Nie pasują mocowania, kształt i sama praca praca turbiny.
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Jak masz pojęcie trochę o elektryce to spróbuj podłączyć zawór na krótko. I zobaczysz wtedy czy tak samo się zachowuję. Nowe nie znaczy zawsze sprawne. Ja postaram się w najbliższym czasie podesłać Ci schemat elektryczny sterowania tym zaworem. Dodano po 5 Oto i on:
ALbo wtrysk ci padł albo turbina.
A dolot też sprawdzony czy nie ma nieszczelności i podciśnienia?
Zawór zasilany jest 12 V, a sterowany tak jak napisałeś masą. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz zmierzyć to miernikiem. Podłączasz miernik do pinów wtyczki i przy ustawieniu "max doładowanie" powinno być ok. 8,7 V, przy "min doładowanie" ok. 2,5 V. Sprawdź jednak najpierw czy do zaworu dochodzi podciśnienie, powinno być co najmniej 0,7 bara podciśnienia....
Nie jestem pewien ale czy w przewodzie smarującym turbinę jest jakiś filtr oleju . Być może jest on przytkany i masz słabe smarowanie .
Sprawdź ciśnienie poczas jazdy, co to za sprawdzanie na postoju, nawet się nie mają warunki pracy jak ustalić. Może to kolega ma padniętą turbinę.
Jeśli świst dochodzi od turbiny to należy ją wymontować i oddać fachowcowi, bo skutki awarii mogą być bolesne finansowo. Najlepiej by ktoś kompetentny przejechał sie , posłuchał i podjął decyzje co do usterki, bo równie może być to dziura w przewodzie i sama turbina
Może trywialnie to zabrzmi, ale próbowałeś dotankować auto? Wiem, że w mojej okolicy wielu mechaników dorabia sobie w ten sposób (spuszczając klientom paliwo). W razie czego tłumaczą, że sprawdzał czy wszystko jest ok i samochód zużył paliwo. Dawno temu sam miałem taki przypadek, tylko wyparowało mi z baku około 30l ropy (a był problem z turbiną) -...
czytając to co napisałeś, to wydaje się, że coś po stronie wtrysku paliwa będzie, wydaje mi się, że trzeba by się zając diagnozowaniem układu wtrysku paliwa. Jeśli zła dawka to będzie za mało spalin, żeby turbo odpowiednio "dmuchnęło" stąd może ta zmyłka wcześniej, że to coś z turbiną.
Jeżeli znów wygonila olej do układu interculera przez przewód górny od odmy. To kłania się remont silnika a nie turbiny.
Witam. Dwa dni temu padła mi turbina w lagunie. Jadąc drogą ekspresową raptownie silnik stracił moc i samochód zaczął mocno dymić. Ze względu na to, że samochód nie jest dużo warty chcę kupić używaną turbinkę. Chciałem się zapytać, czy turbina od 1,9 dci 120km będzie pasować do mojego 107 km? Nigdy nie miałem z tym do czynienia, dlatego proszę o odpowiedź....
Sprawdź jaką wydajność ma turbina. Zobacz czy ten zawór się przypadkiem nie przycina. W zasadzie to 70% podejrzeń pada na niego więc zacznij od niego a późnije wydajność turbiny. Nie wiem dokładnie jak jest w tym mobilu ale sprawdź czy przy pedale sprzęgła masz czujnik, który reaguje na naciśnięcie sprzęgła.
ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej Turbiny W czym bo naliczyłem przynajmniej 4 silniki z turbiną w Lagunie II???
padła ci turbina zobacz posłuchaj czy chodzi
Panewki, turbina, zużycie.
Ale co dawka za małą czy turbina nie dmucha?
Turbina nie pompuje.
U mnie było podobnie, adł elektrozawór i nie włączała się turbina i wkońcu ją trafiło...
Turbina zbyt późno reaguje
Nie rozwiązane
Turbina do regeneracji.
Po odłączeniu EGR jest niestety tak samo, błąd pokazuję się po załączeniu turbiny, a turbina była wymieniana
Turbina w regeneracji ok. miesiąca temu, więc z nią chyba powinno wszystko być okej. . I tu bym się mocno zastanowił czy problem nie pojawił się po regeneracji turbiny :cry: ? W zrzutach masz że ciśnienie jest za niskie. Może być jeszcze elektrozawór sterowania turbiny lub EGR.
