A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Turbo raczej nie raczej strona wtryskowa. Filtry paliwa?
czy przekładnia reduktor planetarny działa w dwie strony?... ...ja chciałbym przyspieszyć obroty. Tak. czy taki mały w opisie 12 nm mogę zastosować do przyspieszenia obrotów turbiny wiatraka przydomowego ? Nic nie wiadomo o parametrach tego wiatraka - turbina wiatrowa, generator, ich moce, obroty, momenty obrotowe itd., więc odpowiedź: nie wiadomo.
Ogarnięte, auto chodzi jak nowe
Jedynie turbina Darrieusa ma zerowy moment rozruchowy. Dla przykładu Savonius ma ogromny moment malejący wraz z obrotami. Pośrednie parametry ma turbina H. Ogólnie "zagospodarowanie wiatru" przez HAWT jest mniejsze niż dla klasycznych VAWT.
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
jaki kolor dymu?
Czy parametry pracy silnika odczytywane były w trakcie jazdy w momencie falowania, czy w czasie postoju ? Zerknąć trzeba również jak skrzynia reaguje na zmianę obrotów . Turbina nie powinna przy obniżeniu obrotów zakłócać pracy .
Akumulator zadziała jak swego rodzaju limiter obrotów. Póki turbina będzie generowała napięcie niższe niż to na akumulatorze kręcić się będzie w zasadzie bez oporu. Próba wygenerowania wyższego napięcia niż aku. spotka się z przepływem sporego prądu; tym wyższego im mocniej powieje. Dlatego aku ma swoje zalety jak i wady: nie blokuje turbiny przy rozruchu...
Turbina zwasze się tam obraca, na wolnych obrotach juz generuje naciśnienie
A nie jest ona czasem chłodzona cieczą? Jeśli tak, to tam trzeba sprawdzić.
Jak to nie ma kondensatora ? To gdzie się podział ??? Ten silnik MUSI pracować z kondensatorem !! bo to kondensator sztucznej fazy. Przy częściowym spaleniu (zwarciu) uzwojeń zachowywał by sie tak jak w opisie.
To jest kompresor. Podobny schemat działania jak w 1.4 tsi. Kompresor podnosi moment na wolnych obrotach a turbina na większych. Taki patent na turbodziurę
Nie za bardzo można podłączyć turbinę do wejścia dedykowanego dla PV. W pewnym zakresie obrotów turbiny (siły wiatru) uda się uruchomić konwersję ale z racji przygotowania wejścia do pracy z PV nastąpi zatrzymanie turbiny.
Wyczyściłem Mapsensor
Złącz wężyki na zaworze sterownia turbiną i zobacz od jakich obrotów zacznie działać turbina. Wyskoczy Ci błąd zapewne więc miej to na uwadzę że trzeba będzie go skasować. Jak zachowuje się czujnik ciśnienia doładowania?
Nie ma takiej możliwości by coś zostało pozmieniane, sprzęt sypał by błędami aż miło. Suszarki z natury pracują na prawych obrotach, wynika to choćby z aktu, że tylko na tych obrotach będzie działać turbina powietrza procesowego. Lewe obroty są wykorzystywane tylko na chwile by rozrzucić pranie. Możliwe, ze nie będzie to robione na wszystkich cyklach....
30A nie wieźmie. Do 15. Ale i przy 3 ruszy, choć osiągnie małe obroty ( z założoną turbiną, bez niej będzie się kręcił szybko)
Będzie działało i to nawet lepiej niż gdyby turbina była 12V. To z tego powodu że znamionowe napięcie (i obroty) turbina uzyskuje przy sporadycznie spotykanych wiatrach 12 ... 15 m/s. Przy wyborze kontrolera warto go przewymiarować, ale bez znacznej przesady. Dużo elektroniki to większy pobór własny.
gdyby podłączyć turbinę przez optymalizator, to dla falownika nie ma znaczenia co jest źródłem prądu. Rozważyć trzeba jeszcze jeden przypadek: zbyt silny wiatr i co wtedy? Napięcie z turbiny wzrasta proporcjonalnie do obrotów i w pewnym momencie przekroczy napięcie optymalizatora. Optymalizator się uszkodzi a turbina będzie rozbiegać i uszkodzi się...
