14x12x13 lub 15x12x13 Szczerzę mówiąć polecam założyć rozrusznik bez ośki produkcji Magnetii Marelli: CS788 lub 63223039
Wykręć rozrusznik, potem go rozbierz. Wes przekladnie i wsadz w tuleje w bloku. Sprawdzisz jak chodzi przekaldnia w bloku.
Z przodu tuleja od 126P czyli 140050 a z tyłu 1-056 tuleja do rozruszników bosch serii "110" (1.7 kW przekładniowy)
W zamiennikach, które widziałem na Allegro tulejka jest na dole rozgieta, aby nie wypadała. W oryginale nie widać od dołu rozgięcia, bo jest wciągnięta na styk. Pewnie będzie ciężko ją wyjąć bez uszkodzenia obudowy. Może prościej będzie wstawić bez wyjmowania orginalnej tulejki dodatkową tulejkę zrobioną z rurki?
Jak silnik ma manualne sprzęgło, to da się na popych odpalić. Koło magnesowe tymi tulejkami zasprzęgla się od tulei zębatki łańczuszka rozrusznika.
Teoretycznie skoro slaba kompresja to powinien lekko kręcić. Czyli po naprawie jeszcze sie pogorszy i nie zakreci w ogóle. Problem rozrusznika nie został rozwiazany. Obstawiam.za mała moc rozruchowa akumulatorów, przytarte tuleje rozrusznika, zniszczony komutator i szczotki.
Powinien palić na 3 garki. Usterka gdzie indziej. Zrób diagnostykę. Najpierw obroty wału, bo słychać tuleje rozrusznika, albo planetarke.
Witaj! Sprawdź oczyść klemy,sprawdź połączenia masowe.Silnik z nadwoziem,akumulator z nadwoziem.Jak to nie pomoże to szczotki w alrernatorze.Przy okazji sprawdzisz łożyska/tuleje w rozruszniku,/ Pozdrawiam Miro.Nasz Dodano po 4 Witaj! Przepraszam-pomyliłem-napisałem w alternatorze a powinno być w rozruszniku,Tulejki są tylko w rozruszniku. Przepraszam...
Na początek demontaż i kontrola rozrusznika, możliwe że się zaciera lub ma spore luzy na tulejach.
Tzw. brąz łożyskowy. http://www.odlewniawarszawa.pl/galeria/w... na tulejki do rozrusznika samochodowego. Do większości rozruszników są dostępne tuleje, więc nie bardzo widzę sens wykonywania.
samochod by nie byl to po zalozeniu nowego rozrusznika i akumulatora musi krecic chyba ze korbowod bokiem stana;-) Pozdrawiam Niekoniecznie ,jak wspomniał kol.invector częstym grzechem jest naprawa lub wymiana rozrusznika bez wymiany tulei, z wiadomym skutkiem
Sprawdź rozrusznik, opór może być na tulejach rozrusznika i dlatego go blokuje.
Musisz odbezpieczyć bendiks.Bezpiecznik jest wewnątrz zębnika,należy zdjąć ten blaszany kapturek z zębnika.Ale można też odkręcić elektromagnes i wyjdzie całość,głowiczka zostanie luzem
Ach o tym rozwiązaniu mówicie, kurde nie skojarzyłem. Jak kolega teraz napisał o gotowaniu w oleju to już sobie zajarzyłem. Ciekaw jestem jak taka tuleja wytrzymuje w rozruszniku ? Przy stałych obciążeniach oraz obrotach taka tuleja ma sens istnienia ale w rozruszniku gdzie naprężenia są dużo większe, a materiał tulei porowaty, to nie wiem gdzie tu...
Bendiks się zacina, tuleje rozrusznika też mogą dokładać swoje 3 grosze i jest jak jest.
nom tez tak myslalem bo po nocy gdy naladowalem na maxa aku i wlozylem cieplutki naladowny aku do samochod odpalil od razu :D
Jeśli tego typu historie , o których piszesz , dzieją sie przy niskich temperaturach , to jak będzie cieplej proponuję po demontażu rozrusznika zerknąć na wieniec koła zamachowego,może być źle nabity i będzie to rzutowało na rozrusznik , stal na mrozie się kurczy i luzy mogą być mniejsze , ewentualnie sprawdziłbym tuleje rozrusznika .
