Kiedyś miałem taki przypadek w insigni 2.0 160km . Winny był zawór sterujący turbiną. Przycinał się.
mocy nie ma odrazu ? czy traci sie na wyższych obrotach ? jak tak to turbina sie przycina
pewnie turbo do czyszczenia pierwdx sprawdź czy sztangla się nie przycina
Witam. Autko dopiero będę mógł sprawdzić w Weekend ale przyszedł mi pewien pomysł. Nie wyrzuca mi żadnych błędów i tak sobie myślę, że może to turbina się przycina a dokładnie cięgno. Mam nadzieję , że to tylko to bo zaraz to będę miał nowy silnik tyle już w nim porobiłem :). Jak uruchamiam silnik , to chodzi bardzo dobrze jak chce go wkręcić na wyższe...
Sprawdź jaką wydajność ma turbina. Zobacz czy ten zawór się przypadkiem nie przycina. W zasadzie to 70% podejrzeń pada na niego więc zacznij od niego a późnije wydajność turbiny. Nie wiem dokładnie jak jest w tym mobilu ale sprawdź czy przy pedale sprzęgła masz czujnik, który reaguje na naciśnięcie sprzęgła.
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
A dlaczego diagnostyki na "choćby" odpytanie o kody usterek nie zrobisz? Podciśinienia do sprawdzenia, zawór sterujący turbiną też do sprawdzenia i jego okablowanie. Może sama turbina się przycina. No coś musisz zacząć sprawdzać.
Powiem wam co było bo sprawdziłem wszystko autko teraz jak nowe turbina się przycinała brudna była i automatycznie w tryb awaryjny to ze tnie odczytał nawet na ułamek sekundy . Dałem do regeneracji i jak ręką odjął wywalało komputer
Jeżeli Twój master ma 146KM to turbina ma zmienną geometrię i może się przycinać. Do sprawdzenia przed demontażem szczelność i drożność przewodów podciśnieniowych od samego króćca Vacum. Do sprawdzenia też elektrozawór turbiny.
Mam problem z Audi A4 1,9 TDI 110. Turbina przeładowuje i komputer idzie w serwis, Przepływka ok. zawór N75 podmieniany (układ ciśnienia szczelny). Jakim napięciem jest sterowany zawór, instalacja od komputera sprawna. Jakie mogą by c jeszcze przyczyny? Turbina? Zawór regulujący turbinie nie przycina się
Sprawdź zawór sterowania turbiną być może się przycina po postoju najlepiej pod PP2000.
Dzięki za podpowiedź. Natomiast dalej mnie nurtuje dlaczego po zmianie wtrysków turbina przestała się przycinać - jak ręką odjął. Teraz w sumie nie mam powodu jej rozbierać bo ciągnie aż miło... ;-) Być może jest to spowodowane zmianą składu spalin i lepszym smarowaniem łopatek??!!
Pierwszy i drugi błąd wskazuje na źle działający zawór VTG Turbo Wastegate. Pierwszy to zacinanie się zaworu a drugi wskazanie zaworu. Oczywiście to teoria w praktyce bywa że przycinać się może turbina lub problem z powietrzem zasilania zaworu. Nieszczelność przewodu sterującego turbiną oraz zły pomiar czujnika doładowania.
Pacjent z objawami: uruchumienie żaden problem problem występuje gdy: silnik ciepły i przejechane jakieś 3-4 km i przekroczone ok 3000obr/min wówczas wolne obroty zamiast być 800 to skaczą na 950-1000. popracuje jakis czas i znowu powrót do normalnej pracy. korekcja sprawdzona jedynie na 3 cylindrze -1.34mg/skok temperatura wg kompa 81st.celciusza pytanie...
Trzeba zrobic logi dynamiczne (bedzie widac czy nie obcina paliwa, czy turbina dobrze dziala itd)
witam, a skąd masz odczucie spadku mocy? ERG słuzy dopalaniu by ograniczyć emisje tlenków a DPF dopala sadze, jeżdze teraz signumem tyż taki sam silnik może sie erg zaciąl? mozna go wyczyścic i swio albo przycina sie kierownica turbiny , zrób na techu statyczna i dynamiczną próbe jak parametry w normie to daj mu pojechać tak ze 150-200km/h to nie żart...
