prawdopodobnie masz uszkodzoną rurę dolotową między sprężarką a kolektorem lub chłodnicę powietrza (INTERCOOLER).w najgorszym przypadku turbina nie pracuje( zatarta, brak łopatek lub pękła oś turbiny)
Witam Posiadam Opla Zafira A turbobenzyna 2.0 OPC 200KM samochód przestał załaczaczć turbine i stracił moc jeździłem tak może z 1000km i obecnie stwierdziłem zatartą dźwigienkę w turbinie , Zawór sterujący PIERBURG wygląda na dobry, dochodzi do niego jeden wężyk z dolotu , jeden wychodzi na gruszkę sterująca turbinę a jeden idzie z dołu silnika . Moje...
Z opisu wystąpienia usterki obstawiałbym na zatartą turbinę. Co łatwo sprawdzić ściągając węża i ruszając ośką na boki. Ale skoro na jednego wtryska nie daje paliwa to pewnie jednak pompa. Jednak trochę dziwne bo konstrukcja pompy vp44 utrudnia występowanie takiej usterki (patrz przekroje w internecie).
W przypadku transportera którego opisałem powyżej, przyczyną była ewidentnie zatarta turbina, natomiast podczas rozbierania auta doszedł do tego jeszcze katalizator, którego spory kawałek opierając się o czujnik ciśnienia blokował wydech. Być może był to zbieg okoliczności, obie usterki w tym samym czasie ale to mi właśnie nasunęło pomysł z wydechem....
Może turbina, zatarta geometria, sterownie podciśnieniem ( wężyki, zaworek podciśnieniowy), nieszczelność, maf sensor, kto to wie co u Ciebie? Diagnostyka tyle razy się pisze o tym samym, nie trzeba od razu lecieć na forum. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Ma za mało wody albo pompa nie tłoczy. 1. Do czyszczenia układ komory ydrostatycznej + wąż komora - miska yjąca (dostępne po zdjeciu lewego boku) 2. Pompa myjąca ma urwaną turbinę, lub jest zatarta i nie tłoczy wody. Moduł jak i grzałkę z termostatem zostaw w spokoju, tam nie masz już czego wiecej szukać.
gdize jest ta pompka myjąca? Widoczna jest po zdjęiu prawego boku, ale by ją wymontować trzeba zdjąć podstawę urządzenia. O ile odbrze interpretuję twój opis, to prawdopodobnie jest zerwana turbina lub zatarta pompa. Jeśli to zerwana turbina pompy myjącej to niestety będzie sporo drożej: https://north.pl/karta/turbina...f24231-...
Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli...
Zablokowana cząstkami stałymi turbina pompy myjącej , zatarte łożyska wirnika tej pompy lub uszkodzenie kondensatora rozruchowego silnika pompy.
Chciałem zamknąć temat. Turbina zatarta nie dała się zregenerować .. wg firmy, która regenerowała ją pierwszy raz. Kupiłem drugą, zamontowana została tak, jak nakazywała instrukcja instalacji i karta gwarancyjna. Przejechałem przez weekend około 500km i jest elegancko :) Zarówno wg mechanika, serwisu Volvo i rzeczoznawcy została zamontowana na sucho,...
Jak naprawić zatartą kierownicę w turbinie (Octavia 1.9 TDI 110KM). Da sie to jakoś zrobić bez wiekszych kosztów???
kierownica turbiny zatarta
Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...
Katalizator wycięty już. Okazało się, że turbina była zatarta a sprzedający uparł się na skrzynie biegów, oprócz tego węze od intercoolera były popękane. Aktualnie bawarka lata :) co mnie bardzo cieszy. pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
spalone 3 świece oraz zatarta turbina po regeneracji ;/ pozdrawiam
Albo zdążyłeś załatwić dobrze przewinięty silnik złym kondensatorem i zatartą turbiną :)
Podważ teraz tą część pokrywy z przyciskiem od zwijaka i zdejmij ją (czasami ciężko schodzi), pod nią będą jeszcze 2 wkręty od tej pokrywy z wyłącznikiem. Potem wszystko już zejdzie. Co do grzechotania to często urwana turbina jest jego powodem, wolne obroty i grzanie to zatarte łożyska. Trzeba wymieniać często filtry, zwłaszcza wlotowy.