Rozrusznik w W168.
To wymień rozrusznik i tyle, albo daj do regeneracji. Pewnie od temperatury blokuje się wirnik na tulejach - zgaduje bo nie napisałeś co sie dzieje, jakie jest zachowanie kontrolek i auta przy próbie uruchomienia ciepłego silnika.
Witam. Rozrusznik w 125p i w Polonezie to był pancerny element auta no poza tym nieszczęsnym bendiksem Tam nawet szczotki mało kiedy padały a tuleje jak były zużyte to to i tak dalej działo. Pozdrawiam.
Prawdopodobnie rozrusznik do regeneracji a dokładniej tuleje . tylko to może być przyczyną nic więcej nie ma w tym aucie skoro masz dobre ładowanie oraz akumulator.
Miałem to samo i wymieniłem filtr paliwa, olej i tuleje rozrusznika. Drugi sezon spokój !!!! Filtr paliwa i oleju wymieniam co rok. I jeszcze jedno, przed zimą doładuj akumulator !
Jesli slyszysz klik to oznacza, ze prad dochodzi do elektromagnesu wiec obstawiam szczotki lub tuleje rozrusznika. Odlaczenie klemy to raczej zbieg okolicznosci. Sprawdz ew. masy glowne (do nadwozia i silnika/skrzyni)
A u mnie jak gorący nie odpalał to tuleja na rozruszniku była wyrobiona.
wymiana pompy tandem nic Ci nie da bo to nie jest jej wina, kąta synchronizacji (a nie kąta wtrysku) nie musisz sprawdzać bo dobrze pali na zimnym więc jest OK, chodzi o to, że program ECU daje mniejszą dawkę paliwa na ciepłym silniku niż na zimnym w celu ochrony zamachowego koła dwumasowego, dokąd auto jest paroletnie, akumulator sprawny i tuleje rozrusznika...
ja bym sprawdzil czy nie masz luznego kabla minusowego, miedzy silnikiem a nadwoziem, to taka metalowa szeroka plecionka po za tym szczotki na rozruszniku i tuleje w rozruszniku pozdrawiam
Szczotki raczej opadają bo problem jest tylko na bardzo gorącym silniku. Tuleje rozrusznika raczej też nie bo jak trochę ostygnie to kręci jak szalony. Skoro tak twierdzisz to znaczy nie ma się już czego czepić... i nie ma po co rozrusznika wyciągać...
Instalacja elektryczna (złącza masy i zasilania rozrusznika) + rozrusznik (tuleje).
Sprawdziś tuleje na rozruszniku jak wiadomo w zimie metal się "kurczy". POZDRAWIAM
przyczyną dźwięku były wytarte tuleje z mosiądzu/miedzi a co za tym idzie wirnik obcierał o stojan. Do tego jeszcze szczotki były na wykończeniu, a sam komutator miał b.duzo rowków. Wystarczyło przeczyscic wszystko, przesmarować, komutator pilnikiem a potem papierem sciernym wyrównać oraz wymienić wszystkie tuleje. Rozrusznik kręcił jak szalony nawet...
Sprawdź tuleje w rozruszniku , mase też sprawdź jak podpowiadają koledzy , sprawdź ładowanie ,
pewnie masz do wymiany tuleje w rozruszniku i wirnik zapiera o stojan
Pierwsza sprawa na temat rozrusznika. Jeśli rozrusznik kręci ciężko jak jest rozgrzany to przyczyną jest w 100% zuzycie tulei wirnika. Wykręć rozrusznik zmień tuleje i szcotki przy okazji. Jesli dalej nie bedzie palił to trzeba sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zaplonu, zawory.
Dobrze że tam tuleja nie zostaje w skrzyni, to sobie można go na stole włączyć
Jeżeli kreci normalnie na ciepłym to nie rozrusznik chyba ze nie kreci jak sie zagrzeje w ogolę albo słabo ( duże tarcie na tulejach w rozruszniku) - mam tak w roverze no to wiadoma sprawa. Ja bym sprawdzi czujnik temp
Źle wyremontowany rozrusznik " ciasne tuleje" miałem kilka takich przypadków
Nio, nie muszą być zużyte, nawet wtstarczy, że zęby się obłocą itp. Mogły zużyć się tuleje w rozruszniku, co powodowało by ukośne ustawienie zębów.
