czy przekładnia reduktor planetarny działa w dwie strony?... ...ja chciałbym przyspieszyć obroty. Tak. czy taki mały w opisie 12 nm mogę zastosować do przyspieszenia obrotów turbiny wiatraka przydomowego ? Nic nie wiadomo o parametrach tego wiatraka - turbina wiatrowa, generator, ich moce, obroty, momenty obrotowe itd., więc odpowiedź: nie wiadomo.
gdyby podłączyć turbinę przez optymalizator, to dla falownika nie ma znaczenia co jest źródłem prądu. Rozważyć trzeba jeszcze jeden przypadek: zbyt silny wiatr i co wtedy? Napięcie z turbiny wzrasta proporcjonalnie do obrotów i w pewnym momencie przekroczy napięcie optymalizatora. Optymalizator się uszkodzi a turbina będzie rozbiegać i uszkodzi się...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Zgranie i zmuszenie tej turbiny do pracy będzie wymagało pracy i cierpliwości. Po pierwsze trzeba sobie uświadomić, że moc turbiny wiatrowej rośnie z 3-cią potęgą prędkości wiatru. Natomiast moment obrotowy i prąd generatora PMDC to zależność liniowa. Trzeba szukać takiego kompromisu aby te dwie krzywe przecinały się w zakresie użytecznych prędkości...
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym dawałyby taki efekt przy określonej prędkości jazdy , a nie prędkości obrotowej silnika. Bo rozumiem że drgania są w rym zakresie obrotów silnika na każdym biegu a na 3 i 4 najbardziej odczuwalne. Szukałbym przyczyny w silniku , sprzęgle. Dodano po 1 Czy to nie jest prędkość przy której załącza się turbina...
A tokarza nie masz w okolicy, zrobic nowa i tyle
Czy ktoś zbudował lub posiada turbinę wiatrową o pionowej osi obrotów z automatyczną regulacją liczby obrotów (taką jaka opisana jest w czwartym numerze Młodego Technika z 1984r.) http://obrazki.elektroda.net/49_12305762...
Nie jest to "normalne" ani w tym ani w żadnym innym silniku... Syczy... W sensie że pobiera powietrze. Czy to syczenie jest powiązane ze wzrostem prędkości obrotowej silnika ? tzn chodzi mi o to czy np trzymając silnik na np 3 tyś obrotów syk ten jest jednostajny i słychać go dopóki gazu nie ujmiesz ? Bo na filmiku to jedynie chwilowo "gazujesz" więc...
Dziękuję za odpowiedzi. W tej chwili jestem poza warsztatem. Jeśli tylko coś na naklejce będzie widoczne to jutro zrobię zdjęcie. Mam pytania. Taki silnik ma 2 uzwojenia: główne i rozruchowe. Które z nich powinno mieć większą wartość rezystancji? W Internecie są sprzeczne informacje na ten temat. Główne uzwojenie ma mniejszą rezystancję, a rozruchowe...
Tak sobie myślałem (z tą wodą w bloku) że jak woduję motorówkę to przepływomierz jest nagrzany od słońca, a po zwodowaniu nie ma wody w bloku i jak silnik chodzi na wolnych obrotach to bardzo się nagrzewa(bo nie ma chłodzenia). Dopiero po zwiększeniu obrotów turbina napędu motorówki tłoczy wodę a silnik ją zasysa. Po starcie przepływomierz się schładza...
napisz co pokazuje vagcom, bo Ci nikt niewywróży Takie objawy auta w tdi w grupie VAG to często: albo turbina albo przepływka powietrza albo silnik na wykonczeniu ale mam nadzieje że nie to:) sprawdź turbinę (w tryb awaryjny nie wchodzi?) choć te objawy powinieneś miec też na niższych biegach tylko może mniej odczuwalne
Z tym przewijaniem to ostateczność. Jak poczytasz to się dowiesz, że silniki wielobiegunowe tych samych mocy są większe gabarytowo. W Twoim przypadku dla nabrania doświadczenia postaraj się do końca wykonać tą prądnicę jak najmniejszym kosztem bo i tak się nie zwrócą. Pozostanie tylko wiedza, o której już pisałem a najważniejsze to nie stracić zapału....
