pewnie turbo do czyszczenia pierwdx sprawdź czy sztangla się nie przycina
Witam. Autko dopiero będę mógł sprawdzić w Weekend ale przyszedł mi pewien pomysł. Nie wyrzuca mi żadnych błędów i tak sobie myślę, że może to turbina się przycina a dokładnie cięgno. Mam nadzieję , że to tylko to bo zaraz to będę miał nowy silnik tyle już w nim porobiłem :). Jak uruchamiam silnik , to chodzi bardzo dobrze jak chce go wkręcić na wyższe...
mocy nie ma odrazu ? czy traci sie na wyższych obrotach ? jak tak to turbina sie przycina
Mam problem z Audi A4 1,9 TDI 110. Turbina przeładowuje i komputer idzie w serwis, Przepływka ok. zawór N75 podmieniany (układ ciśnienia szczelny). Jakim napięciem jest sterowany zawór, instalacja od komputera sprawna. Jakie mogą by c jeszcze przyczyny? Turbina? Zawór regulujący turbinie nie przycina się
Egr rozbieralem i czyscilem pracuję bez oporu zobacz na cisnienie czujnika spalin za wysokie ,dpf nie ma ,wydech nie jest zatkany może ten czujnik zawala Dodano po 1 Z samochodem było tak jazda po mieście wyjazd na trasę no i brak mocy skrzynia automat przelaczyłem na manual i do 4000 tyś odpuscilo auto śmigalo Jeszcze dwa dni potem to samo podejrzana...
wd mnie to na rysunku poprzednim to jest Elektrozawór Regulacji Ciśnienia doładowania inaczej zawor sterowania turbina natomiast czujnik cisnienia doładowania jest na takiej rurze koło akumulatora ten poniżej, mi na kompie pokazuje że dane coś się z niego przycina a pozatym to wymieniłem turbo, przepływkę, intercooler, wyczyściłem egr co mechanik inna...
No czytałem już o tym sporo tylko nie wiem czy dam rade sam to zrobic mechanik powiedział mi za to 200zł. A teraz po wyczyszczeniu masz wszystko wporządku? Nie przechodzi już w tryb awaryjny? bo u mnie nie zawsze wchodzi w muła i sie zastanawiałem czy to napewno turbina ale jak dziś zobaczyłem że się przycina to wydaje mi się że to będzie to
Niestety stało się najgorsze z możliwych.Ale od początku... ...od pewnego czasu passatowi brakowało mocy.Najpierw tubo wyłączało się powyżej 120km/h.Choć nie zawsze.Od paru dni auto zamiast 131KM miało max.70KM.Pierwsze co mi przyszło na myśl,to turbina się przycina znowu.Piszę znowu,ponieważ ta o której piszę jest po regeneracji.Przejechałem na niej...
Kurczę, turbina dwa lata temu była po regeneracji i teraz czyszczenie? Dodam że paskiem szwagier latał na szwajcarię więc o spokojnej jeździe nie było mowy :) Zrobiłem tak jak mówiłeś, pchnąłem sztangę ręcznie w dół, jednak nie opadła niżej, w bloku 011 wykonałem test i podczas tego testu obserwowałem sztangę turbiny, chodzi bardzo ładnie, płynnie i...
Witam.Chciałem sie zapytać czy jest mozliwość zastosowania jakiejś turbiny elektrycznej do silnika wysokoprężnego wolnossącego 18cm.Czy wogóle coś takiego istnieje jak turbina elektryczna do samochodu? :)
Turbina przeladowuje . Do czyszczenia a ze nie zawsze noto tak jest . Zdemontuj banke podcisnieniowa turbiny i zobacz czy kieronica sie nie przycina oraz czy banka podcisnieniowa chodzi w pelnym zakresie .
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
Dokręciłem sztangę o 1/4 obrotu, + wkręciłem ogranicznik o jakieś 4 obroty i nadal bez zmian, zmienna geometria chodzi bardzo płynnie, lekko nie przycina się. Czy za mało wkręciłem ogranicznik czy też Gruszka bądź N75 jest uszkodzone? https://obrazki.elektroda.pl/8949113400_...
Witam, posiadam Hondę CRV z roku 2009 z silnikiem turbo diesla 2.2 Problem jest następujący, podczas jazdy pod dłuższą górę (wiadomo trzeba troszkę przycisnąć żeby taka buda jechała) nagle drastycznie spadnie moc i obroty oraz zapali się "check engine". Pod komputerem pokazuje błąd - przeładowanie turbiny Oczywiście błąd również sam znika gdy zgasi...
Olej Castrol EDGE zgodny z normą 507-00 (zamontowany filtr dpf)norma zalecana przez Vw 506-00 .Zawsze po skończonej jeździe czekam od pół do minuty z gaszeniem auta właśnie po to aby dosmarować i wychłodzić turbinę.Dlatego jestem zaskoczony awarią turba.Logi dynamiczne robię co 6m-c celem sprawdzenia czy turbo się nie przycina ewentualnie czy ciśnienie...
