MAF, wtryski, turbina, i inne cuda. Power jest?
jaki kolor dymu?
Też miałeś dymienie na rozgrzanym silniku?
Tego nie wiem, auto kupiłem około 3 tygodni temu z uszkodzoną turbiną.
Czyli dziura za turbiną powoduje dymienie a obecność oleju nieszczelność turbiny mam rozumieć? I to jest niezależna usterka która nie powoduje nadmiernego dymienia?
sprawdz przeplywmierz i sterowanie turbiny oraz nieszczelnosci za turbina
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
w komputerze brak błędów A ciśnienie doładowania jakie widzi? Co z egr-em? Sprawny?
witam.Z tego co napisales to przyczyna dymienia nie koniecznie jest turbina.Wykreć wtryski i oddaj do regeneracji bo to one najprawdopodobniej leża.A co do pytania skad olej w turbinie to dodam ze turbina jest chlodzona olejem.
Witam. A więc problem dotyczy IVECO DAILY 3.0 HPT 2006 rok. Przed wymontowaniem turbiny auto było trochę słabe i słychać było, że turbina aż grzechocze. Więc wymontowaliśmy turbinę i daliśmy do regeneracji. Po powrocie z regeneracji turbina została ponownie zamontowana. Po odpaleniu auta i przejechaniu się auto było bardzo ale to bardzo słabe i powyżej...
Na pewno zacznij od zmiany mechanika.
Miałem podobny problem u mnie od razu stwierdzili że to turbina :/
Witam, mam taki mały problem z Volvo V50 2.0 136KM. Gdy jadę w korku i silnik jest rozgrzany, to dymi na błękitno-niebiesko, a przy odpalaniu nic, zero dymu. Turbina jest po regeneracji, gdzie szukać przyczyny?
Witam. Sorry za dopiecie. Mam passata 130km AVF 2001r 1,9tdi. Padła mi turbina a dokładniej, passek zaczął dymić (na biało) i nie miał mocy. Wymieniłem turbinę, a problem pozostał turbina nie pompuje dymi sie dalej i czasem wyskakuje błąd 17964 szukałem nieszczelności ale nic nie znalazłem. Jedyne co zauważyłem po zapaleniu dźwignia zaworu przy turbinie...
Jeśli paliwem staje się olej z uszkodzonej turbiny to także dymi wtedy na biało? Turbina nie hałasuje.
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Gdzie Krym? a gdzie Rzym? Nie ma żadnego związku turbiny z odmą niestety. Turbina miała by do wzmożonego dymienia- niebieski itp.
soft jest orginalny.Dymienie pojawiło się na początku roku i na ten objaw wymieniono turbinę bez rezultatu(jak dymił tak dymi).
Obiawy wskazują tak jak piszesz,na turbo. Musisz wyjąć turbinę i dać do sprawdzenia w odpowiednim zakładzie. Oni zdiagnozują czy to turbina jest powodem dymienia(czy przepuszcza olej)powiedzą Tobie, czy nadaje się do regeneracji, czy trzeba nową.
Autko kopci na siwo, czuć spalony olej i raz ma moc, raz nie. Większość mówi, że "padła" turbina. Co wy na to?
Raczej turbina do wymiany. Jak chcesz się upewnić trzeba ją "odłączyć". Jest to skomplikowane jak nie czujesz się na siłach to odpuść sobie testy turbo, a napisz jak ta usterka z dymieniem powstała . Nagle, stopniowo narastało dymienie, po jakiejś naprawie?
Dla ścisłości: może kolega ma 2.3td? To dymienie podchodzi pod turbinę. Jak ma zwykły 2.3 to raczej głowica. Tylko trochę dziwne to pojawienie się dymienia z dnia na dzień.
Pomogła wymiana katalizatora :) Teraz jest ok. Dzieki Wszystkim za podpowiedzi.
Witam Audi a3 2.0tdi silnik bkd 8p. Mam mokry przewód zaznaczony na obrazku na czerwono od czego on jest i jaki może być powód wygląda tak jakby się pocił nie widać żeby ciekł. Auto trochę dymi i na zimnym po dopaleniu czuć spaliny pod maską. Zdjęcie poglądowe nie mam na razie możliwości wrzucenia mojego. http://obrazki.elektroda.pl/1918394100_1...
olej nie pali się na niebiesko. A na jako ? na czerwono ? :D Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi na niebiesko Brawo ,brawo i jeszcze raz brawo. I Ty się nazywasz mechanikiem ? Jeśli jest olej w dolocie to może turbina puszczać, mechanik miał rację. Dymienie po dłuższym postoju i przez chwile, to często uszczelniacze zaworowe do wymiany....