Witam... po latach odpowiem... ale miałem taki przypadek. Mam Boxera 2012 z silnikiem RMR Puma 2.2 HDI 130 koni, przy 145 tys. km (2019 roku) też mi się rozsypała pompa oleju. Turbina się zatarła, silnik ok. Wymieniłem na nową i śmigam dalej. Nie wnikałem, czy to wada firmowa silników, turbinę po regeneracji kupiłem też. Pozdro.
jak wchodzi w miskę to może z olejem ta rura....czyżby zatarta turbina..... a może to jakaś odma jak do miski wchodzi ..... ewentualnie do intercoolera i łapie lewe powietrze
proponuje sprawdzić wężyki te od białego zaworka nie wiem czy występuje już turbina ze zmienną geogetrią jeśli tak to może być zatarta kierownica pozdrwiam MAPI
W przyszłym tygodniu jadę moim bateryjnym na przegląd ... Jak wymieniłeś filtr kabinowy to auto gotowe do sezonu :-) Szef ma bmw i3, po trasie kilkaset km patrzę a tam tarcze hamulcowe rude, widać hamuje rekuperacyjnie. Ja czekam na auta elektryczne. Pomęczę się z moimi dieslami jeszcze. Jeden już prawie woła olej, drugi ma chyba zatartą turbinę- nie...
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
Brak smarowania ,lub zatarty wirnik
Najprawdopodobniej masz kłoopty z turbiną. Czy pamiętałeś o wymianie oleju na czas, nie ma wycieku oleju? Jeśli jeszcze nie została zatarta to lepiej nie jeżdzić w takim stanie bo turbina to droższa sprawa.
Witam zatarta kierownica turbiny.
Witam. Mam problem z kapryśnym silnikiem od Golfa 6 1,6 TDI 105 km kod CYAC. Na rozgrzanym silniku (od 90 st. C) podczas jazdy zapala się kontrolka "niskiego ciśnienia oleju". Gdy stanę komunikat się wyłącza i sam już się nie zapala, dopiero jak kontynuuje dalszą jazdę znowu się pojawia. Na zimnym silniku i jałowym biegu kontrolka się nie wyświetla....
A co tu ma do rzeczy turbina? Zatkała wylot spalin? Turbina zaczyna robić robotę dopiero przy ok. 2100-2200 obr/min, przy odpalaniu i wolnych obrotach nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Twój silnik to 1V, czyli takie turbo ekologiczne, wersja produkowana najczęściej na Austrię i Szwajcarię, bez dodatkowego wspomagania dawką paliwa, turbina jedynie...
Przyczyn może być wiele; -zatarta pompa -zbyt duży luz na panewkach -oberwanie turbiny (wirnik się kręci, turbina stoi) Miałem taki przypadek, widoczny po rozebraniu pompy.
Niestety okazało się ze pseudo mechanik wsadził zatarta turbinę... uszkodził podciśnienia żebym odebrał auto w trybie awaryjnym i powiedział ze jak zrobię podciśnienia to wszystko będzie dobrze. Wymieniłem vacum pompę i okazało się ze tak „nowa” turbina jest zepsuta... mechanik nie poczuwa się do odpowiedzialności i nie chce zabrać auta...
po zdjęciu kapy zaworowej jedna szklanka popękana a druga zatarta na drugim tloku.Pozdrawiam
tak, prowadnica moze byc zatarta.
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Zapchany to może być katalizator a nie turbina... turbina może mieć luzy, może być zatarta, może mieć połamane łopatki, zatarte "kierownice" ale nie bardzo wiem jakim cudem mogłaby się "zapchać". Prędkość to sobie weryfikuj z GPSem.
Najpierw sprawdź czy silnik nie jest zatarty.
Michu10 sugerujesz więc uszkodzenie turbiny? (zatarcie). Miałem podobny problem w Oplu Astrze ale tam uszkodzony był sterownik.
