Mam problem z sinikiem : mianowicie ciężko go odpalić i strasznie trzęsie silnikiem. Jak się rozgrzeje to przechodzi, ale podczas jazdy na niskich obrotach przy wciśnięciu na gaz zaczyna szarpać. Diagnostyka VAG-iem wykazała następujące błędy: 028906124C saugediesel v04 -przekaźnik świec żarowych-J52 -przerwa lub zwarcie do masy- błąd sporadyczny; -kontrola...
To wskazuje na to że silnik dostaje zbyt mało paliwa.Po zdjęciu wtyczki czujnika temp. sterownik "widzi" niską temperature i zwiększa dawkę wtryskiwanego paliwa. Przyczyna może leżeć w pompie paliwa (zbyt male ciśnienie, powinno być 3+/-0,2 bara), filtr paliwa -zapchany lub w układzie wtryskowym - inne czujniki z których jest ustalany czas trwania wtrysku...
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury zasysanago powietrza ( dwa w jednym ) znajduje się na obudowie kolektora dolotowego poniżej przepustnicy. Odpowiedzialny jest za podawanie informacji o podciśnieniu w kolektorze oraz temperaturze. Podciśnienie to jest też uzależnione od ciśnienia atmosferycznego. Przy braku informacji z...
Ten błąd mówi o problemu z dostarczeniem mocznika do wtrysku. Czyli przewody elektryczne zobacz styk ramy od tyłu tłumika te które idą na czujniki np. Różnicowy. Przewody elektryczne między pompa a komputerem edc -rzadkość. Zaglądnij kamera do wnętrza tłumika. Wypadało by zrobić test wtrysku. I Sprawdzić przewody doprowadzające AdBlue. Uszkodzona pompa. Przeprowadziłem...
U mnie to trwa do 3 sekund wymieniłem już wszystkie możliwe czujniki wtryski 2 x sprawdzane ponownie zamontowane nowa turbina intercooler koło wału korbowego filtry olej wszystkoo co mi przyszło do głowy i dalej bez zmian dodatkowo jeszcze kopci na czarno. Nie mam już pomysłu co z tym robić PS jeszcze raz po paru tysiącach wymieniłem znowu napinacze...
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Prosiłem właściciela o zdjęcie i trochę to trwało Zamontowana pompa ma mocowanie czujnika między przewodami do wtrysków w przedniej części głowicy wysokiego ciśnienia .Na kole zębatym pompy jest jeden ząb zaznaczony na czerwono, od wewnętrznej strony obudowy mocującej pompę do silnika są naniesione takie oznaczenia 4/4 , 6/6...
trochę dołożę do tematu ale każdy mówi trochę z wyobraźni a ja po wkurzeniu się na cały komputer tego silnika czy to się nazywa 187 czy 144 czy jeszcze inne wersje to powiem że wychodzi na to ze ten "przekaźniczek" tylko wkurza. Powiem tak odpaliłem samochód i wyjąłem ten sterownik i okazało sie ze nic on nie robi tylko dużo kosztuje, zapala świece,...
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
A to było tak: Lejące wtryski zapychają dpf. Czujnik różnicy cisnień to widzi i każe wypalić dpf. Sterownik wypala dpf (lejące już wtryski leją jeszcze bardziej na zwiększonej dawce a do imprezy dołączają włączone podczas wypalana świece żarowe). I tak ta impreza trwa aż do stopienia dpf przy okazji świece grzejące ciągle w podwyższonej temperaturze...
nie musi być czujnika wałka. Nie musi to być czujnika na wale korbowym, natomiast musi być na wałku rozrządu. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu sprężania Za dużę uproszczenie, przy np. 7000rpm jeden suw trwa 4.26ms, więc ile czasu miał by trwać wtrsyk przy paru procentach obciążenia ?
oporu i cofnięta O ile stopni? założyłem Poprawnie na znaczniki? Przeczytaj mój temat co podałem tam wszystko jest jak co się robi -nie lekceważ tego. Podaj pomiary bloku 4 silnika. Obowiązkowo zajrzyj do filtra mimo to. uszczelniacze zaworowe, GŁowice zdejmowałeś czy tak sobie wymieniłeś -nie rozumiem? Dodano po 8 A cofanie śruby to 3x 90 sprawdzone...
Sygnał czasu wtrysku można wziąść bezpośrednio z wtryskiwacza, sterowanie zapewne będzie masą więc mikrokontroler musi mierzyć czas trwania zera na wtryskiwaczu. Sygnał z czujnika prędkości to impulsy prostokątne o amplitudzie 5V a stałą takiego czujnika wyraża się w impulsach na metr. Można prosto zmierzyć ile impulsów przypada na metr drogi, podłączamy...
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Dawka i czujnik sprawdzony a kąt wtrysku to nie wiemmuszę dopytać. Dzięki za odp. Widzisz chciałabym naprawić na poczekaniu a tymczasem ta usterka trwa już jakieś pół roku i jest coraz gorzej zamiast lepiej...
