Dodajesz przerwanie od przepełnienia timera i w nim zliczasz ilość przepełnień. Reszta to już matematyka. Przykłady: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Aż mnie trzęsie,jak czytam takie posty. Dobrac się,wymienć,zasmarkać... Co wymienić?Ceramiczną płytkę z naniesionymi warstwami rezystancyjnymi?Skąd ją weźmie? Miałem dziś taką mazdę na warsztacie i zdjąłem charakterystykę przpływomierza.Przyżąd podaje wartości min i max,więc ja tez tak podam. Napiecie na kablu sygnałowym. Obroty silnika 1300- 2,2V do...
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
https://www.youtube.com/watch?v=ttZY83bY... Czyli od 180 do 270. W.g tego regulowałem dawałem około 230 -240stopni. Dodano po 21 Jak rozrząd chodził na 0 kąt wtrysku to trochę dziwne żeby miał pracować na -2.2 Wiem zakres regulacji jest duży zależy co za silnik autor ma. Dlatego interesuje mnie kąt trwania wtrysku u autora. Jak przeczyta temat co podałem...
Ponawiam zapytanie o damos. Jeśli chodzi o SOI to wywnioskowalem że jest tzw limiter inaczej mówiąc "kąt zakończenia wtrysku" i od tego sterownik odejmuję czas (kąt) trwania wtrysku i obliczone wynik to SOI. Czy dobrze rozumu je? Ale jak to ugryźć? I jak się ma wtrysk wstępny? Czy jeżeli zmienię limiter to czy się nie nałożą?
tylko po prostu chodziło mi czy z tym paskiem wszystko okej jest. Dobrze jest u mnie też nie leży dokładnie na środku górnej zębatki. Rolka prowadząca i dociskowa robią swoje -nie spadnie ha ha! Napinacz też prawidłowo. Jak mnie pamięć nie myli to znaczniki co dwa obroty się pokrywają -to jest najważniejsze -znaczniki muszą się pokrywać one są na dole...
Monowtrysk czyli wielopunkt ze wspólnym sterowaniem - wszystkie wtryskiwacze chodzą jednocześnie. Takie samo sterowanie jak w przypadku silnika na wtrysku jednopunktowym choć czasy mogą być różne. Proponuję zmienić program by pokazywał czas jednego wtrysku a dopiero wtedy wyliczać czas trwania wtrysku w ciągu 1 sekundy
Witam po raz kolejny. Buduje komputerek samochodowy przy użyciu atmega8 i walczę teraz ze zliczanie czasu trwania stanu wysokiego na wejściu int1. Dążę do tego żeby zliczać sobie ilość spalonego paliwa na danym dystansie. Resetuje wskazanie i będzie zliczał spalone paliwo aż do kolejnego resetu. Podłączyłem wtrysk poprzez diodę =>rezystor=>transoptor=>bramkę....
Pochwal się blokiem pomiarowym 4 silnika To wiele wyjaśni. Jak przeczytasz ten długi temat co ci podałem to wiele zrozumiesz albo i nie. Dodano po 1 Zapewne kont synchronizacji ustawiony na zero i myśli że tak powinno być? Ile kont "trwania wtrysku" obecnie wynosi?
Grupa 4 pole 3 to kąt wtrysku ale nie początek tylko wartość kątowa trwania. Zależna od wielu rzeczy. To taki odpowiednik czasu wtrysku ale bardziej zależny od kilku czynników. Temperatura paliwa (czym zimniejsze tym kąt większy bo paliwo o większej lepkości) , od obciążenie widomo większe obciążenie dawka większa czyli kąt, synchronizacja wałka (czyli...
Mam problem z sinikiem : mianowicie ciężko go odpalić i strasznie trzęsie silnikiem. Jak się rozgrzeje to przechodzi, ale podczas jazdy na niskich obrotach przy wciśnięciu na gaz zaczyna szarpać. Diagnostyka VAG-iem wykazała następujące błędy: 028906124C saugediesel v04 -przekaźnik świec żarowych-J52 -przerwa lub zwarcie do masy- błąd sporadyczny; -kontrola...
Wiat, Nie wiem czy to "Monomotronic" jest to 1.4 12v zintegrowany elektroniczy zapłon i wtrysk 1pkt (singlepoint) posiada równierz centralke elektroniczną sterującą w/w funkcjami określając czas trwania wtrysku i kąt wyprzedzenia zapłony (tyle wyczytałem z danych tego auta)
EDC Eletronic Diesel Conttrol Elektroniczna regulacja silników ZS Ogólna nazwa elektronicznych systemów sterujących stosowanych w silnikach wysokoprężnych. W systemach tych regulowane są za pośrednictwem siłowników i zaworów elektromagnetycznych następujące parametry: początek tłoczenia paliwa, wielkość dawki paliwa czas trwania wtrysku, ciśnienie wtrysku....
