Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Po co te fantazje? Żeby stwierdzić czy planować czy nie to trzeba ją ocenić,dokonać pomiarów , sprawdzić specjalnym liniałem idt. A potem podejmować decyzje. Uszczelkę dobiera się na podstawie wystawania tłoków fakt,ale są też przypadki że i po planowaniu.
Uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy. Zakładaj taką samą.
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
Zakładasz tą sama wymiar się nie zmienia po zrobieniu głowicy. Wymiar uszczelki zależy od pomiaru bloku i wystawania tłoków. A ten wymiar tylko po remoncie się może zmienić.
cordoba zdanie co do twojej wiedzy mam już wyrobione wiec się nie dziwię, że powtarzasz bzdury z forum. zdany uszczelkę dobiera się do wyskości wystawania tłoków ponad kadłub a nie do szlifowanej głowicy, jażeli czegoś nie wiesz to nie mów.
Tak wiem że dobiera się do wysokości ile wystaje tłok. Zresztą nawet tu na elektrodzie czytałem że po planowaniu nie powinno dawać się grubszej uszczelki tylko taką samą jak była. Zaskoczyło mnie jednak że dali cieńszą uszczelkę zamiast takiej samej tym bardziej że nie planowali głowicy. Narazie nic się nie stało. Znajomy objechał Chorwację, polskie...
Ja w końcu popełniłem to co czekało kilka miesięcy . Założyłem na hs 11 całą górę od hs 19 . Wymagało to sporo pracy bo cylinder jest za niski i wystaje tłok na ok 7-8 mm . Trzeba było tokarza zatrudnić aby wytoczył podkładkę pod cylinder . Jednak na silniku jednofazowym nie można było za dużych obrotów dać . Co ciekawe pomimo zaworów listkowych i braku...
Czyli wsadziłeś uszczelkę grubszą na pałę a to błąd. Typowo powinna zostać taka uszczelka jak była bo wystawanie tłoków z bloku nie zmieniło się a to do tego dobiera się uszczelkę i tak się ja powinno dobierać przez pomiar wystawania tłoków i wtedy z tabeli dobór uszczelki.
Mierzysz ile wystaje tłok i pod ten wymiar dobierasz uszczelke.
Co wy piszecie za głupoty, silnik benzynowy - napisane na samym początku a wy teorie o karbach na uszczelce i wystawaniu tłoków..
Okazały sie krzywe korby pozd...
ile przy takiej uszczelce ma wystawać tłok. nie ma
Grubość uszczelki w dizloku dobierasz mierząc ile wystaje tłok nad powierzchnie bloku, jeżeli nie zmieniałeś korbowodów ani tłoków zakładasz taką samą jak była. Polecam VICTOR REINZ.
Wiesz ja się temu nie dziwię , wystarczy jak popatrzę na samochody na ulicy , zobacz ilu właścicieli "wypasionych" aut jeździ dziś (30 stopni w cieniu)z uchylonymi szybami , fura jest a na klimę szkoda , taki nie przejmuje się że coś tam trochę stuka , lubię takich bo mam z czego żyć . W 1,6 hdi przy korekcji + 1,8 już mi wyraźnie cylinder stukał ty...
Grubość uszczelki zależy od wystawania tłoków z bloku.
Delikatnie pilnikiem, tak żeby nic nie wystawało ponad powierzchnię płaszcza tłoka.
Zmierz grubość starej uszczelki, ile wystaje tłok poza kołnierz tulei i oblicz różnicę. Sprawdź czy są ślady uderzeń. Szczególnie zaworów. Jakoś nie jestem przekonany by to tłok walił. Trzeba by to widzieć.
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
Zawory w vw stoją pionowo . Już nie raz rozbierałem te silniki i na denkach były tylko odbicia od zaworów. A pomyślałes dlaczego dobiera się grubośc uszczelki?Pomyślałeś ile zawór wystaje jak jest otwarty i dokąd dochodzi tłok? Jestes kumaty i wiesz, ze guzik do grubości uszczelki ma głowica. To wystawanie tłoków ma znaczenie, jeżeli pozostałe wymiary...
