Turbo raczej ma zacięta dźwignię zmiennej geomtrii bo ciśnienie idzie do max wartości jaka jest wstanie pokazać czujnik. Nie męcz tego turbo w takim stanie bo prędkości obrotowe przy takim ciśnieniu sprawia że odleci ci w końcu z pod maski sypiąc obficie drobnymi.
Tak przetarty wężyk podciśnieniowy od sterowania turbiną powoduje przejscie auta w notlauf.
Może masz źle ustawione cięgło na turbinie skoro była wyciągana turbina Zrób logi
Witam. Dokładnie 14 miesięcy temu miałem pełna regeneracje turbiny bo łapał notlaufa. Do dzisiaj był spokój- nic się nie działo.... Az tu wyprzedzam i spadek mocy.... Bład w komputerze Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl Control Module Part Number: 03G 906 021 LK HW: 03G 906 021 AN Component and/or Version: R4 1,9L EDC 000SG 9249 Software...
Ok, ale jak się zacina, to turbina i geometria do czyszczenia?
Swoim VCDSem możesz to zrobić, 01- eninge, po prawej 03-output tests i testujesz silnik V157.
Z logów nie wynika, żeby wpadał w notlauf, bo turbina przeładowuje. Przyczyna musi tkwić gdzieś indziej Są jakieś błędy ?
Wygląda na typowy "notlauf" Jakby turbina była z kopana. Sprawdź dokładnie wszystkie przewody od turbo, i oczywiście dokładnie samą turbinę.
bez węzyka na gruszce co sie dzieje? Też notlauf?
powyżej 3000tys. przestaje turbina ładować wchodzi w notlauf. Dymu to nie ma lub go nie widzę... Jak mówiłem przewody zmienione nowe opaski są na nich "norny" i "zdrowo" dokręcone i wymieniłem zawór. A jaki błąd dokładnie to wieczorem podam dokładnie.
Było tu opisane 1000000 razy, wpisz notlauf w wyszukiwarkę
Jeżeli sztangą nie możesz poruszać to najprawdopodobniej-zasyfiona turbina,do czyszczenia
Olej pojawia się w turbo jak one nie pompuje np tak zwany notlauf , turbina się uszczelnia pracując , więc szukaj tych cieniutkich wężyków zwłaszcza w tych spinkach-zaczepach bo tam przeważnie się przecierają w VW to norma a jak pojedziesz do mechasa to zabulisz za wymianę turbo oni tylko czekają na jeleni i kasują , więc poświęc swojemu samochodowi...
Notlauf. Przyczyną zabrudzone i stojące VNT.
Magiczne słowo "notlauf"
1. Dla mnie to klasyczny notlauf - turbina (kierownice) bo masz z VNT się zapiekły. Do mechanicznego czyszczenia. Czysta turbina + sprawna reszta osprzętu = pełen ciąg na każdym biegu począwszy od 2500 obr do 4 tyś z butem wciśniętym w podłogę. Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji a wtryski nie leją musi iść... 2. Kiepski olej powodujący podwieszanie...
Co do mocy to masz klasyczne przeładowanie turbiny, poczytaj o "17965" "notlauf" w googlach.
Zapewne przeładowanie, notlauf i awaryjny....;] Czyszczenie turbawki się kłania....
EGR via maf N75 via map mapa turbo jest złą mapą - znajdź mapę N75 ... EGR http://obrazki.elektroda.net/35_12349068... N75 http://obrazki.elektroda.net/8_123490701... chyba bedzie problem z modyfikacją mapy tak żeby notlaufów auto nie łapało ...
to standardowy notlauf Albo N75 labo przepływka albo turbina do regenaeracji
Jakie to byly bledy? Mam samochod z turbina to przerabialem to. :> W vagu jest opcja testu - widac jak sztanga chodzi, moze sprawdzisz ? Notlauf pewnie.