MAM AUDI 2005R 2,0 TDI 290 TYŚ PRZEB. ODRADZAM CHYBA ŻE MACIE SPORO KASKI. JA JUŻ ROBIŁEM 1 TURBINA 2 WTRYSKI 3 POMPA OLEJOWA CAŁA ZATARTA 4 ROZRZĄD 5 ZAWIESZENIE SZROT ZA 45TYŚ ALE IGŁA BĘDZIE NA ALEGRO
zobaczymy co bedzie po zapaleniu,z tego co sie dowiadywałem to w aucie włączył sie tryb awaryjny i turbina powinna przetrwać
Po naprawie zalałem preparat do czyszczenia układu wtryskowego Liqui Moly (klient otwarcie przyznał, że leje paliwo od Rusinów) zrobiłem rundę i zostawiłem auto do dzisiaj (prawie 48 godzin). Jakież było moje zdziwienie, gdy dziś rano dosłownie po dotknięciu auto zapaliło?! Zostawiłem go znowu na 6 godzin i dalej pali na dotyk...Nie mam pojęcia...Na...
Matiz - wymiana wezy przy nagrzewnicy... makabra.. A 170CDI - Demontaz rozrusznika .... kazdy wie o co chodzi... Opel Antara 2.0cdti 2009r ktos widzial zeby po 90tys dzwigienki popychajace pod walkiem pekly od tak sobie...? MM obudowy alternatorow.... Turbiny w vw 1.9 - zatarte kierowniczki... Heh no skomplikowanie Matiza porównywać do np. wymiany...
Sprawdzę to jak najszybciej, przekopałem już z setkę postów i w każdym opisywanym przypadku winny był zawór albo zatarta geometria ja mam nową turbinę i nowy zawór także wszystkie hipotezy sprawdzę ;)
przyczyn moze byc wiele,nieszczelnosc na podcicnieniach,zatarta sztanga,dziurawa gruszka,zatarta geometria,uszkodzony n75.. niestety wybrac musisz sam,albo zrobic diagnostyke:D
Masz panie zatartą trzecia panewkę, był taki przypadek.
Może wentylator zatarty. Ten laptop obciążony wyje jak turbina ale w spoczynku i lekkim obciążeniu nie ma źle - albo za dużo od niego wymagasz (to już nie sprzęt pierwszej młodości) albo z chłodzeniem jest coś nie tak. A o pasywnym chłodzeniu zapomnij - jest to jeden z wyjątkowo wadliwych serii pod względem padających chipów.
Właśnie zatarł się. Turbina też się zatarła. Do tego pompa olejowa Dodano po 15 Ktoś nasunął mi taki pomysł. Ale skoro ma być to nie opłacalne to rezygnuje z tego. Dzięki za info
Zatarte kierownice w turbinie, jedź do fachowca.
Wymontuj silnik i go sprawdź, na pewno nie ma szczotek bo się starły i jest zatarty na tulejkach lub rozleciała się turbina i się zablokował. Zrobisz mu remont i jeśli nie zniszczony jest komutator to będzie ci jeszcze długo działał. Nic nie jest wieczne...
siłownik ten co jest przy turbinie jest dobry przewód jest szczelny geometria nie jest zatarta tylko wyskakuje błąd sterownik geometrii turbiny i jak ten błąd wyskoczy to dziwne jest to że podczas jazdy jak jade to turbina normalnie tłoczy powietrze tylko jakby pedał gazu nie działał na pełnym obciążeniu turbina daje 3 bary.
Pompa i rolki -przebieg 170 tyś(udokumentowany)Pompa zatarta na amen i fioletowe rolki.Głowica nie przeżyła. http://obrazki.elektroda.pl/6123582400_1... I turbina z przebiegiem 140 tyś http://obrazki.elektroda.pl/8024333200_1... To co przyjeżdża to albo zatarta pompa i rolki albo z padniętą turbiną. A pobór oleju 1l na...
kopci jak mu sie da ostro w rure puszcza czarną chmurkę byłem przed chwilą u kozaka od turbosprzezarek kazał tylko przygazowac i powiedział ze to na bank jest zatarta turbina potem pojechałem do innego ten chociaz połozył palce na wezu cisnieniowym i stwierdził ze turbo jest ok a problem jest w pompie wtryskowej i trzeba ja na nowo ustawiac pod kompem...
Juz znalazłem jak mają byc połączone te piny. Patrząc na maskę samochodu i widząc czujnik,to z lewej strony powinien byc sygnalowy, srodek: masa, prawy: zasilanie. Mam zasilanie 5V, masa jest OK, a na sygnałowym przewodzie daje mi ciagle 1,3V niezależnie od wcisniecia gazu. Czyli czujnik uszkodzony? Mozesz miec przedmuch taki ze czujnik nie zareaguje...albo...