Sprawdź szczotki i tuleje w rozruszniku. Odłącz a najlepiej całkiem wymontuj ten rozrusznik i sprawdź na krótko na akumulatorze czy bendix/bendex działa jak trzeba i czy rozrusznik w ogóle kręci "na luzie"
Przy wyrobionej 3 tulei będzie rzęzić, ale kręcić. Masz albo zablokowany wał silnika, albo coś nie tak z rozrusznikiem. Masę przykręciłeś prawidłowo?
witam.kolego najprawdopodobniej jest to wina wytartych tulei w rozruszniku. Musisz wyjąć rozrusznik, rozebrać go i z jednej i drugiej strony masz dwie miedziane tulejki. Trzeba je wyciągnąć i wymienić na nowe. Koszt to ok. 10zł za dwie sztuki no i oczywiści czas na wymianę. Jak byś rozbierał rozrusznik to pamiętaj aby przed złożeniem na wałek na którego...
A gdzie masz tuleję ustalającą, bo w rozruszniku nie widać.
A sprawdzałeś czy jest iskra na gorącym silniku?A moze rozrusznik pobiera na tyle duży prąd?Jak sie nagrzeje to tuleje w rozruszniku sie rozszerzają i mogą stawiać zbyt duży opór i dlatego pobiera zbyt duży prąd
Zostały wymienione tuleje w rozruszniku i ... objaw pozostał ! Samochód uruchomił się bez problemu u mechanika pod warsztatem, a po dojechaniu do pracy (ok.7km) już nie kręci. Co to może być ? Pozdrawiam Mariusz
Obstawiam rozrusznik. Prawdopodobnie tuleje wirnika są wybite i powodują bicie. Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem. Regeneracja rozrusznika lub wymiana i problem powinien zniknąć. Jak trochę mechanikujesz to wyjmij rozrusznik i go rozkręć, lub daj komuś, kto już to robił. Tuleje najczęściej wybijają się przez zbyt długie kręcenie rozrusznikiem,...
Wygląda to na spadek napięcia bo rozumiem że przy rozruchu tak się dzieje tzn. po odpaleniu, skoro błąd zacisku 30, woltomierz wsadź w akumulator pokręć pare razy rozrusznikiem, jeśli napięcie na akumulatorze spadnie do ok. 8V to albo akumulator dziadoski albo tuleje na rozruszniku są zatarte i ciężko auto ma zakręcić, obejrz bezpieczniki przy akumulatorze...
Witam, mój problem polega na tym, że przy odpalaniu poldka rozrusznik nie chce współpracować. Przekręcam kluczyk i rozlega się piekielny zgrzyt, jakby tryby szły przez siłę. Po kilku takich razach rozrusznik kręci już normalnie. Co może być tego powodem? Osobiście stawiam na tuleje w rozruszniku, ale nie znam się na rozruszniku poloneza i dlatego pytam,...
Witam, Rozebrałem rozrusznik i wygląda ,że tuleje nie są w najlepszym stanie https://www.youtube.com/watch?v=R38U9t5T... Pytanko jeszcze czy ta sprężyna pokazana na filmiku nie jest za luźna? https://www.youtube.com/watch?v=ieYilDx0... Reasumując problem stukania był spowodowany tulejami czy sprężyna? Pozdr.
Tuleje oglądałeś?
zużyty rozrusznik pobierać może nawet 300%więcej prądu, gdy dochodzi do tego gęsty olej po postoju to objawia się to wolnym "kreceniem" rozrusznika. wg mnie : -sprawdzić masę samochodu- tzn gruby przewód wychodzacy od jakiejś metalowej śruby silnika i łączący się z karoserią-ew. odkrecić i przeczyścić połaczenie papierem 800 lub pilnikiem -sprawdzić...
