wbij sobie do głowy jedno-turbina działa zawsze.
Obstawiam problem z samym nastawnikiem
Większość tych turbin ma wbudowany układ elektroniczny, który nie pozwala pracować turbinie bez akumulatora. EW można porównać do piec węglowego, PV do pieca gazowego. Jeśli nie potrzeba energii odłączamy gaz lub PV i nic się nie dzieje. Przy rozpalonym piecu węglowym nie można ot tak przestać odbierać energii podobnie przy EW. Oczywiście duże elektrownie...
Po przesiedzeniu z masterem nocy znalazłem kabel zgniły w wiązce i dla potomnych, bo robiłem baypass. Kable przy sterowniku mają inny kolor niż te na wtyczce od sterowania turbo i warto sprawdzić bezpieczniki.
Witaj a u ilu mechaników byłeś? Co zostało sprawdzone?
Nie ma czegos takiego ze turbina sie nie zalacza. Auto wchodzi Ci w tryb awaryjny bo sterownik zglasza bledy. Diagnostyka Cie ratuje bo moja krysztalowa kula nic nie pokazuje.
Ja mam inne zapatrywanie na ten problem. Patrzycie na skutki, a tu chodzi o przyczyny. Najprawdopodobniej wspomniany błąd powoduje przejście silnika w tryb awaryjny czego pierwszym skutkiem jest po prostu wyłączenie turbiny w celu ograniczenia mocy i zapobiegnięcie uszkodzeniu silnika. Nie mam aktualnie dostępu do opisu błędów MB Sprintera, ale prawdopodobnie...
Wyczyszczenie zmiennej geometrii
Poszukaj jakiegoś warsztatu, który będzie miał możliwość skomunikowania się z komputerem silnika, bo szkoda by było wydać sporą ilość pieniędzy na naprawę turbiny gdyby okazało się że wszystko z nią w porządku.
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Akumulator zadziała jak swego rodzaju limiter obrotów. Póki turbina będzie generowała napięcie niższe niż to na akumulatorze kręcić się będzie w zasadzie bez oporu. Próba wygenerowania wyższego napięcia niż aku. spotka się z przepływem sporego prądu; tym wyższego im mocniej powieje. Dlatego aku ma swoje zalety jak i wady: nie blokuje turbiny przy rozruchu...
Jeśli założyłeś jakis zamiennik to całkiem możliwe że jest uszkodzony , lub nie działa poprawnie. Polecam pierburga . Miałem ten sam kłopot . P.S. to że turbina jest po regeneracji nie oznacza że jest w pełni sprawna
czy przekładnia reduktor planetarny działa w dwie strony?... ...ja chciałbym przyspieszyć obroty. Tak. czy taki mały w opisie 12 nm mogę zastosować do przyspieszenia obrotów turbiny wiatraka przydomowego ? Nic nie wiadomo o parametrach tego wiatraka - turbina wiatrowa, generator, ich moce, obroty, momenty obrotowe itd., więc odpowiedź: nie wiadomo.
Napęd 4x4 raczej działa bo jak wcisnę przycisk to słychać jak silniczek załącza,choć w terenie nie próbowałem. Miałem podniesiony samochód i w ten sposób sprawdzałem,jak przycisk mam wyłączony to kontrolka cały czas mruga,troche to denerwujące jest,aaaaa i kontrolka silnika się pali cały czas Dodano po 50 Chętnie skorzystam z usług kogoś kto zna te...
Na tym bezpieczniku masz podgrzewacz odmy.
Zapomniałem dodać, silnik do 2.5dci 150km. Jeśli miałaby przycinać się kierownica turbiny to dlaczego ZAWSZE pomaga zgaszenie i odpalenie silnika żeby turbina zaczęła pracować, dlaczego z czasem nie załącza się coraz rzadziej?
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
problem rozwiązany - PRZEPŁYWOMIERZ:) dzięki za zainteresowanie
Ale Kolega Jesiotr1 'popłynął' pisze, aby do generatora AC, połączyć transformator i za transformatorem co ..? Ok, transformator do turbiny. A czy kolega wie, jak działa turbina i transformator? Takie połączenie to totalna bzdura. Przeanalizujmy, turbina stoi a do niej podłączony jest transformator, jak prąd zmienny nie płynie przez transformator to...