Po planowaniu głowicy uszczelkę daje się taką jak była, uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków z bloku ale u ciebie 0,25mm zebrane to jakoś strasznie dużo.
Uszczelke dobiera sie wzgledem wystawanie tloka ponad blok nie tuleje i tak:<0,35 uszczelka 1.2mm a ponad 0,35 uszczelka 1.5.Wystawanie tulei swoja droga 0,06-0,1mm a tłoka swoja. głowice dokrecamy momentem 170nm.
Ile wystaje Ci tłok ponad blok? Wtedy będziemy mogli napisać jaka uszczelka powinna być. Dodatkowo dodam, żebyś kupił uszczelkę, która ma wzmocnienie przy kanale olejowym.
Skoro był planowany blok, to trzeba sprawdzić na ile tłok wystaje w górnej pozycji. Należałoby zastosować grubszą uszczelkę pod głowicą.
Nie zawsze trzeba bo nie zawsze ma to sens. A tym wystawanie tłoków to też nie zawsze ma to sens. Bo teoretycznie jak zbierzesz za bardzo głowice w diesli gdzie komory spalania są w tłoku to nic się nie zmieni. Poza tym że obniżą się zawory. Wtedy teoretycznie jak dasz grubszą uszczelkę to po to by wyrównac to co zebrane. Nie wiem czy to mądra teoria....
Ugięcie korby nawet 1 mm może pogorszyć prace tym bardziej tak zniszczony tłok. Wiesz że grubość uszczelki a AFN dobiera się do wysokości wystawania tłoków w GMP. Planowanie głowicy nie ma z tym związku no chyba że zawory wystają (zamknięte) ponad płaszczyznę lub są za bardzo wpuszczone w głowicę. To co prawda powinni wiedzieć w szlifierni ale zawsze...
Są płatne serwisy z takimi informacjami np. Przy robieniu głowic Autodata mało się przydaje. Tylko luzy zaworowe i moment dokręcania ewentualnie. Można kupić w wersji książkowej, wyjdzie taniej a te dane też są. [url=http://sklep.autodata.pl/p391,autod... A grubość uszczelki dobiera...
To co jest na zdjęciu w zupełności wystarczy. Dla porządku zauważę czarną kropkę na krawędzi pierwszego cylindra od dołu, na godz. 4-tej. Jeśli to miejsce jest gładkie to ok. Papier ścierny, a tym bardziej pilnik, nie są najlepszymi narzędziami do tego celu. Co do głowicy, to przykładasz liniał krawędziowy i sprawdzasz, czy płaskość mieści się w dopuszczalnej...
Kolego dwa razy twój post wylądował w śmietniku teraz jest w poczekalni skąd też zaraz będzie w koszu. Zajrzyj na stronę Deutza i zobacz co oznaczają litery i cyfry w oznaczeniach silnika żebyś mi nie wyjeżdżał z tym "bs" Piszesz na forum technicznym gdzie wymaga się żebyś podał jaka jest kompresja w tym silniku a nie stwierdzał że mała. Bo jeżeli wiesz...
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra?
Przecież wystawanie tłoków zmierzysz i czujnikiem zegarowym z podstawką, a na upartego i dobrym głębokościomierzem
Witam. Poszukuje instrukcji napraw silnika 1000.6w, chodzi mi o momenty dokręcania śrub , wystawanie tłoków, tulei i ustawienie pomp wtryskowych
Ale co się zmieni wystawanie tłoków, czy wpuszczenie zaworów? Po każdym planowaniu zawory powinny zostać obniżone do wartości podanej przez producenta.
Zanim rozbierzesz silnik to zmierz wystawanie tłoków, bo może się okazać, że po obróbce nie dobierzesz uszczelki pod głowicę.
Witam. Posiadam silnik jawa 223 od ogara 200, jawy 50 wpadłem na pomysł aby zrobić szlif cylindra aż na 43mm (64cm³) :ok: Oczywiście cylinder ten ma wystającą tuleje która ma 44mm, przy szlifie na 43mm zostaje jedynie po 0.5mm ścianki, więc jest to niedopuszczalne. Okazuje się że wewnątrz radiatora tuleja ma aż 46mm co przy szlifie na 43mm daje...