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
A ja przeczytałem wszystkie Twoje dwanaście postów i wiesz co się dowiedziałem na dzisiaj? Że bardzo mało jeszcze wiesz, ale skoro zabrałeś się za krytykę innych, to proszę zobrazować w oparciu o szybkozmienne parametry pracy silnika, kwestię ilości zużytego paliwa podstawowego w odniesieniu do obciążenia silnika w funkcji obrotów. Bo na dzień dzisiejszy,...
Ważny jest jeszcze moment wstrzykiwania paliwa i czas trwania wtrysku. Żeby było ciekawiej to w przypadku niektórych silników by uzyskać moment 400Nm przy 1000Rpm potrzeba 75mg paliwa a naprzyklad przy 2500Rpm wystarczy go 70mg. Ale najprościej: wciskasz pedał gazu, otwierasz przepustnice, przez przepływomierz albo czujnik ciśnienia w kolektorze przepływa...
elidarka bardzo fajny pomysł,potencjometr podłączony równolegle z czujnikiem wyłącznik w szereg z potencjometrem na potencjometr dobrac rezystor w celu dobrania minimalnej rezystancji sumującej z czujnikiem temperatury ,ecu nie pokaże błędu wtrysku podczas rozłączania auto/manual, silnik po starcie potrzebuje krótkiego czasu do nagrzania do temperatury...
posprawdzałem wszystkie połończenia ,masowania, czujnik położenia przepustnicy,wszystko ok a nadal to samo czyli po włończeniu stacyjki słychac pracujacą pompe paliwa i automatycznie otwarty jest wtrysk trwa to ok 30sek az przekażnik się wyłończy poliwa na przepustnicy już jest pełno a kiedy zaczynam kręcić rozrusznikiem to cały czas podaje wtrysk na...
Witam Od razu powiem że przeczytałem przez niedziele chyba wszystkie posty na ten temat. Jest ich masa i większość dotyczy albo innego przypadku silnika albo odpowiedź brzmi "bylo na forum poczytaj". Auto jeździ normalnie pali normalnie jak zimne, jak rozgrzeje się dobrze do 90°C to po chwili postoju (3minuty) nie zapali,możesz kręcić aż aku padnie...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Witam wszystkich mam signum 1.9 cdti 150km w automacie i mam problem że od jakiegoś czasu falują mi obroty i auto poszarpuje,nie dzieję się to na zimnym silniku i rozgrzanym ale na niedogrzanym,po paru minutach pracy lub gdy postoi z godzinę po jeżdzie.To falowanie trwa od kilku sekund do nawet kilku minut .Wymieniłem filtr paliwa ,powietrza,wtryski...
zapomniałem dodać że ten błąd wygląda dokładnie tak == p0191 czujnik regulacji ciśnienia odczyt po za zakresem , problem z układem prądowym == z tym prądowym mogłem troszkę przekręcić ale pojawił się wątek prądowy więc chyba to nie leży problem w pompie wysokiego ciśnienia czy wtrysków tak mi się przynajmniej wydaję ale nie jestem w tych sprawach za...
Witam. Jestem laikiem nie znam się na elektryce i mechanice wtrysk działa kabelek miał za małe napięcie był poprowadzony nowy kabelek jest ok teraz wyszło że brak synchronizacji bo między czujniki walu a czujnikiem walka rozrzadu 2 miesiące temu był wymieniany wariator i rozrzad auto nie pali w ogole mechanik sprawdzą rozrzad czy to moze byc ? Dzieki...
Witam miałam ten sam problem z moja kia carnival z 2003 swieciła kontrolka check autko było słabe pod górke i czasami gasło i był problem z ponownym odpaleniem po krótkiej jeździe. Dziś wymieniłam wtryski 4 sztuki na nowe orginały koszt 870zł za sztuke plus do tego filtr paliwa orginał 250zł gdyż autko kopciło z rury. Po tej wymianie autko śmiga jak...
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
----------------------------------------... almera 1,5 dci problem polega na tym ze po awari pompy w almerze 1,5 dci 2005 r pompa narobiła opiłkow padly wtryski . pompa została zmieniona a wtryski zregenerowane niestety przez zagranicznych mechaników pad też komputer ecu został naprawiony w warszawskiej firmie która...
Witam W przypadku mojej Yariski sprawę rozwiązała wymiana łańcuszka rozrządu. Fachowiec twierdzi, iż oryginalny łańcuszek był dłuższy o 1/2 ogniwka co skutkowalo błędnymi sygnałami przesyłanymi do komputera. Różnica była na tyle nieznaczna, że nie wyskakiwał żaden błąd, a jednak auto nie chciało jeździć. Po wymianie łańcuszka śmiga jak złoto. Szukanie...
Chodzi o to, czy rozgrzewa się dość szybko i w jakim zakresie pracuje. Możliwe, że grzałka w sondzie padła i sonda nagrzewa się od ciepła spalin, a to dłużej trwa. Trochę teorii. Sterownik silnika do rozruchu potrzebuje trochę "wiadomości" z czujników. Pierwsze to czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu żeby wiedział na który cylinder podać...