Prawdopodobnie zacina się turbina
Czy ilości w minutę w próbkach dwóch pierwszych wtryskiwaczy takie jak : 25 ml 16 ml są w porządku? czy te wtryski też są potencjalnie do wymiany/regeneracji?
Witam.Zamiast robić od razu turbinę trzeba sprawdzić na kompie jak dmucha.Olej w dolocie jeszcze o niczym nie świadczy bardziej skupiłbym się w Twoim przypadku na sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach bo takie dymienie z bagnetu świadczy o zużyciu pierścieni tłokowych.
Na początek uszczelnij połączenie "interkulera" z rurami, to może silnik przestanie nadmiernie dymić na czarno. Turbina do przeglądu.
oleju turbina nie bierze?
Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji...
Auto z 2003 roku jadąc odcina moc i zaczyna strasznie dymić na czarno. Z logów wynika tak jakby turbina się zatrzymywała. Czy mógłby ktoś zerknąć? http://vaglog.pl/log_228555.html
Witam Bratu jak turbina nawalała to miał taki sam efekt, zaczeła puszczać gdzieś na uszczelnieniach olej...
Turbina wymieniona na regenerowaną olej i filtr też .Dymienie ustało obserwuję stan oleju.
Czarny dym przy przyspieszaniu mogą świadczyć o dziurze w układzie dolotowym za turbiną.
Auto jak w temacie zimne śmiga normalnie ciepłe traci moc i zaczyna mocno dymić w Ecu brak jakichkolwiek błędów. Ktoś [przerabiał podobny temat brać się za wtryski czy turbina ?? Pozdrawiam
Turbina do regeneracji.
To jedź z nim jeszcze do innego warsztatu podpiąć pod komputer. Nie wszyscy mają na tyle dobre programy żeby każda usterkę wykryć, wiem z doświadczenia. Ale ja bym obstawiał ten katalizator. Powodzenia. P.S. Chyba, że znowu turbina...
Jeżeli przy tym dymił to mogła sie rozlecieć turbina i się udusił olejem.
Witam. Miałem podobny problem z dymieniem w Lagunie pierwszy to turbina ,drugi to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Teraz rada . SPRAWDZ węże pomiędzy turbo a interculerem jeśli znajdziesz większą ilość oleju wszystko jasne. Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.
Autko wróciło z naprawy :) wszystko ok a nawet lepiej bo silnik pracuje jakoś lepiej a co do dymienia to za kilka dni dam znać i jeżeli znowu zacznie dymić to biorę się za turbinę.
przewody tak jak sprawdziłem organoleptycznie to powinny być szczelne, ale nie pasuje mi właśnie te szarpanie, bo to raczej jakby była nieszczelność to byłby brak mocy i tyle, notlauf. chyba najrozsądniej teraz byłoby sprawdzić pompowtryski, chociaż tak przy pierwszym sprawdzeniu korekcja była bliska 0, więc stąd wniosek, że są OK, chyba, że trzeba...
Turbina zrobiona pogoniłem auto 100km , dymienie ustało , korekcje wtrysków cylinder po cylindrze przyjmowały normalne wartości , najwyraźniej sterownik dokonuje samoadaptacji . Wszystko gra, dziękuję za udział w dyskusji .
...a nie masz jakiegoś "chipa" zwiększającego moc? Zapiekanie kierownic jest spowodowane sadzą w spalinach, diesel dymi gdy jedzie się na za wysokim biegu lub przy gwałtownym przyspieszaniu. Również lejące wtryski powodują wzmożone dymienie. Nie "bierze" Ci oleju?
Turbina puszcza wam olej cały czas, stąd te niebieskie dymienie na postoju.
Tak na odległość nikt Ci tego nie zdiagnozuje bo przyczyn może być naprawdę sporo. Sprawdź w jakim stanie jest filtr powietrza, wymień filtr paliwa. Dość prawdopodobne,że padła turbina i stąd to dymienie i to dziwne wycie. Rozejrzyj się za dobrym specjalizującym się w tych silnikach warsztatem.
