Jak dostać się do śrub tylnych tulei wahacza Pegeot 106/ Saxo ? Odszukać wycięcie w wykładzinie podlogowej (pod nogami) małe nacięte okno. Trzeba go odgiąć aby uzyskać dostęp do nakrętek (16 MM). https://obrazki.elektroda.pl/8031284800_... Spotkasz że wahach ten jest nazywany "wishbone", bo kształtem przypomina kość z kurzego frontowego...
Od kilkunastu lat jestem mechanikiem i doskonale wiem, że szarpak nie diagnozuje wszystkich uszkodzeń zawieszenia, nie czyni tego również łomik na podniesionym, czy opuszczonym aucie. Do tego dochodzi jeszcze czynnik ludzki, jeśli ktoś wie gdzie zaglądać, to bez absolutnie żadnych przyrządów pomocniczych usterkę wypatrzy. Co do tego pełna zgoda, ba...
Wymień obie strony, to nie są kosmiczne pieniądze,
Będą to tuleje wahacza.
Można jeśli masz prasę, wyciskarkę, kanał. Wszystko najlepiej robić na kanale, osadzić na kobyłki. Z tyłu trzeba opuścić belkę i bodajże odkręcić przewód hamulcowy.
Dodatkowa regulacja po tym zabiegu/zbieżność/ nie jest wymagana-wahacz wróci przecież na swoje oryginalne miejsce.Zakładając że ten wahacz umiesz wyjąć samodzielnie to tuleję wymienisz już bez problemu-potrzeba imadła,kilku pierścieni do podłożenia i kumpla do pomocy.
Wciśnij czerwony grzybek, pod maską na lewym kielichu zawieszenia, może było walone młotkiem i wyskoczył.
Hmm , nie jestem znawcą więc mnie nie bijcie pliss lecz z tego co wiem w prawym wahaczu obie i w lewym tylna mają dzielona plastikową cześć zewnętrzną i takie specjalne bazowanie czworokątne nadlewy i one wchodzą w im przeznaczone miejsca w wahaczu tak więc masz tylko dwie opcje umieszczenia tego silentblocka . Natomiast w lewym wahaczu przedni silentblock...
Witam. Mam problem z Renault Master 2 2010rok. Problem polega na notorycznym wybijaniu tuleji wahacza górnego. Zakładam nowe i max 3000km i guma wytarta do zera. Tuleje dokręcam na opuszczonym aucie , dodam że auto załadowane cały czas., ale wszystko jak w dowodzie waży 3300kg. Zdaję sobie sprawę że przy tym załadowaniu zużywać będą się szybciej, ale...
Na pewno nie jest to sprawa zbieżności, bo wtedy nie ciągnęło by w jedną strone, tylko jadło by gumy po równo. Raczej chodzi o kąt pochylenia zwronicy, który w jakiś sposób się zmienił na jednym z wachaczy. Albo auto było po strzale, albo faktycznie jest jakiś trik z pozycją tulei, czy jakichś mimośrodów, tu już nie pomogę, bo nie znam tego auta z tej...
Od 500 zł w górę, nie podałeś jaki wehikuł więc nie wiadomo ile roboty.
Ogólnie to sprawdź całe zawieszenie z prawej strony, tuleje wahaczy także.
Oddać do mechanika.
a było już pisane o łańcuchu rozrządu w Fabi 1.4Mpi ? Wymiana średnio co 30tys km. I jeszcze tylne tuleje wahacza przedniego, niektórzy diagności nawet świeżo wymienione uznawali za "luźne" Dopiero kilka lat temu wprowadzono te wzmacniane z 4-rema punktami podparcia. I jeszcze dodam rozlatujące się "klapki" w kolektorze ssącym w fordowskim Duratecu.
Poszukaj kogoś kto ma takiego Golfa i porównaj sobie komfort. Ogólnie to grupa VAG ma twardsze zawieszenie niż inne firmy. Nie tuleje a gumy stabilizatora. One nie mają raczej wpływu na komfort pokonywania nierówności. Amortyzatory, sprężyny, obsady amortyzatorów, tuleje wahaczy - tutaj może być problem.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
...I stało się,wizyta u mechanika za mną. Do wymiany mam tuleje wahacza,które wiem że do wymiany się nie kwalifikują. Ale do naprawy/wymiany mam te elementy które odpowiadają za pracę sprężyny,czyli to co kolega wcześniej powiedział o łożysku. Teraz pytanie czy za to wszystko 550 zł z materiałem ze średniej półki to normalna cena? pozdrawiam 1 wahacz...
