Nie pasują mocowania, kształt i sama praca praca turbiny.
Jak masz pojęcie trochę o elektryce to spróbuj podłączyć zawór na krótko. I zobaczysz wtedy czy tak samo się zachowuję. Nowe nie znaczy zawsze sprawne. Ja postaram się w najbliższym czasie podesłać Ci schemat elektryczny sterowania tym zaworem. Dodano po 5 Oto i on:
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
czytając to co napisałeś, to wydaje się, że coś po stronie wtrysku paliwa będzie, wydaje mi się, że trzeba by się zając diagnozowaniem układu wtrysku paliwa. Jeśli zła dawka to będzie za mało spalin, żeby turbo odpowiednio "dmuchnęło" stąd może ta zmyłka wcześniej, że to coś z turbiną.
Jeśli świst dochodzi od turbiny to należy ją wymontować i oddać fachowcowi, bo skutki awarii mogą być bolesne finansowo. Najlepiej by ktoś kompetentny przejechał sie , posłuchał i podjął decyzje co do usterki, bo równie może być to dziura w przewodzie i sama turbina
ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej Turbiny W czym bo naliczyłem przynajmniej 4 silniki z turbiną w Lagunie II???
A dolot też sprawdzony czy nie ma nieszczelności i podciśnienia?
Może trywialnie to zabrzmi, ale próbowałeś dotankować auto? Wiem, że w mojej okolicy wielu mechaników dorabia sobie w ten sposób (spuszczając klientom paliwo). W razie czego tłumaczą, że sprawdzał czy wszystko jest ok i samochód zużył paliwo. Dawno temu sam miałem taki przypadek, tylko wyparowało mi z baku około 30l ropy (a był problem z turbiną) -...
ALbo wtrysk ci padł albo turbina.
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
U mnie było podobnie, adł elektrozawór i nie włączała się turbina i wkońcu ją trafiło...
Turbina zbyt późno reaguje
wnioskuje, ze Laguna II, a tam bardzo czesto wystepuje problem z pompa oleju; 3,5 Bar/ 3000Rpm.
Po odłączeniu EGR jest niestety tak samo, błąd pokazuję się po załączeniu turbiny, a turbina była wymieniana
Nie rozwiązane
Oglądałem turbine dziś rano i jest suchutka. Po zdjęciu przewodu turbina intercooler tez sucho...
Sprawdź ciśnienie poczas jazdy, co to za sprawdzanie na postoju, nawet się nie mają warunki pracy jak ustalić. Może to kolega ma padniętą turbinę.
Podnieś maskę i zobacz czy przy przegazowaniu nie świszczy powietrze- spadł lub pękł wąż ciśnienia turbiny.
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Sprawdź jaką wydajność ma turbina. Zobacz czy ten zawór się przypadkiem nie przycina. W zasadzie to 70% podejrzeń pada na niego więc zacznij od niego a późnije wydajność turbiny. Nie wiem dokładnie jak jest w tym mobilu ale sprawdź czy przy pedale sprzęgła masz czujnik, który reaguje na naciśnięcie sprzęgła.
Witam. Dwa dni temu padła mi turbina w lagunie. Jadąc drogą ekspresową raptownie silnik stracił moc i samochód zaczął mocno dymić. Ze względu na to, że samochód nie jest dużo warty chcę kupić używaną turbinkę. Chciałem się zapytać, czy turbina od 1,9 dci 120km będzie pasować do mojego 107 km? Nigdy nie miałem z tym do czynienia, dlatego proszę o odpowiedź....
padła ci turbina zobacz posłuchaj czy chodzi
Witam. Z dnia na dzień auto straciło moc tak jakby turbina przestała działac. Poza tym od czasu do czasu zapala sie kontrolka swiec żarowych i auto jeszcze bardziej traci moc.Na dodatek ostatnio zapaliła sie kolejna kontrolka czerwonego silnika z napisem stop, która mryga.Oprócz tego ,co najdziwniejsze w tym aucie, cofa sie główny licznik po przejechaniu...
Podzwoń po firmach, które regenerują turbiny może Cię poratują. Szukałeś po numerze: 77011473155 [url=https://allegro.pl/oferta/uszczelki...
Ale co dawka za małą czy turbina nie dmucha?
Laguna II w polifcie 2.0 albo z turbiną.
Panewki, turbina, zużycie.
Turbina nie pompuje.