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
Witam ponownie, samochód ustawiony, powiem że poszło łatwiej niż mi się wydawało. Po pierwsze sprawdzona kalibracja wtrysków, o dziwo nie były rozkalibrowane, auto kalibracja poszła (przyczyną trwania w nieskończoność był uszkodzony przewód czujnika temperatury) i dalej jazda z testerem obd i laptopem czyli jak zawsze w moim przypadku z KME. Ustawienie...
Każdy etap pracy poszczególnych elementów wtryskarki kończony jest poprzez załączenie odpowiedniej krańcówki (w nowszych typach stosuje się sensory najczęściej indukcyjne). Tak np. zamykanie formy trwa do momentu gdy czujnik (krańcówka) otrzyma sygnał osiągnięcia odpowiedniego położenia przez stół roboczy lub jego odpowiednik itp. itd. Wyjątkiem jest...
Ogólne problem to ciężkie odpalanie. Silnik jest w autobusie, są na pulpicie przyciski do palenia i gaszenia. Jeśli go długo kręcić to łapie, gubi, łapie i tak z 10 -15s aż zapali, i pojawia się błąd wałka. Jeśli go zgaszę przyciskiem i jak tylko silnik się zatrzyma nacisnę start to odpali normalnie i błędu nie ma, jeśli zrobię dłuższą przerwę to znowu...
Mam dane z porannego rozruchu. Temperatura otoczenia 0 stopni. Wszystkie czujniki temperatury pokazują prawidłowe wartości. Rozruch silnika trwał około 6 sekund. Przez ten czas silnik od razu jakby łapał i kichał i dopiero po tych 6 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpala i pracuje normalnie. W załączniku wykres przedstawia parametry kąta wtrysku podczas...
Witam. W moim projekcie zużucie gazu jest obliczane również na podstawie impulsów z wtryskiwacza benzyny. ECU (sterownik wtrysku) w samochodzie do ustalenia dawki paliwa potrzebuje informacji miedzy innymi o temperaturze silnika, o obrotach wału korbowego i prędkości pojazdu, o obciązeniu silnika (z czujnika podciśnienia, jeśli jest), o składzie mieszanki...
Trochę to trwało ale udało mi się wykonać wzmacniacz do impulsów z czujnika piezoelektrycznego . Niestety nie działa to tak jak myślałem. Po zagłębieniu się w temacie okazał się że czas i ciśnienie wtrysku paliwa prawi się nie zmienia, zmienna jest tylko dawka paliwa a tego czujnik piezo nie wychwyci . Zostało wiec tylko rozwiązanie z przepływomierzami...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam. Nie jestem mechanikiem, więc z góry przepraszam za jakieś farmazony. Mam takie 2 zapytania; Po podłączeniu ww samochodu do vag-coma wywaliło mi taki błąd; 17664 - Engine coolant tem sensor (g62) open or short to plus P 1256-35-00 Wykasowałem ten błąd i narazie po 2 dniach nie wrócił. Jeśli powróci to ten czujnik do wymiany? A drugie pytanko to:...
Czujnik wykazywał 520 ohm, sprawdziłem go. Czy zimny czy ciepły to nie zapala. Sprawdziłem przewody z ecm do wtryskiwaczy masowe i plusowe. Przewodzą prąd ładnie. Czujnik położenia wału, spialem 1 i 2 i sprawdziłem ich wyjścia do ecm , też obieg zamknięty. Mam tutorial i jest napisane "zmierzyć napięcie na wtyku a2 modułu ecm przy zapłonie i rozruchu"....
witam trochę to trwało ale auto naprawiono po pierwsze auto nie chcąc zapalać normalnie potrzebował samostartu do odpalenia usterka był uszkodzony wtrysk (stary nie nadawał się do regeneracji) po kupnie drugiego i wymianie auto odpala od strzała. przyczyna braku mocy w aucie była blach ostka tak stwierdził mechanik stwierdził uszkodzony czujnik na pedale...
Kolega posiada fiata jak w temacie na jednopunktowym wtrysku, objaw: przy porannym odpalaniu odzywaję się 2 lub3 gary, mordowanie przy zapalaniu ok 15 minut, gdy odpali to ful na pedał gazu, i po pewnym czasie zaskoczy i pali dobrze można jechać - mordownia, dodatkowo kopci jak cholera gdy pracuje na nieustalonej liczbie cylindrów. Proszę o pomoc, kolega...
A czy słyszałeś o rozszerzalności pod wpływem ciepła? Metal reaguje trochę inaczej niż nagar i to może być przyczyną zatykania wtryskiwacza. Mimo że wydaje się to absurdem (kłaniają się prawa Murphego :-)) miałem taką sytuację w swoim samochodzie na jednym cylindrze - nie chodził tylko po rozgrzaniu silnika. Z drugiej strony jak w takim razie wytłumaczysz...