Witam, Udalo mi sie z kumplem zrobic czyszczenie turbiny zgodnie z opisami jakie mozna znalezc na necie. Generalnie zajelo to ok 9 godzin. Jak ktos mysli ze mozna szybciej to niech sobie wybije z glowy (oczywiscie jak ma byc porzadnie wyczyszczone). A jeszcze turbina nie byla mocno zapieczona. Turbina wyglada na to ze teraz ladnie pracuje. Komputer...
Przy takich objawach test sztangi raczej dużo nie wykaże chyba że jak pisał kolega, coś jest krzywe albo geometria brudna i będzie przycinać, włączyć polecam może ją rozrusza, przy pełnym otwarciu N75 sztanga może chodzić wzorowo a podczas normalnej pracy nie. Po złapaniu błędu ECU wyłącza turbinę, po zgaszeniu i odpaleniu turbina znów działa do kolejnego...
załącza ci się tryb awaryjny tzw. "notlauf" do sprawdzenia zawór n75, turbina,węże od turbo,przepływka ja obstawiam n75:D dobry spec od diesli +VAG i będziesz wszystko wiedział
Prawdopodobnie przeładowuje turbina(zaxieta geometria lub uszkodzona gruszka, zacięty zawór sterujący) , po diagnostyce testerem bedzie wiadomo. Objaw podobny do notlauf .
Problem masz w turbosprężarce. Albo geometria stoi albo źle poskładana, lub ktoś kręcił zderzakiem na turbina lub długością samej gruszki.
Witaj. Ja mam takiego 130 km ale AVF. Miałem takie same objawy i okazało się że problem był w nieszczelności tych cieniutkich wężyków, i turbina jakby właśnie nie ładowała... Poczytaj co to "NOTLAUF". Na googlach jest pełno wątków o tym. Pozdrawiam.
jak przekroczy teraz 130km/h to się rozlancza turbo I nie ma błędów, a świstak siedzi... Przecież to oczywiste że przeładowuje. Poczytaj sobie co to "notlauf". Potem się doedukuj w jaki sposób jest sterowana turbina w Twoim konkretnym silniku.
Jaki odcinek dolotu pompowałeś? Wirnik turbiny się obraca? ( dostępny po zdjęciu rury od filtra powietrza).
Jeśli tak jeżdzisz bez notlauf to jak kolega wyżej dziura w układzie dolotowym lub ta turbina umiera. Na sztywno powinna być moc ale na obciażeniu powinno odciąć . Także trzeba poszukać. Rozpinałeś wydech za sprężarką ? Warto też tak zrobić próbę .
Najprawdopodobniej przyczyna tkwi właśnie w kierownicy,rozebrać wyczyścić i po kłopocie.
2. Czy może być to przyczyna notlauftu? Tak. Tam turbina ma zawór upustowy, nie zmienną geometrię, a siłownik sterowany jest nadciśnieniem nie "pod", więc każda nieszczelność spowoduje wzrost ciśnienia doładowaia i odcięcie dawki paliwa przez przeładowanie, tzw notlauf.
Witam Miałem ten sam problem, wszyscy twierdzili że musi to być przepływka, ale okazało się że zacinał się zawór turbiny. Czasami pomagało zgaszenie i zapalenie ponowne silnika - ale tylko na chwilę. Niestety trzeba wyciągnąć i rozebrać turbinę. U mnie to pomogło. A ja mam takie doświadczenia i wnioski odnośnie braku mocy. Jak wywala notlauf - nie...
Witam Turbina wyjęta i wyczyszczona już nie łapie notlauf jednak coś mu brakuje słabo wkręca się na obroty. Mam jeszcze GOLFA III 1.9 TDI 90 KM w którym gdy się wciśnie gaz to czuć jak wgniata w fotel, a AUDI ma 110 KM i tej mocy nie wyczuwam. Proszę o jakieś wskazówki co można by było sprawdzić, wymienić, podmienić. Na pewno przydało by się zrobić...
saalve, załapałeś "notlauf" czyli tryb awaryjny, silnik wtedy pracuje jakby turbina nie pracowała, siwy dym - więc podejrzewam, że masz gdzieś nieszczelność pomiedzy turbiną a intercoolerem lub kolektorem ssącym,gdyby spadł wąż od tyrbiny to byłby to dźwięk, który od razu byś usłyszał. wpisz w wyszukiwarkę google "notlauf" a zobaczysz co to jest i się...
notlauf ? samochód wpada w tryb awaryjny, odcięta zostaje turbina i okrojona moc samochodu - w moim przypadku ze 110KM zostaje może z 80-90KM... Samochód przyśpiesza gorzej, rozpędza się max do 120km/h. Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Zostaje tylko błąd w pamięci komputera o przeładowaniu turbo. Czy ktoś pomoże ocenić logi...
