Nie raz.Miałem kiedyś mazdę gdzie tak splanowali głowicę że dostawała samozapłonu.Nie sądzisz że 0,1 mm splanowana głowica to ekstremum?Dlatego jestem przeciwny planowania przy każdym zdjęciu.Prosta-czyścimy i zakładamy.
Dobry zakład regenerujący głowice, zwłaszcza od diesla robi tak, że jak planuje głowicę powiedzmy 0,3mm to frezuje jednocześnie gniazda zaworów również o 0,3mm Najpierw się obrabia gniazda a później planuje, rozumiem że jak z gniazda+zawór zbierzesz 0.4mm to tyle samo będziesz darł głowicę mimo tego że po 0,1mm już będzie "prosta"? Z chęcią bym poznał...
Błąd o tym czy trzeba planować głowice decyduje pomiar jej płaszczyzny. Jeśli mieści się w specyfikacji nic nie trzeba planować. Jeśli była ściągana nie przez uszkodzenie uszczelki pod głowicą (przegrzanie) to jest szansa że jest prosta a powierzchnia wymaga tylko oczyszczenia. Nawet jak dasz do planowania to dobry zakład zdejmuje tylko tyle by ją wyrównać...
I w razie potrzeby dobiera uszczelkę z większą ilością karbów. Kolego, uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy.
Toteż piszę jeszcze raz - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoka ponad kadłub silnika, a nie splanowania głowicy. Jak niby określisz ile razy głowica już wcześniej była planowana? http://obrazki.elektroda.net/36_12570680... Dotyczy np silników VW RA, SB, 1Y, AAZ ....
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
Witam. Mam pytanie. Zdjąłem głowicę od 1,8 l turbo Audi 163 KM. Głowica planowana. Uszczelka będzie nowa. Blok wyczyszczony. Tylko zastanawiają mnie wżery przy kanałach wodnych. Zaraz ktoś napisze, że trzeba i blok planować :). Ale mam pytanie, czy jak delikatnie cienką warstwą przesmaruję te kanały wodne jakimś silikonem (chociażby Dirko), to nie zaszkodzi....
Będzie idealnie czysta od strony uszczelki. Dodatkowo oryginalnie głowica jest frezowana, a obróbka to 90% szlifowanie.
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
Planowanie oczywiście że zwiększy moc ale niestety też zmniejszy żywotność. Podejrzewam że przy zmianie pojemności trzeba też zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu bo z tego co zrozumiałem pojemność się zmieniła.
sprawdz w warsztacie slusarskim czy trzeba planowac.i kup uszczelkę metalowa to ci nie wydmucha Dodano po 7 acha.jesli twoja glowica cieknie na bank mozna to zrobic.przeswietlenie i malenki spaw.koszt ok 200 pln. Jest już nowa głowica wiec tej nie damy spawać, mam tylko nadzieje że uszczelka cała, miała 2 tyg i nie taka najtańsza
Witam. Mam mała zagwostke nigdy jeszcze tego nie robiłem potrzebuje rady. Przed robota głowicy samochód kopcił na niebiesko rylko po odpaleniu podejzewałem uszczelniacze zaworowe niestety instynkt zwiudł głowica zrobiona uszczelniacze wymionione plus zrobione gniazda zaworowe itp. Wymienione Jakiś czas temu w samochodzie marki hyundai coupe robiłem...
Potrzebuje te dane bo moje głowica ma 134.3mm a jeszcze nie była planowana ,nie lubię granicznych parametrów tym bardziej że mi coś paliła stukowo. Dlatego chciałem się upewnić ile przez lata jej ubyło przez obróbkę. Nie będę robił remontu głowicy której powiedzmy ubyło 2mm to lepiej kupić na złomie wyższą. Do tego wszystkiego mam ślady odbicia zaworów...
regeneracje parownika robiłem 2 tyg temu( sam) więc na 00% wszystko jest ok było duże spalanie gazu ponad 30l/100 teraz 6-7l i skręciłem go na max żeby mało palił ale to nie przez to a pompa wody chyba by woda nie wracała z obiegu jak by pompa była uszkodzona co ciekawe byłem u 3 mechaników i żaden nie wie co mu jest z czego wszyscy na łatwiznę idą...