Witam Mam problem, który można powiedzieć, że trwa od zakupu tego auta. A dokładniej po odpaleniu auta, auto chodzi około 5 sek. do 10 i samoczynnie gaśnie lub gdy chcę ruszyć albo, gdy nacisnę sprzęgło... I to nie ważnie czy na silniku zimnym czy ciepłym. Jednak, gdy przytrzymam nogę na gazie (na wolnych obrotach) jakieś 10 sek. to auto chodzi normalnie.....
Witam. Auto zaczyna szarpać na biegu jałowym i na obrotach. Zauważyłem niestabilne ciśnienie na szynie paliwowej. Podłączyłem oscyloskop pod czujnik ciśnienia paliwa. Na biegu jałowym generuje sygnał ok 1.3v. W momencie gdy pojawiają sie szarpania na sygnale z czujnika pojawiają sie piki napięcia w dół do ok 0v. trwają ok 1 -2ms i pojawiają sie bardzo...
Witam jakiś czas temu zakupiłem Renault Laguna 2 1.9Dci 2003r. na dojazdy do pracy,problem miałem z mocą do 2000 tyś. obr/min była ospała oraz od 2800tyś znów następował spadek mocy oraz wysokie spalanie około 9ltr/100km (auto paliło od strzału nie kopciło i równo chodziło). Byłem na kompie zero błędów!!! Wyszczyściłem Egr (był lekko zabrudzony) Wymyłem...
cytat : Sonda lambda jest ogniwem elektronicznym, którego wielkość napięcia (od 0 do 1V) zależy od zawartości tlenu w spalinach. Zbudowana jest z dwóch platynowych płytek, rozdzielonych warstwą dwutlenku cyrkonu (ZrO2). Związek ten w obecności tlenu staje się elektrolitem, a na powierzchni płytek platyny pojawiają się jony tlenu o ładunku ujemnym. Czujnik...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Kolego zobacz czy czas wtrysku sie wydłuża przy nacisnięciu pedąłu gazu. Bo jeśli nie to ecu nie ma info o tym. Odpaliłem i na wolnych obrotach przy lekko ciepłym silniku czas wtrysku miałem 3.71 ms, naciśnięcie pedału gazu spowodowało że silnik sie zadławił a czas wtrysku podskoczył do 11,5 ms a nawet do 14,3 ms bo próbowałem kilka razy. To dławienie...
Mój od kupna się mulił i gasł na skrzyżowaniu , oraz brak reakcji na więcej niż połowa gazu, kontrolki CHECK i EPC zapalały się i gasły. Nie dochodziłem dlaczego uznałem że taki muł z niego i przed ciężarówki nie-próbowałem się włączać do ruchu aby przeżyć. Auto jako stalową rezerwą na wypadek awarii auta do pracy na 3 lata ma nalatane 5 tysięcy kilometrów....
Witam. Mam taki problem. Silnik BlS na pompowtryskach. Wymieniany był silniczek ponieważ w starym wyszła korba 178tys przebiegu. Zakupiłem nowy silniczek regenerowany od pewnej firmy. Przerzucałem tylko pompowtryski, korzystając z okazji wymienione zostały uszczelnienia pompowtryskow, rozrząd był poskładany ale używka więc też wrzuciłem nówkę rozrząd...
Nie jest podłączony, a często nawet nie ma czujnika, bo jest potrzebny tylko do kalibracji instalacji. A potem go odłączasz i cała kalibracja psu w du**! Może masz też jakieś nadprzyrodzone umiejętności i potrafisz wykonać mapę metodą statyczną (punkt po punkcie) To jest takie proste a Ty dalej swoje. Utrzymujesz jakąś prędkość aby czas wtrysku się...
Dziś sprawdziłem manometrem montując go zamiast czujnika ciśnienia i zegar pokazuje to samo co komputer a nawet mniej ale tu bym brał już pod uwagę słabą dokładność zegara tak czy inaczej nie ma ciśnienia. Po odpaleniu na plack dość długo to trwało wreszcie zaczął pracować ale po dodaniu gazu falowanie i motor zgasł i znów problem z odpaleniem. Sprawdziłem...
Witam, Pokusilem sie o temat poniewaz moj mechanik i ja rozkladamy rece. Zaczelo sie po awarii turbiny, auto nie chcialo odpalic. Potem lawina usterek i wymian: - turbo zregenerowana - pompa paliwa wklad w zbiorniku - dwumas luk nowy komplet - przeplywomierz - map sensro czujnik - wtryski regeneracja komplet - rozrzad wraz z pompa wody - listwa zasilajaca...
Diagnostyka VCDS - 0 błędów, zero problemów z pompowtryskami, świece żarowe -OK, EGR OK, turbina - OK itd. Objaw taki jak w temacie, ale bez przesady. Rozruch trwa mniej więcej do 2 sekund. Wiem że na forach piszą że to normalny objaw ale ostatnio miałem te same silniki 2.0 170 KM na pompowtryskach w różnych samochodach grupy VAG i zapalały dużo szybciej....
