Przecież przednia też musi być dokręcona na odprężonym zawieszeniu.Tym bardziej w nowym wahaczu.
Raczej na pewno tuleje belki popatrz czy śruby w tulejach znajdują się na środku.Ewentualnie odkręć amor wyjm sprężynę i wtedy poruszaj wahaczem.No chyba że coś po bagażniku ci lata.
Wymień obie strony, to nie są kosmiczne pieniądze,
Jak dostać się do śrub tylnych tulei wahacza Pegeot 106/ Saxo ? Odszukać wycięcie w wykładzinie podlogowej (pod nogami) małe nacięte okno. Trzeba go odgiąć aby uzyskać dostęp do nakrętek (16 MM). https://obrazki.elektroda.pl/8031284800_... Spotkasz że wahach ten jest nazywany "wishbone", bo kształtem przypomina kość z kurzego frontowego...
Najpewniej masz dodatkowe odcięcie zapłonu tu pompy paliwa. Szukaj alarmu itp.
Żeby wymienić tuleję w wahaczu należało by (inaczej się nie da) opuścić belkę. Po wymianie tulei zaleca się regulację zbieżności, tak samo jak po odkręceniu belki. Więc czy opłaca się założyć tani zamiennik, który może pojeździ rok, a może nie?
Dodatkowa regulacja po tym zabiegu/zbieżność/ nie jest wymagana-wahacz wróci przecież na swoje oryginalne miejsce.Zakładając że ten wahacz umiesz wyjąć samodzielnie to tuleję wymienisz już bez problemu-potrzeba imadła,kilku pierścieni do podłożenia i kumpla do pomocy.
Witam. Pytanie może mało sprecyzowane, ale do sedna. Coś tam sobie grzebie przy autach często. Auto autu nie równe, to się wie, ale brak mi mniej więcej sprecyzowanego cennika w głowie ile mniej więcej za daną robotę brać. Wiadome, że tu zejdzie dłużej, tutaj krócej, ale chodzi mi o widełki. Ile mógłbym brać za poszczególne czynności: -Wymiana amortyzatora...
Co do przednich wahaczy to niema problemu,na upartego to i bez prasy da radę ale oczywiście proponuje prasę.Problemem jest czasem zapieczona śruba przednia wahacza.Co do tyłu to bez odpowiednich narzędzi nawet się nie zabieraj. Wszystko najlepiej robić na kanale Najlepiej to się robi na podnośniku. :D
Hmm , nie jestem znawcą więc mnie nie bijcie pliss lecz z tego co wiem w prawym wahaczu obie i w lewym tylna mają dzielona plastikową cześć zewnętrzną i takie specjalne bazowanie czworokątne nadlewy i one wchodzą w im przeznaczone miejsca w wahaczu tak więc masz tylko dwie opcje umieszczenia tego silentblocka . Natomiast w lewym wahaczu przedni silentblock...
Witam. Potrzebowałbym informacji od osób którzy na codzień pracują jako mechanicy, bądź od osób którzy dorabiają sobie przy drobnych naprawach. Konkretnie chciałbym się dowiedzieć o ceny robocizny za daną naprawę, np: -Wymiana sprzęgła z dwumasą i bez ( i czy przy wymianie sprzęgła zawsze wymienicie uszczelniacz wału) -Wymiana wahacza -Wymiana tulei...
Szczerze to za bardzo nie rozumiem ... :| Ale akurat ta piasta wyszła bez problemu, najgorzej było z ustawieniem tych dużych płyt. Natomiast w weekend chcę wymienić tuleję w wahaczu i zobaczymy. Kupiłem płaskownik stalowy o grubości 16mm, dotnę 2 części o długości 30 cm, w każdej trzy dziury i zobaczę, czy tuleja ustąpi. Dam znać i zrobię może fotkę....
Ogólnie to sprawdź całe zawieszenie z prawej strony, tuleje wahaczy także.
Gumowe wsady wychodzą bez problemu dlatego, że się ro-zwulkanizowały/ rozleciały. Jak już masz pustą w środku tuleję metalową w wahaczu to rozcinasz ją piłką do metalu i wychodzi palcami (no prawie ;) ) Jak wychodzi tylko wewnętrzna tuleja (ta w której jest śruba), a reszta zostaje, to trzeba wypalić środek palnikiem Z późniejszym wciśnięciem nowych...
Witam. Mam problem z Renault Master 2 2010rok. Problem polega na notorycznym wybijaniu tuleji wahacza górnego. Zakładam nowe i max 3000km i guma wytarta do zera. Tuleje dokręcam na opuszczonym aucie , dodam że auto załadowane cały czas., ale wszystko jak w dowodzie waży 3300kg. Zdaję sobie sprawę że przy tym załadowaniu zużywać będą się szybciej, ale...
