To jest obudowa starego triaka:
Sprawdź/wymień triak sterujący obrotami silnika.
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
Na szwankowanie regulatorów triakowych przy zasilaniu odbiorników czysto indukcyjnych jest metoda - równolegle z silnikiem podłączyć żarówkę.
Według schematu 5,6,7 stojan silnika. 8, 9 termik zabezpieczający silnik . 3,4 wirnik (szczotki) . 1,2 cewka tachometryczna. Jeśli chcesz mieć regulację na tym silniku trzeba zastosować układ na triaku do wysterowania obrotów.
Witam ! Jakiś czas temu na Elektrodzie był temat zmniejszenie obrotów wentylatora. Autor użył kondensatorów połączonych szeregowo z uzwojeniem wentylatora. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam. Stefan
Zainteresuj się układem U2008B
Witam! Jeśli jest to silnik "uniwersalny" - z komutatorem, to możesz wykorzystać gotowy moduł regulacji obrotów (zawartość: triak, diak, kondensator, potencjometr), stosowany w wiertarkach lub odkurzaczach. Takie moduły można kupić w sklepach elektrycznych, sklepach z częściami zamiennymi do AGD, a nawet na bazarze - ceny od 10.- zł wzwyż (również zakup...
(at)jpserwis Wyjaśnilem. Warystor się nie pali - warystor zwiera, oczywiście przy odpowiednim doborze bezpiecznika. Dodano po 7 Buduję czasem takie układy, ale bez warystora, bo mam sieć 110 VAC i to do mocy ~ 500 W. Przy przewatowanym triaku i mostku (80 -100%), są wieczyste :D
Zacząłbym od sprawdzenia triaka. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Triak odpowiada także za regulację obrotów silnika.
Układ modułu na jakimś triaku winien być zastosowany niezależnie, czy silnik ma regulację obrotów czy nie. Układ sterowania triakiem zapewnia nazwijmy to "miękki start" silnika. Silniki szczotkowe nie lubią rozruchu z "kopa" i może być to zabójcze dla silnika, potrafi doprowadzić do uszkodzenia wirnika.
Bo zmieni obroty. Sprawdź czy triak nie został już uwalony prądem rozładowania C2 .
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Wszelkiego autoramentu układy redukcji prądu ze sterowaniem kąta wyzwalania triaka, czyli ,,ściemniacze",nawet ten zaawansowany układ, jak powyżej, nie sprawdzają się w sterowaniu silników indukcyjnych. Jeżeli ma to być zrobione profesjonalnie i pracować bezawaryjnie, niestety tylko mały, dobrany zakresem mocy jednofazowy falownik. Na marginesie - do...
To nic nie da, to jest rezystor ograniczający prąd bramki tyrystora lub triaka. Zwolnienie obrotów silnika możesz osiągnąć, zwiększając kąt zapłonu triaka, czyli np. wstawiając w miejsce R2 jakiś rezystor od 100 Ω do 20 kΩ "tak na oko".
Nie no raczej jak zwykle - moduł do przelutowania, ewentualnie przekaźniki do wymiany i kondensator MKP na pewno. Może być jeszcze triak silnika ale on daje raczej inne objawy.
Czyli nic się nie powinno stać jak podłączę to do silnika, ustawie jakie chce obroty i będę używał? Tak. Tego typu regulatory oparte na triaku były powszechnie stosowane w odkurzaczach.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Znalazłem rozwiązanie, może komuś się przyda. Trudność wymontowania modułu wynikała z tego, że pokrętło regulatora jest mocno wystające i przy wyjmowaniu zahacza o obudowę robota, co uniemożliwia wyciągnięcie modułu. Rozwiązanie jest trywialne: górną część robota wystarczy odchylić do góry, a w komorze silnika powstaje przestrzeń pozwalająca na swobodne...
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Tego typu silniki potrafią się rozpędzić nawet do ok 10 000 obr/min. Jednak na niskich obrotach mocą nie grzeszą. Tak czy siak silnik winien być sterowany układem z triakiem. Tacho jest potrzebne do elektronicznej kontroli prędkości. Przy kontroli mechanicznej, np potencjometr regulujący bramkę triaka, tacho jest zbędne.
co może być przyczyną? silnik
Podaj tym tego modułu i nr. oporników. TR1 to triak 16A/600V.
jak był tam moc3041 i triak to musi być silnik prądu zmiennego, na dodatek sterowany właśnie grupowo (moc3041 ma wbudowany detektor przejścia przez zero i wtedy załącza triaka.