A silnik nie jest zablokowany w jedna stronę obrotów? Pomierz prądy fazowe na pracującym silniku.
Sterowanie turbiną.
Turbina wstaje przy 2400 obrotów na minutę. Za późno. Jak spaliny śmierdzą to źle ustawiony zapłon (kąt wtrysku itd) Również bym rozrząd porządnie zweryfikował.
Panel PV to klasyczne źródło prądu. Taki typowy 60 celi przy 24V odda 8A czyli 192W, a przy 12V 8,15A (98W). Z turbinami tych rozmiarów nad którymi się zastanawiamy jest inaczej. Aby w ogóle popłyną prąd turbina musi wytworzyć napięcie co najmniej równe napięciu aku. Problem zaczyna się klarować kiedy uświadomimy sobie że 24V (cz 12V) generuje się dopiero...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
renault mascott 2003 2,8 dci 150km Witam mam problem ze swoim mascotem wracając z Włoch padła mi turbina która była po regeneracji i przejechałem na niej niespełna 4 tyś km nie wiem gdzie szukać przyczyny . Dokonałem ponownej wymiany turbiny przy czym oczywiście dokonałem wymiany oleju filtra i umyłem intercoler z oleju który się dostał gdy padła turbina,...
" że wchodzi na obroty dopiero przy 3tys obrotów tzn zaszyna łapać turbina" Przy tych obrotach to turbina już przestaje ciągnąc . Dodano po 59 Wgrać oryginalny soft do komputera. Ale u porządnego elektronika samochodowego .
Witam. Mam podobny problem, czy udało się naprawić?
Też kiedyś mnie naszło , kupiłem turbinę o pionowej osi obrotu ( FH-600) , postawiłem i mogłem cieszyć się jej widokiem , i to wszystko . Turbina była na napięcie 24V , rzadko kiedy dawała 12V ( do akumulatorów 24V trzeba było kupić turbinę 48V , może coś by dała). Generalnie pożytku ( w sensie energii elektrycznej ) , żadnego. Ale jeśli wezwiesz sobie...
Witam, silnik tak jak widać na filmie - 1,8T zastanawiam się przy tym nagłym zwiększeniu obrotów skąd bierze się ten syk powietrza? Zaworek DV był zmieniany, do tego nie z niego dobiega ten odgłos, czy turbina pracuje bez obciążenia? czy to raczej nie turbo? Zastanawiam się tez dlaczego tak silnik tak skacze? Poduchy mam zmienione na Febi ale może coś...
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Moduł bluetooth pewnie nie ma takich ograniczeń i zasięg o wiele mniejszy.
Witam.Czy jest ktoś na forum kto zbudował turbinę Pawlaka ??? Chodzi Mi o to ; jakie maksymalne obroty osiąga ta turbina .... max. obrotów jakie uzyskuje?? To zależy od wody z jakiej wysokości i z jaką prędkością płynie a reszta to z obwodu koła.
Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
Witam, Brat posiada Passat B5 Lf diesel silnik 1,9 TDI ,ma następujący problem- gdy samochód osiągnie powiedzmy na 4 3,5 tys odcina turbinę wchodzi jakby w tryb awaryjny, gdy wrzuci 6 i ma 120km jest dokładnie to samo . Wszystko jest powtarzalne. Auto ładnie śmiga ale jak osiągnie powyżej tych obrotów lub walnie 6 bieg i powyżej 120 km jest tak jak...
Skłaniam się ku turbiną pionowym bo mam na nie miejsce i odpada problem miejsca na obrót do wiatru.
Podważ teraz tą część pokrywy z przyciskiem od zwijaka i zdejmij ją (czasami ciężko schodzi), pod nią będą jeszcze 2 wkręty od tej pokrywy z wyłącznikiem. Potem wszystko już zejdzie. Co do grzechotania to często urwana turbina jest jego powodem, wolne obroty i grzanie to zatarte łożyska. Trzeba wymieniać często filtry, zwłaszcza wlotowy.
