Jeśli dobrze pamiętam to tłoki powinny być symetryczne - obojętne jak będą założone, jedynie korbowody trzeba montować zamkami w stronę wałka rozrządu.
Bloku nie mylem byla peknieta tuleja tloka I bylo madlo w ukladzie I Stad ta wymiana . Nie bardzo rozumiem odpowiedzi plyn jest w ukladzie to nie powinno tak byc I z miarki oleju to samo para mylę ze inny powod .
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
Jest kilka sposobów na montaż tłoków z pierścieniami do tulei tłokowych: jest specjalny przyrząd do ściskania pierścieni i jednoczesnym wsuwaniu tłoka do tulei, można tez (tak robiłem) przy częstym montażu-rostaczałem początek starej, niepotrzebnej tulei i wkładałem do niej tłok z pierścieniami. Tłok wchodził i w miarę jak się średnica zwężała pierścienie...
Primo wyczyść góre tulei. Po drugie sprawdz czy nie ma duzego luzu na panewce koła zamachowego, trzeba uzyc brech bo reką nie ruszysz tego. Po 3 sprawdz czy w misie olejowej nie ma szlamu i blota.
Z tego silnika już nic nie będzie, nie bez powodu ktoś wyrzucił ją na złom. Cylinder aluminiowy, więc szlifu nie można wykonać. Istnieje możliwość remontu (wstawienie tulei żeliwnej, tłok, pierścienie, itd.) ale koszt tego na pewno sporo przekroczy kwotę 300 zł.
Cała ta dyskusja to tak naprawdę nie ma sensu, to wróżenie z fusów. Nawet nie znacie stanu cylindra, pierścieni i tłoka a tym samym przyczyny spalania oleju. W silnikach tych jest cylinder bez żadnej warstwy utwardzanej ani tulei, tłok jest twardszy niż sam cylinder. Zużycie pierścieni jest równoznaczne ze zużyciem cylindra. Tak jak napisał kolega kkknc...
Luz tłok-tuleja powinien się zawierać w 0,025 +/-0,005. Tłok nie jest równym walcem(zimny). Na zimno góra mniejsza jest o około 0,2. Za mały tłok np. nie odprowadza temperatury na gładzie co doprowadzi np. do zapieczenia pierścieni. Błąd pasowania tłok/tuleja dla pierścieni trapezowych lub pół trapezowych to także katastrofa. Zresztą pierścienie nieprostokątne...
Tuleja, tłok, to wszystko można pomierzyć.
Tuleje-tłok stan idealny .Spuściłem też olej z pompy wtryskowej i po 8 godzinach w pompie była ropa .
Dałeś same nowe pierścienie. Honowałeś cylindry pod nie. Jakie wymiary miała tuleja/tłok (była w specyfikacji). Rowki pierścieni w tłokach nie rozbite/wyjechane? PS Pod nowe pierścienie muszą być świeże rysy holownicze na tuleji. Pierścień się nie ułoży na gładkiej tuleji i będzie gorzej jak starych pierścieniach.
Korbowody zamkiem w stronę wałka. Tłoki jak się chce są symetryczne temat był poruszany na forum. I jak dokładniej poszukasz jest tam wyczerpująca odpowiedz na Twoje pytanie. Dodatkowo kolega powie jak sprawdził to że tłoki są w idealnym stanie. Bo na oko to ciężko jest je pomierzyć. Dodatkowo po rozebraniu i zakładaniu tych samych tłoków i jeśli zostają...
Witam. Sorki za odkop, ale dostałem do naprawy kosiarkę Hecht 4041. Kosiarka bardzo mało używana. Po rozebraniu po prostu dramat. Silnik uszkodzony z powodu braku zabezpieczeń na tulei trzymającej tłok na korbowodzie. Tuleja się wysunęła i porysowała cylinder. Jak się popsuje to po prostu w przysłowiowe pokrzywy i tyle.
Pewnie, że zadziała. Ale za jakiś czas, gdzieś na trasie urwie się grzybek i załatwi na cacy głowice, tuleje, tłok i turbo. A wtedy to dopiero będzie się chciało stawiać klientowi nowy silnik. Zrobisz jak uważasz, ale po co pchać się w opały...