Do płaskości bloku głowicy itp. naturalnie, że liniał + szczelinomierz,ale dla wystawania tłoków ponad blok/ tuleje tylko taki mostek ratuje + czujnik zegarowy. Pozdrawiam
Witam, dziś przychodzę z problemem zapieczonych pierścieni. Otóż rozebrałem silnik 4t od kosiarki, w którym ktoś ewidentnie używał mieszanki. Wszystko w nagarze i żużlu po oleju. Pierwszy pierścień ciśnieniowy udało mi się ruszyć, ale i tak pękł, ale wydostałem go. Zgarniający bez większych problemów zdemontowałem, najgorzej z drugim ciśnieniowym, otóż...
Witam, kolego zwróć uwagę jeszcze raz jak to skladałeś, widocznie tłok nie do końca wszedł i wystaje. Czy napewno ten tłok dobrze wchodzi na te boczne tulejki?
Kompresja na jednym cylindrze dobra na pozostałych 3 lipa na 1 jest 130 psi a na pozostałych lekko ponad 60 psi wiec blok do wymiany był przegrzany także planowany chyba setki razy gdyż nowy tłok wystaje ponad blok jak jest w gorze poszukuje silnika bądź bloku 200 albo 202 czy 205
Trochę źle napisałem z ta wysokością tłoka w poprzednim poście :) Tak właśnie zrozumiałem, że piszesz o tłoku. składa się blok z wałem. Zakłada korbowody tłoki Skręca ,pokręca walem. Wysuwa się tłoki w GMP. Zakłada czujnik i mierzy ile wystaje. Tak właśnie robiłem tylko u mnie trzeba przetoczyć tłok nie ma możliwości regulacji uszczelką. tłok wystaje...
Witam szanowne grono. Szukam jakielkowiek dokumentacji do Renówki z silnikiem D226-6. Jest to silnik nieco inny niż w Fendtach gdyż jest na suchych tulejach. Potrzebne oczywiście momenty dokręcania i wartości wystawania tłoków.
Odległość od osi sworznia do denka tłoka jest taka sama? Jeśli będzie większa to tłok będzie wystawał nad powierzchnię bloku, jeśli zaś mniejsza to zmaleje stopień sprężania i też lipa.
Mapę robiłem sam. Maf nie blokuje dostaje dawkę 51mg, która ma podniesione napięcia nastawnika. Turbo trzyma. Dolot czysty. Wydech czysty, kat wyciety. Jakby ktoś dał grubszą podkładkę, to pracowałby chyba ciszej? Tak właśnie planuję sprawdzić kompresję, ale mała raczej nie jest. Przy -5 pali na dotyk mimo, że aku słabo kręci, bo napięcia spada do 9V...
H1 300/2,5/CRDI/136Km 2011rok wie ktoś jak dobrać uszczelkę w zależności od wystawania tłoków , lub poratuje jakimś service manualem do tego wynalazku , robię remont kapitalny silnika .
Są dostępne 3 grubości kup najgrubszą to ci mocy przybędzie trochę. Ubędzie, bo spadnie stopień sprężania. I dajcie sobie już spokój z tymi wymysłami - uszczelki dobiera się to wystawania tłoków, ponad płaszczyznę kadłuba i tyle.
W swojej 1,3 zmieniałem uszczelniacze bez ruszania głowicy, jak dasz tłok w GMP i odbezpieczysz zamki tego zaworu którego tłok jest u góry i opuścisz go na tłok to prawie centymetr trzonka będzie wystawał z prowadnicy, i tak z każdym następnym cylindrem. Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem...
Witam. Z tego co przeczytałem powodem stukania i ukręcenia wału była luźna panewka , obracając się zdeformowała gniazdo podpory i dlatego trzeba było je przeszlifować i dorobić panewkę - czy tak? Wobec tego czy obecne stukanie jest podobne do poprzedniego? Czy panewka zostało dorobiona poprawnie? Czy blok ( bo zrozumiałem ,że wał korbowy nówka) sprawdzany...