6.0l 100kw czyli 136KM bez turbiny
nie dramatyzuj :smoke: wypełnienie impulsu będzie takie jakie zapiszesz w mapie ... Hmm ale tam chyba jest inwersja sygnału, ponadto mapa jest graficzną wizualizacją jakiegoś parametru np. doładowania i nie wiem co ona ma wspólnego z wypełnieniem (niby jak przeliczyć parametry osi X Y na wypełnienie), podstawą jest wyliczenie przez komputer, to komputer...
Witam. Mam problem z jeepem 3.1td. Jakiś czas temu przy podjechaniu do świateł silnik zaczął mi nie równo pracować i bardzo mocno dymić. Pojawił się tez olej w płynie. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Głowice były planowane oraz sprawdzone na szczelność. Po naprawie było wszystko ok. Po przejechaniu około 150 km zaczął znowu dymić i nie równo pracować...
Witam. Dwa dni temu padła mi turbina w lagunie. Jadąc drogą ekspresową raptownie silnik stracił moc i samochód zaczął mocno dymić. Ze względu na to, że samochód nie jest dużo warty chcę kupić używaną turbinkę. Chciałem się zapytać, czy turbina od 1,9 dci 120km będzie pasować do mojego 107 km? Nigdy nie miałem z tym do czynienia, dlatego proszę o odpowiedź....
Spróbuję nagrać to dymienie jutro :). A turbinę przy jakich obrotach powinno być słychać najgłośniej?. Bo zauważyłem, że dopiero tak koło 3000obr/min ją słychać a w innych autach które oglądałem to gwizdała znacznie szybciej (ale też kopciły).
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Witam, zakupilem passata 1,9td, mam taki problem. Samochod ladnie odpala i jedzie normalnie (czyli mulowato) do ok. 2000 obrotow. Dalsze proby przyspieszania powoduja mocne dymienie czarnymi spalinami. Nie slychac turbiny. Zagladajac pod maske zauwazylem zaolejone miejsca, na zlaczeniu odmy z wlotem powietrza do turbiny oraz na gumowym przewodzie wychodzacym...
Witam. Mam problem z golfem. W samochodzie w silniku zaczęło przybywać oleju(wyciekało paliwo, płynu chłodniczego nie ubyło) i strasznie dymił. Zaprowadziłem go do mechanika, mechanik stwierdził że turbina jest do wymiany po jej rozebraniu okazało się, że jest dobra ale długo nie pochodzi. Wiec zaczął szukać dalej ale trochę im się schodziło z diagnoza...
Pamiętaj że olej w IC może być nie tylko z turbiny ale z odmy, jeśli silnik jest w złej kondycji, odma nie odbierze oleju i turbina go zaciągnie, aby to wykluczyć, zdejmij odmę w miejscu gdzie wchodzi do rury przed turbo, waż ten umieść w butelce i dobrze ją umocuj, a miejsce gdzie wąż wchodzi do rury przed turbiną zaślep. Pojeździj trochę, jeśli dymienie...
Może turbina trochę puszcza olej i na postoju się zbiera, albo uszczelniacze prowadnic zaworów...
W tym aucie niestety to może być nie tyle uszczelka pod głowicą co pęknięta głowica... Jak padnie turbina to też dymi na biało, ale jest zupełni inny zapach tych spalin i nie idzie ciśnienie do układu chłodzenia.
czy przy trzymaniu gazu i wejściu na obroty zaczyna dymić na siwo to raczej egr, czy turbina?
Dlatego, że wynika to z mojej praktyki, po wymianie turbiny dymienie ustępowało.
czyszczenie zawsze trzeba kończyć polerką do tego nie usunołeś przyczyny, turbina sama z siebnie sie tak nie zapieka zwiększone dymienie zły zapłon uszkodzone pompki to początek
Jeśli szum bądź syk powietrza wzrasta znacznie przy mocniejszym dodaniu gazu (nawet przy dynamicznym przyspieszaniu z niskiej prędkości), to najprawdopodobniej jest to właśnie nieszczelność w dolocie za turbiną. To zawsze powoduje dymienie turbodiesla, a jeśli się pogorszy, auto zacznie tracić moc, a w końcu pojawi się błąd i wejdzie w tryb awaryjny....