Wymieniłem całe zestawy tuleja +tłok+pierścienie . Na ta chwile się dociera i zobaczymy co będzie:-) Pozdrawiam
Dobre to chyba sztuka te 500. Teraz liczyć wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Dodatkowo jak głowica ściągnięta to przydałoby się ją obrobić to kolejne złotówki już lecą. Jeśli na tulejach będą duże progi to same pierścienie nie wystarcza. Jeśli wymiana tłoków na nad wymiar to i obróbka bloku. A skoro już tak silnik rozbebeszony to przydałoby się i...
Witam a tam są tuleje mokre wyciągalne?? Po zdjęciu na znanym portalu aukcyjnym widziałem że tam tuje są stałe(zaprasowane) uszczelnienia tuleja tłok = pierścienie. A w przypadku gdy była by tuleja wyciągana a to pewnie konstruktor by dał podkładkę miedzią pod tuleje.
hmm głowica do regeneracji ? Pierścienie, chyba że na prowadniach jest z 5mm luzu co jest nie możliwe. to w takim razie co robić? pierścienie same zmienić, czy lepiej od razu tuleje i tłok?, bo części (tuleja i tłok + panewka korbowodu) tak czy siak od c330 podejdą.. ;) W silniku niebyło nic robione, jak przyjechał z fabryki tak do dziś pracował, tylko...
Koloego Dizzi od jakiego ciągnika zastosowałeś tuleję i tłok do swego sprzętu. Jeśli chodzi ci o podnośnik hydrauliczny to tuleja i tłok są robione na wzór\ ursusa c 360 tylko mniejsze uszczelniacze na tłoku są z siłownika.
Przy takim szybkim przelaniu się wody wskazuje na pękniętą tuleje. Tłok zablokowany w cylindrze.Jak piszą powyżej tylko rozbiórka da informacje.Powodzenia
Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
podobno tuleja tłok i pierscienie pasują od stara tzw" chrupka " to można sprawdzić po wymiarach tulei ale spytam kolegi on ma dwa takie zabytki
Racja nowe uszczelniacze powinny same utrzymać ramiona w pozycji podniesionej. Może tu są założone w niewłaściwym kierunku, lub tuleja tłok za luźne.
tłoki moga sie zapiec- w czym?. Mogą sie zapiec pierścienie w rowkach tłoka, może się zatrzeć tłok w tulei z powodu przegrzania i braku smarowania ale to rzadkość, prędzej z braku smarowania zatrze sie wał korbowy
A weź kup tuleje i tłok od c330 i masz .
Witam, coś nie tak po zdemontowaniu całego plecaka i naciśnięciu na ramiona olej wróci się tą dziurką do której jest włożona rurka łącząca pompę z podnośnikiem [plecakiem] trzeba by zaślepić ten otwór i próbować sprawdzić gdzie jest przeciek,ale ja podejrzewam nie szczelność tuleja tłok ,pierścienie .
nie rozumiem jak moze byc krotszy korbowod ? Tuleja tłok nowy, wtryski sprawdzone, glowica 3 po regeneracji zalozona juz, myslalem ze jedna peknieta, itd. nie mam pomyslu co moze go bolec.
były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
szlifowałeś tuleje w której chodzi tłok i z jakiego materiału robiłeś tuleje i tłok bo ja robiłem tuleje rozwiertakiem 60 na tokarce tłok nie szlifowałem bo po toczeniu wyglądał jak szlifowany nie wiem czy się nie zatrze dałem 1m luzu 0.5 na każdą stronę
YOUU mierzyłem na zimnym silniku,po oleju ciśnienie 1-2atm podniosło się. Jakim to olejem zalany ten traktor? Czy naprawa została wykonana prawidłowo? olej jest o właściwych wartościach. jestem mechanikiem samochodowym, mam również doświadczenie w polskich ciągnikach , ja myślę że te komplety naprawcze [tuleja-tłok-pierścienie] źle ktoś spasował ,wszystko...
Witam. Proszę o pomoc w sprawie WSK 125. Rozebrałem silnik i tuleja ma lekki próg. Zastanawiam się nad wymianą na nową tuleję, ale tłok chcę zostawić stary, jedynie zamontować nowe pierścienie. Czy można tak zrobić, czy się to nie spasuje? A jeśli już wymieniać, to czy założenie nowego sworznia do starego tłoka też spasuje, czy trzeba wymienić wszystko?...
