Od strony krótkiej półosi (element 725) nie ma tulei, jest ona z "żeliwa".
Osobiście jestem pracownikiem w warsztacie Land Rovera. Zmieniłem łączniki stabilizatorów, sworznie wachaczy , tuleje, półoś z prawej strony razem z piastą i łożyskiem(ponieważ przegub wewnętrzny był już lichy). To nie chodzi o zawieszenie tu chodzi o przeniesienie napędu.Toczę walkę z tym samochodem 3 dzień . a ta poduszka jest taka, że nie widać gumy,...
Witam tak jak w temacie , muszę wymienić u siebie półoś prawą . Odkręciłem półoś , koło, wyciągnąłem wahacz bo i tak musiałem wymienić tuleje. Wysunąłem półoś z piasty lecz dalej nie mogę wyciągnąć jej ze skrzyni . Półoś przechodzi przez wspornik półosi. Co muszę jeszcze zdemontować? Proszę o pomoc .
przemek1110pl9 Witam sprawa jest prosta. Wypadła Ci tuleja, łącząca półoś napędową z obudową mechanizmu różnicowego (tzw.blokada.) Aby ją zalożyć należy odkręcić 4 śruby od górnego dekla. Następnie za pomocą ręki lub druta nakierować tuleje na dzwigienki włączające pedału blokady. Jeżeli uda się to zrobić (a uda się napewno) Przyciskamy pedał blokady...
Tam nie ma co skręcać na kołach. Jedynie chyba przednia tuleja wahacza. Jak przed wymianą było bardziej "miękko" to same amory/sprężyny, albo te opony. Bo te opony to raczej "komfortowe" nie są i nie są chyba opcją podstawową. Dodano po 4 Jak bujam autem na postoju lewo-prawo to słychać jakieś delikatne pukanie. Dodam że podczas składania zawieszenia...
Ładnie z tym przegubem, nie ma to jak jeździć samochodem który w każdej chwili może zgubić koło. 8-O No może by od razu nie odpadło, bo by się na tarczy hamulcowej trzymało ale hamowania to by na pewno wtedy nie miał. No nie jest tak żle.Tam łożysko jest razem z piastą.Nakrętka trzyma tylko półoś(przegub)żeby nie latał:D zeimp-gratulacje:D
Szukajka forumowa nie działa? Było już pisane o tym, albo tuleja na prawej półosi, albo zabezpieczenie w mechanizmie różnicowym.
Witam . W/W problem rozwiązany, ale dziękuje wszystkim za pruby pomocy. Problem polegał na tym źe jstnieją dwa rozwiązania konstrukcyjne . 1- tzw. cienka półoś i jak w moim poście (tuleja z frezami) która wchodzi do skrzyni z zewnątrz, bez jej rozbierania. 2- tzw. gruba półoś która wchodzi jak wyżej ale bez (tulei) Pozdrawiam ,, jem''
Ukręcona półoś - zobacz pod tłumikiem drgań (tuleja metalowo-gumowa na środku półosi). Wżery z rdzy pod gumą z czasem doprowadzają do zwężenia przekroju wałka półosi i wałek pęka.
Luz jest mierzony czujnikiem zegarowym na zębie koła zębatego w czasie montażu skrzyni biegów . Po uniesieniu jednego koła i wrzuceniu biegu luz w obie strony na obwodzie koła około 10cm max , ale musisz wyczuć oddziaływanie na koło dwumasowe i jego ewentualny luz. W praktyce auto na podnośnik z wrzuconym biegiem ręce na oba koła i poruszasz raz w jedną...
Witam Chcę wymienić amortyzatory przód SEAT Altea XL 2007 rok silnik 1.6 MPI. Czy ma ktoś poradę jak to zrobić . Kiedyś wymieniłem w Puncie 2 , ale tam były troszkę inne amortyzatory . Tu jest wkładany amortyzatory do tulei zwrotnicy. Czy trzeba odkręcić półoś . Dzięki z góry pozdrawiam Andrzej Silnik 1,6 MPI 102 km rok produkcji 2007
Wyjaśniło się. Padła tuleja półosi. Była wyrobiona a podczas zakładania skrzyni i półosi powstał jeszcze wiekszy luz i po prostu została wyrżnięta. Naprawili ekspresowo.
Witam, mam taki problem, jakiś czas temu jadąc samochodem, gdy zmieniałem bieg, zaczęło go rzucać, gdy przyśpieszam skręca lekko w lewo, gdy jade równo/zwalniam skręca lekko w prawo, później gdy wchodziłem w lekki zakręt, lekko skręcając w połowie zakrętu samochód sam skręcił bardziej, a później półoś wyskoczyła z przegubu wewnętrznego, mechanik powiedział...