Tego się nie da "przestawić". Raczej typowy overload turbiny. Albo sztanga nie pracuje albo kierownice zatarte. Nie chce być złym prorokiem ale bez dalszej diagnostyki stawiałbym właśnie na uszkodzoną turbinę nadającą się do wymiany lub regeneracji. Należało by zrobić diagnostykę turbiny, filmy pokazane są na necie.
Wczoraj zdjąłęm ramie łączące turbine z modułem sterującym w celu sprawdzenia czy kierownice turbiny są zatarte czy chodzą ciężko i okazało się, że są luźniutkie chodzą leciutko. ale rozłozyłem też moduł sterujący i nie widziałem w środku żadnych uszkodzeń zimnych lutów itp. ślimak i membatki są ok nie są zatarte też chodzą lekko. i teraz nasuwa się...
Zastanawiam sie co moze byc przyczyna tej usterki. Jeśli jest zasilana to owszem, pompa :) Wymontuj, zobacz czy turbina nie zablokowana i czy całość nie ma luzów albo nie zatarta.
Do tego sprawdź czy łopatki są na miejscu i czy turbinka się nie ukręciła (nie powinno się dać jej ściągnąć z ośki i nie powinna się na niej swobodnie kręcić 360 stopni). Tylko nie ciągnij za mocno bo wyszarpiesz cały wirnik razem z przednim łożyskowaniem ;) Przy kręceniu turbiną powinno dawać się odczuwać skokowy sprężysty opór co 180 stopni. Jeśli...
Sprawdził turbinę niby coś się nie załącza, A to tam jest jakiś włącznik/wyłącznik turbiny? Jedź do prawdziwego mechanika, bo póki co to u niego nie byłeś. Po objawach, to możesz mieć zatarty tłoczek przestawiacza kąta.
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mam duzy problem z którym mechanicy nie mogą sobie poradzić a ja jestem już bardzo poddenerwowany że naprawa trwa ponad miesiąc. Otóż samochód (1.9 DCI -2003 Grantoure) po wystartowaniu silnika wskakuje na wysokie obroty, i brak mu mocy pod czas jazdy - silnik 120KM, podobno gazy na wylocie na rurze wydechowej...
Rbiesiada, Wiem, ze trudno wierzyc nie widzac. Sam tez mialem watpliwosci. Rury puchna jesli struktura (wzmocnienie) jest naruszona. Tutaj to nie zachodzi, bo struktura jest w porzadku. To wewnetrzna warstwa gumy sie odkleja na wewnetrznej powierzchni zewnetrznej sciany kolanka 90° tam, gdzie normalnie gorace powietrze z parami oleju uderza scianke...
Tak. Czytałem już właśnie sporo o tym. Najbardziej podejrzewam właśnie zawór N75 albo zatarte łopatki turbiny. Przepływkę jeszcze odłączę i spróbuję pojeździć bez przepływki. Komputer zapewne wtedy przyjmnie wartość zastępczą i domyślam się, że auto od początku będzie wtedy mułowate, ale jeśli przekrocze magiczną prędkość przy odłączonej przepływce...
Witam serdecznie ! Ostatnio w moim aucie pojawił sie problem, nagle z dnia na dzien auto straciło moc, mało tego po zgaszeniu i odpaleniu moc powraca ale jest to moze z 60% tego co było. Jadąc ok 60 - 70 km/h na 3 biegu przy ok. 3000obr/min odłacza moc juz calkiem i auto juz wcale nie jedzie. Gdy tylko pojawił sie problem pojechalem do fachowców wykryli...
Witam Jezeli po odpaleniu ma moc do pierwszego dobrego dmuchniecia turbiny to masz zatarta geometrie turbiny w pozycji pompowania i nie rozladowuje. Po przekrocziniu ok1,8 bara odcina dawke paliwa
Zwróć uwagę czy działa ci turbina , powinieneś to czuć po przekroczeniu pewnych obrotów podczas dynamicznej jazdy. W golfie III z silnikiem 1.9 tdi 110 km też tak mieliśmy i byłm problem z zatartym ciengnem od turbiny i też wystąpiło to nagle, chyba że wina po stronie elektroniki lub przepływomierza.