Pomiń triak i jeden przewód od zwijacza podłącz do jednego z dwóch zacisków stojana, a przewód od włącznika do drugiego. Musi działać. Btw. Triak jest częścią obwodu regulacji obrotów silnika, sterowanym przez inne elementy np. uP. pzdr
Poczytaj o sterowaniu fazowym. W skrócie - nie da się "odciąć sterowania triaka od procesora i wlutować potencjometr do regulacji". Musisz od nowa zbudować sterowanie - np. na TDA2086 lub czymś podobnym. Tam jest sensor Hall'a? Coś mi się wydaje, że jednak tachogenerator. Podaj numer PCB. Tak na marginesie - to nie silnik "utrzymuje ta sama moc bez...
BTA 16 był nowy więc małe prawdopodobieństwo,że uszkodzony. To go wylutuj i sprawdź, czy zwarty, jeśli nie to szukaj zwarcia że ci silnik idzie na pełnych obrotach.
Chodzi mi o zasymulowanie jakimś generatorkiem (przestrajanym) sygnału z prądnicy tacho, by programatorowi się wydawało, że widzi pralkę ? Programator "widzi" obroty silnika głównego jako częstotliwość napięcia z prądnicy tachometrycznej i na podstawie tego stabilizuje obroty sterując odpowiednio triakiem.
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Sprzęt naprawiony. Uszkodzony był R13 - 470 kom, w układzie wyjście triaka > procek. Zmylił mnie inny rezystor który idzie z triaka do procka, drugiej linni nie szukałem. Wszystkim za zainteresowanie dziękuję. Temat do zamknięcia.
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
To raczej jest silnik indukcyjny. Więc regulacja obrotów przez ucinanie sinusoidy triakiem się nie uda.
Wiem, że nic nie piszą ale czy to oznacza, że triak jest bezpieczny? W innych układach z triakiem i silnikiem często jest układ gasikowy na anodach triaka.
Ponadto pomierzył bym jeszcze triaka sterującego silnikiem, skoro motor wyrywał się na obroty, no i oczywiście wyżej wspomniane 2 przekaźniki i naprawa połączeń.
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
Masz zwarty triak silnika na module.
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
Triak w regulatorze obrotów masz sprawny?
W silnikach indukcyjnych nie ma możliwości zmiany założonej prędkości obrotowej---> tak mówi teoria, w praktyce są jednak takie możliwości, tu przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic76... Zastanawiam się w tym momencie, czy nie zdałby egzaminu gotowy układ stosowany w np odkurzaczach.Zbudowany na bazie us 501B-8P, oraz triaku...
Sprawdź na płytce z elektroniką triak sterujący obrotami silnika, prawdopodobnie jest przebity.Głośne uderzenie towarzyszące zmianie obrotów pochodzi od paska napędowego bo następuje poślizg przy nagłym szarpnięciu silnika.
F-7 to szkodzony triak kontroli obrotów silnika
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem.
Zwykły regulator obrotów 230VAC, oparty na triaku. Znajdziesz na ALLEGRO, cena ok. 30zł. Włączasz go szeregowo do zasilania silnika. Ale uważaj, przy takich obrotach zwykła tarcza szlifierska może wybuchnąć. Musisz zastosować wysokoobrotową.
Jeżeli zawór był wymieniony to znaczy że co się stało z poprzednim(uszkodził się mechanicznie czy elektrycznie?), przyczyn należy szukać nadal na płycie programatora,posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia i ścieżki,co do silnika jeżeli by był uszkodzony to by nie kręcił na rewersach(wolne obroty).Można jeszcze sprawdzić triak który steruje silnikiem...
Podmień triak silnika.
Sprawdziłeś dokładnie magnes tacho? Nie jest luźny?
Wszystkie funkcje wykonuje normalnie, ale silnik nie działa prawidłowo, dostaje takiego "kopa" że tuż po pobraniu wody na chwile wchodzi na maxymalne obroty. Podejżewam moduł a1d21, ale co może być w nim padnięte? Proszę o sugestie. Pewnie triak BTB15.