Przy drożnym katalizatorze (całym układzie wydechowym) i dobrym spalaniu (zdrowe wtryski, dobry kąt wtrysku) turbina nie powinna się przycinać. Ja mam po zimie tryb awaryjny zawsze, ale to przez mój PSJ. W lecie 4tyś. na obrotomierzu i jest lepiej.
jednak coś się dzieje z tymi kierownicami. byłem na warsztacie podpieli pod waga i okazało się że kierownice się przycinają turbina przeładowywuje i to wszystko od tego. jeszcze do tego ostatnio doszło to żę ją wogole odłącza. na wtorek jestem umówiony na czyszczenie. mam nadzieje że to pomoże i bedzię wszystko git... . dodam jeszcze że w moim przypadku...
Niestety stało się najgorsze z możliwych.Ale od początku... ...od pewnego czasu passatowi brakowało mocy.Najpierw tubo wyłączało się powyżej 120km/h.Choć nie zawsze.Od paru dni auto zamiast 131KM miało max.70KM.Pierwsze co mi przyszło na myśl,to turbina się przycina znowu.Piszę znowu,ponieważ ta o której piszę jest po regeneracji.Przejechałem na niej...
Czy podpowie ktoś jak zdjąć turbinkę tłoczącą powietrze do komory spalania? U mnie wyraźnie szumią i jakby przycinają się łożyska, ale nie wiem jak zdemontować plastikową turbinę by dało się zdąjć silnik z pokrywy obudowy i zająć jego łożyskami.
Kolego u mnie ten problem jest już od 20.000 km i nic jeszcze nie znalazłem mechanik podpowiada mi że turbina do przeczyszczenia ponoć zawór może się przycinać. Jeszcze nie sprawdzałem.
Witam, błąd P2563 może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, czujnikiem turbiny, podciśnieniami lub jest taka opcja, że przycina się gruszka od turbiny. Błąd P1496 to do sprawdzenia czujnik ciśnienia lub elektrozawór sterujący turbiną. Może kolega również zobaczyć czy jak był mieniany termostat może coś nie jest dopięte i spadło przewód,...
Dziwne to wszystko, wtryski się może przycinają i nie kopci, turbina ładuje i nie jedzie, mechanik mówi że wszystko w porzo, nie masz wiedzy o parametrach rzeczywistych wiesz tylko że w porzo, to jak chcesz uzyskać pomoc na elektrodzie. Fachowca masz na miejscu.
Sprawdź sztange od turbiny czy pracuje prawidłowo, może sie przycinać. Przytarte kierownice powietrza turbiny lub grucha od sztangi.
witam, jak kopci na biało to nie olej jest spalany , wiec uszczelnienia zaworów i nieszczelnośc turbiny też raczej odpada, po pierwsze sprawdż czy wszystkie połaczenia doprowadzenia powietrza są szczelne i jak masz mozliwość sprawdż ciśnienie doladowania, możliwe ze przycina sie turbina, po drugie mozliwe że po dłuższym postoju np. nocy odparowuje z...
No czytałem już o tym sporo tylko nie wiem czy dam rade sam to zrobic mechanik powiedział mi za to 200zł. A teraz po wyczyszczeniu masz wszystko wporządku? Nie przechodzi już w tryb awaryjny? bo u mnie nie zawsze wchodzi w muła i sie zastanawiałem czy to napewno turbina ale jak dziś zobaczyłem że się przycina to wydaje mi się że to będzie to
poczytałem trochę i różnie opisują usterkę może to łopatki w turbinie się przycinają
Nic poważnego, nie kopci ale wydaje mi się że może być za słabe ciśnienie paliwa wydaje mi się że to może być problem z pompą vacum, i coś koło 4000tys obrotów turbina tak jak by się na chwilkę przycinała ale później już idzie normalnie dalej. Komputer nie wyświetla żadnych błędów.