Tam jest silnik z Reno z którym nie kojarzę takich problemów . Pytanie czy suzuki nie wsadziło tam jakiegoś dziwnego osprzętu - turbina czasami nie jest chłodzona wodą ? Poszukaj na forach Renault Megane / laguna czy ktoś nie wałczył z takim problemem .
ja zglosilbym sie do czlowieka ktory naprawial turbine, blad czujnika doladowania moze znaczyc przeładowanie czyli za wysokie cisnienie turbo, a caly problem moze powodowac zle zregenerowana turbina
Też sie nad tym zastanawiałem ale sprzedawca z serwisu nagaz24 powiedział że tak sobie nie mogę zamienić parownika jeśli mam ig1 Turbo bo że niby zmianą parownika moge sterownik od gazu uszkodzić. Troszkę mi się tu wierzyć nie chce ale biorę to pod uwagę. I dlatego wolę zapytać.I jeszcze mam pytanie gdzie powinien być wpięty przewód o podcisnienia od...
Turbina do regeneracji.
Cześć. Szczegółowo problem opisałem na forum Laguny https://renaultlaguna.pl/forum/topic/165... Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż. Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania. Rozumiem że na podstawie info...
Właśnie o takie odpowiedzi chodzi w tym forum. Elektrozawór albo łopatki zmiennej geometrii zacinają się. Czujnik ciśnienia doładowania wymieniłem 2 dni temu i jak narazie tryb awaryjny się nie włączył. W tygodniu elektrozawór i zobaczymy czy będę musiał dobrać się do turbiny.
Samodzielnie nie naprawisz turbiny ,jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat turbiny i uszczelnienia jej to tu zerknij http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... bo bardzo często w Lagunie II pęka rurka i powoduje to zalanie turbiny Zerknij też tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... no i tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
Turbina gdy sie kończy jest to objaw znikania oleju z silnika to ze jest sucha to znaczy że jest sprawna , w twoim przypadku stawiał bym na nieszczelny układ IC wystarczy mala dziurka w układzie i będziesz słyszeć turbinę jakbyś jechał jakimś samolotem gwizd i świst przy obrotach od 1500-1800 sprawdził bym dokładnie węże od IC dziurka wielkości zapałki...
Wymień turbinę na sprawną .
Z opisu turbina złom, auto oddać do warsztatu.
No to zostaje tylko wymienić turbinę na inną, używkę.
Jeżeli autko odpala bez większych problemów to silnik nie powinien być całkiem kaput. Sugerowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności stan turbo. Jeżeli w przewodzie dolotowym jest olej już przed turbiną to znaczy, że dostaje się z odmy a więc przedmuchy do skrzyni korbowej. Jeżeli olej jest za odmą to padające turbo. Na tym etapie można jeszcze próbować...
albo kolego poprostu masz olej z silnika w układzie doładowania a wzioł sie on z tego że normą jest cieknąsa turbina która może wyciągnąć ci olej z silnika
zatkane odmy,żle zregenerowana turbina,silnik kaput,ciśnienie oleju,zatkane kanały olejowe
Witam wszystkich..mam takie pytanie czy powinien być luz poprzeczny na turbie po regeneracji jeżeli tak to jaki? Wczoraj przyszła do mnie turbina po regeneracji zapłaciłem 750zl i wyczułem luz poprzeczny nie zamątowałem jej bo nie wiem czy ma tak być..Renault Laguna 2003r 1.9dti turbina GARRETT PROSZĘ O POMOC.. pozdrawim
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
Witam. Posiadam następujący problem, otóż niedawno t.j tydzień temu wymieniałem turbinę w lagunie, czyściłem intercooler i było w miarę ok. Teraz laguna kopci na siwo oraz niebiesko, brakuje jej mocy, a także świeci się kontrolka ,,einspritzanlage" oraz ,,serv". Wyczyściłem EGR ale to nic nie pomogło. Cóż począć dalej koledzy może jakieś porady??
Jest błąd bo sygnalizuje Ci o tym kontrolka, dziś był już temat odnośnie turbiny w lagunie II. Poszukaj może masz to samo.
Tego nie wiem, auto kupiłem około 3 tygodni temu z uszkodzoną turbiną.
No to się trochę wyjaśniło. Dzisiaj padła turbina, zasłona dymna już od 1300obr. Dym szaro niebieski z posmakiem oleju. Pracował krótko więc na bagnecie nie widać aby dużo ubyło. Co dziwne to całkowicie przestał kopcić na czarno nawet przy 4k obrotów. Czy to kopcenie na czarno mogło być spowodowane agonią turbiny? Czy turbina w tym modelu jest chłodzona...
