Jeśli dobrze pamiętam to tłoki powinny być symetryczne - obojętne jak będą założone, jedynie korbowody trzeba montować zamkami w stronę wałka rozrządu.
Witam. Jak masz zdemontowaną głowicę, misę i tłoki z korbowodami to zalej kadłub gorącą wodą i obserwuj skąd wycieka woda. Może być przegnita tuleja, uszkodzone uszczelki tulei lub- co gorsza zniszczone(przeżarte) gniazda tulei cylindrowych.
Wymieniałek tłoki i tuleje a kobowody jak maja byc dłuższa czesc z ktorej strony od kierowcy
Przyłączę się do tematu. Była mowa o sworzniach korbowodów i tulejkach. Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Bo obecnie widzę że są dostępne tulejki metalowe (bimetalowe), do tego zwijane lub zwinięte z końcami połączonymi na zamek. Co lepsze? Z tego co widzę w nowoczesnych silnikach Diesla tylko tak wykonane tuleje są stosowane,...
jeżeli tuleje są całe to czeka cię kręcenie ,misa w dół ,główka korbowodu ,tłok w góra , tuleja do góry dystanse miedziane pod kołnierz i kolejność wstecz ,Przyjemności.
były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
Witam mam taki problem z Ursusem c-330 mianowicie występuje metaliczne pukanie w okolicach tłumnika pukanie narasta wraz z dodawaniem gazu. Na wolnych obrotach nie słychać tego stukanie. Dodam że wymienione zostały korbowody zestawy naprawcze czyli tuleje tłoki panewki na 100% sprawne
jak już pisałem we wstępie mam silnik w najdrobniejszych elelmentach już. Przeciwwagi były dokręcone bez luzów, wał korobwy w porządku panewki zarówno korbowodowe jak i główne na wale w porządku, korbowody nie popękane tuleje na tłokach w porządku wszystkie standardowe cechy takiego stukania sprawdzone - sprawa zagadkowa
Mam problem z silnikiem od c330.Mianowicie stuka coś z przodu ale przenosi się na wal.Na początku myślałem ze to półpierścienie dystansowe na wale ale nie problem ten sam sprawdzałem panewki ok,tuleje na sworzniu korbowodów nowe robione fachowo.Kosz tego nie robi co to może być? dodaje filmik: https://youtu.be/b6r5ZCKvMrs
Ciekawe kiedy pierścienie o progi pękną. Dałeś nowy korbowód reszta po zrobieniu. Wymiary nieznacznie mogły się zmienić, ale wystarczająco tyle żeby pierwszy pierścień uderzał o próg w tulei.
Wymienione zostało: -szlif wału -nowe wszystkie panewki -nowe korbowody -nowe tłoki pierścienie i tuleje -pompa i wtryski były regenerowanie a potem sprawdzone w 3 różnych serwisach i ok. -zregenerowane głowice, -nowy wałek rozrządu, I jeszcze pewnie coś
Chodził na obrotach 2600-2700 rpm 3h? Coś ty nim robił? Micha w dół i panewki do oglądnięcia. Z 60 jest taki problem że tłok jest słabo chłodzony (nie ma porządnego natrysku oleju na denko tłoka) główka korbowodu z tuleją smarowana tylko rozbryzgowo. Przy takich obrotach tłok puchnie (zaciera się w cylindrze czasem pęknie pierścień) oraz cierpi smarowanie...
Uszczelniacze tulei są prawdopodobnie winne twojej usterce. Tam puszcza wode do oleju. Czeka cię zwalenie głowic, misy olejowej odkręcenie korbowodów wyjęcie tłoków potem tulei i weryfikacja co tam piszczy. Albo uszczelniacze tulei albo wżery w bloku. Roboty w pytę. Można zdjąć misę na początek nalać wody i patrzeć od spodu z której tulei woda się leje...
Witam mam pytanie składam silnik z nowych części, wał korbowy jest po szlifie wymieniane są tuleje, tłoki, korbowody, panewki. W stopce korbowodu i w trzonie są zamki i teraz pytanie czy jest różnica jak ustawie je na zamkach w sensie czy zamki mają być jeden pod drugim czy na skos, stopka nie ma oznaczeń tylko ma zamek. Silnik Ursus c 330 z góry dziękuje...
Mam blok do c-330 po szlifie na panewki R-ki. Do tego mogę dorzucić dwa korbowody i zestaw nowych panewek głównych R. Są to panewki grubsze stosowane jak N-ki się w czasie eksploatacji obrucą w bloku. Do bloku sa włożone nowe tuleje. Po za tym blok nie ma pęknięć i sądząc po małej korozji w części wodnej to był mało używany. Dla zainteresowanych mogę...
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
Sprawdzałem korbowody, panewki sworznie a nie sprawdziłem wysokości tulei, są na 0 z blokiem a powinny z tego co pamiętam od 0,02 do 0,06 powyżej płaszczyzny bloku , nie wiem jaki może mieć to wpływ na całokształt, na pewno ma wpływ na kompresję i na to że wydmuchuje uszczelki po kilku godzinach.