Kurczę, turbina dwa lata temu była po regeneracji i teraz czyszczenie? Dodam że paskiem szwagier latał na szwajcarię więc o spokojnej jeździe nie było mowy :) Zrobiłem tak jak mówiłeś, pchnąłem sztangę ręcznie w dół, jednak nie opadła niżej, w bloku 011 wykonałem test i podczas tego testu obserwowałem sztangę turbiny, chodzi bardzo ładnie, płynnie i...
paliwo to orlen , olej w normie auto ma około 180tyś km, dopatrzyłem się zaworka na powrocie przelewów w traficach robił niekiedy problemy, jakieś spore ciśnienie ma tam utrzymywać czujnik różnicy ciśnień podstawiony nowy na wszelki wypadek gdyby łopatki turbiny przycinały się to na 3500obr falowanie byłoby chyba realne? jak pisałem w 1 poście jak wypne...
W ciemno stawiam na kierownice turbo. Sprawdź, czy dźwignię da rady palcami przestawić na zgaszonym silniku i czy nigdzie się nie przycina. Jeśli się nie przycina, zrób testy VAG-iem na obciążeniu.
Witam, mam problem z mają Audi 80 b4 1.9tdi. Problem wygląda tak że samochód od początku jak kupiłem sprawiał wrażenie jakby miał za mało mocy. Przy przyśpieszaniu jakby przycinała się turbina, samochód kopcił na czarno. Gdy oddałem samochód do warsztatu regeneracji turbosprężarek okazało się że jakiś wężyk był dziurawy przez co właśnie samochód kopcił....
Turbina przeladowuje . Do czyszczenia a ze nie zawsze noto tak jest . Zdemontuj banke podcisnieniowa turbiny i zobacz czy kieronica sie nie przycina oraz czy banka podcisnieniowa chodzi w pelnym zakresie .
Dzisiaj jest ładna pogoda i postanowiłem popatrzeć konkretnie co się dzieje. Włączyłem sobie laptopa z programem i obserwowałem ruch sztangi który moim zdaniem wygląda w porządku. Na próbę zdjąłem wężyk idący do gruszki i zaobserwowałem nie doładowanie co jest chyba normalne ? Po załączeniu z wężyka do gruszki widać że turbina przeładowuje. Próbowałem...
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
Adaptacja nastawnika nie jest wymagana. Czy na pewno nastawnik był odpowiednio dobrany tj. o tych samych numerach bo z zewnątrz to wszystkie wyglądają podobnie. Podaj dokładnie jaki Ci wywala błąd. Może geometria turbiny się przycina.
być może że po zimie kierownice od zmiennej geometrii zapiekły jeżeli jest to 110 ps,jeżeli tak to turbinka do wyciągnięcia,najlepiej podłączyć vcdsa i podejrzeć co go Dodano po 5 jeżeli chodzi o ogrzewanie to miałem taki przypadek wymieniano pompę wody,termostat,visco,a to była wina nagrzewnicy jest ona bardzo mała i musi być drożna żeby dogrzać wnętrze...
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
Witam mam takie pytanie...mianowicie mam problem z Turbiną która wyłącza się na zimnym silniku po osiągnięciu 2500 obr/min i zapala się komputer na desce, błąd to przeładowanie turbiny...na ciepłym silniku turbina pracuje jak nowa...i się nie wyłącza...podkreślam tu że turbina była czyszczona wymieniany zawór n75, samochód podpięty pod komputer wszystkie...
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
Kolego zrób logi wszystko będzie jak na dłoni, częsta przypadłość TDI ze zmienną geometrią łopatek turbiny po prostu sie przycinają i auto wpada w tryb awaryjny. Sprawdź zawór N75 oraz wężyki podciśnieniowe ale na 100% obstawiam zapieczone kierownice w turbinie. Jeśli nie doprowadzisz ciśnienia doładowania do normy nie masz nawet co szukać problemu...
Witam, auto trafiło do mnie po naprawie głowicy(była pęknięta) z brakiem mocy, i słabym wkręcaniem się z wolnych obrotów. Ustawiłem kąt synchronizacji pierwszym kołem rozrządu, drugie ustawiłem na blokady, rozrząd się zgadza. Turbina i przepływomierz są ok, egr się nie przycina, autu brakuje mocy, idzie jak by miał z 70 koni, błędów w sterowniku brak....
Witam. Powodem tego jest wadliwy układ wtryskowy, sadza osadza się na turbince i w końcu przycina się i nie osiąga pełnych obrotów. Należy wyczyścić kierownicę w takim stopniu żeby nie zacinała się. Problem może się powtórzyć jeśli jest znaczna wada układu wtryskowego.