Panowie... Sprawa jest taka że...nie mam oleju w silniku... Chyba jednak turbina... K...a Mac :( I co jeszcze... Auto źle odpala za pierwszym razem... Za drugim już dobrze... Hmm... Co do spalin... Rura od tłumika do spawania...
Sprawa dotyczy ibizy TDI AGR z 2000 roku. Sprawa zwyczajna - około 2500 obrotów łapie muła i czasami przekracza te obroty i dalej odzyskuje moc, a czasami wpada w notlauf. Niestety w diagnozowaniu VAGiem jestem laikiem i oto co mi się udało stworzyć: http://vaglog.rtnet.pl/cezarg1410_49015.... http://vaglog.rtnet.pl/cezarg1410_49018.... Gdzieś mi...
W wyniku nieszczelności może przeładowywać turbo Turbo sterowane podciśnieniem wiec jak ma przeładować jak jest dziura? Chodzi mi o przeładowanie Czyli tzw "notlauf"
A błędów w module silnika nie było ,bo wygląda to na klasyczny notlauf. No chyba że mu paliwa brakuje przez zapchany filtr czy sitko w baku czy padającą pompę.
Witam, Piszę na prośbę znajomego, posiada on A4 1.9TDI AFN. Kupione rok temu, ściągnięte z niemcowni(użytkowane przez starszego pana, niestety...). Od jakiegoś czasu występują klasyczne notlaufy- auto vmax 130km/h, brak mocy. W Błędach oczywiście widnieje kod 00575 . Wystawiam logi dynamiczne grupy 3,10 i 11. Wnioskuję z nich że turbina przeładowuje...
wymaganą masz 2300-2400 a faktyczne 2600 wiec bedzie notlauf,kierownica w granicznym punkcie sie wiesza i nie spowalnia strumienia atakującego łopatki,tak sie też dzieje przez nieprawidłowe poskładanie po czyszczeniu tych strumienic.
Witam Mój Passat 1.9TDI 110koni zaczął łapać notlaufy + do tego miał słabe przyspieszenie jak na ten silnik. Zawiozłem go do mechanika na wymianę rozrządu i czyszczenie turbiny, przy czyszczeniu turbiny okazało się ze są pogięte łopatki, które zostały wymienione. Wszystko cacy, ale po odbiorze auta czułem jakby autko lepiej się zbierało ale nie tak...
Wastegate i zawory nim sterujące sprawdź. VTG w AGR?? Zartujesz? Dodano po 7 Rozrząd na blokadach składany? Filtr powietrza, paliwa? Dodano po 14 Do sprawdzenia masz zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin, oraz przewody z muszli do zaworu i z zaworu do gruszki. Domex32 a czy ten zawór ciśnieniowy sterujący bocznikiem spalin ma jakas specyficzną...
W sobotę przyjechał do mnie klient z przepływomierzem (wkładem) w ręce, żeby mu wymienić, bo był w 3 warsztatach i żaden nie miał tamperproof torxa, otwieram maskę, a tam dziura w przewodzie powietrza doładowanego, taka, że palec wchodzi. Pytam się klienta o co chodzi, a on mówi, że był w warsztacie, bo auto nie ma mocy i kazali mu kupić nowy przepływomierz,...
Witam, mam problem z moją Corsa D 1,3 cdti, od dłuższego czasu mam notlauf przy 120 na godzinę. Sprawdzałem jak pracuje kierowniczka turbiny, bo wiem że to częsty przypadek notlaufow. Ale sztanga od gruszki chodzi gładko, bez żadnych oporów. Obstawiam że to zaworek sterowania turbiną, dlatego zamówiłem nowy i podmieniłem, niestety nic to nie dało. Zauważyłem,...
