Należy tylko połączyć obie anody ze sobą (nie z bramką).
Zewrzeć triaka anoda/katoda!
1. Diagnoza uszkodzonego elementu w Thyristor module - ciężko dostać zamiennik 2. Diagnoza uszkodzenia w Triac module - jest dość drogi w wymianie Oba moduły opierają się na triakach, żarówki paląc się robią zwarcie i uszkadzają triak, prąd zwarcia sieci energetycznej (setki amperów) często uszkadza inne elementy. To należy sprawdzić bez napięcia sieciowego,...
Jedynie co można w takim układzie zrobić, to sprawdzić czy nie ma zwarć. Od triaka do wyjścia zasilania siłowników. Musi coś przeciążać obwód. No i sprawdzić jakie wartości są owe oporniki zabezpieczające. Powinny być małe opory rzędu oma. Bo jeśli większe opory, to się przegrzeją. Inna sprawa to, czy to jest na pewno triak, jako element wykonawczy....
Tylko które wyprowadzenia modułu można zewrzeć bez żadnych konsewkencji? Ja Ci powiem z pamięci, a jak się zrobi bubu to będą pretensje :) Nie mam modułu przed sobą - jeśli prościej i bezpieczniej będziesz mógł zewrzeć triaka (które nóżki - z góry odsyłam do wiedzy ogólnej) to tak zrób. Jak zrobisz to przez żarówkę 100 czy 200W to jest większa szansa...
Sposób przeróbki jest identyczny - trzeba wylutować 3-nóżkowe elementy (tranzystory lub triaki) a następnie zewrzeć dwa pady - jeden od minusa z mostka, drugi idący na łańcuch światełek.
jeszcze małe pytanko które punkty na triaku trzeba zewrzeć - bramke i ..... ???
Często padają triaki, zwarcie A1-A2, pierwsza od lewej i środkowa nóżka.
Mała poprawka-nie 20 a 2M Ohm. Miernikiem KEMOT KT890 Toś pomierzył. Uch! :shocked!: No to może na 20MΩ przestaw multimetr i dokonaj pomiaru, skoro nie masz miernika upływności.
Elementem sterującym jest ten triak BTA16-600. Gdy zewrzesz jego anody, jeśli silnik jest sprawny to powinien ruszyć. Zastanawiam się tylko po co jest ten układ. Do regulacji prędkości? Gdzieś jest potencjometr regulacji? Jeśli silnik jest sprawny to nowy triak kosztuje kilka PLN :) diak eż przy okazji można wymienić.
Na koniec sprawdzania U lub V silnika (kierunkowe) dotykaj do złącza trafa, gdzie normalnie siedzi CT czyli pod 1,2,3 lub 4 a W silnika podepnij pod L2T trafa przy zachowaniu podpiętego między kablami U i V kondensatora (a przy odpiętej centrali). Teraz zasilanie pójdzie jak fabrycznie przez trafo na silnik. Jeśli i teraz silnik ruszy OK (a siłę będzie...
od razu wchodzi na obroty, tak jak podczas wirowania. Trwa to około 5 sekund, po czym wraca do stanu "uśpienia" Uszkodzenia szukaj w obwodzie tacho silnika lub triaka ( zwarty ).
Zewrzyj triak. Które dokładnie nóżki zewrzeć?
napisałem Ci jak połączyć aby świeciły ciągle. Należy wylutować triaki / tyrystory i zewrzeć na płytce dwa zewnętrzne wyprowadzenia tych elementów.
Może być zwarty triak lub zwarcie połączeń lutowanych, warto obejrzeć płytkę i ocenić bo chinczyk często robi takie błędy. Może też być uszkodzony czujnik temperatury w kolbie. Pomiary prawdę powiedzą.
Ale to masz teraz błąd, bo MOC3041 wymaga jeszcze dodatkowego rezystora pomiędzy bramką a wyjściem do obciążenia. Zobacz w karcie katalogowej. Czyli ogólnie to powinieneś podłączyć żarówkę do drugiego wyjścia triaka. I zewrzeć je wtedy rezystorem z bramką. Zalecam też stosowanie MOC3043, potrzebuje tylko 5mA do zadziałania. Dzięki czemu mniej będzie...
https://obrazki.elektroda.pl/7845357100_... Temat uważam za wyczerpany.
Usterka banalna, a triak okazał się dobry, dla nie wtajemniczonych... Układ bardzo prosty, silnik przez przekaźniki, które odpowiadają za kierunek obrotów i za podanie napięcia na silnik jest zasilany impulsowo przez triak z 230V, żeby sprawdzić układ najlepiej jest wylutować triaka i zewrzeć A1 z A2 triaka, poda się pełne napięcie na silnik... UWAGA,...
