Musisz tak manewrować wahaczem aż będzie "światło" dla śruby na przestrzał. Lewarek pod wahaczem takich manewrów nie ułatwia. Druga strona podniesiona? Bo jak nie to stabilizator będzie strasznie "ciągnął" wahacz.
Ja wypalałem gumę wyrzucałem mniejszą tulejkę a później brzeszczotem nacinałem tą większa żeby łatwiej wybić.
A po co chcesz odkręcać tą belkę? Jej się nie rusza, z wyżej wymienionych powodów. W tej belce niema czego regenerować, odkręcasz sobie wahacze od belki normalnie i możesz wymienić wszystkie zużyte tulejki w tych wahaczach (lub dla leniwych wymienić całe wahacze) oraz sprężyny jeśli któraś pęknięta (jeśli będziesz wymieniał sprężyny to kup z seicento...
Witam, mam takie pytanie czy jak się wymienia tuleje w Audi A3 (czyli płyta Golfa IV) w wahaczach z przodu to warto dokupić sworznie? To jest przecież jedna robota czy nie? Bo mam tulejki ale nurtuje mnie fakt że mógłbym dokupić sworznie i mieć komplet naprawczy jak już mechanik będzie ściągał wahacze to wymiana sworzni to formalność czy się mylę? Bo...
AI wprowadza w błąd gdy szukam właściwych danych. Czy ktoś może pomóc znaleźć te dane w Elsawin, Etka i podobnych? Każdy AI mówi co innego. Samochód: Volkswagen Polo III wersja 6N2 rocznik 2000 silnik 1.4 55kW / 75KM z kodem AUA manualna skrzynia biegów wersja auta: 3d, bez ABS, hamulce bębnowe Poszukuję: 1. Moment i sposób dokręcania śruby belki tylnej,...
Witam. Wymontować wahacz i wycisnąć lub wybić. Są narzędzia specjalne (przyrzad do wciskania i wyciskania tulejek wahacza śruba+tulejka+podkładka z gwintem lub+nakrętka). Średnica tulejki lub rurki 2mm większa od średnicy tulejki wahacza, podkładka 2mm mniejsza od tulejki wahacza. Jeśli będziesz miał przyrząd (lub zrobisz) wyciśniesz bez wymontowania...
Witam. Zawieszenie od Espace mi zgrzyta i trzeszczy przy skręceniu i w czasie jazdy. W czasie wymiany poduszek silnika zauważyłem, że z prawej strony chyba jest tuleja nadszarpnięta. Mam dylemat- wymieniać cały wahacz (190) czy tulejki (60). Ewentualnie obie strony bym robił. Tulejki to wprasowywanie i wyciąganie. Wyciąganie to pół biedy, rozwiercic,...
Myślałem żeby to uciąć na rowno z mocowaniem silnika i dotoczyć taka tulejkę i przyspawać dookoła Tak zrób. Spawarka MMA jaka elektroda spawać takie rureczki żeby spoina była wytrzymała Przygotuj ładnie i podejdź do dowolnego warsztatu samochodowego czy ślusarza który ma migomat. Za kilka złotych wspawają solidnie.
Tuleje założone. Podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami. Założyłem oczywiście te od Cupry- 6LL407183. Ciężko było zrobić to, ale udało się. Było to bardzo pracochłonne i dużo siły trzeba było w to włożyć. Z jednej strony miałem problem z wyciągnięciem śruby, która mocuje wahacz. Opierała się ona o miskę olejową. Próbowałem na początku odchylać troszkę...
Kolego dziki2000 prawda jest taka że ile producentów wahaczy tyle tulejek . O ile wymiary wahacza zdefiniowane są przez producenta auta to już same elementy to TOTOLOTEK . A jeśli będziesz miał szczęście i trafisz na właściwe tulejki to może się zdarzyć tak że razem ze starymi w postaci tlenków usuniesz część wahacza i nowe tuleje przelecą przez wahacz...
Najpierw weź go na szarpak i sprawdź dobrze zawieszenie, bo być może masz luz na sankach lub tulejkach wahaczy.
Witam. Wymieniłem wczoraj tulejki wahacza i w jednym wahaczu zauważyłem że swożeń jest luźniejszy niż w drugim wahaczu. Nie ma luzów góra - dół tylko jest luźny jak kręcę nim na boki. Nie ma wtedy żadnych oporów. Wiem że sworznie sprawdza się właśnie na obecność luzu góra dół. Ale czy jest dopuszczalne by tak swobodnie poruszał się na boki w gnieździe?...
