Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Według mnie warto gdyż przy zastosowaniu zwykłego modułu tranzystorowego nie ma aż takich osiągów jak sterowanie mikroprocesorowe zapłonem.
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Polecam lekturę artykułów pana Stefana Roguskiego na temat elektronicznych układów zapłonowych, opisane były zarówno moduły tyrystorowo - tranzystorowe z funkcją opóźniania i przyspieszania kąta zapłonu w funkcji obrotów , a także samodzielne wykonywanie czujników do nich Artykuły te były publikowane w latach 90 - tych w "Radioelektroniku" , a współcześnie...
http://obrazki.elektroda.pl/5879060200_1... Czy ten moduł posiada przestawianie wyprzedzenia kąta zapłonu? Bo sądząc po tym "przyspieszaczu tranzystorowym", twierdzę, że posiada, ale wolę się upewnić i zapytać doświadczonych użytkowników. :D
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Witam. Kiedyś był dostępny na tej stronce h**p://pawka_k.w.interia.pl/tranzystorow... Stronkę zapisałem sobie na szczęście.
Masz w tym samochodzie silnik z opla,myślę że z Rekoda,proponował bym poszukać aparatu do zapłonu elektronicznego (roczniki po 84)-układ hallotronowy jak też modułu do niego-moduł ten sam co np. w VW.
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Na cewce współpracującej z modułem tranzystorowym po podłączeniu jej do przerywacza i kondensatora iskra jest minimalna, a przerywacz się topi (płynie przez niego blisko 30A !) Jeśli Twoja cewka działa normalnie z przerywaczem, to nie będzie współpracować z modułem TSZ
bardzo prosto myśląc wystarczy przestawienie aparatu żeby właściwy punkt zapłonu był w momencie zwarcia przerywacza i po sprawie - tak mi się to wydaje - moduł VW będzie działał ale konieczna wymiana cewki
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Znalazłem schemat. Nie masz czujników halla, to są dwie cewki wyzwalające i podwójny moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V. Rezystancja uzwojenia cewki wysokiego napięcia również wskazuje na moduł CDI, zapłon tranzystorowy w tym przypadku nie zadziała
a ten układ z enduro czym się w ogóle różni ? może ma większy kąt wyprzedzenia zapłonu ? w tym twoim układzie czym można wyregulować większy stopien wyprzedzenia zapłonu ? Dodano po 56 chodzi mi o ten przyśpieszacz tranzystorowy Proszę poprawić błędy w swoich postach. mod Rycho T
W Wartburgu 1.3 (silnik z Golfa/Polo) był tego typu układ zapłonowy - całość mieściła się w aparacie zapłonowym, napędzanym z wałka rozrządu. Był tam czujnik Halla, odśrodkowy i podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu oraz rozdzielacz zapłonu. Całość była wielkości puszki Coli. Do tego był tranzystorowy moduł zapłonowy, rezystor przeciwzakłóceniowy...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Oryginalne powinny działać bez zarzutu. Ja robiłem podobne zmiany z zapłonem przerywaczowym, ale na innym samochodzie. Po zastosowaniu zapłonu tranzystorowego (wyzwalanego przerywaczem), zmieniałem świece, aby dobrać najlepsze z zestawu: Iskra, NGK, Brisk. Iskra i NGK wyposażone w klasyczne elektrody czyli centralną i boczną. Brisk - świeca czteroelektrodowa...
Założyłeś cewkę od jakiegoś zapłonu elektronicznego. W skodach bywały takie. Kup albo cewkę od któregoś z aut wymienionych przez jacka , albo dorób sobie prosty moduł zapłonowy, na początek tranzystorowo stykowy, które to są opisywane na forum. Następnie sprawdź, co się porobiło z przerywaczem, bo zwiększony prąd mógł mu zaszkodzić (mniejsza oporność...
