Tam nie ma co skręcać na kołach. Jedynie chyba przednia tuleja wahacza. Jak przed wymianą było bardziej "miękko" to same amory/sprężyny, albo te opony. Bo te opony to raczej "komfortowe" nie są i nie są chyba opcją podstawową. Dodano po 4 Jak bujam autem na postoju lewo-prawo to słychać jakieś delikatne pukanie. Dodam że podczas składania zawieszenia...
Witam, jak nazywa się element przegubu, od strony zwrotnicy? Element ten to tuleja z jajowatymi szczelinami, a w każdym razie tyle zostało, auto kupione po wypadku, przegub rozsypany. Sama półoś i ta "gwiazdka" która jest na jej końcu na wieloklinie całe, element wchodzący w zwrotnicę też. Pytam, bo chcę ustalić, czy muszę kupić cały przegub, czy też...
przemek1110pl9 Witam sprawa jest prosta. Wypadła Ci tuleja, łącząca półoś napędową z obudową mechanizmu różnicowego (tzw.blokada.) Aby ją zalożyć należy odkręcić 4 śruby od górnego dekla. Następnie za pomocą ręki lub druta nakierować tuleje na dzwigienki włączające pedału blokady. Jeżeli uda się to zrobić (a uda się napewno) Przyciskamy pedał blokady...
Luz jest mierzony czujnikiem zegarowym na zębie koła zębatego w czasie montażu skrzyni biegów . Po uniesieniu jednego koła i wrzuceniu biegu luz w obie strony na obwodzie koła około 10cm max , ale musisz wyczuć oddziaływanie na koło dwumasowe i jego ewentualny luz. W praktyce auto na podnośnik z wrzuconym biegiem ręce na oba koła i poruszasz raz w jedną...
zapięta była dobrze ale po przejechaniu 20-30 km znowu się wypina (wysuwa się ze skrzyni), nie widać żadnego zabezpieczenia są tylko dwa łożyska i mosiężna tuleja pomiędzy nimi.
Auto od prawie 2 tyg jeździ. Ze sprzęgłem jest wszystko ok Ale odrazu po poskladaniu pojawiło sie coś całkowicie innego. Pamiętam ze ten 2-litrowy dci chodzi cicho i kultura jego pracy jest wysoka, a wczoraj jak jechałem to przy dodaniu gazu na niskich obrotach, gdy silnik jest najbardziej obciążony to hałasuje jak stary diesel. Chałas jak ze starego...
Półoś mogła mieć w 55 inna ilość zębów. Ogólnie 355 to po trochu 4011 i 360. W 4011 zwolnice miały inne przełożenie, były szybsze co za tym idzie i zębów. oba rodzaje półosi są dostępne. Ta tuleja mnie ciekawi bo nie znalazłem dwóch rodzai. Chyba że nie mogę na nią wpaść.
Wejdę, jutro wjeżdżam na kanał. Założyłem ten temat w tym celu, by zorientować się na co "warto popatrzeć". Ta tuleja brzmi całkiem sensownie - czyli hałasować (wydawać ten sam dźwięk), powinno przy obracaniu tego koła, czy też tą półoś będę mógł obracać przy kołach znajdujących się na ziemi?
Skoro masz go już 6 lat, to Ty powinieneś o tym wiedzieć najlepiej. Ok to na USG czy EKG też nie ma sensu chodzić? Bo przecież znam najlepiej swój organizm a nie jacyś lekarze czy jakiś sprzęt medyczny? To się nie dziw jak będą Cię gonić z warsztatów. Umawiasz się na wymianę oleju to wymiana i wyjazd, chcesz przegląd to się umów na przegląd. Czyli...
1.0 to już sporo więcej mocy niż ma c-330, a 2 skiby daje radę. Ty tak serio mówisz? :D Szukaj mostu od Lublina 51 to jest most nie do zajechania wystarczy go tylko skrócić nie dość że jest masywny ale zarazem jest stosunkowo wolnym mostem.Daruj sobie most żuka i od niego skrzynię biegów.Jak budowałem swojego kunia to najpierw objechałem kilka już...
Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".
Szukajka forumowa nie działa? Było już pisane o tym, albo tuleja na prawej półosi, albo zabezpieczenie w mechanizmie różnicowym.