Co oznaczają takie luzy w półosi.?? Zużyte przeguby wewnętrzne lub zewnętrzne bądź w najgorszym przypadku tuleja półosi w skrzyni biegów.
zapięta była dobrze ale po przejechaniu 20-30 km znowu się wypina (wysuwa się ze skrzyni), nie widać żadnego zabezpieczenia są tylko dwa łożyska i mosiężna tuleja pomiędzy nimi.
Witam, jak nazywa się element przegubu, od strony zwrotnicy? Element ten to tuleja z jajowatymi szczelinami, a w każdym razie tyle zostało, auto kupione po wypadku, przegub rozsypany. Sama półoś i ta "gwiazdka" która jest na jej końcu na wieloklinie całe, element wchodzący w zwrotnicę też. Pytam, bo chcę ustalić, czy muszę kupić cały przegub, czy też...
Do tego jeszcze z lewej strony tuleje na wahaczach wybite cóż się dziwić jeżdzę po Wałbrzychu.
Przegub wewnętrzny prawej półosi. Pod samochód, czystą :) ręka na półoś i sprawdź czy nie ma luzu na przegubie.
A byłeś na szarpaku ? Szarpak prawdę ci powie .Może coś z mocowaniem McPhersona ew. tuleje wahacza ,łączniki stabilizatora .Trzeba to sprawdzić . No i czarny scenariusz ,prawa półoś od strony koła -przegub do wymiany Po pierwsze jedź na stację i tam się okaże co nie pasi.
Półoś została zmontowana prawidłowo, pierścień osadczy na gwincie (nie punktowany spawem), na półosi brak jakichkolwiek uszkodzeń. Nadal podedjrzewam tuleje rozprężną. Myśle że jest słabsza od orginalnej. Spróbuje zmontować to na łożysku kulkowym. pzdr
Tuleja na prawej półosi przy skrzyni biegów nie przekręcona ?
Z boku zdecydowanie, to narzuca układ silnika. Ale demontaż zderzaka i błotnika to już przerost formy nad treścią. Szczególnie jak Ci się te kwadratowe śruby omykają w zderzaku. Po co go zdejmować? Nie mam pojęcia w czym to pomoże. Przecież sam piszesz, że "z boku". Tam zderzak nie zachodzi. No i co byś nie wymyślił, kapie, jak nie na głowę to na ręce....
Niby powinna wyjść, ale Manitou tak jak New Holland czy też Fiat ma na półosi wciśniętą tuleję razem z łożyskiem i uszczelniaczem. Zabezpieczone to wszystko śrubą ze stożkiem na końcu. Nieraz ta tuleja jest zapieczona i trzeba użyć większej siły, żeby ją wyrwać razem z całą półosią.
Żeby ściągnąć zwolnicę z pochwą to trzeba rozdzielić hamulce(wykręcasz kołki i trzeba wycofać ten wałek z mechanizmu hamulca) . Bo tak w ogóle trzeba ściągnąć prawą pochwę bo blokada jest z prawej strony. Później odkręcasz kabinę od podpory na pochwie. Podnieś ją z 10 cm nad tą podporę. Odkręć pochwę od bloku skrzyni i wyciągnij do siebie. Wyjdzie tylko...
Uszczelniacz w tym urządzeniu jest wraz z tuleją mosiężną, wprasowuje się to do osłony piasty. Ciekawostka, która może się przydać: uszczelnienie zostało zniszczone przez folię, która nawinęła się na półoś i tak mocno zacisnęła, że weszła pod uszczelniacz rozszczelniając półoś.
Półoś mogła mieć w 55 inna ilość zębów. Ogólnie 355 to po trochu 4011 i 360. W 4011 zwolnice miały inne przełożenie, były szybsze co za tym idzie i zębów. oba rodzaje półosi są dostępne. Ta tuleja mnie ciekawi bo nie znalazłem dwóch rodzai. Chyba że nie mogę na nią wpaść.
Wejdę, jutro wjeżdżam na kanał. Założyłem ten temat w tym celu, by zorientować się na co "warto popatrzeć". Ta tuleja brzmi całkiem sensownie - czyli hałasować (wydawać ten sam dźwięk), powinno przy obracaniu tego koła, czy też tą półoś będę mógł obracać przy kołach znajdujących się na ziemi?
Wyczytałem na innych forach, że przyczyną mogą być też uszkodzone tylne tuleje przednich wahaczy. Pojechałem na szarpaki i rzeczywiście okazało się, że są w kiepskim stanie. W przyszłym tygodniu je wymienie i jeśli problem nie zniknie to pewnie te nieszczęsne przeguby lub półoś. Trochę późno, ale jeśli komuś się przyda to powodem tej usterki była uszkodzona...