Wyniana diod i triaka pomogła.dziekuję.
sprawdz napięcie na C6, spróbuj zewrzeć triak "recznie" (np: śrubokrętem). po zwarciu triaka napiecie na C6 powino spaść praktycznie do zera. Wymienił bym też trafo. Jakie jest napięcie na palniku (powinno być w granicach 800V), jesli nie to wymień diody. ciekawe że nie ma tu opornika szeregowego :?
sprawdz jakie jest sterowanie na bramke triaka czy jak puszcza wiwówka jest napiecie .ale sądze że może być płyta uszkodzona. Dodano po 1 dla pewność możesz zewrzeć triaka dla pewność możesz zewrzeć triaka[/quote] Napięcie mierzyć pomiędzy bramka a stykiem F??. Zwarty triak to pełne obroty. Bleble napisał: "Sprawdź jaki prąd pobiera podczas tego momentu...
Fakt jest faktem iż jeśli wybuchł triak, zwarty jest tranzystor sterujący, to należy wylutować uszkodzone elementy i teraz jeśli na ścieżce podającej sygnał z procesora do tranzystora względem masy jest rezystancja do ok 500Ω oznacza to definitywne uszkodzenie procesora - zwarcie wewnątrz procesora. Świadczyć może o tym brak napięcia +5V zasilającego...
I to chyba będzie najlepsze wyjście :D Nie ma za co :)
Witam zwarcie triaka ,do wymiany Jakie zwarcie triaka? Moduł ewidentnie zalany wodą , zwęglone wyprowadzenia krawędziowe, spalony lub przegrzany opór drutowy 10 Ω czyli na pewno uwalona przetwornica napięciowa , po takich przejściach moduł złom.
czy nie robi się przerwa na cewce tacho Jeśli mnie pamięć nie myli to przerwa w obwodzie tachoprądnicy w tej pralce powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika. Tam jest silnik dwubiegowy - jeśli zarówno na rewersach i na wirówce są tylko maksymalne obroty to podejrzany jest triak (zwarty) lub jego sterowanie.
Nie bardzo cię zrozumiałem. To nie jest transoptor tylko optotriak ;) Co do rezystora zapomniałem o nim jest tam rezystor 1k na +5V. Na kolektorze nie dawałem diody (nawet w nocie dla MOC3021 tak jest) Jak zwał, tak zwał. Ale jeśli w rzeczywistości masz tam w szereg 1k to ok. A o żadnej innej diodzie niż LED w optotriaku nie pisałem.
Control board faulty (Triac short-circuited). Motor triac short-circuited (the washing pump runs uncontrolled at maximum speed). The washing motor runs at maximum speed and the alarm is displayed. Uszkodzona płyta sterująca (zwarcie triaka). Zwarcie triaka silnika (pompa myjąca pracuje w sposób niekontrolowany przy maksymalnej prędkości). Silnik myjący...
Zatem może triak zwarty jest no chyba, że na przekaźniku sterowanie grzałki.
Wyłącvznik klapy napewno OK. Znalezłem jeden przeczyściłem styki w programatorze i posprawdzałęm przejścia. Napięcie do traka dochodz (wcześniej pisałem że nie docghodzi ale zapomniałem zewrzeć hydrostat). I jeżeli zewrzeć triaka to silnik startuje na maksa. Pomóżcie.
Zewrzyj triak i bedzie bez regulacji
Ewidentnie do naprawy moduł sterujący. Prawdopodobnie zwarty triak zaworu aqua stop.
Uszkodzenie w module elektronicznym, zwarty triak.
Mam problem z odkurzaczem centralnym. Uszkodzeniu ulega cały czas triak - po jego wymianie jakiś czas jest dobrze i problem się ponawia. Zastanawiam się czy powodem uszkodzeń nie jest nadmiernie zużyty silnik. Komutator przeżył już dwie szczotki. Zastosowałem dodatkowy gasik, aby wyeliminować szpilki napięcia, ale nie pomogło. Jak się dowiedziałem całkowicie...
Przy siniku masz triaka. Zawsze można go zewrzeć . Końcówki od niego dochodzą do tej dużej płytki.Ale raczej trzeba wymienić tę płytkę 1600.0090.Powodzenia.