15darekvw - wartość ciśnienia zadanego ma wynosić 1948 mbar (przy pedale wciśniętym całkowicie do podłogi, podczas dynamicznego rozpędzania samochodu np. na 3 biegu w zakresie obrotów od 1500 do 4200 RPM) a wartość rzeczywista ciśnienia ma oscylować w granicy tej ww. wartości czyli 1948 mbar. Podczas rozpędzania wartość rzeczywista będzie mniejsza,...
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
PS Moim zdaniem to napewno nie zapsuta turbina bo samochód jedzie a potem sie włącza tzw tryb awaryjny:) Co rozumiesz pod tym zdaniem? w turbinie jest zmienna geometria (chyba że jest to wersja 90 konna na sztywnej w co wątpie) która potrafi się blokować a objawia się właśnie to trybem awaryjnym.. na 4 biegu na prostej drodze od 1.500 obrotów na minute...
Co znaczy mułowate od spodu? Coś mi tu nie pasuje ta dziura w dolocie. W jakim przedziale obrotów masz te gwizdy? Auto nie jest po jakimś chipie? Od 1800 obr/min ciśnienie doładowania osiąga to co chce dostać sterownik silnika. Tyle że od tego momentu turbina cały czas już pompuje więcej niż chce tego sterownik. Nie wiem czemu ale przy ok 2000 obr/min...
Moim zdaniem doładowanie jest ok. Jak auto zachowywało się przed regeneracją turbiny?
Po 1 nie 21 tys obrotów bo jakby się silnik chciał wkręcać na takie obroty to by Ci z pod maski wyskoczył. To jest 2100 obr. A po 2 mi się wydaje że turbina działa cały czas tylko że efekt jej pracy widać i czuć dopiero po przekroczeniu ok tych 2000 obr. a co do Twojego problemu to nie wiem jak jest w tym przypadku zbudowana turbina ale napewno ma oś...
Ubywa Ci oleju z silnika że tak uparłeś się na turbosprezarke?
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Ta książka jest o wszystkich meganach a silnik 2.0 16v jest tak opisany jak np f3n w książce o której piszesz (tzn nieźle) - ten podgrzewacz to zastanawiająca rzecz może wstawili coś nietypowego ? ; jeszcze sprawdze. - chłodnica o której piszesz chłodzi płyn od wspomagania na 99,9%- sprawdź dobrze Jak chcesz coś z tego silinika wyciągnąć to niestety...
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Czy parametry pracy silnika odczytywane były w trakcie jazdy w momencie falowania, czy w czasie postoju ? Zerknąć trzeba również jak skrzynia reaguje na zmianę obrotów . Turbina nie powinna przy obniżeniu obrotów zakłócać pracy .
http://obrazki.elektroda.net/0_125519684... Witam Zmuszony potrzebą posiadania stacji Hot Air stanąłem przed wyborem, zrobić czy kupić?. Oczywiście padło na „zrobić”. Na początku chciałem oprzeć się na jakimś projekcie z Internetu, ale niczego ciekawego nie znalazłem. Dlatego postanowiłem zrobić to samodzielnie. Największy problem...
Witam. Mam problem z VW passatem 1.9 TDi B4 110KM, 1996 rocznik. Samochód po kupnie wprost uciekał spod nóg, obecnie to wielki muł. Moim zdaniem to turbina, wyłącza się przy ~2,5 tys. obrotów. Dziwne jest to, że czasem po wyłączeniu silnika (podczas jazdy) i ponownym włączenie przez jakiś czas jedzie prawie po staremu, gdy obroty osiągną ~2,5 tys, znowu...
http://obrazki.elektroda.pl/3136371000_1... Prezentuję projekt stacji lutowniczej na gorące powietrze mojego autorstwa zbudowana została w czasach kiedy stacje byly bardzo drogie. Nie zmienia to faktu że stację z powodzeniem można zbudować w dzisiejszych czasach. Prezentowana stacja lutownicza, jest samodzielnym projektem, opartym na...
Napisz do sprzedawcy może podeśle ci instrukcję. Ja tak pozyskałem do kilku kontrolerów i dopiero po analizie porównawczej wybierałem kontroler. Ważna jest krzywa P(n), ale również początek (napięcie rozpoczęcia ładowania). Te dwa parametry decydują czy turbina nabierze rozpędu oraz czy obroty będą adekwatne do prędkości wiatru. Dopiero później (na...
