Zatarta tuleja pedału sprzęgła ,możliwe ewentualnie zacierająca się tuleja suwliwa łożyska oporowego.
Nie rozumiem ludzi którzy słyszą że coś w aucie się dzieje a dalej śmigają... a potem tylko koszta są większe... Jeżeli chodzi o sprzęgło to po prostu wymiana tłoczka wysprzęglika, łożyska oporowego, tulei wysprzęglika i docisk... ( wymiana powinna nastąpić po ok 100 - 150tyś km. ) Do przekładni manualnej olej - 75w90 Do przekładni automatycznej - 70w80...
Kolego, a jaki automat. Zf czy Alison, lub coś innego. Jeżeli skrzynia zf, to skontrolujcie łapę sprzęgła i tuleje po której przesuwa się łożyska oporowe.
A czy jest może jakiś sposób żeby jeszcze trochę posłużyło? Bo zapewne wymiana łożyska do najprostszych rzeczy nie należy więc swoje będzie kosztować. Słychać coś jakby się tarło i piszczało więc może wystarczy przesmarować tą tuleję po której łożysko chodzi?
Ja sprawdzilbym sprzęgło i tuleję prowadzącą łożysko oporowe po zaliczeniu wody (może z błotem )łożysko lub tarcze na wałku mogą się przycierać spróbuj znaleść dojście do wałka sprzęgłowego i zlej go mocno preparatem myjącym i lekko naoliwiającym coś jak WD-40
Pamiętaj o wymianie pierścieni oporowych na wale korbowym, to słaby punkt tego silnika. Wymienia je się bez problemu, trzeba tylko odkręcić stopkę łozyska głównego od strony sprzęgła. Pierścienie są nominalne i nadwymiarowe.
Da radę, pod warunkiem że ma skrzynię biegów z deklem i płaskie koło zamachowe. Inaczej trzeba skrzynię odsuwać od silnika - przeszkadza tuleja prowadząca łożyska oporowego.
Wygląda jak by miało za duży luz na tulei prowadzącej , na pewno założyłeś właściwe łożysko ?
Łozysko oporowe zaciera się na tulei prowadzącej. Przy wymianie sprzęgła trzeba wyczyścić od wewnątrz obudowę skrzyni, i najważniejsze jeżeli rozsypała się sprężyna w tarczy sprzęgłowej to trzeba wszystkie jej fragmenty odnaleźć .
Sprzęgła firm Luk, Sachs i Valeo to półka najwyższa, a reszta to miernota. Przynajmniej moim zdaniem. Takie rzeczy można dobierać po vinie, każdy sklep dobierze właśnie po numerze nadwozia. Pewnikiem natomiast będzie zdemontować i kupować po numerach zastanych na zużytym komplecie. Olej warto w skrzyni wymienić, uszczelniacze również. Oczywiście skontrolować...
Trzeba dorobić tuleję między łożysko oporowe a łapy docisku około 20 mm grubości, będzie najszybciej i pewnie.
Też tak sądzę bo za łopatkę łożyska oporowego da się wyciągnąć linkę i wstawić np tuleje żeby cała się sciagała żeby sprzęgło wcisnąć.
Problem został rozwiązany :). Dziękuje za pomoc . Zostały wymienione następujące części: docisk sprzęgła, tarcza, łożysko oporowe, mosiężna tuleja w tulejce łożyska oporowego (nie wstawiałem nowej części, bo uszczelniacz jest ok, a tylko tuleja mosiężna oberwała, a w szufladzie znalazłem nową) wałek sprzęgłowy (strasznie oberwał od tulei mosiężnej,...
Należałoby przeanalizować: - grubość tarczy sprzęgłowej - łapa może mieć regulację zakresu pracy - system wysprzęglania też może mieć regulację - luz osiowy wału korbowego - przetoczone koło zamachowe - luz pomiędzy łożyskiem oporowym a tuleją, czy łożysko nie kantuje
Czym moze byc spowodowany duzy luz na dzwigni od 1 stopnia sporzegla tam gdzie dochodzi wysprzeghlik. Przez to wysprzeglik przy wciskaniu az sie tł9oczek wysuwa z wysprzeglika? Łozysko oporowe jest przy samych łapakch, mam wrazenie jakby to byl luz miedzy widelkami a tuleja przesuwna.