Witam. Padły mi tuleje w rozruszniku i najwiekszym problemem jet to ze jestem w tym momencie w delegacji pod Holandią, gdzie jest problem z kupnem najprostrzej czesci samochodowej. Mam natomiast mozliwość załatwienia dotoczenia takich tulei. Proszę o zwymiarowany rysunek tych tulei dzięki któremu można bedzie je wytoczyć. B3 1993 rok silnik 1,8 benzyna...
https://obrazki.elektroda.pl/3072187800_... 1.akumulator 2.stacyjka 3.sprężyna zwrotna 4.styki elektromagnesu 5.uzwojenie trzymające 6.uzwojenie wciągające 7.uzwojenie wzbudzające rozrusznika 8.komutator 9.wirnik 10.wielopust śrubowy 11.tuleja 12.bendix 13.zębnik 14.wieniec koła zamachowego 15.biegun rozrusznika
Rozrusznik ma też szczotki i włącznik elektromagnetyczny. Ma też tuleje lub łożyska które się zacierają. W rozruszniku do BXE jest nawet przekładnia planetarna która niesmarowana stawia większy opór. Ale pierwsze sprawdzenie czy faktycznie kręci poniżej 400 RPM na ciepłym, żeby niepotrzebnie nie grzebać tam gdzie problemu nie ma.
Słychac tylko cykanie rozrusznika, kontrolki gasna przy próbie odpalenia. Rozrusznik nie kręci. Skoro kontrolki gasną, to wskazuje na duży pobór prądu. Pewnie uszkodzony sam rozrusznik, być może tuleje.
witam ponownie cały czas mam problem z nim. wymienione zostały szczotki i tuleje w rozruszniki, wszystko ładnie chodziło, ale zaczął znowu pojawiać się ten problem . Mianowicie po przejechaniu paru kilometrów jak zgaszę samochód nie mogę go odpalić. Myślałem że może coś z kostką od stacyjki , ale została sprawdzona przez mechanika i wszystko jest ok...
Do tego silnika od niczego innego nie dopasujesz rozrusznika chyba że przerobisz mocowanie na "prawoobrotowy" Rozrusznik R5K, są na allegro. Remont S-15 może być kosztowny. Najpierw znaleźć gdzie leje wodą, jak rozmrożony blok?. Po raz kolejny - idź gdzie indziej bzdury pisać. do bloku dostaje mi sie woda niewiem z kad Zniszczone oringi na tulei cylindra....
chodzi o to, że silniki ALH fabrycznie miały ustawione zbyt male dawki startowe do uruchamiania ciepłego silnika z uwagi na ochronę dwumasowego koła zamachowego; problem nie występuje przy sprawnym akumulatorze i rozruszniku ale wystarczy kilka lat eksploatacji jak w miarę upływu czasu akumulator straci swoją pojemność lub tuleje rozrusznika zaczną...
tylko niema podparcia w tulejce w skrzyni. A ma to jakieś większe znaczenie ? Czy opisywany przeze mnie problem z moim rozrusznikiem to będą tuleje do wymiany ? Czy z tego rozrusznika już raczej nic nie będzie ?
Proponuje wyjąć rozrusznik i go dokładnie przejrzeć szczotki ,tuleje ,samochód swoje latka ma i rozrusznik się sporo napracował
...problem masz z tym, że nie pali czy nie kręci bo nie mogę wywnioskować. Jeżeli chodzi o kręcenie to mogą być uwalone np. tuleje w rozruszniku, albo np. zalewa silnik i rozrusznik nie daje rady. Jeśli chodzi o to, że nie pali to może być właściwie wszystko (aparat zapłonowy, przewody w/n, ecu, okablowanie, immo, pompa paliwa, filtr paliwa itd.) Napisz...
Czy wymieniałeś bendix rozrusznika? W jakim stanie jest koło zębate i sprężyna? Czy wałek samego wirnika nie jest porysowany (może zacierać się na nim bendix)? Czy widełki dźwigni wysprzęgnika zostały prawidłowo zamocowane w trzpieniu elektromagnesu? Wymieniłeś tuleje główne wirnika (musi być zachowana praca osiowa wirnika)? Czy podłączałeś rozrusznik...