A jak sprężyny na amortyzatorach, nie jest któraś pęknięta? Stabilizator, sworzeń, tulejki wahacza i luźne śruby w i tych wszystkich elementach są podokręcane? Samochód byłu mechanika. Jednak ten nie potrafi stweirdzić co to jest. Taką usterkę można sprawdzić w pięć minut - zmień mechanika :D
Witam! Golf IV, jeden wahacz+ kolumna mcphersona. Wymieniałem tulejki w wahaczach. Odkręciłem stabilizatory, 3 śruby od sworznia, dwie śruby od wahacza i jakoś wyszło. Podczas tej operacji często skręcałem kołami(nie kierownicą). Po wymianie wszystko skręciłem na 100% dobrze. Kierownice ustawiłem prosto a samochód jedzie w lewo. Kierownicę odkręciłem...
Witam Tłucze mi trochę przednie lewe koło na dziurach, byłem na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi żebym wymienił sworzeń wahacza i tylnie tulejki wahacza. Oglądałem już jak to wygląda- chyba nie powinno być z tym problemu, sworzeń trzyma się na 3 śrubach, tulejki tez podobnie. Czy powinienem przy wymianie zwrócić na cos szczególnie uwaga? Pytam...
Według mnie to nie o hamulce chodzi, a o coś z zawieszeniem: zbieżność, sworznie lub tuleje wahaczy. Kontrola geometrii i szarpaki powinny dać odpowiedż. Pozdrawiam Zbieżność była zrobiona i jast ok. Tulejki wahacza są całe ale kiepskiej marki więc planuje nowe założyć bo widzę że są strasznie miękkie. Tulejki to ostatnie wyjście bo wszystko już sprawdzone....
Ja wkładałem tam tulejkę od wahacza opla kadeta idź do motoryzacyjnego i coś dopasujesz :) Masz tu filmik jak ja używkę kupiłem i całą taką łapę ze wszystkim czyściłem i montowałem do mojego 1.9 TDI. Filmik - http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php?... Pozdro.
Witam. Piszę jak w temacie w sprawię Omegi B 1995r. 2.0 16v. Od strony kierowcy nawet na małych nierównościach jezdni słychać stukanie z lewej strony. Dodam że wymieniłem już końcówki i centralny drążek kierowniczy oraz sworzeń wahacza. Łączniki stabilizatora i tulejki wahacza są ok. Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny ale myślę że to maglownica niestety...
Jak będą za twarde to możesz zamocować je pod kątem lub bliżej mocowania wahacza tak żeby miały mniejszy skok.
Witam i błagam o pomoc Mam A3 jak w temacie (2.0 tdi typ silnika BKD) i po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowicą auto dostaje wibracji, ale uwaga pojawiają się tylko wówczas, gdy auto dostaje gazu a szczególnie wyczuwalne przy 1800 -2000 obrotów. Podczas jazdy na luzie czy wolnym biegu nie napędzając go nie ma wibracji, drgań. Wyczuwalne jest drganie...
Mam pytanie do mechaników i nie tylko. Sprawa dotyczy samochodów z jednym dolnym wahaczem - czyi dwie tulejki i sworzeń na którym obraca się kolumna amortyzatora. Czy zdarza wam się podnosić samochód - znaczy jedno kolo za sworzeń wahacza czy też za wahacz blisko sworznia? Dzisiaj zmuszony byłem unieść koło właśnie za sworzeń wahacza - w dodatku nówka...
Dokładnie trzeba zregenerowac przekładnie koszt około 300-400 zł + robocizna jakies 150zł a za jakis czas jak zrobisz przekładni to bedziesz miał do wymiany tulejki na wahaczach bo płyn Ci je roztopi...
witam tylko i wyłącznie ustawienie zbierznosci po wymianie zuzytych wyżej wymienionych elementów, przecież jezeli tulejka ma luz to cay wachacz sie rusza i przy ustawieniu znierzności wachacz się lekko przestawi i gośc ustawi zbierznośc do przestawionego wachacza a późnije wymienisz tulejki i zbierznośc się zmieni!!!!!!!!!! A tak na marginesie jeżeli...