Po pierwsze czy znasz opinie o 1,9 dci (RENAULT) ! Poczytaj o bolączkach w tych silnikach w internecie: turbina, panewki itd. Żeby później nie żałować. PS. Siostra ma Lagunę II 1,9 dci 101 KM na razie wymienione ( turbina, katalizator) przebieg 210 tyś. km.
Witam. Miałem podobny problem z dymieniem w Lagunie pierwszy to turbina ,drugi to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Teraz rada . SPRAWDZ węże pomiędzy turbo a interculerem jeśli znajdziesz większą ilość oleju wszystko jasne. Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Przypadkiem podczas pracy silnika w nowo nabytym autku ,odkręciłem korek od oleju.Niestety widok nieciekawy , spaliny.Po przejechaniu jakieś 5 tys km stan oleju nie zmienił się , więc pierścionki chyba całe.W takim razie pytanie skąd spaliny i czy ewentualnie turbina może być przyczyną?
(at)ddd12345 Jak kolega powyżej napisał, najpierw CLIP, ale warto też sprawdzić dolot powietrza. Cały, poczynając od filtru powietrza, poprzez turbinę. Żadna rura nie spadła, nie poluzowała się?
Turbina założona nowa , regenerowana czy używana ?
witam jeszcze raz mam renault lagune II 1,8 16v i jak wiecie są one słabe a mianowicie maja mały moment obrotowy i słabe przyspieszenie od czego powinienem zacząć zęby dodać mu mocy jestem do niego przywiązany i nie chciał bym go zmieniać czy do benzyniaka tez się daje turbinę ?
turbina ze szrotu ale bez luzów na wirniku nic się nie moczy olejem. kupiłem nowa odmę i wymieniłem
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
egr wyczyść, może to być wina czujnika doładowania, zaworu sterującego turbiną, wężyków FAPa jeśli go posiadasz. Proponuję zajrzeć tu: http://renaultlaguna.pl/forum/
Jeżeli niema nieszczelności w układzie dolotowym to turbo nie pompuje tak jak powino.Sprawdz przewodu podćiśnieniowe od turbo i czy grucha na turbinie sprawna.
Do tego silnika ja leję 7 do 7,5l oleju i to jest dopiero stan max na miarce. Co do tej mazi to wygląda jakby był nieszczelny wymiennik splainy-ukł. chłodzenia "wymiennik egr" i od sprawdzenia ciśnieniowego bym zaczął. Ewentualnie turbina jest chłodzona wodą ale raczej byłby duży ubytek płynu gdyby była pęknięta muszla.
Witam, dziwny dźwięk słyszany tylko w kabinie. Po naciśnięciu pedału gazu dźwięk jest głośniejszy. Zazwyczaj gdy samochód jest zimny, ale też zdarza się gdy ciepły (nieraz zanika). Dźwięk dobiega z centralnych przednich nawiewów. Problem zaczął się zimą. Silnik 1.9 DCi 120KM (turbina po regeneracji). Prosiłbym o jakieś podpowiedzi.
Witam od niedawna mam renault laguna ll 1.9dci. Ostatnio zaczeła mi brać olej jakies pół litra na 500 km i ciagle poci sie kolektor ssący. Czy to turbina zaczyna sie kończyc? Niedawno wyciagałem turbine,czysciłem kolektor ssący zawór egr-u. Wirnik turbiny nie miał dużego luzu. Czy pomimo to turbina może wyganiac tyle oleju:?:
A minowicie jak przekrocze 130 km/h to zapalają mi sie kontrolki swiec zarowych i auto nie chce szybciej jechać... co jest przyczyną? To nawet nie źle trudno nałapać takim samochodem mandatów za prędkość. Na pewno turbina nie dmucha i autko nie jedzie.
Witam. Mam problem z laguną 2. Na początku tylko przy szybkiej jedzie samoczynnie mi gasła a teraz dzieje się to nie zależnie od obrotów i prędkości. Wcześniej zdarzało się to zadko lecz ostatnio na odcinku 2 kilometrów zgasłą mi ponad 10 razy oraz traci moc tak jakby turbina została dołączona lecz po ponownym odpaleniu jest wszystko dobrze ale nie...
Nie działa / działa nieprawidłowo VGT . Turbina do ponownej regeneracji a najlepiej wymiany na nową .
Turbina do regeneracji, z czujników widać że brak doładowania....
Musisz ustalić dlaczego turbina jest głośna ,są 2 powody;nieszczelności ,rozsypane turbo to na początek.