Auto od prawie 2 tyg jeździ. Ze sprzęgłem jest wszystko ok Ale odrazu po poskladaniu pojawiło sie coś całkowicie innego. Pamiętam ze ten 2-litrowy dci chodzi cicho i kultura jego pracy jest wysoka, a wczoraj jak jechałem to przy dodaniu gazu na niskich obrotach, gdy silnik jest najbardziej obciążony to hałasuje jak stary diesel. Chałas jak ze starego...
Czy wie ktoś może jak ściągnąć tym razem wewnętrzną osłonę? : http://obrazki.elektroda.pl/5486437800_1... jak na zdjęciu, wydaje się ona jakby fabrycznie zmontowana pod tą wielką tuleją, choć osłona wewnętrzna jest jeszcze cała, podejrzewam, że smar tam stracił swoje właściwości, wolałbym to przeczyścić i dać nowy skoro już wymontowałem...
a czy da się może wymienić tą wewnętrzną tuleje z wieloklinem ? jak to wytargać? dzięki
Witam. Posiadam traktorek MTD 12.5 HP B&S. Traktorek ma w sobie Dyferencjał typu Single. Posiada 5 biegów do przodu i do tyłu. Mianowicie mam taki problem, pomijając to ze obudowa dyferencjału popękała i jedna z tulei na półosi wytarła się do zera. Most jak wspomniałem jest typu Single czyli bez skrzyni na tryba. W sumie sam dokładnie nie wiem jak działają...
Witam W mojej fabii muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego. Wiem, że muszę rozpiąć sworzeń wahacza, mam w tym wprawę przy wymianie tulei. Mam inny pytanie czy przegub z piasty łożyska trzeba wyprasować jakimś przyrządem, czy po prostu wyjdzie bez problemu.oraz czy do wymiany osłony przegubu muszę wyciągać cała półoś ???
Witam, od pewnego czasu stukało coś w zawieszeniu, na przeglądzie wyszło, że tuleje wahacza są zużyte, przy wymianie tychże wyszło z kolei, że prawy amortyzator można by zastąpić z powodzeniem pompką do roweru, efekt byłby ten sam - wymieniłem tuleje i amortyzatory z obu stron, ale stuka nadal, przy oględzinach zauważyłem, że winna jest prawa półoś,...
Zobacz na przeciwwagę półosi. Nie zawsze ale często są one montowane. Wygląda to jak gruba tuleja osadzona na gumie na półosi napędowej. Często od polskich dziur urywają się i powodują wszelkiego rodzaju bicia, stukania, pukania czy wręcz tłuczenie i szarpanie odczuwalne w całym aucie.
Witam może ktoś mi pomoże od jakiegoś czasu słyszalne były stuki z prawej strony-podczas gwałtownego ruszania oraz przy szybkich skrętach byłem u mechanika i tak zaczęła się wymiana części-wymieniłem sworznie i tuleje wahaczy,gumy stabilizatora,końcówki drążków,łączniki,stabilizatora,poduszki amortyzatorów,łożyska amortyzatorów, tarcze i klocki,amory,przegub-cała...
Przodek sam w sobie jest dość twardy i zrobiony na wyrost więc się nie psuje nawet jak tuleje łożyskujące półosie się wytrą i olej ze zwolnic ucieknie to i tak chodzi najwyżej mu się aplikuje olej ze smarem co by nie wyciekł i dalej do roboty . Jak będziesz brał traktor to weź łyżkę do opon czy inną brechę i zobacz jak tam krzyżaki no i luzy na półośkach...
Witam, już 3 raz wyskoczył mi pierścień zabezpieczający lewą półoś tzw. seger. jest to strasznie denerwujące i mam pytanie odnośnie tego przerobienia. W sieci znalazłem coś takiego http://www.fotosik.pl/u/djluzak/zdjecie/... tutaj ktoś zrobił tuleje/flansze zabezpieczającą. Wygląda to całkiem dobrze lecz aby coś takiego zrobić potrzeba...
Byla młotkowana ze względu na jakieś abs owe coś bo tego nie posiadała i przełożyli mi ze starej półosi. Aczkolwiek wybite było mocno zawieszenie a dokładnie gumy,tuleje,odboje i inne po wymianie ustąpiło.
Całe zawieszenie z przodu sprawdź profilaktycznie, tuleje i wsporniki tzw. sanek, końcówki drążków kierowniczych. Stan opon? Zamień kola przód/tył. O ile masz możliwość podmień wszystkie 4. Podnieś przód, lewa później prawa strona. Wbij 3 lub 4 i powoli wciskaj pedał gazu. Poduszki silnika? Delikatnie ruszaj na zaciągniętym ręcznym, druga osoba obserwuje...