Ale po co miały by być tam różne wymiary sworzni skoro tuleje korbowodu są jako część zamienna? Może wymagać jedynie obróbki na wymiar albo i nie. https://www.zenox.pl/product/Tulejka-kor... Wszystko może być w jednym wymiarze. Zresztą też jakoś nikt nie podaje grup selekcyjnych przy Jest sobie sworzeń jako nr 50008170 tam z jakimiś znaczkami...
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Też tak mam .Temperatury na ciepłym są takie same a zimny pali na jeden .Wyrównałem je na ciągniku na pompie.Dlatego zmierz kompresję ,może być krótszy korbowód albo pęknięta tuleja.A nie masz czasem dwóch podkładek pod wtryskiwaczem.
Jeżeli stuknięć jest tylko kilka przy zimnym rozruchu po dłuższym postoju sprawdź czy ciecz chłodząca nie przedostaje się na tłok. Przy luzie na panewce albo tulejce korbowodu stuka raczej cały czas. W przypadku pękniętej tulei z dołu ciecz na wyłączonym silniku przedostaje się do miski olejowej, jeżeli pęknięcie jest z góry tulei ciecz przedostaje...
Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora. Jeszcze jedno pytanie: czy można przekręcić tłoki na korbowodach po jakimś czasie użytkowania?, czy...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
https://obrazki.elektroda.pl/6521271800_... https://obrazki.elektroda.pl/8124888000_... Dodano po 1 Takie mam zdjęcia. Dodam że silnik miał problem z kompresją i dlatego wymieniam w nim tuleje, cylinder i pierścienie. No a przy wyjmowaniu tłoka zauważyłem właśnie te panewki. Dodano po 13 Aha i podczas pracy nic nie...
Witam posiadam ciągnik jak w temacie. Zrobiony kapitalny remont silnika. Szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki i pierścienie.W korbowodach wymieniane tulejki. Po pierwszym uruchomieniu zdziwiła mnie praca czujnika ciśnienia oleju. Mianowicie po zgaszeniu ciągnika, kontrolka nie zgasła. Odkręciłem czujnik oleju i wywaliło powietrze z olejem, po wkręceniu...
Temat z silnikiem,na razie rozwiązany nie ruszałem panewek głównych, wymieniłem tylko korbowodowe, i pierścienie założyłem nowe na tłoki. Niestety nie mam ,żadnych zdjęć panewek. :| Co na ten temat mogę powiedzieć, hmm no cóż silnik ma swoje lata, swój przebieg, ale panewki nie były złe, jedyne co mnie zaskoczyło to to ,że ścierały się bardziej od strony...
Witam, stary wał z wana pasuje do nowszego korpusu. Ja mam u siebie w starej obudowie nowszy wał. Głowica nie podejdzie, próbowałem rozwiercić lub rozpiłować, ale nie bardzo to wyjdzie. W moim wypadku, najlepiej było by wkręcić w otwory w korpusie śruby i wywiercić i nagwintować nowe otwory pod mocowanie nowszej głowicy. Jednak przy gwintowaniu śruba...
Mam tego wariata http://moto.allegro.pl/nowy-rozrusznik-u... ... Dane jego : Dane Techniczne: nominal voltage 12 V rated output 2,7 kW rated speed 1500 rot/mi mashing moment 55 Nm pinion teeth number 11/3 modulus 3 mesh angle 165; 255; 345° weight 5,3 kg W sobotę będę brał się za sprzęgło jak mi bedzie pogoda...
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
A tam przez prowadnicę wiele do skrzyni korbowej nie trafi. Chcesz się upewnić zmierz kompresje lub zdejmij głowicę. Na bank pomiędzy tłokiem a tuleja zobaczysz pierścienie i na bank luz na zamku będzie już w milimetrach.
Witam. Tutaj oprocz wymiany samego tłoka trzeba wymienić rowniez tuleję tłokową oraz niewykluczone, ze padnieta tez jest panewka tłokowo korbowa.
Mam problem w polu pękło mi koło pasowe i nie wiem czy pękło razem z wałem korbowym . czy ktoś wie jak zakłada się takie koło ? Z otworu wystaje kawałek koła i w drugiej połowie da się wsadzić palca i czuć tam tuleję i uszczelniacz .
Nabij do układu chłodzenia powietrza, odkręś pokrywki na zaworach i szukaj często udaje się tak znaleść. Możliwe że będziesz musiał zdjąć miske oleju. Czasami cieknie na tulejach.
Do kolegi "bobytempeltona" takie spawanie bloku między tulejami + frezowanie pod tuleje, u góry i na dole + frezowanie pod głowicę + gwarancja pisemna na pół roku ( przy moim składaniu silnika) koszt 450zł. Dodam kolego, że będąc tam po odbiór bloku klijent przywiózł do spawania blok silnika mercedesa sprintera cdi, gdzie były połupane stopy głowne...