A kto ci to składał?Można zmierzyć wystawanie tłoków po wyjęciu wtryskiwaczy,korba może być ugięta jak najbardziej ale przy zwykłym zerwaniu paska to mało prawdopodobne.Sprawdź luz zaworowy na tym garze,ale od pomiaru ciśnienia zaczynając.
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP) a o zaworach to zapomniał....?....pogięte nieładnie wyglądają...
Dzisiaj obejrzałem pozostałe tłoki i okazało sie że każdy z nich jest z jednej strony obtarty podobnie jak ten pierwszy. Ale to nie koniec niespodzianek. Z ciekawości każdego z pozostałych 3 tłoków wsadziłem w cylinder na którym pracował pierwszy tłok ( ten który wystaje poza cylinder) okazało sie ze każdy tłok wystaje tak samo w pierwszym cylindrze...
Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele. Owszem, uszczelkę dobiera się do wystawania tłoków ponad kadłub silnika, zobacz sobie natomiast głowicę z liniałem, ile wystają grzybki zamkniętych zaworów poza płaszczyznę po splanowaniu.
Boże czy ty to widzisz. Wg instrukcji przy wymianie uszczelki robi się pomiar wystawania tłoków nad blok i wg tego dobiera się uszczelkę (przeważnie zostaje taka jak była no chyba że blok też wymaga szlifu). Głowica jest płaska i tu zebranie materiału nic nie zmienia. Jedynie można skopać głowice przez za głębokie osadzenie gniazd. Zrób [pomiar kompresji...
Przez dwadzieścia kilka lat widziałem masę pogiętych korbowodów . Nieraz trzeba było korbę ciąć wewnątrz silnika bo nie dawała się wyjąć . Uderzenie w wodę z dużą prędkością to jak uderzenie w żelazo . Po zdjęciu głowicy pomiar wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku i wszystko jasne.
Niekoniecznie, jak ktoś planuje głowice to powinień też zajać się zaworami. Potem są takie efekty Tylko w dieslach, w dodatku nie zawsze - tylko jeśli głowica jest "piłowana" któryś raz z rzędu, bądź o wartość naprawdę ekstremalną (~1mm). Grubość uszczelki też dobiera się w dieslach - mierząc wystawanie tłoków ponad kadłub silnika. Wybieranie dołków...
Mierzyłeś ciśnienie sprężania?. Czwarty cylinder słabszy od wszystkich, jeżeli pompki po regeneracji to wszędzie powinny być okolice "książkowego zera" a u Ciebie na 4 prawie +1 więc albo coś nie tak z cylindrem albo pompka kiepsko zregenerowana. Gdzieś na forum audi było o podobnym przypadku kopcenia, okazał się krzywy korbowód. Pamiętasz wartości...
Dobra. Splanuj sobie głowicę o milimetr i nie daj grubszej uszczelki. Powodzenia. I tym sposobem kolega mnie rozdrażnił - proszę uzasadnić podając stosowne przykłady konieczność zastosowania grubszej uszczelki po splanowaniu głowicy. Jeśli okaże się że uda mi się wykazać iż kolega nie ma racji, wlepię ostrzeżenie za pisanie nie na temat. Wiesz gdzie...
Splanowanie głowicy raczej na pewno nie jest przyczyną - w dieslach nie planuje się głowic ze względu na fakt obniżenia gniazd zaworów i możliwość klepania tłoków, oraz zmniejszenie jej wytrzymałości mechanicznej. Grubość uszczelki zaś, w/g wskazań producenta dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad kadłub silnika. Mechanik partacz - kto wymienia...
Panowie więc jest tak ,przekładałem pompy z pierwszego na drugi po odpaleniu okazało się że że teraz nie chodzi na 1,2 masakra założyłem z powrotem jak było i to samo myślę co do cholery,okazało się że śruby mocujące pompy są strasznie wyciągnięte nie dociskają tak jak trzeba .Jutro założe nowe śruby zobaczymy ,bo co można popsuć przekładką pompo wtryskiwacza?Możliwe...