To serwis ci to sprawdza czy sam to robisz? Jeśli jest bicie na zimnych tarczach to podnieś przód i ręką krec kołem. Porównaj prawe i lewe oraz wyczuj czy podczas obracania koła nie ma jakiejś przeszkody powtarzajacej się cyklicznie. To nie jest niewiadomo jak skomlikowana konstrukcja żeby nie dało się tego ustalić. Miałem też inne przypadki z biciem...
Witam, problem dotyczy A8 D3 przedlift rok 2002, 4.2 LPG. Żyć nie dają głuche (niemetaliczne) stuki dobiegające spod tylnej kanapy z okolic mostu napędowego. Auto było w kilku stacjach diagnostycznych i u różnych mechaników. Wszyscy rozkładają ręce. Odgłosy te występują kiedy auto toczy się 5 km/h na D czy tez na R. Częstotliwość ok 1 stuk na sekundę,...
Kurczę, zapomniałem sprecyzować. "Podczas jazdy dość mocno koła przenoszą wibracje na auto i wszystko także czuć na kierownicy" dzieje się tak tylko i wyłącznie na dziurach. Jadąc po prostej drodze bez nierówności problem nie występuje. Zbieżność, geometria 3D oraz wyważenie kół było. Na stalówkach i oponach zimowych jest taka sama sytuacja. Co do reszty...
Przyczyn takiego zachowania auta może być mnóstwo: zaczynając od ząbkowanych opon, niewyważonych kół, krzywych tarcz, luzów na maglownicy, luzów w zawieszeniu, typu sworznie, końcówki, tuleje przednich sanek, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, górne mocowania amortyzatora, odważniki na półosiach, o ile w tym modelu występują....
Poduszka wymieniona - kilka wskazówek dla Potomnych na temat jej centralnego wprasowania: - trzeba zastosować pręt gwintowany o twardości 10.9 oraz nakrętki poszerzone/powiększone, - blacha/płaskownik dociskowy no najmniej 8mm w otworem po środku, - trzeba zadbać zwłaszcza na początku by tuleja idealnie była wprasowywana osiowo (w moim przypadku Hutchinson...
Witam.Dziękuję za wyjaśnienia w temacie i PW nit φ 3mm oddalony 45mm od korpusu silnika, jak by się udało to byłoby bardzo dobrze.Z tym toczeniem to własnie chodzi o wykorzystanie typowych części w przegubowcu w wom do glebogryzarki,półoś skoda Favorit połączona z jednej strony ze skrzynią Dzik [dorobione odpowiednie wyjście]z drugiej z wałkiem...
Przegub na wielowpuście półosi zawsze ma niewielki luz wzdłużny i nie powoduhe to stuków. Myślę, że coś innego powoduje stukanie w aucie, może amortyzator, tuleje stabilizatora, łączniki itd
Witam serdecznie, od jakiegoś roku przy jeździe po dziurach słychać jakby delikatne metaliczne stuki. Wymieniłem przeguby półosi, tuleje wahaczy , sworznie wahaczy, sprężyny i nadal stuka. Pojechałem na stacje diagnostyczną i nie wykryto żadnych luzów. Sam łapiąc za przednie koła(chwyt za piętnaście trzecia) czuję delikatny luz na boki jakby na drążkach...
u mnie niestety takie same objawy, na drugim biegu ma największe drgania, wymienione koopa rzeczy łącznie z dwumasą i sprzęgłem oczywiście nowe i nadal to samo :( sprawdzona skrzynia biegów, wymienione przeguby, półosie, łącznik skrzyni biegów, przesuwany w różne strony na górnych poduchach silnika, podmieniane koła, zawieszenie sprawne, nowe końcówki...
Z pierścieniami z łożysk uważaj bo można stracić oczy przy dużym nacisku jak pęknie to odpryski są bardzo sprężyste, a jeśli chodzi o tulejki do wyciskania to tylko toczone na wymiar. Przy wyprasowywaniu dużych tulek albo długich jak nie masz dorobionych na wymiar to zapomnij chyba że będziesz przecinać je w połowie przed demontażem bo wprasowanie to...
Sprawa jest taka że ja tą honde kupiłem tydzień temu ogólnie uczę się na elektro-mechanika i chce sobie ja robić samemu już sporo w niej zrobiłem m.in piasty tył tuleje metalowo-gumowe itp. to co na moje oko wydawało się do wymiany przy zakupie koleś mi powiedział że prawy przegub jest do wymiany (więc się za niego zabrałem zaczęło mi stukać dopiero...