Witam. Mam roblem z turbiną w VW golf IV silnik AHF. problem polega na tym, że turbina nagle przestałą działać. zapiąłem vag com i wszystko jest ok tylko turbina nie daje ciśnienia na niskich obrotach ( tzn do 3000 ibritów). powyżej jest już prawie ok. wziąłem się za sprawdzanie zaworków od podcisnienia i wężyków. I tak zaworki i wezyki są ok, jednak...
Jak auto stoi większych obrotów nie będzie.
Do 3000 obrotów turbo-dziura ? Wydech niedrożny ? Olej wymieniony ? W jakim stanie turbina ?
Wkręć śrubkę na zderzaku o jeden obrót i skróć o 1/4 obrotu sztangę .
Różnica jest spora. Panel to źródło prądowe, gdzie wydajność zależy od nasłonecznienia. Wystarczy utrzymywać napięcie wyjściowe w pobliżu napięcia MPP aby optymalnie odbierać moc. Turbinę trzeba traktować jako prądnicę (silnik). Napięcie rośnie od obrotów, a możliwą do pobrania moc trzeba pobrać z krzywej P(n) albo obciążenie dobierać z wahnięć obrotów....
Robiłem test sztangi 10tki razy (pisałem o tym nie raz) ale nigdy nie podniósł obrotów do 1400 obrotów.
Gdy sterownik silnika otrzymuje niewłaściwą wartość ciśnienia doładowania w stosunku do aktualnych obrotów silnika to wyłącza turbinę (przechodzi w stan awaryjny). Masz to napisane na kwicie z diagnostyki! Pozdrawiam.
problem rozwiązany - PRZEPŁYWOMIERZ:) dzięki za zainteresowanie
Proszę o pomoc. W moim Nissanie P-12 2.2DCI mam kłopot z obrotami. Przy 5000 czuję brak mocy, tak jakby wyłączała się turbina, przy niższych wszystko jest ok. Nie wiem co jest przyczyna? Dzięki.
Witam ponownie. Mam pytanie czy owy dzwięk może być przyczyną uszkodzonej pompy Vacum?? czy ma ona coś jak silnik schodzi z obrotów i turbina?? Może coś nie otwierać albo nie zamykać??
Poszukaj sobie o trybie awaryjnym w tym silniku, znajdziesz rozwiązanie na 100%. Nie ma sensu po raz setny pisać tego samego na forum. Zamykam.
Turbina opóźnia rozpęd i kopci na wolnych obrotach. Jak wejdzie na obroty, to idzie na automacie trudno go rozpędzić i słaby. Na manualu rozpędza się i ciągnie. Zaświecił się awaria sterowania silnika. Co robić?
6-cio łopatowy wirnik będzie wolniejszy niż 3 łopatowy, ale wygeneruje większy moment obrotowy. Szczególnie widoczne będzie to przy rozruchu turbiny. Długość łopat istotnie wpływa na obroty; i tak M300 z 3 łopaty 82cm średnicy zbliżała się do 1000obr/min. 400W turbina z 1,2m średnicy kręci się do 600obr/min, a Ista 1500W rozwija 400obr.
Witam, ostatnio mój volkswagen T4 z '00 roku stracił kompletnie moc, turbina pracuje jedynie do 1000 obrotów, jest to zmienne, czasami wyżej, czasami niżej. Na dole załączniki logów z komputera z błędami, co mam sprawdzić w pierwszej kolejności? na 4 i 5 biegu brak mu kompletnie mocy...
Auto sprowadziłem nie odpalało wiec nie wiem jak to wcześniej wyglądało
Nie rozumiem co chcesz zrobić, producent podaje sposób sterowania, robisz według instrukcji i sprawdzasz czy działa. Piszesz że nie rozumiesz jak to ma działać, nie robiłem reverse-engineeringu tej płytki też nie wiem, ale po co ci to wiedzieć, żeby podłączyć generator PWM wg instrukcji? Jeśli płytka jest sprawna, nie kombinuj z własnym falownikiem...