Faktycznie tempomat przestał działać, nie mniej jednak głowny problem dotyczy mocy auta i jak widać komputer w tym wypadku chyba błędów nie rozpoznaje. Dzięki za odpowiedź
Cześć witam wszystkich serdecznie. Mam mały problem z fiatem 2,2JTD jest to silnik od peugeota , auto kiedy jeździ po mieście nie ujawnia żadnych awarii, po wjechaniu na autostradę i przejechaniu raz kilometra czasem 25 km zapala sie check i auto traci moc , wyświetlają sie kody P0245, P0246. wymieniony został zawór sterujący turbiną , zaślepiony EGR...
Po 1 nie 21 tys obrotów bo jakby się silnik chciał wkręcać na takie obroty to by Ci z pod maski wyskoczył. To jest 2100 obr. A po 2 mi się wydaje że turbina działa cały czas tylko że efekt jej pracy widać i czuć dopiero po przekroczeniu ok tych 2000 obr. a co do Twojego problemu to nie wiem jak jest w tym przypadku zbudowana turbina ale napewno ma oś...
No właśnie widziałem na oczy sterownik I jego płytkę . Jest trochę połączeń lutowanych więc liczę na to że któreś z nich puściło po prostu . Ale skoro piszecie że to niemożliwe....
Posprawdzaj podciśnienia i zaworki sterujące EGRem turbiną i klapami.
Ja miałem podobnie, co prawda dawny temat widzę, ale nadal wiele ludzi ma z tym problemy więc piszę. W większości problemów lekarstwem będzie wymiana przepływomierza. Auto będzie odrazu nie do poznania. Polecam oryginały Bosch.
Pewnie domaga się regeneracji, podjedź do zakładu który specjalizuje się w turbinach i będzie wszystko wiadomo. Takie gdybanie na forum na pewno problemu nie rozwiąże. Pozdrawiam
Kieruj się do N75, one się potwornie zacinały w tych autach, zwłaszcza, jeżeli miałeś jakąś delikatną nieszczelność (tak jak ja na EGR) i syfiło pod maską, to podciśnieniowy N75 zasysał to. Rozbierając go potem do mycia, sporo sadzy wyleciało i gąbeczka była zabita. Też łapałem notlaufy i zacinało się, lub nie wstawało wcale.
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Tak właśnie działa grucha, zanim zaciągnie to potrwa bo musi zbudować podciśnienie. Jak odejmiesz podciśnienie to szybko opadnie bo w samej gruszce jest sprężyna też. Ale to nie wszystko ,jak cięgno jest źle np ustawione lub nie odbija do końca zderzaka to też będą problemy mimo tego że chodzi jak na filmie. Dlatego trzeba to sprawdzić. I jak po zdjęciu...
Po wymianie turbiny i zaworu N75 nadal nie załącza turbiny 1.3multjet suzuki swift rok 2008 75PS na wtyczce po załączeniu zapłonu jest 12v, świeci kontrolka check engein po podłączeniu bezpośrednio z vacu pompy gruszka działa, czy jest odpowiada za to jakiś przekaźnik czy jest jeszcze jakiś czujnik co steruję tym?
A nie dostały się czasem jakieś połamane odłamki coolera lub czegoś innego do wirnika trubiny ? Mówisz ,że miałeś stłuczkę i uszkodziła się chłodniczka.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Sorry, że odkopuję, ale nie padło to chyba nigdzie: regeneracja turbiny z VNT w 90% nie działa i takie są fakty potwierdzone wieloletnią praktyką warsztatową. Kto regeneruje, ten płaci 2 razy, bo musi kupić drugą nową lub używaną sprawną turbinę. Cały ten biznes z turbinami regenerowanymi to jeden wielki scam. A te 10% udanych regeneracji (czyli że...
... pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Prosty regulator ładowania akumulatora w samochodzie działa w taki sposób, że załącza lub wyłącza przepływ prądu w uzwojeniu wirnika. Jeśli wirnik jest "namagnesowany" - to prądnica generuje prąd (odbierany z uzwojenia stojana), a jeśli napięcie z prądnicy jest wyższe niż nastawione dla ładowania...
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Z twojego opisu wynika że i tak problemu nie rozwiążesz sam albo znajdz kumatego mechanika albo powiedz temu co byłeś ze jak według niego to turbina to czy da ci gwarancje że problem nie powróci po naprawie turbiny. problem z opisu wystepuje na tyle często że jazda próbna z testerem wystarczy kompetetnemu człowiekowi na znalezienie usterki ewentualnie...
witam może mi ktoś powiedzieć jak działa turbina i jake ma parametry na co mam patrzeć na wymianie jej... wrzucam foto i mam pytanie co to jest to niebieskie użondzonko podłączone do turbiny... http://obrazki.elektroda.net/75_12272091... Regulamin, p.11. Proszę poprawić tytuł tematu.
