Masz tu schemat zapłonu tyrystorowego do motocykla lub kosiarki :
Cześć Użycie tyrystora jest dobrym pomysłem, który był stosowany w układach zapłonowych silników spalinowych (może jeszcze jest stosowany?). Jako wskaźnik naładowania kondensatora doskonale nada się woltomierz napięcia stałego albo jakaś neonówka podłączona do układu przez rezystor (jak w lampach błyskowych do fotografii). Ponieważ napięcie zapłonu...
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Szukam schematów ideowych dla klasycznego układu zapłonowego, nie chodzi mi o bardzo szczegółowy i dokładny tylko poglądowy następujących układów: 1. układ zapłonowy wyposażony w mechanicznie sterowany przerywacz i rozdzielacz (z regulatorem odśrodkowym i regulatorem podciśnieniowym) 2. tranzystorowy układ zapłonowy sterowany mechanicznie 3. elektroniczny...
Poszukaj schematów zapłonów tranzystorowych bądz tyrystorowych. Ich zastosowanie miało sens w autach klasy 125/6p poldek itp kiedy zapłonem sterował przerywacz. Można było sie też pokusić o podłączenie generatora 100Hz do przerywacza który na czas rozruchu generował zamiast jednej iskry wiele iskier. Sam zapalałem w ten sposób 126p w 20 stopniowy mróz....
:mikstu2 - układów zapłonowych była cała seria. GL100 - elektroniczny zapłon tranzystorowy (do samochodów z zapłonem iskrowym) GL118 - układ zapłonowy bezstykowy GL200 - elektroniczny układ zapłonowy GL133 - elektroniczny zapłon tyrystorowy (motorower chart) GL134 - układ zapłonowy do samochodu Polski Fiat 126p Tak podaje katalog. Później firma OBREM...
Znasz symbol, parametry oryginału?
Układy, które przedstawiłeś to zapłony tyrystorowe pracujące na napięciu kilkuset voltów. Ty chcesz zrobić układ na 12 V więc potrzebujesz zapłonu tzw. "tranzystorowego".
Marcin, obawiam się,że Twoja rada nie znajdzie zastosowanie w tym roczniku samochody.Twoje audi musi być z końca lat 70, ponieważ od sierpnia 1980 wszystkie silniki audi wyposażone były w tranzystorowy układ zapłonowy.
Merytorycznie można to wytłumaczyć jako 2 sprzężone indukcyjnie układy rezonansowe LC, pierwszym jest kondensator w CDI i uzwojenie pierwotne cewki WN, a drugim jej uzwojenie wtórne i świeca (odstęp jej elektrod jest traktowany jako kondensator) Tyle teorii, czas na praktykę: do CDI można stosować cewki WN z układów klasycznych, z przerywaczem (uzw...
Zastanawiam się jak zrobić odcięcie zapłonu w Golfie jedynce 1,8 GTI. Czy należy umieścić inny palec zapłonowy w kopułce rozdzielacza zapłonu, czy modyfikować instalcję elektryczną. Może są jeszcze jakieś inne sposoby? Mile widziane byłyby jakieś schematy itp. W modelu tym jest Tranzystorowy Układ Zapłonowy. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Korzystając z okazji chciałbym się podpiąć pod temat. Robię sobie elektroniczny układ zapłonowy do motocykla Jawa. Do tej pory zrobiłem tranzystorowy układ zapłonowy sterowany platynkami (jest to zwykły dwustopniowy wzmacniacz tranzystorowy oparty na TIP-162). Jawa ma 2 cylindry więc zrobiłem 2 takie układy (po jednym na każdy cylinder). Chcę przerobić...
To znacie jakiś konkretny model tego tranzystora IGBT, który jest dedykowany do układów zapłonowych ?
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Honda CBR600F3 95-96(PC31), układ zapłonowy jest tranzystorowy. Mam już Service Manual.
Od sierpnia 1980 roku wszystkie silniki wyposażane były seryjnie w tranzystorowy układ zapłonowy, tak więc silnik Kolegi wira3 sie załapuje jak najbardziej.Napięcie zapłonu ze stacyjki idzie bezpośrednio na cewkę, omijając bezpieczniki.Awarii trzeba szukać po drodze, a więc stacyjka, przewód, styk stacyjki.Sprawdzić i oczyścić należy styki cewki i złącza...
