tego celu możesz wykorzystać pin RST układu 555. Wystarczy wykonać prosty klucz na tranzystorze NPN na którego bazę podasz napięcie +12V podczas zapłonu. Zacznie on przewodzić i zewrze pin RST do masy czyli wymusi stały reset. http://obrazki.elektroda.pl/5780884400_1...
Diak i triak może być dowolny, tak? Diaki w większości przypadków są zamienne ze sobą, mają napięcie "zapłonu" rzędu 30V, "jeden kit" czy DB3 czy stare czeskie z serii KR. Triak dobierasz pod kątem napięcia (dla sieciowych zastosowań co najmniej 600V) i prądu (rozważ czy nie potrzebujesz radiatora. Czy cewkę można pominąć? Jeśli pomijasz dławik (można...
Uszkodzony tranzystor sterujący to efekt zatarcia tłoczka układu sterującego kątem zapłonu ,tak więc wymiana samego tranzystora nic ci nie da .
Jeszcze diodę przy tranzystorze wyjściowym trzeba odwrotnie - zwykle i tak tranzystor ma wbudowaną... Mosfet-y P, zwłaszcza większej mocy, są zwykle droższe (nawet kilka razy), i trudniejsze do kupienia.
Spróbuj BU323a obudowa identyczna i tez do zapłonu.
Najprostszym sposobem będzie dodanie tranzystora.
Witam Mam dziwną usterkę w Faltigu - przywieziona z objawem: jest tylko pilot ( nie zapala łuku), dodatkowo zauważyłem że świeci się na czerwono kontrola od przekroczenia temperatury ( alarmu). Po rozebraniu znalazłem uszkodzenia na płytce FAC200: tranzystory T13 i T14 ( IRF510) i zenerka zabezpieczająca przy jednym z nich D13 na 33V ( wzrosła oporność...
witam od ponad miesiąca próbuje zamawiać wyżej wymieniony tranzystor i bezskutecznie.Jestem z okolic Torunia,niestety sklepy elektroniczne rozkładają ręce.Być może ktoś ma na zbyciu taki tranzystor lub podpowie gdzie były montowane?Ja potrzebuję do modułu zapłonu do mz.
Padł mi sterownik silnika x16xel polft(ten mocowany na bloku silnika a nie w podszybiu), oznaczenie CPCY. Objaw-nie pali na jeden cylinder, oczywiście kable, świece i dis sprawne. Po otwarciu stertownika widocznie spalony jeden tranzystor od sterowania DIS. Niestety z pomiarów wynika że uległ uszkodzeniu też driver, na bramce/bazie tranzystora 300Ohm...
Ten czarny ,A nie ten tranzystor w obudowie jak przedmowca wspomniał?
Przyjrzyj się uważniej układowi nr 1. Składa się on z czterech cześci: układu formowania sygnału na tranzystorze T1, generatora monostabilnego na IC2, filtra zamieniającego impulsu z IC2 na napięcie proporcjonalne do ich częstotliwości na R4,R5,C8,C9,P1 i woltomierza diodowego na IC3. Ten ostatni Ci nie jest potrzebny ale cała reszta to układ, który...
Witam Piszę w imieniu znajomego, ponieważ ma problem ze swoim sterownikiem ECU w BMW e65 740i (n62b40). Uszkodzony został tranzystor odpowiedzialny za sterowanie cewką w cylindrze trzecim czego następstwem jest wypadanie zapłonu na owym cylindrze. Tranzystor ten został wymieniony na taki sam tj Bosch 30057, niestety reszta numeru się nie zgadza. Układ...
Tam jest podawane napięcie akumulatora jako sygnał PWM z regulacją wypełnienia sterowaną przez sterownik silnika. Warto obejrzeć ten film by zrozumieć jak to działa. https://youtu.be/0nh60HmoZa0 Bez specjalnych narzędzi ciężko takie świece wysterować na stole by sprawdzić ile czasu im zajmuje nagrzanie się. Tutaj by trzeba było wysterować jakiś tranzystor...
Na tyle sprawdzonych opcji zostają chyba jeszcze 2: parametry tranzystora i ustawienie statycznego punktu zapłonu
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
U mnie działo się podobnie, wycieraczki cały czas chodziły po włączeniu stacyjki zapłonu. Również po zalaniu wycieraczki wodą, także nie polecam bawienia się w wymiany tranzystorów lepiej kupić całą nową wycieraczkę.
maciej_333, no właśnie uprzedziłeś mnie. Przecież wystarczyła by bateria kondensatorów powiedzmy 40000uF 25V, układ ładowania przez jakiś rezystor, aby prąd ładowania nie był zbyt duży, układ rozładowania poprzez rezystor sterowany tranzystorem, aby prąd rozładowania nie był zbyt duży, oraz sterowanie zapłonem poprzez tranzystor dużej mocy, przełącznik...