Turbina wstaje przy 2400 obrotów na minutę. Za późno. Jak spaliny śmierdzą to źle ustawiony zapłon (kąt wtrysku itd) Również bym rozrząd porządnie zweryfikował.
audi a4 1.9 tdi 110km problem z turbina od 2500-3000 wylącza sie po ponownym uruchomieniu turbina dziala znowu do 3000 obrotów komputer pokazuje ze cos z cisnieniem w komrze ssacej czym to moze byc spowodowane
Witam 1. Po wizycie w serwisie mercedesa stwierdzono uszkodzenie Akumulatora podciśnienia i stwierdzono że bez jego wymiany nie ma możliwości dalszej diagnozy koszt z wymianą 1700 zł poinformowali mnie że jest to nieszczelne mimo że mówiłem że to nie prawda .... 2. zamówiłem z gwarancją przesyłką i fakturą z allegro za 60 zł jednak nie dało to żadnego...
Witam, ręce mi opadają, mam Audi 80 Avant 1.9 TDI 90KM, nie mogę sobie poradzić z odcinaniem mocy przy 3000 obrotów. Auto ma silnik w bdb stanie, przejechane ma zaledwie 700 tysięcy i nigdy nie był kręcony przebieg. Na cylindrach są ślady honowania fabrycznego. Problem nie leży w silniku, jest w dobrej formie, nie kopci, pali w mrozy. Ostatnio przy...
Do 3000 obrotów turbo-dziura ? Wydech niedrożny ? Olej wymieniony ? W jakim stanie turbina ?
Witam mam zagadkę a mianowicie Fiat ducato 2009 2.3jtd 136KM. Problem w mocy. Brak błędów. Do ok 2300 obrotów powiedzmy jest ok ale przy tych obrotach już powinna pompować turbina dosyć mocno ale wychodzi mi na to że za słabo pompuje. Przy bucie w podłogę ciśnienie turbiny max 1550mbar i nic więcej. Map sensor podmieniony, przepływka też, turbina po...
Problem z mocą niedoładowuje turbina. Witam. Dotyczy Doblo 1,9 JTD 100KM z 2009 r. Od pewnego czasu brak mu mocy - dochodzi do ok. 3 tys. obrotów i przerywa, brak mocy i boi się górek. Nie ma znaczenia temperatura silnika i nie występuje to bez przerwy. Są chwile, że wszystko jest ok. Był u trzech mechaników i się poddali. Komputer nic nie wskazuje...
Witam. Mam problem z Masterem 2.3 170 KM Biturbo. Nie zaciąga sztangi na małej turbinie. Po przekręceniu stacyjki powinno pojawić się napięcie na elektrozaworze małej turbiny odpowiedzialne za moc na niskich obrotach.W moim Masterze nie pojawia się, co uniemożliwia wytworzenie ciśnienia doładowania do tego stopnia że gdy się przegazuje do 3 tys obrotów...
https://obrazki.elektroda.pl/1210027600_... Witajcie Chciałbym zaprezentować Wam prosty kontroler do ładowania akumulatorów z małej turbiny wiatrowej, z wykorzystaniem gotowego modułu przetwornicy up/down na układzie XL6009. Zacząć muszę jednak od tego, że posiadanie małej turbiny wiatrowej marzyło mi się od dawna. I choć lektura wielu...
wracam do tematu filtr orginał za ponad 200zł rozkręciłem całego silnik jak nowy czysty turbina nie uszkodzona jak podłożyłem oring to jeszcze gorzej bo otrzepacz działa na ostop ciągu brak może to coś z elektroniką ale pokrętło obrotów niby działa
wytwarza mi maksymalnie 40 W. Jaki region? Jaka jest średnia prędkość wiatru latem? Jaka srednica wirnika? Jaka średnica generatora? Moc generatora jest taka na ile pozwala moc wiatru. To co podaje producent to maksymalna (jeśli to prawda) moc generatora a nie faktycznie całego zespołu turbogeneratora. Moc całego zespołu zależy od czynników opisanych...