Witam i pozdrawiam. Trochę to trwało ale kolejne problemy: 1 wyciek płynu nieszczelna obudowa czujnika temperatury (jest zakładana bez uszczelki ) założyłem nową z uszczelnieniem pastą odporną na temperaturę. Ciekawostka - w nowej nie dokręcony zielony czujnik (odkręciłem palcami) + za krótkie otwory na śruby . Pewnie jakiś zamiennik. 2 Silnik przy...
Witam wszystkich mających ten problem, a mianowicie brak impulsu na wtryskiwaczach które powinno generowa ecu.nie mówie tu oczywiście o braku zasilania wtryskiwaczy od strony przekażnika czyli katody po przekręceniu kluczyka. Przyczyny takiego zjawiska są następujące: 1.immo odcieło programowo pompe paliwa i wtryskiwacze 2.instalacja między ecu a wtryskami...
tak kolego zgadza się rzucało silnikiem Ja bym wziął silnik na plak/samostart - ale trzeba to zrobić ostrożnie. Trzeba otworzyć filtr powietrza. Potrzebne są dwie osoby, jedna kręci rozrusznikiem, druga wstrzykuje krótkie półsekundowe dawki samostartu w otwór dolotu - tak by silnik złapał obroty stopniowo, a nie odpalił jak rakieta. Kiedy silnik zaskoczy,...
Od jakiegoś czasu auta muszą być wyposażone w system diagnostyki pozwalający okreslić czy samochód zanieczyszcza środowisko z powodu uszkodzenia kluczowych dla emisji spalin czujników. Kazdy mechanior ma mieć możliwość sprawdzenia która sonda w wydechu padła by samochód jak najszybciej przestał truć Producenci muszą umieszczać w tym protokole dane o...
Witam panowie. Mam wielki problem z moim CC 900 wtrysk, benzyna 94r. A mianowicie gdy dochodzi temperatura do 60*C to zaczyna się dusić , zwalniać , nie reaguje na gaz, aż np. jadąc na 4 muszę zejść do 2 . Trwa to kilkanaście sekund i auto znów dostaje kopa i jedzie normalnie. Natomiast jak go rozgrzewam na postoju to przy 60*C robi BUUU!! buuu BUUU!!...
Witam, mam następujący problem z silnikiem benzynowym 3,7 V6 Jeep Cherokee 2006r WH. Po pełnym nagrzaniu silnika, zgaszeniu go na 5 minut i ponownej próbie odpalenia auto nie odpala. Zaczyna się to dziać zawsze kiedy gaszę gorący silnik (nie, gdy lekko ciepły) i odczekam chwilę. Po ostygnięciu problem znika. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych...
Witam mam wciąż nierozwiązany problem z moim CC 900 na wtrysku z 94r a mianowicie gdy odpalam i jadę jest wsio OK do momentu osiągnięcia 60*C . W czasie jazdy objawia się to nagłym spadkiem mocy i takim zamuleniem jakby miał odcięte paliwo , jadąc n. na 4 tak zwalnia ze muszę zejść do 2. Cała przygoda trwa kilkanaście sekund , po tym czasie auto dostaje...
Witam Bardzo proszę o pomoc gdyż już nie mam siły do mojego seicento. Jest to auto z 99 r. z slnikiem 900 ccm SPi z LPG (nie wiem jakiej generacji ale auto może odpalać tylko na benzynie a na LPG przełącza się jak się mu troche doda gazu) Sprawa wygląda następująco: Od kilku miesięcy miałem problem z zapaleniem ciepłego silnika. Czasem zapalał bez problemu...
auto po odpaleniu na zimnym silniku dostaje drgań, trzęsie nim a obrotomierz faluje. trwa to ok 30 sek. później jest ok. Sprawdź też czujnik temperatury - zmierz opór między pinami na zimnym i na ciepłym silniku. w czasie jazdy w przedziale między 2700 a 4000 obr samochód szarpie i się dławi. Miedzy 900 a 2700 i 4100 a 6500 wszystko jest ok Kiedyś...
(...) . Gdyby pompa była uszkodzona to raczej by nie ustępowało w ogóle , to samo myślę o map sensorze. On od początku miał odłączoną sondę bo niby powodowała problem, ale działał ok. Od czasu problemu kupiłem nową oryginalną, ale czy jest podłączona czy nie - różnicy brak. Samochód bez katalizatora i bez lpg Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego...
Witam. Nadal walka ze scania trwa. Pompa i wtryski niby ok. przy silniku słychać jakieś ciapanie jak by spod kolektora wydechowego. Uszczelki nowe a dalej to samo i śladów brak. Mechanik stwierdził ze wypala się gniazdo zaworu i dlatego zimna chodzi ok a ciepła już nie... na dniach sprawdzimy cylindry manometrem. Ale czy by to miało wpływ na moc?? scania...