Sam EGR nie powoduje przerywania, dymienie, utrata mocy
Kolega ma rację najprawdopodobniej odma i silnik się nie odpowietrza więc pcha olej do ssącego i kopci. Chyba, że jest to silnik z turbo, no to wtedy diagnoza turbina.
Niektóre Stilo podają korekty, dlatego o nie poprosiłem, ale fakt, że inne nie. Ja nie jestem przekonany co do sprawności twojego układu, bo zwróć uwagę, że przepływomierz podaje dane niższe niż oczekiwane i na jego podstawie dawkowane jest paliwo, a turbina i tak przeładowuje. Nieszczelność dolotu powoduje duże dymienie, ale jednocześnie spadek mocy,...
ta wersja napewno nie ma dpf, mozliwe że turbina puszcza olej od strony gorącej i stąd to dymienie
symbol klucza i dalej 860km Co to oznacza..?? Stanie mi auto na bahnie za te 860km czy się rozleci..? Za dużo nowoczesności jak dla mnie.. Ee to tylko serwis olejowy,olej to. Informacja wyskakuje co 20-30tkm. Po mojemu masz uszkodzona min.1 świecę żarową(ciężki rozruch i telepanie na zimnym) ale to i tak nie ma wpływu na osiągi, Na wakacjach raczej...
Przepraszam, faktycznie auto ma chyba trochę niższą moc. Czyli raczej to nie turbina jest winna? Ale czy ta nieszczelność może powodować dymienie na czarno?
dokładnie tak przy rozruchu morze dymić ale raczej nie podczas jazdy , jeśli wyeliminowana została turbina to wymieniłbym jeszcze pierścienie dla świętego spokoju i panewki
Trochę to trwało, ale jednak. Wtryski zregenerowane, mam karty charakterystyk, Turbine też dałem do warsztatu, okazało się, że na wysokich obrotach puszczała olej od tyłu. Zregenerowali turbiną. Problem nadal pozostał, czyli dymi co jakiś czas, czasem kilka razy dziennie, czasem przez 2,3 dni nic nie dymi. natomiast bierze olej na potęgę, przejechanie...
Zapchane turbo lub EGR.
Witam Podczas dzisiejszej jazdy nagle straciłem moc, myślałem że to przepływomierz ale po wylączeniu i włączeniu nie odyskał mocy, lecz zaczął delikatnie dymić na biało. Dalej było coraz gorzej, jak dodalem więcej gazu to ilość wydobywającego się białego dymu była bardzo duża. Na biegu jałowym ilośc dymu jest mała. Zapach jaki się wydobywa przypomina...
Witam, XUD9, to silnik, ktory nie dymi prawie nigdy, a juz na pewno nie z powodu wtryskow (moj ma 450000km i wtryskiwacze nie byly nigdy wymieniane). Przyczyny problemu szukaj w zasilaniu powietrzem. Do sprawdzenia filtr powietrza, turbo (rzadko stwarza problemy), intercooler i szczelnosc ukladu miedzy turbina i kolektorem. Pozdrawiam, Georges
Jak dobrze pamiętam (bo naprawiłem taki przypadek) jest tam turbina z samoregulacją i tam był problem turbina miała słabą wydajność .
Witam rozwiazał Pan problem w tym aucie z brakiem mocy?
Witam. Proszę o pomoc. Fiat Bravo 1.9 td spadła moc silnika . auto zaczęło dymić gdy daje gazu. Turbina jest dobra, bo doładowuje powietrze ( gdy ścisnę ręką wąż dolotowy , to po dodaniu gazu rozwiera mi dłoń takie jest ciśnienie powietrza ). W tym silniku jest jeszcze wtrysk sterujący, czy on może być przyczyną? Jeśli tak to jak to sprawdzić. Pozdrawiam.
Witam, mój citroen C4 1.6 hdi z przebiegiem 133 tyś. Ostatnio przeszedł regenerację turbiny, przepuszczała olej do dolotu i silnik dymił na niebiesko i się przegrzewał itp. Po regeneracji u jakiegoś geniusza od turbin, ponoć najlepszego silnik przestał dymić, niby jest ok. Ale zawsze przy dodawaniu gazu lub na zimno na postoju przykapca lekko z wydechu...
