Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
Turbina zaczyna dmuchać od 1150 kopcenie zaczyna się od 1350 wydaje mi się że to moment kiedy turbina dmucha najmocniej Dodano po 42 Czujnik doładowania wymieniłem zero poprawy
Tak SDI i turbina dmucha?
Ok tylko mnie gnębi dlaczego np taka turbina dmucha na ciepłym? A na zimnym nie chce? Taką sondę to chyba można by od kogoś pożyczyć, gdzie jest pewne że chodzi i silnik pracuje jak się należy zimny jak i ciepły.
A jak silnik stoi to turbina dmucha? Zauważ dwa parametry: -ciśnienie w kolektorze -ciśnienie atmosferyczne
Co znaczy mułowate od spodu? Coś mi tu nie pasuje ta dziura w dolocie. W jakim przedziale obrotów masz te gwizdy? Auto nie jest po jakimś chipie? Od 1800 obr/min ciśnienie doładowania osiąga to co chce dostać sterownik silnika. Tyle że od tego momentu turbina cały czas już pompuje więcej niż chce tego sterownik. Nie wiem czemu ale przy ok 2000 obr/min...
ściągasz 1 i turbina dmucha w powietrze , a nie do silnika. Tylko zafajdasz sobie pod maską ,lepiej linka labo laweta.
Czyli jest połączony z kolektorem wężykiem? Jest wymienny? Problem polega na tym że turbina dmucha, vag pokazuje błąd 00575, a odczyty w kanale 11 ciśnienia doładowania nie zmieniają się.
turbina dmucha samo powietrze blos jest przed samym kolektorem wpięty
Turbina dmucha 0.7b natomiast na Egzaminer pokazuje doładowanie 0.2b .
Pytanie jest czy turbina dmucha i ile? Logi parametrów?
Nie wydaje mi się. Jak kontaktowałem się z warsztatami to oni ustawiają ją do ustawień fabrycznych a ja wcześniej miałem orginalna turbinę i dmuchała od 2000 obrotów
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Najprościej byłoby jednak podpiąć urządzenie diagnostyczne , zczytać błędy (jeśli są) i podejrzeć w parametrach na żywo, ale jeśli twierdzisz że nie czuć turbiny to weź kogoś żeby ci przygazował a sam zaciśnij gumowy wąż na dolocie i będziesz czuł czy turbina dmucha. Oczywiście to dalej o niczym nie świadczy ale będziesz wiedział. Coś na liczniku się...
W jakiej kondycji turbina ? Dmucha coś kolwiek? przewody od turbo to kolektora sprawdzone pod kątem pęknięć?
Ja u siebie mam bledy: 2624 2626 i 1436. Autko nie chce jechac turbina dmucha w wydech. Kreci maksymalnie do 3500 obr podczas jazdy. Sprawdzalem juz wlacznik stopu i wydaje byc sie OK. Gdzie szukac przyczyny?
Jak pali zimny i ciepły i turbina dmucha to znaczy że silnik niewyexploatowany.
Witam, odgrzeje trochę temat. Mam ten sam piec logano G115. Przed nowym rokiem na piecu pojawił się palnik 1 bla, nie wiem ile czasu ten błąd był na piecu bo tylko co jakiś czas jeżdżę do domu sprawdzić czy wszystko ok. Po walce przez pół godziny z przyciskiem na palniku w końcu odpalił (wcześniej tylko turbina dmuchała i iskrownik chodził). Piec działał...
Czyli cięgno sterujące zmienną geometrią? Nie wiem jakie ciśnienie doładowania, ale turbina dmucha bardzo ładnie, że nie da się ścisnąć gumowego przewodu. Czyżby za mocno?
Ale co dawka za małą czy turbina nie dmucha?
Sprawa prosta jak interes Afroamerykanina. Omijasz zawór sterowania turbiną , zamiana 2 wężyków i patrzysz czy turbina dmucha. Jak przedmucha ponadmiar to zapali Faulta. Tak ok 3500obr/m. I sprawdz szczelność dolotu.