Nie czytacie tego co napisałem, nie chcę denaturatu w benzynie, ani dobrych filtrów, ani wyjaśnienia skąd w silniku 1.1 mieści się 1.3 ... Gaźnik jest do dupy (przepraszam, ale musiałem) nie chcę automatycznego ssania, które działa jak chce (od 500-3500rpm) nie chcę gaźnika wogóle! Chcę wtrysk, a nie dobrych rad jak regulować gaźnik i co dolewać do...
Witam. Mam auto VW Golf II z rocznika 1984 silnik 1.6 75KM z automatyczną skrzynią biegów, wersja wyposażenia CL. Akumulator Centra Standard 55Ah o prądzie rozruchowym 460Ah. Samochód nie chce odpalać ale jeżeli danego dnia już odpali, to jako tako tego samego dnia odpala ale ranek następnego dnia, już jest klapa. Auto po odpaleniu nie przejawia żadnych...
Kto widział w 251 mechaniczny przerywać i platynki. W każdej normalnej 251 jest zapłon elektroniczny z tranzystorowym modułem zapłonowym koło akumulatora i żadnych kondensatorów przy przerywaczy nie ma. Jest tylko nadajnik impulsów. Ja widzialem, nawet mam taka, 6voltowa wiec koles nie gadaj ze nie ma jak normalnie sa ! :] No wiesz są ludzie którzy...
Dalej nie nie wiesz, o czym piszesz. CDI, to układ ładowany z odpowiedniej cewki dającej dość wysokie napięcie i wyzwalany zazwyczaj kolejną. Tak więc raczej nie chcesz stosować CDI, a zwykły układ przerywaczwo - tranzystorowy zasilany bateryjnie. I bez problemu znajdziesz schematy na forum. Nie rozumiem też, dlaczego nie możesz sobie zmajstrować modułu...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
No ok, dzięki. A co byście powiedzieli na tranzystor IGBT... Przeglądałem notę i nada się i zalecany jest do zapłonów... A co najważniejsze w miarę szybko "przerywa" bo w ok. 50ns chyba a nie w 500ns. Proszę o poradę Chyba, już czas zakończyć te teoretyczne rozważania na temat tranzystora, w dziale poświęconym silnikom spalinowym.
witam właśnie zmieniliśmy z bratem w b2 silnik i ten nowy ma elektroniczny zapłon,no i mamy problem jak go podpiąć może ktoś ma schemat podłączenia tranzystorowego modułu zapłonowego do audi rocznik ok 86,liczę na pomoc pozdrawiam tulipan
mam już moduł stykowo tranzystorowy w swojej mz i w sumie jestem zadowolony, myślałem nad czymś własnego projektu, coś w rodzaju przetwornicy WN około 20kV działającej na wysokiej częstotliwości np 10khz co pozwalałoby zamiast jednej iskry wytworzyć ich kilkadziesiąt podczas jednego cyklu pracy, wyeliminowałoby to całkowicie problem wypadających zapłonów...
Ja bym jednak podrążył temat zasilania - pierwszy kanał w tym radyjku jest na kluczu tranzystorowym i do otwarcia kolektora jak i do startu procka potrzeba kilku woltów, dla modułu radiowego już nieco więcej - procek i tranzystor mogą działać , radio już nie ( no i LEDy też się nie świecą - z opornikami stratnymi w szeregu potrzebują do zapłonu powyżej...
Bo jeżeli jest wtrysk to zapłon pewnie nie jest już CDI, a "tranzystorowy" i może nie być oddzielnego modułu zapłonowego.
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Przejście na zapłon elektroniczny ma same zalety. Silnik jest bardziej elastyczny i dynamiczny bo dokładnie spala mieszankę(eliminuje wypadanie zapłonów).Pracuje równiej na wolnych obrotach.Łatwiej startuje zimny silnik nawet przy bardzo wolnym kręceniu rozrusznika zimą(iskra jest taka sama jak przy wysokich obrotach) Jeżeli zastosujesz do istniejącego...
Tam jest czujnik indukcyjny nie halla.Raczej moduł pada.