Poszukaj kogoś kto ma takiego Golfa i porównaj sobie komfort. Ogólnie to grupa VAG ma twardsze zawieszenie niż inne firmy. Nie tuleje a gumy stabilizatora. One nie mają raczej wpływu na komfort pokonywania nierówności. Amortyzatory, sprężyny, obsady amortyzatorów, tuleje wahaczy - tutaj może być problem.
a było już pisane o łańcuchu rozrządu w Fabi 1.4Mpi ? Wymiana średnio co 30tys km. I jeszcze tylne tuleje wahacza przedniego, niektórzy diagności nawet świeżo wymienione uznawali za "luźne" Dopiero kilka lat temu wprowadzono te wzmacniane z 4-rema punktami podparcia. I jeszcze dodam rozlatujące się "klapki" w kolektorze ssącym w fordowskim Duratecu.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Potrzebny specjalny przyrząd,tym bardziej jak są tuleje nie dzielone.Więc zanim skatujesz belkę i nowe tuleje młotem to posłuchaj rady wyżej.
Może jestem uparty ale mając takie śrubowe urządzenie wymienię tylko tuleje w belce a mając taką śrubę hydrauliczną będę w stanie wymienić w belce i w wahaczu przednim a nawet łożysko piasty przód. Wymyśliłem sobie że to będzie takie uniwersalne urządzenie, tylko nie wiem czy siła nacisku nie będzie zbyt mała.
Na pewno nie jest to sprawa zbieżności, bo wtedy nie ciągnęło by w jedną strone, tylko jadło by gumy po równo. Raczej chodzi o kąt pochylenia zwronicy, który w jakiś sposób się zmienił na jednym z wachaczy. Albo auto było po strzale, albo faktycznie jest jakiś trik z pozycją tulei, czy jakichś mimośrodów, tu już nie pomogę, bo nie znam tego auta z tej...
...I stało się,wizyta u mechanika za mną. Do wymiany mam tuleje wahacza,które wiem że do wymiany się nie kwalifikują. Ale do naprawy/wymiany mam te elementy które odpowiadają za pracę sprężyny,czyli to co kolega wcześniej powiedział o łożysku. Teraz pytanie czy za to wszystko 550 zł z materiałem ze średniej półki to normalna cena? pozdrawiam 1 wahacz...
Witam ponownie po długiej przerwie. Okazje się ,że np. łożysko sprzęgłowe do tego auta pasuje od Renaulta Laguna - oczywiście mowa o skrzyni biegów Nr. JC 5 223 .Są dwa rodzaje tych łożysk ( jedno w plastikowej obudowie ,drugie w metalowej .[b] Interesują mnie tuleje gumowo - metalowe (wszystkie występujące w zawieszeniu przednim jak i tylnym ) - jakie...
Nie trzeba demontowac calego wahacza. Robilem to na podnosniku nie demontujac calego wahacza. jest do tego specjalny sciagacz za pomoca ktorego wyciskane sa tuleje. Idzie ladnie bez palnika. Pozniej tym samym sciagaczem wciskamy tuleje. Sciagacz ten byl kiedys dostepny na Allegro w cenie chyba ok 200 PLN. Oto on: http://
Witam, korektor wymieniony, płyn napełniony, odpowietrzony układ, jazda testowa OK jedynie gumy na wahaczu strzeliły w czasie hamowania.... choć były wymieniane 5tys km temu.... więc nie polecam tulei firmy Maxgear, zamówiłem Lemfordera. Dzięki za pomoc i zainteresowanie.
Zapieka się przeważnie przy górnym końcu. Ja wyciągam cały element i rozwiercam około 10mm w głąb materiału. Po tym śróba wukręca się prawie palcami. Ważne, aby noe molestować jej zbytnio jeśli czuję, że nie chce się poddać. Piszę o wymianie tulei wahacza w g5, touranie, skodzie itp.
Postaram się skomentować kilka technicznych uwag, bo podobanie czy wydawanie się to kwestia gustu, a z tym się nie dyskutuje. Posiadałem malucha, motorem jeżdżę od 23 lat i też natychmiast zwróciłem uwagę na tę dźwignię zmiany biegów. Koledze chyba chodziło o bezpieczeństwo. Może da się ją chociaż skrócić i wygiąć do przodu albo zamontować osłonę bo...
Bo coraz częściej rozebrać jakiś element jeżeli jest powiedzmy zalany żywicą. Jak wyobraża sobie kolega naprawę sondy lambda? Można pobawić się w próbę reanimacji przepływomierza przez delikatne czyszczenie drutu ale jest to efekt krótkotrwały i wątpliwy, a wtedy to klient powie znajomym "Naciągnął mnie na 50 zł a po tygodniu samochód znów nie działa...
Właśnie, póki jeździ i wymienisz co trzeba będzie chodzić, na pewno tuleje wahaczy szybko pójdą, często je smaruj, tak samo łożyska i linki. jeżeli masz filtr stożkowy to zmień na gąbkowy z osłoną. nie dotykaj ładowania, w tych sprzętach nie tylko kabelki i elektronika może cie nanieść na koszty i nerwy. Chińczyk jak to chińczyk jeden mocniejszy drugi...