Nie trzeba demontowac calego wahacza. Robilem to na podnosniku nie demontujac calego wahacza. jest do tego specjalny sciagacz za pomoca ktorego wyciskane sa tuleje. Idzie ladnie bez palnika. Pozniej tym samym sciagaczem wciskamy tuleje. Sciagacz ten byl kiedys dostepny na Allegro w cenie chyba ok 200 PLN. Oto on: http://
Tuleje założone. Podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami. Założyłem oczywiście te od Cupry- 6LL407183. Ciężko było zrobić to, ale udało się. Było to bardzo pracochłonne i dużo siły trzeba było w to włożyć. Z jednej strony miałem problem z wyciągnięciem śruby, która mocuje wahacz. Opierała się ona o miskę olejową. Próbowałem na początku odchylać troszkę...
Zapieka się przeważnie przy górnym końcu. Ja wyciągam cały element i rozwiercam około 10mm w głąb materiału. Po tym śróba wukręca się prawie palcami. Ważne, aby noe molestować jej zbytnio jeśli czuję, że nie chce się poddać. Piszę o wymianie tulei wahacza w g5, touranie, skodzie itp.
Właśnie, póki jeździ i wymienisz co trzeba będzie chodzić, na pewno tuleje wahaczy szybko pójdą, często je smaruj, tak samo łożyska i linki. jeżeli masz filtr stożkowy to zmień na gąbkowy z osłoną. nie dotykaj ładowania, w tych sprzętach nie tylko kabelki i elektronika może cie nanieść na koszty i nerwy. Chińczyk jak to chińczyk jeden mocniejszy drugi...
Masz źle spięty magiel z wałem kierownicy. Teraz ustawić magiel na wprost, spiąć z wałem i wkręcić po równo końcówki, po tym można robić zbieżność
Jaki masz profil opony ? Im większy balon tez przy przyśpieszeniu będą się jaja robić. Ja bym się przyjrzał maglowi bo może już jest noo. Jak przyśpieszasz koła się rozjerzdzają któraś strona magla puści i się jaja zaczynają dziać. Zobacz gumy na sankach czy są ok i trzymają dobrze magiel. Tuleje wahacza masz pełne ? Czy normalne ?
Opaski do „plastikowych” osłon są wykonane z solidnej taśmy stalowej co wymusza użycie dużej siły przy zaciskaniu , przerobionymi kleszczami tego nie zaciśniesz a jeśli nawet będziesz myślał że tak to w bliskiej przyszłości opaska z osłoną zjedzie z przegubu . Co do wymiany tulei wahacza to bywa różnie , zdarza się że śruby wychodzą z gwintem . Tulejka...
Jeśli wyglądają z dwu stron identycznie to niema różnicy.
Przyczyną było górne mocowanie amortyzatora
Czy tak poprawnie ułożyć tuleje wahacza polo 9n 1.9 tdi
Mam E46 i sprawdź tuleje wahaczy z przodu. Znam z własnej autopsji. Przy miękkiej zimowej oponie jest w miare ok, po założeniu letnich(ten sam rozmiar), masakra na koleinach i nierównościach. Tuleje nie muszą być wyrwane, podnieś auto i sam sprawdź luz. Zużyte stają się bardzo miękkie, koła nie trzymają geometri na nierównościach. Jak kupisz Febi nie...
A nie powinno przypadkiem być tak: (zaznaczone na żółto, oczywiście dopasowując do tulei zaznaczone na czerwono wyżej zdjęcia) https://obrazki.elektroda.pl/4473351500_... Przynajmniej tak zawsze montuję i jak dotąd nie miałem żadnego problemu.
Nie ma tam fasolek do regulacji. Każda śruba ma luz w otworze więc przez to trzeba ustawiać zbieżność. Dodatkowo wymieniałeś tuleje w wahaczach.
Sworzen = wahacz. Tylny silentblok jest juz zamontowany.
Tak , masz rację , ale u mnie w tych nowych wahaczach niema poprostu regulować i dlatego sie dopytuję , bo tam jest taka podkładka , którą można podciągnąć wahacz do auta lub wypchnąć na zewnątrz czyli albo tak albo tak a nic po środku, także dla mnie to żadna redulacja do ustawienia. W tych starszych wahaczach można było wyrgólować nawed o włosek a...
Tak, wszystko niby jest w porządku, a jedzie jakby sam chciał. Też zauważyłem, że układ kierowniczy sam jakby się ustawiał do drogi. Nie wiem czy to normalne, ale przy nierównościach kierownica lata prawo lewo.
I potem oczywiście taki obywatel zawiezie szkodliwe płyny do PSZOK, żeby je uczciwie zutylizować, zamiast wylać do najbliższej studzienki. Bo przecież nie będzie wiecznie wymieniał tylko np. tulei wahacza czy końcówek drążka.