Witam! Ma pewien problem, tj. mój pojazd Citroen Xsara Picasso 2006r. 1.6 HDI FAP zbyt dużo pali. Zacznę od początku, tj. latem tego roku zauważyłem, iż moja cytrynka zbyt dużo pali tj. na pełnym zbiorniku zacząłem robić 800 km czyi spalanie sięgnęło 7l na 100 km przy czym wcześniej robiłem prawie 1000 km na pełnym zbiorniku 60 l, zaznaczam iż większość...
Accord 2.0 TDI/2000r. Mam podobny przypadek. Silnik pracował normalnie po czym w ciągu ok 50 km zaczął "czkać" i ma jedynie wolne obroty, wyżej się przycina - czkawka. Ledwo dojechałem do domu. Paliwo dochodzi, wody w filtrze brak, turbina pompuje, niedawno regenerowana. Jak to się skończyło? I jakie potencjalne wydatki mnie czekają? Pompa, czy wtryski?...
Witam turbina ok problem czarnego dymu i komunikatow z deski znikna nie podoba mi sie zmiana biegow dolne od 2 do 8 zmieniaja sie z szarpnieciem i dziwnym syczeniem z prawej strony, skrzynia nie pokazuje zadnych bledow . Mam wrażenie ze cos go przycina Dodano po 5 Dodam ze to jest wraznie wyczuwalne przy rozpedzaniu z pelnym ladynkiem Proszę poprawić...
To jest fordowskiej konstrukcji silnik, rodzina Puma, na tradycyjnej pompie rotacyjnej Bosch VP30. Ma tę zaletę, że te same silniki były stosowane w Mondeo Mk3 do 2006 roku. Potem Ford w Mondeo montował silniki konstrukcji PSA, a w Transicie nadal silniki Puma. Taki Transit ma oznaczenie 2,0 tddi, natomiast najsilniejszy był 2,0 tdci, czyli common-rail...
Witam wszystkich. Mam następujący problem, z którym nie mogę się uporać i zwracam się do was z prośbą o poradę. Mam VW PASSATA 2001 rok z silnikiem 1.9 TDI 130 KM i historia wygląda następująco: przeładowywała turbina więc został podpięty vag bład standardowy w pamięci sterownika o przeładowaniu poruszałem sztangą faktycznie zatarte kierownice bo ciężko...
Kiedyś miałem taki przypadek w insigni 2.0 160km . Winny był zawór sterujący turbiną. Przycinał się.
Sprawdź jaką wydajność ma turbina. Zobacz czy ten zawór się przypadkiem nie przycina. W zasadzie to 70% podejrzeń pada na niego więc zacznij od niego a późnije wydajność turbiny. Nie wiem dokładnie jak jest w tym mobilu ale sprawdź czy przy pedale sprzęgła masz czujnik, który reaguje na naciśnięcie sprzęgła.
poczytałem trochę i różnie opisują usterkę może to łopatki w turbinie się przycinają
witam, a skąd masz odczucie spadku mocy? ERG słuzy dopalaniu by ograniczyć emisje tlenków a DPF dopala sadze, jeżdze teraz signumem tyż taki sam silnik może sie erg zaciąl? mozna go wyczyścic i swio albo przycina sie kierownica turbiny , zrób na techu statyczna i dynamiczną próbe jak parametry w normie to daj mu pojechać tak ze 150-200km/h to nie żart...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Zapomniałem dodać, silnik do 2.5dci 150km. Jeśli miałaby przycinać się kierownica turbiny to dlaczego ZAWSZE pomaga zgaszenie i odpalenie silnika żeby turbina zaczęła pracować, dlaczego z czasem nie załącza się coraz rzadziej?
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
A dlaczego diagnostyki na "choćby" odpytanie o kody usterek nie zrobisz? Podciśinienia do sprawdzenia, zawór sterujący turbiną też do sprawdzenia i jego okablowanie. Może sama turbina się przycina. No coś musisz zacząć sprawdzać.
paliwo to orlen , olej w normie auto ma około 180tyś km, dopatrzyłem się zaworka na powrocie przelewów w traficach robił niekiedy problemy, jakieś spore ciśnienie ma tam utrzymywać czujnik różnicy ciśnień podstawiony nowy na wszelki wypadek gdyby łopatki turbiny przycinały się to na 3500obr falowanie byłoby chyba realne? jak pisałem w 1 poście jak wypne...
Adaptacja nastawnika nie jest wymagana. Czy na pewno nastawnik był odpowiednio dobrany tj. o tych samych numerach bo z zewnątrz to wszystkie wyglądają podobnie. Podaj dokładnie jaki Ci wywala błąd. Może geometria turbiny się przycina.