Rozrusznik po kapitalnym remoncie, wymienione szczotki i tuleje. Przy uruchamianiu silnika słychać stuknięcie rozrusznika. Objawy takie jakby byl slaby akumulator.
a może by tak tuleje wymienić
(at)^ToM^ Niestety jest. W przypadku uszkodzenia rozrusznika (np. tuleje, komutator, częściowe zwarcie uzwojeń), przy ciepłym silniku i po zaraz skończonym procesie ładowania akumulatora (jazda), potrafi on jeszcze dostarczyć odpowiedniego momentu obrotowego do rozruchu. Przy zimnym silniku (gęsty olej, skasowane luzy temperaturowe i po dwóch dniach...
Czujnik już podmieniony, teraz zabieram się za rozrusznik. Niestety, tuleja od strony szczotek jajowata. :( Patrząc, że to 20 lat, to nie ma się co zastanawiać i raczej zakupić nowy. Koszt 260 zł, ale chyba spokojnie kolejne 20 lat podziała.
1. szczotki rozrusznika i ich obsady 2. styki wyłącznika rozrusznika (tzw. automat) 3. przednia tuleja łożyska wirnika rozrusznika. 4. klemmy na akumulatorze Jeśli to wszystko będzie OK to powinno kręcić bez problemu. Aku rozładowuje długie kręcenie, chyba że alarm tyle pobiera prądu. A rozrusznik ma pewnie swoje lata, jak i reszta autka. 14 lat swoje...
Mogą być zatarte tulejki-łożyska w dodatku wirnik może być zaklinowany poprzez opiłki stojana . Więc rozrusznika jak nie rozbierzesz tak się nie dowiesz w czym problem, a tu można wyliczać: -Stojan -Wirnik -Szczotki, komutator -Tuleje, łożyska -Automat Przy okazji sprawdzisz wieniec i bendiks
Kolego wrzuć bieg i zobacz czy koło zamachowe się obraca. Może wieniec pękł i gdzies coś się przyblokowalo. Jeżeli wciągnięty kręci na kablach to i włożony musi. Chyba że kolega używa kabli z biedraki. Proszę sprawdzić stan tuleje k na rozruszniku.
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
na 100 % rozrusznik, zmienisz tuleje i po klopocie, koszt niski i latwo naprawic pozdro
Dwie opcje. Ciężko pracuje zwora elektromagnes lub uszkodzoną sprężyna w zworze. Dwa przednia tuleja źle nabita tj. ona ma taką małą przerwę aby ciasno wchodzić. Jeśli była krzywo wbitą lub zostały zadziory w głowicy to będzie się blokować. Tuleja ma numer sbu9022. Po montażu musisz złapać za zęby i ręką wyciągnąć jeśli tak będzie to masz ok.
Taką tuleję z otworami mam w Suzuki w rozruszniku od strony trybu. Z drugiej strony przy komutatorze jest tuleja gładka. Czym którą przesmarować i jak często ?
Przy połączeniu elktrycznym tego rozrusznika jest trzy kable do cewki licząc od góry kabel PLUS później sterowanie (pośrodku ) i minus na samym spodzie który właśnie się upalił i tam podłączyłem dość gróby kabel bezpośrednio do minusa akumulatora i wtedy przy próbie zapłonu zaczął dymić i poprostu smażyć myśle że tuleje w rozruszniku się zapiekły i...
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z moją Renatą, a mianowicie jak jade gdzieś dalej to po zgaszeniu silnika nie może już obrócić rozrusznikiem. Problem nie występuje przy krótkich odcinkach ( tak do 10km ). Sprawdziłem ładowanie i na biegu jałowym jest 14,5V a na podniesionych obrotach max 14,8. Wymieniłem tuleje i szczotki w rozruszniku ( tuleje...
wolne obracanie może być spowodowane szczotkami ale znów metaliczny dźwięk wskazuje na tuleje co też może powodować wymienione przez ciebie objawy Oczywiście mam rozumieć że "spec" sprawdził połączenia do rozrusznika? w każdym razie rozrusznik na stół (bez tego się nie obejdzie) wtedy będzie wiadomo co go boli
No! artysta z ciebie. Od tego trzeba było zacząć na forum że tuleje wymieniałeś.
Na foto nr 1 widać od początku: zabierak korby, później koło zębate zasilające pompę, dalej tuleja na wałku i koło pasowe. Na tą właśnie tuleje nachodzi koło zębate rozrusznika. Tak jak pisałem wcześniej jutro pomierze to koło i wrzucę jego zdjęcie.
