Z opisu wystąpienia usterki obstawiałbym na zatartą turbinę. Co łatwo sprawdzić ściągając węża i ruszając ośką na boki. Ale skoro na jednego wtryska nie daje paliwa to pewnie jednak pompa. Jednak trochę dziwne bo konstrukcja pompy vp44 utrudnia występowanie takiej usterki (patrz przekroje w internecie).
W przypadku transportera którego opisałem powyżej, przyczyną była ewidentnie zatarta turbina, natomiast podczas rozbierania auta doszedł do tego jeszcze katalizator, którego spory kawałek opierając się o czujnik ciśnienia blokował wydech. Być może był to zbieg okoliczności, obie usterki w tym samym czasie ale to mi właśnie nasunęło pomysł z wydechem....
Witaj, element ze zdjęcia to zwór regulujący przepływem oleju w stronę dysz spryskujących denka tłoków. Pytanie czy w twoim MB masz zamontowane to A6511800315?
prawdopodobnie masz uszkodzoną rurę dolotową między sprężarką a kolektorem lub chłodnicę powietrza (INTERCOOLER).w najgorszym przypadku turbina nie pracuje( zatarta, brak łopatek lub pękła oś turbiny)
Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...
spalone 3 świece oraz zatarta turbina po regeneracji ;/ pozdrawiam
W przyszłym tygodniu jadę moim bateryjnym na przegląd ... Jak wymieniłeś filtr kabinowy to auto gotowe do sezonu :-) Szef ma bmw i3, po trasie kilkaset km patrzę a tam tarcze hamulcowe rude, widać hamuje rekuperacyjnie. Ja czekam na auta elektryczne. Pomęczę się z moimi dieslami jeszcze. Jeden już prawie woła olej, drugi ma chyba zatartą turbinę- nie...
Albo zdążyłeś załatwić dobrze przewinięty silnik złym kondensatorem i zatartą turbiną :)
jak wchodzi w miskę to może z olejem ta rura....czyżby zatarta turbina..... a może to jakaś odma jak do miski wchodzi ..... ewentualnie do intercoolera i łapie lewe powietrze
Problem rozwiązany. Zatarta turbina, nie szlo jej obkrecić palcami, wymieniłem i jest w koncu odczuwalna ta moc, aczkolwiek wydaje mi się, ze to nie wszystko. e36 2.5 tds mojego ojca lepiej sie zbierala. Ktoś moze cos poradzić ? Do 120 dobrze idzie, dalej ciezko.
Niestety okazało się ze pseudo mechanik wsadził zatarta turbinę... uszkodził podciśnienia żebym odebrał auto w trybie awaryjnym i powiedział ze jak zrobię podciśnienia to wszystko będzie dobrze. Wymieniłem vacum pompę i okazało się ze tak „nowa” turbina jest zepsuta... mechanik nie poczuwa się do odpowiedzialności i nie chce zabrać auta...
Witam Posiadam Opla Zafira A turbobenzyna 2.0 OPC 200KM samochód przestał załaczaczć turbine i stracił moc jeździłem tak może z 1000km i obecnie stwierdziłem zatartą dźwigienkę w turbinie , Zawór sterujący PIERBURG wygląda na dobry, dochodzi do niego jeden wężyk z dolotu , jeden wychodzi na gruszkę sterująca turbinę a jeden idzie z dołu silnika . Moje...
Jak naprawić zatartą kierownicę w turbinie (Octavia 1.9 TDI 110KM). Da sie to jakoś zrobić bez wiekszych kosztów???
Ma za mało wody albo pompa nie tłoczy. 1. Do czyszczenia układ komory ydrostatycznej + wąż komora - miska yjąca (dostępne po zdjeciu lewego boku) 2. Pompa myjąca ma urwaną turbinę, lub jest zatarta i nie tłoczy wody. Moduł jak i grzałkę z termostatem zostaw w spokoju, tam nie masz już czego wiecej szukać.
Po naprawie zalałem preparat do czyszczenia układu wtryskowego Liqui Moly (klient otwarcie przyznał, że leje paliwo od Rusinów) zrobiłem rundę i zostawiłem auto do dzisiaj (prawie 48 godzin). Jakież było moje zdziwienie, gdy dziś rano dosłownie po dotknięciu auto zapaliło?! Zostawiłem go znowu na 6 godzin i dalej pali na dotyk...Nie mam pojęcia...Na...
gdize jest ta pompka myjąca? Widoczna jest po zdjęiu prawego boku, ale by ją wymontować trzeba zdjąć podstawę urządzenia. O ile odbrze interpretuję twój opis, to prawdopodobnie jest zerwana turbina lub zatarta pompa. Jeśli to zerwana turbina pompy myjącej to niestety będzie sporo drożej: https://north.pl/karta/turbina...f24231-...