Witam, Układy zapłonowe konwencjonalne, jak i tranzystorowe pozwalają na wytworzenie łuku elektrycznego potrzebnego do zapalenia mieszanki powietrzno-paliwowej o czasie od 1 do 2ms, natomiast jak stwierdzono łuk trwający krócej niż 300us jest całkowicie wystarczający do zapalenia tej mieszanki (jest to czas uwzględniający pewien zapas "bezpieczeństwa")....
Hej dzięki za odpowiedź BANANvanDYK Z tego wszystkiego zapomniałem ze obroty silnika się mierzy na minutę!!! czyli tak jak napisałeś 6000rpm\60s=100Hz Napisałeś że ta cewka traci energię przy ok 4000rpm czyli przy ok 66Hz A ja widziałem testując że przy 6kHz szły ładne iskry a jak wytłumaczyć te 88kHz przy których udało mi się znaleźć pasujące wypełnienie...
Cewkę pomierzyłem jest dobra na dwa wtyki dwu przwodowe czarny i biały. Gdy wyłącza się zapłon to natychmiast również obrotomierz mimo że silnik się jeszcze obraca. Jak by była wada cewki to by tak łatwo nie zapalał. Wewnątrz aparatu zapłonowego jest zalany w czarny plastyk tranzystorowy układ kluczujący cewką zapłonową który trzeba wymienić. Z tego...
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem?? Tico nie ma wtrysku - ma gaźnik....
W układzie zapłonowym tranzystorowym rolę przerywacza spełnia tranzystor mocy. Kondensatora nie ma bo w układzie jest dioda zamykająca obwód. W układzie tyrystorowym jest inaczej. Tu jest kondensator ale zupełnie inaczej pracuje. Jest on ładowany w czasie przerwy a rozładowanie następuje przez tryrystor dając impuls na cewkę zapłonową. Normalnie jest...
No akurat tutaj się mylisz. Cewka zapłonowa dla układów klasycznych, czyli z platynką ma około 3,2 - 3,8 Ohm natomiast cewki do układów elektronicznych, tranzystorowych mają opór około 1 Ohm po stronie wtórnej.
Dawno, dawno temu...stosowało się jako zamiennik rzemieślnicze urządzenie nazywane "wzmacniacz tranzystorowy iskry" a dedykowane do Fiata 126p. Cewkę jaka Kolega posiada? W razie czego można zastosować układ zapłonowy na bazie fiata 125p, nieco opóźniając zapłon w stosunku do zaleceń fabrycznych. Nadal nie znam odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie...
Polecam lekturę artykułów pana Stefana Roguskiego na temat elektronicznych układów zapłonowych, opisane były zarówno moduły tyrystorowo - tranzystorowe z funkcją opóźniania i przyspieszania kąta zapłonu w funkcji obrotów , a także samodzielne wykonywanie czujników do nich Artykuły te były publikowane w latach 90 - tych w "Radioelektroniku" , a współcześnie...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Czyli cewka układu tranzystorowego ma być zasilana prądem 11,5 V,tak?
Witam, Posiadam renault 5, silnik gaźnikowy, układ zapłonowy klasyczny z modułem tranzystorowym i aparatem zapłonowym. Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. Obecny moduł ma tylko 4 złącza : - + wejście z przerywacza aparatu zapłonowego wyjście do cewki Jaki...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
LM7806 Cewka w szczycie może pobierać 4A... Stabilizator zaledwie 1A wiec dla niego będzie to zwarcie. 78T06 wytrzyma 3A, więc chybaby się nadawał? Tam nie potrzeba żadnych półprzewodników, które są wrażliwe na przepięcia, a tych nie brakuje w takim układzie zapłonowym. Nie ma tam też odłączania/ograniczania prądu przy zwartych stykach przerywacza...
Kiedy nie ma przerywacza to znaczy że mamy cewkę z wbudowanym tranzystorowym przerywaczem W tych najprostszych zapłonach jest tylko cewka z odczepem do gaszenia. Nie ma nic więcej
Chciałem wykonać jeden z układów ulepszających iskrę w układzie zapłonowym z klasycznym przerywaczem (auto seat ibiza I 903- gaźnik). Jednak ze względu na niezawodność wziąłem też pod uwagę wykorzystanie gotowego popularnego tranzystorowego modułu zapłonowego VW 191 906 351 B. Jednak ten układ jest przystosowany do współpracy z czujnikiem Halla. Jest...