Może temat niezbyt aktualny, ale myślę, że wciąż jeszcze świeży - mogę cokolwiek napisać, bo akurat jestem posiadaczką Galaxy. Wcześniej miałam VW Golfa i kupiłam go ze względu właśnie na znaczek VW - jak już ktoś napisał, opinia, że VW są bezawaryjne jest dość przereklamowana - ciągle miałam jakieś drobne usterki, większych Golf też mi nie szczędził....
Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Sprawdziłem to, napięcie podczas uruchamiania, na samym rozruszniku i na samym akumulatorze jest identyczne. Tylko małe to napięcie, bo aku. ładowałem tydzień temu...
jeżeli odpala wtedy, kiedy dostaje więcej prądu (drugi akumulator) to jest sprawa prądu przy rozruchu. rozrusznik pobiera bardzo dużo prądu. Jeżeli wymiana przewodów nic nie pomoże to wykręć rozrusznik i zobacz czy na tulejach nie ma luzów. koszt naprawy (we własnym zakresie) to do ok. 50 pln zależy ile ma tulei.
Po pierwsze akumulator o prądzie rozruchu 540A, to absolutne minimum do diesli. Wiec jak przyjdzie Ci do wymiany to zainwestuj w coś od 70ah. A po drugie, mimo wszystki dwulatek powinien dobrze kręcić, wieć być moze masz zatarte tuleje w rozruszniku + zbyt gęsty olej (zapewne mineralny) co daje razem duzy opór i w konsekwencji znaczne zużycie prądu....
Miałem podobny problem tylko tyle w Citroenie C5 2,0 HDI. Przyczyna tkwiła w .....rozruszniku. Sprawdź sobie napięcie na akumulatorze jak kręcisz rozrusznikiem ( ja miałem ok. 6 V ) i jeżeli masz b.duży spadek napięcia to najprawdopodobniej masz wyrobione tuleje na wirniku rozrusznika. Diesel musi kręcić z ikrą by zapalić a tak 50 % mocy rozrusznika...
A tuleje mogą być wywalone ?
Jakby można było posłuchać jak kręci to wtedydiagnoza by była bardziej trafna. Można do pewności podpiąć auto na DOBRE kable i akumulator, jak wtedy dalej słabo bd kręcił to prawdopodobnie tuleje się skończyły w rozruszniku.
Masz rozumieć, że trzeba wyjąć Rozrusznik i rozebrać w celu weryfikacji. Nie wiadomo ile da wymiana samego elekromagnesu, bo nie wiadomo w jakim stanie jest reszta. Najlepiej oddaj go do warsztatu który naprawia rozruszniki. Sprawdzą tam wszystko, szczotki, tuleje, uzwojenia i będziesz miał gwarancje
Witam Mam problem z odpaleniem VW Polo `86 silnik 1,3 benzyna/gaz :!: Auto ma duzy problem z odpaleniem po nocy, jak chce go pierwszy raz odpalic :!: Na pewno mam do wymiany akumulator poniewaz rozrusznik zakrecie 4 razy i akumulator siada :!: na innym akumulatorze rozrusznik kreci ladne i po wielu probach auto odpali :!: caly uklad zaplonowy jest sprawdzony,...
Jesli to masa, to dlaczego przez jeden dzien po zamontowaniu rozrusznika bylo dobrze? Stawiam na rozrusznik, byc moze waljo ma racje ze to tuleje. Ja bym wzial drugi akumulator, wypial przewody z rozrusznika i sprobowal zakrecic. Troche makabryczny sposob, ale warto sprobowac.
Nie akumulator tu winę ponosi lecz brak wiedzy.Lublin śmiało kręci przy 60Ah aku i nie stanowi mu większych problemów.Jak ktoś tu już podał łączenie dwóch aku 6v w szereg nie zmieni ich pojemności tylko ich voltarz. Otóż pamiętaj iż alternator może ładować w pełni tylko taki akumulator jaki jest w danych tech. w przeciwnym razie nigdy twoich aku nie...
przyjmijmy, że kolega ma silnik o mocy 90 KM o oznaczeniu ALH (PD o tej mocy też były - ANU - ale montowane w innych samochodach koncernu VAG, kolega się pomylił i już, nic wielkiego się nie stało); jeśli chodzi o dawkę startową to podniesienie jej wartości vagiem odbywa się tylko w niewielkim zakresie jej wartości i może ona być niewystarczająca, wtedy...