No i właśnie ten błąd powoduje brak mocy, tak zwany notlauf, nie od razu po odpaleniu ale po mocniejszej jeździe. I tu bym szukał problemu ze sterowaniem turbiną, najprawdopodobniej zmienna geometria zapieczona, co skończy się czyszczeniem turbiny.
Troche to moze dziwne ale samochod byl kupiony na sztuke. Potrzebowalem autka na biegu bo jedno moje sie zepsulo a musialem cos wyslac w trase. Znalazlem ogloszenie pojechalem obejrzalem wygladal niezle i kupilem. Silnik jest ladny nie ma wyciekow. Poprzedni wlasciciel wozil tym towar do sklepu z hurtowni ale stwierdzil ze jest dla niego za duzy i sprzedal....
W aucie tym po wykonaniu logów dynamicznych w grupie 011 widoczny wyraźny notlauf w okolicy 3000obr. Pierwszy raz mam kontakt z turbina bez zmiennej geometrii sterowanej za pomocą N75 nie podciśnieniem a ciśnieniem z króćca w turbinie. Otóż mój problem polega na tym czy w czasie wykonywanie BS grupy 011 będzie widoczna praca sztangi sterującej zaworem...
Zacina się kierownica łopatek w turbinie, wpisz w wyszukiwarkę notlauf
przewody tak jak sprawdziłem organoleptycznie to powinny być szczelne, ale nie pasuje mi właśnie te szarpanie, bo to raczej jakby była nieszczelność to byłby brak mocy i tyle, notlauf. chyba najrozsądniej teraz byłoby sprawdzić pompowtryski, chociaż tak przy pierwszym sprawdzeniu korekcja była bliska 0, więc stąd wniosek, że są OK, chyba, że trzeba...
Notlauf? Kierownice turbiny się zapiekły? Podaj kod silnika, zawsze to będzie łatwiej
Po kiego grzyba mechanicy wyciągali i rozbierali tą turbinę, skoro kierownica chodzi idealnie? Tam raczej nie naprawisz. Myślę, że zamienionych wężyków też nie rozpoznają. Objawy, na to wskazywały, więc wyciągnęli tą turbinę. Ten czujnik N75 też "Sprawdzałem" połączyłem te dwa wężyki od gruszki i drugi od turbo ze sobą ale auto nadal łapało "notlauf-a"...
Problem doładowania rozwiązałem przez wymianę zaworku sterującego turbiną. Może ktoś spojrzeć czy te wartości przepływu powietrza są poprawne? Dodam, że jak odepnę wężyk od gruchy, to przepływ powietrza wychodzi ok, oczywiście wtedy mam przeładowanie i notlauf. Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-011_003_47MXyB.htm...
AGR nie ma zmiennej geometrii, tylko wastegate. Więc to to samo co wszystkie stare Golfy 3 itp. mostkowałem dwa przewody podciśnienia omijając n75 Tam nie ma żadnego podciśnienia przy sterowaniu turbiną. Jak to zrozumiesz to łatwiej Ci będzie znaleźć usterkę.
pisze dopiero teraz bo czekalem az mechanik wyreguluje. turbina wyregulowana zgodnie tak, jak fabrycznie (komputerowo) i jest ustawiona bardzo dobrze. tego dzwieku ktory opisywalem juz nie ma :) takze to juz sie nie liczy jednak: na autostradzie przy 4000tys. obroty i 180-190km/h wlacza sie notlauf, obroty spadaja do 3000tys. i autko wtedy ciagnie 150km/h...