Należy zdjąć głowice; sprawdzić płaszczyznę bloku i głowicy, w zależności ile razy była planowana głowica dobrać uszczelkę odpowiedniej grubości, wymienić śruby i dokręcić jak w 1 poście. Jeśli było źle dokręcone głowica może być skrzywiona. Weź pod uwagę że auto jest warte 2000zł, za zrobienie głowicy dałem już 600zł plus cena uszczelki i śrub. Głowica...
Planowana głowica, czyszczone gaźniki, dużo zachodu... ale już nie starczyło zapału aby gaźniki ustawić?
Większych bredni to nie słyszałem Zdaję sobie sprawę, że to wina benzyny, ponieważ ma więcej oktanów czy coś w tym stylu :D Podpowiedziano mi, żeby zrobić planowanie głowicy, a co za tym idzie, zwiększyć kompresję i zmniejszyć płomień wychodzący z silnika. :D Chłopie ustaw dobrze dawkę i zapłon a problemy znikną.
Witam ! w moim Masterze jest brak kompresji na 2 tłokach jeśli wdmuchuję powietrze do jednego tłoka wychodzi otworem 2 tłoka przez otwór wtrysku domyślam się że uszczelka pod głowicą puściła pomiędzy cylindrami , temperatura płynu chłodniczego jest normalna żaden mechanik nie chce zrobić mi tego od ręki więc zdecydowałem sam ściągnąć głowicę i zdiagnozować...
Witam. Padła mi uszczelka we fiacie i płyn przedostawał się do komory spalania. Wymieniłem uszczelkę i problem się zmniejszył ale nadal występował. Mam wżery w silniku i nie chce planować bloku z racji tego, że chce auto potrzymać jeszcze z rok a później wy złomować. Głowica była planowana, uszczelki nowe, śruby nowe ale kruczek jest w bloku. I tu pytanie...
Zapytaj w warsztatach planujących głowice, może oni odkupią.
Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb. Też tak uważam. Żaden klin na wale, planowanie głowicy itp.
Oj, podciśnieniowo to ci to raczej nie wyjdzie, stawiałbym na wtrysk. Żeby to odpowiednio rozpylić (a tylko wtedy to ma sens) musiałbyś zrobić w zasadzie gaźnik, a dodatkowa zwężka w dolocie to nie tylko mniejsza moc ale też większe spalanie (dodatkowy opór). Podciśnienie ma jedną zasadniczą wadę - spada wraz ze wzrostem obciążenia. Ale znalazłem ciekawe...
Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
Troche wyjasnień. Stan silnika poza wyciekiem oleju jest bdb. Silnik przeszedł mały tunung min znaczaco zwiekszyłem cisnienie otwarcia wtryskiwaczy co spowodowało "rozejście" się strugi paliwa, a to z kolei powodowało natrysk na końcówki świec żarowych niszcząc je bardzo szybko. Problem wyeliminowałem montując krótsze o 5mm swiece. To z kolei zwiekszyło...
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1...
ale mógł jej nie planować (wyrównywać)0 bo to koszt i założył nieruszaną głowica jest aluminiowa i wymaga planowania po każdym demontażu gdyż pod wpływem temperatury się deformuje i przy okazji sprawdzi sposobem tomus2k lub powiedz tym co szlifują żeby sprawdzili szczelność ale to tez jest koszt tyle ze wydają gwarancje na szczelność
Odświeżam temat, ale orientuje się jaki jest koszt sprawdzenia i planowania głowic do 2.7hdi uhz?
Jeśli chodzi o cylindry to gładzie były idealne widoczne jeszcze ślady honowania, mierzone w kilku wysokościach - nie wykazywały śladów zużycia ponad normy książkowe, tłoki wyczyszczone rowki oczywiście też, zmierzony luz pomiedzy tłokiem a cylindrem - prawidłowy. Panewki były w porządku. Pod głowicą oczywiście nowa uszczelka dotarłem zawory bo fachowcy...
i kazali mi ją zamontować do tego nowego silnika ,a ona była przyczyną spalenia tłoka .Olałem ich więc i zamontowałem tą tandem pompe do nowego silnika {stary miał 1500 km}Rozpisałem w zleceniu że zalecam wymiane t.pompy bo ponownie silnik ulegnie zniszczeniu.Wydali passata nowego i po 1300 km znów na lawecie spowrotem :-] 3 stany oleju ,silnik świruje...
