Też mam ten sam problem, pojawia się raz na jakiś czas. Dzisiaj wywaliło błędy, miałam możliwość od razu po wywaleniu błędu podjechać na komputer i pokazało zawór sterowania turbiną, zacina się czasem i dlatego wyrzuca błąd trakcji i silnika, spowalniając auto. Wcześniej straszono mnie, że to wtryski, układ hamulcowy itd., a wszystkie te układy pracują...
Może sterowanie turbiną się zacina? Sprawdź czy chodzi w pełnym zakresie
Najprawdopodobniej zacina się turbina. Faktycznie trzeba wcześniej podłączyć interfejs i odczytać błędy. Turbiny o zmiennej geometrii w vw mają to do siebie że jak zabrudzą się sadzą to takie zacinanie się zdarza. Rozebranie turbiny i wyczyszczenie powinno pomóc. Uwaga najpierw niech ktoś ci postawi prawidłową diagnozę bo ja tylko gdybam wiedzą jakie...
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Jeśli znajdzie ktoś czas na diagnozę błędów i problemów, żeby przywrócić sprawność w moim aucie, będę wdzięczny. 1. Wspomaganie - tak jakby działa, ale ciężej, kontrolka na czerwono 2. Dogrzewanie - nie działa 3. Turbina - zacina się, tryb awaryjny 4. Tempomat - znikł 5. Czujnik oleju - zerwany przewód Będę wdzięczny za pomoc. Mam 5 dzieci i nie bardzo...
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Trzeba by zrobić live data z ciśnienia doładowania i w iveco chyba jest odchylenie od zadanego ciśnienia doładowania. By można ustalić w jakich warunkach występuje ,która turbina się zacina lub jest źle wyregulowana. PS W iveco też lubią ugnić kabelki (pęka izolacja i cienka żyła miedziana zmienia się zielony proszek).
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
Witam U mnie mechanik stwierdził że turbina zacina się. Dał ją do regeneracji. Niestety po przejechaniu 60 KM sytuacja taka jak wcześniej. Pojechałem jeszcze raz do mechanika - komputer pokazał usterkę "regulator ciśnienia turbiny" wcześniej podobno tego błędu nie było. Część zamówił... zobaczymy co dalej.
Jest to seria , 136KM , kierownica w turbinie niby sie nie zacina chodzi płynnie , co ważne to turbina nie zacina sie zawsze raczej 90% przypadków to po deszczu... dodam tez ze nie jezdze jak emeryt tylko cisnę ostro w gaz ;)
Nasówa mi sie jeszcze jedno że chyba jeździsz ekonomicznie i przez to turbina sie zacina ,( gromadzi sie sadza na łopatkach turbiny). Najlepiej co jakiś czas autko dobrze przegonić ,
Prawdopodobnie zacina się turbina
Ok, ale jak się zacina, to turbina i geometria do czyszczenia?
Winna jest turbina. Poruszaj dźwignią od zmiany geometri czy sie nie zacina.
Pytanie czy mapa jest poprawna, Czy wtryski rzeczywiście są sprawne i żaden się nie zacina, w jakim stanie jest turbina. Jest jeszcze parę innych punktów do sprawdzenia.
Może kierownica w turbinie się zacina, może zaworek od sterowania turbiną... Podłącz pod kompa i sprawdż parametry pod obciążeniem silnika co się tam w tedy dzieje. I jeszcze jedno skąd pewność, że to turbina, jak to zauważyłeś?
Sterowanie turbina, zacinający się zaworek podciśnieniowy pasuje zle lub za wolno
ale dopiero jak uzyska odpowiednie obroty to zmienna geometri się otwiera po przez nadciśnienie w takim małym baniaczku co czasem się zacina i wtedy dostaje odpowiednią ilość spalin co powoduje doładowanie
Zmienna geo do sprawdzenia czy się nie zacina oraz zawór sterujący turbiną (ten pod pompą WC).