DIAG - masz rację w tym co piszesz. Ciśnienie paliwa w listwie zasilającej wtryski jest zmienne i zależy od podciśnienia. Ale czy w ECU znajdziesz informację o parametrze. Gdyby tak było, potrzebna jest fabryczna stała wtryskiwacza i po skorelowaniu z długością trwania wtrysku i z panującym przed wtryskiem ciśnieniem paliwa można już obliczyć faktyczną...
Witam. Chcę rozpocząć dyskusję na temat sposobów pomiaru czasu wtrsku w układach wtryskowych benzyny w samochodach. Sam jestem na etapie doskonalenia pojektu komputerka paliwa, który zamieściłem na elektrodzie. Ogólnie są trzy rodzaje sterowania stryskiwaczami: a)Metoda zasilania pojedynczym impulsem: Wtej metodzie sterowanie odbywa się włączając klucz...
Ważny jest jeszcze moment wstrzykiwania paliwa i czas trwania wtrysku. Żeby było ciekawiej to w przypadku niektórych silników by uzyskać moment 400Nm przy 1000Rpm potrzeba 75mg paliwa a naprzyklad przy 2500Rpm wystarczy go 70mg. Ale najprościej: wciskasz pedał gazu, otwierasz przepustnice, przez przepływomierz albo czujnik ciśnienia w kolektorze przepływa...
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury zasysanago powietrza ( dwa w jednym ) znajduje się na obudowie kolektora dolotowego poniżej przepustnicy. Odpowiedzialny jest za podawanie informacji o podciśnieniu w kolektorze oraz temperaturze. Podciśnienie to jest też uzależnione od ciśnienia atmosferycznego. Przy braku informacji z...
To wskazuje na to że silnik dostaje zbyt mało paliwa.Po zdjęciu wtyczki czujnika temp. sterownik "widzi" niską temperature i zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa. Przyczyna może leżeć w pompie paliwa (zbyt male ciśnienie, powinno być 3+/-0,2 bara), filtr paliwa -zapchany lub w układzie wtryskowym - inne czujniki z których jest ustalany czas trwania wtrysku...
Wtryski przy 2.5tdi pracują na wyższym ciśnieniu.Dlatego pompa wtryskowa od 2.4d słabo ogarnia. Za długo trwa wtrysk paliwa i leje. Za tydzień wymienia kompletny tłokorozdzielacz z 9 na 11 z falą, spec od pomp powiedział że ma ogarnąć.
(at)robokop Silniki dwusuwowe z wtryskiem bezpośrednim takie jak słynny Ditech i E-Tec Rotaxa potrafiły zbudować ładunek uwarstwiony, jednak zostały wyparte przez jedną kwestię - ograniczenie mocy. Obecnie stosuje się wtrysk w kanały przelotowe (jak słynny KTM TPI) który umożliwia tworzenie "uwarstwienia" w zakresie obciążeń częściowych poprzez opóźnienie...
Z jego wypowiedzi wynika jasno ze ma tylko rozrząd do wymiany -wymienić i tyle. "wymieniać auto bo brudne -też można". Wymiana rozrządu to wymiana: paska rozrządu, rolki prowadzącej, napinacza i pompy wodnej w Golfie V to coś około 2500PLN do 450PLN za części (pasat podobnie bo silniki takie same w większości). Koszt takiej wymiany to około 300PLN do...
Wybacz nie dostałem wiadomości od Ciebie. Wykorzystuje ICP i konfiguruje go na zboczek opadające. gdy wykryje te zbocze przestawiam ICP na zbocze rosnące i odejmuje jedna wartość od drugiej. I masz czas trwania jednego wtrysku Następnie sumujesz te impulsy aż inny timer wywoła przerwanie ( w moim przypadku ci 1s). Potem to już tylko obliczenia.
Witam, problem dotyczy Scenica z 2000r z silnikiem 1,6 16v. Po zatankowaniu paliwa silnik zaczął nierówno działać. Tak jakby nie działał na jeden cylinder. Cewka, przewody, świece wydają się być dobre, podpinałem komputer i nie wskazał wypadania zapłonu na żadnym z cylindrów. Dlatego raczej podejrzenia padły na wtrysk. Patrząc na wykres czasu trwania...
Odczyt danych silnika niepracującego w czasie kręcenia silnikiem, Silnik 2,0Hdi RHY 2001 Wraz z awarią silnika Przestały działać centralne zamki i podnoszenie szyb. Obroty silnika 160 Napięcie zasilania 12,8 Status sterownika Zablokowany Układ elektr Otw Sygnał blok. odjazdu Sprzężony Synchronizacja wałka rozrz. OK Ciśnienie zmierzone 30 Mpa wymagane...