Wymontowałem jeszcze raz wszystko tzn. turbo i odmę.Odmę umyłem dokładnie benzyną i wydmuchałem powietrzem,złożyłem i test.Turbina przestała pompować olej,klamot przestał dymić.Podejrzewam że ta druga turbina też jest dobra ale już nie chce mi się tego sprawdzać.Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem i koledze panam za trafną diagnozę odpowietrzania...
ze ludzie sie zamykajaa w 6-8 litrach Na trasie :D W mieście nie masz szans. Możesz mieć problem z dawką paliwa, kątem wtrysku, EGRem, turbiną, wtryskiwaczami.
Może w tym wypadku w układzie dolotowym za turbiną powinien być olej i przy wyższych obrotach silnika powinno dymić.
Podejrzana jest również sprężyna w siłowniku na pompie pozwalająca na zwiększenie dawki paliwa po zadziałaniu sprężarki- zwiększa dawkę przy niższym ciśnieniu i silnik nie dopala. Gdy turbina się rozpędzi (do 5 sek.) dymienie zanika Następna bzdurka, Kolega wie wogóle jak zbudowana jest pompa rozdzielaczowa stosowana w silnikach TDI ?
Przy braku powietrza lub niedoładowania przez turbinę , miałbyś czarny dym z komina.
Witam wszystkich. Czy udało się jakoś rozwiązać ten problem? Mam podobną sytuację. Crafter 2.5 BJL + DPF, 2011, przebieg 230tkm. Wymieniony jest już cały układ wtryskowy, DPF, EGR, turbina, czujnik ciśnienia, czujnik temperatury... zero błędów w sterownikach, nic się nie świeci na desce. Obroty zostają około 1000, czasem zaczyna dymić. Pozdrawiam!
Witam! wszystkich. Mam pewien problem dużo czytałem i sadzę że do końca nie znalazłem rozwiązania. mam silnik ahf 110 koni. od pierwszego biegu na maksa pedał do piątego biegu dymi mi na czarno i to nie przez chwile tylko cały czas dopóki trzymam gaz do dechy.wiem ze to nie jest normalne. powiem wiecej turbinka była w regeneracji po zakupie samochodu...
hi - poziom oleju w silniku prawidłowy?- może turbo pada i wyciąga olej z silnika -możesz to sprawdzić ściągając wąż łączący turbinę z intercoolerem ,czy niema tam za dużo oleju -lekkie dymienie z odmy przy tym przebiegu to nie jest coś niezwykłego pozdrawiam kris
Witam, mam problem z Renault Master 2.5 dCi z 2007 roku. Podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2.5 tysiąca, samochód zaczyna otrzymywać gwałtowny zastrzyk mocy i zaczyna intensywnie dymić z wydechu. Podczas ciągłej jazdy można odczuć, że samochód szarpie się i nie jedzie równo. Jest jeden błąd dotyczący czujnika temperatury powietrza w dolocie...
tak powiedział że była dziura ktoś ją zakleił jakimś syfem i teraz nie ma jak zakleić tej dziury.. czy dymienie na czarno, czasami brak mocy i głośna praca jak załącza się turbina to może być wina jedynie intercoolera??
Witam serdecznie mam problem z jednym manem tgx Problem jest następujący dymienie nie zawsze czasami dymi czasami nie.(kolor siwy/niebieski) Jakiś czas temu strzeliła turbina dostało sie też kompresorowi. Turbina nowa kompresor nowy intercoller nowy - teraz wtryski zostały zrobione w bosch serwis. Ale dymienie nie ustało najbardziej pod obciążeniem...
Witam, mam problem z Renault Master 2.5 dCi z 2007 roku. Podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2.5 tysiąca, samochód zaczyna otrzymywać gwałtowny zastrzyk mocy i zaczyna intensywnie dymić z wydechu. Podczas ciągłej jazdy można odczuć, że samochód szarpie się i nie jedzie równo. Jest jeden błąd dotyczący czujnika temperatury powietrza w dolocie...
Witam Od pewnego czasu mam problem z Peugeotem 206 1.4 HDI poniewaz w turbinie pokazał się olej. Na wolnych obrotach samochód nie dymi chodzi dobrze lecz na wyższych obrotach po załączeniu turbiny zaczyna dymić. Myśle że może to być jakiś uszczelniacz w turbinie lecz nie wiem do końca czy miał ktoś już do czynienia z takim przypadkiem ??