Witam wszystkich..mam takie pytanie czy powinien być luz poprzeczny na turbie po regeneracji jeżeli tak to jaki? Wczoraj przyszła do mnie turbina po regeneracji zapłaciłem 750zl i wyczułem luz poprzeczny nie zamątowałem jej bo nie wiem czy ma tak być..Renault Laguna 2003r 1.9dti turbina GARRETT PROSZĘ O POMOC.. pozdrawim
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Wymień turbinę na sprawną .
Oglądałem turbine dziś rano i jest suchutka. Po zdjęciu przewodu turbina intercooler tez sucho...
No to zostaje tylko wymienić turbinę na inną, używkę.
Przypadkiem podczas pracy silnika w nowo nabytym autku ,odkręciłem korek od oleju.Niestety widok nieciekawy , spaliny.Po przejechaniu jakieś 5 tys km stan oleju nie zmienił się , więc pierścionki chyba całe.W takim razie pytanie skąd spaliny i czy ewentualnie turbina może być przyczyną?
Witam. Posiadam następujący problem, otóż niedawno t.j tydzień temu wymieniałem turbinę w lagunie, czyściłem intercooler i było w miarę ok. Teraz laguna kopci na siwo oraz niebiesko, brakuje jej mocy, a także świeci się kontrolka ,,einspritzanlage" oraz ,,serv". Wyczyściłem EGR ale to nic nie pomogło. Cóż począć dalej koledzy może jakieś porady??
Witam. Miałem podobny problem z dymieniem w Lagunie pierwszy to turbina ,drugi to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Teraz rada . SPRAWDZ węże pomiędzy turbo a interculerem jeśli znajdziesz większą ilość oleju wszystko jasne. Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.
Witam. Z dnia na dzień auto straciło moc tak jakby turbina przestała działac. Poza tym od czasu do czasu zapala sie kontrolka swiec żarowych i auto jeszcze bardziej traci moc.Na dodatek ostatnio zapaliła sie kolejna kontrolka czerwonego silnika z napisem stop, która mryga.Oprócz tego ,co najdziwniejsze w tym aucie, cofa sie główny licznik po przejechaniu...
Tam jest silnik z Reno z którym nie kojarzę takich problemów . Pytanie czy suzuki nie wsadziło tam jakiegoś dziwnego osprzętu - turbina czasami nie jest chłodzona wodą ? Poszukaj na forach Renault Megane / laguna czy ktoś nie wałczył z takim problemem .
Cześć. Szczegółowo problem opisałem na forum Laguny https://renaultlaguna.pl/forum/topic/165... Przekopałem różna fora i nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi. Otóż. Drodzy, powiedzcie jak jest sterowany elektrozawór doładowania. Rozumiem że na podstawie info...
No. Ja mam jedynkę. Byłem na diagnostyce i nie wiem czy oni mają sprzęt zepsuty czy co, bo nic nie pokazało. Wszystko ok. Ja podejrzewam turbinę lub jakiś kabelek od turbiny.
Turbina założona nowa , regenerowana czy używana ?
Turbina była wymieniona z powodu awarii czy z innego powodu?
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
Witam. Mam Renault Laguna z 2002r 1.9 DCI 120km. Nie wiem dlaczego ale znika olej, samochód nie kopci, brak plam pod samochodem, turbina ładnie ciągnie. Jedyne co widać to spocony czujnik na rurze z filtra powietrza do turbiny.
Turbina po regeneracji, to im zamelduj
Mam pytanko gdzie znajdę nr. lakieru w megance typu - (żelasko) he he. Proszę o szybką odpowiedz musze to mieć na jutro rano. Laguna 1.9 dci 120 km. I jeszcze jedno jak sie zregeneruję turbine to nie trzeba przypadkiem kalibrować zaworu turbiny czy cos tam?
Turbina gdy sie kończy jest to objaw znikania oleju z silnika to ze jest sucha to znaczy że jest sprawna , w twoim przypadku stawiał bym na nieszczelny układ IC wystarczy mala dziurka w układzie i będziesz słyszeć turbinę jakbyś jechał jakimś samolotem gwizd i świst przy obrotach od 1500-1800 sprawdził bym dokładnie węże od IC dziurka wielkości zapałki...