Skoro masz go już 6 lat, to Ty powinieneś o tym wiedzieć najlepiej. Ok to na USG czy EKG też nie ma sensu chodzić? Bo przecież znam najlepiej swój organizm a nie jacyś lekarze czy jakiś sprzęt medyczny? To się nie dziw jak będą Cię gonić z warsztatów. Umawiasz się na wymianę oleju to wymiana i wyjazd, chcesz przegląd to się umów na przegląd. Czyli...
Witam Od 4 lat borykam się z problemem urywania się półośki lewego koła z przodu. Urywa się w różnych miejscach, zaraz przy mocowaniu, lub też w okolicach większego łożyska (czyli tego z tyłu). Luzy na kolumnie nieduże, luzy na tulejach też niewielkie, luzy na przegubach znikome bo wymieniane przeguby, luzy na klinach w kształcie półksiężyca - brak....
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
Witam Ruszam z Buggy , może skończę , zobaczymy , jednak mam kilka nurtujących pytań : ---Opony jakie kupić aby nie trzeba było poszerzać felgi Fiata 126p , na różnych forach w różnych tematach piszą teoretycznie 25x10x12 da się założyć na felgę fiata bez ingerencji w nią samą ? ( oczywiście z dętką ) czy ktoś już to przerabiał ??? .... ---Wahacze różne...
tarcze+klocki,półosie,opony,felgi,amorty... Do listy dopisz: - zawieszenie - łożyska, sworznie, tuleje, końcówki drążków kierowniczych, kontrola kolumny kierowniczej "maglownicy".
Znajomy za pomocą polana i młotka wbił koło. Przednie półosie dałem do regeneracji nie mam jak sprawdzić czy jest wyciek ale powinno być dobrze. Dziękuje za porady pozdrawiam.
A dobrą stroną go założyłeś? lub staneło jakoś bokiem? a to niby wysprzęganie jest efektem działania samoregulatora? nie pamietam czy tam jest. Nie ma tam tego... łozysko jest załozone dobrze tą strona co się obraca w strone słoneczka docisku, a takie dwa ucha wchodzą na łopatki widełek. teraz zastanawia mnie ta tuleja... stare łozysko się kompletnie...
Witam. Ja miałem podobnie u mnie na pierwszym i drugim biegu było wrażenie jakby samochód robił kroki takie kołysanie, szarpanie lewa prawa bez wstrząsów na kierownicy. Okazało się ze poluzowane było łączenie wewnętrznej i zewnętrznej półosi prawa strona. kolejna przyczyna to zużyte wąchacze, a konkretnie te duże tuleje bliżej kabiny. Weź jakiś łom...
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Szukam pomocy, bo nie mam już koncepcji na nagminnie padające sworznie, szczególnie z lewej strony. Jestem posiadaczem VW Golfa 4 1.9 tdi AJM 115 KM 2001r. Przejąłem go po bracie, który go porzucił. Założyłem sobie pewien projekt którego nie mogę dokończyć, a winą są nagminnie padające sworznie. Wymieniłem w nim sporo rzeczy. Sanki przednie były zdemontowane...
Witam ,posiadam golfa 7 ,2015 r. Jest to wersja amerykańska z automatem klasycznym 6 biegowym PPU. Otóż od jakiegoś czasu słysze jakby chrobotanie przy przyspieszaniu ,obciążeniu. Byłem w warsztacie który zajmuje się skrzyniami ,wykryli ,luz w gnieździe prawej półosi. Mechanik wyjął ją ze skrzyni i mi pokazał, faktycznie jest luz. Niestety koszt tej...
W odpowiedzi do kolegi MALUMA może i w wiekszości tylko to jest mankamentem ale w mojej przy stanie 51 tyś zdechło: tylnie zawieszenie padły amortyzatory, przednie sprężyny od amortyzatorów, katalizator,( nie wspominam o dwukrotnje wymianie sond), tułaniu sie po zakładach i serisach i zszarpane nerwy. Jak ja się ciesze że pogoniłem ten samochód. :D...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
przy predkosci 70/80km auto dostaje wibracji wymiana poduchy pod skrzynia nic nie dała łączniki stab nowe tuleje nowe koła wywazone opony sprawdzone dodam ze po przekroczeniu 90km jak reką odioł nic sie niedzieje mam watpliwosci co do półosi prawej
1.0 to już sporo więcej mocy niż ma c-330, a 2 skiby daje radę. Ty tak serio mówisz? :D Szukaj mostu od Lublina 51 to jest most nie do zajechania wystarczy go tylko skrócić nie dość że jest masywny ale zarazem jest stosunkowo wolnym mostem.Daruj sobie most żuka i od niego skrzynię biegów.Jak budowałem swojego kunia to najpierw objechałem kilka już...