Witam .Mam pytanie odnośnie tulei gumowo-metalowej przedniej ,wahacza przedniego lewego. Jak powinna być wciśnięta prawidłowo w wahacz ?.Może ktoś posiada rysunek z ustawieniem jej .W książce nie mogę się dopatrzeć , a tuleja jest tzw niepełna .Dziękuję. Czy jest różnica pomiędzy tuleją do diesla a do benzyny ? W katalogu nie podają a słyszałem ,że...
Natomiast gdy oznaczenie dotyczy gołego wahacza I bez tulei P- kształtnej. Ona też tylko w jeden sposób pasuje jak sworzeń. Sworzeń zawsze można obrócić o 180 stopni, a zaprasowanej tulejki nie zdejmiesz ot tak sobie.
Witam, czy ktoś może podać momenty dokręcenia zawieszenia, w Mercedesie C klasa (w204, S204), chodzi o śruby wahaczy przód, tulejki wahacza, śruba fi 14mm, nakrętka sworznia wahacza, oraz śrub amortyzatora do zwrotnicy, dwie fi 12mm i jedna śruba fi 14mm
Nikt nie odpowiedział to odpowiem sam. Tak - tulejka jest oryginalna - identyczną w agonalnym stanie ale z czytelnymi oznaczeniami wyjąłem z wahacza . Może ktoś skomentuje to na razie nie zamykam tematu.
Szybka, łatwa i przyjemna robótka - tylna tulejka wahacza przedniego grupa VW/Audi (aluminiowa ławka), dopóki pół starej śruby nie zostanie połamane w korpusie.
Jeźdź na kanał i oglądnij dokładnie wahacze wraz z tulejkami.
Może "wyrobione" zawieszenie, wahacze, tulejki w zawieszeniu.
Tak, chodzi o taką sytuację z jazdą na niższym biegu. A drżenie przy wyższej prędkości to może być kilka opcji. Niewyważone koło. Krzywa tarcza Krzywa piasta Luzy w zawieszeniu np tulejki wahaczy.
Jaki samochód? Rocznik? Stuki z okolic koła to może być wszystko, począwszy od sworznia wahacza, tulejki wahaczy końcówkę drążka kierowniczego aż po łożysko piasty i przegub.
Witam Mam pytanie podczas wymiany przegubu wypiałem wahacz jak pisało w poradniku ale wahacz był tak zapieczony ,że razem z Wahaczem wyszła tulejka, która znajduje się w zwrotnicy (gniazdo na stozek od wahacza) Całe zawieszenie jest jeszcze oryginalne i ma 15lat. A ten wahacz tez muszę wymienić bo tuleja już padła. Teraz moje pytanie jak wyjąc ta tulejkę...
A ja bym proponował pojechać na stacje diagnostyczna na szarpaki tam ci powie co jest wytłuczone amortyzator sworzen moze gumy na wahaczu,"tulejki",przegub z reguły klekocze przy skretach na prostej zadkość,na dziurawej owszem lecz rowniez zadko.Sprawdz najpierw klocki naprezaja je takie sprezynki ,blaszki być moze ze któraś sie wyrobiła i klocek stuka...
Czy ty słuchasz co inni piszą?Czy po zdjęciu nogi z gazu ściąga czy nie?Jak nie to tulejki na wahaczach i tyle.Albo nie dokręcone coś.Sanki przekładnia itp.
Jako że odpuściłem naprawę ACC, jeździłem beż tempomatu prawie rok😂 Dziś byłem u mechanika, bo tulejka na wahaczu przednim dolnym zrobiła się mokra i zaczęło coś się z niej lać. Internet powiedział że to tulejki hydro…coś Po wymianie wahacza. Tempomat się naprawił🙈🙈🙈 Nie wiem. Auto krzywo stało? Podczas podnoszenia auta coś się zruszylo?? W sumie nieistotne....
Bardzo często w tego typu zawieszeniu stukała tulejka amortyzatora , ta dolna która jest w wahaczu. Wyrobieniu ulegała także śruba , czasami nawet więcej jak tuleja. Więc luz sumaryczny i stuki mogą z ta pochodzić.
Mocna prasa.Super sprawą jest taki siłownik. Moja praska powstała niskim budżetem. Wszystko miałem w obrębie mojej posesji. Używam jej raczej do małych łożysk, jakieś tulejki na wahaczach w osobówkach.