No niestety przyznam sie, ze ta turbina do silnika 2,0i to niewypal, za duzo kombinacji itd a przy tym zadej gwarancji, ze to wogole zadziala. Obdzwonilem kilka warsztatow i kilku ludzi, ktorzy maja troche wiecej wiedzy na en temat niz ja i niestety wyszlo jednoznacznie, ze lepiej sprzedac laguna i kupic Passata albo kupic silnik z fabryczna turbina...
(at)ddd12345 Jak kolega powyżej napisał, najpierw CLIP, ale warto też sprawdzić dolot powietrza. Cały, poczynając od filtru powietrza, poprzez turbinę. Żadna rura nie spadła, nie poluzowała się?
Witam od niedawna mam renault laguna ll 1.9dci. Ostatnio zaczeła mi brać olej jakies pół litra na 500 km i ciagle poci sie kolektor ssący. Czy to turbina zaczyna sie kończyc? Niedawno wyciagałem turbine,czysciłem kolektor ssący zawór egr-u. Wirnik turbiny nie miał dużego luzu. Czy pomimo to turbina może wyganiac tyle oleju:?:
Witam Czy ktoś mógłby odpowiedzieć przy jakiej prędkości obrotowej powinna włączać się turbina w tym aucie. Chodzi oczywiście o ustawienia fabryczne. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Do tego silnika ja leję 7 do 7,5l oleju i to jest dopiero stan max na miarce. Co do tej mazi to wygląda jakby był nieszczelny wymiennik splainy-ukł. chłodzenia "wymiennik egr" i od sprawdzenia ciśnieniowego bym zaczął. Ewentualnie turbina jest chłodzona wodą ale raczej byłby duży ubytek płynu gdyby była pęknięta muszla.
Laguna II w polifcie 2.0 albo z turbiną.
Samodzielnie nie naprawisz turbiny ,jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat turbiny i uszczelnienia jej to tu zerknij http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... bo bardzo często w Lagunie II pęka rurka i powoduje to zalanie turbiny Zerknij też tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... no i tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
Nie działa / działa nieprawidłowo VGT . Turbina do ponownej regeneracji a najlepiej wymiany na nową .
Masz clipa ? Tam możesz sprawdzić korekty na wtryskach. Turbina jakiego pochodzenia, jaki był powód wymiany ??
ja zglosilbym sie do czlowieka ktory naprawial turbine, blad czujnika doladowania moze znaczyc przeładowanie czyli za wysokie cisnienie turbo, a caly problem moze powodowac zle zregenerowana turbina
Turbina do regeneracji, z czujników widać że brak doładowania....
Hej. Dużo może być przyczyn. Podłącz pod kompa to podstawa . Daj znać jakie błędy. Takie podstawy co mogło się podziać to : przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, wtryski, turbina. Wróżyć można bez końca XD
Z opisu turbina złom, auto oddać do warsztatu.
Musisz ustalić dlaczego turbina jest głośna ,są 2 powody;nieszczelności ,rozsypane turbo to na początek.
Podnieś maskę i zobacz czy przy przegazowaniu nie świszczy powietrze- spadł lub pękł wąż ciśnienia turbiny.
a turbina ma czujnik kopiowania? bo one często zwarcie robiły
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
A to ze turbina lala olej po calym silniku to tez nie przyczyna zeby ja wymienic?
Też sie nad tym zastanawiałem ale sprzedawca z serwisu nagaz24 powiedział że tak sobie nie mogę zamienić parownika jeśli mam ig1 Turbo bo że niby zmianą parownika moge sterownik od gazu uszkodzić. Troszkę mi się tu wierzyć nie chce ale biorę to pod uwagę. I dlatego wolę zapytać.I jeszcze mam pytanie gdzie powinien być wpięty przewód o podcisnienia od...
zatkane odmy,żle zregenerowana turbina,silnik kaput,ciśnienie oleju,zatkane kanały olejowe
albo kolego poprostu masz olej z silnika w układzie doładowania a wzioł sie on z tego że normą jest cieknąsa turbina która może wyciągnąć ci olej z silnika
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
Witam. w mojej Lagunie II 1.9 DCI brakuje mocy jest slaba, powoli sie rozpedza, tak jak by sie dlawila jakby kulawo chodzila jak sie rozpedzam na wolnych obrotach jak stoi jest dobrze rowno silnik pracuje, jak na postoju dodaje nagle gazu do dechy to ten wskaznik od obrotow jakos pomalu sie podnosi, wyczyscilem kolektor i zawor egr i nic to nie daje...