Szukaj zaworu n75.
sprawdz egr bo moze sie zacina
Przepływomierz pomiędzy filtrem powietrza a turbiną się nie zacina?? Czy ciśnienie oleju się zgadza? oraz czy jest olej, bo miałem podobna usterkę w wv ze podczas przyspieszania migała kontrolka, i brzęczek( nie od poziomu oleju) a okazało się że było go za mało.
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
kolego kris mam ten sam problem w 307 hdi 20 byłem na diagnostyce silnika i zacina się cięgło sterujące turbiną i wymiana elektrozawór sterujący turbiną ile kosztował ten elektrozawór pozdrawiam.
Powodów może być wiele. Na wstępie sprawdź działanie "gruchy" turbiny oraz stan wężyków podciśnieniowych, w tym do sterowania turbiną. Zbadaj, czy turbina (ze zmienną geometrią) nie zacina się i czy węże od chłodnicy powietrza nie są dziurawe. Na forach internetowych znajduje się dużo informacji na interesujący Cię temat.
Witam mam problem z moim golfem 4 1.9tdi 2001 rok edition . Mój golf na zimnym silniku nie pali jak powinien jak by się dusił i po chwili pali zostały wymienione świece i ustawiony rozrząd gdyż poprzedniemu właścicielowi źle go ustawiono , dodatkowo przestawiono kont wtrysków przy zapłonie żeby ponoć lepiej palił chociaż nic z tych zabiegów nie pomogło...
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Co to znaczy normalnie ?W całym zakresie?Albo się zacina ,albo źle ustawiona albo n75 wariuje.
Kierowniczki turbiny zacinają się.Diagnostyka ciśnienia doładowania.
Witam czy ktoś może pomóc? Po wymianie zaworków scv na nowe za 800 zł dalej to samo ... https://obrazki.elektroda.pl/1961336400_... https://obrazki.elektroda.pl/7060910800_... Auto pali na dotyk i przy dynamicznej jeździe wszytko okey. Najczęściej przy ruszaniu lub z 2 biegu włącza się check jest spadek mocy i auto...
Nieszczedlność układu dolotowego to są symtony takich rzeczy jak napisałeś, ale czy napewno turbina dobrze działa bo jest z kierownicą, która się zacina. chłodnica popwietrza? ,niewiem, błąd wckazuje na różnicę pomiędzy powietrzem zasysanym a doładowanym. stawiam na turbo. Pozdrawiam
Mozesz zdjąć podcisnienie z ssawki, podpiąć komputer i zobaczyć czy turbina bedzie ladowala. Ale trzeba pamiętać, że turbina może zacinac sie pod wplywem temp
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
obstawiał bym czujnik prawdopodobnie często obrywają , ale ciężko powiedzieć nie widząc tego , nie wiem dokładnie jak jest w tym aucie ale może być też walnięta geometria turbiny (zacinać się )
Wentylator z czasowym wyłączeniem włącza się przy każdym podaniu zasilania - więc to, że załączyłaś prąd i on się włączył jest normalne - popracuje ustawiony czas i się wyłączy. Jak się nie wyłączy po 15-30min (max czas) to wtedy jest problem. Problemem jest też, jeśli buczy, ale nie pracuje, nie wyciąga powietrza. Takie wentylatory szybko się uszkadzają...
Witam nie łapię to po wymianie dzieje się to samo co na starej turbinie zacina się,czy teraz nie podoba Ci się zmiana biegów.
W moim Masterze mam problem z turbosprężarką a mianowicie raz działa a raz nie działa. Jeśli już działa to auto idzie jak "rakieta" (maks prędkość bez obciążenia na pace ponad 170km/h a 140-150km/h żeby osiągnąć to jest chwila moment, jak nie działa to max prędkość to 110-120km/h. Konsultowałem ten problem w dwóch różnych warsztatach. W jednym (już...