Ty nie pojechałeś na diagnozę tylko na odczyt błędów. Nie wiesz nawet czy turbina dmucha za dużo dmucha czy nie dmucha a to można było sprawdzić w parametrach silnika ale "mechanik" nie potrafi obsługiwać sprzętu który posiada. Pojedziesz od serwisu to dostaniesz wydruk błędów i tyle - później będziesz pisał na forum "co to może być". Odczyt błędów...
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Kod błędu 4a70 Czytane różnymi sprzętami. Ster 0 281 010 565 DDE7 789 327. Problem polega na tym, że nie jedzie jak szybko wzrastają obroty, czyli na pierwszym biegu. Na czwartym i piątym jest ok. Po zrobieniu moda czuć to jeszcze bardziej. Przy przegazowaniu na postoju nie dokręci się do 4 tys narobi dymu. Po odpuszczeniu ledwo utrzymuje pracę tak...
urbina mocno przeładowuje do 2500-2600 lecz bledu nie wyrzuca. Jest strasznie słaby i max prędkość 100km/h Chłopie zastanów się masz tu dwie sprzeczności...turbina "dmucha", a moc słaba, więc coś nie tak z twoją diagnozą...
To do ilu te turbo dmucha? Właśnie problem w tym że na mój chłopski rozum Turbina dmucha ale brak efektu... czy popsuty booster może być odpowiedzialny za brak doładowania? jeśli by Turbina padła to zapewne było by zaplute olejem pod maską.. a oleju nic nie bierze.. ale to moje sugestie tylko..
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Dziś ściągałem rurę od intercoolera. Naprawdę suchutko. Zero śladów oleju. Dodatkowo przegazowałem przy odpiętej rurze i turbina dmucha. Tym sposobem sprawdziłem intercooler, na ile paprok potrafi :) To wezmę dam starą pompę do regeneracji, skoro już i tak jest na wierzchu. Oczywiście jest jeden problem - ja sobie rozkręcałem tę pompę żeby zobaczyć...
Tak teoretycznie myślę ze takie zbiorniki nabić do 8 atmosfer (czym więcej to lepiej), wąski gardziel z rurki na silnik, to powinno to dość długo dmuchać i turbinę kręcić. Tak tylko pomyślałem czy by to było realne :)
Witam! Turbina dmucha za mocno!!!!!!, podciśnienia sprawne, zawór też, kierownica luźniutka, w trakcie testu kierownicy wszystko OK. Pierwsza jazda i przeładowuje, gaszę odpalam i auto jedzie dobrze? Oczywiście na komputerze pokazuje żądaną wartość (3bieg/gaz w dechę) 2300/2400 a rzeczywistą 2601 no i tryb awaryjny Co może być takiego złego w samej...
Diagnostyka VAG była, jedyne do czego miałem zastrzeżenia to była przepływka, turbina dmuchała tak jak zadane wartości. Przepływomierz czasami odbiegał troszkę od zadanych wartości. Dziś będę rozbierał i sprawdzał. Na jutro załatwiłem 2 autka z takim samym silnikiem jak cos posprawdzam parametry i podmienię przepływomierz.
posypał mi sie rozrzad wszystko naprawione wymienione na nowe auto pali i jezdzi tylko niema mocy jedzie jak stary diesel bez turbiny dopiero 3500 obrotow jest troche lepiej ale itak to nie to co przed awaria podcisnienia ok zadnych bledow na kompie turbina dmucha przeplywki dobre juz niewiem co robic.
warsztat samochodowy specjalizujący się turbinami, podpieli pod komputer i powiedzieli że turbina jest w 100% sprawna i że "chyba" coś jest z pompą paliwową.. a może to być bezpiecznik od pompy? Tak, bezpiecznik pompy. Nie wiem kto ci to diagnozował, ale był cienki, bo jeżeli turbina dmucha to zobaczył bym na dawkę paliwa (oczekiwana i rzeczywista...