Starą tuleję zbij siłowo, możesz podgrzać, ale nie tnij, żeby nie uszkodzić wału półosi. Ona już jest do wyrzucenia. Nową osadzisz na gorąco po wymianie łożyska. Jak uszkodzisz półoś, to nowa tuleja może nie trzymać.
Wyjaśniło się. Padła tuleja półosi. Była wyrobiona a podczas zakładania skrzyni i półosi powstał jeszcze wiekszy luz i po prostu została wyrżnięta. Naprawili ekspresowo.
Co oznaczają takie luzy w półosi.?? Zużyte przeguby wewnętrzne lub zewnętrzne bądź w najgorszym przypadku tuleja półosi w skrzyni biegów.
Niby powinna wyjść, ale Manitou tak jak New Holland czy też Fiat ma na półosi wciśniętą tuleję razem z łożyskiem i uszczelniaczem. Zabezpieczone to wszystko śrubą ze stożkiem na końcu. Nieraz ta tuleja jest zapieczona i trzeba użyć większej siły, żeby ją wyrwać razem z całą półosią.
Ukręcona półoś - zobacz pod tłumikiem drgań (tuleja metalowo-gumowa na środku półosi). Wżery z rdzy pod gumą z czasem doprowadzają do zwężenia przekroju wałka półosi i wałek pęka.
Witam tak jak w temacie , muszę wymienić u siebie półoś prawą . Odkręciłem półoś , koło, wyciągnąłem wahacz bo i tak musiałem wymienić tuleje. Wysunąłem półoś z piasty lecz dalej nie mogę wyciągnąć jej ze skrzyni . Półoś przechodzi przez wspornik półosi. Co muszę jeszcze zdemontować? Proszę o pomoc .
Tuleja na prawej półosi przy skrzyni biegów nie przekręcona ?
a czy da się może wymienić tą wewnętrzną tuleje z wieloklinem ? jak to wytargać? dzięki
Ładnie z tym przegubem, nie ma to jak jeździć samochodem który w każdej chwili może zgubić koło. 8-O No może by od razu nie odpadło, bo by się na tarczy hamulcowej trzymało ale hamowania to by na pewno wtedy nie miał. No nie jest tak żle.Tam łożysko jest razem z piastą.Nakrętka trzyma tylko półoś(przegub)żeby nie latał:D zeimp-gratulacje:D
Osobiście jestem pracownikiem w warsztacie Land Rovera. Zmieniłem łączniki stabilizatorów, sworznie wachaczy , tuleje, półoś z prawej strony razem z piastą i łożyskiem(ponieważ przegub wewnętrzny był już lichy). To nie chodzi o zawieszenie tu chodzi o przeniesienie napędu.Toczę walkę z tym samochodem 3 dzień . a ta poduszka jest taka, że nie widać gumy,...
Witam . W/W problem rozwiązany, ale dziękuje wszystkim za pruby pomocy. Problem polegał na tym źe jstnieją dwa rozwiązania konstrukcyjne . 1- tzw. cienka półoś i jak w moim poście (tuleja z frezami) która wchodzi do skrzyni z zewnątrz, bez jej rozbierania. 2- tzw. gruba półoś która wchodzi jak wyżej ale bez (tulei) Pozdrawiam ,, jem''
Witam Chcę wymienić amortyzatory przód SEAT Altea XL 2007 rok silnik 1.6 MPI. Czy ma ktoś poradę jak to zrobić . Kiedyś wymieniłem w Puncie 2 , ale tam były troszkę inne amortyzatory . Tu jest wkładany amortyzatory do tulei zwrotnicy. Czy trzeba odkręcić półoś . Dzięki z góry pozdrawiam Andrzej Silnik 1,6 MPI 102 km rok produkcji 2007
Przegub na wielowpuście półosi zawsze ma niewielki luz wzdłużny i nie powoduhe to stuków. Myślę, że coś innego powoduje stukanie w aucie, może amortyzator, tuleje stabilizatora, łączniki itd
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Zobacz na przeciwwagę półosi. Nie zawsze ale często są one montowane. Wygląda to jak gruba tuleja osadzona na gumie na półosi napędowej. Często od polskich dziur urywają się i powodują wszelkiego rodzaju bicia, stukania, pukania czy wręcz tłuczenie i szarpanie odczuwalne w całym aucie.