Tylko że teraz na złożonym ciężko wlać w przestrzeń między tłok a cylinder. A wlanie w to miejsce da tylko efekt. Wlanie w zagłębienie komory spalania nic nie da a tam najczęściej trafia olej po wlaniu przez otwór świec żarowych czy po wtryskiwaczu. PS Kompresji może być słaba bo ECU blokuje odpalenie z racji rozjazdu odczytów z czujników wałka i wału....
Witam. Proszę państwa mam pytanko. Jak dopasować o-ring do tłoka? Wiadomo szerokość rowka ma mieć tyle co szerokość gumowego oringu, ale zastanawiam się jak będzie lepiej: wytoczyć rowek w tłoku o głębokości o 0.5mm mniejszej od średnicy przekroju poprecznego o-ringu i kupić o-ring o średnicy takiej samej jak cylinder i założyć go na tłok i wtedy wystawałby...
flanszę na średnicę wejścia do bloku a jak już będziesz miał złożone do kupy tłok na korbowodzie i założony cylinder wtedy sprawdź czy tłok wystaje nad cylinder jeżeli tak to stocz tłok od strony denka aby było równo z cylindrem, jeżeli tłok będzie poniżej krawędzi cylindra wtedy musisz skrócić cylinder ja skracałem od strony bloku sprężarki bo mam...
Minimalnie czyli ile mm. Tłoki od tego typu silnika. Tłok nie powinien wystawać ponad płaszczyznę bloku. Można próbować podłożyć grubszą uszczelkę pod głowicę o ile taka występuje.
Dzięki za wskazówki , błąd że nie sprawdziłem tłoków i pierścieni ale myślałem że to wina uszczelki i na tym zakończyłem. Poszukam u kogoś manometru do tłoków i sprawdzę lecz nie wiem jakie jest prawidłowe dla tego silnika.
Załóż tuleję i ustaw tłok w GMP. Sprawdź czy nie wystaje.
Wykręcasz święcę i wkładasz kawałek grubego sznurka tak aby koniec wystawał na zewnątrz. Sznurek zablokuje tłok w górnej pozycji i umożliwi odkręcenie śruby na wale. [youtube]https://youtu.be/aAtqBtAbmGE?t=...
Uszczelki w dwóch grubościach były do zetorów, do 360 były jedne, więc nie wiem co tam masz założone. Grubość uszczelki dobierało się w zależności od tego, ile tłok wystawał ponad krawędź tulei. Co do ciśnienia pompki podającej, to nie znam wartości, ale ustala ją zaworek przelewowy w pompie wtryskowej (siła sprężynki). Jeśli robili pompę, to na pewno...
Grubość uszczelki dobiera się, do wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - dla zachowania minimalnej odległości i od głowicy i od zaworów. Wkręciłeś krótsze świece - gratuluję pomysłu. Tak samo jak ze zwiększaniem ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy. Świeca ma sięgać do wnętrza komory wirowej - inaczej nie spełnia swojej funkcji. Finał w niedługim okresie...
Witam, też mam auto z takim silnikiem z tym że mi szarpał podczas jazdy ale na wolnych obrotach już nie. W moim przypadku była to głowica i krzywy jeden korbowód. Tłok z krzywym korbowodem wystawał ponad blok 0,4mm a pozostałe 0,8mm. Jeśli chodzi o mechaników nawet tych z aso to jest porażka.
Z rysunku wynika że tłok jest płaski z "okularami" pod zawory. Denko tłoka w najwyższym położeniu nie powinno wystawać nad górną powierzchnię cylindra, wtedy minimalna odległość między tłokiem a głowicą to grubość uszczelki. Wewnętrzna krawędź uszczelki nie może wystawać do wnętrza cylindra. Zdejmij pierścienie z tłoka, wkładaj każdy z nich do cylindra...