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
Powiem wam co było bo sprawdziłem wszystko autko teraz jak nowe turbina się przycinała brudna była i automatycznie w tryb awaryjny to ze tnie odczytał nawet na ułamek sekundy . Dałem do regeneracji i jak ręką odjął wywalało komputer
skoro sztanga turbiny nie chodzi w pełnym zakresie lub lubi się lekko przycinać to znaczy, że łopatki kierownicy turbiny też nie chodzą w pełnym zakresie a ich rozruszanie przez ruchy sztangą nie przyniosą spodziewanego efektu (przynajmniej nie na długo) więc bez demontażu turbiny się nie obejdzie.
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
kiedyś miałem podobny problem w golfie 4 1,9 tdi 90 KM -okazało się że gruszka od turbiny się przycinała i wężyki przepuszczały - wymieniłem gruszkę i sprawdziłem wężyki od podciśnienia i problem ustał, ale kiedyś w renówce miałem przerwę w wężu od intercoolera i też miałem podobne objawy pozdro
Witam, błąd P2563 może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, czujnikiem turbiny, podciśnieniami lub jest taka opcja, że przycina się gruszka od turbiny. Błąd P1496 to do sprawdzenia czujnik ciśnienia lub elektrozawór sterujący turbiną. Może kolega również zobaczyć czy jak był mieniany termostat może coś nie jest dopięte i spadło przewód,...
Sprawdź sztange od turbiny czy pracuje prawidłowo, może sie przycinać. Przytarte kierownice powietrza turbiny lub grucha od sztangi.
Cześć, "Rozruszałem tą górną gruszkę i pomogło, potem jeździłem samochodem (z podpiętym interfacem diagnostycznym przyp.) i błąd nie wraca... "Tyle informacji uzyskałem od mechanika, tłumaczył też coś o łopatkach zmiennej geometrii w turbinie, które mogą się przycinać m in. Od zbyt spokojnej jazdy. Co mechanik robił nie widziałem, przyjechać na datę...
Trzeba zrobic logi dynamiczne (bedzie widac czy nie obcina paliwa, czy turbina dobrze dziala itd)
Dzięki za podpowiedź. Natomiast dalej mnie nurtuje dlaczego po zmianie wtrysków turbina przestała się przycinać - jak ręką odjął. Teraz w sumie nie mam powodu jej rozbierać bo ciągnie aż miło... ;-) Być może jest to spowodowane zmianą składu spalin i lepszym smarowaniem łopatek??!!
Pierwszy i drugi błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate. Pierwszy to zacinanie się zaworu a drugi wskazanie zaworu. Oczywiście to teoria w praktyce bywa że przycinać się może turbina lub problem z powietrzem zasilania zaworu. Nieszczelność przewodu sterującego turbiną oraz zły pomiar czujnika doładowania.
A geometria lekko chodzi to są te wadliwe turbiny gdzie geometria staje przycina się, jak falują przez chwile to już ma swój przebieg standard
Jeżeli nie ma zaworu to masz sterowanie ciśnieniowe(mniej awaryjne),często się zdarza przycinanie na klapie turbiny lub łopatkach (przy zmiennej geometrii).
Zrób test wykonawczy N75,ponadto sprawdz czy geometria nie przycina się.
Sprawdź zawór sterowania turbiną być może się przycina po postoju najlepiej pod PP2000.
Kolego zrób logi wszystko będzie jak na dłoni, częsta przypadłość TDI ze zmienną geometrią łopatek turbiny po prostu sie przycinają i auto wpada w tryb awaryjny. Sprawdź zawór N75 oraz wężyki podciśnieniowe ale na 100% obstawiam zapieczone kierownice w turbinie. Jeśli nie doprowadzisz ciśnienia doładowania do normy nie masz nawet co szukać problemu...
Jesteś pewien że to 90KM. Objaw wygląda na przycinającą się turbinę, a dokładnie prowadnice. , ale to raczej w 110KM.
Przy drożnym katalizatorze (całym układzie wydechowym) i dobrym spalaniu (zdrowe wtryski, dobry kąt wtrysku) turbina nie powinna się przycinać. Ja mam po zimie tryb awaryjny zawsze, ale to przez mój PSJ. W lecie 4tyś. na obrotomierzu i jest lepiej.
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
Witam mam takie pytanie...mianowicie mam problem z Turbiną która wyłącza się na zimnym silniku po osiągnięciu 2500 obr/min i zapala się komputer na desce, błąd to przeładowanie turbiny...na ciepłym silniku turbina pracuje jak nowa...i się nie wyłącza...podkreślam tu że turbina była czyszczona wymieniany zawór n75, samochód podpięty pod komputer wszystkie...
przycina dzwiek pioneer przycina przycina myszka
c20ne schemat czujnik wstępnego ciśnienia centralny punto
amica falownik zacięcie karetki
Nagrzewanie się grzejników podczas grzania wody użytkowej Schemat instalacji elektrycznej lewych drzwi Nissan Patrol