Witam, dzisiaj poskładałem traktor i było pierwsze uruchomienie. Pompa ustawiona na znaki. Wszystko poskładane. Po odpaleniu traktor dymi na niebiesko. i jego praca według mnie nie jest idealnie równa. I teraz moje pytanie z czego może wynikać taka nierówna praca? Napisz jeszcze co tam w końcu zrobiłeś prócz wymiany uszczelniaczy na tulejach.
Trochę wiedzy
Jeśli nie masz doświadczenia, zleć to komuś kto się na tym zna - chyba, że planujesz zakup nowej sprężarki ;)
Poczytaj ten post: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Swoją droga ostatnio robiłem Metabo i dawałem Boscha smar, Makita ma swój, ale wszystkie są prawie podobne. Trzeba tylko delikatnie w tłoku nie za dużo bo mogą być problemy z pracą, albo jak będzie za dużo może uszkodzić tłoka. Ważne dokładne usunięcie starego.
czy w autach typu Golf IV/Audi A3 8L da radę jakoś poprawić zawieszenie? Nie. Te auta nigdy nie miały i nigdy nie będą miały komfortowego zawieszenia.
Zakładałem ostatnio tą tuleje, u mnie nowa weszła z większym oporem trzeba było pobijać. Simering trzeba kupić lepszej jakości bo kupiłem zwykły i od razu lał. Można grzać ale wtedy simering wkładamy na końcu, ja wkładałem od razu i dopiero tuleja.
Silnik czterocylindrowy ma niewymienne tuleje. Ja kupuje części Sparex-a ale w Anglii.
Bez prasy się nie obędzie.
chodzi ci pewnie o ten stelaż nad czujnikami/wlotem/wylotem? ja zawsze wyjmowałem w ten sposób, że auto miałem na podnośniku który podnosił auto za koła a katalizator wyjmowałem na stojaku do skrzyń biegów. Wyciągasz sam katalizator bez niczego- bez żadnego osprzętu. Katalizator jest przykręcone 4-roma śrubami M12 na klucz 18mm. dwie od wewnątrz, dwie...
Zawsze coś można stworzyć.Wulkanizowana czy nie. Można przykleić.
Oddać do mechanika.
Interstar to klon Renault Master 3.0 DCI . Silnik stosowany w tych samochodach to silnik Nissana o oznaczeniu ZD3 ( w nissanie ZD30) Silnik stosowany m.in. w Nissanie Patrolu . Wszystkie informacje jakie znajdziesz dla Renault Master z tego przedziału rocznikowego z tym silnikiem są identyczne jak dla twojego Interstara. Kluczyk przy wymianie baterii...
Nie wiem co masz na myśli wymieniać na pale wiem że wymienia się te części co są zniszczone już przez pracę swoją. A nie wszystko po kolei wymieniać
Czy w AMD129 oryginalnie była mosiężna tuleja na osi bębna w miejscu gdzie przylega uszczelniacz? Tak. to mniejsze to 6204 a to większe? 6205. Uszczelniacz mam 30-52/62-7/10 To oryginalny.
No przecież szlif do rozwiercanie tulei wiec się zmieni wymiar wiec nie można zakładać tłoka nominał bo jest za mały.
jest to wada fabryczna w tym modelu wymiana: koła zębate, tuleje (bushingi)wałka górnego ,ew.łożyska dolnego
Masz odpowiedź.
Wygląda na problem ze szczotkami albo tulejami na osi wirnika silnika. Wymiana silnika pewnie usprawni. Podłożenie na chwilę innego silniczka do testów na pewno pomoże zweryfikować problem.
Witam a tam są tuleje mokre wyciągalne?? Po zdjęciu na znanym portalu aukcyjnym widziałem że tam tuje są stałe(zaprasowane) uszczelnienia tuleja tłok = pierścienie. A w przypadku gdy była by tuleja wyciągana a to pewnie konstruktor by dał podkładkę miedzią pod tuleje.