Ciężki temat kiedyś też z czymś takim się spotkałem , nie będę wymieniał marki natomiast pojazd został zezłomowany ponieważ każda naprawa zawodziła ... Planowanie głowicy było robione , wymieniana uszczelka itd i mimo napraw nic nie dało .
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie i rady na powyższe tematy. IMHO trochę bez sensu jest planować od razu awarię systemu i konieczność podwójnej regulacji. Chyba że masz nadmiar pieniędzy. Dla mnie dwa sensowne rozwiązania to: 1) Zastosować przy grzejnikach standardowe zawory grzybkowe z gwintem 28mm oraz doprowadzić do nich puszkę elektryczną. Jako...
Masz racje jest taka możliwość tylko musisz wiedzieć o jednym - że to kompletna przeróbka silnika - już Ci tłumacze - trzeba przerobić otwory zaworów ponieważ nie możesz korzystać z zaworów w silniku to po pierwsze - a po drugie musiał byś mieć płaską głowicę i płaskie tłoki - i wiele innych kombinacji Dodano po 15 Sam dawno temu robiłem coś takiego...
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
Tam gdzie robią szlify wałów i planują głowice powinni mieć taką szlifierkę? No na takiej samej maszynie się planuje głowice samochodowe co te od sprężarek ;)
Z twojego opisu wynika iż masz uszkodzoną uszczelkę głowicy, przed zamontowaniem nowej uszczelki z planuj głowicę będzie wyprężona co do pompy nie musi być uszkodzona.
Witam Uszczelka + planowanie głowicy. A z tego co piszesz to masz do wymiany pierścienie, bo przegrzałeś silnik. Co do reszty to dowiesz się jak rozbierzesz silniki. Pozdrawiam W.B.
Wiem że temat jest bardzo stary ale przypadkiem na niego trafiłem więc postanowiłem dorzucić swój grosz dla potomnych. Planowanie głowicy wykonuje się podczas większego remontu silnika. Polega to na wyrównaniu głowicy. Pomiędzy głowicą a blokiem silnika jest uszczelka. Podczas użytkowania auta powierzchnia głowicy "układa" się razem z uszczelką. Po...
Mechanik rozbierze i Ci powie. Planowanie głowicy, nowe uszczelki, śruby i uszczelniacze zaworowe to jest min. Reszta wyjdzie po rozbiórce.
Planowanie głowicy nie jest konieczne jeśli nie ma wżerów i a nierówność głowicy mieści się w specyfikacji. Są przymiary i można zbadać czy nie ma dołków czy krzywizny. Często jak nie padła uszczelka pod głowicą ( i silnik nie przegrzany ) i odkręci się ją zgodnie ze sztuką to wystarczy oczyścić i nie trzeba jej planować. Ale to wychodzi dopiero po...
silniki na all... od 600zł z angola
w romecie po co lepiej dodaj turbine!
Trafna diagnoza z uszczelką głowicy, gdy płyn miesza się z olejem jednocześnie najbardziej "łagodna" i tania w naprawie . Gorsza droższa opcja to pęknięcie głowicy , daje podobny efekt co uszkodzona uszczelka . Tak czy siak "czapka w górę ". będzie widać czy uszczelka wypalona , planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności , wskazane .
Witam domex32 te bip-y to masz kosmiczne . Poszczególne cylindry są za wydajne, jakby była za duża kompresja . Mi wygląda to na nie właściwą uszczelkę albo planowaną głowice i to mocno . Pzdr
dlaczego nie planowałeś głowicy? A po co, bo się ręcznie nie chce czyścić? Jeszcze nigdy w takim nie trafiłem na krzywą, a jak bym trafił to bym ją na złom wywalił. Dwa razy tylko dawałem od planowania bo małe wżery miały.
to jest uszczelka pod głowicą sama uszczelka do tego samochodu to koszt ok. 30-40 zł ale robocizna droga pan ,,heniu" w garażu zrobi to za ok 100-200 zł plus planowanie głowicy ok 100 więc sam oceń czy tobie się to opłaca pozdrawiam i życzę powodzenia
Rasior jak sobie wyobrażasz to przekręcenie przeciwwag ze starego wału ??? Do Perkinsa 4 cyl. założyłem wał chyba indyjski, dużo lżejszy niż był fabryczny i 5 lat chodzi dzień w dzień w wózku widłowym. Problem z nim był przed montażem, trzeba było usunąć lakier ochronny i nic tego lakieru nie ruszało.