Może i nie znam się na tym, ale staram się to ogarnąć więc sorry za głupie pytania. Parę uszczelek pod głowicą wymieniłem, ale w silnikach gdzie było to prostsze, przynajmniej z mojego punktu widzenia. Tutaj nie chce podejmować się tego, wiec zrobi to mechanik. Tylko jak napisałem wcześniej, ja kupuje wszystko co potrzebne i to przed rozebraniem auta,...
W ostrówku ucho siłownika było zdaje się całością z tłoczyskiem. Żeby zdjąć nakrętkę z dławicą musisz całość wyjąć z cylindra, zdemontować tłok z tłoczyska i dopiero zejdzie dławica. Blokadę dobrze sprawdź bo możliwe że jest zamalowany rowek na śrubokręt. A jeśli nie napawaj śubkę wy wystawała nad nakrętkę, przyspawaj śrubę i odkręć. Sworzeń złapało...
no nie wiem czy mozna wykluczyc bo wczesniej były fotki takiego wynalazku z silnika 1500 i było ok wyzej ktos pisał ze ma silnik od citroena i tam tłok wystaje 1 mm i ze 2 uszczelki załatwia sprawe no a zawsze mozna na frezarce zrobic w basze frez zeby w niego wchodził tłok ;) no ale to nie mój problem bo ja zrobie na silniku od zuka no chyba ze cos...
:arrow: Kol. Haz' Przyłożyłeś sie do tematu, narysowałeś niezłe rysunki ale wybacz, nie potrafie się w nich połapać. Używasz np. określenia " cylinder działa na tłok ciśnieniem" no jakoś to nie technicznie. Nie doczytałem się, że niezależnie od ciśnienie działa grawitacja i to głównie grawitacja ma powodować ruch tłoka. Jedynym warunkiem co do ciśnienia...
Wykręć świecę na pierwszym cylindrze, włóż w cylinder coś długiego, żeby wystawało ponad osłonę klawiatury i kręć, aż tłok będzie na samej górze. Z reguły tak można znaleźć GMP bez użycia blokad, a fabryczne znaki są ustawione właśnie na GMP.
Jak śruby odkręcone, to zwaliłbym głowicę, sprawdził zawory, dal nowa uszczelkę pod głowicę. Przy okazji sprawdził czujnikiem zegarowym GMP, wystawanie tłoków i czy sa już duże pęknięcia miedzy zaworami 😉 Pompę wtryskowa i wal się ustawia na znaki, a walek rozrządu na znak ( ale to orientacyjnie, bo kolo walka rozrządu nie ma klina) i przy luźnym...
Tak głowice i tuleje były nie ruszane. Był szlif wału pierwszy do tego Nowe panewy oraz ten korbowód który stukał bo był jajowaty.. Ok jeśli 02-06 mm To ściągnę jeszcze raz głowice i spróbuje pomierzyć tylko przykładowa jak tuleja będzie wystawiać 0.5mm to czy tłok w GMP też będzie wystawał równo z tuleja czyli 0.5mm?
Jeżeli jest to piła spalinowa to pewnie masz na myśli sprzęgło odśrodkowe. Wykręć świecę, przez otwór włóż do cylindra kawałek grubego sznurka. Drugi koniec musi wystawać z otworu. Pomoże to zablokować tłok z korbowodem. Sprzęgło odkręca się w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Tłok to ten biały wystający bolec nad nim jest zaworek dozujący środek, on odpowiada za wyłączanie myjki.
Przecież uszczelkę dobiera się (przynajmniej w vw) do wysokości wystającego tłoka.Więc co ma planowanie głowicy do tego?Obniżenie o 0,1 mm(ekstremalnie)spowoduje że zawory będą walić w tłoki?
Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek...
Potrzebuje jeszcze wymiarów uszczelekTłoka-amortyzatora MS0697072. Tam są dwie sztuki a z tego co pamiętam to tłok nie dochodzi do końca i staje. Wystaje jakies 2 cm.