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
wymiana tulei + nowa uszczelka
Nie rozumiem ludzi którzy słyszą że coś w aucie się dzieje a dalej śmigają... a potem tylko koszta są większe... Jeżeli chodzi o sprzęgło to po prostu wymiana tłoczka wysprzęglika, łożyska oporowego, tulei wysprzęglika i docisk... ( wymiana powinna nastąpić po ok 100 - 150tyś km. ) Do przekładni manualnej olej - 75w90 Do przekładni automatycznej - 70w80...
Dobre to chyba sztuka te 500. Teraz liczyć wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Dodatkowo jak głowica ściągnięta to przydałoby się ją obrobić to kolejne złotówki już lecą. Jeśli na tulejach będą duże progi to same pierścienie nie wystarcza. Jeśli wymiana tłoków na nad wymiar to i obróbka bloku. A skoro już tak silnik rozbebeszony to przydałoby się i...
Jeśli chodzi o wymianę bębna i listwy bębna to można zamiennik. Developerów żadnych tam nie ma. W ustawieniach nic nie trzeba kasować liczników. Jeśli chodzi o utrwalanie to z tym jest różnie miałem problemy z przesuwaniem się folii co doprowadzało do zrywania folii. Wymiana tulei wałka dociskowego, wymiana na różne folie nie pomagała. Musiałem wstawić...
Witam. Po przeczytaniu kilku wątków wziąłem się za rozkręcenie młota w celu wymiany oringów, po rozkręceniu okazało się że jest uszkodzona tuleja w której pracuje tłok. Moje pytanie czy ktoś wymieniał kiedyś taką tuleję? Jak się do tego zabrać? Z tego co widzę to tuleja osadzona jest w aluminiowym korpusie chyba na klej? Bardzo proszę o wskazówki. https://obrazki.elektroda.pl/5411703300_...
Na Arbiko możesz kupić osobno każdy wałek z osobna i do tego jeszcze tuleje. Wymiana dość pracochłonna ale na pewno taniej.
Tuleje są dwie i wymienia się je kompletami. Znajdują się patrząc na zdjęcie lewy dolny róg silnika (długa ośka, przewleczona przez dwa aluminiowe ucha silnika) .Po wyjechaniu silnikiem należy sprawdzić również czarny wahacz silnika on także może mieć luzy. Radzę nie wybijać z silnika tulei młotkiem bo można ułamać ucho ,potrzebny przyrząd lub prasa.
Trzeba wyciągnąć ten długi do tyłu wtedy tuleja wyjdzie do dołu jak wyciągniesz pompę
Ok 450zł z tulejami przyzwoitej jakości.
Linka nie musi być pęknięta, zmieniają się z wiekiem i użytkowaniem długości samch linek, ich mocowań i pancerzy - w sumie daje to właśnie taką usterkę.
Chyba to jest ten blok Wygląda podobnie, jednak tłoki nieco inne, to tłoki z w210? Pójdę zaraz na warsztat zrobić zdjęcia tłoków.
Drążki całe tylko gumy w tych tulejach pozrywane. Czyli rozumiem że nic więcej tam nie trzeba wymieniać?
Za długi ślimak, nie dotarta tuleja (trociny+piasek+olej), za bardzo skręcona regulacja tulei, za duże obroty na ślimaku podającym (nie roboczym), grzałka ma pracować tylko do rozgrzania tulei. Jest jeszcze parę drobiazgów ale to najpierw do sprawdzenia. Dodano po 3 Ile dorobienie ślimaka?- materiał 316L?.
Tulejka musi luzno latać z trybami rewersu bo inaczej zapiecze i od nowa trzeba rozbierać i pasować tulejki. Najlepiej jeszcze po tulejkach polać olejem. Bo jeżeli zapiecze tulejke ciągnik stanie natychmiastowo...
Jak już "prułeś" ten silnik, to trzeba było wyjąć tuleje cylindrowe i sprawdzić stan gniazd osadczych pod kołnierzami tulei. To newralgiczne miejsce, gdzie zaczyna się problem z opadaniem tulei i zwiększonym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Dość częsta przypadłość w DAF-ie 105 i 106. Wtedy po przefrezowaniu daje się nadwymiary...
A bez zdjęć to my nie "zgadniem".