W kolektor to on nie dmucha tylko turbina. pewnie nie zapiąłeś jakiegoś węża na dolocie lub coś innego.
Tzn wężyk wpiąć w ten trójnik w ścianie grodziowej ? Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie czy turbina zacznie dmuchać w dolnym zakresie obrotów jak należy(max podciągnięta sztanga) , to mam już takiego loga 011 , tylko , że z odłączonym podciśnieniem i mechanicznie zablokowaną sztangą w max górnym położeniu. Nie mam fotek , ale na bank był odwrotnie.
Nie ma nic... Od czasu do czasu zawiesza mi się zworek N75 i tylko o tym dostaję błąd. Poza tym, gdybym gdzieś w dolocie miał dziurę, gubiłbym doładowanie. Tymczasem MAP instalki BRC podczas kalibracji pod obciążeniem podaje odczyt ok. 1590-1600 mbar ciśnienia bezwzględnego, więc idealnie na ten motor (w serii turbina dmucha 0,6 bar w peak'u)... No...
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
EGR chwilowo odłączony i zaślepiony .Turbina regenerowana, dmucha ,węże puchną, zamontowana jest druga i dmucha, węże puchną. Rok wcześniej wałek ,popychacze zaworowe INA czarne ,podmieniony przepływomierz, nowa pompa paliwa ,wymieniona używana pompa tandemowa ,filtr paliwa wymieniony pół roku wcześniej .Wymienię filtr paliwa może pomoże. Nikt nie majstrował...
Sharan tdi PD AUY 115KM nie wkreca sie powyzej 3 tys obrotow. -brak bledow -dzieje sie tak nie zawsze ale bardziej na zimnym silniku -wydech za turbina odlaczony (eliminacja zapchanego katalizatora) -napewno nie brakuje mu paliwa bo gdy pryska sie plakiem nic to nie zmienia -powietrze dostaje bo turbina dmucha (oczywiscie sprawdzane w czasie usterki)...
Po odpaleniu auta zachowuje się bardzo dobrze ale po przejechaniu kilku metrów nieraz kilku km. auto traci moc. Sprawdzałem turbo ale chyba jest dobre bo gdy auto nie ma mocy po ściągnięciu rury z powietrzem turbina dmucha powietrze cały czas. Wydaje mi się, że jest to sprawa pompy gdyż jest tu pompa elektroniczna lucas epic. I zachowuje się tak jakby...
Słuchaj wybiorę się chyba na tą hamownie ale już jestem zalamany bo zjadl mnie już tyle kasy i dalej nie ma rezultatu i kasy. Powiedz mi jak będę miał wykres z hamownia będzie coś tam widać jak będzie tracił moc będzie można coś wywnioskować co to boli? Dodano po 3 W serwisie mi sprawdzali ja osobiście nie mam kompa ale sprawdzali bez naczepy i bez...
Kąt wtrysku był pierwsze ustawiony na oko. Później po odpaleniu skontrolowany lampą stroboskopową i okazało się że trzeba przestawić o jednego zęba koło na pompie. A na koniec była regulacja na ucho bo silnik klekotał. Dodatkowo dzisiaj dołożyłem manometr do turbiny. I przy obciążeniu turbina dmuchała do 0.8 bara. Przeglądając różne fora gdzie pisano...
Świeży win 7 ultimate x64 sp1. Mam poinstalowane programy od ASUS-a, są tam opcje żeby pozmniejszać wydajność, lecz nic z tego, turbina jak dmuchała tak dmucha. Czytałem trochę po internecie, może BIOS jest walnięty... Jedna wielka zagadka
Berlingo 1,6 hdi, 90 kM, 2012r, 220 000km od nowości, usunięty fap. Nie da się wkręcić wyżej niż ok 2500/min, prędkość ok 100km/h. Zaraz po odpaleniu(gdy świeci się jeszcze kontrolka od silnika), jak wcisnę gaz do dechy obroty idą na max( ok 3500/min - mniej więcej tak jak być powinno) po kilku sekundach, gdy zgaśnie kontrolka od silnika max 2500. Tak...