Z Twojego opisu wynika niezbicie że turbinę masz ewidentnie do renowacji-nie ma najmniejszego prawa przycinać się.Może to świadczyć o nadmiernych luzach na łożysku ślizgowym,a to pociąga za sobą nieszczelność układu smarowania wirnika turbiny.Sprawdź stan czystości rur ssących przed kolektorem dolotowym i daj znać.
Objawy wskazują na problem ze sterowaniem turbiną. Sprawdź sobie tak jak pisze ci kolega wyżej - ja dołożyłbym do sprawdzenia geometrii turbiny sprawdzenie czy nie przycina się sama "sztanga". Vagiem (albo chociaż strzykawką :) ) polecam zrobić "test sztangi". Miałem kiedyś wręcz identyczny przypadek w Golfie V 1.9 BLS i tam przyczyną była właśnie lekko...
"nie było kotowane" - i to był twój błąd, teraz płac i płacz:P Zamuliłeś turbinę, przepałuj(masowanie prawą stopą pedał gazu:) auto puki jeszcze komp nie przechodzi w tryb awaryjny. Chodzi żeby przedmuchać turbinę z sadzy które powodują przycinanie się kierownic. Przy 2000obr jest zadławienie czy do 2000obr jest muł? Jak do 2000obr muł to katalizator...
kiedyś miałem podobny problem w golfie 4 1,9 tdi 90 KM -okazało się że gruszka od turbiny się przycinała i wężyki przepuszczały - wymieniłem gruszkę i sprawdziłem wężyki od podciśnienia i problem ustał, ale kiedyś w renówce miałem przerwę w wężu od intercoolera i też miałem podobne objawy pozdro
Witam Jeżeli dwumasa i turbina nie była wymieniana przez to , to chyba cel został osiągnięty, chociaż w dziwny sposób, trudno nawet połapać się o co tu chodzi torque dowalony sporo i wszędzie, ale na szczęście przycinają go inne limitery dawka ograniczana jest po MAP , mapa turbo podniesiona jest wszędzie tak samo duration ;-) nie wiem czy tu jest jakaś...
Niestety nie mechanik nie dał mi żadnych wyników diagnozy oprócz opisu słownego. Dodam jedynie że nie włącza się kontrolka sygnalizująca awarię. Kontrolka włącza się po włączeniu kluczyka. Jednak po uruchomieniu auta gaśnie. Po przejściu we wspomniany tryb awaryjny nie zapala się żadna dodatkowa kontrolka. Przejście jest odczuwalne. Czuć że fizycznie...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Przede wszystkim odpiął bym gruchę od sztangi łopatek na turbinie i sprawdził czy w całym zakresie, beż przycięć można nią poruszać, czy łopatki się nie przycinają. Druga sprawa, łącznik elastyczny, jeżeli jest dziurawy spaliny będą uciekały, ale to już jest za turbiną i nie powinno mieć większego wpływu. Zastanawia mnie to niedoładowanie na niższych...
kolego miałem podobny problem przy audi a3 1,9 tdi turbo sie zacinało auto stało długi czas należy przeczyścić turbine mianowicie zacinają sie skrzydełka w turbinie nie otwierają sie jak należy tymbardziej jak stało to sadze skraplanie wody korozja itd itp mój mechanik powiedział co bym pojeżdził troche ostrzej niech sie rozrusza a jak nie pomoże to...
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
Dzięki za odzew. Jak pisałem sądze że to było spowodowane tym ze sztanga na turbo się przycięła. Przy wymianie gruszki, rozruszałem to na ile mogłem i działa tak 3/4 ruchu jak powinna bez żadnego oporu, na samym dole niestety się przycina. Póki co tak zostaniem do 3200rpm-3400rpm problem nie ma. Docelowo cała turbina pójdzie do regeneracji. Także wychodzi...
wd mnie to na rysunku poprzednim to jest Elektrozawór Regulacji Ciśnienia doładowania inaczej zawor sterowania turbina natomiast czujnik cisnienia doładowania jest na takiej rurze koło akumulatora ten poniżej, mi na kompie pokazuje że dane coś się z niego przycina a pozatym to wymieniłem turbo, przepływkę, intercooler, wyczyściłem egr co mechanik inna...