Podejrzewam że strojenie LPG jest niewłaściwe. Chciałbym trochę pojeździć tylko na PB a potem na LPG i porównać adaptacje. Korekty długoterminowe to tylko jedna liczba. ...i nic więcej się w sterowniku nie zmienia. Ta liczba to mnożnik czasu wtrysku (czyli współczynnik skalowania statycznej mapy paliwa). W niektórych sterownikach jest kilka korekt,...
Witam. Prosiłbym o pomoc w niżej opisanej sprawie. Napisałem własną procedurę do obsługi wyświetlacza LCD z Opla Astry F. Sterowanie odbywa się przez magistrale I2C. Program ma działać na procku 89c4051. Problem tkwi w tym, że gdy w pętli głównej - bo tylko w niej używam transmisji I2C - wysyłam dane do LCD, a w tym czasie włączy się przerwanie np....
Witaj, dzięki za odpowiedź. Powód jest prozaiczny - 019PB zachowuje się dziwnie - na oryginalnym flashu jest wszystko okej. Wystarczy natomiast zmienić choć jedną wartość - i ECU nie działa tak jak powinno Sumy kontrolne policzone i poprawnie. Po modyfikacji softu i włożeniu komputera do samochodu, po przekręceniu kluczyka ECU nie odpowiada - nie uruchamia...
Znalazłem opis sytuacji: "Lampka kontrolna układu elektronicznego silnika * Świeci się przy włączonym zapłonie i podczas rozruchu. Gaśnie w chwilę po uruchomieniu silnika. Czas trwania wtrysku, bieg jałowy i odcinanie dopływu paliwa są sterowane elektronicznie. Zapalenie się lampki podczas jazdy wskazuje na usterkę. Układ elektroniczny przełącza się...
Nie, Dokładnie tak jak napisałem. DF436 Przebieg procesu spalania nieprawidłowy Zapamiętany 1.DEF Opóźniony zapłon KONTEKST POJAWIENIA SIĘ BŁĘDU Indeks Oznaczenie Wartość PR312_FF CIŚNIENIE W KOLEKTORZE 606.200000 mbar PR041_FF CIŚNIENIE DOŁADOWANIA 103.000000 mbar PR064_FF TEMPERATURA PŁYNU 76.875000 °C PR058_FF TEMPERATURA POWIETRZA 19.375000 °C PR074_FF...
Dla Krissa z dafa albo psedo dafa .Jako kto pracujesz w dafie? Układy wtrysku z pompami jednosekcyjnymi sterowanymi elektronicznie Pompy wtryskowe tego typu pracują według podobnej zasady jak pompowtryskiwacze. Każdy cylinder silnika posiada oddzielną pompę wtryskową połączoną krótkim przewodem 3 z wtryskiwaczem 2 (rys. 6). Poszczególne pompy napędzane...
Jeżeli ten zawór rzeczywiście steruje się PWM(czasem włączenia) to popieram pomysł podłączenia go pośrednio pod wtryskiwacze. W ten sposób jest zrobina instalacja wtrysku gazu. Zapewni to najlepsze parametry pracy silnika zarówno na gazie jak i na benzynie). Problemem napewno będzie zrobienie sterownika(układu pośredniego). Jeżeli ktoś się boji to...
Raczej nie programuje się dawki w pompie adblue Dawka zależy od wtrysku są trzy rodzaje wtrysków zależy od pojemności silnika wtryskiwanie trwa 120s i wtrysk dawkuje ilość mocznika
Zdaje się, że czas trwania impulsu jest proporcjonalny do czasu/dawki wtrysku, tak przynajmniej wynika z linków które podałem.
Prościej? W tym wypadku po doprowadzeniu sygnałów sprawdzam tylko czas trwania stanu niskiego na wtryskach i licze impulsy z prędkościomierza. Nie jest to zbyt skomplikowane. Swoją drogą nie interesowałem się CAN'em. To rzeczywiście łatwiejsze od mojego rozwiązania?
Witam. W moim projekcie zużucie gazu jest obliczane również na podstawie impulsów z wtryskiwacza benzyny. ECU (sterownik wtrysku) w samochodzie do ustalenia dawki paliwa potrzebuje informacji miedzy innymi o temperaturze silnika, o obrotach wału korbowego i prędkości pojazdu, o obciązeniu silnika (z czujnika podciśnienia, jeśli jest), o składzie mieszanki...
Ten błąd mówi o problemu z dostarczeniem mocznika do wtrysku. Czyli przewody elektryczne zobacz styk ramy od tyłu tłumika te które idą na czujniki np. Różnicowy. Przewody elektryczne między pompa a komputerem edc -rzadkość. Zaglądnij kamera do wnętrza tłumika. Wypadało by zrobić test wtrysku. I Sprawdzić przewody doprowadzające AdBlue. Uszkodzona pompa. Przeprowadziłem...