Pierścień ,,ogniowy '' ma temperaturę pracy podobną do normalnej tulei cylindrowej w tym miejscu ,gdyż ciasno przylega do tulei cylindrowej.Głównym zadaniem w/w pierścienia jest między innymi utrzymanie w czystości górnej częsci tłoka nad pierścieniami ( ma ona mniejszą średnicę wewnętrzną niż tuleja w której jest osadzona.Tłok też nad pierścienimi...
Tak , masz rację , ale u mnie w tych nowych wahaczach niema poprostu regulować i dlatego sie dopytuję , bo tam jest taka podkładka , którą można podciągnąć wahacz do auta lub wypchnąć na zewnątrz czyli albo tak albo tak a nic po środku, także dla mnie to żadna redulacja do ustawienia. W tych starszych wahaczach można było wyrgólować nawed o włosek a...
Witam. Świeżo po szkole otwieram warsztat samochodowy. Nie poprzez otwieranie działalności, ale tymczasowo będę robił na boku. Czy byłby ktoś tak dobry i zerknął na "cennik" - tak wiem, śmiesznie to brzmi, lecz każdy od czegoś zaczyna ;) Nie chcę mieć wygórowanych cen, więc wolę zapytać doświadczonych ;) Serwis olejowy ze wszystkimi filtrami - 80 zł...
Wymiana tulei i wałka. Przeważnie wałek też się wyciera.
Wymiana tulei rozwiązała problem.
Wymieniaj wahacz. Chociaż stawiam, że to nie on hałasuje.
Belka idzie do specjalistycznego warsztatu. Temat do zamknięcia.
Czy to czasem nie jest mechanizm "starego" Funaia, gdzie zarówno mechanizm kieszeni jak i przesuw taśmy był napędzany za pomocą jednego (pionowo ustawionego) silnika? Silnik ten z biegiem lat potrafił mieć tego typu zachowania. W większości wypadków pomagała kropla oleju wpuszczona na ośkę i tuleję panewki oraz oczywiscie wymiana pasków i konserwacja...
Wymiana żarówki kierunkowskazu A4 B6.
Drążek poprzeczny, reakcyjny czy Panharda... to samo, nazwy inne. Wymienisz sam pod blokiem, kup kompletny z tulejami i 15 minut roboty.
Tam nie ma nicasilu, weź tam zapodaj nową tuleję w 4t jest to dość prosta operacja bo nie trzeba wycinać okien jak w 2t. Roztaczaj dotąd aż zniknie oryginalna tuleja i będzie samo aluminium.
Kiwające się zawiasy nie dadzą się wyregulować. Tuleje dociskowe są juz wypracowane Jedyna opcja to wymiana zawiasów, w HP to norma niestety.
Dlaczego wymieniałes tuleję i czy przed wymianą też były stuki? Na którym cylindrze była wymiana tulei?
Wymiana tulei dolnej rozwiązała problem
Pojęcie co się dzieje w środku to ja mam ale jakie miałem wyjście jak Pan w warsztacie powiedział "silnik do wyrzucenia " pozostało jeździć ile się da. Pytanie tylko co jeżeli się mylił ? Wymiana tulei to nie wymiana silnika.
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
Armadon silnik 1,8 Rovera to nie do konca to samo co 1,4. Tam występują problemy z przegrzaniem, krzywieniem głowicy i bloku oraz osiadaniem tulei w bloku, wymagana jest wymiana szpilek oraz magistrali olejowej na nowy typ oraz przerobienie termostatu żeby uniknąć problemów w przyszłości. To że ty głowicę "przepolerowałeś" nie oznacza że naprawiłeś...
A dlaczego ci pękły ? Żebyś czasem znowu nowych nie zmarnował .
Jak nie do kupienia, to tokarz to zrobi. Tylko musi umieć spawać. Trzeba wyciąć tą ośkę, zrobić nową i wspawać. Te "tuleje" też dorobi.
tuleje - albo któraś pękła, albo wytłukła sobie dołek w bloku silnika Wiem, np miedziane podkładki pod tulejami ugniatają się i mamy szczelinę ... W tych silnikach "opadają" tuleje i wymiana uszczelki pomoże na krótko. Będę musiał "ruszyć" praktycznie cały silnik.