No to zostaje tda do wymiany a zasilanie na sterowniku jest ? a jak powinna kręcić to zasilanie z modułu wychodzi ? możesz na moment zewrzeć na triaku silnik powinien ruszyć pełnymi obrotami
Wady układu. 1. Moc wydzielana w triaku. Moc jest spora. Potrzebny jest radiator i odprowadzanie ciepła Moc wydzielana na stykach przekaźnika jest pomijalna. 2. Ograniczona odporność triaka na zwarcia w układzie. 3. Triak może załączyć z powodu przepięcia. Triak daje możliwość sterowania "fazowego", czego przekaźnik nie zrealizuje.
Przede wszystkim po załączeniu blokady, wszystkie pozostałe Triaki dostają zasilanie, a MCU włącza je poprzez podanie prądu na bramkę, więc zwarty Triak, będzie przewodził prąd a tym samym zasili pompę. Trochę inaczej wygląda to gdy mamy Aqua Stop na pokładzie.
Przy zwartym triaku tak się zachowuje silnik.
Może więc masz zwarty triak pompy spustowej.
Zbyt czuły obwód sterowania triakiem. Zewrzyj chwilowo diodę optotriaka i sprawdź czy dalej jest efekt mrugnięcia.
Najprawdopodobniej zwarty triak uruchamiający pompę spustową.
Zwarty triak sterujący silnikiem.
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
Zwarty triak na sterowaniu silnikiem
Ja obstawiam zwarcie triaka w sterowniku.
.....Jakiś czas temu spaliła mi się żarówka w sygnalizatorze świetlnym otwierania bramy..... Jaka to żarówka, napięcie i moc. ...Po wymianie triaka na BTA06-600C... Jeżeli piszesz " PO WYMIANIE NA BTA06xxx " to co było wstawione oryginalnie. ..... Problem jest taki że nie zależnie który z tych dwóch triaków zastosowałem to żarówka zawsze świeciła słabiej...
Istnieją dwa sposoby ponownego uruchomienia urządzenia: - możesz zewrzeć CEN do masy - lub możesz po prostu odłączyć i ponownie podłączyć zasilanie Oba powinny działać dobrze, wolę to drugie.
Trzeba by sprawdzić czy bramka jest sterowana z uP , być może usterka tkwi w obwodzie sterowania bramką ? uP steruje triakiem z PIN13 poprzez układ w którym pracują 3 rezystory , tranzystor i kondensator. Do tego do bramki bezpośrednio jest podłączony 1 kondensator. Możesz np wylutować PIN13 lub zewrzeć B i E tranzystora lub wylutować bramkę triaka...
Zwarty triak sterujący silnikiem w module
Wstaw triaka i warystor kupisz w elektronicznym>>> sprawdź od czego jest ten triak co spowodowało zwarcie schemat jest w bazie .
Masz zwarty triak silnika na module.
Uszkodzony ( zwarty ) triak na module sterujący zaworem .
Stawiam na zwarte triaki w zasilaczu głównym.
Przy uszkodzonym triaku zawór nie otworzyłby się w ogóle. Bzdura.Triak może mieć zwarcie i wtedy przewodzi a więc elektrozawór jest otwarty. Sprawdź triak czy nie ma zwarcia przykładając omomierz do elektrod tak jak zaznaczyłem na rysunku.Jeżeli będziesz sprawdzał na module podłączonym do instalacji pralki to wtedy odłącz elektrozawór. Jeżeli nie masz...
Jeżeli zewrzesz te dwa punkty(foto), grzałka jeżeli dobra, musi działać. Sprawdź triaka lub wymień, to tylko kilka złoty. http://obrazki.elektroda.pl/4723539100_1... I tak jak pisałem, neonówka jest podpięta równolegle do grzałki przez rezystor. No i pamiętaj, tam jest pełne napięcie sieci 230V!
Witam,kolega wyżej ma rację podejrzewam zwarcie triaka pompki pozdrawiam
Witam,uszkodzona płyta elektroniki prawdopodobnie zwarcie triaka elektrozaworu pozdrawiam
Co więcej w czasie sterowania żarówki ślicznie widać jak każda połówka sinusoidy się zmniejsza (widać krokowe załączanie jak na dłoni i poprostu jest przerwa pomiędzy zerem a punktem załączania - bez takich dodatków jakie widać powyżej na triaku sterującym silnik) Żarówka to czysta rezystancja, natomiast silnik zawiera indukcyjność więc to normalne....
E5 błąd silnika lub sterowania nim może triak zwarty jak była awaria silnika.
Sprawdź tachoprądnicę silnika, ale na wtyczce przy module. Wygląda na problem z kontrolą obrotów, a może coś nie jest tak z magnesem lub z jej cewką albo triak jest zwarty. Pralka nie wyświetla żadnych błędów? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Witam Pewnie kolega triaka zwarł tymi operacjami.
pomiędzy triakiem i prockiem są tylko rezystory i warystor. Warystor jest pomiędzy triakiem a odbiornikiem , nigdy pomiędzy procesorem a triakiem . Wydaje mi się że zwarty triak uszkodził port procesora .