Witam, mam taki problem, jakiś czas temu jadąc samochodem, gdy zmieniałem bieg, zaczęło go rzucać, gdy przyśpieszam skręca lekko w lewo, gdy jade równo/zwalniam skręca lekko w prawo, później gdy wchodziłem w lekki zakręt, lekko skręcając w połowie zakrętu samochód sam skręcił bardziej, a później półoś wyskoczyła z przegubu wewnętrznego, mechanik powiedział...
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
Mam przeogromny problem z samochodem. Volkswagen Polo III rocznik 2001 silnik 1,4 l, 75 KM Auto ma wspomaganie i nie ma ABS. Kupiony jakieś trzy tygodnie temu. Jakiś czas temu usłyszałem lekki zgrzyt podczas ruszania na skręconych kołach. Postanowiłem sprawdzić przeguby. Gdy ruszałem lewą półosią (tą od strony kierowcy) miałem luzy. Luzy były takie...
Witam. Posiadam traktorek MTD 12.5 HP B&S. Traktorek ma w sobie Dyferencjał typu Single. Posiada 5 biegów do przodu i do tyłu. Mianowicie mam taki problem, pomijając to ze obudowa dyferencjału popękała i jedna z tulei na półosi wytarła się do zera. Most jak wspomniałem jest typu Single czyli bez skrzyni na tryba. W sumie sam dokładnie nie wiem jak działają...
Byla młotkowana ze względu na jakieś abs owe coś bo tego nie posiadała i przełożyli mi ze starej półosi. Aczkolwiek wybite było mocno zawieszenie a dokładnie gumy,tuleje,odboje i inne po wymianie ustąpiło.
u mnie niestety takie same objawy, na drugim biegu ma największe drgania, wymienione koopa rzeczy łącznie z dwumasą i sprzęgłem oczywiście nowe i nadal to samo :( sprawdzona skrzynia biegów, wymienione przeguby, półosie, łącznik skrzyni biegów, przesuwany w różne strony na górnych poduchach silnika, podmieniane koła, zawieszenie sprawne, nowe końcówki...
Poduszka wymieniona - kilka wskazówek dla Potomnych na temat jej centralnego wprasowania: - trzeba zastosować pręt gwintowany o twardości 10.9 oraz nakrętki poszerzone/powiększone, - blacha/płaskownik dociskowy no najmniej 8mm w otworem po środku, - trzeba zadbać zwłaszcza na początku by tuleja idealnie była wprasowywana osiowo (w moim przypadku Hutchinson...
Znajomy za pomocą polana i młotka wbił koło. Przednie półosie dałem do regeneracji nie mam jak sprawdzić czy jest wyciek ale powinno być dobrze. Dziękuje za porady pozdrawiam.
Założyłem zestaw naprawczy, czyli: łożysko półosi (stożkowe!!????) i tuleja rozprężna z uszczelniaczem. Po przebiegu ok. 500 km łożysko dostało luzu. Sprawdzałem w katalogu, faktycznie orginalnie montowane jest łożysko stożkowe. Czy przyczyną może być słabej jakości tuleja rozprężna???? Dodano po 39 pomocy !!!
Przodek sam w sobie jest dość twardy i zrobiony na wyrost więc się nie psuje nawet jak tuleje łożyskujące półosie się wytrą i olej ze zwolnic ucieknie to i tak chodzi najwyżej mu się aplikuje olej ze smarem co by nie wyciekł i dalej do roboty . Jak będziesz brał traktor to weź łyżkę do opon czy inną brechę i zobacz jak tam krzyżaki no i luzy na półośkach...
Przegub wewnętrzny prawej półosi. Pod samochód, czystą :) ręka na półoś i sprawdź czy nie ma luzu na przegubie.
Do tego jeszcze z lewej strony tuleje na wahaczach wybite cóż się dziwić jeżdzę po Wałbrzychu.
Kurczę, zapomniałem sprecyzować. "Podczas jazdy dość mocno koła przenoszą wibracje na auto i wszystko także czuć na kierownicy" dzieje się tak tylko i wyłącznie na dziurach. Jadąc po prostej drodze bez nierówności problem nie występuje. Zbieżność, geometria 3D oraz wyważenie kół było. Na stalówkach i oponach zimowych jest taka sama sytuacja. Co do reszty...