Ja kiedyś założyłem nowe wtryski i z 4szt., 2szt. były wadliwe. Ale trochę trwało zanim do tego doszliśmy, bo wtryski wymienione i nikt do tematu nie wracał.
Wtryskiwacz jest zasilany stale plusem a sterownik podaje impuls masy o określonym czasie trwania i otwiera wtryskiwacz
Licze na pomoc osób ktore wykonaly takie projekty, przesylam procedure obliczania aktualnie spalonego paliwa: $regfile = "m48def.dat" $crystal = 8000000 $lib "LCD-pcf8833.LBX" $include "color8x82.font" $baud = 38400 Config Timer1 = Timer , Prescale = 1 Config Graphlcd = Color , Controlport = Portd , Cs = 5 , Rs = 6 , Scl...
witam robiłem test przelewowy wtrysków trwał 4 minuty oto wyniki... wtrysk 1 - 55ml wtrysk 2 - 35ml wtrysk 3 - 30ml wtrysk 4 - 32ml wtrysk 5 - 38ml wtrysk 6 - 48ml co o tym myślicie????
cytat : Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik...
Witam!! a czy do wyprzedzenia zaplonu potrzebna jest mapa w pamieci czy mozna to zrobic algorytmem?? Dla najprostszych silnikow mozna by zastosowac proste algorytmy, lecz tak jak to szymtro napisal najszybszym sposobem określenia zapłonu jest poprzez tablicę a takze najlepszym sposobem, gdyz: 1. Charakterystki w modulach sa bardzo rozbudowane, wszystkie...
Od jakiegoś czasu auta muszą być wyposażone w system diagnostyki pozwalający okreslić czy samochód zanieczyszcza środowisko z powodu uszkodzenia kluczowych dla emisji spalin czujników. Kazdy mechanior ma mieć możliwość sprawdzenia która sonda w wydechu padła by samochód jak najszybciej przestał truć Producenci muszą umieszczać w tym protokole dane o...
Radość będzie gdy przyjdzie wyjąć ten wtrysk .Obejrzałem filmik , w ten sposób to można to uszczelnienie dopiero zepsuć , jest do tego przyrząd można go zamówić u tokarza i wkładanie tego uszczelnienia trwa chwilę .
Witam Od razu powiem że przeczytałem przez niedziele chyba wszystkie posty na ten temat. Jest ich masa i większość dotyczy albo innego przypadku silnika albo odpowiedź brzmi "bylo na forum poczytaj". Auto jeździ normalnie pali normalnie jak zimne, jak rozgrzeje się dobrze do 90°C to po chwili postoju (3minuty) nie zapali,możesz kręcić aż aku padnie...
Po włożeniu wtrysków powinien zagadać, ale dobrze jednak wprowadzić wtryski do PCM, wykasować wartości wyuczone i niech sobie zrobi samoadaptację. Ostatnio ktoś walczył z 2.0 ( Ford - nierówna praca, klekotanie ) dopiero kodowanie i samoadaptacja, która powinna trwać 20-30 km, a u niego trwała 300km zmieniła zachowanie samochodu.
Trochę to trwało, ale jednak. Wtryski zregenerowane, mam karty charakterystyk, Turbine też dałem do warsztatu, okazało się, że na wysokich obrotach puszczała olej od tyłu. Zregenerowali turbiną. Problem nadal pozostał, czyli dymi co jakiś czas, czasem kilka razy dziennie, czasem przez 2,3 dni nic nie dymi. natomiast bierze olej na potęgę, przejechanie...
Otóż gazownik ze Staga stwierdził, że Nexia ma asynchroniczne dotryski, które uruchamiają się (czasem? przy przyspieszaniu?) przy zimnym powietrzu. Że benzyna wówczas całkiem nie odparowuje, trzeba jej więc więcej. Czytałem potem w Internecie o tych asynchronicznych dotryskach. Ponoć nadmiarowa benzyna częściowo zbiera się w kolektorze, a potem powoli...
A ja przeczytałem wszystkie Twoje dwanaście postów i wiesz co się dowiedziałem na dzisiaj? Że bardzo mało jeszcze wiesz, ale skoro zabrałeś się za krytykę innych, to proszę zobrazować w oparciu o szybkozmienne parametry pracy silnika, kwestię ilości zużytego paliwa podstawowego w odniesieniu do obciążenia silnika w funkcji obrotów. Bo na dzień dzisiejszy,...
Twoim problemem jest regulacja lpg.Masz zbyt uboga mieszanke gazu na biegu jałowym,przez co komputer benzyny wydłuża czas wtrysku Pb ,zwiększ skład Lpg na jałowym ,aczs wtrysku PB powienien ci spaśc -no chyba że długo to trwało i adaptacja sie rozjecha.