Czy wy wtryski kupujecie NOWE czy grzebane? Nierealne że nie ma mocy, turbiny dmuchają tyle ile trzeba, soft nie modzony czasem?
Witam, mam mały problem z Audi A4 B5 1.9 TDI AHU. Czy ktoś by wiedział, od czego jest ten bezpiecznik po lewej, ta 15? Przeszukałem wszystkie strony z rozpisanymi bezpiecznikami, ale nie ma tego opisanego, od czego dokładnie jest. A chciałbym się dowiedzieć, ponieważ ostatnio się przepalił, wtedy silnik zaczął głośno klekotać, jakby miał przestawiony...
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Więc tak: wydaje mi sie, że gruszke wciąga do końca, dolot też cały czyścilem i nie wygląda na nieszczelny. Dodam teraz moje spostrzeżenie zrobiłem test tzn. odpiąłem dolot przed samym kolektorem ssacym turbina dmuchała dość ładnie, lecz nie o to chodzi przytkałem ręką, dolot, aby robiło sie ciśnienie druga osoba...
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Witam. Mam problem z Seatem Toledo 1,9 Tdi 90 koni 2001r. Problem polega na tym że przy 4,4 tys/obr na 3 biegu , przy 3,5tys/obr na 4 biegu i przy 3,2tys/obr na 5 biegu samochód dostaje muła i czujnik ciśnienia turbiny zablokowuje turbinę. Program VAG diagnozuje błąd czujnika ciśnienia turbiny i po wykasowaniu wszystko wraca do normy - aż do następnego...
wracam do tematu, gdyż problem w aucie dalej nie rozwiązany. Samochód nie ma mocy, prędkość maksymalna 130km/h, praktycznie nie jedzie w dolnym zakresie obrotów, a bez obciążenia wkręcenie silnika do 3 tyś obrotów zajmuje przysłowiową wieczność. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wymieniony MAF sensor na oryginalny nowy, EGR i kolektor dolotowy umyty,...
Następny serwis stwierdza że prawdopodobnie jest jakaś część nie z tego samochodu, (skrzynia lub most) wszystkie naklejki sprawdzone są zgodne ze specyfikacją (sprawdzone po nr vin) dodatkowo samochód na oponach 315/70 r22,5 Goodyear przy prędkości 89km/h ma około 1200 obrotów, według kilku osób powinien mieć 1350. Turbina zaczyna dmuchać przy 1200...
Sorki ale bylem na wigili. Komputer pokazał błąd DF055-urządzenie sterujące ciśnieniem doładowania. Szkoda tych 6 stów ale Jurek ma rację-niech każdy robi to co umie. Turbina nie dmucha z jakiegoś powodu a czujnik ciśnienia tylko odczytał, ze nie dmucha a to nie znaczy, że trzeba go wymienić.
Tej pierwszej nie polecam, przegrzewa się mocno całe urządzenie i po 15 minutach przestaje dmuchać turbina. Co do drugiej już o wiele lepiej, aczkolwiek stacja jest duża i głośna. Proszę sprawdzić aukcje modelu 8858. Pozdrawiam
Witam jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Jestem posiadaczem Seata Alhambry 98r. z silnikiem 1,9 tdi 90km po zakupie padł mi silnik mechanik wymienił mi go ale jak się okazało z AHU na 1Z i problem polega na tym że po wymianie stracił moc turbina dmucha ale nie daje mocy i miga kontrolka świec żarowych na vag comie wychodzi błąd wtrysku...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Witam. Posiadam Volvo z silnikiem 1.9 turbo 200KM. Nie dawno założono w nim instalację LPG Stag 400, reduktor KME Gold, wtryski Hana niebieskie, instalacja fi 8mm, wielo-zawór w butli fi 8mm. Turbina dmucha do 0.9 bara, tak jest fabrycznie. Auto ma wymienione cewki, przewody WN, świece i inne mało istotne w tym przypadku podzespoły. Jadąc w przedziale...
Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał. Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę? Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie...
A minowicie jak przekrocze 130 km/h to zapalają mi sie kontrolki swiec zarowych i auto nie chce szybciej jechać... co jest przyczyną? To nawet nie źle trudno nałapać takim samochodem mandatów za prędkość. Na pewno turbina nie dmucha i autko nie jedzie.
... a ze minimalnie zanizona jest wartosc mierzonej masy powietrza to nic , nie ma to wplywu na wartosc dawkowanego paliwa... Nie jestem specem od chiptuningu (jak kolega), ale wydaje mi się, że zaniżona wartość z przepływomierza skutkuje mniejszą dawką paliwa , a to z koleji mniejszym ciśnieniem gazów wylotowych przez co turbina słabiej dmucha.
Mam problem z kopceniem i nie bardzo wiem jak ugryźć temat. Auto odpala bez żadnego problemu. Pali odpowiednio, po rozgrzaniu ładnie trzyma obroty, ale do rzeczy. Zaraz po odpaleniu wszystko jest okej. Po kilku sekundach z wydechu pulsacyjnie wylatuje jasny dym. Czasami mam wrażenie że jest to szary, czasami bardziej zabarwiony na niebiesko - dlatego...
Auto osłabło z mojej analizy wynika że turbina nie dmucha jak powinna mimo to jest sprawna dziury w dolocie też nie znalazłem co jeszcze może być powodem niepełnego doładowania ? Zaznaczam że samochód jest po chipie przez ABT Proszę o analizę logów dynamicznych [URL=http://vaglog.rtnet.pl/4media_15993... (0 - 003,008,011)
wałki rozrzadu, i pewnie turbina tez , bo slabo dmucha niestety stałe problemy w tych silnikach
Przy 8 ohm nie jest potrzebne chłodzenie, dla 4 ohm jest tam za słaby transformator i nie da się tego normalnie używać bez większych przeróbek. Szkoda twojego zachodu. Lepiej wywal kontur, to pseudo zabezpieczenie przeciążeniowe i wstaw jakieś nowsze tranzystory w końcówkę - to ma sens, głuchy usłyszy różnicę. Jak używasz głośników o impedancji mniejszej...
Zwiększ ręcznie dawkę powietrza. Coraz lepsze pomysły tutaj się pojawiają:) wytłumaczysz może jak zwiększyć dawkę powetrza? dołożyć turbinę czy dmuchać ustami?:) Sorry za off top ale ręce opadają a temat chyba i tak do kosza. Przyczyn gaśnięcia może być wiele, od problemów z układem zapłonowym, po uszkodzenie w instalacji gazowej. pozdr
Jak coś to już turbinkę w układ oddechowy, bo chyba jednak więcej powietrza jest przetaczane na minutę, niż krwi... Mogę się mylić. Bardzo dobry pomysł, szczególnie, że są turbiny kręcące się w jednym kierunku niezależnie od tego z której strony dmuchamy.
witam wszystkich , mam problem z swoją lagua , mianowicie kupiłem ją z zepsutym silnikiem ( silnik sie rozsypał przez nie fochową wymiane turbiny ) , wymieniłem silnik i turbine , po odpaleniu silnika turbina zaczyna dmuchac od wolnych obrotów tzn. na wolnych obrotach jak przłoże dłon do wlotu powierza przy filtrze to moło mi jej nie wciągnie zresztą...
360 ma 2 x większą pojemność ale i 2x nizsze obroty, powinno dobrze dmuchać jak sprawna turbina.