Stator z silnika Piaggio pasuje do silnika AM6, ma jednak mniejszą zaślepkę gumową przewodów. Koła magnesowe różnią się szerokością rowka na wpust. Co do silnika chińskiego nie zagłębiałem się co tam pozmieniali i co nie pasuje. Poza tym silniki Minarelli i Derbi/Piaggio nie pasują mocowaniami w ramę. Derbi/Piaggio montowany jest na osi wahacza pomiędzy...
Wina była przez rozwalone tulejki na wahaczach.
Drążek nie wygląda na skrzywiony... Ale gołym okiem widać że ma tendencje przesuwania się na lewą stronę. Wina jest albo w zbyt luźnych tulejkach albo wytartym drążku.
Jeżeli wahacz nie jest wygięty z powodu jakiegoś wypadku lub miejsca osadzenia tulejek nie są zepsute przez zły montaż to nie ma potrzeby jego wymiany. Najlepiej wymienić już wszystkie tulejki i sworznie żeby zaraz nie rozbierać tego ponownie.
Zbieżność i kąty pochylenia z tyłu będą się zmieniać w zależności od obciążenia tyłu. Wartości, które masz podane, dotyczą obciążenia bez paliwa w zbiorniku i bez pasażerów. Weź też pod uwagę zmęczenie sprężyn. Regulację tylnej belki masz tylko na mocowaniu do karoserii. Regulacja polega tylko na tym, że możesz przesunąć belkę do tyłu lub do przodu....
wlasnie.sa gumy pod sprezynami-miedzy sprezyna a nadwoziem.jezeli one sie wytluka moga stukac ale to raczej watpliwe poniewaz sprezyna caly czas naciska do nadwozia a i ona sama fabrycznie jest na poczatku swoich zwojow powleczona materialem gumopodobnym takze stuki sprzezy odpadaja.staukac moga za to wyrobione tulejki metal.-gumowe amortyzatorów a...
Cześć, Ustaliłeś ?? Mam to samo, kpl. poduszek nowy, dwie nowe półosie, olej w skrzyni wymieniony, tulejki w wahaczach, mocowania itd, nowe a przy przyspieszaniu nie zależnie od biegu pomiędzy 2200 a 2900 rpm są wibracje z silnika. Zastanawiamy się czy nie od popychaczy bo troszkę pufa w kolektor.
Sworzeń to jest sworzeń jak ma luz to będzie stukał a tulejki na wahaczach jak są wybite tez jest stuk. Żeby się upewnić co jest do wymiany najlepiej podjechać na stacje diagnostyczną tam diagnosta spawdzi powie dokładnie co jest wybite i jest do wymiany.
a jeżeli nawet to to będzie wymagało nie dużej siły . Większym problemem jest to by tuleje drążka reakcyjnego się nie wysuwały po montażu więc zwróć uwagę na ich położenie w trakcie montażu i po Dodano po 1 końcówki nie stanowią problemu
Przy mocnym przyśpieszeniu golfa V ściąga w prawo, najbardziej czuć to na 2-gim biegu, po spuszczeniu nogi z gazu samochód dalej pozostaje na lekkim skręcie w prawo, po wyprostowaniu kierownicy na luzie autko leci równo. Wymienione tulejki wahacza, pozamieniane koła we wszystkie możliwości, robiona zbieżność , niestety : Oś przednia , pochylenie koła...
No ciekawe jest co tu piszecie. W poniedziałek wymienie te łożyska bo je kupiłem i zobaczymy czy to to. Tulejki w wahaczach wymienione na nowe.
A jak masz poduszki, silentbloki czy co tam jest? Szczerze nie jestem mechanikiem i nie mam pojęcia, ale z tego co piszesz to wyglądałoby na problem z tulejkami/wahaczami? Pytanie do jakiego mechanika to oddać - czy da się to dobrze ocenić/sprawdzić na zwykłym, klasycznym podnośniku czy raczej SKP i jakaś grubsza diagnostyka? Nie chciałbym po prostu...
sworznia wahacza sworznia wahacza tulejki przewody tulejki zaciskarka
klimatyzacja regulacja temperatura włącznik rozrusznika podciśnienie zmierzyć
podłączenie wyłącznika nadprądowego zmiana ogniw 18650
Rezystancja czujnika temperatury Saeco Lirika: wartości i pomiary Termistor NTC 886985101010 w ekspresach Saeco