Mam identyczny problem ze sprzęgłem. Raz do roku muszę go rozpoławiać. A minimum dwa razy w roku zmieniam łapki. Nie mówiąc już o tym, że non stop muszę te łapki ustawiać. Przez kilka lat miałem stare oryginalne łapki. Nie miałem z nimi tylu problemów. Przyszedł jednak czas na zmianę tarczy sprzęgłowej, i cos nie podkusiło aby zmienić łapki. Chociaż...
Koło zamachowe w jakim stanie było? Nie podjechane zbytnio? Docisk też nowy czy sama tarcza? Bo wygląda tak jakby sprężyny docisku za miękko pracowały. Ewentualnie łożysko oporowe za ciasne na tulei wałka. Powrót powietrza z wyprzęgnika drożny?
Witam mam problem ze sprzęgłem w Audi a3 8p 1.6 8v 102 km z 2009r ,a dokładniej sprzęgło zostało wymienione kompletne tzn. tarcza docisk i łożysko oporowe wraz z tuleją prowadząca zostały wymienione łożyska w skrzyni biegów oraz olej wszystko w lipcu tego roku a problem wygląda tak że na odpalonym silniku przy wciskaniu pedału sprzęgła (wystarczy że...
Wybacz, ale piszesz bardzo nieprecyzyjnie. Ja zrozumiałem twoją wypowiedź, tak jak napisałem. Inni byli lepsi w ocenie. Im gratuluję a ciebie proszę o większą precyzję wypowiedzi. Spróbuj zrobić próbę bez dekla (i tak pewnie musiałeś go zdjąć). Znajdź tuleję o takiej średnicy aby naciskała na łożysko wyciskowe (oporowe) i długości takiej aby dało się...
Z twojego opisu wynika że zaciera ci się łożysko oporowe do wymiany wtedy kompletne sprzęgło nie polecam jazdy na tym sprzęgle bo może uszkodzić tuleje prowadzącą łożysko a w fiatach w niektórych skrzyniach występuje razem z obudową skrzyni biegów
Coś mi się zdaje, że urżnąłeś nie tam gdzie trzeba: patrząc na ślady to uciąłeś tuleję po której przesuwa się łożysko oporowe (czarne kółko), a powinieneś skrócić tuleję zewnętrzną, tą na którą nabija się łożysko (czerwone kółko) Tam widać też sprężynkę, która powinna niwelować nacisk wyprzęgnika na łapę i cofać łożysko https://obrazki.elektroda.pl/2998639900_...
Często pęka tuleja prowadząca łożyska oporowego jak się rozbierze odrazu to do wymiany tylko tuleja jak się będzie z tym jeździć to niestety docisk i łożysko też do wymiany. Oczywiście mogą być inne powody np. dwumas, pęknięty docisk itp. Trzeba rozebrać i będzie wiadomo.
Łożysko oporowe prawidłowo założone na tuleję można obrócić na niej i stąd są dwie mozliwości. W maluchu na przykład jak się ustawi odwrotnie to są kłopoty ze sprzęglem.
W tej skrzyni jest zwykłe łożysko oporowe i nie trzeba wymieniać simeringa chyba że leje a to jest rzadkość i widać że leje ewentualnie wymieniał tuleję prowadzącą a w niej jest simering i albo był tani i niestety okazał się drogi albo mechanik popełnił mały błąd ze kupił tani lub faktycznie popełnił błąd montażowy to tyle możliwości, olej gęsty czy...
Choćby gabaryty koła zamachowego i to że trzeba również "obniżyć" koło tyle samo o czym rzadko się pamięta. Jak nie było ostro toczone wcześniej to nie ma takiej potrzeby. Średnio na porytym kole schodzi około 0.5 więc nie ma tragedii. Co do tematu to ciężko coś podpowiedzieć tym bardziej że nie rozumiem co oznacza podczas ruszania słychać zgrzyt Zgrzyt...