Tak to wygląda
Nie pamiętam jak tam wygląda to w 124 ale zapewniam cię że nie z samych amortyzatorów zawieszenie się składa. Zwróć uwagę na inne elementy, w szczególności na połączenia metalowo-gumowe (np. tuleje wahaczy), to nie zawsze widać na stacji diagnostycznej (z doświadczenia wiem). PS. Może nie chodzi wcale o zawieszenie, tylko np. luzy przy przeniesieniu...
10zł.
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
wlasnie.sa gumy pod sprezynami-miedzy sprezyna a nadwoziem.jezeli one sie wytluka moga stukac ale to raczej watpliwe poniewaz sprezyna caly czas naciska do nadwozia a i ona sama fabrycznie jest na poczatku swoich zwojow powleczona materialem gumopodobnym takze stuki sprzezy odpadaja.staukac moga za to wyrobione tulejki metal.-gumowe amortyzatorów a...
Pytanie czy do Xsary podejdą tylne tuleje wahacza przedniego z Picasso, ponieważ te typowe po pół roku się poddają.
A wystarczy zła opona i będzie ciągnęło.A drugie to żaden nie wpadł na pomysł by sprawdzić np łożysko amortyzatora.
Zanim w elektryku padną aku, właściciel nowoczesnego spalinowca zaprzyjaźni się z prawie wszystkimi pracownikami warsztatów W ciągu 12 lat wymieniłem w samochodzie tłumik i świece - fakt że samochód elektryczny tego nie ma :) Wymieniłem też opony, żarówki, tuleje wahaczy - te elementy samochód elektryczny też ma :(
Jak wymienić tuleje wahacza tylnego od strony ramy?To jest z tyłu samochodu główny wachacz
Witam, potrzebuję kupić tuleje wahacza do Audi a4 b6 2004 1.9 tdi, czy któryś z kolegów wie jakie numery mają zaznaczone tuleje ?? https://obrazki.elektroda.pl/1886493700_...
Witam Czy macie jakiś knif by wcisnąć przednią tuleje wahacza w VW golfie 5 Chodzi mi o tą tuleje: https://obrazki.elektroda.pl/9731537800_... https://obrazki.elektroda.pl/9731537800_... Będę wdzięczny za pomoc.
Najważniejsze - skręcasz na opuszczonym samochodzie! Tylko tu tulei wahacza nie rusza więc nie ma potrzeby
Raczej nie to są runflaty więc mocne opony, można i bez powietrza jeździć, wybrzuszenia nie widzę, chyba że jakieś takie niezauważalne? Łysawe już się robią ale jeszcze te swoje minimum mają, chociaż pewnie po sezonie je wyrzucę już bo nie nie opłaci na przyszłe lato już tych zakładać. Czyli raczej tuleja wahacza nie wydawałaby takiego dźwięku?
Dodam że można to zrobić też z tyłu. Górne mocowania amortyzatorów i ew. spiąć dół np. dolne tuleje wahaczy
Wymieniłem tuleje na wahaczach i teraz przód na drogowych stoi na serwisowych opada na sam dól jak opuszczę ale na drogowych z powrotem na szczyt co robić przed wymianom pracowało wszystko bajka
Żeby wymienić tuleję w wahaczu należało by (inaczej się nie da) opuścić belkę. Po wymianie tulei zaleca się regulację zbieżności, tak samo jak po odkręceniu belki. Więc czy opłaca się założyć tani zamiennik, który może pojeździ rok, a może nie?
Drugi link z tulejami do wahacza bardzo dobry. Na tylną belkę poszukaj zwykłych też Lemfordera będą plastikowe bo taka zaszła zmiana techniczna. Metalowe były trochę wadliwe. Stąd też wynikają różne rozmiary, ale pasują jedne i drugie. Szukaj plastikowych.
Podważaj sworzeń w kierunku góra - dół. Tuleje wahaczy też skontroluj. Zerknij dokładnie czy nie popękana guma itp.
Tuleje wahacza są często mocno osadzone, więc myślę, że prasa będzie potrzebna, albo wykombinuj coś sam ala prasę, koleszko sam coś robił jak mi pomagał wymienić, myślę, że nie ma znaczenia, że inny model auta
Jeżeli robisz sam i nadal występuje usterka to zmień producenta . Polecam LEMFORDER bo te części idą na pierwszy montaż . Dodatkowo sprawdź inne elementy zawieszenia czy nie są uszkodzone i czy one tego nie powodują wybicia tulei wahacza .
