Dobry zakład regenerujący głowice, zwłaszcza od diesla robi tak, że jak planuje głowicę powiedzmy 0,3mm to frezuje jednocześnie gniazda zaworów również o 0,3mm Najpierw się obrabia gniazda a później planuje, rozumiem że jak z gniazda+zawór zbierzesz 0.4mm to tyle samo będziesz darł głowicę mimo tego że po 0,1mm już będzie "prosta"? Z chęcią bym poznał...
Błąd o tym czy trzeba planować głowice decyduje pomiar jej płaszczyzny. Jeśli mieści się w specyfikacji nic nie trzeba planować. Jeśli była ściągana nie przez uszkodzenie uszczelki pod głowicą (przegrzanie) to jest szansa że jest prosta a powierzchnia wymaga tylko oczyszczenia. Nawet jak dasz do planowania to dobry zakład zdejmuje tylko tyle by ją wyrównać...
Toteż piszę jeszcze raz - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoka ponad kadłub silnika, a nie splanowania głowicy. Jak niby określisz ile razy głowica już wcześniej była planowana? http://obrazki.elektroda.net/36_12570680... Dotyczy np silników VW RA, SB, 1Y, AAZ ....
I w razie potrzeby dobiera uszczelkę z większą ilością karbów. Kolego, uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy.
Witam. Mam pytanie. Zdjąłem głowicę od 1,8 l turbo Audi 163 KM. Głowica planowana. Uszczelka będzie nowa. Blok wyczyszczony. Tylko zastanawiają mnie wżery przy kanałach wodnych. Zaraz ktoś napisze, że trzeba i blok planować :). Ale mam pytanie, czy jak delikatnie cienką warstwą przesmaruję te kanały wodne jakimś silikonem (chociażby Dirko), to nie zaszkodzi....
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
Będzie idealnie czysta od strony uszczelki. Dodatkowo oryginalnie głowica jest frezowana, a obróbka to 90% szlifowanie.
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
sprawdz w warsztacie slusarskim czy trzeba planowac.i kup uszczelkę metalowa to ci nie wydmucha Dodano po 7 acha.jesli twoja glowica cieknie na bank mozna to zrobic.przeswietlenie i malenki spaw.koszt ok 200 pln. Jest już nowa głowica wiec tej nie damy spawać, mam tylko nadzieje że uszczelka cała, miała 2 tyg i nie taka najtańsza
Nie raz.Miałem kiedyś mazdę gdzie tak splanowali głowicę że dostawała samozapłonu.Nie sądzisz że 0,1 mm splanowana głowica to ekstremum?Dlatego jestem przeciwny planowania przy każdym zdjęciu.Prosta-czyścimy i zakładamy.
Planowanie oczywiście że zwiększy moc ale niestety też zmniejszy żywotność. Podejrzewam że przy zmianie pojemności trzeba też zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu bo z tego co zrozumiałem pojemność się zmieniła.
ile szlifować i jak wtedy dobrać uszczelkę Tyle, ile potrzeba. Powierzchnia przylgowa głowicy musi być idealna! Szlifierz podaje "ile zebrał".
Oj, podciśnieniowo to ci to raczej nie wyjdzie, stawiałbym na wtrysk. Żeby to odpowiednio rozpylić (a tylko wtedy to ma sens) musiałbyś zrobić w zasadzie gaźnik, a dodatkowa zwężka w dolocie to nie tylko mniejsza moc ale też większe spalanie (dodatkowy opór). Podciśnienie ma jedną zasadniczą wadę - spada wraz ze wzrostem obciążenia. Ale znalazłem ciekawe...