Być może zwarty triak sterujący elektrozaworem. Czy hydrostat reaguje na ciśnienie w wężyku?
A opornik w szereg z transformatorem nie ograniczy prądu rozruchowego? Triaki i tak mają spory prąd impulsowy. Tylko, że opornik będzie się grzał. Nie jest to dobry pomysł. Rezystor szeregowy stosuje się gdy ładujemy stosunkowo duże kondensatory elektrolityczne od zera napięcia na nich. Czyli rozruch większości obecnych urządzeń mających zasilacz impulsowy...
...bramkę zewrzeć z anodą np śrubokrętem , żarówka powinna się zapalić. Po zwarciu anody z minusem zasilania żar. zgaśnie - triak jest dobry. Wtedy oczywiście będzie do śmieci.
Sprawdź czy nie dostał zwarcia triak sterujący silnikiem programatora (schemat na str. 8, silnik oznaczony jako TIM)
Z rysunku widze że triak już jest spalony wiec zewrzyj te ścieżki triaka które są najgrubsze ,odkurzacz powiniwn zastartować. Powodzenia
Zobacz, czy magnes z tyłu silnika nie odkręcił się. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... lub ew. triak ma zwarcie (elektronika- na radiatorze). Pozdrawiam.
1. Naprawdę niezbędne jest PE na lampach LED-owych? Nie orientuję się w przepisach, czy w oprawach 24V jest potrzebny PE (Musi się ktoś inny wypowiedzieć)... Ale pewnie zasilacz będzie potrzebował PE, czujnik PIR (zależy jaki zastosujesz...) 2. Wszystkie czujki mają chyba przekaźnik? Musi zewrzeć i rozewrzeć. Niektóre mają TRIAK wewnątrz i wtedy trzeba...
Obserwacji, tzn ? Wylutuj triak i sprawdź opór pomiedzy anodami. Powinien byc nieskończenie duży. Jeżeli masz miernik z buzzerem, pisk bedzie oznaczał uszkodzenie triaka. O ile dobrze podłączyłeś, objaw pasuje do zwarcia triaka.
ma kilka prób wskoczenia na wirowanie Zwarty triak silnika lub uszkodzone tacho.
Nie podoba mi się ten dźwięk. Jedne brzęczą inne mniej. Dominik, przypadek zwarcia triaka po przepaleniu cewki tego elektrozaworu, nie jest czymś dziwnym. Nie miałeś? Toś chłopie mało widział :)
Co do tyrystora i triaka: Jak na pewno wiesz, tyrystor (dioda sterowana) czy triak (podobnie jak tyrystor ale w obie strony) przewodzą wtedy, gdy w obwodzie bramka-katoda (w triaku bramka-"dolna" anoda") popłynie prąd. Może to być krótki (w stosunku do półokresu napięcia zasilającego) impuls. Jego minimalną długość określa producent dla danego modelu....
Prawdopodobnie jest uszkodzony na płytce z elektroniką triak sterujący grzałką - zwarty. To w pierwszej kolejności do sprawdzenia.
Jak świeci na maksa to na 90% zwarty triak. Pomierzyć i wymienić. Powodzenia.
Oglądałem rozwalone triaki -bez zwarcia wielokrotnie, czasem przyczyna jest zwykła wada materiału (triak)a czasem przegrzanie, rozumiem jednakże wątpliwości...miałem przypadek pracy takiej pralki przy 380 (!!) voltach-wszystko wytrzymało -oprócz pompy, wytrzymuja zablokowanie na 24 h a nie znoszą wyższego napiecia. Osobiscie wymieniłbym silnik pompy...
Myślę że widziałem już wiele przypadków, ale każdy jest ZAWSZE indywidualny. Proponuję polecać kolegom standardowe przykłady uszkodzeń. W tym przypadku proponuję zewrzeć właśnie triak, celem ustalenia czy w ogóle silnik się obraca( powinien wchodzić na wirowanie). A dopiero później inne diagnozy.
Już nic nie wymyślisz. Zwarcie triaka uszkodziło procesor; moduł na złom. Koniec kropka.
Triak bankowe zwarcie!
Zewrzeć z sąsiednim padem kondensatora, pamiętaj o wymianie triaka.
Witam, (at)mrice czy te blokada w przypadku zwartego triaka (chyba o tym piszesz) przebity triak sterujący Nie powinna "strzelać" cały czas, uniemożliwiając normalnie pierze Oczywiście tylko pytam, może znów coś źle kojarzę.