Witam Posiadam Forda SMAX 2.0 TDCI 140 KM 2007r. problem polega na tym, że: -brakuje mocy -ledwo osiąga 130-140 km/h czasem wyrzuca błąd P0299 - za niskie ciśnienie doładowania. Co sprawdziłem: -szczelność dolotu, wymieniłem podejrzany wąż, nowy intercooler -turbina po regeneracji (zamieniałem drugą którą mam w zapasie to samo) -EGR sprawny szczelny...
Dodam jeszcze że jest w samochodzie komputer pokładowy i np przełączony jest na spalanie w danym momencie czyli verbrauch i jak występuję problem z odpaleniem to na komputerze jest cały czas spalanie momentowe 0,0 po kazdym przekręceniu kluczyka a gdy samochód już działa bez problemowo to za każdym razem po przekręceniu kluczyka zauważam na komputerze...
Kolejny głos w dyskusji- faktycznie jezeli układ nie ma odcinania elektrycznego [ w normalnych pojazdach własnego - przez czujnik ciśnieniowy w obwodzie zasilania niepracujacych wtryskiwaczy lub w dziwniejszych na autach (na szczęście) dorabiany przez gazowników] to pracująca "na pałę'" pompa bez paliwa zaciera a potem się topi i wnajlepszym wypadku...
Znalazłem opis sytuacji: "Lampka kontrolna układu elektronicznego silnika * Świeci się przy włączonym zapłonie i podczas rozruchu. Gaśnie w chwilę po uruchomieniu silnika. Czas trwania wtrysku, bieg jałowy i odcinanie dopływu paliwa są sterowane elektronicznie. Zapalenie się lampki podczas jazdy wskazuje na usterkę. Układ elektroniczny przełącza się...
witam, miałem ten sam problem jak w temacie, z tym że w kadecie Gsi 1.8 8v rozwiązałem go ale trochę to trwało, 1. Sprawdzenie wtyczek przy wtryskach pod gumą, u mnie były zaśniedziałe i raz łączyły raz nie, na jakiś czas pomogło 2. sprawdzenie gumy łączącej filtr powietrza z kolektorem ssącym czy nie łapie lewego powietrza, jeżeli to nie to ; 3. wymiana...
Oczywiście, że nie oczekuje od Was, że będziecie znali się na wszystkim. Ja z elektroniki jestem raczkujący lecz sprawnie władam miernikami i lutownicą. Jeszcze bardziej zaciemniłeś tym wyjaśnieniem. Nie może być wspólny wtryskiwacz dla wszystkich cylindrów. Może być wspólny zawór, podający gaz na układ Common Rail. może, przykładem jest gaźnik bądź...
mało szczegółów nie wiem nawet czy masz gaz ale może mój przypadek pomoże. Ibiza silnik AKK + gaz wsiadałem po dłuższym postoju odpalał i za chwilę gasł.czasem raz czasem więcej a nawet jak jechał to raczej mułowaty dokładnie tak jak piszesz jakby bez ssania jechał. Problem ustępował jeżeli kilkaset km. robiłem na benzynie. VAG nic szczególnego nie...
A sprawdziłeś chociaż każdą ze świec z osobna czy grzeją ? Po wykręceniu ich lub podaniu na nich plusa. Czujnik w trojniku steruje długością grzania. Swiece grzeją wszystkie naraz. Jak odepniesz wtyczke to silnik zakłada że jest największy mróz i grzeje swiece długo. Przy lekkim mrozie trwa to kilka sekund a przy temp zewnetrznej powyżej +5 stopni świece...
witam po dłuższej przerwie - problem nadal nie rozwiązany przeczytałem mase topiców na różnych forach lecz żaden nie rozwiązał mojego problemu. Dokładnie rzecz biorąc sprawa ma się tak: wszystkie czujniki temperatury są ok (żeby była jasność jest to wtrysk KE-Jetronic). Czujnik temp. to dwa termistory w jednej obudowie - jednen z nich podpięty jest...
Miałem w c14nz podobny problem. Auto stawało się z czasem coraz słabsze (trwało to ok 1,5 roku). Wymieniałem świece, kable, filtry... aż w końcu padł na ulicy i nie odpalił. W ogóle z cewki nie wychodziło wys. napięcie. Przerobiłem wszystkie pomysły z tego i innych forów, podmieniłem wszystkie elementy wysokiego: czujnik halla, cewkę, moduł i auto wylądowało...
Witam szanownych kolegów !! Mam tak od zakupu auta a trwa to już rok, jednak ostatnio wziąłem się za problem na poważnie. Samochód na V biegu nie jest w stanie jechać w zakresie prędkości od 70-80 km/h - czuć mocne szarpanie, od 60 - 70 km/h jest ok, silnik muli jak zaduszony ale nic nie szarpie, i powyżej 80 też już jest ok. Nie jestem w stanie bez...
Witam. Mój Peugeot 406 1.6 z 1996 roku benzyna,gaz, bez klimy projekt z XII miesiąca. Teraz problem który trwa już bardzo długo i po prostu sobie z nim nie radzę. Kupiłem samochód w lipcu ale od początku nie chodził on równo tzn. tak jakby chodził na 3 cylindrach lub jakby miał ciągle włączone ssanie automatyczne. Ale nic stwierdziłem że sobie z tym...