Egr rozbieralem i czyscilem pracuję bez oporu zobacz na cisnienie czujnika spalin za wysokie ,dpf nie ma ,wydech nie jest zatkany może ten czujnik zawala Dodano po 1 Z samochodem było tak jazda po mieście wyjazd na trasę no i brak mocy skrzynia automat przelaczyłem na manual i do 4000 tyś odpuscilo auto śmigalo Jeszcze dwa dni potem to samo podejrzana...
Witam, posiadam Hondę CRV z roku 2009 z silnikiem turbo diesla 2.2 Problem jest następujący, podczas jazdy pod dłuższą górę (wiadomo trzeba troszkę przycisnąć żeby taka buda jechała) nagle drastycznie spadnie moc i obroty oraz zapali się "check engine". Pod komputerem pokazuje błąd - przeładowanie turbiny Oczywiście błąd również sam znika gdy zgasi...
Olej Castrol EDGE zgodny z normą 507-00 (zamontowany filtr dpf)norma zalecana przez Vw 506-00 .Zawsze po skończonej jeździe czekam od pół do minuty z gaszeniem auta właśnie po to aby dosmarować i wychłodzić turbinę.Dlatego jestem zaskoczony awarią turba.Logi dynamiczne robię co 6m-c celem sprawdzenia czy turbo się nie przycina ewentualnie czy ciśnienie...
skoro sztanga turbiny nie chodzi w pełnym zakresie lub lubi się lekko przycinać to znaczy, że łopatki kierownicy turbiny też nie chodzą w pełnym zakresie a ich rozruszanie przez ruchy sztangą nie przyniosą spodziewanego efektu (przynajmniej nie na długo) więc bez demontażu turbiny się nie obejdzie.
Accord 2.0 TDI/2000r. Mam podobny przypadek. Silnik pracował normalnie po czym w ciągu ok 50 km zaczął "czkać" i ma jedynie wolne obroty, wyżej się przycina - czkawka. Ledwo dojechałem do domu. Paliwo dochodzi, wody w filtrze brak, turbina pompuje, niedawno regenerowana. Jak to się skończyło? I jakie potencjalne wydatki mnie czekają? Pompa, czy wtryski?...
A geometria lekko chodzi to są te wadliwe turbiny gdzie geometria staje przycina się, jak falują przez chwile to już ma swój przebieg standard
Czyli przycinają się kierownice turbiny. Na jednym z logów widać jak przy obrotach 2793 jest 2570 mbar. przy 3213 jest już tylko 2233 i automatycznie obcięło dawkę. Trzeba spróbować przedmuchać turbinę, rozpędzać auto do trzeciego biegu nie przekraczając 2500 obr. i na trzecim gaz w podłogę tak do około 3500 obr. i natychmiast puścić pedał żeby obroty...
Zamontowałem nową przepływkę do auta - oryginał boscha. Auto ciągnie lepiej. Podczas testów raz udało się rozpędzic do 190 km/h bez notlaufa (potem musiałem hamować :), drugi raz 180 km/h i notlauf, za trzecim razem notlauf przy 160 km/h. Auto łapie średnio notlafa przy dość chyba nietypowej prędkości - ok 160-170 km/h. Czy powinienem jeszcze raz rozebrać...
Cześć, "Rozruszałem tą górną gruszkę i pomogło, potem jeździłem samochodem (z podpiętym interfacem diagnostycznym przyp.) i błąd nie wraca... "Tyle informacji uzyskałem od mechanika, tłumaczył też coś o łopatkach zmiennej geometrii w turbinie, które mogą się przycinać m in. Od zbyt spokojnej jazdy. Co mechanik robił nie widziałem, przyjechać na datę...
To nie zawsze musi być wina sterowania turbiny. Piszesz, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, wraca do normy. Ciężko wróżyć z fusów, przydałoby się sprawdzić zapisane błędy vagiem oraz zrobić diagnozę dynamiczną. Videoporada jest tu -http://www.a4-klub.pl/. Z Twojego opisu może być już słaba przepływka choć nie zgadza się to z poprawą, po zgaszeniu...