Zbyt mocno i nie w/g istrukcji dociągnięta głowica, bądź bardzo mocno przegrzany silnik. Tuleja ma kołnierz który pękł i tłok wciągnął ją do karteru.
Niektóre części psują od C-330 ,tj. tuleja, tłok ,pierścienie , końcówka wtryskiwacza , dużo części można dostać ze sklepu firmowego w Andrychowie . Co do instrukcji obsługi i koła zamachowego proponuję popytać http://retrotraktor.pl/ , tam znalazłem instrukcję obsługi do dużo starszego silnika stacjonarnego s-60 .
Głowica od 70ccm jest większa w miejscu styku z tuleją cylindra, bo tłok ma większą średnicę. Komora spalania także jest większa.
Mam nadzieję. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie głowic. Czy można wymienić sprężyny zaworowe bez ściągania głowicy z ciągnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok?
Trzeba też zważyć na to że aluminium z którego wykonany jest tłok jest mniej wytrzymały niż żeliwna tuleja dlatego też po tulei nic nie widać. Ogólnie puchnące tłoki mają ślady przytarcia w dolnej części gdyż tłok na dole jest szerszy. Łatwo określić gdzie tłok jest przytarty po tym że w niektórych miejscach nie widać śladów po fabrycznej obróbce mechanicznej...
To jeszcze Cię podpytam bo widzę, że znasz się na temacie a tu też różne komentarze słyszę. Jakie radzisz dawać podkładki na śrubach przelewowych łączących np tą rurkę z rozdzielaczem i tłokiem? Tak jak było w oryginale czyli miedź? Czy metal guma? Jedni mówią że metal guma lepiej uszczelnia. Drudzy że guma pod wpływem czasu się starzeje i zaczyna...
Witam. Posiada ktoś może tłok z pierścieniami i sworzniem oraz mosiężna tuleje korbowodu lub wie, z czego by pasowało.?
Najtaniej i najmniej kłopotu odma. I sprawdzasz. Następnie pierścienie/tuleje. Tak zrobił się problem z silnikami Mana Od początku roku w 4 były wymienone pierścienie. Tłok, tuleja/tuleje. w 6d/ 22/23 to samo. W następnym tygodniu diselek w oleju po kilku tysiącach przejechanych.
Proba olejowa nic nie dawala. Moze 1 bar podnioslo sprezanie. Progi na tulejach byly i luz na zamku 1.1mm na pierwszym pierscieniu. Zalozone kompletne zestawy naprawcze. Luz na zamkach 0.3mm. Zamki ulozone w kazda inna strone.
Smaruje się i tłom i tuleję smarem/gęstym olejem i wkręca tłok, układając obrzeża uszczelniaczy tępym nożem z wąskim, okrągławo zakończonym ostrzem. Ponadto przeróbka na plasticzany uszczelniacz zamiast stalowego jest błędem, uwierz. Zaglądałeś do wnętrza cylindra, czy przypadkiem nie jest ostro porysowany?
Słabym punktem silników Perkinsa są tuleje cylindrowe. Bardzo szybko się wycierają, kupne tuleje po roku pracy są przetarte do połowy. Perkins ma tłoki 3, 4 lub 5 pierścieniowe, te 4 i 5 są bardzo wrażliwe na samostart tak że uważaj z samostartem. Tanie zestawy: tuleja, tłok, pierścienie szkoda kupować i montować. Sprawdź luzy na zaworach, do oleju...
U mnie tak samo było Taki sam remont wszytko tak jak pisałeś i pewnie trzebabylo wymienić ten tłok i ewentualnie tuleje Wszyscy mówią ze to tłok na nawrotce stuka
Mam kłopot z włożeniem starych tłoków w nowe tuleje z pierścieniem antynagarowym w Daf xf 105 410 KM 2007r. Tłok nie chce wejść w pierścień. Gdy ten jest w tulei znowu wkładając pierścień na tłok znowu nie chce wejść w tuleję. Czy możliwe jest, że tłok trzeba najpierw włożyć w tuleję a potem włożyć pierścień? Za radę z góry dziękuję.