Witam, w mojej niedocenionej t4 99r z silnikiem 1.9 td mechanik podczas rutynowej wymiany rozrządu, podkleił koło z wybitym klinem na klej. Skutkowało to niestety ,,zblendowaniem,, silnika po przyciśnięciu z przyczepką. Zapadła decyzja złomowanie. Niestety chęć ożywienia tego kultowego auta firmowego, poskutkowało zamontowaniem nie pasującego silnika...
to co kolega bandzior napisał dotyczy każdego turbodiesla. Sprawnego także. Więc po co o tym pisać. problem tu mamy inny. Przeładowuje i to sporo. Dlaczego sądzisz, że turbina nie rozkręci się o 60% więcej skoro jak byk widać, że ciśnienie doładowania jest o 40% większe. Skoro tak to musi o co najmniej 40% więcej dawać...czyli szybciej się kręcić. Uwzględniając...
Witam, jakiś czas temu autko załapało notlauf (wyskoczył błąd na komputerze) momentami nie miał mocy. Mechanik wyczyścił turbinę (kierownice) i wymienił akkuselator turbiny, wszystko byłoby OK gdyby nie przydymiał na biało po dodaniu gazu (nie robił tego wcześniej, spaliny mają lekki zapach oleju napędowego). Nie ubywa żadnych płynów.. Po ponownej wizycie...
Witam mam problem z moim Audi, przy przyśpieszaniu na 3,4,5,6 biegu w pewnym momencie łapie tryb awaryjny a do tego mam błąd przeładowania i z tego co widzę po logach turbina wyraźnie przeładowuje, wymieniony został zawór n75, map sensor, sprawdzone węże podciśnienia, sztanga sprawdzana strzykawką i chodzi, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czy pozostaje...
Witam, na tym, jak również na wielu innych forach tematy przeładowania są bardzo popularne, jednak mój przypadek nie pasuje do żadnego innego. Samochód na zimnym silniku(ok 50,60st. C) po przekroczeniu ok 3tys. obrotów na 3 lub 4 biegu wpada w trym awaryjny. Komputer widzi jeden błąd: 17965. Jeśli auto przeładuje 1, czy 2 razy, to później już śmiga...
Witam serdecznie, To mój pierwszy Audi i moje pierwsze logi dynamiczne. Objawy są takie, że auto w losowym momencie traci moc albo całkowicie albo zaczyna przerywać (szarpie próbując załączyć i wyłączyć turbinę w bardzo krótkim okresie czasu). Usterka zdarza się niezależnie od temperatury i pogody, na zimnym i na gorącym silniku, zaworek N75 rozebrany...
Witam. Ja mam podobny problem ale w Borze 1.9 ASZ. Turbina wyjęta wyczyszczona, VNT chodzi płynnie, aktuator też chodzi płynnie, wymieniona przepływka na nową (stara zdecydowanie zaniżała podawane wartości, turbo też przeładowywało ale nie było notlauf), wyczyszczony zawór N75, zamieniony z N18, sprawdzone przewody podciśnienia i turbo jak przeładowywało...
Te utraty mocy to klasyczny notlauf. Ja u mnie w Audi 1,9TDI jak mialem taki objaw to skonczylo sie to tym ze turbina sie rozleciala (w czasie jazdy ale fajnie zaczal kopcic jakby stawial zaslone dymna, gosc za mna jadacy malo co do rowu nie wjechal :). Ale to juz ekstremalne wyjatki. Najpierw sprawdz przeplywomierz, kable podcisnienia, tam jest tez...
Witam. Po dłuższej przerwie powracam do tematu swojego pasia odnośnie tego, iż jest słaby. Na początek powiem co zostało wymienione: - Przemływomierz - Map Sensor - Wężyki wszystkie - Zaworki N75/N18 sprawdzone - Turbina - Intercooler Silnik pracuje jakby za twardo. Brakuje mu dynamiki. Dodam, że jest to 101KM zachipowane na 140KM. Po chipowaniu się...
Notlauf-sprawdzenie sterowania turbiny jeżeli ok. to czyszczenie turbiny. Ciśnienie oleju sprawdzić mechanicznym zegarem, jeżeli dobre to czujnik wysokiego ciśnienia do wymiany na odpowiedni lub moduł w zegarach.