Proszę http://www.multi-corp.pl/,SENSOROWA-BLOK... Dodano po 1 Możesz to zrealizować w sunie na jednym przekaźniku, tranzystorze i rezystorach.
Witam! Gdzie można kupić wyżej wymieniony tranzystor su111 chce skopiować stary moduł do zapłonu w którym jest właśnie ten element! szukałem i nigdzie nie mogę go znaleźć! jestem w***** tyle czasu na tym straciłem!
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Ten iskrownik posiada cewkę zapłonową o trzech uzwojeniach na wspólnym rdzeniu. Przesuwajacy się magnes nad cewką indukuje w uzwojeniach SEM. By jednak wytworzyć iskre na świecy w dokładnie określonym momencie, uzwojenie pierwotne jest zwierane przez tranzystor wyzwalany trzecią cewką z wycięciem osłabiającym punktowo pole magnetyczne i określajacym...
Witam. Wpadł mi w ręce moduł zapłonu firmy KOKUSAN DENKI ,32900-44410, BB I 205 .Ktoś wylutował tranzystory i nie wiem jakie włożyć . potrzebuję schematu modułu lub symbolu tranzystorów .Znajomy mówił że "fachowiec" który wylutował i zgubił oryginalne mówi że to były darlingtony i tyle wiem . Proszę uzupełnić tytuł tematu. Regulamin, p.11
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
To nie "tranzystory" , a zapewne sterownik-regulator , który powoli wygasza LED-a z chwilą wyłączenia zapłonu. Tak ma być , a co Ci nie pasuje ?
Jest OK - przekaźnik jest "sterowany" masą najprawdopodobniej poprzez tranzystor NPN gdzieś w alarmie.
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
Ja sprawdził bym tranzystory Q1 Q3, jeśli sprawne to sprawdził bym czy podczas pracy są impulsy zapłonu tyrystorów. Ewentualnie zamiast tyrystorów na pająku zamontować tymczasowo zwykłe diody prostownicze i zobaczyć jak zachować się agregat.
Uszkodzony tranzystor w elektronice silnika. Było 1765465 razy na elektrodzie.
Witam! Czy ktoś może orientuje się jakie tranzystory można wstawić za oryginały z kodem BOSCH w dme? Te duże które sterują zapłonem?? Prosze o pilną pomoc!
To gratuluję sukcesu! Z tymi diodami, to twoja inwencja, czy gdzieś to podpatrzyłeś? Co to za niewykorzystana cewka? Uzyskałeś właściwe wyprzedzenie i przesunięcie zapłonu na modułach?
Schemat jest OK. Uzwijenie KW najpierw a na nim uzwojenie wzbudzenia. Kiedyś robiłem taka przewornicę do zapłonu elektronicznego na 12V. Ale tam o ile pamiętam było KW-22zw. a BW-7zw. aczkolwiek też na 2N3055. Układ na jednym tranzystorze będzie trudniej zestroić aby uzyskać zadowalającą sprawność, bez oscyloskopu się nie obejdzie.
Co za bzdury... Kolega widział kiedykolwiek sterownik silnika BLDC? Potrzeba minimum 2 tranzystory na fazę, faz jest 3 więc wypada 6 tranzystorów. W tym sterowniku jest 5 i po układzie ścieżek widać że to sterownik zwykłego silnika szczotkowego DC. Tranzystory do weryfikacji i sterowanie bramkami.
Witajcie mam pytanko co do kolegi Jarooo!!! o co chodzi z tymi 2 tranzystorami czy to są tranzystory w zapłonie bo patrzyłem i są tam a jak byś mógł to poszukaj coś u siebie jeszcze napiszę bo jutro zobaczę z tym polem magnetycznym w module są tranzystory i kondesatory może chodzi o te kondesatory
Jak znam życie to jakiś efajek gigant. PWM najprościej ale to trzeba umieć zrobić. Bo jak się program zwiesi to się zaczną jaja do zapłonu ogniw włącznie.
To dziwne że jeszcze Ci się coś nie sfajczyło. Dla ne555 to tak jakbyś przywarł jego wyjście przez diodę do masy. I scalak i tranzystor nieźle dostają po tyłku.
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
Ja chciałem przerobić instalację tylko dlatego, że lubię takie zabawy. Poza tym powinno to choć odrobinkę zwiększyć iskrę a tym samym i moc. Inna sprawa jest taka, że zamierzam zrobić jeszcze na bardzo niskim napięciu (rzędu 1.5V) napięcie sterujące tranzystorem, przechodzące przez przerywacz zapłonu, a dopiero 12V z tranzystora do cewki. Wyeliminuje...
Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
Zamiennik: https://slawmir.com.pl/tranzystor-smd-ap... lub https://inter-chip.pl/ap2310gn-hf-36839.... Taniej :) Ewentualnie możesz poszukać jeszcze innych o parametrach 60V, 3A, 1,38-1,4W.
Niestety, po wymianie tranzystora wentylator nadal chodzi już po włączeniu "zapłonu". Trochę z inną prędkością niż na tym starym ale chodzi. Zobaczę co da się zrobić z panelem sterowani.
Ale jak to jest, że skoro obie świece "wyzwalane" są w jednej chwili, jednym tranzystorem, to wypadanie zapłonu dotyczy tylko cylindra pierwszego? Dlaczego na czwartym nie ma objawów? W moim poprzednim poście, zdanie pogrubione jest błędne. Podsumowując: W przewodzie niebieskim sygnał jest tak szybki, że mruganie jest ledwie dostrzegalne. W przewodzie...
Nie da się tego "dość tanio" naprawić. Jest upalony tranzystor, więc żadne lutowanie zworek nic tutaj nie da.,
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem.
Jak w temacie, zasilanej z sieci 230V świetlówki z zimnym zapłonem, zbudowanej na tranzystorach SXW13001 lub ich odpowiednikach http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A dokładnie to chodzi o wartości rezystorów z tymi tranzystorami.
Czyli prawdopodobnie tranzystor w module?
Witam usiłuję zbudować [url=http://hoth.amu.edu.pl/~intr/zaplon... ale nigdzie nie mogę znaleźć tranzystora IRF840F a może jest jakiś jego zamiennik co się będzie nadawał do tego zapłonu? Mogę po prostu ten zastosować [url=http://sklep.avt.pl/p/pl/488928/tra... ?
Diody 1N4005(1A,600V) mozesz spokojnie zamienic na 1N4007(1A,1000V),Tranzystor mozesz zamienic na dowolny o parametrach nie gorszych od TIP 162(10A,380V),BUX48 jest tranzystorem do tego przeznaczonym(ukl.zaplonowe,reg.napiecia itd.).Zapytaj w sklepie,cos ci dobiora.Zenery zabezpieczaja tranzystor przed przebiciem i moga byc na 120V,dobierz do tranzystora...
Witam U mnie również błąd 145 siłownik sprzęgła, zwarcie lub przerwa - aktywny. Po przeczytaniu wątku zamówiłem tranzystor i go wymieniłem. Niestety błąd nie zniknął. Nie da się go skasować komputerem. Po włączeniu zapłonu dopóki nie wyskoczy błąd to biegi sie przełączają. Pomoże ktoś?
No to sprawdź to co napisałem w pierwszym poście. Niedawno naprawiałem sterownik od takiego samego ale tam padł tranzystor od sterowania cewką bo cewka spuchła. Mapa nie sądzę, kto by grzebał w mapie benzyny.
Witam Mam w Astrze problem z "iskierką" na czwartym cylindrze - nie ma jej :/ Cewka, świece , przewody.... sprawdzone Obstawiłem że sterownik płata figle. Jeden z tranzystorów ( czterech ) ... zapewne sterujących zapłonem jest walnięty ( a przynajmniej mierzy się zupełnie inaczej od bliźniaków więc obstawiam że diagnoza trafiona ... ) Tylko nie bardzo...
Poszukaj sobie opisów do układu SHIFT LIGHT, tylko zamiast lampki daj element blokujący zapłon (tranzystor zwierający impulsy z czujnika/przerywacza do masy) lub odcinający zasilanie na cewkę. Sprawdź noty aplikacyjne układów LM2907 i LM2917.
Te 2 tranzystory też są bez opisu? Na zdjęciu wyglądają jak by pęknięte.
Ok. Dzięki kamel_w. W między czasie podczas rozmowy z kolegami przypomniało nam się że tranzystory T1 i T2 zmieniają kąt zapłonu tyrystora czy ktoś mógłby to rozwinąć i powiedzieć jak to się wszystko ma w danym momencie do wartości na potencjometrze?
Iskra w układzie z cewkami dwubiegunowymi nie jest tracona w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zgodnie z podstawami elektrotechniki, aby przeskoczyła iskra i popłynął prąd, musi zostać zamknięty obwód elektryczny, a ten zamyka się przed obie świece zapłonowe. Tyle że na tej która jest pomiędzy suwem sprężania a pracy w wyniku przeskoku iskry dochodzi...