Nic sie nie zmienia ani z nawiewem ani z niczym, po prostu co jest raczej nielogiczne ale w Lagunie niestety wszystko jest mozliwe jak sie załącza turbina to wskaznik temp cieczy opada. Co jeszcze ciekawsze dzis Laguna chodzi prawidłowo bez zająkniecia. Tak czy inaczej zostawiłem ja u mechanika niech cos wymyśli. Czekam też na wasze pomysły bo z francuzem...
Tam nie ma żadnego oringa. Wyciek masz z zasilania czy ze spływu oleju z turbiny?
Witam, Zaczął bym od zczytania błędów. Może dadzą dodatkową wskazówkę. MAP sensor jest sprawny ? Kiedy był wymieniany/ czyszczony ? Turbina "świszczała" przed awarią ? Gruszka od turbo sprawdzona ? Czy są ubytki oleju ?
Podzwoń po firmach, które regenerują turbiny może Cię poratują. Szukałeś po numerze: 77011473155 [url=https://allegro.pl/oferta/uszczelki...
układ CR jest w tych autach bardzo żywotny z mojego doświadczenia starcza gdzieś na trzy silniki i cztery turbiny.... :(
Może odma jest zapchana i nadciśnienie wypycha olej. A w jaki sposób została uszkodzona poprzednia turbina?
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
No to się trochę wyjaśniło. Dzisiaj padła turbina, zasłona dymna już od 1300obr. Dym szaro niebieski z posmakiem oleju. Pracował krótko więc na bagnecie nie widać aby dużo ubyło. Co dziwne to całkowicie przestał kopcić na czarno nawet przy 4k obrotów. Czy to kopcenie na czarno mogło być spowodowane agonią turbiny? Czy turbina w tym modelu jest chłodzona...
witam mam problem z laguna 1.9 dci wymieniłem filtr paliwa wymienione pierścienie turbina nie nowa lae koleś dał mi 3 miesiące gwarancji ze jest dobra wyczyściłem zawór egr i nic dalej kopci czuć takim spalonym olejem czy może być jeszcze nieszczelność w intercoolerze ale to by było czuć spalonym olejem !!!! dzieki za odp
Odpal z popuszczonym wydechem przy turbinie.
Po pierwsze czy znasz opinie o 1,9 dci (RENAULT) ! Poczytaj o bolączkach w tych silnikach w internecie: turbina, panewki itd. Żeby później nie żałować. PS. Siostra ma Lagunę II 1,9 dci 101 KM na razie wymienione ( turbina, katalizator) przebieg 210 tyś. km.
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
Laguny "dwojki" nie bierz, to krolowa lawet, turbiny w dieslach padaja po 150tys, elektronika koszmar. Dwoch znajomych mialo w firmie, wzieli nowki i serwis byl odwiedzany bardzo czesto, miedzy innymi turbina po nieclaych 150tys.
Cześć masz także turbinę do sprawdzenia tu bym szukał w pierwszej kolejności.
turbina ze szrotu ale bez luzów na wirniku nic się nie moczy olejem. kupiłem nowa odmę i wymieniłem
Ok sprawdzałem grafikę wcześniej i tak jak jest pokazane to chyba lipa bo umnie zero reakcji wogule sie nie włańcza turbina dopiero jak zamienie przewody zielony n brązowym dlaczego
Jeżeli autko odpala bez większych problemów to silnik nie powinien być całkiem kaput. Sugerowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności stan turbo. Jeżeli w przewodzie dolotowym jest olej już przed turbiną to znaczy, że dostaje się z odmy a więc przedmuchy do skrzyni korbowej. Jeżeli olej jest za odmą to padające turbo. Na tym etapie można jeszcze próbować...
Może turbina umiera i zaciąga olej. Sprawdz czy nie ubywa oleju na bagnecie.
Witam, dziwny dźwięk słyszany tylko w kabinie. Po naciśnięciu pedału gazu dźwięk jest głośniejszy. Zazwyczaj gdy samochód jest zimny, ale też zdarza się gdy ciepły (nieraz zanika). Dźwięk dobiega z centralnych przednich nawiewów. Problem zaczął się zimą. Silnik 1.9 DCi 120KM (turbina po regeneracji). Prosiłbym o jakieś podpowiedzi.