No no gratuluję zasobności portfela żeby turbinę bez potrzeby wymieniać. W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. Proponuję najpierw obserwować i diagnozować skoro jest komputer a wymieniać rozważnie. Na tym boschu możesz sobie obserwować zadane i rzeczywiste ciśnienie paliwa co da ci pojęcie czy problem po tej stronie....
Witam tak to też może być uszkodzony zawór upustowy na turbinie ,ale z reguły zacina sie po jezdzie z uszkodzoną przepływką,przy 110-ce dochodzi do zapieczenia łopatek turbiny. Pozdrawiam
Zrób logi dynamiczne i monituj ciśnienie podczas jazdy. Jak pisałem wcześniej przeładowuje .Sprawdż czy nie zacina sie sztanga od siłownika turbiny jeśli nie chodzi płynnie to turbina do czyszczenia
Pompa wtryskowa, turbina, sprawdź na kompie parametry pompy, może dawka kiepska, a propos turbiny, może pada, może geometria się zacina w turbo, podaj jakieś konkrety.
Dźwignia sterowania łopatkami turbiny chodzi swobodnie i delikatnie, nic się nie zacina ani nie stawia jakiegokolwiek większego oporu - w pierwszej kolejności sprawdziłem czy to przypadkiem turbina "nie stanęła".... Ale dziękuję serdecznie za podpowiedź :-)
Gruszka się nie zacina. Sztanga chodzi w całym zakresie bez zacięcia.
Witam chciałbym odświeżyć mój problem. Wymieniłem turbine na gwarancji i teraz samochód nie kopci i po przejechaniu 500 km poziom oleju utrzymuje się na maksimum. Wszystko bylo by super gdyby nie jeden mały problem. Otóz zdarza się teraz że czasem podczas jazdy głównie pod góre z obrotami około 2000 obrotów samochód przechodzi w tryb awaryjny i odcina...
witam . piszesz ze zapala sie swieca zarowa i traci moc to jest tylko recyrkulator spalin ktory sie zacina EGR, kup nowy w servisie ! ja mam ten sam problem juz 3 wsadzilem . a teraz turbina do naprawy jeszcze mi zostala . pozdr zbyszek
Turbina do regeneracji a nie jakieś zaworki srorki po prostu zacina się kierownica sterująca łopatkami zmiennej wydajności turbiny i stąd te skaczące wskazania ciśnienia doładowania . To nic nie da że wyjmiesz turbinę i ją rozkręcisz potem wypolerujesz a i tak za jakiś czas znowu to samo .Łopatki zmiennej geometri są przytarte i będą się blokować. Daj...
Repa ma niestety rację, zacina się kierownica w turbinie więc masz chłopie kłopot. Dodano po 3 Co do przeczysczenia turbinki to nie jest taka prosta sprawa. Ja swoją czyściłem i dawałem do czyszczenia w serwisie audi (mam znajomego) i nic to nie pomogło. Regenerowaną, już miałem, wszyscy się zarzekają że to przecież nowa turbina. Miałem i po pół roku...
Vag nastawy podstawowe silnika grupa 11 i obadaj czy grucha turbiny się rusza płynnie czy nie zacina i w ogóle jakie daje ciśnienia. Drugie sprawdź szczelność węży za turbina do chłodnicy powietrza i za aż do kolektora ssącego. Jak nie ma sterownia turbiną sprawdź węże podciśnienia czy "ciągną" podczas testu turbiny. Jak nie to sprawdzaj wszystkie zaworki...
pewnie geometria w turbinie się zacina
Ciężko sprawdzić N75, musiałbyś podpiąć wakuometr i porównywać jego odczyt z wysterowaniem elektrozaworu. Najlepiej podmienić na inny. Widać że przeładowuje i EDC obniża wysterowanie elektrozaworu ale ciśnienie i tak nie spada wiec jak po podmianie będzie nadal tak samo to sprawdzić geometrie turbiny bo pewnie się zacina.