Przepraszam że się wtrącę ale sygnał pwm jest przebiegiem prostokątnym o zmiennym wypełnieniu i stałej amplitudzie a wykres pracy sondy lambda w tym silniku(sonda cyrkonowa) jest sinusoidą. Pomiarów z powodzeniem można dokonywać dobrej klasy multimetrem(oczywiście nie takim za 20 zł) Ten parametr zwany kenfeld(wartość 128przy poprawnej pracy)to jest...
"Jeżeli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny (lambda=1)sonda lambda wyśle sygnał o napięciu 0,5V," Powyżej jest wykres, gdzie ta pionowa prosta jest od 0,8V do 0,1V. W przyrodzie nie ma czego takiego jak pionowa charakterystyka przełączania, on jest bardzo stroma ale jednak nie pionowa i idealnie dla lambda=1 (dla izooktanu) napięcie wyniesie...
Piszesz że nie sztuka oddać auto komuś do naprawy i wybulić kasę, to sam napraw. Co myślisz że ci którzy dysponują profesjonalnym sprzętem biorą kasę za zgadywanie??? A co do artykułu to brak słów. Najlepiej napisz do nich i zaptaj jak przy pomocy komptera w aucie, sprawdzić rzeczywistą dawkę wtrysku dla wybranych ciśnień i czasów trwania (w miarce...
Jeśli są to logi w 000 BS to nie ma żadnego problemu. Jeśli zaś są to logi grupy 000 w trybie Meas. Blocks to może być właśnie problem z wartością kąta wtrysku. W takich temperaturach to normalne zachowanie się silnika, że wchodzi na wyższe obroty - kąt wtrysku jest mechanicznie przyspieszany za pomocą wskazań z G62 co powoduje, że sterownik silnika...
Ja robiłem niedawno test przelewowy wtrysków na silniku sterowanym fordowskim IDS-em (Ford Transit 2,0 tdci). Jednak test IDS-owy odbiega od przyjętej praktyki trzymania silnika podczas testu tylko na wolnych obrotach - silnik miał kilka razy zmieniane obroty, dwa razy był zdrowo przegazowany (tak na oko pod 4.000 obrotów - już leciałem zgasić silnik,...
witam. zdjecia instalacji sa tutaj Odpalam auto na benzynie! (centralka wylaczona) i mam wrazenie ze slysze charakterystyczne "pyrkanie" !!. (to mozliwe !! ??) Wlaczam centralke i wciskam gaz, silnik byl nagrzany wiec slysze elektrozawor, gaz sie wlacza. Praca silnika taka sama !!. Nie slysze nic charakterystycznego. Wiec na zywca wyciagam bezpiecznik...
W Tdi PD wskaźnik zużycia paliwa to naprawdę wskaźnik. Jego wskazania zależą od: lepkości paliwa (niby korekta temperatur jest ale to za mało) ustawinia wałka rozrządu (kąt synchronizacji) Stanu samych pompek. Generalnie komputer wylicza dawkę na podstawie kąta wtrysku i jego długości trwania oraz temperatury paliwa. To sporo zmiennych do uwzględnienia....
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
W pająku nie ma oleju, sprawdzałem, filtry były mocno brudne, dziwne bo po 6500 km ledwo. Dziś jestem na serwisie, wstępna diagnoza, że ciśnienie w układnie paliwowym jest za niskie. Diagnoza trwa dalej i będzie to albo wtrysk (lub wtryski) albo pompa wysokiego ciśnienia.
Autor tematu nie raczył napisać o roczniku, wersji auta, instalacji LPG itp Sam sobie już odpowiedział: ... fakt że jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrach na gazie ale dlatego iż kończą się wtryski. Ale jak widać Zgaduj-zgadula nadal trwa.
Tak dla potwierdzenia że dobrze myśle. Zrobiłem test przelewowy ciepłym silniku, czas trwania 2min, bieg jałowy. Chyba wszystkie wtryski nie zmieściły się w normie. Wtryskiwacz 1 - 120ml Wtryskiwacz 2 - 110ml Wtryskiwacz 3 - 90ml Wtryskiwacz 4 - 95ml Oczywiście notuje mi błąd P1112 (sygnał zbyt niski )
Witam. A uszczelniacze zaworowe? Jak stoi przez noc to te kilka kropel oliwy spłynie. Nie zawsze ten dym czuć olejem - jak go mało w dodatku. Ale lejący wtrysk i padnięte świece dają podobny efekt tylko że on trwa ciut dłużej niż "moment" Pozdrawiam.
Witam, pacjent Opel Astra H 1.7 CDTI. Robiłem test przelewowy i nie do końca wiem, czy wtryski są dobre, czy do wymiany. Dodam, że test trwał 10 minut. Poniżej zdjęcia. Proszę o pomoc.