Witam Czy ktoś mógłby odpowiedzieć przy jakiej prędkości obrotowej powinna włączać się turbina w tym aucie. Chodzi oczywiście o ustawienia fabryczne. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Masz clipa ? Tam możesz sprawdzić korekty na wtryskach. Turbina jakiego pochodzenia, jaki był powód wymiany ??
To mnie przeraża ponoć te laguny są bardzo awaryjne ... :/ Sam nie wiem , na forum piszą o jakichś problemach z turbiną... cuda niewidy ... nie wiem czy jest sens sie pchać w ten samochód ... tak czy siak.
Turbina była wymieniona z powodu awarii czy z innego powodu?
Turbina w regeneracji ok. miesiąca temu, więc z nią chyba powinno wszystko być okej. . I tu bym się mocno zastanowił czy problem nie pojawił się po regeneracji turbiny :cry: ? W zrzutach masz że ciśnienie jest za niskie. Może być jeszcze elektrozawór sterowania turbiny lub EGR.
a turbina ma czujnik kopiowania? bo one często zwarcie robiły
Hej. Dużo może być przyczyn. Podłącz pod kompa to podstawa . Daj znać jakie błędy. Takie podstawy co mogło się podziać to : przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, wtryski, turbina. Wróżyć można bez końca XD
Turbina po regeneracji, to im zamelduj
No. Ja mam jedynkę. Byłem na diagnostyce i nie wiem czy oni mają sprzęt zepsuty czy co, bo nic nie pokazało. Wszystko ok. Ja podejrzewam turbinę lub jakiś kabelek od turbiny.
Witam. w mojej Lagunie II 1.9 DCI brakuje mocy jest slaba, powoli sie rozpedza, tak jak by sie dlawila jakby kulawo chodzila jak sie rozpedzam na wolnych obrotach jak stoi jest dobrze rowno silnik pracuje, jak na postoju dodaje nagle gazu do dechy to ten wskaznik od obrotow jakos pomalu sie podnosi, wyczyscilem kolektor i zawor egr i nic to nie daje...
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
Nic sie nie zmienia ani z nawiewem ani z niczym, po prostu co jest raczej nielogiczne ale w Lagunie niestety wszystko jest mozliwe jak sie załącza turbina to wskaznik temp cieczy opada. Co jeszcze ciekawsze dzis Laguna chodzi prawidłowo bez zająkniecia. Tak czy inaczej zostawiłem ja u mechanika niech cos wymyśli. Czekam też na wasze pomysły bo z francuzem...
Witam, Zaczął bym od zczytania błędów. Może dadzą dodatkową wskazówkę. MAP sensor jest sprawny ? Kiedy był wymieniany/ czyszczony ? Turbina "świszczała" przed awarią ? Gruszka od turbo sprawdzona ? Czy są ubytki oleju ?
Cześć masz także turbinę do sprawdzenia tu bym szukał w pierwszej kolejności.
Nie dziwie się że nastąpiła decyzja o zmianie auta, no bo taka puszka i 3 cylindry - prawie jak kosiarka także tutaj będzie spora różnica i jak idziemy w segment D - wg mnie polecany - to skok będzie spory. Tutaj nawet Audi A4 B5 z 98 było by sporą różnicą w kulturze pracy silnika, wygodzie i wyciszeniu. Jeśli chodzi o 1,8T to - owszem w A4 B7 też jest...
Może turbina umiera i zaciąga olej. Sprawdz czy nie ubywa oleju na bagnecie.
Renault Laguna II mam problem świeci świeca żarowa dymi jest słaby Traci moc wielkie spalanie W ciągu 2mieśiecy miałem go 10 raz w pewnym warsztacie w leżajsku Wymieniali 2 razy turbinę przepływomierz paliwa i to nic nie pomagało w końcu ominęli Elektro zawór turbiny po 2 dniach zaświeciła świeca żarowa i 2 kontrolki stop i samochód zgaz. Jezeli ktoś...
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
Czas na kij w mrowisko :D Laguna III 2.0 16V 140 klaczy. Silnik z kooperacji z nissanem, na łańcuchu. O awariach tych silników jeszcze nie słyszałem. Wysoki jesteś a tam się zmieścisz. Auto wygodne i nie awaryjne jak poprzedniczka królowa lawet czyli laguna II. Fajnym starym poczciwym i nie awaryjnym silnikiem jest też 2.0 16 z turbiną 170 koni, ale...