Posmaruj dobrze i sie nie zawinie. A co do wybijania zewnętrznej bieżni łożyska: używam do tego starej półosi z "malucha" ostro zeszlifowanej, te wystające 1,5 mm ponad alu wystarczają Czy można to bardziej skomplikować? Pozdrawiam
Powodów może być wiele. 1 - to o czym pisałeś, 2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą. 3 - uszkodzone łożyska kół, 4 - uszkodzone półosie, przeguby, 5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy, 6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie), 7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,...
Jak części nie było to się regenerowało stare. Blok malucha ma luz na wałku rozrządu? Szła tuleja. Wyrwana szpilka głowicy z bloku? Nowa szpilka dotoczona z półośki. Nie ma łańcucha rozrządu? Stary na kowadło i klepiemy po sworzniach. W mordę, miliony przykładów mógłbym podać. Co do sworzni zwrotnic - ludzie, to była normalna naprawa, nie tylko maluch,...
_JF_ Ja swoja prasę obrazek zamieszczony wyżej wykorzystuję do takich samych celów jak Piszesz. 1.Mam zrobione wykrojniki do kółek z blachy do g 1,5 mm oraz stempel do formowania pokrywek na słupki grodzeniowe. 2.Wykonałem prosty przyrząd krawędziowy do wyginania płaskowników do 16 mm. 3. Wyciskam , wciskam różnego rodzaju łożyska tuleje i wałki. 4....
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Miałem i mam Vito z niezawodnym silnikiem 2.3D bez turbiny. Poza korozją, nic złego powiedzieć nie mogę. Auto dosłownie tyra, ma za zadanie dźwigać przewoźny warsztat. Jeśli się dba, wymiany oleju, paska, rolek plus bieżące wymiany klocków, auta latają naprawdę duże przebiegi. Na kilkaset tysięcy, wymieniłem półosie łożyska kół i teraz górne łożyska...
Ja akurat robiłem to w Manach serii 2000, ale pewnie będzie to samo. Rozbierasz wszystko do samej zwrotnicy (bęben, szczęki, piasta, zwolnica itd), zdejmujesz górna i dolną pokrywe zwrotnicy. Jak było 3 miesące temu robione to powinno wyjść lekko. Jeśli nie to musisz użyć wyobraźni - masz gwint w sworzniu możesz zrobić sciągacz na śrube, lub bezwładnościowy,...
Wada w tych audi to półos pod kątem oraz nie przemyslane mocowanie przez co wyrabia się gniazdo w skrzyni średnio co 100tys km. Trzeba rozwiercac i dorabiać tuleje pod łożysko.
georgesgr ma rację. Prawa strona od lewej nie powinna się różnić, nakrętka powinna być tak samo dokręcona. Jestem posiadaczem takiego pyzia z tym samym silnikiem i także po wymianie łożysk z przodu. A co do wymiany jak się dobrze operuje młotkiem to z łożyskiem nić się nie stanie, w końcu 20 lat temu mało kto w swoim garażu posiadał imadło do wciskania...
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych! Mam zagwozdkę związaną z silnikiem 2.5TD marki BMW (oryginalne oznaczenie: 2.5TDS M51). Silnik zamontowany w samochodzie: Opel omega B z 1997 roku. przebieg: na liczniku 315000km, a rzeczywiście pewnie z 600=650tys. (tak powiedział mechanik jak wszedł pod auto i zobaczył stan zużycia półosi, oraz tulei tylnego...
Do artur04c , oczywiście że zużyta tarcza sprzęgła (a w szczególności skrzywiona) może być przyczyną owego szarpania i trzęsienia. Na zdjęciu jest tarcza bez tłumika drgań skrętnych. Proponuję założyć tarczę od Fiata 126 Bis z tłumikiem drgań skrętnych - oczywiście nową. Uszkodzony docisk też może być przyczyną tych objawów, też proponuję założyć nowy....
W Scenicach lubią padać tuleje od sanek, może być tak, że poduszki amortyzują, ale część siły przenosi się na sanki i zużyte tuleje pukają, ewentualnie poduszki kolumny mcPhersona. Aby je amatorsko sprawdzić spróbuj najlepiej w dwie osoby rozbujać samochód tak, aby pracował góra dół i położyć rękę na mocowaniu, jeśli czuć luz, znaczy, że jest do roboty....
U mnie te półosie tylne były skrecone o jakieś 45 stopni i nie wiem czy tak ma być, czy po prostu były za słabe, ale wydaje mi się , że z przodu też były przekręcone tylko proste. Wymieniłem to ramię serwa, bo jednak się rozleciało i muszę powiedzieć, że przy pozornie prostej czynności trochę się narobiłem, bo ramię było przestawione o 180 stopni i...