Mój problem został rozwiązany poprzez wymianę jednego wtryskiwacza, trwało to troch długo ponieważ mechanik na pewniaka włożył używany wtrysk wcześniej go nie sprawdzając dlatego problem trwał dalej i spędzał sen z powiek. Problemem był wtrysk który dawał mieszankę na przelew zamiast wtryskiwać ja w komorę spalania. Samochód działał na zimno ponieważ...
U mnie to trwa do 3 sekund wymieniłem już wszystkie możliwe czujniki wtryski 2 x sprawdzane ponownie zamontowane nowa turbina intercooler koło wału korbowego filtry olej wszystkoo co mi przyszło do głowy i dalej bez zmian dodatkowo jeszcze kopci na czarno. Nie mam już pomysłu co z tym robić PS jeszcze raz po paru tysiącach wymieniłem znowu napinacze...
nie uwzględniałem. Nie wiem czy są takowe w ogole, a poza tym ja liczę czas trwania impulsu sterującego - czyli masy. Myślę, że bez oscyloskopu w samochodzie się nie obejdzie...
2. chwilowe zużycie paliwa w czasie jazdy (L/100km); 3. chwilowe zużycie paliwa w czasie postoju (L/h); 5. prędkość średnia; 6. prędkość maksymalna; Drogi kolego... mógł byś mi rozwinąć bardziej temat powyższych punktów. Chodzi mi o wzory, mam np. Stałą drogi (ilość impulsów czujnika drogi na 1 metr) i stałą wtryskiwacza (l/s) Zrobiłem coś podobnego...
Najpierw sterownik musi "zobaczyc" ze silnik pomimo wylaczenia stacyjki nadal pracuje, dlatego trwa to kilka sek. zanim wylaczy wtryski. Co do wzrostu cisnienia to musi byc tam jakis zawor bezpieczenstwa.
Witam, czy pomoc w tej sprawie jest aktualna. Długo to trwa, ale chciałbym uruchomić silnik. Pozdrawiam
Nie rozumiem jak to zaslepic wyjscie z zasobnika na wtrysk? Zaslepic zasilanie oleju napedowego na wtrysk? :/ Jesli proba przelewowa trwa 120 sekund a u mnie w ciagu 30 sekund zebralo sie prawie 25 ml to chyba za duzo? Jak sie robi ta procedure prawidlowo?
Odnosnie dotrysku pb, to taki ekstra wtrysk który trwa zazwyczaj od 0.5 do 1.5 ms wystepuje przed wtryskiem normalnym. Powoduje np 10% wzbogacenie podczas gwaltownego przyspieszania co powoduje spadek AFR z wartości 14.7 np na 13 i przy zachowaniu pracy CL te 3% wiecej mocy wtedy kiedy potrzeba gwaltownie ruszyć. Również dla dużych obciążeń czesto dotryski...
a więc tak walka dalej trwa, auto widmo! wtryski sprawdzane na maszynie wydruk wzorowe parametry to raz, dwa podstawiłem drugie auto zamieniłem komplet wtrysków w sprawnym aucie zagadał prawie na strzała ładna równa praca, a te widmo bez różnicy nie ważne który kpl wtrysków. Jak wyżej napisałem podmieniałem wiązke silnikową sterowniki, pompe, może chaotyczne...
Odpowietrzenie możesz zrobić na pompie o ile masz łatwy dostęp, bądź bezpośrednio na wtryskach. Ja to robię jednak inaczej. Najpierw odpowietrzam filtr paliwa, później drogę FILTR > POMPA a na koniec drogę POMPA > WTRYSKI. Jest to proste. Odpalasz silnik i zostawiasz na luzie: 1. luzujesz przewód doprowadzający paliwo do filtra wstępnego, i czekasz...
Tak z ciekawości co ci pokazuje w bloku pomiarowym silnika 4. (takie odczyty należy zawsze zrobić przed wymiana rozrządu łatwiej wrócić do ustawień poprzednich jak je się zna.) Ja obstawiam na źle złożony filtr paliwa cieknąca pompę Vacum lub uszczelnienia pompowtrysków (wymiana tych uszczelnień co 200000 km). Test podania paliwa z butelki i zajrzenie...
Nie, na wtryskiwacz nie ma dochodzić stałe napięcie tylko krótkie impulsy sterujące, po podaniu impulsu wtryskiwacz ma się otworzyć na tak długo jak trwa ten impuls.
nie musi być czujnika wałka. Nie musi to być czujnika na wale korbowym, natomiast musi być na wałku rozrządu. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu sprężania Za dużę uproszczenie, przy np. 7000rpm jeden suw trwa 4.26ms, więc ile czasu miał by trwać wtrsyk przy paru procentach obciążenia ?
posprawdzałem wszystkie połończenia ,masowania, czujnik położenia przepustnicy,wszystko ok a nadal to samo czyli po włończeniu stacyjki słychac pracujacą pompe paliwa i automatycznie otwarty jest wtrysk trwa to ok 30sek az przekażnik się wyłończy poliwa na przepustnicy już jest pełno a kiedy zaczynam kręcić rozrusznikiem to cały czas podaje wtrysk na...