To wygląda na zwarty element wykonawczy - triak lub przekaźnik.
Wrzuć dokładne zdjęcia obu płytek z obu stron, bo na tych, to słabo widać. Tak na początek do sprawdzenia zapewne jest to triak (na radiatorze), no i koniecznie wszystkie półprzewodniki i rezystory. Mi to wygląda na zwarty triak, jeśli on ma zwarcie, to na pewno w obwodzie bramki ma diak-a, którego tez trzeba wymienić. Tym bardziej, że jak piszesz po...
Mam pytanie odnośnie triaka. Zastanawia mnie co się dzieje w przypadku spalenia na skutek przegrzania. W MOSFET to wiem że jest koło fortuny przy uszkodzeniu, i może się zewrzeć lub rozłączyć trwale. Ale jak jest w triakach? Za informację jak sprawa wygląda w tranzystorach bipolarnych też będę wdzięczny.
Dziś znalazłem wreszcie 10 minut i wygrzebałem pralkę z kąta. Sprawdziłem płytkę -nic niepokojącego optycznie nie wykryłem, sprawdziłem na krótko silnik i kręci. Znalazłem kiedyś na forum podpowiedz by zewrzeć triaka lecz dalej nie kreci. Na stabilizatorze 7805 na wejściu jest 8.98V z jednej a 4.96V na wyjściu Co jeszcze mógł bym zbadać. Poniżej fotki...
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
Tak zwarty triak tak się zachowuje.
Witam Możliwe, że zwarty triak silnika, choć zaczynać prać oznacza, że powoli kręci się bęben. Dwa razy zawiruje i pralka przestaje chodzić. Powinna pokazać błąd.
Dzień dobry a ja myślę że to uszkodzona płyta mocy zwarcie triaka [uszkodzony element sterujący] wyjąć elektronikę wydłubać triaka sprawdzić wstawić nowego i będzie ok powodzenia
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
2. Jeżeli zwarłeś triaka i silnik ruszył z "kopyta", to znaczy, że modulik dostaje zasilanie i raczej jest OK., zwłaszcza, że wymieniłeś i triaka, i TDA 1085C. Jak zwarłeś triak i silnik ruszył tzn że to nie wina programatora tylko modułu. Modulik dostaje zasilanie ale na silnik przez szeregowo włączony triak, ale czy tda dostaje zasilanie tj. czy...
Skoro grzałka działa na FULL, to masz zwartego triaka. Musiało się uszkodzić podczas ostatniego uruchomienia, jak miałeś zwarcie. Do sprawdzenia triak od grzałki, zapewne ma zwarcie.
Sprawdź triak na zwarcie.
Witam - może regulator obrotów jest uszkodzony ( triak ma zwarcie ) proszę sprawdzić multimetrem przejście pomiędzy czarnym - niebieskim oraz czarnym - białym i niebieskim- białym ?
Układ jest bardzo prosty. Na 99% masz zwarty, spalony triak.
dokładnie brzmi tak - przerwa siłownika woskowego zaworu suszenia - elektronika lewa zwarty triak program skacze na koniec 300 sek. odpompowania - pomiar napięcia na triaku !!!
Prawdopodobnie uszkodzony moduł (stale wysterowany triak lub zwarty triak sterujący pompą) może być też zatkany hydrostat.
Podaj napięcie prosto na szczotki powinien ruszyć. Jak nie to silnik. Jak ruszy to masz problem w zasilaniu lub sterowaniu. Zwolnij, to nie jest silnik DC z magnesami trwałymi. Wiem, wyjaśnij tylko jaki ma to znaczenie? Bo silnik szeregowy też pójdzie na DC. Na krótko chodzi. Czyli nowy triak wadliwy? Zewrzyj triaka. Jak ruszy to on lub jego sterowanie....
Sprawdź czy triak sterujący pompą nie ma zwarcia.
Wylewa ok, jak zbocznikuje wejście z tacho 68ohm - pierze ok, do wirowania muszę zewrzeć jeszcze mniejszym. Jeszcze daję radę ale niemożliwie upierdliwe... Aha, kiedyś namiętnie raz w miesiącu wyświetlała F01 - zwarty triak, ale był ok. Grzebałem, grzebałem, nic nie znalazłem, ale na pół roku przestała, a teraz to:(
zewrzeć triak sprawdzić triak zewrzeć pralka triak zewrzeć
cewki syrena skoda fabia kontrolka oleju instrukcja serwisowa drukarki canon
security toyota kompresor lodówkowiec
Jak zdemontować panel radia Samsung MM-C8? Światła mijania nie działają w BMW R1150 2005