Napisz jaki masz silnik czy turbo VNT czy westgate :P AFN czy 1Z, AHU, czy jeszcze jakiś inny o ile były inne TDI w Golfach 3. To co opisujesz to normalny notlauf. Podejrzewam, że masz turbo do czyszczenia (jeśli AFN, czyli VNT), do wymiany gruszkę lub uszkodzony zawór N75. Samochód najprawdopodobniej łapie tryb awaryjny, gdyż turbina wytwarza zbyt...
robiles diagnostyke Vagiem? to jest klucz do sukcesu.. dosc nietypowy notlauf widze (jak wogole to mozna nazwac notlaufem :D).. jesli vag nic nie wykaze, to wtedy mozna dopiero cos dzialac i szukac, co sie dzieje :) takie moje zdanie :) moze to byc cisnienie turbo ale niechce tu nic typowac :) polecam vaga :]
Witam! Pokrótce postaram się opisać jak doszło do usterki jak w temacie. Auto użytkuje niecały rok, po kupnie zdarzyło się, że turbina weszła w tryb awaryjny, potem sytuacja się unormowała, natomiast niedawno znów NOTLAUF zaczął się włączać i to już systematycznie. Tzn po przekroczeniu około 120km/h turbina się przełączała w tryb awaryjny i pomagało...
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Zaczelo sie jak w trasie jechalem to byla moc i wszystko, wyprzedzalem auto, zredukowalem z 5 na 4 a tu nagle braklo mocy, auto bylo strasznie slabe, gaz byl do spodu na prostej drodze a licznik nie chcial przekroczyc 100, po zatrzymaniu auta po odleglosci 10km, i chwile przerwy auto zaczelo juz normalnie jechac a po jakims czasie gdzies tak 1,5 miesiaca...
nic innego się nie dzieje. do momentu wymiany turbiny pomimo tego że czasami łapala notlauf wszystko było ok i ładnie się wkrecal. z tego co pamiętam to po wymianie turbiny zanim stwierdzili że przeplywka do wymiany to kręcili przy geometrii więc może tu coś zrypali.
..... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Mój błąd 100% = n75 zamknięty, przy 3000rpm złapał notlauf i się zamknął. Wejdź w bassic setting (nastawy podstawowe) w grupie 011, grucha powinna się cyklicznie otwierać/zamykać, zobacz jak chodzi, powinna ruszać się płynnie i dość szybko, cięgno powinno się unosić do samej gruchy, i powinno być słychać...
Witam. Mam Seata Toledo z 2001 roku 1,9 tdi z silnikiem ASV. Mój problem jest następujący. Kiedyś w drodze przytrafił mi się notlauf. Po ponownym odpaleniu było ok. Po tym zdarzeniu nie jeździłem autem przez miesiąc. Jak już do niego zasiadłem to notlauf przytrafiał się praktycznie z każdym razem po przekroczeniu 120 km/h - 3000 obr. Są to moje pierwsze...
coś się tak uparł na wymianę N109, nie wymieniaj bo to nic Ci nie da, skoro wskakują te wysokie obroty przy odpalaniu a następnie schodzą do normalnych to wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go...
Notlauf występuje bo w tym przypadku bez wysterowania kierownic i tak zostaję przekroczone doładowanie - EDC nie jest w stanie ograniczyć doładowania mimo tego że nie podaje już podciśnienia na gruszkę. Kierownice nie wracają do pozycji pierwotnej bo masz: zaciętą gruszkę, źle ustawioną sztangę, źle złożoną turbinę lub coś blokuje ruch powrotny kierownic.
Witam, mam Mitsu Grandisa 2.0 tdi PD 140 PS, wywaliłem DPF, kat został i miałem program zrobiony na 180ps i 400 nM, było mi mało to wrzuciłem turbo od BMN podeszło p&p. Mam pompki seryjne G, seryjny FMIC w miarę duży. Teraz tuner zrobił 195 PS ale nM tylko 365. Turbo wstaje późno tak od 2300 obr, to podobno normalny objaw, ale przy doładowaniu 2,8...
witam ostatnio moj samochod stal caly miesiac nie ruszany na parkingu pod chmurka :gwizdanie: popsul sie i czekal na naprawe... po tym samochod zaczal lapac notlaufy ,oraz przy obrotach okolo 3000 lapal mula poczym znowu odtykal sie i ciagnal dalej, czasami jedzie ok,a czasami mul. podlaczylem auto pod vaga wyszly takie bledy: 519Czujnik ciśn.w przewodzie...