A to było tak: Lejące wtryski zapychają dpf. Czujnik różnicy cisnień to widzi i każe wypalić dpf. Sterownik wypala dpf (lejące już wtryski leją jeszcze bardziej na zwiększonej dawce a do imprezy dołączają włączone podczas wypalana świece żarowe). I tak ta impreza trwa aż do stopienia dpf przy okazji świece grzejące ciągle w podwyższonej temperaturze...
Jeśli ten błąd wtryskiwacza pojawia się tylko na zimnym i ciągle na tym samym cylindrze to tu bym szukał usterki. Zacząć od korekt wtryskiwaczy na zimny.. Oraz jak długo trwają te szarpania?
Coś Ci kąt wtrysku mimowolnie przestawia w przypadkowy sposób. Zresztą skoro to trwa od kwietnia i kolega nie ma "kasy" to naprawa chyba będzie niemożliwa.
Afn czyli pompa wtryskowa, jak to się może zapowietrzać samodzielnie skoro auto jeździ pare godzin normalnie a po godzinie postoju już ciężko odpala? kąt wtrysku nie był zmieniany więc chyba nie. Nie mam czasu by podpiąć natychmiast bo to w moim przypadku będzie dłużej trwało przez problem z kompem. Ale jak nie załatwi to wymiana filtrów, świec to będę...
Witam, Panów ponownie. Walka trwa nadal ale mam już ostateczne obserwacje; cewki nowe wtryski pozamieniane termostat nowy swiece nowe Brak błedów wałków- Po rozgrzaniu do około 102stopni - tak pokazuje program z app na elm327 wypada zapłon na 2 cylindrze. Zawsze jak temperatura dochodzi do 102 st. Wtedy swieca robi sie mokra i "czarna" Inne swiece są...
Nawiązując do tematu zregenerowałem pompę oraz wtryski ale mechanik nie może uruchomić silnika trwa to już prawie tydzień . kody wprowadzone , układ odpowietrzony i nic . Może ktoś miał podobny problem co sprawdzić.
otóż wymieniłem turbinkę(zaworek) w 4 wtrysku elektrycznym Rozumiem, że silnik do 2006r/układ Delphi? Czy zmieniany zaworek był oryginał Delphi fabrycznie zapakowany? Dlaczego wymieniałeś właśnie na tym cylindrze - robiłeś próbę przelewową przed i po wymianie? Jeżeli nie był nadawany nowy kod dla tego wtryskiwacza, to ma prawo klepać jakiś czas, aż...
Wykonałem dzisiaj test przelewowy na zimnym silniku i wolnych obrotach. Za pierwszym razem wyszło niemal po równo we wszystkich miarkach, po ok 4-5min było ok 35ml. Za drugim razem test trwał ok 4min, wtrysk nr 1 oddał ok. 30 ml i przelał nieznacznie więcej o ok.2-3ml w stosunku do wtrysku nr 4, a w stosunku do wtrysku 2 i 3 o ok.1-2ml. Sprawdziłem...
Pacjent: Corolla VVTI 1.4, ESGI + OMVL CPR + Reg Fast. Rok temu wymieniłem reduktor chyba ESGI czy jakiś antyk na OMVL CPR - ufając firmie z bogatą historią oraz wtryski REG Fast. Przy tym zabiegu pomiar temperatury gazu fazy lotnej został podłączony do listwy (wcześniej czujnik był w reduktorze). Wszystko chodziło mniej więcej rok czasu poprawnie....
->Gustavo Na wtrysk ida impulsy o czasie trwania proporcjonalnym do zuzycia paliwa. W twoim przypadku przy wtryskiwaczu otwartym, w miejscu spotkania wtryskiwacza z ecu jest 0V (12V przy wtryskiwaczu zamknietym). Wystarczy prosty odwracacz fazy na tranzystorze plus jakis uklad RC na jego wyjsciu i juz mamy napiecie stale proporcjonalne do zuzycia paliwa....
Silnik po rozgrzaniu często musi być kręcony kilka razy bo niby załapuje od razu ale od razu gaśnie, W tych warunkach podepnij te małe menzurki i podczas kręcenia rozrusznikiem zbadaj który wtrysk rzyga paliwem. Jak długo trwał test ?
Sprawdzenie wstępne wtryskiwaczy odłączyć wtyczki od wtryskiwaczy odłączyć przewód przelewowy wtryskiwaczy na przewód zbierający przelew założyć zaślepkę następnie przez 15sekund kręcić rozrusznikiem i sprawdzić czy z przewodu przelewowego wydobywa się paliwo docelowa wartość przelewu=oml(dopuszcza się pojedyńcze krople) SPRAWDZENIE WTRYSKÓW NA PRZELEWY;...