Tylko powrót to rurka o przekroju 1mm wewnątrz, jak piszesz wraca do pompki, pienienia się oleju też nie stwierdzam. Przedmuch ciężko określić przy tym silniku ale wszystko było sprawdzane szczelność głowicy, tuleja, tłok, pierścienie w idealnym stanie. Przy ciśnieniu 40bar raczej by odpadał przedmuch.
Mam problem z pobieraniem oleju, 1,5 roku temu wymieniłem jedną tuleje + tłok + pierścienie na wszystkich cylindrach , ponieważ kierowca przytarł na jednym cylindrze z mojej winy i od tamtej pory strasznie dużo bierze oleju. Ostatnio zauważyłem też że olej na miarce ma dziwny zapach. Pierścienie , tuleja była firmy Mahle ( nie pamiętam jak dokładnie...
Podepnę się do tematu gdyż mam u siebie podobny problem. Mój władek dymi na niebiesko na zimnym silniku i za żadne skarby nie chce wejść na obroty. Co może być przyczyną? Mam zamiar wymienić pierścienie ale zastanawiam się nad kupnem całych zestawów czyli tuleja, tłok i pierścienie gdyż cena nie jest wygórowana. W ten sposób wyeliminuje kilka przyczyn...
Chcesz zrobić porządnie, to kup zestaw z tłokiem gorzyckim. Coś typu Chełmno premium plus - tam jest bodajże tuleja Mahle + tłok Gorzyce + pierścienie Prima. W tych tanich zestawach są z reguły tłoki indyjskie albo inne podobne podróby, tuleje i pierścienie też różnie bywa. Takie komplety szły fabrycznie.
Pomogło ustalenie pisakiem głębokości wkręcenia bocznych śrub blokujących tuleję tłoka silnika zaworu 3D w obudowie zaworu i dokręcenie ich, pokonując opór zatartego gwintu w tworzywie. Tuleja odzyskała osiowość i tłok pracuje poprawnie.
Tak. Wytłuczony silnik. Tylko remont. Palić na samostarcie i jeździć dopóki się nie rozleci. Albo remont. Górę zrobić. Nie taki duzy koszt. Tak? jeden tłok to ok 720 zł jedna strona tuleja i tłok to 1650 zł to nie jest duży koszt? Obie strony za same tuleje i tłoki to 3300 a gdzie reszta? Uszczelki olej ipt? Moim zdaniem to duży koszt, ceny wiem, Bo...
U mnie korba w tłok nie wchodzi i za mała tuleja otwór w korbowodzie ma 18mm
Cześć wszystkim. Jest ktoś kto ma doświadczenie z tą marką? Robię remont silnika tj. Tuleja/tłok/korba. Jakieś ważne info ? Na jakim szczeliwie składać kartery ? Niema uszczelki. W silniku rozpadła się membrana v Force 2, będę wycinał listki z arkusza. Jak to się sprawdza ? Jak powinno przebiegać docieranie? Olej do mieszanki IPON? MOTUL?
Zależy w jakim stanie jest reszta ale ja bym wymianą komplet niewielka różnica między samą tuleją a kompletem tuleja plus tłok.
https://obrazki.elektroda.pl/8538063600_... Witam. Mam mały a nawet bardzo mały problem, a mianowicie wałek o rozmiarach 9 mm na 2 mm, który prawdopodobnie był gdzieś ulokowany w rejonach tuleja, tłok i za cholerę nie wiem gdzie, a specjalnie ostrożnie rozkładałem, żeby uniknąć takiej sytuacji. Pomóżcie bo stół w warsztacie zajęty,...
Ale stopka korbowodu jest szersza od tulei i tłok nie chce wyjść do góry
Potrzebne są dwie tuleje, które zakłada się na tłok. Pierwsza służy do naciągnięcia pierścienia na tłok. Po naciągnięciu, pierścień będzie rozciągnięty i nie będzie można go włożyć do cylindra. Aby go skurczyć, potrzebna jest druga tuleja, która ściska pierścień. http://obrazki.elektroda.pl/3971602200_1...
Proszę Cię nawet tak nie pisz. Okaże się, że trzeba wymienić tuleje i tłok. Więcej już nic nie kupie, jak będzie znowu coś nie tak to sprzedam ten ciagniczek.