Wszystko byłoby ok. Nie bylo by OK, tylko w efekcie spalony silnik. Regulatory na triakach (sciemniacze) nie nadają się do regulacji obrotów silników indukcyjnych.
Witam. Dawno nie naprawiałem takiej pralki ale z tego co pamiętam najczęściej uszkodzeniu ulegał kilkuwatowy rezystor zdaje mi się, że 5,6Kohm na module elektronicznym. Przy uszkodzeniu tacho przy obrotach rewersyjnych silnik kręci "na maksa" raz w jedną raz w drugą stronę. Czasami uszkodzeniu ulegał triak,symbolu nie pamiętam.
Sądzę że można to zrobić za pomocą falownika Sądzę, że nie mozna. Jak nie wierzysz to podłącz pod prąd stały. Kup sobie najprostszy regulator obrotów silnika na triaku, albo nawet przerób ściemniacz. Oczywiście to nie zapewni dobrej regulacji przy zmiennym obciążeniu - wtedy potrzebujesz np. TDA1085 i wykorzystujesz prądniczkę tachometryczną. Nie wiem...
Jaki jest najtańszy sposób na zmniejszenie obrotów? Regulator na triaku. Jednak zmniejszenie napięcia= zmniejszenie mocy.
za regulację obrotów odpowiada TNY266PN. Oczywiście, że nie. Wysterowanie silnika odbywa się za pomoc triaka.
Wymień triaka!
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
Włącza i rozłącza 1 lub 2, może zmieniać biegunowość?. Pewno ma jakiegoś triaka w środku i regulację. Jak ten duży przesuwa się płynnie to regulacja triakiem np. obrotów silnika. Użyć można do regulacji świecenia żarówki np.
Witam Triak wstawiłeś mocniejszy. Sprawdź miernikiem styki na silniku omomierzem . 1-4 ,3-4 ,1-3 jaka wartość :?: .
triak działa w układzie obrotów . Iskrzenie (silne) sugeruje przepalone uzwojenie wirnika
Jeżeli "padła" pompa to co ma z tym wspólego moduł. Jak dochodzi zasilanie do pompki i słychać że się zaciera to silnik pompy do wymiany.Sam silnik to koszt ok. 38zł. Triak steruje obrotami rewersyjnymi silnika. Pozdrawiam
Błędy ktore pralka sygnalizuje, oznaczają, że albo silnik jest zablokowany np. oberwany magnes prądniczki tacho, lub zwarcie triaka sterującego obrotami silnika i najczęściej w parze z tym, uszkodzenie programatora. Do sprawdzenia silnik i płytka programatora.
Jest to na triaku, sterowanie fazowe, czyli rodzaj ściemniacza. Impulsy sterujące idą z mikroprocesora.
Tylko nigdy nie rub tego na triaku!
Wystarczy zrobić prosty ściemniacz tylko zastosować triak odpowiedniej mocy.
Triak ten steruje obrotami silnika głównego pralki.
Sprawdź triaka sterującego obrotami silnika i przekaźniki. Jeżeli coś znalazłeś na płytce musisz pamiętać ,że spalony triak ,czy przekaźnik to jest skutek ,a przyczyna może być gdzie indziej ,to znaczy sprawdź sam silnik. Bywa tak że zużywają się szczotki silnika i po komutatorze ślizga się plecionka szczotki.
Jeśli zmniejszysz za bardzo napięcie zasilania to jest możliwość że za którymś razem silnik nie ruszy i 'pójdzie z dymem". Manipulowanie napięciem zasilania przy tych silnikach jest nieefektywne i groźne dla silnika - mała możliwość regulacji, duże prawdopdobieństwo spalenia silnika. Jedyna realna możliwość poprawnej regulacji to falownik. Jeszcze jedno...
7 mrugnięć to brak obrotów silnika silnik zablokowany,szczotki silnika,wyjęta wtyczka zasilania silnika,uszkodzony triak zasilania silnika
Szczotki, Tachogenerator - licznik obrotów, triak silnika do sprawdzenia. Tacho i szczotki na silniku: https://obrazki.elektroda.pl/3483324300_... https://obrazki.elektroda.pl/8458054300_... Triak na module mocy. Coś w tym stylu:
Regulator na triaku nie nadaje się do regulacji obrotów silnika asynchronicznego.