Dokręciłem sztangę o 1/4 obrotu, + wkręciłem ogranicznik o jakieś 4 obroty i nadal bez zmian, zmienna geometria chodzi bardzo płynnie, lekko nie przycina się. Czy za mało wkręciłem ogranicznik czy też Gruszka bądź N75 jest uszkodzone? https://obrazki.elektroda.pl/8949113400_...
Witam. Mam do was pytanko, a mianowicie czy nieszczelność w dolocie moze być przyczyną nieosiągania zadanego ciśnienia doładowania? Zrobilem test vagiem i osiaga mi zadane cisnienie dopiero przy 2600-2700obr...i od tej pory trzyma je do końca obrotów. Turbina nowa regenerowana nie ma mowy o przycinających się żaluzjach. Czekam na waszą opinie.
Witam, pacjent Golf VI silnik 2,0 diesel CBDC, 2008 rok, ostatnio przegoniłem go nieco na autostradzie, prędkości powyżej 120 km/h i wracając do domu, pojawił się "check engine" tzn. taka spirala - kontrolka świec żarowych, ale to w nim oznacza problem z silnikiem ogólnie mówiąc. Od razu tryb awaryjny, brak mocy, praktycznie niemal zerowa reakcja na...
Jeżeli nie ma zaworu to masz sterowanie ciśnieniowe(mniej awaryjne),często się zdarza przycinanie na klapie turbiny lub łopatkach (przy zmiennej geometrii).
Może być wszystko Jeśli nie podepniesz się pod vaga i nie przejedziesz nic sie nie dowiesz .Sprawdż co pokazuje w bloku 3 (przepływka) 4(kąt wtrysku) i 11(turbina).Wtedy powiedz co odczytałeś i w jakich warunkach(obroty,położenie pedału gazu,itp),a spróbuje pomóc. W innym przypadku twoje doświadczenia na twoim samochodzie będą sporo kosztowały-chyba...
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Chodzi ci o kolektor wydechowy? Po czym wnioskujesz że jest nieszczelność, dmucha spalinami? Nieszczelność zaburza dynamikę gazów spalinowych przez co turbina nie osiągnie wymaganej wydajności, więc wpływ ma zwłaszcza jeśli będzie znaczna. Tak samo jak byś chciał nadmuchać balonik dziurawą słomką. To ze sztanga rusza się dobrze w basic settings nie...
Turbina wyciągnięta. Pierwsze co zauważyłem to luz na samym mocowaniu gruszki z cięgnem zmiennej geometrii: https://youtu.be/DmP5ouDlodo Niby masakry nie ma ale skoro tam jest 1-1,5mm luzu to juz jest powiedzmy 10% całego zakresu regulacyjnego. Następnie odkręciłem gruszkę i palcami ruszałem samym "cypelkiem" do poruszania zmiennej geometrii. I........
Auto było dwukrotnie na vagu mówią że turbina jest w porządku. Nastawnik był wymieniany i samochód dalej jeździł tak samo. Dodano po 1 Mam takie wrażenie jakby coś się przycinało dlatego on czasami jeździ normalnie a czasami zamula.
Witam, diagnoza dla mnie powalajaca, ale moze pokolei 1,5 r temu po sprowadzeniu Audi A4 2,5 Tdi kombi 1998r wymieniłem rozrząd , rok czasu auto chodziło jak marzenie, w styczniu zaczęło się dymił brak mocy - turbina poszła do regeneracji wymieniono przepływomierz, wróciło do normy teraz nagle z dnia na dzień nie mogłem spokojnie ruszyć z miejsca np....
Witam, czytałem sporo na ten temat, lecz nic mi to nie pomogło. Problem jak w temacie przy przekroczeniu prędkości 110km/h turbina przestaje działać. Nie wiem jak z tym autem było wcześniej ale jak kupiłem tak już było. Napiszę co sprawdziłem : gruszka przy turbinie - nie działała wymieniłem na sprawną, niestety nie pomogło w następnej kolejności kierownice...