Trochę to wszystko niepewne. Bardziej spodziewałbym się korozji (wżerów na wylot) tulei niż ustąpienia pierścieni przy zalanym silniku płynem niezamarzającym. Ale jedno i drugie wymaga wyciągnięcia tulei. Niestety może się zdarzyć, że przy wyciąganiu tuleja uszkodzi się pomimo ostrożności więc wiadomo konieczny zakup. Poza tym koszt tulei nie jest...
Skąd te wartości? U mnie jest chyba więcej a mimo to nie ma progu na tulei cylindra i to mnie dziwi bo wychodzi na to, że tłok się przytarł a tuleja prawie w ogóle.
Witam Panowie, chciałbym się podłączyć pod temat. Otóż wczoraj szwagier wrócił z pola z dosyć głośnym stukaniem z silnika. Dzisiaj rano zabrałem się za sprawdzenie traktora, po odpaleniu nie słychać żadnego niepokojącego hałasu, za to zaczął mocno dymić na niebiesko i walić z wydechu olejem. Problem okazał się na 2 cylindrze, zdjąłem głowicę i okazuję...
po czym przesuwam trociny siłownikiem głównym do części gdzie tuleja już nie ma okna i tam prasuję.. (ktoś robił w ten sposób???).). Zasada jest taka, okno zasypowe + miejsce na sprasowany brykiet, moja maszyna prasuje brykiet dł. 10cm, okno jest 20cm i jak chciałbym zrobić dłuższy brykiet to okno jest nieco za małe. W Twoim przypadku okno dałbym 30cm...
Posiłkuje się stronami angielskimi rozdzielacz pary zrobiony jest - tuleja brąz - tłok aluminium - nie ma uszczelnień bo na otworach i tak się po uszkadzają tłok - jest to typowy siłownik pneumatyczny ale skrócony :-) planowałem zasilać prądnice 12v a w przyszłości założyć do melexa i przerobić go na pojazd zasilany tylko tym silnikiem NIESTETY POLSKIE...
Fajnie napisane centralne smarowanie , chyba rozbryzgiem ;) Miałem takiego na podwórku ojciec go kupił w 70 roku a ja się urodziłem w 69 , wiec jak tylko stanołem na nogi to już był osobiście przyczyniłem się do jego zatarcia :P Tak fajnie się tam piaseczek do tej niby chłodnicy sypało taki fajny pływak tam był . Tuleja i tłok są od ciapka (C-330) więc...
Wał jest bez rys więc zostaje wymiana panewek. Bardzo mi pomogłeś dzięki wielkie
W najlepszym przypadku bedzie jakis problem z odmą a w najgorszym trzeba by sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Możę pękł pierścień coś sie stało z tłokiem albo tuleją i dmucha olejem w odme.
Witam mam taki problem z moją 30. od jakiegoś czasu podnosnik odmawia posłuszeństwa. Podnośi jeszcze w miare ( kosiarke 350 kg) na wiekszych obrotach bez problemu dźwiga. Problem jest z utrzymywaniem go w gorze , zwłaszcza gdy jest ciepły olej podnośnik bardzo szybko opada. Dodam ze ok rok temu był wymieniony rozdzielacz oraz cały siłownik( tłok, pierścienie,...
Przyczyną mogą być zapieczone pierścienie tłokowe, zużyte tłoki i tuleje, pęknięty tłok itp.
Załóż tuleję i ustaw tłok w GMP. Sprawdź czy nie wystaje.
Jest jeszcze jedna opcja mam możliwość roztoczenia orginalnej tulei i na zamówienie zrobią mi tuleję pod orginalny tłok. Tuleja będzie roztoczona do granic możliwości i będzie wsadzona w nią dotoczona cieniutka tuleja. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Robiłem już tak w fiacie 126p kompresja była nieziemska :p Sprawowało się to, nic się nie działo.
Na otwórz - nie zalecane ale i nie zabraniane. Nylonowa tuleja gwintowana w tłoku siłownika na całkowitym otwarciu opiera się czołowo o metalową tuleję, w której jest osadzona śruba napędowa i może się tam wycierać, ale sądząc po kilku rozłożonych siłownikach - minie kilka dobrych lat zanim coś będzie widać. Na zamknij - j/w (tyle że wtedy plastikowa...