Klin sprawdzisz wykręcając świecę i wkładając grudy sznurek do cylindra tak żeby zablokować tłok (cześć sznurka ma wystawać żebyś go później mógł wyciągnąć). Najlepiej zdjąć szarpak ale można próbować z nim. Jeśli szarpak będzie obracał magneto mimo zablokowanego tłoka to sprawa jasna klin a raczej całe koło do wymiany. Czegoś podobnego nie czytałem...
Napisz mi w jaki sposób mam podłączyć układ do sieci żeby sprawdzić. Czy przy nieszczelność mógł by się zapowietrzać? Wydaje mi się że wszystko jest szczelne po za wyciekiem z pod wtryskiwacza. Nie wiem jednak czy cieknie teraz po złożeniu bo na razie nie zauważyłem. Ale skoro sprawdzali takim dużym ciśnieniem to głowica powinna być szczelna, a żadnych...
Co do tych zaworów, to nie do końca tak jak mówisz, bo miałem inny ciągnik i ktoś wkładał nowe gniazda zaworowe i obsadził je za wysoko, przez co zawory się nie chowały wystarczająco i waliły o tłok i były ślady na tłoku i ciągnik tak pracował minimum 10 lat i do dziś pracuje, tylko że oddałem głowice by obniżyli te gniazda i aby zawory się chowały...
Witam po wielu próbach udało mi się znaleźć usterkę i okazała się prosta na bloku zaparzacza pękło sprzęgło tzn w momencie kiedy po zmieleniu kawy tłok jest dociskany z boku wystaje przyłącze z uszczelka które wchodzi w tzw sprzęgło zaparzacza było pęknięte i nie było tego widać dopiero jak woda pod ciśnieniem leciała to woda uciekała przez pęknięcie...
Uszkodzone lub zablokowane cięgno zgarniacza fusów. Po otwarciu klapki rewizyjnej znajdziesz go w górnej części przestrzeni komory zaparzacza. Cięgno to generuje ruch zgarniacza na zaparzaczu. Sprawdź czy zgarniacz jest ok, i sitko wraz z tłokiem zaparzacza nie wystaje poza obręb komory, bo może to blokować jego pracę i powodować naprężenia mechanizmu.
Nie w każdej, to zależy od konstrukcji cylindra. W takim cylindrze, jaki jest w twojej pilarce, zamki muszą być od strony gaźnika. Chodzi o to, aby zamki pierścieni, podczas pracy, nie przechodziły przez którekolwiek z okienek w cylindrze. Uszkodzenie cylindra,to skutek złego założenia tłoka i jest to ewidentna wina składającego pilarkę. Pilarka będzie...
Witam mam następujący problem poszła mi uszczelka pod głowicą po zdjęciu głowicy zobaczyłem że 3 tłoki ich główki były równo ze ścianą bloku silnika a IV tłok 2 mm niżej na maksymalnym położeniu tłoków. Po odkręceniu korbowodów z wałka okazało sie że IV jest krzywy i tu moje pytanie czy tłoki powinny wystawać troszkę nad blok silnika czy być tak jak...
Witam, jak w temacie - poszukuję katalogów z danymi pomiarowymi silników aut osobowych i dostawczych. Aktualnie potrzebuję luzu stykowego pierścieni w silniku 2.5 td 8140.27 sofim. Przydałaby się też informacja jaką uszczelkę zastosować przy jakim wystawaniu tłoków. Oraz gdzie mogę dostać takie katalogi.
Jak pamiętam głębokość wtryskiwaczy sprawdzano bo nie raz było powodem złej pracy silnika. Choć najczęściej z winy dwóch podkładek. To ile wystaje tuleja i ile tłok również się sprawdza. Choć by po to żeby wiedzieć czy nie opadła tuleja co jest istotnie. Zresztą jest to opisane w instrukcji bliźniaczego zetora a naszym już brakło ambicji żeby o tym...
Moim zdaniem w tym zaworze nie ma żadnego elastycznego uszczelnienia. Obawiam się, że znalezione odłamki pochodzą z innego miejsca. Nie zgodzę się z tobą, już tłumacze dlaczego. 1. Nie bardzo jest możliwość aby odłamki przyleciały z innego miejsca, ponieważ przed pokazanym na zdjęciu zaworem jest tylko separator. A pomiędzy zaworem a chłodnicą nic...