Jeśli chodzi o cylindry to gładzie były idealne widoczne jeszcze ślady honowania, mierzone w kilku wysokościach - nie wykazywały śladów zużycia ponad normy książkowe, tłoki wyczyszczone rowki oczywiście też, zmierzony luz pomiedzy tłokiem a cylindrem - prawidłowy. Panewki były w porządku. Pod głowicą oczywiście nowa uszczelka dotarłem zawory bo fachowcy...
i kazali mi ją zamontować do tego nowego silnika ,a ona była przyczyną spalenia tłoka .Olałem ich więc i zamontowałem tą tandem pompe do nowego silnika {stary miał 1500 km}Rozpisałem w zleceniu że zalecam wymiane t.pompy bo ponownie silnik ulegnie zniszczeniu.Wydali passata nowego i po 1300 km znów na lawecie spowrotem :-] 3 stany oleju ,silnik świruje...
Planowana głowica, czyszczone gaźniki, dużo zachodu... ale już nie starczyło zapału aby gaźniki ustawić?
Masz racje jest taka możliwość tylko musisz wiedzieć o jednym - że to kompletna przeróbka silnika - już Ci tłumacze - trzeba przerobić otwory zaworów ponieważ nie możesz korzystać z zaworów w silniku to po pierwsze - a po drugie musiał byś mieć płaską głowicę i płaskie tłoki - i wiele innych kombinacji Dodano po 15 Sam dawno temu robiłem coś takiego...
Większych bredni to nie słyszałem Zdaję sobie sprawę, że to wina benzyny, ponieważ ma więcej oktanów czy coś w tym stylu :D Podpowiedziano mi, żeby zrobić planowanie głowicy, a co za tym idzie, zwiększyć kompresję i zmniejszyć płomień wychodzący z silnika. :D Chłopie ustaw dobrze dawkę i zapłon a problemy znikną.
Zapytaj w warsztatach planujących głowice, może oni odkupią.
Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb. Też tak uważam. Żaden klin na wale, planowanie głowicy itp.
Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1...
A co z zaworami? Ich zakres pracy się nie zmienia, więc mają bliżej do tłoka. Gniazda nie były frezowane. Właśnie o to mi chodzi, że wszyscy piszą jak powinno być w teorii, a jak jest w praktyce? 0,025 zebrane. Źle napisałem
Pewnie ze nie trzeba za kazdym razem jej planowac ! Jest cos takiego jak linial krawedziowy sp sorawdzenia plaskosci.
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Ciężki temat kiedyś też z czymś takim się spotkałem , nie będę wymieniał marki natomiast pojazd został zezłomowany ponieważ każda naprawa zawodziła ... Planowanie głowicy było robione , wymieniana uszczelka itd i mimo napraw nic nie dało .
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
Z twojego opisu wynika iż masz uszkodzoną uszczelkę głowicy, przed zamontowaniem nowej uszczelki z planuj głowicę będzie wyprężona co do pompy nie musi być uszkodzona.
Tam gdzie robią szlify wałów i planują głowice powinni mieć taką szlifierkę? No na takiej samej maszynie się planuje głowice samochodowe co te od sprężarek ;)
Witam Uszczelka + planowanie głowicy. A z tego co piszesz to masz do wymiany pierścienie, bo przegrzałeś silnik. Co do reszty to dowiesz się jak rozbierzesz silniki. Pozdrawiam W.B.
Wiem że temat jest bardzo stary ale przypadkiem na niego trafiłem więc postanowiłem dorzucić swój grosz dla potomnych. Planowanie głowicy wykonuje się podczas większego remontu silnika. Polega to na wyrównaniu głowicy. Pomiędzy głowicą a blokiem silnika jest uszczelka. Podczas użytkowania auta powierzchnia głowicy "układa" się razem z uszczelką. Po...
Mechanik rozbierze i Ci powie. Planowanie głowicy, nowe uszczelki, śruby i uszczelniacze zaworowe to jest min. Reszta wyjdzie po rozbiórce.
Planowanie głowicy nie jest konieczne jeśli nie ma wżerów i a nierówność głowicy mieści się w specyfikacji. Są przymiary i można zbadać czy nie ma dołków czy krzywizny. Często jak nie padła uszczelka pod głowicą ( i silnik nie przegrzany ) i odkręci się ją zgodnie ze sztuką to wystarczy oczyścić i nie trzeba jej planować. Ale to wychodzi dopiero po...
silniki na all... od 600zł z angola
w romecie po co lepiej dodaj turbine!