Witam Proszę o pomoc W Passacie B4 AFN motor miga mi żółta kontrolka świec żarowych, czyli sprężynka. Wcześniej zaczynała migać, wówczas jeśli silnik osiągnął stała temp. pracy czyli ok 90 stopni. Obecnie silnik nawet nie rozgrzewa się do ww. temp. I zaczyna migać. Czuję że auto wchodzi w tryb awaryjny i już nie ma takiego przyspieszenia. Czytałem inne...
Nie wiem czy 6,60zł za litr ropki to jest tanio. Wciąż sporo powyżej progu bólu tj. 6zł/l. A rzepak/roślinny na promocjach w popularnych dyskontach można dostać nawet za 3,99zł za litr (tłoczą go z ukraińskiego zboża to i ceny są niskie). Dlatego napisałem że po zmieszaniu w odpowiednich proporcjach można uzyskać cenę bliską 5,19zł/l czyli tyle co było...
może mój przypadek pomoże. Ibiza silnik AKK + gaz wsiadałem po dłuższym postoju odpalał i za chwilę gasł.czasem raz czasem więcej a nawet jak jechał to raczej mułowaty. Problem ustępował jeżeli kilkaset km. robiłem na benzynie. VAG nic szczególnego nie wyrzucał mimo to przerobiłem lewe powietrze, wymianę kabli, czujnika cieczy chłodzącej, immo itp....
Trochę to trwało (standartowy brak czasu) ale autko chodzi. Jak to często bywa szukałem głeboko, a przyczyna była banalna. Zanieczyszczona przepustnica ! Ja szukałem w części mi bliższej czyli elektronice, a mechanicy jakoś na to nie wpadli :) A kto na to wpadł ? Gazownicy. I to "niechcący" - musieli rozkręcić cały dolot przy instalacji gazu. A twierdzą...
tak jest mapa rozruchowa , w niej jest dawka paliwa dla rozruchu silnika , do tej dawki dodawane są korekcje , jedną z nich to korekcja otwarcia wtryskiwacza to zupełnie naturalne ze mapa rozruchu określa dawke paliwa , a żeby dawka sie zgadzała musi być uwzględniony czas reakcji wtryskiwacza ponieważ w tym czasie nie podaje on paliwa i tak jeśli masz...
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Witam. Nie mogę sobie poradzić z jednym problemem. Mianowicie kiedy np przygotowuje się do wyprzedzania dajmy na to 3ci lub 4ty bieg i trzymam 2 - 2,5 tys obr stale utrzymując ja jakis czas, to kiedy już mogę wyprzedzić wciskam gaz i wtedy następuje pojedyncze szarpnięcie i woz potem już mocno prze do przodu. Kiedy delikatnie zwiększam obciążenie problem...
Witam wszystkich. Proszę o pomoc z peugeotem 307 2005r polift 1.6 hdi 109km. Samochód kupiłem w Niemczech z uszkodzonym rozrządem. Wymieniłem głowice na drugą razem z górnym deklem i wałkami. Zrobiono szlif, dotarto zawory i wymieniono uszczelniacze. Założyłem nowy rozrząd, ustawiłem wszystko na znaki tzn wał, koło na wałku i pompę WC. Napompowałem...
Witam Instalacja Prins w Peugeot 307 2005 rok z niemiec - montowana w DE w 2007 roku silnik RFN. Problem następujący - start od zimnego silnika - przełączenie na LPG - i zazwyczaj bezproblemowy dojazd na gazie do celu (czasami tylko bez piszczka wyrzuci na PB). Jak postój trwa krótko, odpalenie - i przełącza na LPG. Jak postoi trochę dłużej, temperatura...
Witam, co może być przyczyną braku możliwości wypalenia DPF. Auto jest w Niemczech, serwis nie pomógł (notabene strasznie słaby, chcieli wymontować jakiś moduł do sprawdzenia a jego demontaż miał trwać 4 godz! W ogóle nie wiem co mieli na myśli i kazałem kierowcy się rozliczyć za diagnozę i podziękować). Generelnie auto jedzie ale na kompie wskazuje...
witam, zakładam nowy temat gdyż stary "mercedes W124 230E - złącze diagnostyczne" mija się z celem - sorry że robię bałagan ale już ręce rokładam nad mieciorem :cry: Problem: auto (W124 230E 88') ciężko zapala jak jest zimne tzn temp powietrza<5st. C Jak już załapie to potelepie trochę do częściowego rozgrzania. Potem już chodzi jak należy i nie...
Witam podepnę się pod temat - pacjent to Seat Ibiza tdi 1997, silnik 1Z ma problemy z paleniem, gdy jest zimny. Przy dzisiejszych temperaturach czyli 18-20 stopni palenie wygląda jak by był zapowietrzony, po 2-3 dłuższych kręceniach kulawo załapie. Kontrolka świec zapala się na chwilkę i ich nie podgrzewa co jest chyba normalne przy takiej temp.? Po...