Hurtownia np. "InterCars" jest w Warszawie i sprzedaje w detalu. Wpisz sobie w google to znajdziesz na jakiej ulicy jest :)
Na 90% masz zerwane tuleje wahaczy, lub luz na sworzniach. Miałem kiedyś tak co prawda w innym aucie, ale stuki występowały tylko na nierównościach i to było przyczyną.
Jak zablokować zawieszenie pneumatyczne zeby wymienic tuleje wahaczy?
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
U siebie w Octavii 1 a to jest to samo zawieszenie co golf wymieniłem z przodu amortyzatory, łożysko amortyzatora, poduszki amortyzatora, sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora. Z tyłu amortyzatory i tuleje belki. Całość kosztowała mnie około 1100zl. Auto po remoncie zawieszenia trzyma się drogi jak nowy samochód wcześniej zachowywał się jak...
Tuleje wahaczy przednich (te większe tylne).
Obstawiam wyje**chane tuleje i przy okazji sanki do wymiany Dodatkowo mocowanie tulei wahacza lub same tuleje wahacza, nie wejdziesz pod auto, to możemy Ci do jutra po kolei wymieniać co masz kupić i wymienić. Poduszki silnika przy rozrządzie też będą tak hałasować.
Do wymiany tulei wahacza niezbędne jest użycie prasy lub imadła o odpowiednio dużych gabarytach. Niestety w inny sposób nie da się umieścić tulei.
W moim innym samochodzie, takie zachowanie to tuleje wahacza.
Lemforder to obecnie taki sam chinol jak Topran. Czyli wg Ciebie coś co kosztuje przeszło 2x tyle to jest ta sama jakość? Chciałbym zobaczyć tuleje wahacza Topran założone do auta, które tak działają jak Lemforder.
A sprawdziłeś klocki w zacisku? Masz zacisk z spręzyną czy bez? Tuleje wahacza sprawdzone?
Witajcie!! Mam problem Nie potrafie odkrecic sruby ktora trzyma tuleje wachacza tylnego. Moje pytanie brzmi- Jak Ja odkrecic? Czy belka musi byc lozna czy musze ja podniesc na lewarku?
Końcówki drążków nie pukają. Nawet jak mają luz że koło żyje własnym życiem. Najczęściej pukają właśnie gumy stabilizatora, jego łączniki, tuleje wahacza
Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza I bez tulei P- kształtnej. Ona też tylko w jeden sposób pasuje jak sworzeń. Sworzeń zawsze można obrócić o 180 stopni, a zaprasowanej tulejki nie zdejmiesz ot tak sobie.
Zbytnio tutaj zawieszenie się nie różni od G II. Tam jest tylko po jednym wahaczu na stronę. Sprawdzić ich tuleje - szczególnie te tylne w przednich wahaczach. Sprawdzić końcówki drążka stabilizacyjnego i gumki które trzymają go do wózka. Sprawdzić łożyska obsady amortyzatora. Toledo 2 czy Golf 4 Variant to to samo zawieszenie (może inne sprężyny) ale...
Sprawdz tuleje wahaczy
Śruba i tuleja wahacza.
Tak, ten typ tak ma na oryginalnych tulejach, to jest rodzinne auto nie nadające się do szybkiej jazdy, praktycznie wogle nie nadające się do jazdy dopóki się nie wymieni tych tulei na pełne.
silentblocki czyli tuleje wahacza ?
Witam, okazało się, że to simerbloki/tuleje w wahaczu zwrotnicy zostały wymienione i ucichło, ale słychać jedno stuknięcie na zwalniaczach prędkości.
Tuleje wahaczy.
Poziome tuleje skręca się po opuszczeniu auta.
No właśnie każdy ma na to swój sposób. Bo tak naprawdę jeżeli nie masz specjalizacji w określonej marce samochodów lub tp. to raczej ciężka sprawa tak wszystko na raz. Ale jak jesteś wytrwały to polecam pozgum.pl/katalog jako katalog z wymiarami. Ja np mam starą tokarnie i sam sobie rozwiązuje ten problem na bieżąco do tego dochodzi różny złom typu...
Kilka takich przypadków przegryzłem, przeguby wewnętrzne(widziałem że zmienione) tuleje wahacza(tylne na przednim wahaczu) Sprawdził bym jeszcze przeguby zewnętrzne.
