Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Obawiam się opuszczania sanek, czytałem. Jako, że jestem cebula wolałbym wymienić tuleje, ale jednak odzaluje i chyba machne od razu dwa wachacze. Byłem na diagnostyce, skrzypią jakieś gumy trzymające łącznik lub stabilizator, nie pamiętam. Kupiłem. Dałem auto do mechanika, stwierdził, że to nie to, tylko jakiś mały...
Robiłem to w Clio III i zawsze na podnośniku, nie wiem czy jest opcja zrobić to na płaskim, ja bym nawet nie próbował ,minimum to kanał bo dopiero po opuszczeniu sań jest dostęp do obejmy mocującej tuleję
Kolego zgadzam sie z kolega Ociz. Golf bedzie twardszy niż Renault Fiat itp i mniej komfortowy ale za to lepiej sie prowadzi. Pouliterany jeśli jakiekolwiek elementy będa już słabe np poduszki sanek czy inne elementy mocujace amorki może być jeszcze gorzej. Co do gwintu gwint jest niższy i twardszy. Golf to taki mały czołg i ma kompromis pomiedzy wielka...
Witam jestem posiadaczem wspaniałego auta Audi d2 A8 2000r automat 2.8 Niestety od jakiegoś czasu borykam się z problemem zakupu tuleji sanek wózka przód oraz poduszek skrzyni biegów automat te które zakupiłem są używkami które niestety nie spełniają swojej roli . Moze ktoś coś.. wycofane są z produkcji a zamienników niestety nie ma .... Pozdrawiam...
Witaj. Ja również walczę z podobnym zjawiskiem. Objawy występujące w moim samochodzie polegają na suchych trzaskach (podobnie brzmi łamana sucha gałąź), w lewej stronie zawieszenia. Występują w trakcie silniejszego przyhamowania lub przy gwałtownym ruszeniu. Wymieniłem łączniki stabilizatora, silentblok wahacza tylny (był spękany), łożysko macphersona....
sworznie i tuleje metalowo gumowe na wahaczach, sworznie prawidlowe takie same założone jak byly dawniej, amortyzatory założone prawidłowo, tak 4 ale inaczej sie nie da założyć. Na starych częściach tak ściągało na nowych jest tak samo, koła zamieniane przód na tył, to samo nawet przód zmieniane z lewej na prawą bo myślałem ze krzywa felga czy coś dalej...
Witam, Pacjent to Clio III 2008 r. benzyna. Po wymianie gum stabilizatora i zmiany opon na zimowe zaczęło ściągać w prawo. Objawy: - zaczęło ściągać w prawo po wymianie gum stabilizatora - kierownica ucieka sama minimalnie w prawo i lżej jest nią ruszyć w prawo niż w lewo z pozycji jazdy na wprost - kierownica słabiej odbija pod koniec przy skręcie...
Kia ma tuleje metalowo-gumowe sanek (wózka) zespołu napędowego - jeszcze tam szukałbym przyczyny.
Witam! Ja również dołączam się do tematu . Wymieniłem kompletne sprzęgło na nowe luka , wszystkie poduszki oprócz tej dolnej ale wygląda na dobrą na dodatek skrzynie biegów bo myślałem że w niej jest problem . Niestety dalej to sam przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu jest mocne przesunięcie silnika wręcz uderzenia , przy wymianie sprzęgła wszystko było...
Witam. Jako, ze moja Lala ma juz ponad 250kkm, zawieszenie stukało dosc mocno oddałem do wymiany silentblocki na przedniej belce (inaczej nazywanej trawersem lub poprostu sankami). Mechanicy tuleje wymianiji, a na jeżdzie próbnej okazało się, że "wyskoczyły" one z sanek. Wg warszatu dostarczone przezemnie tuleje (produkcji polskiej firma JAD) maja zbyt...
W odpowiedzi do kolegi MALUMA może i w wiekszości tylko to jest mankamentem ale w mojej przy stanie 51 tyś zdechło: tylnie zawieszenie padły amortyzatory, przednie sprężyny od amortyzatorów, katalizator,( nie wspominam o dwukrotnje wymianie sond), tułaniu sie po zakładach i serisach i zszarpane nerwy. Jak ja się ciesze że pogoniłem ten samochód. :D...
do sprawdzenia tuleje które są na połączeniu sanek silnika - karoserii i gumy na drążku reakcyjnym (zamocowane do sanek silnika)
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
To sprzęgło może być faktycznie przyczyną. Oryginalne sprzęgło jest jakby sprężyną ponacinany naprzemiennie wałek aluminiowy. Podczas drobnych kroczków obu silników jeżeli jeden napotka na wózku opór może nie podnosić sanek a jedynie ściskać sprężynę sprzęgła. Przy następnym kroku nastąpi dodatkowy skok naciągniętej sprężyny i to może sprawiać kłopoty...