Można, koszt tulejowania, około 200 zł. plus tłok z pierścieniami Przeważnie tłoka nie trzeba wymieniać, tuleję szlifuje się do starego tłoka. Pierścienie, około 60 złotych.
Oryginał MZA, przywieziony statkiem z chin. tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów Zmierz wysokość cylindra, pomiędzy dolną płaszczyzną styku z uszczelką a górną płaszczyzną styku z głowicą, suwmiarką można to zmierzyć tylko w jednej pozycji. Dla 50-60 cm³ dla tłoka o odległość od osi sworznia do górnej krawędzi...
Jak w temacie - szukam sprawdzonej jakości zestawów tuleja cylindra + kpl. tłok. Polecicie coś?
Którą śrubą i jak podkręcałeś dawkę paliwa? Co do wtrysków to kiedyś też po wymianie końcówek nie widziałem różnicy, a stare już lały. Po miesiącu poszły ponownie na sprawdzenie bo się nam to nie podobało. Okazało się, że ustawione były na za niskie ciśnienie otwarcia. I pojawiła się różnica w mocy. Tak więc pewności nigdy nie ma. To czas najwyższy...
dzieki za porady,pekł blok w 4 miejscach:),wstawiono tuleje,nowy tłok i pierscienie pospawano blok,taka mała podkładeczka:),temat zamykam
Troche się buja, widać to na twoim filmiku, ale gorsze chodziły, i to bez tulejowania. Nie wiem jak tam sytuacja z cylindrem bo z filmiku nic nie wynika na temat tych rys, ale skoro masz zamiar tulejować, to zrób ciaśniejsza tuleje, tłok minimalnie przetocz, a nowe pierścienie podpiłuj pilnikiem tak by wchodziły w nową tuleje. Nie jest to fachowe, ale...
Zrobiłem kilkanaście tych silników, zawsze szedł komplet tłok, tuleja. Przebiegi od 1 do 1,5mln km. Nigdy nie widziałem takiego, takich pęknięć. Auta po remoncie śmigają dalej. Nie dawaliśmy nigdy nic nadwymiarowego, nic nie było rozwiercane. Masz niezłą zagwozdkę.
Nie możliwe.Tuleja najpierw spuchła a potem pękła.Sam piszesz że nie ma progów więc wszystko było okey o prócz obiegu . :| Dodano po 4 A kolega wyżej dobrze pisze , może było coś dolewane na gorącym.Kiedyś w taki sposób na zakładzie załatwili ostrówka.Też pękła tuleja. :|
Trudno powiedzieć, zrób jakieś zdjęcia. Może pierścienie, zostały uszkodzone przy wkładaniu tłoka? Piszesz że zgrałeś znaki przy górnym położeniu tłoka. Nie wiem jak jest w tym silniku, ale gdy zgramy znaki na wale i wałku rozrządu to, tłok nie znajduje się wtedy w górnym położeniu. Jaki to model silnika?
lejące wtryskiwacze, uszkodzone uszczelniacze zaworów, uszczelnienie na styku tłok - tuleja
Jeżeli się nie mylę to ten cylinder nie posiada tulei żeliwnej, a co za tym idzie, nie można go szlifować. Tłok do Stihla jest całkowicie inny i nie będzie pasował. Musisz poszukać oryginalnego.
Czy w r-ce jest taki sam siłownik podnoszenia kabiny jak w 4-ce?Bo jeśli tak to w pozycji opuszczonej kabiny siłownik a raczej tłoczysko pływa w poszerzonej części cylindra nie dotykając jego ścianek.Więc opór tylko w przypadku takiego siłownika może stwarzać tuleja prowadząca tłok,a ewentualne stukanie może pochodzić również od tulejek łączących siłownik...
mam luz na wale to jest normalne czy trzeba wymienić łożyska? Ten silnik nie posiada łożysk na wale, jest wytarta tuleja w korpusie silnika i nic na to nie poradzisz.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Czyli po dobraniu odpowiedniej tulei jest potrzebny tłok nad wymiarowy? Normalny nominał nie będzie pasował?