Witam To o czym piszesz nie koniecznie może mieć związek z turbina . A że jest tam jakiś wężyk to nie do załączenia turbiny ale wręcz przeciwnie do ograniczenia gazów aby turbina się nie rozbiegała . I dlatego nie odczułeś efektu . Trzeba sprawdzić układ paliwowy i dolotowy . Napisz coś więcej , czy jest nadmierne dymienie i czy słabnie podczas jazdy...
To z dymieniem wiąże się własnie kilka spraw i teraz która :P - wtryski - intercooler - EGR - turbina Niestety spraw jest wiele. Najlepiej to tak jak każdy mówi jechać do mechanika, ewentualnie komputer. Z resztą zdziwiło mnie, że dymienie + zacinanie może być również od świec żarowych. Tak bynajmiej mówił mechanik, ale dlaczego...
Przecierz wyrażnie kolega napisał , że jak silnik rozgrzany i pochodzi trochę na wolnych obrotach to puści dyma śmierdzącego olejem jak doda gazu. więc dlaczego piszecie o turbinie i uszczelce pod głowicą? Gdyby uszkodzona była uszczelka pod głowicą dymiłby cały czas. A gdyby przycięła się turbina silnik straciłby moc.
Sprawdziłem testerem żadnych błędów nie posiada więc przeszedłem do wartości rzeczywistych też wydają się być w normie.Zastanawia nnie jedno dlaczego na ok.1000 km klient dolewa ok.1 l oleju.Auto po dodaniu gazu tak na 50% zaczyna dymić na niebiesko i to mocno na ziemi smuga czarnych spalin,czyżby turbina brała olej. Co o tym sądzicie.
zauważyłem że przewody od interculera są zaolejone - turbina olej wydmuchuje lecz auto nie kopci . zaślepiłem EGR długo taka turbina jeszcze pożyje? , pojazd ma przejechane 220 tys km
Ale ta turbina nie ma zmiennej geometri łopatek.
A mianowicie w moim passacie b5 1.9 tdi 90km 1998r , występuje problem z turbina , ogólnie auto się ładnie zbiera ale przy przyspieszeniu strasznie kopci na czarno i jak na 5 biegu chce6 jechać v-Max to auto jedzie do 130 i turbina się odlacza , ale gdy podczas jazdy przy tych 130 puszczę i nacisne ponownie padał gazu turbina znów się załącza i po chwili...
Ostatnio znowu przy nim grzebałem, zatkałem EGR, nic to nie dało. Synchronizacja jest -6,5, poprawię to ale czy to może być przyczyną? Na pewno turbina przeładowuje, ale to raczej by zmniejszało dym.
mycie zaworu EGR nie pomogło dalej to samo, a nawet momentami gorzej . wymieniłem przepływomierz powietrza na nowy (orginał) i też bez zmian . Na kompie podczas jazdy pokazuje jakby odcinało turbinę ,ale bez żadnych błędów.
Witam ponownie. 😉 A więc tak- biegły sądowy stwierdził zużycie eksploatacyjne które normalnie się zużywa w 18letnim aucie. Nie mogłem wiedzieć o ich zużyciu w dniu sprzedaży. Ale nadmienił że nawet osoba nie będąca mechanikiem zauważy uszkodzoną turbinę lub wtryskiwacze tj brak mocy, dymienie lecz auto nie dymiło w momencie wydania nabywcy....
Witam! Mam podobny problem jak opisywal kolega w watku "Dymienie TDI".Dym jesy koloru siwego i tylko przy rozruchu.Zaczelo sie to od tego ze poluznila mi sie pompa wtryskowa.Nigdzie i zadnych instrukcji do tego silnika nie udalo mi sie zdobyc(ma 25 lat).Sprawdzilem: swiece-grzeja wszystkie,powietrza nie ssie z paliwem turbina tloczy ksiazkowo.Prosze...
dymić wymian turbina ursus dymić dymić przyśpieszać
przewodność mosiądzu marshall footswitch staż elektryk
alarm tytan ds400 trzeszczy głośnik
Zasilanie i bezpiecznik anteny aktywnej: co warto wiedzieć? Laptop wydaje dźwięki strzelania - co robić?