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
Ja wymieniałem w roverze 200, silnik 1.4. Niby inny silnik ale robota ta sama. Koszt zestawu (koniecznie ze szpilkami!) nie przekracza 400 zeta. Planowanie głowicy jest raczej wskazane (chociaż ja akurat tylko przepolerowałem). Roboty kilka godzin jest. Generalnie jak masz garaż, czas i klucz dynanometryczny to procedura skomplikowana nie jest. Mechanik...
audiomaniak07 a jaką masz kompresje na cylindrach? bo u mnie nie ma za dużo a koło mam o 50% odchudzone i 2 mm głowica. Tą głowice odkupiłem od jednego kolesia i nie wiem może z nią jest coś nie tak? bo 2 razy robiłem remont i mam 8bar na gorącym silniku. Po próbie olejowej rośnie do 10-11. Zawory miałem wcześniej zalane w nafcie i było ok. A jeszcze...
koszt uszczelki ok 100 zł planowanie głowicy ok30zł wymiana ok 150-200 w normalnym warsztacie miasto Kalisz i przy okazji sprawdz pompę wodna w audi lubi cieknąć na uszczelnieniu koszt wymiany ok100 nowa pompa
Zrobić planowanie głowicy, Teoretycznie, zakazane. Mozna, ewentualnie zdjac 0.1 mm dla usuniesia wzerow, jesli jest to konieczne dla ratowania silnika. W zadnym wypadku nie planowac glowicy znieksztalconej przez przegrzanie silnika. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy...
Kolego przy silniku od ax-a żadnych niespodzianek nie ma także z głowicą na pewno sobie poradzisz. Na pewno do wymiany uszczelka pod głowicą no i obowiązkowo planowanie głowicy (ok 50zl) ale najlepiej zawieź ta głowice do sprawdzenia do jakiegoś zakładu sprawdza zawory, szczelność ew. wymienia uszczelniacze (mysle ze 300zl spokojnie wystarczy na cale...
Została podjęta decyzja żeby jeszcze raz szlifnąć głowicę i o dziwo do dzisiaj działa.
W moim EL-u też tak mam (wydech przelotowy, lekkie koło zamachowe, planowana głowica 2mm oraz poszerzone i wypolerowane kanały dolot i wydech, przestawiony zapłon). Gdy spuszcze gwałtownie moge z gazu a następnie dodam też gwałtownie to również mi strzeli w wydech.
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Jaki kolor spalin? Olej bierze? Ile planowano głowicę? Uszczelka nadwymiar? Pierścienie zamkami prawidłowo zamontowane?
jaka ścianka komory spalania? jest to odległość od góry tłoka w górnym jego położeniu a głowicą w której są zawory w silniku diesla w tłokach masz najczęściej wyfrezowane miejsca na zawory i to dzięki temu istnieje możliwość niższego osadzenia głowicy co automatycznie zmniejsza komorę spalania (jaśniej nie umiem) w benzyniakach jest ta odległość większa...
Przeczytałem kilka tematów o planowaniu szczególnie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Szkoda, że zablokowany bo było naprawdę ciekawe. Chciałem dorzucić parę sugestii i pytań przy okazji. Wpadła mi w ręce BMW E36 318ti mojego szwagra. Dodam, że mechanikom zajmuję się bardziej hobbistycznie ale wszelakie naprawy w samochodach własnych...
czy jeśli uszczelka pod głowicą nie była wydmuchana a demontuje się głowicę to czy przed ponownym montowaniem trzeba ją planować???
Uszczelka , planowanie głowicy , opcjonalnie sprawdzenie głowicy ( Twoja decyzja będzie zła - robota od nowa ) i do tego robocizna ew. nowe śruby i tam inne dodatki . U mnie koszt materiałów ( uszczelka zobacz ceny ) i planowania ( samo planowanie 50pln ale po znajomości ze sprawdzeniem 250 pln to już inny warsztat ) reszta to moja robota :D moze być...