Spływ i cisnienie w skrzyni korbowej sprawdzone czy nie?Dobra sugestia z tym dpf koniecznie do sprawdzenia drożność wydechu.A ta pompa oleju to oryginał czy ryżowa?Rozumiem że uszkodzenie turbiny to zatarcie wirnika za każdym razem tak?
potrzebuje pomocy? powyżej 2500obr/min na 5 biegu turbina wyłącza się i przechodzi w tryb awaryjny po, wyłączeniu silnika i odpaleniu jest ok. aż do 2500 na 5 biegu i znowu to samo! w srrwisie powiedzieli że jest zatarta kierownica turbiny ale jest już to zrobione i chodzi od obrotów, zamyka i otwiera ale to niebyło to , był wymieniony też przepływomierz...
jesli chodzi o nangłe schłodzenie po ostrej jeździe to możesz sie pożegnać z turbina . gwarantowane peknięcia turbiny lub zatarcie łopatek. turbina schładzajac się powoli schładza się równomiernie. natomiast schładzając jakimis wynalazkami tylko korpus to łopatki są gorace i zaciskaja sie w korpusie turbiny. przy żeliwnym korpusie może dojść do jego...
Objaw taki jak by turbina przeładowywała . Jak wyłączysz i włączysz zapłon to powinien normalnie jechać do ponownego przeładowania. Najlepiej zrobić diagnostykę bo bez tego to nikt ci nie powie co się dzieje , przyczyn może być kilka. Przepływka , podciśnienia , N75 , EGR , zatarte kierownice w turbinie , itp.
Problem wygląda tak: Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?
Nie ma takiej możliwości żeby odłączyło turbinę, no chyba że się zatarła.
Kolego sprawdz czy zawór turbiny nie jesy zatarty
Wszystko - popękane pierścienie, zatarty/ przegrzany silnik, tak jak wynika z postu maciej123 uszkodzona turbina. Ale skoro jechałeś ze świecącą kontrolką oleju, to dociekanie możesz obie darować - prawidłowa naprawa tego silnika będzie równa cenie samochodu.
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę...
Należy jeszcze rozważyć czy w sterowniku silnika jest jeszcze oryginalne oprogramowanie. Słusznie bo silniki diesla stały się tak popularne ze względu na łatwy tuning. Ciekawe czy turbina nie jest "podkręcona". Przypomniał mi się znajomy co dawno temu kupił A4 z podkręcono turbiną (był przekonany, że kupił igłę bo szła jak głupia - do czasu remont...
Co należałoby sprawdzić? Jak już kolega wyżej wspomniał, grząłka i pompa to dwa osobne elementy. Dla Ciebie obiektem westchnień będzie pompa myjąca. Na 98% zatarta po wycieku na uszczelnieniu turbiny.
napisałeś passat 90kw ale nie kojarze takiego który miałby 123KM. ważne czy jest z pompowtryskami i czy ma zmienna geometrie turbo. Objawy opisane przez Ciebie świadcza o problemach z praca turbiny. najprawddopodobniej zatarte łopatki od zmiennej geometrii jesli wystepuje.
kolego niestety twoja turbina chce duzo pompować ale coś ją hamuje dam ci rade zmien tunera bo ten sie nie zna na modyfikacji edc16
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
Witam, posiadam Audi A4 B7 1.8T BFB. Diagnoza: Zatarte wałki rozrządu zaczęły oddawać opiłki do układu smarowania olejem czego efektem jest turbina nadająca się do regeneracji oraz całkowita regeneracja głowicy. Szukam wałków do tego silnika bo dosyć ciężko je znaleźć. Nie chcę pakować się w używane dlatego proszę o pomoc gdzie takie wałki mogę dostać?
trzeba tylko postawić pytanie czy była to wina N75 czy zatartych łopatek w pozycji full doładowanie - bo wtedy nawet sprawny N75 nic nie pomoże; Igy1 - fajny materiał instruktażowy !
Witam Wszystkich! mam pytanie odnośnuie silnika 1.9 Auto to Carisma 1.9 did czyli 1.9 DCI, auto z przeznaczeniem na części wersja angielska. Po zakupie okaząło się , że stoi turbo wirnik turbiny nie do ruszenia, auto na początku zapaliło, trochechodzi gaśnie, w bagązniku kilka baniek po oleju. Mam pytanie czy nawet na zatartej turbinie która stoi auto...