Puduszka w tym znaczeniu to jest to co jest na górze sprężyny, czyli w tym przypadku będzie to ta blacha ze szpilkami - w środku jest łożysko i/lub tuleja metalowo gumowa.
samochod by nie byl to po zalozeniu nowego rozrusznika i akumulatora musi krecic chyba ze korbowod bokiem stana;-) Pozdrawiam Niekoniecznie ,jak wspomniał kol.invector częstym grzechem jest naprawa lub wymiana rozrusznika bez wymiany tulei, z wiadomym skutkiem
nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy
Luz łańcucha powinien wynosić 20mm. Sprawdź zębatki, czy kły są proste. Jeżeli tak, to nie trzeba wymieniać zębatek. Jeżeli nie wiesz, czy są jeszcze do użytku, zrób zdjęcia zębatek bez łańcucha. Myślę, że trzeba będzie wymienić łożyska które trzymają ośkę w wahaczu, dziwne że jeszcze tam luzów nie ma (prawdopodobnie) A czy przypadkiem wahacz nie jest...
No a jeśli wałek atakujący jest wytarty to wymiana tulei za wiele nie pomoże
Popraw temat, wahacze przez samo H
Możesz zastosować ten nominał, tylko jak się zużyje ten układ, to znowu czekała będzie Cię wymiana tulei i tłoka na nominał.
Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju ,zmierz ciśnienie sprężania, zrób próbę olejową. Potem ściągnij głowicę i zweryfikuj stan tulei oraz tłoków . Wymiana pierścieni tylko wtedy gdy tuleje i tłoki w porządku. Myślę że bez wymiany całego kpl. naprawczego się nie obejdzie.
Tuleje i wałek niedostępne osobno, pozostaje wymiana całego pieca.
Wkręcasz pokrywę w uchwyt np.imadło ,przy pomocy wiertła do metalu o średnicy 8mm wprzewiercasz tuleję na wylot (żart).Wymienia się całą pokrywę
Robisz sam czy w warsztacie? Wymiana tulei to wbrew pozorom kupa roboty i pomiarów czasem można się zdziwić że znowu uszczelka poszła.
Choć mówi się że" od Iveca to z daleka" w tym wypadku muszę cursorowi wystawić wyższą ocenę.Fakt jest tam jedna głowica na wszystkie cylindry (ponad 200kg)jednak tuleje zawsze nominalne w granicach tolerancji, mikrometrowe mosiężne podkładki regulacyjne,które jednocześnie uszczelniają.Nadmienie że jeszcze się nie spotkałem z wżerami w miejscach pod...
http://motofocus.pl/technika/8049/wymian...
OK. Dzięki. Wymiana tulei polega na odkręceniu tych dwóch prostopadłych śrubek?
Raczej powinny być w "tulejach" - rurach osłonowych.
No ok to ja też będę "płacił" za uzdatnianie a nie za naprawę................ Podaję przykład - wymiana tulei, sworzeń na belce jest zużyty, zakładasz tuleję ORYGINALNĄ - która ze względu na zużycie sworznia/śruby już jest luźna. Mechanik ma do dyspozycji zrobić tak (uzdatnić) lub wymienić CAŁĄ belkę. Pomyśl trochę. Albo oddaj do ASO - zrobią na OK.
Robiłem to w Clio III i zawsze na podnośniku, nie wiem czy jest opcja zrobić to na płaskim, ja bym nawet nie próbował ,minimum to kanał bo dopiero po opuszczeniu sań jest dostęp do obejmy mocującej tuleję
temat trochę odgrzewany ale zapytam gdyż nie wszystko zostało wyjaśnione, tak bynajmniej uważam... jak odkręcić tą piekielną śrubę wirnika??? tzn. jak zblokować wirnik aby z drugiej strony odkręcić nakrętkę....? to jest normalna śruba czy lewa? już prawie wyrobiłem gwint...a ona ani drgnie??? może jakiś specjalny klucz/śrubokręt jest potrzebny? z góry...