Witam. Uaz 31512 po remoncie kapitalnym silnika nie odpala, co już sprawdzono: -silnik po szlifach złożony od podstaw,sprawdzony OK -układ paliwowy(baki,pompa,filtry itd..) OK -gaźnik k131 nowy po sprawdzeniu OK -instalacja elektryczna nowa Podejrzenie pada na układ zapłonowy wymienione na nowe: świece, kable WN, cewka, aparat bezstykowy. W układzie...
Jeśli wezmę np. 4 kondensatory (np. 50v) podłącze szeregowo to wzrośnie ich pojemność (myśle, że dobrze myśle) i naładuje je np. ładowarką od starej nokii (gruby bolec) tzw. diodka led i kondensatory będą podpięte do ładowarki aż dioda led zgaśnie, to po takiej operacji gdy wyprowadzenia od połączonych kondensatorów zostaną zbliżone ku sobie to przeskoczy...
To jak dlugo styki przerywacza zostaja rozwarte to rzeczywiscie mozna pominac. Wazny jest czas zwarcia stykow przed rozwarciem - w tym czasie cewka "laduje sie" pradem a wyzwala te energie w postaci iskry wlasnie w momencie rozwarcia stykow. Parametry, ktore decyduja o energii iskry to indukcyjnosc uzwojenia pierwotnego cewki i natezenie pradu plynacego...
Jako że posiadam maluszka to chciałem go poprawić Więc go popraw, a nie psuj! Deklarujesz, ze chcesz polepszyć jego pracę, a tworzysz jakieś dziwaczne i mocno nieprzemyślane twory! Wróć do cewki dwubiegunowej. Na szrocie kupisz za dychę. A do niej dorób sobie układ stykowo tranzystorowy. Kup sobie też drugi aparat zapłonowy i przerób go na bezstykowy....
Witam , to nie będzie działać dlatego że tyrystor jest to dioda z elektrodą zapłonową -otwarta już powoduje ,,samowystrowanie '' biorąc pod uwagę to ze zasilana jest z stałego napięcia , do tego celu lepiej użyć tranzystorowego układu regulacji :idea:
Zrobił bym tak żeby było dobrze. Kolego, przeanalizuj częstotliwośc impulsów zapłonowych i zdaj sobie sprawę z niedorzeczności swoim rozważań. Ps-BU931ZP, BU941ZT czy BU323AP to świetne darlingtony do układów zapłonowych. Ps-na elektrodzie już mało kto ma pomóc bo to już forum nie dla elektroników.
Zlecę profesjonalne wykonanie elektronicznego układu zapłonowego do silnika spalinowego z przerywaczem. Układ ma służyć jako moduł diagnostyczny do warsztatu. Zależy mi na solidnym wykonaniu i dobrych parametrach układu. Może być tyrystorowy lub tranzystorowy, dającym dużą iskrę. mariuszdr1(at)wp.pl
cewke dwubiegunowa podlaczasz tak jak jednobiegunowa.tyle ze jeden kabel WN a drugie gniazdo zaslepic musisz zeby wilgoc nie spowodowala przebicia chyba ze masz sprzet zeby zrobic w glowicy gwint pod jeszcze jedna swiece wtedy jeden kabel do jednej drugi do drugiej....cewka dwubiegunowa daje na obydwu wyjsciach iskre jednoczesnie. licz sie z tym ze...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
witam, mam taki problem chciałem zamontować moduły zapłonowe stykowo-tranzystorowe do motopompy strazackiej ( silnik 2t od syreny, elektryka od wsk) tylko mam dylemat jak zrobic ładowanie AKU, w układzie są 2 cewki zapłonowe i 1 świetlna, czy da sie to zrobić z tej świetlnej czy trzeba wstawic cewke ładowania ? no i przez co to puscić że by można to...
W skodzie nie ma zapłonu CDI. To elektroniczny tranzystorowy zapłon bateryjny. Jeśli Rycho T pisze, że w klasycznym układzie ma być 0.5 mm przerwy, to tak jest. Zmniejszyć ją możesz, jak zastosowujesz moduł zapłonowy. Jaki - tutaj masz szerokie pole do wyboru, wiele konstrukcji i gotowych już układów. Jeśli jednak już chcesz robić swój moduł, to na...
Schematów modułów zapłonowych jest całe multum. Na forum, w sieci, w czasopismach. Na różnych elementach. A do malucha wystarczy najprostszy moduł do układu stykowo - tranzystorowego. I w zależności od rozwiązania, przewód oporowy usuwa się lub zostawia (częściej usuwa). Usuwa się także kondensator i można zmniejszyć przerwę na przerywaczu (mały prąd...