Witam. Jeżeli masz zmienną geometrie w turbinie tzn. masz XPI. Niestety przy około 300-400tys. km. zaczyna się przycinać łopatka w turbinie. Jest tak jak napisałeś "auto stoi na serwisie jest wszystko ok, w czasie jazdy pod obciążeniem jest błąd". Czyszczenie nic nieda.. Należy wymienić turbine (niestety koszt jest straszny ok.12tys.zł), naszczęście...
sprawdz zmieena geometrie loparek turbiny czy lekko chodzi jak sie przycina to turbo do rozebrania temat byl poruszany wiele razy Pozdrawiam
Nie napisałeś za dużo... Czy w dolnym zakresie obrotów zbiera się nieźle, dopiero później słabnie? Jeżeli tak - sprawdź działanie zaworu upustowego turbiny, czy się nie przycina. Jeżeli to nie to - pojechałbym na początek do pompiarza - sprawdził wtryski i sprężanie w cylindrach. Zakładam, że dolot sprawdziłeś i jest szczelny.
Myślę, że skoro już tak daleko zaszedłeś że wymontowałeś turbinę to szkoda ją w takim stanie ponownie montować, teraz udało Ci się rozruszać kierownice ale za chwilę znowu może się zacząć przycinać i szkoda czasu oraz roboty by znowu ją wybebeszać z silnika, zrób już kompleksowo całą pracę za jednym zamachem a przy okazji znowu możesz dla potomnych...
Witam turbina ok problem czarnego dymu i komunikatow z deski znikna nie podoba mi sie zmiana biegow dolne od 2 do 8 zmieniaja sie z szarpnieciem i dziwnym syczeniem z prawej strony, skrzynia nie pokazuje zadnych bledow . Mam wrażenie ze cos go przycina Dodano po 5 Dodam ze to jest wraznie wyczuwalne przy rozpedzaniu z pelnym ladynkiem Proszę poprawić...
Zrób test wykonawczy N75,ponadto sprawdz czy geometria nie przycina się.
Prawdopodobnie przycinająca się geometria w turbinie (turbo do regeneracji) aby sprawdzić w parametrach żądane ciśnienie doładowania i zmierzone, 3 bieg startujmy od spodu pedał w podłogę i lecimy do odcinki jeśli ciśnienie żądane jest niższe niż rzeczywiste (więcej jak 150 teoretycznie) to problem z geometrię po logu doładowania wygląda jak by turbo...
Sprawdziłeś błędy? bez tego nic nie zdziałasz, z Twojego opisu wynika że przycinają Ci się kierownice turbiny o ile ona sama nie ma już dość (ale nie ma co przesądzać) Jeśli będą błędy wynikające z przeładowania - niedoładowania wiesz gdzie szukać
witam mam nadzieje ze pomolem bo wlasnie poprosilem teo tam no wiesz, o to zeby mnie skasowal,nie po to jest internet by mnie ktos w jakies ramki wsadzal pozdrawiam Nie bardzo rozumiem? EDIT: teraz już rozumiem, nie wyświetlało mi się wszystko Zdjąłem obudowę z turbiny pompy tak jak napisałeś. Jest czysto, ale jak kręcę tym wirnikiem to popiskuje i...
Miałem na myśli zawór turbiny który zamykany, otwierany jest gruszką (czy swobodnie pracuje nie przycina się) Pozdrawiam
Problem chyba rozwiązany, ogólnie to świszczenie słyszalne od tyłu było uzależnione sterowaniem gruszki na turbinie, podejrzewam że się przycinała i w tedy nie świszczało, było zbyt mało powietrza podawane i się delikatnie dymiło na biało. Ogólnie zrobiłem trzy czynności bo miałem trochę wolnego czasu. Wymieniłem gruszkę na turbince na nową, trochę...
prawdopodobnie ci sie przycinają łopatki na turbinie ,jak go zgasisz i odpolicz to czasami jest ok ,a czasami traci moc miałem już taki przypadek .rozebrałem turbine i przecisciłem i hulał dalej. . Takiej pisowni nie tolerujemy. Dodatkowo nie trzeba pisać co się wie, ale pisać na temat. Tu nie ma miejsca na prawdopodobnie, tu potrzeba diagnostyki. 7...
Nie naprawisz zaworu. Definitywnie do wymiany i po problemie. A jeszcze takie pytanie, czy to ramie w turbinie co idzie do zaworu regulacyjnego ciśnieniem pracuje lekko, nie przycina się? Jeśli to ramie będzie pracować z oporami to też Ci taki błąd wywali. Pozdrawiam.