Są to zaworki bliźniacze można je zamieniać a skoro jeden już zamieniłeś to jeden powinien Ci zostać więc zamień go teraz z drugim i zobacz co się będzie działo. Zakładam, że turbina która została założona jest 100% sprawna bo żeby się nie okazało że w twojej turbinie i w tej włożonej zacina się kierownica powietrza.
Albo turbina... Zobacz ile masz oleju w kolektorze dolotowym.
Turbina się skończyła, tam gdzie ja daję do regeneracji, mam rok gwarancji bez limitu km, prawdopodobnie geometria znowu się zacina.
Tak wiem stary temat ale może się komuś przyda. Czyszczenie turbiny jak kto woli to nazywać regeneracja, zapieka się olej i przepustnica się nie otwiera jak trzeba lub się zacina i samochód jest dławiony np. zbyt dużą ilością paliwa w stosunku do powietrza. Samochód musi być ganiany turbina się nagrzewa i nagar/zapieczony olej się jest w stanie wypalać....
Witam. Mam do was pytanie bo jadąc swoim paskiem b5 00r 115KM dałem mu 3.5tys pod górę a za chwilę zjeżdżając z niej na luzie samochód po prostu zgasł i już nie odpalił, coś syknęło i amen. Brak oleju w silniku i strasznie śmierdzi właśnie olejem. Czy to turbina wciągnęła czy coś innego się stało? Dodam że turbina się zacinała od jakiegoś czasu. Trzeba...
Badałeś stan turbiny tj. luzy wirnika, działanie gruszki, stan wężyków oraz sprawność pompy podciśnieniowej. Nie podajesz przebiegu turbiny, czy jest po regeneracji. Może zacina się zmienna geometria w skutek sadzy. W zależności od tego jaki masz styl jazdy, czy jeździsz po mieście, czy w trasach - turbina inaczej się zużywa. Może doraźnie pomoże przegonić...
A jak dla mnie zle wyregulowana banka podcisnieniowa na turbinie , lub zacinanie sie wlasnie tej banki . Od tego bym zaczol
sprawdź zawór sterujący turbiną. lubią często padać . zamień wężyki podciśnienia i pomiń go na próbę, sprawdź też czy gruszka w turbo pracuje i się nie zacina.. mam to samo auto z tym samym silnikiem , objawy były identyczne.
Kierownice się zacinają, turbina do czyszczenia
Cosik mi się wydaje,że od samego początku problemem była pompa a te wtryski to wymieniali na pałe co do turbiny to są zle spasowane te starsze modele i zacina się w nich kierownica.Co do wycieku oleju to muszę coś sprawdzić jutro napiszę :|
Dzięki wszystkim za włączenie się do dyskusji. Na jutro postaram się dodać więcej pomiarów. Póki co załączam logi błędów jakie są zapisywane w dzienniku pojazdu. https://obrazki.elektroda.pl/3856819600_... P.S. EGR jest elektryczny. Turbina ze zmienną geometrią regulowana sztangą podciśnieniem - sprawdzona nie zacina się. Chodniczka...
komputer w tym silniku okresla wartosc mieszanki paliwowo powietrznej z przeplywek oraz z cisnienia doladowania.poniewaz sa tu dwie turbiny bardzo wazne jest prawidłowe działanie obu sterownikow turbin.sa to sterowniki elektryczne i z reguły wytrzymuja ok 200tys km bezawaryjnej pracy.jesli sterownik przy prawej turbinie zacina sie to komp pokaze bład...
Witam. Zauważyłem, po wciśnięciu pedału gazu np. do 3 tys i odczekaniu może 2 sek. obroty zaczynają falować i oscylować około 200 obr góra i dół. Jeżeli wcisnę pedał mocniej np do 3700 to utrzymuje się ten poziom chwilę a następnie rosną prawie na max. Przepływaka nowa, zawór N75 nowy, Układ doładowania szczelny, Czujnik doładowania zamieniany i to...