Witam! Zwracam się z prośbą o pomoc. A mianowicie moje auto jak postoi, silnik ostygnie całkowicie to po odpaleniu(bezproblemowo od strzała)obroty wynoszą jakieś 1200 i wszystko gra nic sie nie dzieje do momentu jak wcisne pedał gazu, Wtedy nagle obroty spadają do ok 500 po czym wracają do normalnych wartości. Przy kolejnym dodaniu gazu dzieje sie podobnie....
Witam! Do autora tematu na początku. Moment wtrysku! Mam wrażenie, że pasek przeskoczył. Zakładam, że hydraulika nie dusi silnika. Proponuję zrzucić pasek rozrządu i ustawić wszystko tak jak przy wymianie. To musi zagadać. Wtryski Ok, Pompa OK. Jak zmieniasz wydatek pompy wtryskowej, zmieniasz też moment wtrysku. Stosując szybkie zmiany mocno go wyprzedzasz....
Sprawdzałem wiązkę od EGT według instrukcji. Wszystko ok. masa na pinie drugim, zasilanie od strony kanciastej i przejście od pin 3 w wiązce aż do kompa. Dodam, że po zamontowaniu skrzyni biegów i czujników EGT, oraz po sprawdzeniu wiązki jak powyżej błąd jak dotąd się nie pojawił, oby ten stan rzeczy trwał jak najdłużej. Oczywiście jeśli dalej będzie...
Witajcie drogie koleżanki i koledzy, Chciałem was prosić o pomoc w analizie wykresu kilku parametrów pracy silnika 2.0 HDI 135KM w czasie jazdy. Wykres został zapisany dzisiaj przy pomocy programu ScanXL. Samochód ma silnik w systemie common rail, układ wtryskowy firmy Delphi, nie ma FAPu, samochód jest w rodzinie od nowości i został kupiony w salonie...
Tak z ciekawości co ci pokazuje w bloku pomiarowym silnika 4. (takie odczyty należy zawsze zrobić przed wymiana rozrządu łatwiej wrócić do ustawień poprzednich jak je się zna.) Ja obstawiam na źle złożony filtr paliwa cieknąca pompę Vacum lub uszczelnienia pompowtrysków (wymiana tych uszczelnień co 200000 km). Test podania paliwa z butelki i zajrzenie...
Mapy mogą być więcej niż 2-wymiarowe ale nie czujesz różnicy między mapą a korektą lub mapą korekt. Korekty LTFT i STFT pochodzą wyłącznie z sondy i MAP/MAF (ale to sonda jest jedynym czujnikiem na wyjściu układu). Redukcja KWZ z powodu stukania nie jest adaptacją a trybem awaryjnym. W starszych ECU nie ma w ogóle czujników stukania, mapa KWZ jest...
Witam serdecznie mam problem z w/w autkiem renault clio 1.2 8v rok prod 99 wtrysk wielopunktowy.Autko miało zerwany rozrząd(przez to stało ponad rok pod chmurka zanim trafiło do mnie)rozrzad zrobiony,ale zaczeły się schody z elektryką oto co się dzieje po włączeniu zapłonu jest ok kontrolki zapalają się tj.ładowanie,ciśnienie oleju,poducha,chwilka i...
Witam! W w/w aucie zatarł się sworzeń wycieraczek. Naprawiłem to ale przy okazji musiałem wyjąć komputer żeby się odstać. I teraz do rzeczy. Rano odpaliłem auto i po przejechaniu kilku kilometrów zauważyłem że licznik nie liczy kilometrów i wskazówka prędkościomierza wskazuje zero. Po kolejnych kilku kilometrach wróciło do normy jednak trwało to zaledwie...
Dzień dobry, Z góry bardzo przepraszam, jeśli powtarzam temat, ale jestem w duużej desperacji hehe Im więcej czytam na forach, tym mniej wiem. Siedze właśnie w Hiszpanii, przede mną jeszcze 3.000 km do Polandii, a lokalny mecanico próbuje znaleźć przyczyne problemu. Ale do rzeczy: Mam Forda 2,0, 96 kw, TDCI z 2003 roku, przebieg 158.000. W marcu miałem...
Załączam obrazki : http://obrazki.elektroda.net/22_12692744... http://obrazki.elektroda.net/28_12692744... http://obrazki.elektroda.net/48_12692744... Teraz doszło jeszcze coś , nie można wykonać kalibracji. Program wchodzi w kalibrację mija 10min i nic , cały czas "trwa kalibracja" Cała instalacja jest sprawdzona , cm po...
trwania wtrysku trwania znaku trwania impulsu
unresolved external transformator ethernet schemat czujnik klimatyzacja
skymaster dźwięk skymaster dźwięk
Łochów, powiat Węgrów – Antena siatkowa przerywa MUX-3, korozja, zakłócenia LTE, wymiana na Yagi Citroën Jumper – zanik prądu na tablicy wskaźników, brak zasilania licznika, BSI, bezpieczniki