W tłoku jest jeszcze bijak w środku można go wyciągnąć wykorzystując bezwładność.... Albo lekko przeszlifować papierem? Ale wtedy pewnie straci sprężanie. Tłok i tuleja nie ma być szczelna, ale nie może pracować ciężko zacinać się itp.Podaj model urządzenia...
silnik jest ok czy delikatne rysy na tulei -tłoku maja aż tak wielkie znaczenie podczas pracy wiertarki?
Witam. Miałem kiedyś przypadek w którym były takie same objawy i okazało się, że przytarł się jeden z cylindrów. Powstały spore rysy na tulei, tłoku i pierscieniach, nie wiadomo dlaczego tak się stało... najlepiej odkrec kolektor wydechowy i sprawdź z którego cylindra wydostaje się olej i paliwo. Pozdrawiam
Ja bym nie zaryzykował zamontowania nowych pierścieni bez honowania bądź tulejowania tego bloku. Miałbym obawy, że cała robota pójdzie na marne i za kilka tygodni znów będzie trzeba rozbierać silnik z powodu pożerania oleju lub kopcenia. Tutaj masz trochę info na temat uszkodzenia tłoków i tulei:
Najtaniej chyba rozwiert tuleja w cylinder i pierscienie na tłok pod nią. Nikasil w naprawie jest dość drogi.
Jeśli tuli jest pęknięta to tylko wymiana na nowa jeśli nie są do dokupienia nowe to dorobienie. Ściągacz tak jak kolega wyżej pokazał, do zaparcia można użyć ruru o odpowiedniej średnicy i wysokości tak żeby stara tulei weszła w nią. Dodatkowo jak zapewne wiesz tłok jest dotarty do tulei w jednym miejscu. W momencie wyciągnięcia i wciśnięcia tej samej....
Kończąc temat załączam zdjęcia (tłok, tuleja) I cylindra. Czy ktoś z szanownych kolegów może określić przyczynę takiej miazgi ??
Tuleja jest pęknięta. W jakim stanie jest tłok wraz z pierścieniami . Ja bym wymienił komplet .
W Faacu jest gwint trapezowy, 17x3x4,4 - skok 13,6 mm (b.duży skok- gwint tzw wielowchodowy - dokładnie 3-krotny). Czyli śruba ma podobną szerokość nitki gwintu jak SPJ, za to 3 mm większą średnicę. Ale należy wziąć jeszcze pod uwagę, że długość nakrętki (tulei z gwintem) w tłoku SPJ to ok. 1,5cm, a w Faacu ta nakrętka ma niemal 6 cm długości.
Przepłacanie za tłok do tego silnika nie ma sensu, i tak pierwsze co padnie to tuleja. Czy kupisz zestaw jednej czy drugiej firmy to bez różnicy, jakośc na podobnym poziomie.
Witam na ile mm przed gmp musi być tłok od początku tulei aby nastąpił początek wtrysku w c 330? Czy możliwe jest złe złożenie rozrządu aby otwory,znaki fałszowały wyprzedzanie i nie wskazywały książkowych 30*?
Owszem przejechali sami 30km, ale silnikiem złożonym po totalnym przegrzaniu. Patrzenie się na tłok czy tuleję okiem to nie to samo co badanie defektoskopem. Być może gdzieś już były mikro-pęknięcia
Najpierw rozkręć i zobacz w jakim stanie jest tłok, tuleja w której się porusza i bijak. Korbowód mógł się urwać nie bez powodu
sprawdź zawory tak jak pisze kol.niutat,dla pewności ustaw zawory na słuch a nie na szczelinomierz może masz wybite kamienie na dźwigienkach?druga sprawa jakie zestawy założyłeś?może grupa tłok pierścienie tuleja musi się ułożyć?trzecia sprawa po co wyciągać wtryski odprężnik do góry gaz podłoga i korba tam tak pięknie słychać wtryski jak w starym esie.sprawdź...
tuleja tłok ursus tuleja tłok zetor wystawać tłok
mercedes przeróbka pętla sprzężenia zwrotnego hyundai wentylator chłodnicy
wymiana grzałki bojler alarm risco
Moc na kanał radia Volvo HU-603: szczegóły Tryb Eco Power w urządzeniach Philips - oszczędzanie energii