Umów się z człowiekiem który ma przyrząd do ustawiania wtrysków wymień końcówki i jedź na ustawienie. To trwa kilka minut. I masz pełną gotowość. Jak kolega wyżej napisał bez ustawienia się nie obejdzie. Oczywiście zawsze jest szansa że trafisz.
Coś strasznie mega wielka ta nanotechnologia. Pozwól że coś ci zacytuje: Piezoelement jest walcem o wysokości ok. 30 mm, utworzonym z ok.400 warstw bardzo cienkiej folii ceramicznej. Po przyłożeniu do niego napięcia 150 V zwiększa swoją wysokość o 0,04 mm. Dla porównania: włos ludzki ma grubość ok. 0,05 mm. Następnie mechanizm składający się z tłoków...
zrób próbe przelewową, smierdzi mi ze któryś wtrysk ma duży zrzut na przelew. Próba przelewowa zrobiona i jednak wtrysk czwarty. Po 1min nalał paliwa 100ml :O trzecii 15ml Drugi 15ml Pierwszy 10ml Miałem strzykawki 100ml dlatego test tylko 1 min trwał.
Też jest możliwość adaptacji korekty wtrysków poprzez 10-krotne rozpędzanie się na 4 biegu od obrotów 1.5 tys. do 3 tys... Możesz mi wytłumaczyć, co miałeś na myśli? Pierwszy raz słyszę o adaptacji korekty wtrysków Tak, u mnie ten sposób zadziałał. Tylko w czasie tego przyuczania trzeba spełnić kilka warunków, o których nikt tu nie pisze. Wymienię...
No właśnie, ale do czego mam porównać czas wtrysku z oscyloskopu?, VAG nie podaje go czasowo, tylko w stopniach (grupa 1, ekran 3). Zakładając że ma 1200obr/min to każdy stopień otwarcia trwa 138us?. Czy output open nie powinno sugerować że wtryski nie są "zasilane od góry"?
Wtryski inaczej mogą zachowywać się przy odpalaniu, pracy jałowej silnika i przy różnym obciążeniu (też różnych ciśnieniach na listwie ). Dla tego test na stole nie trwa minuty tylko dłużej (nie wspominając o wygenerowaniu nowego kodu po regeneracji wtrysku)
Witam, mam problem z samochodem audi a4b8 2.0tdi 143km CAGA 2008 rok Auto jeździło bez zastrzeżeń, wczoraj miałem problem z odpaleniem gdyż załapał dopiero za 5 razem. Na drugi dzień 0 odzewu. Rozrusznik kręci. Na początku po zdjęciu przewodu paliwowego było sucho, sprawdziłem pompkę w baku, oraz pod podłogą (obie sprawne) podłączyłem na krótko i zaczęły...
Co się okazało Jeszcze raz po wyciągnięciu wszystkich wtrysków i ich sprawdzeniu zostały wymienione na nowe oryginalne oringi na wtryskach i jak na razie samochód odpala bez większego problemu Pozdrawiam PS Trwało to dobre parę tygodni :cry:
Pragnę przypomnieć iż nie jest to mój pomysł na obniżenie zużycia paliwa,nie czuje się też jakimś domorosłym mechanikiem jak nazwał mnie kolega kortyleski . Jest to przypomnienie wąskiego wycinka cyklu pracy jednostki napędowej,przez który w początkowej fazie przechodzi każdy ze znanych mi silników benzynowych,na który nie mamy obecnie wpływu,ponieważ...
Ciśnienie wysokie, bo wtryski się nie sa sterowane. W wartościach mierzonych parametr typu zadana dawka paliwa i czas trwania (lub jakos tak) sa na zero... Kolo zamachowe zostało oryginalne W ramach remontu zostały wymienione pierścienie, panewki i lancuch Napinacz łańcucha i płozy zostały oryginalne, nadawały się jeszcze do użycia M.
Pochłaniacz par ma związek z odpalaniem, pierwsze słyszę . Na 90% może to być zaworek paliwa który znajduję się zazwyczaj przy pompie , lub nie szczelny przewód paliwowy najczęściej też w zbiorniku i paliwko ucieka sobie w dół zatem do zbiornika a w przewodzie paliwowym i listwie wtrysków zostaje powietrze, ponadto panda nie ma powrotu paliwa więc jak...
czujnik trwania wtrysku trwania znaku trwania impulsu
agregat winda fiata punto kontrolka poduszki plamy ekranie
Ubytek powietrza w układzie Zetora Proxima - przyczyny i diagnostyka Czy można używać suszarki po zalaniu?