Temat dotyczy mojego własnego auta. Pewnego pięknego dnia nastąpił notlauf. Po restarcie silnika wszystko ok oczywiście. Podłączony pod VCDS, wyszedł błąd dotyczący przeładowania turbiną. Podmieniłem w pracy N75, mając nowy pod ręką i przez jakiś czas wszystko było ok. Oczywiście podciśnienia i reszta sprawdzone. Około 3 tyg. później wybrałem się do...
Przy teście wyjść sztanga gruszki podciśnienia powinna poruszać się cyklicznie w zakresie około 2cm. Wystarczy że lekko przycina się zmienna geometria turbiny i silnik wpada w tryb awaryjny. Przy mocno rozgrzanej turbinie (długa jazda) problem znika.
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
To jest fordowskiej konstrukcji silnik, rodzina Puma, na tradycyjnej pompie rotacyjnej Bosch VP30. Ma tę zaletę, że te same silniki były stosowane w Mondeo Mk3 do 2006 roku. Potem Ford w Mondeo montował silniki konstrukcji PSA, a w Transicie nadal silniki Puma. Taki Transit ma oznaczenie 2,0 tddi, natomiast najsilniejszy był 2,0 tdci, czyli common-rail...
Przycina ci zmienną geometrię turbiny i auto wpada w tryb awaryjny, ale to nie jest przyczyna dużego spalania. Mam AFN ale w audi i w zimie na krótkich odcinkach (silnik nie dogrzany) potrafi spalić 9l. Dobry termostat i sprawne świece nurnikowe obniżą spalanie. Pozdrawiam.
Witam wszystkich. Mam następujący problem, z którym nie mogę się uporać i zwracam się do was z prośbą o poradę. Mam VW PASSATA 2001 rok z silnikiem 1.9 TDI 130 KM i historia wygląda następująco: przeładowywała turbina więc został podpięty vag bład standardowy w pamięci sterownika o przeładowaniu poruszałem sztangą faktycznie zatarte kierownice bo ciężko...
Bez vag-a ciężko tak, jak kolega wyżej napisał. Możliwe przyczyny - uszkodzony N75, nieszczelność na wężykach, przycinająca się sztanga, zapieczone kierownice turbiny. Nie trzeba zaglądać w zawartość 29F400, żeby się przekonać czy coś było grzebane, wystarczy że kolega zrobi logi.
Kolego jak miałeś odłączoną gruszkę od turbiny to trzeba było sprawdzić czy lekko chodzi zmienna geometria. Na pewno się przycina i komputer wpada w tryb awaryjny.
Witam wszystkich, dzisiaj ze szwagrem próbujemy rozwiązać problem w jego passacie a mianowicie brakiem mocy, autko muli strasznie, na hamowni wyszło że ma tylko 82 kucyki, na kompie nic nie pokazuje - żadnych błędów, parametry też wyglądają na dobre, zrobiłem logi i też nic w nich nie widać aby było źle. Na samym początku wymieniliśmy przepływkę i nic,...
Nie musisz ciągnąc do 4500obr, wystarczy 4200obr, Zanim zaczniesz cokolwiek działać z turbo zajmij się: 519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G71 bo wydaje mi się że tam tkwi problem, w czujniku, lub kabelku podpiętym do czujnika, w kosteczce łączącej pod gumą mógł się kabelek urwać, a co do logów turbiny trochę kierownice się przycinają ale ja bym...
W Audi TT 225KM problem leżał w niesprawnym N75. Przycinal się mechanicznie i puszczal za dużo ciśnienia na ATM. Efekt - "wycie" w przewodzie ssącym. To już jakaś wskazówka! Widzę po wskaźniku doładowania, że on ,,widzi'', że coś jest nie tak w tym zakresie obrotów. Tak jak wspominałem wcześniej. turbinę zmieniałem na nową/nie używaną więc raczej ją...
przycina dzwiek przycina myszka pioneer przycina
fronius licznik energii spawarka normy bezpiecznik kuchni elektrycznej
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Sterownik Tech K1 - Komunikat "Temperatura nie rośnie" Defro Tech K1: Komunikat "Temperatura nie rośnie" - przyczyny