Wygląda na "neonowy wskaźnik napięcia", lub "próbówka". Trzeba mocno ograniczyć prąd WN żeby iskra nie zasilała ręki tylko świecę zapłonową. Potrzebny będzie reystor dużej mocy zdolny wytrzymać wysokie napięcie i neonówka. Rezystor dobiera się do prądu neonówki i napięcia przy którym ma płynąć. W latach 80ych były publikowane układy obrotomierzy elektronicznych....
Z tego co wiem to tak testowałem na cewce na 6 v i działało to nie jest nic innego jak klucz tranzystorowy mający zadziałać bez stykowo i bardzo szybko dzięki czemu , mamy iskrę ze konia może zabić :) Dodano po 1 Po za tym to nie mój układ ja tylko zrobiłem projekt płytki
http://obrazki.elektroda.net/46_12891210... Buggy budowane było od 2008r, jego koniec nie da się określić, ponieważ od początku budowy do dnia dzisiejszego przechodzi pełno przeróbek, modyfikacji, ulepszeń, z czasem wady zostały wyeliminowane, bądź zmniejszone ( konstrukcja zawieszenia + dobór amortyzatora, usztywnienie silnika, osprzęt silnika)....
Najpierw trochę informacji o autku: alternator, 6 diodowy, Ok 40A (ile dokładnie to jest tajemnica wojskowa - nie umiem znaleźć takiej informacji). Bezstykowy aparat zapłonowy, cewka zapłonowa 0.9 Ohm, prosty tranzystorowy moduł zapłonowy czyli teoretycznie impulsy zapłonowe mogą mieć 12A na niskim napięciu (tutaj mogę błądzić). Światła pobierają 150W...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Witam, nie wiem skąd autor posta zaczerpnął poniższy schemat: http://f.sfd.pl/file/6/images2005/200507... ale jest na nim błąd, który spowoduje niepewne działanie tego układu. Mianowicie we wszystkich mi znanych publikacjach i działających układach, to zamiast C4 jest rezystor o rezystancji ok. 100 Ω . Przecież w momencie "spustu" sybstytutu...
Kilka lat temu zrobiłem układ zapłonowy do trabanta na tranzystorach BU 508 .Zamontowałem przełącznik do przełączenia na zapłon klasyczny i tranzystorowy.Przez przerywacze płynął prąd potrzebny tylko do sterowania tranzystorów i wynosił ok 0,3 A.Jeśli masz trochę zacięcia to może warto przebudować zapłon w twojej jawie.Pozdrawiam
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
1. Czy to jest pewne, że w momencie wciśnięcia startera pompa się powinna załączyć i działać, aż zostanie wciśnięty przycisk stop albo gdy zostanie odcięte zasilanie, natomiast ciśnienie powinno być regulowane wewnętrznym presostatem w pompie? 2. Którego układu finalnie najlepiej użyć zakładając, że priorytetem jest niezawodność i prostota konstrukcji....
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Witam! Marzy mi się zapłon tranzystorowy do motorowera z instalacją 12V. Przerobiłem nieco popularny w sieci schemat tranzystorowego modułu zapłonowego. Nie pasuje mi w nim zasilanie z akumulatora i chciałbym dostosować go do zasilania z cewki 12V w prądnicy silnika, która w zależności od obrotów daje napięcie mniej-więcej 8-16V. Stosowany w oryginalnym...
a ten układ z enduro czym się w ogóle różni ? może ma większy kąt wyprzedzenia zapłonu ? w tym twoim układzie czym można wyregulować większy stopien wyprzedzenia zapłonu ? Dodano po 56 chodzi mi o ten przyśpieszacz tranzystorowy Proszę poprawić błędy w swoich postach. mod Rycho T
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
a czym się rożni BUZ 11 OD IRF840?? Czyste lenistwo - w googlach datasheety obydwu bezproblemowo dostępne. Dalej - wystarczy jeden tyrystor lub tranzystor. Trafo ma być małe, sieciowe, ok 10VA, lub minimalnie większe z napieciem wtórnym rzędu 12V - przetwornica z generatorem na 555 ma zadanie ładować kondensatory po stronie wtórnej do napięcia ok 200V....