To sprawdź może w ręku za pomocą śrubokrętu czy trzyma DV? Bo to trochę dziwne, że takie dźwięki. Możesz też sprawdzić stan zaworu/śruby odpowietrzającej - tutaj tylko ori, to co jest w tej odmie (nr 6) No chyba że jest jakiś problem z turbiną. Może nagraj dźwięk jak zwiększasz obroty przy otwartej masce.
Ktoś ma jakąś radę? Tak ,pojechać do doświadczonego diagnosty. Diagnoza zajmie mu max pół godziny. Albo sam daj jakieś "logi" tutaj .
Robiłem niedawno corsę 1.7 CDTI, było to dosyć ciekawe, ale w momencie pęknięcia płytki na podłodze mojego warsztatu, szybko wypchnęliśmy corsę na plac. Obroty w granicy 3500, a turbina i część wydechu świeciła na czerwono... Masakra...
Jeszcze jedną informacją mogę się podzielić: im większej średnicy turbina tym niższe obroty i co za tym idzie hałas.
Licznik miałem u dołu masztu i testowałem do jakich obrotów rozkręca się nowa ośmioramienna turbina. Ale kupiłem go z myślą o tokarce w której obroty reguluje falownikiem. Dodano po 3 Stev-an dołączam się do prośby o schemat twojego regulatora
Kotuniunia a ile taka przekładnia kosztuje. Można jakąś dobrać po zrobieniu turbiny. Jak już będzie wiedziało się ile ma obrotów nasza turbina, trzeba jeszcze uwzględnić poprawkę na spadek obrotów po obciążeniu przy średnim wietrze. To by miało sens. Tylko ile to kosztuje bo skrzynie biegów od malucha to z grosze. Cały maluch 300zł, po sprzedaży złomu...
Czy ktoś zbudował lub posiada turbinę wiatrową o pionowej osi obrotów z automatyczną regulacją liczby obrotów (taką jaka opisana jest w czwartym numerze Młodego Technika z 1984r.) http://obrazki.elektroda.net/49_12305762...
Jak przepływka podmieniona na taką samą i na bank sprawną to wygląda na to że braki mocy spowodowane są dodatkowo zasyfioną turbiną. Na jakich obrotach najczęściej silnik Ci się "dusi"?
Po temacie , padł sterownik silnika po ponownym zaprogramowaniu śmiga aż miło.
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
Turbina się nie poluzowała, dźwięk i obroty silnika tak jak wcześniej? Jeśli mechanicznie jest wszystko ok to zaczął bym od sprawdzenie czujnika podciśnienia zasobnika na płytce elektroniki
zobacz czy turbiny nie są oklejone resztkami kurzu i wtedy bije turbina na wysokich obrotach
Dzięki, kolego, załatwię nowy zaworek w najbliższych dniach. Zastanawia mnie jeszcze, dlaczego po zmianie biegu, gdy daję więcej gazu, auto kopci mi na czarno, zanim turbo się rozpędzi. Dzieje się to nawet, gdy przepnę z jedynki na dwójkę i mam poniżej 1500 obrotów, a wiadomo, że przy takich obrotach turbina nie napompuje natychmiast. Było tak na starych...
Sprzęgło jak poczekasz z wyminą to w końcu staniesz w chmurze dymu i nigdzie nie pojedziesz (sprzęgło spłonie do końca ).
Turbiną wiatrową, stąd max obroty. Obroty wirnika to 300RPM do tego przekładnia 1:8. Większe przełożenie trudno uzyskać a koszt magnesów do budowy prądnicy osiowej powala. A na magnesach ferrytowych to musi być kolos.
Silnik od C 360 na pewno da radę z taka turbinką da ona max do 20 km, a tak wgl nie pytam się o wasze zdanie co na ten temat sądzicie tylko czy spaliny dadzą radę zasilić tą turbinę i od ilu obrotów by pompowała.