A czy ten zawór podciśnieniowy co steruje turbiną nie może się zacinać mechanicznie lub dźwigienka w turbinie?. Tego błędy chyba nie pokażą...
Pacjent Laguna 1,9 DCI 2003r Proszę o komentarz ludzi będących w temacie o przejrzenie logów z ECU i sprawdzenie poprawności. Program ECU jest zmodyfikowany. Zawór EGR został celowo wyłączony. Moje pytania i spostrzeżenia: - turbo czasem przeładowywuje do 2500mbar, diagnoza: wastegate się zacina, trzeba będzie przeczyścić turbinę? - odczucia podczas...
Kolego Oranje ja mam ten sam problem i byłem na diagnostyce silnika i powiedzieli mi, że zacina się cięgło sterujące turbosprężarką i może być do wymiany elektro zawór sterujący turbiną, u ciebie co to był za czujnik?
Sprawdż zawór sterujący turbiną - często się zacinają. Możliwe że zgnił Tobie "bąk" na turbinie. Przede wszystkim podłącz samochód pod tester i sprawdź czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika.
Witam wszystkich. Mam problem z turbiną, sztanga zawiesza się w górnej pozycji, w dół schodzi ładnie a odbijając zawiesza się ok. cm od górnego punktu, włożyłem drugie turbo używane i przejechałem ok 1200km i jest tak samo jak na starej, tylko na tamtej zrobiłem 50km i znów trzeba było czyścić. Samochód ma mapę na 160km. Wszystkie czujniki i inne sprawy...
Problem dotyczy sterownia turbiny . zawór sterujący akuratorem przez podciśnienie , sprawdzić zwór przez wysterowanie zewnętrzną przystawką PWM obserwować vac turbina się może też zacinać " tj łopatki" lub egr zacięty P1250 w D4D ma wiele twarzy (:
OLej w dolocie świadczy o zużyciu turbo i prowadzi do ubytku oleju z silnika i zakleja zawór egr przez co on sie zacina(skutek dym z wydechu)należy sprawdzić luz na łożyskach turbiny jak jest nadmierny turbina może pogwizdywać i wtedy nadaje się do regeneracji.Zatkana odma także prowadzi do dymienia i spalania oleju gdyż nie ma należytego odpowietrzenia...
Po pierwsze to czy zapala się check? Po drugie wygląda na to że masz przeładowanie bo przy 3000 obr. powinno być ok 1.2 bara. Możliwe że zacina się zawór upustowy lub elektrozawór sterujący.
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
turbiną jest dobra skoro nie zjada oleju, nie dymi na żadne kolory, ma moc i nawet przy 70 na godzinę wrzucam 5 i auto się zbiera bez problemu Ale zrozum że sterowanie turbiną może się zacinać i może pompować np za mocno. Dlatego to koniecznie do sprawdzenia. To nie jest kwestia elektryczna.
Witam, moje Iveco 2,8 td 1999r, kuleje z mocą. Obiawy, max prędkość to 80KM/h. Z ładunkiem widzi górkę i już się prosi o drugi bieg. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, rozebralem turbina, klapa działa, nie zacina się, gruszka sprawna, przewód ciśnienia szczelny . Odpala normalnie, chwile przykopci na jasno, i po chwili jest już normalnie. Proszę o...
https://obrazki.elektroda.pl/3525932000_... Już zdemontowałem. Mam też krótkie nagranie, na krótkim programie. 1 minuta 10 sekund i zaczyna nalewać wodę, po chwili wywala czerwony kranik. Woda później leci kilka minut aż do momentu kiedy jest jej bardzo dużo i włącza się pompa odpływowa. Jak obserwowałem turbinę podczas pracy tego...
Witam Z którego roku ta Scania? Jeśli występuje tylko,,zacinanie" turbiny to warto by udać się na serwis i zrobić aktualizację oprogramowania silnika.