Może być wiele rzeczy. masz x-drive czy tylko tył? kiedyś miałem e61, też miałem drgania i okazało się, że wymieniłem prawie wszystko łącznie z kołami, zawieszeniem, tylnymi półosiami a padnięte było sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni. łatwo to zweryfikować, czy drgania masz również jak się auto toczy, czy tylko przy przyspieszaniu? w drugiej e61 poliftowej...
A byłeś na szarpaku ? Szarpak prawdę ci powie .Może coś z mocowaniem McPhersona ew. tuleje wahacza ,łączniki stabilizatora .Trzeba to sprawdzić . No i czarny scenariusz ,prawa półoś od strony koła -przegub do wymiany Po pierwsze jedź na stację i tam się okaże co nie pasi.
W Scenicach lubią padać tuleje od sanek, może być tak, że poduszki amortyzują, ale część siły przenosi się na sanki i zużyte tuleje pukają, ewentualnie poduszki kolumny mcPhersona. Aby je amatorsko sprawdzić spróbuj najlepiej w dwie osoby rozbujać samochód tak, aby pracował góra dół i położyć rękę na mocowaniu, jeśli czuć luz, znaczy, że jest do roboty....
tarcze+klocki,półosie,opony,felgi,amorty... Do listy dopisz: - zawieszenie - łożyska, sworznie, tuleje, końcówki drążków kierowniczych, kontrola kolumny kierowniczej "maglownicy".
Uszczelniacz w tym urządzeniu jest wraz z tuleją mosiężną, wprasowuje się to do osłony piasty. Ciekawostka, która może się przydać: uszczelnienie zostało zniszczone przez folię, która nawinęła się na półoś i tak mocno zacisnęła, że weszła pod uszczelniacz rozszczelniając półoś.
Witam ,posiadam golfa 7 ,2015 r. Jest to wersja amerykańska z automatem klasycznym 6 biegowym PPU. Otóż od jakiegoś czasu słysze jakby chrobotanie przy przyspieszaniu ,obciążeniu. Byłem w warsztacie który zajmuje się skrzyniami ,wykryli ,luz w gnieździe prawej półosi. Mechanik wyjął ją ze skrzyni i mi pokazał, faktycznie jest luz. Niestety koszt tej...
Witam. Ja miałem podobnie u mnie na pierwszym i drugim biegu było wrażenie jakby samochód robił kroki takie kołysanie, szarpanie lewa prawa bez wstrząsów na kierownicy. Okazało się ze poluzowane było łączenie wewnętrznej i zewnętrznej półosi prawa strona. kolejna przyczyna to zużyte wąchacze, a konkretnie te duże tuleje bliżej kabiny. Weź jakiś łom...
Z boku zdecydowanie, to narzuca układ silnika. Ale demontaż zderzaka i błotnika to już przerost formy nad treścią. Szczególnie jak Ci się te kwadratowe śruby omykają w zderzaku. Po co go zdejmować? Nie mam pojęcia w czym to pomoże. Przecież sam piszesz, że "z boku". Tam zderzak nie zachodzi. No i co byś nie wymyślił, kapie, jak nie na głowę to na ręce....
Żeby ściągnąć zwolnicę z pochwą to trzeba rozdzielić hamulce(wykręcasz kołki i trzeba wycofać ten wałek z mechanizmu hamulca) . Bo tak w ogóle trzeba ściągnąć prawą pochwę bo blokada jest z prawej strony. Później odkręcasz kabinę od podpory na pochwie. Podnieś ją z 10 cm nad tą podporę. Odkręć pochwę od bloku skrzyni i wyciągnij do siebie. Wyjdzie tylko...
A dobrą stroną go założyłeś? lub staneło jakoś bokiem? a to niby wysprzęganie jest efektem działania samoregulatora? nie pamietam czy tam jest. Nie ma tam tego... łozysko jest załozone dobrze tą strona co się obraca w strone słoneczka docisku, a takie dwa ucha wchodzą na łopatki widełek. teraz zastanawia mnie ta tuleja... stare łozysko się kompletnie...
półoś półoś podpora półoś półoś stuka
radio alpha instrukcja vestel 17ips72 wyświetlacz sterownika pieca defro
Transoptor jako potencjometr: zastosowanie i zasady działania Schemat elektryczny DSMB-80: detektor, grubościówka, softstarter