Silnik był sprawdzany Tachometr też? Sprawdź na zwarcie triak sterujący obrotami silnika , jeśli pralka stała w wilgoci przemyj spirytusem wtyczki i pola stykowe modułu elektronicznego . To taka ? http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?pro...
Nie orientuje się dobrze w tych sprawach ale do szkoły też potrzebuję regulator obrotów i kupiłem na allegro. Wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/21_12260841... Jak chcesz to mogę wrzucić schemat i spis elementów.
W sumie brzmi to całkiem logicznie. Czyli potencjometrem ustawiamy obroty "teoretyczne", następnie mikroprocesor steruje triakiem tak, aby silnik wykonywał zadane obroty. W tym samym czasie osobny układ mikroprocesorowy mierzy prąd płynący przez silnik, i przekazuje wynik do pierwszego mikroprocesora, który zgodnie z zaprogramowanym schematem wysterowuje...
Koledzy napisali abyś sprawdził triaka w module !!! A Ty nic na ten temat.
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
Czy takie podłączenie pod uziemienie (PE) zamiast pod metalowy korpus silnika może powodować uszkodzenie triaka sterującego (ST BTA 600B) silnikiem w taki sposób, że brak regulacji mocy - zazwyczaj przy takim uszkodzeniu silnik kręci się na maksymalnych obrotach ? Pytanie gdze ten kondensator jest włączony? Za regulatorem triakowym? Jesli tak to przy...
Jest to typowy regulator fazowy na triaku. Możesz regulować obroty silnika,przy mniejszych moc napewno będzie mniejsza.
Napięcie zasilania nie pływa. Regulator testowałem na różnych silnikach i na każdym z nich to samo. Dodaj snuber RC 100n/630V i 47om 2W równolegle do triaka jak na rysunku od Gumisia.
Nie do zrobienia. Poza tym to nie potencjometr reguluje obroty tylko triak.
Rozumujesz prawidłowo.Można i tak podłączyć ale obroty będą duże. Podłącz tak 1- 240v 3-4 połączone 5- 240V obroty będą mniejsze a do sprawdzenia silnika bezpieczniej.
Proszę podpowiedzieć który z elementów układu elektroniki odpowiada za pracę triaka, regulacje obrotów, mocy silnika? Za regulację mocy silnika odpowiada mikrokontroler na płytce sterowania. miernik podłączony do przewodów wychodzących na silnik, po włączeniu układów pod napięcia 230V zapalają się 3 diody licząc od min. przy tym jest napięcie 29V,...
Jest to silnik szczotkowy więc najłatwiej będzie zastosować regulator na triaku np: https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Czy triak tutaj pomoże? Nie przy takim silniku. Są dostępne regulatory indukcyjne czyli dławiki z odczepami do takich silników.
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Może sprawdź dokładnie silnik wirnik i uzwojenia,możliwe że pobiera za dużo prądu i przez to uszkadza triaka.
Może ktoś ma wiedzę na temat płytki sterującej obrotami silnika. Triak i czujnik Halla sprawdzony. Został scalak. I tu mam problem. Nie da się odczytać wartości. https://obrazki.elektroda.pl/9533154900_...
Jak chcesz zrobić układ regulacji obrotów silnika na triaku, to poszukaj aplikacji np. na układzie U2008. Pozdr
Powodem niepowodzenia jest fakt, że są to dwa różne półprzewodniki: TIC 106 jest tyrystorem , a TIC206 jest triakiem. Maja różne układy sterowania.
E22 Zwarcie triaka silnika -obecność sygnału z tacho pomimo braku zasilania silnika Skoro triak jest zwarty to zasilanie musi być na silniku. Hehe, to są opisy z większości serwisówek. Ten, kto wie o co chodzi, od razu kapnie się, że chodzi albo o silnik, albo o elektronikę... :D Do sprawdzenia: - prądnica tacho oraz szczotki/zabezpieczenie silnika;...
Jeżeli tam jest wbudowana regulacja obrotów, to często triakiem. Przy dużym obciążeniu wiertarka bierze duży prąd. Chłodzenie triaka wewnątrz obudowy jest słabe i właściwie wymuszone tylko wentylatorem chłodzącym silnik. Jeżeli skojarzysz duży prąd triaka plus małe obroty czyli żadne chłodzenie... Samo zwarcie triaka powinno spowodować po prostu pracę...