Widocznie hamulce są zużyte lub mają zaolejone okładziny. W emce jest trudniej niż w zwykłej C330 gdyż półosie są na stałe ze zwolnicami, demontaż i montaż bez uszkodzenia uszczelniacza według książkowej metody jest bardzo trudny, zwłaszcza z prawej strony gdzie dochodzi jeszcze tuleja blokady mechanizmu różnicowego. Chyba łatwiej jest odkręcić pochwy...
To znaczy że są zapieczone. Bez wybicia sworznia się nie obędzie. Najlepiej wtedy nabić nowe tuleje. Są gotowe zestawy nawet z dedykowanym rozwiertakiem. To "cudo" nawet jak się o nie dbało to i tak po czasie się zapiekało bo dostawały się zanieczyszczenia.
A jak to nie łatwa?, hehehe I myślisz że taki wąski łatwo równomiernie nabić? Podałem jako ciekawostkę sposób z tą butelką pcv ;) . Jakbym się zdecydował to zrobię dwie tuleje, prowadzącą i osadzającą i wejdzie jak w masło :) ale trochę mnie frapuje sugestia kolegi (at)shegipl z tym wytartym rowkiem i mogę faktycznie namieszać. Dopóki nie rozbiorę...
możesz przerobić te przzeguby, aby były sztywne.. do tokarza, wytoczyć 2 walce, z otworem w środku na półosie .. jeszcze dziury na śruby aby przykręcić do dyfra.. półosie jakiekolwiek, nawet od malucha, jeśli to naprawde mały traktorek.. i lepiej dać jakiekolwiek łożyska przy kołach.. będzie to trwalsze, i nic ci nie padnie w takim wypadku.. Co do mojej...
Już napisałem że się da, ale po co? Wybij tego McPhersona na wiszącym zawieszeniu, toż trzeba sobie zdawać, że w coś się wali. Opis jest całkiem do dupy, przyleciał kolejny pomógł czy punkty zarobić. Oddam sam sporo, tylko bzdur nie piszcie. Przecież ten opis to tylko na forum się nadaje, jak coś rozpierniczyć, chociaż by o łączniku stabilizatora napisał....
Zdarza się, że przyczyną przenoszenia drgań silnika na karoserię jest "naprężony" układ wydechowy. Przemoc mająca miejsce podczas odginania wózka celem wymiany tulei na drążku stabilizatora może nadwyrężyć wydech. Oprócz w/w pozostają chyba tylko elementy zawieszenia silnika (poduszki). O kłopotach ze zmianą biegów nic nie wiadomo więc drążek łączący...
w Uno to standard, nawet o tym zapomniałem, tam są takie "maluchowe" manszety półosi i one też zwykle ciekną, też w Unie żonki tak było, i też ta skrzynia działała :) oczywiście wszystko jak to w Fiacie... miało resurs do 100tyś... orginalny silnik 1.0 Fire wytrzymał 70 parę tyś (kupiłem po zmarłym dziadku jak uno miało 65tyś) i po niecałych 10tys wydmuchnął...
Chmm nic ciekawego się nie dzieje w tym dziale o energii odnawialnej . To pokarze wam prawie urzeźbione podnośniki śrubowe do moich trackerów . Bardzo czasochłonne rzeźbiarstwo na tokarce . W górnym koszu są dwa łożyska stożkowe umieszczone przeciwstawnie . Niestety cały ten kosz będzie nierozbieralny po przyspawaniu górnej tulei . Ale raczej przypuszczam...
Odnośnie zawieszenia to osobiście wątpię.. pod koniec zeszłego roku auto miało robiony przegląd techniczny i jedynie amortyzatory tylne powoli do wymiany, mało tego sporo rzeczy było wymienianych przeze mnie jak i poprzedniego właściciela m.in tuleje, sworznie, tuleje z tyłu, końcówki drążków.. Natomiast dziś zauważyłem że jak są wysokie obroty i wcisnę...
rok i pojemność silnika przy drganiach karoserii nie ma żadnego znaczenia :D a tak serio: coś "jest niewyważone"..hmm..tylko co :?: najczęściej uszkodzone opony,niewyważone /skrzywione felgi czasem skrzywione półosie napędowe(nie wiem czy w tym modelu występują"przeciwwagi"na półosiach napędowych ale często lubią się odklejać/odrywać prowadząc do "cudów"...