Mogła się urwać, ja też kupiłem kiedyś nowe tuleje wahaczy na tył do swojego seicento i też się poukręcały pomimo poprawnego montażu. Ale póki nie wykręcisz to się nie dowiesz czy poduszka się urwała, polecam wykręcić zobaczyć to chwila moment.
ustaw na 0 lub przy szerszych kołach 1 zbieżny bedzie dobrze Nie prawda! Powinien być ustawiony lekko w minusie (nigdy w plusie), bo na jego miękkie tuleje w wahaczach i napędem na przód, najlepiej jest, kiedy jest w minusie. Zero to jego maksymalne ustawienie w kierunku plusa... Ile w milimetrach dla kół przednich Passat b6 / CC? A z ciekawości, to...
Tak się zastanawiam, czy można w wahaczach tylnych w SC wymienić tylko te wkłady gumowe z małą tulejką bez wybijania dużej tulei z wahacza? Wbiłbym sobie wtedy nowe gumy nawet na imadle.
Sprawdź tuleje wahaczy dodatkowo,to być mogą one źródłem problemu.
Wymieniaj wahacz. Chociaż stawiam, że to nie on hałasuje.
tuleje wahacza
Jako tuleje do trzymania rdzenia można by wykorzystać gumowo-stalowe tuleje wahacza z zawieszenia samochodowego. Mają różne kształty, a ta przykładowa jest z vw polo i kosztuje nie więcej jak 10zł: http://obrazki.elektroda.net/7_126644502...
Tam wiele nie ma do sprawdzenia. Wahacz - tuleje wahacza, sworzeń, końcówka drążka i łożysko na amortyzatorze.
Tylne tuleje przednich wahaczy masz wymienione ??
Zakładasz sondę i auto jeździ. Podgląd parametrów sondy wykonujesz na benzynie. Emulator wykonuje swoją pracę wykorzystując oryginalny odczyt sondy, jednak kiedy sonda wariuje też potrafi emulator oszukiwać. Z regulacją udaj sie do gazownia, niech podłączy i sprawdzi. Odnośnie luzu to objawy wskazują na zużycie tulei gumowych w wahaczu.
Tuleje, wahacz po zimowym krawężniku iitp.
Nie podając konkretnego auta nie uzyskasz dokładnych info. Wymiana sprzęgła od 300zł,wym/zam.wahacza od 50,wymiana tulei wahacza od 20 szt.+ demont/mont. wahacza,serwis olejowy od50, rozrząd od200. W jednym aucie wahacz wyrwiesz w kilka minut(a3,golf4),w innym musisz np. opuścić sanie żeby wyjąć śrubę mocującą- Laguna2. Z reguły robiąc usługę po godzinach...
Może i skarbonka ale jeżeli to ona ma pomóc w spłacie kredytu to nie ma przeproś. Szósty rok mam 22 letniego Megane Scenic z silnikiem 2,0 benzyna, oczywiście zagazowany. Poza koniecznymi wymianami zużytych tulei wahaczy, klocków, linek itp. w zasadzie bezobsługowy. Ruda go gryzie i już był spawany tu i ówdzie ale jak na wiekowego francuza nieźle się...
Czyli tuleja wahacza tył tak ?? a co do zarowek to jakie polecacie ? pozdrawiam
No to niezła zabawa z tym, mam praskę taką zrobioną do wciskania tulei na wahaczach, czy taka starczy ? Czy to musi być coś większego ? Po zdjęciu zabezpieczenia przy łożyskach wystarczy pchać wał do przodu, czy jeszcze coś przed trzeba zdjąć ?
łożysko jeśli to taki trzask, a tuleje wahacza jeśli to stuknie
nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy
Sworzeń wahacza, tuleje wahacza, łożysko kolumny, luz na łożysku piasty. Sprawdziłeś te elementy?
Przepraszam nie doczytałem o skrzypieniu. Może tuleje na wahaczach już się rozchodzą, nie zawsze to widać bez zdejmowania, albo.... mocowanie układu wydechowego 😉
Witam miałem ten sam problem w mondku jezdziłem po serwisach wszystko sprawdzali: katy kół, gałki tuleje wahacze czy nie krzywe i wszystko było proste i nie oberwane. pomogła wymiana wymiana tulei we wahaczach na wszystkie takie same a najlepiej oryginalne bo różnica w cenie jest moze 5-10zł na sztuce zalezy czy te wieksze czy te mniejsze. dokladnie...
Chyba podkładkami między tuleją wahacza a gniazdem w nadwoziu się reguluje. Z pewnością musi być rozbieżność.
wymiana tulei wahacza wymiana tylnych tulei wahacza sworznia wahacza sworznia wahacza
wymiana wsadu eeprom czujnik odciąć paliwo migający klucz
radio internetowe radio internetowe
Niedziałające światła awaryjne - diagnostyka i naprawa Jak uszczelnić palnik w kuchence elektrycznej?