Poszukuję sprawdzonego kontrolera do (niewielkiej) turbiny wiatrowej. Napięcie współpracujących aku 24V lub 48V moc turbiny to kilkaset W. Najważniejsze aby kontroler nie ograniczał możliwości turbiny. Rozpoczynając od najtańszych kontrolerów znaleźć można takie oto porównanie: https://obrazki.elektroda.pl/1424651500_... Tymczasem gdzie...
Z drugiej strony zastanawia mnie, że pionowe turbiny to raczej zabawki, a taka "HERA 7 KW ‘Elegancki’ Pionowa turbina wiatrowa" niby 7kW. Jak zerknąć na specyfikacje to niby ładnie się rozkręca. Zatem specyfikacja to kłamstwo?? i można tak się pod tym podpisać?? Różnie to bywa, ale w znakomitej większości przypadków to własna niewiedza firm produkujących,...
Numeru nie pamiętam # czujnik obrotów turbiny, za wysokie obroty.Na tą chwilę turbina wyjęta i oddana do regeneracji.
Mostek prostowniczy musi być 3F (posiadać 5 wyprowadzeń). Do tego prąd pracy przynajmniej 35A. Żarówki jako obciążenie to ... hamulec i to kiepski. Kiepski bo zimne włókno ma niską rezystancję i utrudnia turbinie nabrania obrotów a kiedy już naprawdę powieje włókno nagrzewa się i w końcu może przepalić co pozostawi turbinę całkowicie bez obciążenia....
Ja też chcę wierzyć, że to jest jakiś trolling a nie prawdziwa sytuacja... Bo jeżeli to jest prawdziwa sytuacja to autor tematu jest wręcz książkowym przykładem popełnienia absolutnie wszystkich możliwych błędów jakie tylko się da popełnić... Ułóżmy to chronologicznie. 1. Autor chce zakupić pojazd - robi sobie rozeznanie po lokalnym "rynku" po czym...
Witam. Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tej usterki. Bardzo cenię to forum dlatego piszę rozwiązanie, ponieważ przyda się osobom które mają podobny problem co ja miałem. Auto naprawione, za 400 zł u innego mechanika. Okazało, się że drugi mechanik podłączył golfa pod manometr rozgrzał go, jeżdżąc i mówił że przy 2 tys. Obrotów ciśnienie ma ponad...
Aktualizacja. Pojeździłem trochę i turbina zasadniczo pracuje, ale jest jeszcze problem przy niskich obrotach. Kiedy jadę w mieście i często przepinam z jedynki na dwójkę, to jeśli obroty spadną mi poniżej 1500 auto się zamula. W momencie gdy dojdzie do tych 1500 obrotów następuje nagły i gwałtowny cios momentu obrotowego. Nie byłoby to problematyczne...
Piszesz o turbinie jako obciążeniu - czy prądy w obu kierunkach działania silnika są takie same? Czy czas na rozpędzanie w gwieździe jest prawidłowy (nie za krótki)? Czy silnik przed zmianą obrotów jest zatrzymany?. U klienta może być problem wynikający z zasilania. Miałem kiedyś przypadek, że transformator był bardzo blisko i napięcia "pływały" w okolicy...
Witam Państwa serdecznie mój problem dotyczy BMW X3 e83 z silnikem 2.0d 150km samochód ospale reaguje na gaz ciągnie od 2 tyś obrotów do tej wartości ciężko nim ruszyć dynamicznie również między zmianą biegów dopiero powyżej 2 tyś czuć że turbina prawidłowo pracuje. Dodam iż turbina Jet po regeneracji,zaworek podciśnieniowy również jest wymieniony na...
Panowie, może ktoś pomoże. Crafter 2.0 140 KM, 13r, przebieg 380 tys. Problem z ciśnieniem paliwa na rampie. Sprawdziłem wtryski i wszystkie ok. Na 1. i 2. biegu szarpie, jak nie dam więcej gazu. Przy 2 tys. obrotów jedzie normalnie. Rano, po odpaleniu, nierówna praca silnika, falowanie obrotów, wskazówka obrotów na 1 tysiąc. Regulator na pompie wtryskowej...
wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina turbina wiatrowa
działa obrotomierz mazda zmywarka bosch klapa stabilizator oznaczenia
Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002 Mercedes W245 B200 – lokalizacja czujnika temperatury powietrza dolotowego IAT