Jeśli wejście modułu ma być zwierane do masy a na masie jest (-) zasilania, to układ ze schematu nie będzie działał. Zamieść schemat Twojego modułu stykowo tranzystorowego z konktetnie oznaczonymi wyprowadzeniami "masa" "wyjscie" "+ zasilania" itp. wtedy można będzie dopasować układ zastępczy optyczny. Tranzystor może być np. BC327, BC337 (50V 0,8A)...
Nie ma możliwości osiągnąć 4 A w tym układzie. Przy 14 V i 3,2 om cewki już masz max prąd 4,3 A i koniec. Na rezystorze emitera spadek wynosi ok. 0,5 V i na samym tranzystorze też 1.3 V. Tak że przy dobrym wysterowaniu tranzystora przy 12 V powinno być nie więcej jak 3,3 A. Nic nie robisz źle. Do zapłonów tranzystorowych stosuje się cewki o rez 0,5...
Jeżeli chodzi o tranzystory to sprawa wygląda następująco: 2 x tranzystor mocy D1071 (2SD1071) - z pomiarów multimetrem (pomiar diody, pomiar rezystancji) wynika że są sprawne, ale pod napięciem testów nie wykonywałem, więc na 100% nie jestem w stanie powiedzieć. 1 x tranzystor A1356 (2SA1356) - był uszkodzony. Zastąpiony BD140. 1 x tranzystor A1020...
Nie czytacie tego co napisałem, nie chcę denaturatu w benzynie, ani dobrych filtrów, ani wyjaśnienia skąd w silniku 1.1 mieści się 1.3 ... Gaźnik jest do dupy (przepraszam, ale musiałem) nie chcę automatycznego ssania, które działa jak chce (od 500-3500rpm) nie chcę gaźnika wogóle! Chcę wtrysk, a nie dobrych rad jak regulować gaźnik i co dolewać do...
1. Klucz tranzystorowy trzeba zasilać, żeby działał. Poza tym, działanie obrotomierza wymaga sygnału o jakiejś amplitudzie, żeby zadziałał - jak będzie za mała, to obrotomierz go nie zauważy - a amplituda zależy od napięcia zasilania klucza. 2. To ma taką zaletę, że jest proste; ale podany układ z prostowaniem przy użyciu mostka daje 100Hz, nie 50....
Posumowując- do autora wątku: przy pomocy przekaźnika możesz sterować przepływem dużych prądów (ograniczonych parametrami styków) dzięki małym sygnałom zasilającym cewkę przekaźnika...wytworzonym przez jakiś układ elektroniczny sterujący tą cewką. pzdr PS. nawiązując do odcięcia zapłonu..to można w najprostrzej wersji wykonać go w następujący sposób:...
Ja bym sie pokusił o 2 podwójne. Polączyl bym 1 i 4 rar z jednej a 2 i 3 z drugiej. Sa stosowane powszechnie rozwiazania w których sa dwa pierwotne i 4 wyjscia wysokiego. Podane przez Ciebie polaczenie pasuje np. do Poloneza (kolejnosc zaplonow 1 - 3 - 4 - 2). Jednak nie musi ono pasowac do innego silnika. Przy cewkach podwojnych nalezy miec to na...
W jednym z linków tej strony znalazłem taki układ, służący do konwersji sygnału z nowego modułu (prostokąt 5V) do starego obrotomierza (sygnał z cewki): http://obrazki.elektroda.pl/4694906000_1... Nazywają to tacho-booster. Inna metoda to wymiana elementów na płytce obrotomierza. Ale to do innego obrotomierza, na płytce widać układ w...
zastanawia mnie jedno: czy gdy nawinę te kilka zwojów na 6 przewodów idących do każdej świecy , czy nie będą na wzajem się zakłócać. Ewentualnie jak najlepiej to zrobić aby się nie zakłócały. Pytanie czy układ będzie na tyle szybki aby zdołał generować poprawnie impulsy przy dużych prędkościach obrotowych silnika (około 6500 obr/min) ? Masz okrągłe...
Witam, przeglądałem dłuższy czas tutejsze debaty dotyczące zasilania, ale tego co mnie interesuje nie znalazłem. Otóż... kiedyś mnie naszło żeby stworzyć sobie studyjną lampę błyskową domowej roboty (3 palniki IFK120 podłączone do trzech osobnych baterii kondensatorów). Problem w tym że konstrukcje które znam nie pozwalają na reg. mocy błysku więc wszystko...