Po odpięciu góry odkurzacza gdzie mieści się praktycznie wszystko widać dwa otwory jednym powietrze wlatuje (ciągnie ) a drugim wylatuje tam gdzie jest otwór wlotowy bardzo słabo ciągnie a gdzie jest otwór wylotowy mocno dmucha dla mnie to dziwne powinno tak samo ciągnąć jak dmuchać ,nie widać też aby turbina była zabrudzona jest naprawdę czysty.
w starych passatach td turbina dmucha chwilowo... montujemy zawór elektroniczny który zamyka upust spalin i dmucha cały czas i w pełnej pr. obrotowej jest turbo... a jak by tego było mało montujesz większą turbosprężarke ograniczasz jej wydajność i powoli testujesz.... pewien znajomy od mesli zdradził mi top secret że do 50%mocy można wzmocnić serce......
Wpuść ciśnienie przed turbiną i masz sprawdzony cały dolot. ciśnienie na turbo i zatkać wąż od filtra powietrza? Dodano po 2 Jak dmucham w turbo to powietrze wali do oleju. Źle zrobiona turbina?
Rozumiem aby ta dała 400W to muszą być oczywiście optymalne warunki wiatrowe. Niestety ale chińczyk zazwyczaj pisze co chce byle tylko sprzedać. By taka turbina dostarczyła 400W to potrzebny jest praktycznie huragan. W praktyce u nas w centrum ( nawet jak wieje to dmuchanie, przestanie, zakręci i zmieni kierunek) to moc tej turbiny podziel przez dziesięć....
Tak chciałem T4 i te 200 KM ze jeszcze go nie sprzedam, zrobię i zostawię, ale potrzebuje konsultacji. POchwal się jaki masz reduktor i wtryski. Tu potrzeba potwora wiem z autopsji. Po drugie jak dmucha turbina i czy nie ma nieszczelności.
Witam Mam cholernie duży problem z w/w samochodem który posiada turbine ze stałą geometrią.Od początku gdy go mam samochód nie chciał przekraczać 120 km/h.Po czyszczeniu dolotu i wywaleniu EGRa samochód dostał kopa i już normalnie przekraczał 120 tak było przez ok miesiąc. Problem wrócił i tak: -Podmiana n75 (używka oczywiście) , nadal brak mocy -Podmiana...
,Twoja zamiast wdmuchiwać, wydmuchuje powietrze na zewnątrz No nie do końca tak. Normalna ciągnie z góry i dmucha w lewo a anglik dmucha w prawo gdzie jest ścianka, W efekcie powietrze tylko się kotłuje w miejscu. Gdyby choć turbinę zmienić na prawidłową i odwrócić zasilanie to by chodziło jakoś, choć nie do końca bo szczotki inaczej są ustawione.
ale powiedzieli ci jak bije turbina czy z dolnych obrotów dobrze dmucha?
Problem następujący: kominek mały ok 15kw turbina niestety nie wiem jakiej firmy z termostatem wszystko zabudowane. Wszystko działa ładnie rozpalam w kominku, po ok 10 min turbina się załącza dmucha ciepłe i jest ok, ale po ok 30-40min palenia turbina się wyłącza mimo iż dostaje bardzo gorące powietrze, wtedy już termostatem ustawiając nawet na 0 nie...
Turbina do d... dmucha olejem w dolot i silnik chodzi na oleju - dlatego nie możesz zgasić. Opcja druga - gdzieś w dolocie jest dużo oleju i leszcze go silnik zjada.. Jeśli to możliwe to odłącz wąż z turbiny do intercoolera, odpal i organoleptycznie sprawdź czy turbina pluje olejem.
Focus 1.8TDDI. Słaby w całym zakresie obrotów. Turbina dmucha jak oszalała, wężyki podciśnienia całe i na miejscu. Wczoraj wyregulowałem wtryski i zero poprawy :evil: . Diagnoza nie wykazała żadnych błędów (normalnie koszmar). Pompa wtryskowa była 3 lata temu robiona w serwisie Bosch (wymieniono sterownik + kalibracja). Do tej pory chodził bez żadnych...