Katalizator musi być, mam 2 lagunę i wiem z doświadczenia że turbina wysiada bardzo szybko, nawet po przejechaniu kilku tys kilometrów, nie polecam samemu dłubać przy tego typu naprawach bo nawet najmniejszy paproch potrafi zablokować smarowanie, w pierwszej kolejnosci zaciera się wirnik a póżniej pada cały silnik! Sprawdz turbine i jej ustawienie łopatek...
To mnie przeraża ponoć te laguny są bardzo awaryjne ... :/ Sam nie wiem , na forum piszą o jakichś problemach z turbiną... cuda niewidy ... nie wiem czy jest sens sie pchać w ten samochód ... tak czy siak.
Witam. Mam problem z laguną 2. Na początku tylko przy szybkiej jedzie samoczynnie mi gasła a teraz dzieje się to nie zależnie od obrotów i prędkości. Wcześniej zdarzało się to zadko lecz ostatnio na odcinku 2 kilometrów zgasłą mi ponad 10 razy oraz traci moc tak jakby turbina została dołączona lecz po ponownym odpaleniu jest wszystko dobrze ale nie...
egr wyczyść, może to być wina czujnika doładowania, zaworu sterującego turbiną, wężyków FAPa jeśli go posiadasz. Proponuję zajrzeć tu: http://renaultlaguna.pl/forum/
A minowicie jak przekrocze 130 km/h to zapalają mi sie kontrolki swiec zarowych i auto nie chce szybciej jechać... co jest przyczyną? To nawet nie źle trudno nałapać takim samochodem mandatów za prędkość. Na pewno turbina nie dmucha i autko nie jedzie.
Wykręć i sprawdź zawór EGR, czy nie zasyfiony. Kopcenie na czarno świadczy o złym spalaniu mieszanki. Mogą już wtryski siadać i leją. Zarypany filtr powietrza. Turbina niedomaga. Nieszczelności w układzie doładowania. Przyczyn może być dużo.
witam jeszcze raz mam renault lagune II 1,8 16v i jak wiecie są one słabe a mianowicie maja mały moment obrotowy i słabe przyspieszenie od czego powinienem zacząć zęby dodać mu mocy jestem do niego przywiązany i nie chciał bym go zmieniać czy do benzyniaka tez się daje turbinę ?
Nie dziwie się że nastąpiła decyzja o zmianie auta, no bo taka puszka i 3 cylindry - prawie jak kosiarka także tutaj będzie spora różnica i jak idziemy w segment D - wg mnie polecany - to skok będzie spory. Tutaj nawet Audi A4 B5 z 98 było by sporą różnicą w kulturze pracy silnika, wygodzie i wyciszeniu. Jeśli chodzi o 1,8T to - owszem w A4 B7 też jest...
Właśnie o takie odpowiedzi chodzi w tym forum. Elektrozawór albo łopatki zmiennej geometrii zacinają się. Czujnik ciśnienia doładowania wymieniłem 2 dni temu i jak narazie tryb awaryjny się nie włączył. W tygodniu elektrozawór i zobaczymy czy będę musiał dobrać się do turbiny.
Wężyki podciśnienia szczelne, nowe, wymienione? Turbina czyszczona? Sterownik N75 nie jest przypadkiem pęknięty?
Nie turbina bym się martwił tylko stanem silnika. Zanim kupisz turbine to porządnie go sprawdź bo może remont nie będzie opłacalny
Witam niedawno temu kupiłem lagunę 2 z silnikiem 1.9dci o mocy 120km przebieg 223000 po regeneracji turbina Skrzynia biegów nowe sprzęgło pasek rozrządu i tylna belka więc szkoda auta by było prowadzić na złom przewód od turbiny do silnika nie jest mokry co robić bo podziewa się 1l oleju na 800km z góry dziękuję
Udać się do mechanika celem stwierdzenia brakiem doładowania z turbiny.
laguna turbina przewód turbina laguna elektrozawór turbina laguna
isuzu kontrolka oleju odkurzacz zelmer wycie silnika ublock origin
Wymiana wyświetlacza w kotle Buderus G115 - krok po kroku Zasilanie HP iPAQ RZ1710: specyfikacja i problemy