Wszystko zależy od dokładnie sprecyzowanych wymagań jakie chcemy uzyskać od naszego układu. A więc ile tych impulsów wyjściowych ma być w stosunku do impulsów wejściowych, kształt i amplituda impulsów, przesunięcie czoła lub opadającego zbocza impulsów w stosunku do imp. wejściowych, inne wymagania np. pakiet drgań gasnących. Z załączonego wykresu niewiele...
Zabytki są od bycia zabytkami i dobrze. Nie służą do codziennej eksploatacji. Z drugiej strony niewidocznych przeróbek nikt nie wykryje, bo biała karta nie jest aż taka dokładna, nie jest w niej napisane które części były oryginalne a które nie. Ale jeśli już przerabiać zabytka to tylko albo niezbędne do eksploatacji przeróbki albo przywracające oryginalność....
https://obrazki.elektroda.pl/9471865900_... Projektowanie i budowanie praktycznych układów zawsze wiąże się z jednym problemem, jakim jest kwestia zasilania. Jest to kwestia istotna już na etapie tworzenia koncepcji układu, gdyż jego przeznaczenie dyktuje, czym będzie zasilany, a także z jakich konkretnych rozwiązań układowych skorzystamy....
Z pierwszego postu trudno wywnioskować na czym dokładnie polega problem i czy ktokolwiek to porządnie zdiagnozował pod względem elektrycznym, za to macie już wymyślone gotowe rozwiązanie, trochę dziwne, choć w internecie częste, przypuszczam że kolega Strumien swiadomosci swia.. może mieć rację. Tak może mieć rację. Wpisując w eyszukiwarkę hasło "det3"...
Schemat 7, układ tranzystorowy z zabezpieczeniem. Zaraz pomierzę jeszcze raz napięcia Dodano po 34 Zapłonnik włożyłem między dwie skrajne lewe skrętki (po dwóch końcach świetlówki, tak jak na schemacie z RE). Na jednym końcu świetlówki jest 39V na skrętkach a na drugim końcu jest 198V Dodano po 12 http://obrazki.elektroda.pl/9623216900_1...
Piroman1024: Ciekawy sposób i warto znać na przyszłość (napewno się przyda), ale mając na myśli cewkę spiralną chodziło mi o cewkę płaską. Dodano po 27 a ja myslalem ostatnio nad zrobieniem takiego glosnika ale na cewce zaplonowej bez lamp :P Na cewce zapłonowej się nieda, a to ze względu na jej niską częstotliwość pracy (rdzeń żelazny, a powinien być...
https://obrazki.elektroda.pl/7824839900_... Felieton ten powstał w ewidentnej opozycji do artykułu użytkownika Urgon, który można przeczytać tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Choć dzieli nas różnica wieku wynosząca zaledwie pięć lat, to jednak na szereg spraw patrzymy zupełnie inaczej. Czuję się przeto w obowiązku...
BANANvanDYK - zrobiłem, jak radziłeś i poszukałem mechanika posiadającego lampę stroboskopową. Okazało się, że nie jest to przyrząd powszechnie używany i dopiero trzeci takową miał (nawet ASO Renault nie posiadał ;) ). Nie wiem, jakiej firmy ale była podłączana pod akumulator a przewód sygnałowy był zakończony klipsem zamykanym na kablu WN. "Niestety"...
Witam, Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem skonstruowania prostego obrotomierza samochodowego, jednak odbiegającego od spotykanych w opracowaniach rozwiązań (linijka LED sterowana mikroprocesorem zliczającym impulsy w czasie; linijka led sterowana układem ~LM3914 sterowanym napięciem z prostego układu z kondensatorem przekształcającego częstotliwość...
A może zostawić przerywacz , aby sterował kluczem tranzystorowym.Kilka lat temu zrobiłem układ tranzystorowy z wykorzystaniem tranzystora BU 508 ,układ był zamontowany w trabancie i sprawował się bez zarzutu .Dobrze przy tego typu konstrukcjach pomyśleć o pracy silnika w układzie tranzystorowym lub tyrystorowym i możliwości przełączenia na układ klasyczny.Pozdrawiam
tranzystorowy układ zapłonowy silnik układ tranzystorowy tranzystorowy układ
kenwood grzeje halogenowy transformator podtrzymać sekunda
Pilot Sharp Aquos LC-37DH65E nie działa - brak sygnału IR Wymiana wkładki w akumulatorze Aku EP1020819: krok po kroku