Jedź na poprawkę
Innymi przyczynami wyrzucznia płynu może być uszkodzony termostat, oraz cieknąca pompa wodna. Wczsie pracy silnika zasysane jest przez nią powietrze , na postoju cieknie. Jeżeli faktycznie uszcelka jest uszkodzona żadne dociąganie nic nie pomoże. Planowanie głowicy stosuje się tylko w przypadku wżerów w głowicy (inne przypadki to tylko próba podbicia...
Pierścienie tłoka wyglądały na nieuszkodzone. Czy możliwe jest jego przytarcie bez uszkodzenia pierścieni ? Czy po zdjęciu głowicy, trzeba ją potem planować i montować nowe uszczelki ? Głowicy nie trzeba planować, to nie samochód. Daj te zdjęcia. Jest możliwe uszkodzenie gładzi cylindra bez widocznych śladów na pierścieniach.
W tysiąc to takie min czyli samo sprawdzenie i planowanie 300zl bez "remontu" a warsztat to byś musiał szukać taki w stodole który złoży na starych częściach i bez gwarancji rękojmi.
Wymienaj uszczelke, planuj glowice, ewentualnie zaworki troszke dotrzec ( podocieraniu trzba skorygowac luzy na zaworach) i uszczelniacze na zawory wymienic ,poskladaj i jezdzij.
Gdzieś mam chyba jeszcze książkę z dawnych lat o tuningu silników do polskich samochodów, m. in. malucha. Gdyby Cię to interesowało, to mogę poszukać.
I chyba tak zrobię, znalazłem już zakład w okolicy, który planuje głowice. Czy na coś powinienem zwrócić im uwagę, czy po prostu pójść do nich z głowicą i cylindrem i zdać się na nich?
Witam chciałbym zapytać czy w silniku 1.4 Kat drobne modyfikację jak splanowanie głowicy i odelżenie koła zamachowego dało by mu coś więcej mocy? dodam że posiada instalacje LPG (sekfencja). Jakie mniej więcej koszty były by ? Może ktoś ma lepsze modyfikacje proszę o propozycje :)
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
a nie orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji takiej głowicy wraz z planowaniem tutaj w Norge? No jakże mam się nie orientować? Przecież to "mój świat" :D A więc: -samo planowanie głowicy ok. 1000NOK -wymiana prowadnicy zaworowej ok. 100NOK/szt. -prowadnica zaworowa 100-150NOK/szt. Gdybyś się umówił z jakimś warsztatem, który zajmuje się tylko...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Głowica była planowana?
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
Sugeruję popytać na forum motoryzacyjnym. Np. http://autokacik.pl/
Planowanie głowicy jest wymagane. A to niby czemu? Jakieś nowe wytyczne z ostatniej chwili ? Bo wszelkie kanony wiedzy głoszą że głowicę planuje się dopiero w momencie stwierdzenia niepłaskości powierzchni powyżej dopuszczalnej przez producenta, a w niektórych silnikach planowanie głowicy jest wręcz zabronione? W związku z czym uprasza się o niewygłaszanie...
Za pompą wody jest zaślepka wkręcana gwint M22x1.5. Miałem przypadek, że spróchniała.
Powinno się planować i sprawdzić szczelność. wtedy masz 98% pewnosci ze bedzie ok.
Przed tą awarią miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, całego rozrządu, pasków, napinacz i inne)
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
Po stwierdzeniu że uszczelka jest przyczyną i zdemontowaniu głowicy powinno się sprawdzić czy jest płaszczyzna na głowicy ewentualnie czy nie dołków i górek. Wielu mechaników robi to tylko dla głowicy a powinno się też sprawdzić blok. Zdarza się ze w miejscu uszkodzenia uszczelki w bloku zrobi się dołek i choćby planował głowice milion razy uszczelka...
Proponował bym jeszcze ze 4 razy zrobić planowanie głowicy 😁🤣. Kto planuje głowicę , skoro dopuszczalna różnica jest 0,1 mm , a w normalnym użytkowaniu aluminium nie ma szans takiego odkształcenia się.
Głowica w górę, sprawdzenie, naprawa i planowanie. Oczywiście komplet uszczelek + nowe śruby głowicy. Warto też przy jednej robocie sprawdzić pierścienie na tłokach.