Łożysko oporowe nie przesuwa się płynnie po tulei i stąd takie objawy, masz do wyjęcia skrzynię, problem będzie sie powiększał do czasu aż łożysko uszkodzi słoneczko.
W jakim stanie jest łożysko oporowe?? U mnie też tak było i powodem było to że łożysko oporowe się zacinało przez co tuleja wyciskowa była obracana i widełki spadały z niej. U mnie stało to się w czasie prac polowych, nie było czasu na rozbebeszenie ciągnika to wziąłem wiertarkę, wiertłem 2 lub 2.5mm wywierciłem otwór w łożysku i najpierw strzykawką...
Stojan daje się wystukać, bo ogrzaniu opalarką zewnętrznej aluminiowej obudowy. Główka jak nie zdejmowana kilkadziesiąt lat, może być problematyczna - trzeba by kliny wbijać. Ew. jak wyżej - próbować ogrzać. Łożysko jest tam tylko jedno od czoła - oporowe, wrzeciono jako takie jest łożyskowane tylko w tulei ślizgowej. Zresztą zamiast babrać się w niepewne...
Ja czyszczę płynem do rolek z ARBIKO. To chyba najbardziej uniwersalny środek :-). Sprzęgło rozbiera się bez problemów i nie ma kłopotów ze złożeniem go w całość. Czyścisz tarczę cierną, rdzeń i tuleję elektromagnesu. Może dziwisz się że ja tak tylko o tym sprzęgle, ale ile się tego naczyściłem... :-) ho,ho ! W 99% przypadków przyczyną było właśnie...
Nie chcę się zbytnio wymądrzać nt zagadnien teoretycznych sprzęgła, bo już niewiele pamiętam ze szkoły a było to 30 lat temu. Z praktycznego punktu widzenia przesuw poprzeczny dźwigienek po łożysku oporowym jest jednym wielu czynników wpływających na ''twardość" pedału sprzęgła: 1.Począwszy od rodzaju docisku-w słoneczku będą większe opory niż w zwykłym...
tak sprzęgło chodziło i chodzi ciężko. Powiedzcie proszę jak sprawdzić to słoneczko? jak nie zdejmiesz skrzyni to nie sprawdzisz Jeśli ciężko chodzi to pewnie linka padła a powodem jest ciężka praca łapy wyciskowej na tulejkach - ja sobie poradziłem z tym polewając górną tuleję łapy z zewnątrz olejem silnikowym a dolną i łożysko oporowe poprzez otwór...
Dałeś ciała. Trudno. O ile pamiętam, na wale powinna być podkładka oporowa aby koło zębate kosza miało ustalenie położenia i nie niszczyło simmeringu. Ten ostatni założony odwrotnie (słabo widać) i zniszczony właśnie przez koło zębate. Tuleja brązowa (materiał) pewnie oparła sie o uskok czopa wału i w miejscu styku powstało zatarcie. Kosz musiał ocierać...
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
Witam kupiłem zetora 8145 w którym ciężko ze zgrzytem wchodziły biegi oraz ciągnęło sprzęgło. po rozjechaniu Wymieniłem : Słoneczko, piasta napędu WOM, tarcza dociskowa była nowa i w bdb stanie więc zostawiłem, tarcza sprzęgła nowa, koło zamachowe było już nowe i w bdb stanie, łożysko oporowe zmieniłem na nowe wyższe 45mm, nowa tuleja wyciskowa + nowe...
http://obrazki.elektroda.pl/1129557500_1... Dzisiaj fragment książki ----------------------------------------... ROZDZIAŁ 7. Trzewia: łożyska, sprzęgła, przekładnie, śruby i sprężyny. http://obrazki.elektroda.pl/9094421100_1... Trzewia mechanizmu to wszystko, co znajduje się pomiędzy...
wymiana łożyska oporowego sprzęgła łożyska oporowego pieca oporowego
skrypt dostep goclever aktualizacja manometr klimatyzacja podłączyć
Lokalizacja modułu sterowania światłami w Renault Koleos Bęben pralki Hoover HWP4 37AMBC/1-S: klejony czy skręcany?