ZA przeskakiwanie może odpowiadać prowadnica i tuleje, ale też zębatki napędzające sanki z głowicą. Po obejrzeniu i naprawie zapinam się z woltomierzem na silnik od sanek i patrzę na skoki napięcia podczas odtwarzania 1-go utworu. Powinno być jak najmniejsze. Jeżeli urośnie do ok. 0.5-1V i dopiero obróci silnik to znaczy, że ten ma za ciężko. Uznaję...
Wymieniony na nowy z North(plastikowe tuleje przysłali :sm31: ) i niby czyta jak z nut, ale czasem, szczególnie dalej na płycie umyśli sobie i cofnie się o kilka nawet minut(cały utwór), czasem kilkanaście sekund. Może to być chyba wina samego lasera- ruszenie podkówką nic niby nie zmieniło, acz z drugiej strony ma swoje ulubione okolice na płycie i...
Aby nieco przybliżyć temat, chciałbym na wstępie opisać "logikę" odczytywania płyt przez napęd z laserem. W znamienitej większości przypadków wygląda to następująco: Po załadowaniu na tackę (zamknięciu klapki czy wsunięcie w szczelinę "zasysarki") płyta jest układana na talerzyku napędu płyty, głowica laserowa dojeżdża do środka płyty, a soczewka próbuje...
W sumie jestem Laikiem. Ale też mam Lagunę i problemów co nie miara;) Jeśli nie ma różnicy między benzyna - gaz. To sprawdziłbym wszystkie czujniki (położenia wału, temperatury przepustnicy itp.) czasem wystarczy je wyczyścić i przemyć alkoholem (poczekać do odparowania). Możesz też wyczyścić przepustnicę i sprawdzić silniczek krokowy Jeśli zaś chodzi...
Ok, się zaglądnie w te bębny. Tak myślę i jeżeli to nie one, nie tarcze i nic z zawieszenia to może sanki (kołyska) silnika? Kiedyś wymieniałem tuleje sanek i kupiłem jakieś zamienniki i mimo, że wyglądały porządnie to nie byłem do końca pewny co do jakości, a nie udało mi się kupić oryginalnych - w ASO były razem z całymi sankami za kupę pieniędzy....
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
ale tylko ten wsteczny mnie ciekawi bo w innych autach jeszcze tak nie widziałem a u siebie mam od zakupu. Opisz jaśniej bo nie rozumiem o co chodzi z tym wstecznym :) Właśnie o taki mocny basowy dzwięk mi chodzi. Czytałem po innych forach i prawdopodobnie wina plecionki, ale ciężko to zrobić... i po prostu dają kolejną plecionke troche wcześniej niż...
Całe zawieszenie z przodu sprawdź profilaktycznie, tuleje i wsporniki tzw. sanek, końcówki drążków kierowniczych. Stan opon? Zamień kola przód/tył. O ile masz możliwość podmień wszystkie 4. Podnieś przód, lewa później prawa strona. Wbij 3 lub 4 i powoli wciskaj pedał gazu. Poduszki silnika? Delikatnie ruszaj na zaciągniętym ręcznym, druga osoba obserwuje...
Podczas smarowania łoża ( przyciskiem od przyspieszonych obrotów i tym małym przyciskiem po lewej) powinny się smarować wszystkie prowadnice? U mnie smaruje się tylko jedna głównego łoża i obie sportu. Nie widzę tez żeby smarowalo prowadnice sanek narzędziowych. Sanki narzędziowe masz smarowane kalamitkami od góry podobnie jak pierwszą tuleję i łożysko...
Cześć, Samochód: RAV4 95 2.0 129 km 3D Mam pytanie dotyczące dolnego wahacza (tył), który jest regulowany śrubą mimośrodową. Kupiłem nowe śruby, które zgodnie ze schematem są te same zarówno do wahacza dolnego jak i głównego. problem w tym, że na wahaczu głównym (w tulei) jest ona bardzo dobrze dopasowana, a na wahaczu dolnym luźna. (ok. 1mm z każdej...