Podłącz manometr pomiędzy elektrozawór a gruszkę turbo i w drogę sprawdź czy będzie podciśnienie spadać jeśli tak to gruszka za mocno w robotę idzie czasem przy vw po regeneracji musieliśmy we własnym zakresie regulować turbinę bo było przeładowanie i wydłużenie sztangi pomagało. Dla czego się tak działo nie mam pojęcie. Jeśli ustami będziesz w stanie...
1) z tego niewiele można wywnioskować 2) może być uszkodzony zawór sterujący turbiną (ten biały) albo zacinają się kierownice w turbinie 4) jeżeli ciśnienie gazu jest ok, climatronik jest ok (może problem ze sterowaniem klapkami) to może pomóc mycie chłodnicy (najlepiej karcherem).
Zacinające się kierownice, turbina do czyszczenia.
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem zacinającej się sztangi turbiny Vnt w silniku 1.9 Tdi AXR. Turbina była wyczyszczona, wszystko było w porządku i problem powrócił. W związku z tym mam do was kilka pytań. Zaznaczam na wstępie że mam dostęp do części. Mój plan polega na tym żeby założyć turbinę (wraz z osprzętem) z West gate z silnika...
Turbinę się czyści bo się zasyfia poszukaj trochę i poczytaj. Najpierw sprawdź jak rusza się sztanga w turbinie , czy ma cały zakres ruchu i czy się nie zacina, jest masa filmików na YT gdzie dokładnie to widać. N75 też może być uszkodzony ,ale jeżeli jego wymiana nic nie pomoże to jednak zostanie czyszczenie. Intercooler też się czyści jak również...
Demontujesz bok zmywarki i przy pompie masz kondensator rozruchowy: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Jeśli nie masz go czym sprawdzić to go wymień bo można go nabyć za cenę poniżej 10 zł, tylko na taki o identycznych parametrach.
Witam. Rowniez kiedys posiadałem golfiaka i moj problem ze spadkiem mocy zwiazany był z turbina w ktorej zacinało sie ciegno wchodził w tryb awaryjny , po przczyszczeniu turbiny było ciut lepiej , podąłczyłem kompa i usterka tkwiła jeszcze w przepływce wymieniłem na nowa ale regenerowana i kurcze a sam sie zdziwiłem bo moc wróciła a turbina az zaczeła...
Myślę że może to być przyczyna zacinającej się turbiny ponieważ łopatki w niej mogły się zapiec więc albo trzeba je przeczyścić albo oddać turbinę do regeneracji lub jeśli chcesz to można kupić nową. Nie orientuje się ile może kosztować regeneracja turbiny ani ile kosztuje nowa. Może to być też problem przepływomierza w moim przypadku był to akurat...
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Sprwdz bloki vaga i podrzuć to bedzie jasne. najczęsciej jest problem z kierownicami w turbinie, jak turbina przeładowywuje lub niedoladuje to wywali ci błąd i tryb awaryjny. Jak masz turbine z kierownicami to sprawdz czy silownik sterujący chodzi i czy sie nie zacina a jak masz z zaworkiem upustowum to zobacz czy sie zamyka.
Wsadzić łapkę i poszarpać (oczywiście na zimnym) czy nie ma luzów na cięgnie. Odpiąć wężyk od podciśnienia do gruszki turbo i sprawdzić czy dalej przeładowuje. Na wolnych zawsze żądanie doładowania jest na max i można odłączając wezyk podciśnienia do turbo sprawdzić jak szybko sztanga wraca do pozycji 0. Na koniec można zassać np strzykawką (duża 100...
Witam, toyota corolla e12 2.0 d4d 110km. Przy zmianie biegu na wyższy gaśnie silnik, po ponownym odpaleniu wyskakuje błąd silnika i brak mocy jakby nie załączała się turbina. Zdarza się tak raz na kilkadziesiąt kilometrów. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili znika błąd i auta zaczyna normalnie jechać. Jaki może być powód zacinająca się turbina...