W ogóle chodzi na rozpiętym dolocie? U mnie zdjęcie rury przy przepływomierzu skutkuje niemożliwością uruchomienia silnika, a jeśli pracował na wolnych obrotach to zgaśnięciem silnika. Tylko ja mam silnik 90KM (turbina VNT). *** Pomyłka - odpięcie rury przy przepływomierzu nie powoduje zgaśnięcia, ale już przed kolektorem - tak,
Numeru nie pamiętam # czujnik obrotów turbiny, za wysokie obroty.Na tą chwilę turbina wyjęta i oddana do regeneracji.
dzis byłem u mechanika i po podpięciu pod komputer nie pokazał żadnego błedu, mechanik po analizie przypuszcza że to wina przepływki. dzis obserwowałem zachowanie mojego audi i... wrzucam jedynke, gaz do 2500 obrotów, jest ok, potem bieg nr 2 i przy 2700 jakby traci moc i przy 2900 znów odzyskuje i potem po 3000 znów traci, wrzucam 3 bieg i tak do 2800...
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Może poprostu turbina przy takich obrotach dopiero budzi się do życia? ;)
audi a4 1.9 tdi 110km problem z turbina od 2500-3000 wylącza sie po ponownym uruchomieniu turbina dziala znowu do 3000 obrotów komputer pokazuje ze cos z cisnieniem w komrze ssacej czym to moze byc spowodowane
No to niestety szukanie turbiny.
Nie wydaje mi się. Jak kontaktowałem się z warsztatami to oni ustawiają ją do ustawień fabrycznych a ja wcześniej miałem orginalna turbinę i dmuchała od 2000 obrotów
Dodaj fotkę tej turbiny. To o czym piszesz to zawór nadciśnieniowy, który otwiera się samoczynnie aby ciśnienie doładowania nie było zbyt wysokie. Na wolnych obrotach zawór ma być zamknięty. Jeśli jest otwarty, turbina "pompuje" za mało na średnich obrotach silnika. W Twoim silniku turbina nie jest regulowana przez sterownik.
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Tak sobie myślałem (z tą wodą w bloku) że jak woduję motorówkę to przepływomierz jest nagrzany od słońca, a po zwodowaniu nie ma wody w bloku i jak silnik chodzi na wolnych obrotach to bardzo się nagrzewa(bo nie ma chłodzenia). Dopiero po zwiększeniu obrotów turbina napędu motorówki tłoczy wodę a silnik ją zasysa. Po starcie przepływomierz się schładza...
Witam wszystkich forumowiczów. Scania r420 euro5 2007 rok. Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe. A teraz drugie pytanie: Na wyższych...
Ile pompuje turbina przy pedale w podłogę na 3, 4 i 5 biegu poczynając od niskich obrotów?
Jest też uwaga, żeby po pracy z wysokimi mocami/turbiną 10 minut chłodzić turbinę utrzymując silnik na jałowych obrotach. Ale "to co tam w książak piszą, to nikt nie czyta, bo to bzdury są".
Nie ma żadnych błędów tylko po zgaszeniu n75 bzyczy.
Usterka wyszła w czasie jazdy. Na szczęście już usunięta. Korozja przewodów do pompy wtryskowej. Pozdrawiam!!
Rozumiem, że ma to pracować w takiej konfiguracji Turbina - mostek- inwerter. U mnie tak właśnie jest z tym, że nagłe porywy wiatru powodują wzrost napięcia ponad 28V. Jeśli napięcie nie jest zbyt dużo wyższe niż 28V nie uszkodzi inwertera, ale spowoduje jego wyłączenie. Turbina wiatrowa niczym nie obciążona dostaje wysokich obrotów, których na ogół...
Bardzo głośno gwiżdże mi turbina,im większe obroty tym głośniejsza,a osiągi są bez zmian,co morze być przyczyną takiej pracy,jeśli do tej pory była cicha
Do tego turbina lubi postać na wolnych obrotach przed jazdą i po jeździe, zwłaszcza ostrej jeździe.
Najlepiej ją odkręcić tam gdzie są śruby imbusowe, podłączasz do prądu i patrzysz co się dzieje, jak padnie kondensator to ma problem z wejściem na obroty, pomaga zakręcenie wirnikiem ręką, czasami turbina czy jak to sie nazywa może się oberwać na wale silnika, wtedy przez korek wygląda jakby się kręciło.