Znałazłem przyczynę, układ ten jest to stabilizator który jest uwalony, można go zastąpić bodajże lm350> Ja nie miałem tego układu wieć wstawiłem, tam tranzystor buz11, z tym że na tranzystorze podświetlenie załącza się już odrazu po włączeniu zapłonu. Jak będę miał kiedy to kupię stabilizator lm350 i wszystko będzie świeciło jak powinno.
Ale na którym zdjęciu? Ponadto kwestia prądu pierwotnego transformatorka - dajesz mocniejszy tranzystor i zmniejszasz rezystory szeregowe - wtedy masz dowolny prąd wtórny w zależności od zapotrzebowania. Chodzi o samą ideę wyzwalania tyrystorów w zależności od zadanego napięcia wyjściowego.
Kiedyś kombinowałem do MZ z zapłonem , znalazłem jakiś schemat z tranzystorem do tego na laminacie wielkości przerywacza umieściłem diodę nadawczą i odbiorczą podczerwieni . Obwód podczerwieni przerywała podkładka zamocowana na wale z wyciętymi ząbkami . Działało to całkiem przyzwoicie nie miałem z tym problemów jedynie trochę było kombinowania z wycinaniem...
Obydwa układy dają załączenie MOSFETa tylko na czas trwania impulsu na wyjściu z transformatora - to są układy "żywcem" przeniesione z tyrystorów, ale to tak działać nie będzie, bo tyrystor pozostaje w stanie włączenia po zakończeniu impulsu wyzwalającego, a MOSFET - nie. Zresztą nawet dla tyrystorów daje się "szczotkę" impulsów, aby mieć pewność zapłonu.
No to nie wiem, czy jest sens. Mój zasilacz ma wydajność prądową 800mA, to chyba nic tym nie zapalę... W ciągu 1s napewno będzie trudno. Aczkolwiek powiedzmy na rezystorze 15 ohm wydzieli się około 9W. Jak weźmiesz rezystor 0.25W i do tego subminiaturowy, to być może jest szansa, że się do czerwoności rozgrzeje. Poprostu spróbuj. Masz do dyspozycji...
ze względu na konfigurację instalacji samochodowej w pewnych sytuacjach w miejscu zaznaczonym na czerwono pojawia się +12V Tam ma prawo pojawić się napięcie +12V tylko gdy jest włączony tranzystor. w normalnych warunkach nie ma napięcia na czerwonym przewodzie, jednak po przekręceniu zapłonu pojawia się na nim +12V które trzeba odseparować od tranzystora....
Tutaj znajduję się schemat zapłonnika do świetlówek o mocy 18W z ciepłym zapłonem, generator zbudowany jest na dwóch tranzystorach.
Są do nabycia całe komplety do przeróbek z przerywaczowych na elektroniczne, włącznie z czujnikiem i wiązką. Ostatnio taki montowałem. Niestety nie wiem gdzie klient nabył. W jakim aucie? Widziałem takowe na jakiś zagranicznych stronach ale nie do mojego auta. Uniwersalnych takich rzeczy pewnie nie ma bo konstrukcja każdego aparatu zapłonowego jest...
wymienia się najczęściej tranzystory na wyjściu, ja załżyłen BU323a zrobiłem 35tys i działa.
ad. 1 - tak ad. 2 - nie stosuj częstotliwości powyżej 30 kHz, szczególnie, jesli zastosujesz zewnętrzny tranzystor. Obliczenia na stronie są poprawne. ad. 3 - jako podstawę do obliczeń Ct przyjmujesz toff odczytany z wykresu na stronie. ton ma się ustalić automagicznie - właśnie poprzez skracanie przy osiąganiu założonego prądu szczytowego Ipk, czyli...
Do sterowania silnikiem: IRF830 lub IRF840 I do sterowania PWM z atmegi + wtórnik chyba by był potrzebny, ale głowy nie dam. Proponuję najpierw jakieś testy przy niższym napięciu i pwm ;) Doświadczalnie wszystko wyjdzie na jaw. I napięcie na silniku ma być stałe, nie zmienne! Jeśli nie ruszy, to tylko przez regulację kąta zapłonu.
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
tranzystor sterujący cewką zapłonu schemat zapłonu zapłonu lampa ustawiania zapłonu zapłonu
laptop wyłączać chwila kodowanie kluczyka pestki ciśnienie układ chłodzenia
NE646 Dolby – konfiguracja pinu 8, tryby pracy, efekty redukcji szumów Dell Optiplex 3030 AIO – migająca pomarańczowa dioda, kody błędów, zasilacz, RAM, BIOS