Niestety te panewki są do wymiany . A w jakim stanie jest wał korbowy ,czy aby nie do szlifu. Moje panweki są w połowie żółte. Więc wydaje mi się że zrobiły się takie z powodu że jezdziłem na oleju z wodą,ponieważ woda dostawała się do oleju bo było pękniecie pomiedzy tulejami (już takiego kupiłem) ..;/
Silnika Perkinsa nie da się w stodole wyremontować tak jak z capka. Typowe zniszczenia po takim "remoncie" to: tuleje cylindrowe i tłoki zatarte, obrócone panewki, zerwane gwinty w bloku od śrub głowicy i na wale korbowym.
Problem rozwiązany. Wyjąłem cały wał i dokładnie go obejrzałem. Nie wiem w jaki sposób osoba naprawiająca tą sprężarkę toczyła ten wał, ale miejsce styku wału z tą cienką tuleją(płaszczyzna pionowa) nie było idealnie równe tzn. ta cienka tulejka idealnie przylegała tylko w określonym położeniu, całą reszta pozycji powodowała, że była ~1mm szczelina...
A wtryskiwacze testowałeś? W 328 i innych ursusach da się wyjąć wtryskiwacze poza głowice i podłączyć rurki z paliwem tak by rozpylały poza cylinder wtedy łatwo ocenić czy cały układ paliwowy pracuje prawidłowo. Ładnie pyli nie kropelkuje. Bo zrobione wszystko tylko nie układ wtryskowy. Jeszcze wypadało by sprawdzić kąt wtrysku. Próbę olejową to bym...
Uszkodzenie w układzie korbowo-tłokowym. Nie ruszaj pompy i rozrządu. Zdejmij głowicę może urwał się tylko zawór i rozwalił ją. Nieraz urywają się tłoki na pierścieniu zgarniającym. Tuleja też jest prawdopodobnie pęknięta. Wypuść olej z misy olejowej powinien być wymieszany z wodą.
Kolego tomek130 bez urazy. Widziałeś kiedy komplet tulei i tłoków firmy prima, na montarz do ciągników ?? Są pakowane w karton po dwa komplety. Tzn dwie tuleje, dwa tłoki, dwa sworznie, i dwie koperty z szarego papieru w których są pierścienie i zapinki sworzni. Wszystko tej samej selekcji, zapakowane i zaklejone. Firma Prima ma swoją tradycję więc...
Panowie byłem i widziałem? Faktycznie gniazda zaworów są troszkę głębsze od oryginału o jakieś 1-1,5mm zastanawiam sie czy regenerować głowice czy kupić nowe bo różnica w cenie 50% poza tym jak sie okazało pękną na 4 tłoku pierścień olejowy a panewki strasznie wytarte a były nowe. Laski popychaczy też były na końcówkach trochę poszczerbione - do wymiany....
Wysysa prawie wszystko tylko troche na dnie zostaje. Siatki są dobre bo były stare i na nich nie wysysał oleju a zaczął wysysać po remoncie silnika(wymieniono tłoki tuleje i pierścienie). Na starym filtrze próbowaliśmy bez wkładu z 1, z 2 i z 3 iciągle to samo. Na nowym filtrze( jest inny niż stary zamiast wkładów ma taką wkładaną siatkię) wysysał również...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Na dodatek prawdopodobnie kompresor ładuje za duże ciśnienie, albo wycieka tłokami. Ciągnik jest w fazie rozbierania to zobaczymy co będzie. Dodam ze biały dym leci też z tą gdzie sie wlewa olej silnikowy, tuż zaraz przy pompie wtryskowej. Biały dym też wylatuje z wężyka która odprowadza nadmiar oleju z pokrywki zaworowej. Regulamin pkt 10,9 i 11 wraz...
jedyne co mi przychodzi do głowy to nasz ursus c330 Rozkminiaj silniki z firmy Hatz diesel lub jakieś małe trzycylindrowe od mini traktorków (kubota , yanmar, mitsubishi , hinomoto, iseki itp). silnika malucha nie przerobisz na diesel (trzeba co najmniej 2 do 3x zwiększyć stopień sprężania wykonując nowe tłoki z komorą spalania w środku przy czym nie...
Denko tłoka do 300 stopni. Boki są wiele zimniejsze. Dodano po 19 Właściwie trochę więcej. 370 stopni jest uznane za górną granicę wytrzymałości denka tłoka na które maja bezpośrednio wpływ gorące gazy i jest chłodzone tylko olejem. Boki tłoka mają mniejszą temp. bo oddają ciepło do tulei cylindrowych. Ważniejsze co u zawada-94. Może napisze. Dodano...
tuleja korbowód ursus korbowód korbowód ursus
modem scientific atlanta instrukcja gniazdka angielskie regeneracja głośników
krups napełnianie krups napełnianie
Hitachi 24HE2000 TV firmware download, Vestel mainboard, official update methods, USB recovery Tchibo Esperto Latte 377042 – jak zdjąć obudowę, śruby Torx, demontaż krok po kroku