Nie podając konkretnego auta nie uzyskasz dokładnych info. Wymiana sprzęgła od 300zł,wym/zam.wahacza od 50,wymiana tulei wahacza od 20 szt.+ demont/mont. wahacza,serwis olejowy od50, rozrząd od200. W jednym aucie wahacz wyrwiesz w kilka minut(a3,golf4),w innym musisz np. opuścić sanie żeby wyjąć śrubę mocującą- Laguna2. Z reguły robiąc usługę po godzinach...
Witam serdecznie. Proszę o poradę, ile i jakie tuleje potrzebne, żeby wymienić w tylnym zawieszeniu w Touranie, i gdzie kupić śruby mimośrodowe do tulei w dolnych wahaczach bo nie można ich ruszyć (trzeba wycinać), a po wymianie trzeba ustawić zbieżność bo zdziera opony. Może ktoś ma jakieś skany, instrukcję lub coś, co mi pomoże w wymianie tulejek.
Będzie, tylko wymiana pierścieni i tłoków nie pomoże. Trzeba jeszcze tuleje.
Rysa ta jest głęboka czy nie? Delikatne ryski zawsze będą występowac. Wymiana tulei i tłoka nie jest aż taka droga. ;p
Problem rozwiązany. Wymiana tulei na oryginalne pomogła. Auto staje dęba i nic nie ściąga.
Mam pytanie: Czy tą nową czarną tuleję wystarczy dopchnąć do tego rantu wewnątrz obudowy, czy należy ją jakoś przepchnąć przez ten rant? Ta stara tulejka w całości oryginalnie była za tym rantem, a z przepchnięciem tej nowej będzie duży kłopot. Oczywiście mówimy tu o wymianie tulei od zewnątrz maglownicy.
wymiana oringu idrugiej nowej kompletnej tulei nic nie dała Dodano po 2 wymiana oringu i drugiej nowej kompletnej tulei nic nie dała
myślę że masz problem z kompresją na gorącym silniku,tuleje się rozszerzają,wymiana samych pierścieni może pomoże ale na krótką metę i się nie opłaca,drożej jest zrobić kapitalkę ale jest to pewniejsze,zresztą dobry mechanik po sprawdzeniu powie co i jak
Przy wymianie tarcz musiałes wcisnąć tłoczek i podejrzewam że całe zaciski nie są w najlepszym stanie, szczególnie ta część tulei która była w płynie. Tu wymiana samych tłoczków może okazać się niewystarczająca,
Co masz na mysli poprawnego docierania ? Napisze jszcze raz co bylo robione (wymiana tuleje tloki pierscienie nowe glowice 3 po regeneracji jedna nowa i pompa regenerowana ) po takim remoncie ile i jak należy docierać silnik?
Może już wcześniej były wycieki/przedmuchy i ktoś dodał uszczelniacz. W kwestji wysuwających się tulei w megane 1 pisze że głowicę przy zdejmowaniu należy na kołku obrócić po to by jej nie podnieść z tulejami a później unieruchomić tuleje płaskownikami przykręconymi śrubami do bloku aby się nie podniosły bo później wymiana uszczelek pod tulejami.
Hej kolego na wielkim zwale postaram sie cos odpisac :) Wymiana tulei lacznikow itp to standardowa operacja przy kazdym aucie "nawet przy japonczyku" nie wiem tylko po co byla wymiana samego stabilizatora???? pękł czy co??? Jesli chodzi o wspomaganie to nie pisales ze kontrolka sie zapala i potem gasla, o ile sie nie myle to masz tam elektrochydrauliczne...
Przy jakich obrotach silnika te 1 kG/cm2? Wymiana pompy olejowej, regulacja zaworu przelewowego, regulacja filtra odśrodkowego. Pompa podnośnika - regulacja sprzęgła. Przekładnia kierownicza wymiana tulei kolumny kierowniczej.
Rozwiązaniem jest wymiana tulei i sprężyn w wybieraku biegów, który znajduje się w górnej części skrzyni. Jeżeli to sam zrobisz to koszt ok 200 zł. Nie pakuj się w wymianę linek bo to nic nie pomoże a wydasz 800 zł.