Witam zatarta kierownica turbiny.
Zablokowana cząstkami stałymi turbina pompy myjącej , zatarte łożyska wirnika tej pompy lub uszkodzenie kondensatora rozruchowego silnika pompy.
Brak smarowania ,lub zatarty wirnik
kierownica turbiny zatarta
Może turbina, zatarta geometria, sterownie podciśnieniem ( wężyki, zaworek podciśnieniowy), nieszczelność, maf sensor, kto to wie co u Ciebie? Diagnostyka tyle razy się pisze o tym samym, nie trzeba od razu lecieć na forum. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
kopci jak mu sie da ostro w rure puszcza czarną chmurkę byłem przed chwilą u kozaka od turbosprzezarek kazał tylko przygazowac i powiedział ze to na bank jest zatarta turbina potem pojechałem do innego ten chociaz połozył palce na wezu cisnieniowym i stwierdził ze turbo jest ok a problem jest w pompie wtryskowej i trzeba ja na nowo ustawiac pod kompem...
Podważ teraz tą część pokrywy z przyciskiem od zwijaka i zdejmij ją (czasami ciężko schodzi), pod nią będą jeszcze 2 wkręty od tej pokrywy z wyłącznikiem. Potem wszystko już zejdzie. Co do grzechotania to często urwana turbina jest jego powodem, wolne obroty i grzanie to zatarte łożyska. Trzeba wymieniać często filtry, zwłaszcza wlotowy.
po zdjęciu kapy zaworowej jedna szklanka popękana a druga zatarta na drugim tloku.Pozdrawiam
Rbiesiada, Wiem, ze trudno wierzyc nie widzac. Sam tez mialem watpliwosci. Rury puchna jesli struktura (wzmocnienie) jest naruszona. Tutaj to nie zachodzi, bo struktura jest w porzadku. To wewnetrzna warstwa gumy sie odkleja na wewnetrznej powierzchni zewnetrznej sciany kolanka 90° tam, gdzie normalnie gorace powietrze z parami oleju uderza scianke...
proponuje sprawdzić wężyki te od białego zaworka nie wiem czy występuje już turbina ze zmienną geogetrią jeśli tak to może być zatarta kierownica pozdrwiam MAPI
Najprawdopodobniej masz kłoopty z turbiną. Czy pamiętałeś o wymianie oleju na czas, nie ma wycieku oleju? Jeśli jeszcze nie została zatarta to lepiej nie jeżdzić w takim stanie bo turbina to droższa sprawa.
Przyczyn może być wiele; -zatarta pompa -zbyt duży luz na panewkach -oberwanie turbiny (wirnik się kręci, turbina stoi) Miałem taki przypadek, widoczny po rozebraniu pompy.
Witam... po latach odpowiem... ale miałem taki przypadek. Mam Boxera 2012 z silnikiem RMR Puma 2.2 HDI 130 koni, przy 145 tys. km (2019 roku) też mi się rozsypała pompa oleju. Turbina się zatarła, silnik ok. Wymieniłem na nową i śmigam dalej. Nie wnikałem, czy to wada firmowa silników, turbinę po regeneracji kupiłem też. Pozdro.
tak, prowadnica moze byc zatarta.
Najpierw sprawdź czy silnik nie jest zatarty.
Zatarte kierownice w turbinie, jedź do fachowca.
Witam. Mam problem z kapryśnym silnikiem od Golfa 6 1,6 TDI 105 km kod CYAC. Na rozgrzanym silniku (od 90 st. C) podczas jazdy zapala się kontrolka "niskiego ciśnienia oleju". Gdy stanę komunikat się wyłącza i sam już się nie zapala, dopiero jak kontynuuje dalszą jazdę znowu się pojawia. Na zimnym silniku i jałowym biegu kontrolka się nie wyświetla....