Trafna diagnoza z uszczelką głowicy, gdy płyn miesza się z olejem jednocześnie najbardziej "łagodna" i tania w naprawie . Gorsza droższa opcja to pęknięcie głowicy , daje podobny efekt co uszkodzona uszczelka . Tak czy siak "czapka w górę ". będzie widać czy uszczelka wypalona , planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności , wskazane .
Witam domex32 te bip-y to masz kosmiczne . Poszczególne cylindry są za wydajne, jakby była za duża kompresja . Mi wygląda to na nie właściwą uszczelkę albo planowaną głowice i to mocno . Pzdr
dlaczego nie planowałeś głowicy? A po co, bo się ręcznie nie chce czyścić? Jeszcze nigdy w takim nie trafiłem na krzywą, a jak bym trafił to bym ją na złom wywalił. Dwa razy tylko dawałem od planowania bo małe wżery miały.
to jest uszczelka pod głowicą sama uszczelka do tego samochodu to koszt ok. 30-40 zł ale robocizna droga pan ,,heniu" w garażu zrobi to za ok 100-200 zł plus planowanie głowicy ok 100 więc sam oceń czy tobie się to opłaca pozdrawiam i życzę powodzenia
Rasior jak sobie wyobrażasz to przekręcenie przeciwwag ze starego wału ??? Do Perkinsa 4 cyl. założyłem wał chyba indyjski, dużo lżejszy niż był fabryczny i 5 lat chodzi dzień w dzień w wózku widłowym. Problem z nim był przed montażem, trzeba było usunąć lakier ochronny i nic tego lakieru nie ruszało.
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
audiomaniak07 a jaką masz kompresje na cylindrach? bo u mnie nie ma za dużo a koło mam o 50% odchudzone i 2 mm głowica. Tą głowice odkupiłem od jednego kolesia i nie wiem może z nią jest coś nie tak? bo 2 razy robiłem remont i mam 8bar na gorącym silniku. Po próbie olejowej rośnie do 10-11. Zawory miałem wcześniej zalane w nafcie i było ok. A jeszcze...
Ja wymieniałem w roverze 200, silnik 1.4. Niby inny silnik ale robota ta sama. Koszt zestawu (koniecznie ze szpilkami!) nie przekracza 400 zeta. Planowanie głowicy jest raczej wskazane (chociaż ja akurat tylko przepolerowałem). Roboty kilka godzin jest. Generalnie jak masz garaż, czas i klucz dynanometryczny to procedura skomplikowana nie jest. Mechanik...
koszt uszczelki ok 100 zł planowanie głowicy ok30zł wymiana ok 150-200 w normalnym warsztacie miasto Kalisz i przy okazji sprawdz pompę wodna w audi lubi cieknąć na uszczelnieniu koszt wymiany ok100 nowa pompa
Kolego przy silniku od ax-a żadnych niespodzianek nie ma także z głowicą na pewno sobie poradzisz. Na pewno do wymiany uszczelka pod głowicą no i obowiązkowo planowanie głowicy (ok 50zl) ale najlepiej zawieź ta głowice do sprawdzenia do jakiegoś zakładu sprawdza zawory, szczelność ew. wymienia uszczelniacze (mysle ze 300zl spokojnie wystarczy na cale...
W moim EL-u też tak mam (wydech przelotowy, lekkie koło zamachowe, planowana głowica 2mm oraz poszerzone i wypolerowane kanały dolot i wydech, przestawiony zapłon). Gdy spuszcze gwałtownie moge z gazu a następnie dodam też gwałtownie to również mi strzeli w wydech.
trzeba planować głowice planować głowica polonez planować głowica
zdjąć obudowę pieca junkers zakłócenia antenowym wentylator kabina
problemy diagbox centrala alarmowa pc1616
Błąd P1586 w silniku 1.6 HDI - przyczyny i diagnostyka Podłączenie starej wtyczki 380V 4-pin do nowej 5-pinowej IEC 60309-2 – rozdział PEN, adapter, bezpieczeństwo