"Gdy jadę po dziurach słychać stuki tak jakby od strony kierowcy z przodu"..niekoniecznie..czasem nawet bardzo doświadczony kierowca myli się z której strony coś stuka lub trzeszczy.. "Wymieniłem tuleje w wachaczach z tyłu"..a mówiłeś że stuka z przodu :D "zmieniłem amortyzatory przód"..czyli wewnętrzne uszkodzenie Mc.phersona odpada-dość częsta"niewykrywalna"...
Ja bym tego samochodu nie brał, ale to szczegół. Wygląda to na wyeksploatowaną naukę jazdy. Przy tym przebiegu na polskich drogach szykuj się nie na wymianę tulei wahaczy, tylko na kompletnego zawieszenia(4 amortyzatory, mocowań z łożyskami, wahacze przód, tuleje tył) i regulację geometrii. Trzepaki nie mówią prawdy przy lekkich tyłach-zużyty amortyzator...
Witam. Jak w temacie, dodając gazu auto ściąga w prawo a puszczając gaz auto ściąga w lewo. Im większa prędkość tym bardziej zjawisko to zauważalne. Przy hamowaniu auto jedzie prosto, jeśli się rozpędzę i wrzucę luz auto także jedzie prosto. Dodawaniu i odejmowaniu gazu towarzyszy stuknięcie chyba w przegubach. 500 km temu wymieniłem tuleje wahacza...
Jak budowałem przed laty swojego sama to objechałem teren gdzie już pracują i mogłem wyciągnąć wnioski i szukać zespołów.Most żuka do budowy sama jest za delikatny.Więc uzyskałem most od Gaza 51 który jest masywniejszy i został skrócony po obu stronach i wyspawany.Podobnie półosie zostały skrócone.Ale to dopiero tylny most a gdzie reszta? Skrzynię biegów...
No cóż to będę próbował zobaczymy czy dojadę:) dam znać potem co i jak .marseluss_2009 co masz na myśli "notorycznie rozkręca się mechanizm zmiany biegów na skrzyni" ? jakie są tego objawy aha i czy w manualu bo ja mam manual,i nie mogę zdiagnozować jednego problemu z którym jeżdżę od początku,mianowicie: luzu gdzieś na przodzie jakby na skrzyni półosiach...
dorzuce swoje trzy grosze: Peugeot 307 2.0HDI kupujac go wiedziałem że dwumas do wymiany -- hałasował i szarpał wymieniłem na sztywne LUK w samochodzie zrobiło sie cichutko - ale drgania przy ruszaniu pozostały. Z racji że przez jade z uszkodzonym dwumasem mogły wybić sie poduszki silnika to wymieniłem cały komplet poprawa jest spora bo na starym komplecie...
Witam, chciałem się pochwalić swoim nowym osiągnięciem w starym transporterze mianowicie zmieniłem silnik z ABL na AFN. To vw i to vw to 1.9 i to 1.9, ale to tylko tak piknie wygląda w głowie poszedłem na łatwiznę i nie montowałem komputera pedału liczników itd dawca było passeratti 110km. Na wstępie silnik jest zupełnie inny. Brakuje miejsc na śruby...
dobra rada, tomv8. czujnik prędkościomierza jest na lewym brzegu na górze kołnierza półosi, 3 piny słabo widoczny, ale jest spięty do korpusu silnika z sterowaniem skrzyni i pozycjonera wybieraka biegów(tip-tronik) ale nie ma wpływu na obrotomierz, ciśnienie oleju to przeważnie konektor na czujniku ciśnienia oleju lub sam czujnik (brązowy) na obudowie...
Muszę prosić Was o pomoc, bo jasny szlag mnie już trafia :( Otóż, podczas jazdy po dużych nierównościach i dziurach (u mnie tego pod dostatek) coś mi strzela, chrupie, trzeszczy w lewym kole lub jego okolicy. Ponadto, gdy jadę pod górkę i ta zakręca w prawo, gdy autko jest obciążone (dodaję mocniej gazu np. na 2-3 biegu), słyszę też pukanie, którego...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Auto jak to niektórzy opisują "żabkuje" Niestety Mercedes-Benz dość często ma problem z tym hulaniem - W201, Celinka, W124, W210. Na szczęście zazwyczaj daje się to rozwiązać. bardzo nieprecyzyjnie zmienia się biegi, Szarpanie występuje przy zmianie biegów, ale także przy puszczaniu sprzęgła na tym samym biegu. Dodatkowo jadąc np na drugim biegu przy...
półoś półoś podpora półoś półoś stuka
uszkodzone drzwi lodówki samsung komar romet rygiel domofonu
lodówka gorenje śrubokręt krzyżowy
Jak wyłączyć pocztę głosową w Plusie - instrukcje Piekarnik Beko: Głośne tykanie zegara i nierównomierne pieczenie