Aparat oczywiście będzie na długim czasie otwarcia migawki. Spadanie kropli ma wyzwolić lampę, chodzi oto aby lampa była wyzwolona w momencie uderzenia kropli o wodę( czujnik dźwięku), lub przecięcia wiązki laserowej (moduł promienia lasera), jednocześnie z możliwością kontroli opóźnienia wyzwolenia lampy . Inne możliwości też wchodzą w grę. Czujnik...
1. Właśnie robotę a-la finito zastałem ;-) Chcę teraz doprowadzić całość do stanu fabrycznego. 2. Tranzystorowa jednostka zapłonu to takie cóś jak w załączniku. Teraz muszę podpiąć do niego w kostce 5 przewodów - masę (brązowy) - ekranowany x2 (zielony) - czarny & biało-zielony (od cewki) Drugi zielony z cewki (ten idący poza wcześniejszy załącznik)...
zastanawia mnie jedno: czy gdy nawinę te kilka zwojów na 6 przewodów idących do każdej świecy , czy nie będą na wzajem się zakłócać. Ewentualnie jak najlepiej to zrobić aby się nie zakłócały. Pytanie czy układ będzie na tyle szybki aby zdołał generować poprawnie impulsy przy dużych prędkościach obrotowych silnika (około 6500 obr/min) ? Masz okrągłe...
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem?? Tico nie ma wtrysku - ma gaźnik....
https://obrazki.elektroda.pl/5625735500_... https://obrazki.elektroda.pl/5938892800_... https://obrazki.elektroda.pl/3855285300_... Witam. Postanowiłem wykonać sterownik do ogrzewania postojowego firmy Webasto. Same sterowniki analogowe są dość drogie - to około 700 zł. Można szukać kompletnych zestawów...
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
Witam mam problem z którym nie mogę sobie poradzić od 5 dni a mianowicie w moim Simsonku Sr50 (Instalacja 12V,ładowanie z 3 cewek,zapłon platynki+tranzystorowy moduł ) występuje dziwny spadek napięcia po włączeniu stacyjki,sytuacja jest o tyle dziwna ze napiecie spada do około 10-9V na kilka sekund i wraca do 12,5 V. dzieje się to po włączeniu stacyjki...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
Witam nieznam tych zaplonów w tych skóterach ale jak są to moduly cyfrowe z mapami zaplonów i mikroprocesorami to będzie trudno coś dorobić. Jezeli jest to zaplon tranzystorowy /akumulatorowy lub tyrystorowy to mozna wykonać samemu a opisy znajdziesz na Elektrodzie pozdrawiam waclaw17
Jaka wartość napięcia dochodzi do modułu przy włączonym zapłonie ? W tego typu instalacji z silnika do modułu idą tylko 2 przewody od impulsatora , reszta to jest masa , zasilanie , cewka . Jak wszystko jest z tego modelu to wtyczki powinny pasować , gorzej jak chcesz podłączyć moduł tyrystorowy w instalacje gdzie wymagany jest moduł tranzystorowy -...
Schematów modułów zapłonowych jest całe multum. Na forum, w sieci, w czasopismach. Na różnych elementach. A do malucha wystarczy najprostszy moduł do układu stykowo - tranzystorowego. I w zależności od rozwiązania, przewód oporowy usuwa się lub zostawia (częściej usuwa). Usuwa się także kondensator i można zmniejszyć przerwę na przerywaczu (mały prąd...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Witam! Marzy mi się zapłon tranzystorowy do motorowera z instalacją 12V. Przerobiłem nieco popularny w sieci schemat tranzystorowego modułu zapłonowego. Nie pasuje mi w nim zasilanie z akumulatora i chciałbym dostosować go do zasilania z cewki 12V w prądnicy silnika, która w zależności od obrotów daje napięcie mniej-więcej 8-16V. Stosowany w oryginalnym...
tranzystorowy schemat zapłonu tranzystorowy moduł zapłonowy tranzystorowy moduł zapłon
odgłosy luzie tracer glosniki instrukcja obsługi klimatyzatora
moment dokręcania korbowodów moment dokręcania korbowodów
Lokalizacja przekaźnika klaksonu w Chevrolet Captiva Zamiennik diody SMD S638 - SS34, MBR340, SB340