Zrób tak jak kolega ele5 podpowiada. Jeżeli nie będzie efektu to myśle ze bedzie to zawór regulujący ciśnienie turbiny. Albo daje za duże albo za małe i dlatego tak sie dzieje.Podłaczenie pod VAGa tego nie pokaże.
Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
10 od razu :D Filtr odpływowy w pralce jest jeden, w Twoim modelu chyba na dole po prawej stronie. Przyczyną nie wylewania wody ( i tym samym niewirowania) jest brak drożności na lini bęben-pompa, filtr i pompa, pompa-wąż spustowy; brak napięcia na pompie; lub brak wydolności hydraulicznej pompy. Najpierw posprawdzaj drożność, posłuchaj czy pompa pracuje,...
a ja bym zaczął od czujnika przy turbo
Ja do swojego wiatraka zrobiłem już trzy regulatory , pierwszy był na triakach dwu stopniowy i porażka bo turbina głupiała i hałasowała, drugi regulator był już cztero stopniowy na przekaźnikach , przekaźniki odłączały mostek prostowniczy i wiadomo obciążenie, bo na prądzie stałym powstawał łuk przy odłączaniu i palił wszystko. Ale moim zdaniem taka...
To wygląda na przypchaną turbinę, poprostu zaczynają ci się łopatki zawieszać i dlatego po przekroczeniu jakiejś wartości auto jeździ normalnie. Spróbuj przejechać na 3 pare kilometrów porządnie gazując żeby przeczyścić turbo.
A sprawdzałeś termostat czy działa poprawnie ( na zewnątrz )? może się zawiesza . Kiedy miał wymienianą pompę wody i ile ma km ? A mam takie pytanie czy po rozgrzaniu silnika w czasie jazdy wskaźnik temp. pokazuje temperaturę powyżej 80 stopni C. ?? Pytam w związku z tym http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... .
turbina ma za duży luz (wsuwa się i wysuwa na około 0,5-1 cm Taki luz może mieć nawet nowy silnik. Nie może być luzu poprzecznego do osi (na boki), a taki prawdopodobnie jest i dlatego pompa pod obciążeniem nie zawsze startuje. turbina jak kręci się ją palcami nie obraca się w sposób płynny, tylko takimi skokami i "sprężynuje" - tak ma być. Zacząć...
Pytanie jak się do tego zabrać? Jeśli ten odkurzacz ma taki sam silnik jak i inne (na przykład LG lub elektrolux) to jeśli jesteś początkującym to możesz uszkodzić zarówno uszkodzenia stojana jak i również wirnika. Największa trudność jednak tkwi w tym aby odkręcić turbinę od pozostałej części silnika gdyż jest zamocowana na 8-10 śrubkach na śrubkofkręt...
Kolego dobrze by było jak by zrobił logi na początek statycznie grupa 003,010,011 i dynamicznie to samo. przyczyn takich objawów może być wiele np. przepływomierz powietrza, zaworek n75 ,egr filtr powietrza, zapchane doloty powietrza, bez logów nie jesteśmy ci wstanie pomóc.
Błędy zapisane w sterowniku silnika jako nieaktywne pozostaną tam jeszcze przez wiele godzin, to normalne że błędów związanych z układem oczyszczaniem spalin nie usuniemy ze sterownika, ale w niczym one nie przeszkadzają, skoro układ działa poprawnie, a wygląda że tak (kontrolka nie świeci) testy urządzeniem diagnostycznym pomyślne przechodzą, to może...
W pierwszej kolejności diagnostyka komputerowa. A w drugiej sprawdzić wszystkie podciśnienia które sterują turbiną te cieniutkie wężyki. A jeśli to wszystko git. To elektrozawór sterujący do sprawdzenia .
co oznacza stwierdzenie problem , nie ładuje ?
Witam wszystkich forumowiczów. Scania r420 euro5 2007 rok. Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe. A teraz drugie pytanie: Na wyższych...
sprawdzić działa turbina działa zawór sterowania turbina wymiana turbina turbina
diesel subaru boschmann mostek termistor miękki start
Ciśnienie wtrysku Peugeot Partner 1.9 DW8B: 130-150 barów Skoda Fabia 1.2 2003 - Czy miała klimatyzację?