Witam Mazda 6 2003r 2.0CIDT 100kW. W Holandii poszła turbina chłopcy wymienili na nową. Po przejechaniu 1500km turbo zatarte. Oczywiście okazało się że podkładki pod wtryskami, smog niedrożny, ciśnienia nie mierzyłem. Po zrobieniu podkładek,wyczyszczeniu silnika z syfu i zalania nowym olejem (5w30) Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i przy 1000obr/min...
No to elektryka. Wymień wtyczkę na oryginał z oryginalnym pinem i przewodem. Jesli to nie pomoże to trzeba szukac przebicia dalej wgłąb przewodu. Żmudna robota. Jeśli faktycznie miałbyś problem z ciśniemiem to turbina już dawno by się zatarła. Napisz potem jaki efekt.
Witam podmień kolego N75 co do turbiny to mogły zatrzeć prowadnice lub jak to woli kierownica turbiny. Jeśli chcesz sprawdzić (tak na oko) czy turbina podaje ciśnienie to złap za wąż idący od intercuoler do kolektora ssącego czy twardnieje przy dodaniu gazu.
Generalnie nie wiemy jakie masz pojęcie o mechanice i czy znasz zasady montowania turbiny żeby jej nie zatrzeć przy pierwszym uruchomieniu. Jeśli masz na tyle pojęcia żeby wyciągnąć turbinę to możesz próbować ewentualnie jak sam nie poradzisz z jej rozebraniem na części możesz oddać komuś do czyszczenia zawsze zaoszczędzisz dwie stówki.
sprawdzić czy prowadnica turbiny nie jest zatarta, sprawdzić czujnik doładowania i ew. przepływomierz powietrza. Reszta bedzie raczej ok.
No i udało się w końcu uzdrowić ten silnik. Koniecznie musiałem zdjąć obudowę zewnętrzną turbiny, bo zatarło się to łożysko. Przy pierwszym podejściu nie chciało mi się wymieniać bo naprawdę dużo jest roboty. I to po krótkiej pracy zemściło się i nastąpiła blokada tego łożyska od turbinki. Udało mi się wybić łożysko z ośki. Zastosowałem 2x608. Serdecznie...
Witam Mam pytanie do fachowców od turbin i mechaników. Kolega przyprowadził auto z uszkodzoną turbiną. Łopatki zaczęły trzeć po obudowie. Wirnik nie ma luzu nie jest zatarty. Ale jest krzywy. Jest to już drugi raz odebrane turbo po regeneracji. Przejrzałem układ nie ma syfu nie ma paprochów. Ciśnienie oleju ok, nie ma żadnych silikonów itp., ale jest...
Tam niema sondy lambda , wiec to napewno nie to . Tak jak pisal Pontus przewody od turbiny sprawdz ,recysrkulator tez > Najprawdopodobniej masz cos nie tak z turbina , szczegolnie jesli piszesz ze przy 3000 obr. najbardziej zaczyna kopcic. Mozesz miec uszkodzony zawor regulacji cisnienia turbodoladowania , albo sam zawor elektryczny , albo zatarte ciegno...
Jak sprawdzic czy dźwignia turbiny nie jest zatarta, dostęp jest bardzo ograniczony, w którą stronę ewentualnie dzwignia da się ruszyć i czy w ogóle da się ruszyć przy pomocy np wkrętaka/pręta?
z doświadczenia wiem, że przy regeneracji turbiny ze zmienną geometrią, czy potrzeba czy nie szlifuje się lekko kierownice tej turbiny (aby się nie zatarły z powodu nadmiaru nagaru), niestety często zdarza się, że osoba regenerująca zeszlifuje o kilka setek za dużo i powstaje luz pomiędzy tymi kierownicami, a podstawą po której się poruszają, efekt...
Awaria turbiny ? Kolego kiedyś naprawiałem takie auto w którym uszkodziła się turbina . Niestety kierowca kontynuował jazdę . Po wymianie turbiny okazało się ,że silnik nie trzyma ciśnienia na ciepłym silniku. Moim zdaniem przyczyną była utrata części oleju po uszkodzeniu turbiny co spowodowało trwały brak ciśnienia oleju.