Turbina jest świeżo po pełnej regeneracji
Kolejne auto naprawione. Tradycyjnie zamiast zacząć od rzeczy prostych typu n75 to odkręciłem całe kolektory z turbiną. Zawór WG był sprawny, kolektor ssący jak i EGR zawalone nagarem. Problemem okazał się n75, który był w 50% uszkodzony, ponieważ bywały dni, że auto działało normalnie i to mnie zbiło z tropu. Po wymianie na nowy i zaślepieniu EGR auto...
Witam, masz trochę dziwne objawy, u mnie przycinały się kierownice w turbo i miałem podobne efekty, ale to na 3,4 i 5 biegu. Później było jeszcze gorzej, pojawiał się notlauf(odłączenie turbiny) przy okolo 3 tys obrotów. Rozwiązaniem problemu jest wyciągnięcie turbiny i czyszczenie kierownic. Półśrodkiem jest rozruszanie sztangi, w moim wypadku pomogło,...
wpisz w wyszukiwarkę google hasło "notlauf" a wszystkiego się dowiesz; określenie "Golf IV 1.9 TDI" niewiele mówi gdyż silników 1.9 TDI jest cała gama, w znalezionych w wyszukiwarce postach wiele się pisze na temat czyszczenia kierownic zmiennej geometrii turbiny ale nie dotyczy to silnika o oznaczeniu AGR gdzie jest zwykła turbina i nie ma w niej zmiennej...
Zamontowałem nową przepływkę do auta - oryginał boscha. Auto ciągnie lepiej. Podczas testów raz udało się rozpędzic do 190 km/h bez notlaufa (potem musiałem hamować :), drugi raz 180 km/h i notlauf, za trzecim razem notlauf przy 160 km/h. Auto łapie średnio notlafa przy dość chyba nietypowej prędkości - ok 160-170 km/h. Czy powinienem jeszcze raz rozebrać...
Masz albo zapieczone kierownice w turbinie, albo N75 to wymiany, jeździsz na pewno w notlauf'ie
Witam, dużo się już naczytałem, ale dotarłem do zaułka czy to turbina czy przepływomierz i brakuje mi wiedzy. Objawy to standard, wszystko ładnie dopóki nieprzekraczamy obrotów silnika rzędu 2500-3000. Potem "muł" aż do zgaszenia i wszystko od nowa .... Bład 17958. Wszystko zaczęło sie od wymiany gruszki turbiny, bo przerdzewiała. Ustawiana była 'na...
Wyszukiwarka notlauf
Po odłączeniu wężyka od gruszki turbiny sztanga powinna opaść. Albo masz zapieczone kierownice albo gruszkę turbiny do wymiany.
Kieruj się do N75, one się potwornie zacinały w tych autach, zwłaszcza, jeżeli miałeś jakąś delikatną nieszczelność (tak jak ja na EGR) i syfiło pod maską, to podciśnieniowy N75 zasysał to. Rozbierając go potem do mycia, sporo sadzy wyleciało i gąbeczka była zabita. Też łapałem notlaufy i zacinało się, lub nie wstawało wcale.
Witam zdaję sobie sprawe żę wątek spadków mocy w tdi jest szeroko opisany ale mój przypadek wydaje mi się inny niż te które do tej pory przejrzałem. Pod koniec ubiegłego roku kupiłem Toledo rocznik 2003, po kilku dniach od zakupu nastąpił pierwszy spadek mocy, póżniej następne. Udałem się do gościa który w mojej okolicy uchodzi za najlepszego speca...