Zmierz pobierany prąd przez rozrusznik, może tuleje trzymają.Kręci żwawo? Akumulator jeśli nie trzyma napięcia przynajmniej 12,2V po załadowaniu ,mierząc np. na następny dzień to jest już szrot. Jeśli akumulator padł całkowicie po czterech latach to znaczy że nie był odpowiednio traktowany.
ja mam gdzies rozrusznik palony w stacyjce ale musze go przejzec jak jestes zainteresowany daj znac na gg 5430491,mam tez inne czesci a jesli chodzi o stary i nowy typ rozrusznika to chyba tylko srubki,tuleje i szczotki pasują reszta odpada
te tulejki to chyba niewielki koszt i kupie je w każdym sklepie metalowym? mam drugi zapasowy rozrusznik bo w amtym roku miałem tak samo i wymieniłem na używany i tamten poprzedni mi zostal wiec w nim wymienie tuleje i poprostu podmienie rozruszniki i powinno byc ok z tego co mówicie
rozrusznik do naprawy (tuleje) lub zla masa silnika poprostu zbyt mala predkosc obrotowa silnika podczas rozruchu sprawdzic
Czy na zimnym silniku odpala OK. Jeśli tak, to przyczyn niedomagań rozrusznika może być kilka np: - jest luz na wirniku (wyrobione tuleje) - są zużyte szczotki rozrusznika (przy zimnym silniku też by były problemy) - są zaśniedziałe styki w szczotkotrzymaczu (połączenia nitowe) - rady na to są dwie: a/ wymiana szczotkotrzymacza na nowy b/ roznitowanie...
Witam mam problem z moja calibra rano czy jak jest zimna to odpala normalnie a jak jest już mocno nagrzana to już nie odpali jak przekręcam kluczyk to tylko przygasaja kontrolki a rozrusznik wogule nie kręci co to moze być czy szczotki tuleje czy to może nie jest rozrusznik tylko jakies zwarcie ?????
rozrusznik może się kończy szczotki tuleje albo elektromagnes nie załącza
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
Swieca grzeje i napiecie tez do niej dochodzi, Nie wiem jak przy rozruchu ma leciec ropa do swiecy bo raczej licho leci ale jak złapie silnik to daje jak z węza. Moze problem tkwi w tym ze w czasie rozruchu jest za małe cisnienie które wchodzi bezposredni w swiece? Pierwsze co zaczne to chyba zmienie tuleje na rozruszniku bo moze on robi za duze obciązenie...
dzieki za rady. Dzisiaj przychodzi mechanior, obada sprawę z "polozynem". JUz kiedys miałem sprawę rozrusznika, ale tuleje zostały wymienione i spoko chula dalej. jak bedę wiedział co się stało zapostuje - "będę czuł się pomocny".- oby to tylko akku.
ten silnik może posiadać wmontowaną w środku przekładnie redukcyjną, dlatego palcami ciężko go ruszyć. Jako alternatywę do napędzania twego pojazdu poleciłbym rozrusznik ze starego Nissan Primera. Jest bardzo mały, z wewnętrzną przekładnią redukcyjną, i co najważniejsze, wirnik jest łożyskowany na łożyskach igiełkowych, a nie jak w większości rozruszników...
Czujniki nie posiadają żadnej regulacji, jedyna możliwa korekta to mapy w sterowniku, jest tylko jedno ale - tam jest wtrysk wielofazowy (nie pamiętam dokładnie ale jest 3 albo 5 faz podczas jednego cyklu). Te silniki ciężko palą, muszą mieć dobry akumulator i rozrusznik, min. obroty przy których silnik "zaskakuje" to ok 350-400rpm, jak jest słaby akumulator...
wymiana tuleja rozrusznik tuleja volvo tuleja sanek
centralny zamek sygnalizacja parametr maszynowy regulacja silniczków
Sky HA-ME32DLED20 Firmware Update Guide SABA LED28TC2300E Firmware Update Guide