Niekoniecznie musi się zatrzeć. Turbina się skończyła i napompowała w cylindry. Tak , tylko to zazwyczaj kończy się ''wyssaniem'' całego oleju z silnika, a co za tym idzie zatarcie.
jak na moje z tego co piszesz to przez pompę vacum do silnika dostawał się ropa rozrzedzając olej, potem przez to padła turbina (brak smarowania, uszczelniacze zaczęły przepuszczać ropo-olej) i rozbiegało silnik. Motor jest pewnie zatarty na amen i stoi na dębowo. Vacum pompę montowałeś nową? Dodano po 5 Kolego uszczelka pod głowicą. Zlej olej to się...
zatarty zawór turbiny ,lub uszkodzonay przepływomierz .pozdrawiam
Moge dołączyć się do pytania bo także stanołem przed taką sytuacją. Rozsypał się napęd pompy olejowej przy okazji zatarła turbina mimo że auto zgasiłem pratkycznie po 100metrach. Po naprawie 2miesiące i znowu to samo. Czy mechanik robi mnie w h....................... czy poprostu nie obejdzie się bez wymiany całego układu napedowego pompy olejowej....
Z tym gaszeniem silnika to miałem na myśli, to że jak go zgasisz to powinno być słychać turbinę która rozpędzona schodzi z obrotów i w końcu się zatrzymuje. Jeśli jest zatarta to niebędzie jej słychać, bo stoi, można to sprawdzić poprzez obrót jej ręką ale do tego trzeba coś rozkręcić. Nieszczelność przewodów wydechowych i dolotowych od silnika do turbiny...
Zrób logi statyczne i dynamiczne wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.W moim szaraku (silnik ten sam czyli AUY)były zatarte kierownice w turbinie i tylko po logach udało się szybko ustalić przyczynę.Na tym forum są specjaliści którzy na pewno pomogą pod warunkiem, że będą mieli się na czym oprzeć.
Na odpalonym zadane ciśnienie doładowania idzie w górę zależnie od obrotów silnika a ciśnienie występujące (w danej chwili) stoi jak byk w miejscu. Mam strach jeździć teraz samochodem żeby przypadkiem turbiny nie zatrzeć. Bo jeśli dobrze rozumiem, że jak sztanga jest wciągnięta to łopatki są domknięte i wszystkie spaliny lecą na wirnik. Wczoraj po 5...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem ponieważ kupiłem używany samochód 4 miesiące temu i wczoraj jadąc samochód stracił kompletnie na mocy. Okazało się że turbina się zatarła. W związku z tym że autko ma 1 rok gwarancji na silnik i skrzynię pojechałem do serwisu. Lecz panowie stwierdzili że turbina nie podlega pod silnik i w związku z tym nie...
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi. Nadmierne doładowanie powstaje gdy , łopatki kierownicy turbiny nie zmieniają poziomu w stosunku do obrotów silnika. Zaistniałe wtedy zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym musi został rozładowane w celu nie uszkodzenia układu,...
Witam! W moim polo zamarł mi nawiew kabiny. Napięcie zasilające 12V podane bezpośrednio na silnik dmuchawy powoduje pobór prądu 14A. Po wymontowaniu dmuchawy, okazało się, że turbina osadzona na wale silnika obraca się z oporem. Problem mój: Jak zdjąć turbinę z wału silnika, aby dostać się do panewek, w celu oczyszczenia i nasmarowania. Zakładam, że...
Sprawdz czy łopatki turbiny sie kreca na stronie ssacej i wydechowej ,czasami zaciera sie i strona ssaca sie obraca a strona wydechu gdzie jest napedzana stoi bo jest wirnik zatarty i pekniety w polowie ,wcale nie musi wyciekac olej . Dodano po 1 co znaczy ze jest turbina przezroczysta?
zatarta turbina sprężarka zatarta scania zatarta
wzmacniacz sygnału wizji technics głośniki wysokotonowe schemat volvo klimatyzacja
instalacja elektryczna instalacja elektryczna
Bezpiecznik regulacji świateł Audi TT 8J 2010 2.0 TDI Radio Panasonic CQ samoistnie się przełącza