Najprawdopodobniej silnik się rozbiegł gdy zassał oleju z silnika a najprawdopodobniej kiedy gruszka była uszkodzona to turbo nie dmuchało i turbina lała olejem do intercoolera, po wymianie gruszki odpaliłeś turbo dmuchnęło i tym sposobem olej dostał się na tłoki taką teorię można by przyjąć.
Wymontuj wąż od elektrozaworu i wstaw tam jakiś wężyk do którego będziesz mógł dmuchać. Miernik ustaw na piszczałkę i przyłóż do złącza czujnika przepływki. Czy jak dmuchasz to turbina się obraca i miernik zmienia reakcję? Jeśli całkiem cicho lub piszczy coś jest nie tak. Jeśli test przeszedł pomyślnie podłącz ponownie elektrozawór do kranu tylko przekręć...
Ciekawe, jak bardzo wodomierz sprawdziłby się w roli gazomierza. Jakiś czas temu bawiłem się podobnym wodomierzem w ten sposób, że dmuchałem do niego i licznik autentycznie pokazywał zużycie powietrza. Podczas dmuchania słyszałem, że coś wiruje, jakby była turbina.
Też bym chciał żeby jakakolwiek turbosprężarka dmuchała od wolnych obrotów. :)
Witam, problem jest następujący. Dwa dni temu pokonując zakręt strzelilo coś pod maską, jak się okazało strzeliła rura intercoolera przy czym silnik wszedł w tryb awaryjny tzn turbina nie chodzi a obroty dochodzą tylko do 3000 przy czym bardzo muli. Wymienilismy rurę, ale turbina wciąż nie dmucha, tryb awaryjny został i kontrolka check engine. Pytanie...
No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra...
Może by tak sprawdzić pracę turbiny - czy jest wysterowana przez sterownik silnika, czy podciśnienie jest w stanie ruszyć gruszkę. Czy turbina w ogóle coś dmucha. Podłączanie komputera to nie tylko odczyt i kasowanie błędów ale sprawdzenie wartości pomiarowych i ich analiza.
Turbinę jeszcze wymień, i wał korbowy, jak dmuchać na zimne to dmuchać.
Turbina zaczyna w tym silniku efektywnie "dmuchać" około 2000rpm... między 1700-2000 ma "dziurę turbo". To bardzo słaby silnik (82KM) jak na tak duże auto, do tego turbina o stałej geometrii w układzie bez IC.
Witam Mam leosia 1.9 TDI 110km ASV i mam pewien mały problem. Otóż co jakiś czas (tak przeważnie raz, dwa dni w miesiącu) po nagrzaniu silnika samochód nie ma przyspieszenia. Ma mega muła. Tak jakby turbina wcale nie dmuchała (od ok 1900-2000 obr/min zawsze czuć jak turbina sie załacza aż wbija w fotel, a czasami jak sie rozgrzeje tego po prostu nie...
Witam, mam problem z Mercedesem Vito 110 D rocznik 98 r. Od dłuższego czasu auto ma problem z mocą. Nie słychać turbiny jak jak dmucha, tylko na wolnych obrotach jak doda się gazu to słychać jak lekko dmuchnie. Właśnie wróciłem z nim od elektryka gdzie ten próbował podłączyć się do niego. Niestety bez skutecznie, turbina jest cała mechaniczna. Wymieniłem...
Witam. Stałem sie posiadaczem laguny 2 1,9 dci z 2000r (tak pisze w dow. rej.). Auto miało zrobiony rozrząd, zregenerowaną turbinę, wymieniony 1 wtrysk. Stało około roku. Ciężko odpalało, nie miało mocy na niskich obrotach, lekko kopciło na niebiesko. Zgasło i nie chce odpalić, rozrusznik zaczyna kręcić, silnik zaskakuje i koniec, rozrusznik dalej kreci,...