W zasadzie do regulacji silników asynchronicznych nie powinno się używać regulatora fazowego na triaku, zmniejszenie obrotów wynika wtedy ze spadku momentu obrotowego silnika i obroty są bardzo zależne od obciążenia. Do redukcji zakłóceń proponowałbym dławiki w szereg z triakiem, o wartości ok. 300uH i odpowiednim prądzie pracy.
Podłącz ten silnik pod 230V AC, jeżeli będzie ok, to sprawdź przekaźniki od zmiany obrotów, a na koniec podstaw nowy triak sterujący silnikiem na module.
A ja podtrzymuje swoje zdanie - zaworami sterują triaki ;) W tego typu pralce przekaźniki sterują grzałką i kierunkiem obrotów silnika. Zaraz koło wtyczki od zaworów masz jakiegoś ACSa, po drugiej stronie płytki pewnie też coś jest. Tak na marginesie - ta pralka w ogóle działa? Rezystor bezpiecznikowy wygląda nieszczególnie.
Witam mam takie pytanko mam regulator obrotów na triaku do silnika komutatorowego i chciałbym go przerobic tak aby silnik startował jak najwolniej ! Może dodac diak Proszę o pomoc jak mogę to zrobic !
Niebieski przewód który idzie na triaka zwierasz z krótkim czarnym połączonym z silnikiem. Jak masz lutownicę to wystarczy połączyć cyną dwie nóżki triaka na tej małej płytce. Płytka wtedy nie steruje obrotami silnika
Powiem szczerze, że nie wiem skąd taka teoria ( możliwe, że gdzieś coś takiego przeczytałem- w internecie jest dużo błędnych informacji) Czy jeżeli ( przepraszam za upór ) stworzył bym takie "coś" to np silnik pracował by na 100% przez 1 sekundę a następnie przez sekundę jego wydajność wynosiła by 0% (coś jakby ktoś siedzial i bawił się włącznikiem...
Ten czarny element, który usilnie obwiniasz to triak. Może być dwojako uszkodzony. albo mieć zwarcie i silnik pracuje na maks. obrotach, albo mieć przerwę i odkurzacz w ogóle nie ruszy. Ale jak już go tak chcesz sprawdzic, to złącz jego dwie pierwsze (licząc od potencjometru) sąsiednie nóżki. Jeżeli faktycznie to wina triaka, to odkurzacz bedzie pracował...
Kondensator jest podstawą działania silnika! Przewód Z jest to uzwojenie pomocnicze, dzięki kondensatorowi silnik może wystartować inaczej trzeba by nim zakręcić bo by tylko buczał. Silniki indukcyjne działają dzięki wirującemu polu magnetycznemu, przy 2,3 fazach to nie problem ale przy jednej trzeba stosować kondensator przesuwający fazę i w ten sposób...
Wygląda na uszkodzenie (przebicie) triaka sterującego obrotami silnika znajdującego się na płycie z elektroniką.Uszkodził się w związku z zalaniem wodą silnika głównego.Jeśli czujesz się na siłach to wymień lub zleć komuś z doświadczeniem.Dla Twojej orientacji może mieć oznaczenie BTB lub BTA 16/600 BW. Pozdrawiam.
No to zostaje tda do wymiany a zasilanie na sterowniku jest ? a jak powinna kręcić to zasilanie z modułu wychodzi ? możesz na moment zewrzeć na triaku silnik powinien ruszyć pełnymi obrotami
Kombinuję z przerobieniem robota kuchennego który jest na napięcie 120V na 230V Robot ten ma sterowanie obrotów na triaku i zastanawiam się czy jeśli by przerobić elektronikę tak żeby można było ją podłączyć pod 230V czy to mogło by zadziałać? Silnik ma czujnik obrotów i elektronika by odpowiednio wyregulowała jego prędkość do zadanej prędkości triakiem...
obrót triak regulacja obrót triak triak regulacja obrót
livebox router bezprzewodowo lucas nissan rozdzielczość kamery internetowej
przetwornica 24vdc 12vdc tomtom przywracanie
Błąd P1145 w Citroenie Berlingo 2005 - Diagnostyka Stukanie na wolnych obrotach, ustaje po dodaniu gazu