Witam, niedawno zakupiłem kosiarkę rotacyjną Famarol Słupsk 1.65 okazało się że jest dosyć duży luz na tulejach nośnych (tam gdzie znajduje się to "wrzeciono" z mniejszym kołem pasowym). Z racji że jest spory luz koła pasowe nie są w linii prostej i paski idą krzywo. Jak to naprawić, czy wymiana samych tych tulei pomoże? Proszę o pomoc, gdyż w mechanice...
Witam, szukam już od 5 godzin.... naprawiłem ursus 912 tj: - wymiana tarcz hamulcowych - napawa podnośników maszyn -wymiana tulei i osłon -uszczelnienie skrzyni biegów i tylnego mostu -kapitalny remont silnika -wymiana wspomagania (serwo) - czyszczenie i malowanie całego ciągnika błagam, ile mam powiedzieć za robotę, części wyniosły 11 tysięcy..
nie kombinuj z zawieszeniem, nie polecam ci tego ja mam obniżone i do tego sportowe amortyzatory - co roku wymiana tulei na wahaczach, polskie drogi się do tego nie nadają lepiej załóż zobie za ta kasę jakieś ładne alusy o rozmiar większe
Andrzej771021 - a czy smarowanie tych tulei nie spowoduje problemów z późniejszym demontażem tych tulei??
Jak widzę jest to pęknięcie bloku w miejscu osadzenia tulei , pozostaje spawanie , kołkowanie lub wymiana bloku . Jest to dość duży problem , spawanie i obróbka też nie należy do łatwych napraw. Gdybyś mieszkał gdzieś w pobliżu w miarę możliwości pomógłbym Ci . Pozdrawiam Zbigniew
Drodzy Panowie, czeka mnie w najbliższym czasie wymiana dwóch tulei tylnego wahacza poprzecznego ( ten na którym opiera się od dołu duża sprężyna), czy jest konieczna prasa do tego? Chodzi o tuleje chyba 55215B1. Chodzi o tuleje wahacza zaznaczonego na czerwono. https://obrazki.elektroda.pl/1100011900_... Kia cee'd I rocznik 2009 (...
Możesz zrobić tzw. slide hammer - młotek bezwładnościowy jak masz spawarkę. https://obrazki.elektroda.pl/2068707600_... Jeśli futerko szmelc, to dospawać pręt stalowy z nałożoną tuleją i zaspawać coś na końcu pręta. Tak nieraz wyciąga się łożyska z obsad.
Kłania się przegląd + wymiana tulei połączeniowej (tu masz wyciek) a i prawdopodobnie z regulatora przepływu - ale to wyjdzie przy przeglądzie. Nie czekaj bo to może "zabić" termę. Bądź zdrów :)
Wymiana tulei wirnika pompy obiegowej/myjącej wody. Najprawdopodobniejsza przyczyna - zmywarka po usunięciu wody włącza testowo pompę obiegową, wykrywała przeciążenie pracy (wirnik częściowo wytarł obudowę pompy), wykrywała za duży prąd pobierany przez pompę i zgłaszała awarię za pomocą błędu E24 – symbol kranika. Instrukcja wprowadza w błąd – to nie...
Najważniejsze - skręcasz na opuszczonym samochodzie! Tylko tu tulei wahacza nie rusza więc nie ma potrzeby
Co masz na myśli? Szlifowanie płaszczyzny bloku?
Uszkodzone gniazda tulei, przy drobnych ubytkach radzi sobie dobry klej, ale tu nie będzie raczej co kleić. Również trzeba obejrzeć drugą połowę, czy nie ma nadłamań. Warto sprawdzić zawias, czy nie jest zatarty (jeśli jest i stawia za duży opór to oba zawiasy do wymiany na nowe). Można poszukać używanych części obudowy, ale warto się dobrze przyjrzeć,...
wymiana tuleja wymiana tuleja rozrusznik tuleja cylinder wymiana
backup android drzwi zmywarka candy deska rozdzielcza omega
subaru tribeca bluetooth bootowanie
Błąd F81 w kotle Brotje PWHC24 - przyczyny i diagnostyka Zmywarka Hisense - problemy z działaniem i naprawa