U mnie dalej dmucha ale coraz słabiej ale turbina troszkę wspomogła .
k.zster -----Ingerowałeś w układ zwiększając przepływ wody w jednym z pomiarów a to dyskwalifikuje wyniki. ------ z kazdej dyskusji mozna wyciagnac wniski pozytywne mogłem oba pomiary porównawcze zrobic na biegu drugim pompy i nie było by tego problemu Oczywiscie że na nieprzerobionym ciepłomierzy tego typu nic nie będzie widac -chyba że setki kg opału...
Delikatnie rozruszaj ręcznie. Przedmuchaj i zobacz czy turbina się porusza...Jeżeli się porusza od dmuchania to poruszy się od wody.
Witam, Mam problem z masterem 2,5 dci 120km. Po wymianie silnika nie ma mocy. Od dołu straszny muł dopiero jak turbina zacznie dmuchać to troche jedzie. Stary silnik miał EGR, nowy (używany) został zakupiony bez tego systemu. Więc EGR został zaślepiony. Wtryski i turbo po regeneracji (wg właściciela bo to on sam sobie załatwiał). Po złożeniu wszystkiego...
Chłopaki a podpowiedzcie jak sprawdzić turbinę w tych Volvach? Na Autocom-ie turbo dmucha 1.5 bara a jest jeszcze jakiś inny sposób sprawdzenia?
A ten olej przy intercoolerze pewnie z turbiny?? Bo dmucha dość mocno w sumie :/ Można tak jeździć w ogóle? Olej przeważnie jest z odmy.Jakieś śladowe ilości z turbiny pewnie też.Nie jest to przyczyna przeładowania.Jak się nie leje tylko poci, zostaw to w spokoju na razie.
Zrobiłem już pomiary vag-iem.Wygląda na to że wszystko jest ok.3 bieg, 3 tyś. obr. lekkie wzniesienie:blok 011, wartość zadana 1823 mbar,wartość zmierzona 1856 mbar, zawór 62%.Teraz przepływka:wartość zadana 847 mg/R, wartość zmierzona 815 mg/R, zawór EGR 4,7%.Co z tego jak w zakresie od 4 tyś obr. dalej słabnie.Np : jade na 2 biegu pod lekkie wzniesienie,gaz...
Witam, pracuje z turbina i w plastykowej obudowie także strumień powietrza dmucha w stronę komutatora.
Podłącz pod komputer, sprawdź błędy i parametry, korekcje wtrysków itd. Nikt tego nie wywróży przecież. wszystko to sprawdzone wielokrotnie ale błędów brak. Mogę zrobić testy tylko proszę o konkretne info co sprawdzić. Podejrzewam że jest problem z turbiną, za słabo dmucha ale nie wiem jak to sprawdzić a jeździć po mechanikach już nie mam siły. Dziś...
Witam ponownie. Zastanawiam się nad przyczyną tego wycieku. Z króćca wylotowego z pokrywy wydobywają się opary i to normalne. Jednakże proszę o pomoc w jednej kwestii. Króciec na rurze ssącej - wlotowej do turbiny na biegu jałowym również dmucha, powstaje w nim podciśnienie dopiero jak dodam gazu i wkręcę turbinę na obroty. Czy to normalne,że na biegu...
citroen dmucha dmucha powietrza pompka dmucha
lambda napiecie czujnik czarny czujnik zielony sekretarka sprzedać
ostrość aparat samsung bd9897fs toshiba
Najlepszy podnośnik trapezowy na pobocze – Cartrend 10929, START 2007, Mastiff MF5515 – opinie, testy UOKiK 2025 Electrolux EWD 1697 MDW – pralka nie włącza się, brak zasilania, diagnoza filtra EMI i SMPS