Witam, Mam problem z turbina w Alhambrze 1.9tdi, silnik AUY 115KM, rocznik 2003. Otoz na jesieni zeszlego roku wyczyscilem turbinke. Okazalo sie ze w dwie lopatki zmiennej geometrii od strony kolektora wydechowego wpadl nagar i je zablokowal. Pozostale lopatki poruszaly sie. Znalazlem tez w zakamarkach kolektora wydechowego nagar ('na zakrecie'). Wyskrobalem...
Panowie już zrozumiałem zasadę działania EGR; sprawdziłem go działa! Pisałem o tym wyżej wiec nie mówcie mi o zamęcie. Dwa to ja nie jestem mechanikiem i nie napiszę tematu "mam notlauf i wiem co się popsuło" Tylko napisałem tak bo nie jestem mechanikiem i szukam tu wiedzy. Napisałem EGR działa, przewody zrobione, N75 zregenerowane, odma wyczyszczona,...
Problem rozwiązany reklamacja turbiny załatwiła sprawę klient odebrał auto pozdrawiam
W takim razie turbo do wymiany.. Reasumując.. Jakiś czas temu sam czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ samochód łapał przysłowiowy notlauf. Okazało się że do wymiany była również gruszka. Po czyszczeniu całego nagaru łącznie z całym dolotem, Ickiem, EGRem i wszystkimi rurami i poskładaniu do 300km było ok. Turbina zaczęła działać w pełnym...
Witam. Pisałem już wcześniej na forum w innej sprawie dotyczącej tego wozu. Napiszę, że "trafiła się" okazja zakupu VW Golf 4 Kombi 1.9 TDI 115 KM z 99r. Cudzysłów nie jest przypadkowy. Po prostu już wcześniej zarezerwowałem to auto do znajomej i to mój pierwszy pojazd choć prawko mam od 17 lat. Najpierw krótka historia auta, żebyście mogli sobie uświadomić...
notlauf czytaj "tryb awaryjny" Typowa usterka, zapieczone kierownice w turbinie. Za wysokie ciśnienie doladowania.
Na temat braku doładowania czy przeładowania (notlauf) napisano na tym forum już wystarczająco dużo, zamykam
Ok. Osłonę silnika mam oczywiście. Zamówiłem już wężyki podciśnienia. Do piątku powinny dojść, więc jak przyjdą to wymienię na nowe i zrobię logi grupy 011 i wrzucę. Jeśli nadal będzie coś nie tak to jeszcze raz sprawdzę rurę intercoolera i wymienię zawór N75 i dalej będę logował aż do znalezienia i wyeliminowania przyczyny. Co do samej jazdy to tragedii...
Ok, więc tak ja nie mam zamiaru nic grzebać. Czy mógłbyś wypisać mi w punktach/myślnikach o czym nadmienić mechanikowi żeby zrobił?? Oraz pytanko, ponieważ napisałeś że turbina przeładowuje, i to jest prawda bo czasami złapie notlaufa, najczęściej na 3-cim biegu przy 4tyś obrotów, czy da się to naprawić żeby te notlaufy nie występowały, czy to też może...
tak bylo, czyli to nic nie pokojacego? to początek problemów ze sterowaniem ciśnieniem turbodoładowania, z czasem problem ten będzie występował coraz częściej. Zalecam bardziej dynamiczną jazdę by wypalać nagromadzany w turbosprężarce nagar. Uchroni Cię to przed zapiekaniem się łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki. Wpisz w google hasła : "notlauf",...
wlazłem dzisiaj pod auto i porządnie przyjrzałem się gruszce i cięgnie. zdjąłem jeszcze raz cięgno od gruszki i poruszałem kierowniczkami. i co się okazało. kierowniczki jednak się przycinają w drodze powrotu do minimalnego doładowania. Co prawda nie są zatarte mocno i jest to 1/4 ruchu zatarta. Opadają w dół od minimalnego doładowania do max bardzo...
notlauf passat wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina
dzwonek przycisk toshiba programowanie regulator obrotów tecumseh
wzmacniacz fabryczny honda plumpi regulacja ogrzewania podłogowego
Silnik elektryczny 220W krajzega – nie startuje sam, wybiera losowy kierunek, kondensator rozruchowy Niestabilne wskazania temperatury w Ford Kuga