Olej wymieniać nie w trybie long life Żeby wymieniać co 15kkm trzeba kupić lepszy olej a to na to samo wychodzi. Po drugie jazda silnikiem TDI poniżej 2000obr/min to jego powolna śmierć trzeba dawać czadu i żeby turbina pompowała silnik. PS dzisiaj pierwszy raz jechałem autostradą i na 5 biegu silnik dostawał odcinki, fajnie.
Ok sprawdzałem grafikę wcześniej i tak jak jest pokazane to chyba lipa bo umnie zero reakcji wogule sie nie włańcza turbina dopiero jak zamienie przewody zielony n brązowym dlaczego
Nie turbina bym się martwił tylko stanem silnika. Zanim kupisz turbine to porządnie go sprawdź bo może remont nie będzie opłacalny
podepnę się pod temat choć jak widzę mocno przedawniony. Mam podobne objawy jak kolega. Samochód pod obciążeniem wydaje (z okolic turbiny- tak się wydaje) bardzo dziwne dźwięki. Samochód posiadam od 2 miesięcy przejechałem 3tyś km i od samego początku z turbiny wydobywał się bardzo głośny gwizd (głośniejszy niż w innych dci które miałem) jednak wczoraj...
Katalizator musi być, mam 2 lagunę i wiem z doświadczenia że turbina wysiada bardzo szybko, nawet po przejechaniu kilku tys kilometrów, nie polecam samemu dłubać przy tego typu naprawach bo nawet najmniejszy paproch potrafi zablokować smarowanie, w pierwszej kolejnosci zaciera się wirnik a póżniej pada cały silnik! Sprawdz turbine i jej ustawienie łopatek...
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
Ale nie wydaje się mi aby kompresja była kiepska bo moc jej nie brakuje. A może to być że kopci od wtrysków bo więcej pali ON bo olej myślę że turbina wyciąga, 5000km po czyszczeniu interculera i rur zaś jest w nich olej.
Witam, wracając z trasy auto straciło całkiem na mocy, nie może przekroczyć 3000 obrotów, do tego kontrolka świec żarowych świeci się jednostajnie. Zaworek N75 strasznie głośno bzyczy, przypomina to jakby spięcie. Podczas jazdy słychać, że turbina chodzi. Odpinając przepływomierz, nie widać było żadnej różnicy. Napięcie na zasilaniu świec prawidłowe....
Wężyki podciśnienia szczelne, nowe, wymienione? Turbina czyszczona? Sterownik N75 nie jest przypadkiem pęknięty?
Wykręć i sprawdź zawór EGR, czy nie zasyfiony. Kopcenie na czarno świadczy o złym spalaniu mieszanki. Mogą już wtryski siadać i leją. Zarypany filtr powietrza. Turbina niedomaga. Nieszczelności w układzie doładowania. Przyczyn może być dużo.
Jak nie zasłania widoczności w lusterkach to jeździj dalej, aż padnie turbina, silnik zacznie chodzić na oleju z silnika, wyżre wszystko i się zatrze.
witam mam problem z laguna 1.9 dci wymieniłem filtr paliwa wymienione pierścienie turbina nie nowa lae koleś dał mi 3 miesiące gwarancji ze jest dobra wyczyściłem zawór egr i nic dalej kopci czuć takim spalonym olejem czy może być jeszcze nieszczelność w intercoolerze ale to by było czuć spalonym olejem !!!! dzieki za odp
Witam. Mam Renault Laguna z 2002r 1.9 DCI 120km. Nie wiem dlaczego ale znika olej, samochód nie kopci, brak plam pod samochodem, turbina ładnie ciągnie. Jedyne co widać to spocony czujnik na rurze z filtra powietrza do turbiny.
A6 to już klasa E, a z silnikiem, który podałeś to porażka jest, potwierdzam. 2,8 pali mniej i trochę lepiej jedzie. Mam starą lagunę II FL z 2,0T i jest to bardzo sprytny i wygodny wóz, 170KM z turbiną+ 6 biegów powoduje, że jeżdzi bardzo sprawnie, a spalanie przy bardzo dynamicznej jeżdzie to 12l LPG. Na krajówce przy 90-100 km/h pali 9 l gazu, żaden...
laguna turbina turbina laguna przewód turbina laguna
17mb95 software wymiana pierścień tłokowy dioda kierunek zaporowy
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
Zepsute biegi w suszarce Rowenta - diagnostyka i naprawa Jak wyłączyć sterownik CAN fotela w Range Rover Sport 320