Założyłem dłuższe tłoki, przez co prowadzenie tłoka jest lepsze. Udało się bez honowania, tylko wymiana tłoków, planowanie głowicy, nowa uszczelka i śruby głowicy. Silnik przestał stukać. Gdyby ktoś się w przyszłości zastanawiał, jakie tłoki wybrać do silnika z tym oznaczeniem, to ja wybrałem tłoki firmy SM, model 805033-00-1, i polecam.
Trzeba było czy nie trzeba to planowali. Fantazjujesz. Kto kiedyś niby tak robił heh. Pamiętam czasy gdy pod panewki podkładało się papierki pergaminowe albo złotka . Wszystko po to żeby zrobić ciasniejsze panewki w nadziei że to pomoże na kontrolkę smarowania. Planowanie głowicy to była jakaś abstrakcja. W razie potrzeby jej ściągnięcia po zakładaniu...
Przy takim przebiegu i latach oddał bym głowice do zrobienia czyli uszczelniacze dotarcie zaworów planowanie.
Dociągało się tylko głowice żeliwne w starszych typach silników i ze starszymi typami uszczelek. W silnikach Mitsubishi, choć głównie serii 4GXX, uszczelka głowicy, to jest czuły punkt. Czuły na błędy montażowe. Ważne jest dokładne oczyszczenie powierzchni przylgni i wyrównanie (planowanie) głowicy, jeżeli jest potrzebne. Ważną sprawą jest również zastosowanie...
Witam, przyjacielu ludziska mówią wał korbowy, a powinno sie rożróżnić wykorbiony-stosowany w silnikach spalinowych jest stalowy kuty(były też i odlewane z żeliwa) i tutaj wszelkie niewspółosiowości usuwa sie szliwem czopów jak sie nie uda to wał śmieć, wał korbowy gdzie korby na czopy są wciskane i tu można sie pokusić o prostowanie prasą na pryzmach,...
Spróbuję. Mam jeszcze jedno pytanie: zrobiłem dobry remont silnika w WFM, jeżdżę na Mixolu, mieszanka 1:45 Stihla. I strasznie pluje z wydechu czarnym, niespalonym, gęstym olejem. Czy to przez złą mieszankę? Przy remoncie była planowana głowica, żeby zwiększyć stopień sprężania.
W 1.9 tdi pd tez nie wolno planować głowicy a tym bardziej wstawiać gniazd pod pompowtryskiwacze wg serwisu ASO.
A czy jest możliwość, że uszkodził to mechanik, który wymieniał olej i filtry? Ile może kosztować naprawa? Witaj Nie ma możliwości aby to uszkodzenie miało coś wspólnego z wymianą filtrów i oleju . Często przy tej usterce , jeżeli jest duży przedmuch , przy uruchamianiu po długich postojach , jest ciężko odpalić auto , wygląda to tak jakby jeden z...
A po wymianie uszczelki po przejechaniu ok. 1000 km była głowica ponownie dokręcona? Nie ubyło/przybyło płynu chłodniczego? Może ją znowu wydmuchało, jak np. nie była planowana głowica.
Najpierw załapuje tylko na jeden cylinder po chwili obydwa . Zalane garnki :cry: czeka Cię wymiana uszczelki pod głowica i planowanie
Witam proszę o pomoc !! jestem po wymianie wału :( planowanie głowicy itp wszystko było ok do 1 uruchomienia :( strasznie tłucze zaworami (chyba ) az uwaliło 1 dźwigienkę po rozmowie z mechanikiem powiedział ze zle ustawiony rozrząd niby robiłem zgodnie z ilustracja z powyżej tylko co ta sa za punkty 14 i 6 ta są jakieś blokady ??? jeśli ktoś coś wie...
Witam, zaczęła mocno brać olej i kopciła bardzo. Dlatego zmieniliśmy. Było robione planowanie głowicy, wymiana gniazda w niej. Szczelność OK. Wtryski też OK. Nie pracowała przed zakupem ponad rok, a jeżeli chodzi o to, jak długo nie pracowała w czasie naprawy, to około tygodnia. Dodano po 53 Napisałem na forum.
polonez planować głowica trzeba planować głowica planować głowica toyota
wyskakiwać reklama błędu protokole załączenie tyrystora bocznikiem
myjnia bezdotykowa zamrażarka czerwona lampka
Rozrusznik nie działa w Fiacie 126p - przyczyny i rozwiązania PEAQ PTV 32GF-5024C – ciągłe restarty, boot-loop, naprawa firmware i zasilacza