Koledzy są blisko z tym podciśnieniem . Ze dwa miechy temu była u mnie taka A3 z tym problemem przy hamowaniu . Problemem okazała się instalacja sterowania podciśnieniowego. Nieszczelne rurki podciśnienia, brak akumulatora podciśnienia . Po usunięciu tych usterek problem zniknął. Przyczyną takiego zachowania może też być również pompa wtryskowa lub...
Fabia 1,9 TDI PD (ATD) w tej chwili 511 kkm, moc podniesiona na 130 KM. Praktycznie brak poboru oleju (brak dolewek co 15kkm), oryginalne pompki, drugie turbo i drugie sprzęgło w bardzo dobrej kondycji. Turbina KKK, więc na nierdzewnej geometrii-brak problemów z zacinaniem. Spalania bardzo niskie (rekord 4,17l na trasie w załadowanym aucie w 4 osoby,...
zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia, piszesz, że to nie tryb awaryjny a czy moc silnika wraca po jego zgaszeniu i ponownym odpaleniu ? jeśli ma moc z dołu i tylko w tych obrotach to przyznam, że dość nietypowy objaw.
Sterownik silnika widzi zbyt duże ciśnienie doładowania chociaż elektrozawór wysterowany jest tylko na 1%. Powodów może być kilka: uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie jego sygnału do plusa uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny lub zacinającą się geometria turbiny. Pierwsze dwa wykluczysz (o ile błąd występuje co chwile)patrząc w parametry...
czyli czyszczenie turbo?? czy regeneracja?
Witam, posiadam Volkswagena Bore 2000 rocznik 1.9 tdi. Problem polega na tym że jak jadę autostradą samochód dopiero odpalony to rozpędzam się do 120km tak jak zwykle, ale jeśli chce kogoś wyprzedzić zaczyna się problem, pedał w podłodze, jak jest z górki to rozpędza się do tych 160km/h a za chwile samochód zaczyna zwalniać i zwalniać a pedał w podłodze...
Wygląda na problem z ciśnieniem doładowania - nieszczelności w dolocie zacinający się zawór turbiny itp
Witam mam problem z turbosprężarką, silnik na biegu jałowym pracuje ok, a podczas ruszaniu (przyspieszania) przy dodawaniu gazu jest uczucie szarpania i silnik nie może wejść w obroty tak jakby zacinała się turbina, notabene turbosprężarka była regenerowana i przez okres 7 dni dobrze pracowała. Proszę o poradę.
Kieruj się do N75, one się potwornie zacinały w tych autach, zwłaszcza, jeżeli miałeś jakąś delikatną nieszczelność (tak jak ja na EGR) i syfiło pod maską, to podciśnieniowy N75 zasysał to. Rozbierając go potem do mycia, sporo sadzy wyleciało i gąbeczka była zabita. Też łapałem notlaufy i zacinało się, lub nie wstawało wcale.
Witam. Temat rozwiązany. Brak mocy wynikał z braku podciśnienia do sterowania turbina. A strzelanie powodował wtrysk, który się zacinał. Dodano po 1 Wymiana wadliwego wtrysku pomogła. Przywrócenie podciśnienia do sterowania turbina załatwiło brak mocy.
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
zacinają się łopatki w turbinie które sterują strumieniem spalin na wirnik turbiny trzeba ją wyciągnąć rozebrać i wyczyścić zmienną geometrię lub oddać do regeneracji.
wymiana turbina turbina radio zacina touchpad zacina
wiertarka bosch wirnik monitor matryca uszkodzona pomiar częstotliwość xmega
schemat instalacji elektrycznej subaru legacy
Kod błędu F3.2 w wózkach Still i AGD Immergas Victrix 20 TT błąd E38 - wyłączanie płomienia