Tuleje założone. Podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami. Założyłem oczywiście te od Cupry- 6LL407183. Ciężko było zrobić to, ale udało się. Było to bardzo pracochłonne i dużo siły trzeba było w to włożyć. Z jednej strony miałem problem z wyciągnięciem śruby, która mocuje wahacz. Opierała się ona o miskę olejową. Próbowałem na początku odchylać troszkę...
Jaki masz profil opony ? Im większy balon tez przy przyśpieszeniu będą się jaja robić. Ja bym się przyjrzał maglowi bo może już jest noo. Jak przyśpieszasz koła się rozjerzdzają któraś strona magla puści i się jaja zaczynają dziać. Zobacz gumy na sankach czy są ok i trzymają dobrze magiel. Tuleje wahacza masz pełne ? Czy normalne ?
Nie ma tam fasolek do regulacji. Każda śruba ma luz w otworze więc przez to trzeba ustawiać zbieżność. Dodatkowo wymieniałeś tuleje w wahaczach.
Jeśli wyglądają z dwu stron identycznie to niema różnicy.
Mam E46 i sprawdź tuleje wahaczy z przodu. Znam z własnej autopsji. Przy miękkiej zimowej oponie jest w miare ok, po założeniu letnich(ten sam rozmiar), masakra na koleinach i nierównościach. Tuleje nie muszą być wyrwane, podnieś auto i sam sprawdź luz. Zużyte stają się bardzo miękkie, koła nie trzymają geometri na nierównościach. Jak kupisz Febi nie...
Tylko tuleja w wahaczu wytrzymuje typowo 3 tuleje w mocowaniu i tą autor chce wymienić. Więc kupno nowe wahacza nic nie da.
Opaski do „plastikowych” osłon są wykonane z solidnej taśmy stalowej co wymusza użycie dużej siły przy zaciskaniu , przerobionymi kleszczami tego nie zaciśniesz a jeśli nawet będziesz myślał że tak to w bliskiej przyszłości opaska z osłoną zjedzie z przegubu . Co do wymiany tulei wahacza to bywa różnie , zdarza się że śruby wychodzą z gwintem . Tulejka...
Taśmę mam i tak zerwaną
Czy tak poprawnie ułożyć tuleje wahacza polo 9n 1.9 tdi
wlasnie.sa gumy pod sprezynami-miedzy sprezyna a nadwoziem.jezeli one sie wytluka moga stukac ale to raczej watpliwe poniewaz sprezyna caly czas naciska do nadwozia a i ona sama fabrycznie jest na poczatku swoich zwojow powleczona materialem gumopodobnym takze stuki sprzezy odpadaja.staukac moga za to wyrobione tulejki metal.-gumowe amortyzatorów a...
Sworzen = wahacz. Tylny silentblok jest juz zamontowany.
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
A nie powinno przypadkiem być tak: (zaznaczone na żółto, oczywiście dopasowując do tulei zaznaczone na czerwono wyżej zdjęcia) https://obrazki.elektroda.pl/4473351500_... Przynajmniej tak zawsze montuję i jak dotąd nie miałem żadnego problemu.
Tak , masz rację , ale u mnie w tych nowych wahaczach niema poprostu regulować i dlatego sie dopytuję , bo tam jest taka podkładka , którą można podciągnąć wahacz do auta lub wypchnąć na zewnątrz czyli albo tak albo tak a nic po środku, także dla mnie to żadna redulacja do ustawienia. W tych starszych wahaczach można było wyrgólować nawed o włosek a...
Tak, wszystko niby jest w porządku, a jedzie jakby sam chciał. Też zauważyłem, że układ kierowniczy sam jakby się ustawiał do drogi. Nie wiem czy to normalne, ale przy nierównościach kierownica lata prawo lewo.
Przyczyną było górne mocowanie amortyzatora
Witam, mam BMW E60 530d i czuję drgania podczas jazdy przy prędkości od 110 do 150 km/h. Wymieniłem już koła, tarcze przód, tuleje wahaczy przód, gumę na wale napędowym. Ma ktoś jakiś pomysł, co to może robić?
Nie pamiętam jak tam wygląda to w 124 ale zapewniam cię że nie z samych amortyzatorów zawieszenie się składa. Zwróć uwagę na inne elementy, w szczególności na połączenia metalowo-gumowe (np. tuleje wahaczy), to nie zawsze widać na stacji diagnostycznej (z doświadczenia wiem). PS. Może nie chodzi wcale o zawieszenie, tylko np. luzy przy przeniesieniu...
Tak to wygląda
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
I potem oczywiście taki obywatel zawiezie szkodliwe płyny do PSZOK, żeby je uczciwie zutylizować, zamiast wylać do najbliższej studzienki. Bo przecież nie będzie wiecznie wymieniał tylko np. tulei wahacza czy końcówek drążka.
wysoko tulei otwór tulei oringi tulei
xsara picasso radia oporność głośnik rezystancja czujnik poziomu paliwa
mikroskop cyfrowy junkers wybuch
Zmiana taktowania procesora a plan zasilania Jak narysować sumator dwóch liczb dwubitowych?