Witam. Jestem posiadaczem Seata leona 1p 1,9 TDI BXE. Mój problem polega na tym, że turbina późno wstaje . Wartość zadana osiąga dopiero ok 2000 obrotów. Turbina regenerowana. Węże podciśnienia wymienione. EGR wyczyszczony kolektor wypiaskowany Podaje logi zrobione dynamicznie. Prośba o analizę http://vaglog.pl/log_231139.html http://vaglog.pl/log_231140.html...
Czyli- albo falownik stanowi dla turbiny duże obciążenie, albo turbina 'widzi' falownik jako naładowany akumulator i efekt jest taki sam. Potrzebny jakiś sprytny sterownik, najlepiej step-up bo może napięcie z turbiny jest za niskie dla falownika. Może i jest za niskie ale podstawa to inna charakterystyka źródła. Panele to źródło prądowe a w turbinie...
Tu macie test turbiny o pionowej osi obrotów która "podobno" ma jeszcze lepsze osiągi niż tradycyjne turbiny. Dodatkowo tu mamy turbinę o mocy 600W. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Oraz tą samą turbinę napędzaną wiertarką [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Przykłady z YT można mnożyć i dzielić...
Weź kolego pod uwagę że każdy cylinder zasysa swoją dawkę powietrza która jest potrzebna i jedyne co jest minusem to brak ciśnienia w kolektorze ssącym w momencie kiedy turbina pracuje. sporo powietrza ucieka w momencie gdy turbina zaczyna pracować na WYŻSZYCH obrotach.
Musi się szybciej kręcić, albo trzeba użyć innego silnika. Szybsze obroty możesz uzyskać stosując przekładnię, albo zmieniając turbinę. Inny silnik mógł by mieć nominalne napięcie wyższe, albo niższe nominalne obroty.
luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym dawałyby taki efekt przy określonej prędkości jazdy , a nie prędkości obrotowej silnika. Bo rozumiem że drgania są w rym zakresie obrotów silnika na każdym biegu a na 3 i 4 najbardziej odczuwalne. Szukałbym przyczyny w silniku , sprzęgle. Dodano po 1 Czy to nie jest prędkość przy której załącza się turbina...
Witam serdecznie, posiadam Audi A4 1,9 TDI 110KM i mam problem podczas jazdy, ponieważ przy wyprzedzaniu wiesza mi się turbina, a mianowicie jak depnę do około 3 000 obrotów/min to silnik tak jakby ustaje i po tym zauważam brak mocy. Na 4-tym biegu mogę mieć 3 500 oborów, a prędkość to 70 km/h. Po wyłączeniu zapłonu i zapaleniu wszystko wraca do normy...
Mam problem w Toyocie Rav4 z 2017 roku. Podczas jazdy nagle zaczęła bardzo mocno kopcić i weszła na obroty. Mechanik wymienił turbinę i podczas jazdy próbnej weszła na obroty ponownie. Mechanik zdjął przewód z turbiny i był tam olej. Twierdzi , że turbina wygląda ok i olej najprawdopodobniej dostaje się tam z odmy. Zastanawiam się czy może być to wina...
Brakuje chomika w kółeczku który będzie biegał i produkował prąd :) Każde przetwarzanie energii to straty, a tej energii z wiatru zawsze jest za mało. Po drugie większość małych turbin ma stałe wzbudzenie magnesami i aby turbina generowała 230Vac musiała by chyba być podłączona do silnika ze stabilizacją obrotów.
Wracając do turbiny to to można pobrać dokumentację: https://www.marlec.co.uk/product/12v-rut... W instrukcji są schematy na stronie 10 - zawsze jest tam kontroler (HRS503, HRSi, HRDi). Przy użyciu HRS503 można równolegle do generatora dołączyć PV. Do niego tez jest dokumentacja - https://www.marlec.co.uk/wp-content/uplo...
Problem rozwiązany skróciłem sztangę turbiny o 4 obroty i jest dobrze. Zamykam 😁
wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina turbina wiatrowa
klawiatura przestala dzialac pioneer ustawi fabryczny czyszczenie mechanizmu lasera
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Kabel SATA 2725 E209329 Lian Feng - Kompatybilność i Rozwiązywanie Błędów STOP Kosz górny do zmywarki Whirlpool ADG 9836 - dostępność i zamienniki