Dobrze pali- zapłon niby dobrze ustawiony. Cofanie spalin w stronę ssania decyduje jedynie o jakiejś nieszczelności. Wykluczam iż tłok może bic o zawór. Nie wiesz dokładnie ile wystawały zawory ponad płaszczyznę głowicy? Ta głowica była pęknięta od tego czasu jak kupiłeś ciągnik?
SkyHawk nie jest z żadnych lepszych materiałów. To silnik chińskiej produkcji z którejś z fabryk z którą Don Grube podpisał kontrakt i daje na ten silnik gwarancje i opatrza go tabliczką znamionową. Co może być w środku Grubee GT5?: http://motorbicycling.com/showthread.php... Po otrzymaniu silnika należy odkręcić...
co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ? Oba zawory ustawiasz, gdy tłok jest 5 mm za górnym położeniem zapłonowym. a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik...
Cylinder tak jak nazwa wskazuje, powinien być idealnie cylindryczny, a nie żaden stożek/beczka/owal. Moim zdaniem gładź cylindra na zdjęciu nie wygląda ciekawie. W katalogu TKRJ widzę dziewięć wersji tłoków na tą średnicę, ale różniących się nieco wymiarami, bez uwzględnienia chińskich kopii silników Hondy. Jesteś pewien że kupiłeś właściwy tłok do...
Tłok ma okno w płaszczu jakby założył na odwrót to raczej by nie ruszył z miejsca :D E, tam. Okno w płaszczu tłoka jest nisko, więc kanału wydechowego nie otworzy. A do ssania raczej też potrzebne nie jest. Niemożliwe że kołek ustalający pierścień ma 1cm długości. Niemożliwe, to jest wojskowy hełm na lewą stronę włożyć. Wystaje tego kołka ok 4-5 mm...
Tłok wyjęty, pierścnieć olejowy złożony równo z tłokiem, nic nie wystaje. Ppzostałe dwa wyglądaja dobrze. Postanowiłem spróbować i wymienić pierścienie plus uszczelniacze. Brak kompresji spowodowany ukruszeniem zawory wydechowego( na szczęscie nic się nie stało odłamek poleciał w wydech) więc na tym cylidrze wszystkie 4 wymienione bedą. Używane silniki...
Tak, może o ile to jest tylko rysunek poglądowy, bo jakbyś miał zamiar zrobić tak samo ze swoim silnikiem, to nawet nie zaczynaj. Tutaj jest ważne to, aby tłoczysko, które przymocowane jest do tłoka było wystarczająco długie, aby podczas fazy GMP (górny martwy punkt), zawias wystawał poza cylinder. Wprawdzie nie musi on wystawać, ale musi być wystarczająco...
Witam, mam dylemat z prawidłowym doborem świecy do 147fmb. Zauważyłem iż elektroda świecy oryginalnej nie wystaje do wnętrza glowicy i przy odpaleniu na zimnym ma problemy. A ostatnio remontowalem 152fmh w którym jest ta sama swieca ale cała elektroda wystaje z glowicy i odpala na "pół" obrotu. Dodam że kwestia sprezenia i zaworów perfect. Boję się...
No właśnie dokładnie nie wiadomo jakie powinny być wymiary serwisowe dla głowicy C-330M. Skoro tłok zwykły ma zagłębienia w tłoku 3.1÷3.3 mm (w nowych tłokach 3.5 mm z większą kieszenią dla symetrii i jednego typu tłoka w asortymencie = większa pojemność komory spalania), a wysokość wystawania zaworu z głowicy to 1.9÷2.2 mm, to daje squish 1.9÷2.4 mm...
wystawać tuleja wystawać kabel wystawać tuleja ursus
wyjący reduktor akumulator deskorolka touran odpalać
hulajnogi elektryczne problemy różnicówka brzęczy
Wymiary tłoka, sworznia i pierścienia Oleo-Mac 937 Termoobieg w piekarniku: brak działania grzałek górnej i dolnej