Chciałem zamknąć temat. Turbina zatarta nie dała się zregenerować .. wg firmy, która regenerowała ją pierwszy raz. Kupiłem drugą, zamontowana została tak, jak nakazywała instrukcja instalacji i karta gwarancyjna. Przejechałem przez weekend około 500km i jest elegancko :) Zarówno wg mechanika, serwisu Volvo i rzeczoznawcy została zamontowana na sucho,...
Sprawdzę to jak najszybciej, przekopałem już z setkę postów i w każdym opisywanym przypadku winny był zawór albo zatarta geometria ja mam nową turbinę i nowy zawór także wszystkie hipotezy sprawdzę ;)
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Może wentylator zatarty. Ten laptop obciążony wyje jak turbina ale w spoczynku i lekkim obciążeniu nie ma źle - albo za dużo od niego wymagasz (to już nie sprzęt pierwszej młodości) albo z chłodzeniem jest coś nie tak. A o pasywnym chłodzeniu zapomnij - jest to jeden z wyjątkowo wadliwych serii pod względem padających chipów.
Mazda 6 2.0Di RF5C, podkładki pod wtryski - przedmuch i w konsekwencji zaklejenie smoka olejowego mazią i zatarcie wału, turbiny itd. (teraz zmienione technologicznie oryginalne podkładki).
Okazało się że pompa była dobrze zrobiona tylko wyciągana z samochodu przez kogoś innego a inny ja zakładał i odwrotnie zakręcił te cybanty śruby (nie wiem jak to się dokładnie nazywa) z otworkami. Ale niestety mimo że pompa podawała paliwo dalej nie zapalił. Mechanik sprawdził turbinę i się okazało że praktycznie się nie kręci co prawda zapalił na...
Zapchany to może być katalizator a nie turbina... turbina może mieć luzy, może być zatarta, może mieć połamane łopatki, zatarte "kierownice" ale nie bardzo wiem jakim cudem mogłaby się "zapchać". Prędkość to sobie weryfikuj z GPSem.
Moge dołączyć się do pytania bo także stanołem przed taką sytuacją. Rozsypał się napęd pompy olejowej przy okazji zatarła turbina mimo że auto zgasiłem pratkycznie po 100metrach. Po naprawie 2miesiące i znowu to samo. Czy mechanik robi mnie w h....................... czy poprostu nie obejdzie się bez wymiany całego układu napedowego pompy olejowej....
Wymontuj silnik i go sprawdź, na pewno nie ma szczotek bo się starły i jest zatarty na tulejkach lub rozleciała się turbina i się zablokował. Zrobisz mu remont i jeśli nie zniszczony jest komutator to będzie ci jeszcze długo działał. Nic nie jest wieczne...
Tak. Czytałem już właśnie sporo o tym. Najbardziej podejrzewam właśnie zawór N75 albo zatarte łopatki turbiny. Przepływkę jeszcze odłączę i spróbuję pojeździć bez przepływki. Komputer zapewne wtedy przyjmnie wartość zastępczą i domyślam się, że auto od początku będzie wtedy mułowate, ale jeśli przekrocze magiczną prędkość przy odłączonej przepływce...
Właśnie zatarł się. Turbina też się zatarła. Do tego pompa olejowa Dodano po 15 Ktoś nasunął mi taki pomysł. Ale skoro ma być to nie opłacalne to rezygnuje z tego. Dzięki za info
Masz panie zatartą trzecia panewkę, był taki przypadek.
przyczyn moze byc wiele,nieszczelnosc na podcicnieniach,zatarta sztanga,dziurawa gruszka,zatarta geometria,uszkodzony n75.. niestety wybrac musisz sam,albo zrobic diagnostyke:D
Witam Wszystkich! mam pytanie odnośnuie silnika 1.9 Auto to Carisma 1.9 did czyli 1.9 DCI, auto z przeznaczeniem na części wersja angielska. Po zakupie okaząło się , że stoi turbo wirnik turbiny nie do ruszenia, auto na początku zapaliło, trochechodzi gaśnie, w bagązniku kilka baniek po oleju. Mam pytanie czy nawet na zatartej turbinie która stoi auto...
Niekoniecznie musi się zatrzeć. Turbina się skończyła i napompowała w cylindry. Tak , tylko to zazwyczaj kończy się ''wyssaniem'' całego oleju z silnika, a co za tym idzie zatarcie.
Pompa i rolki -przebieg 170 tyś(udokumentowany)Pompa zatarta na amen i fioletowe rolki.Głowica nie przeżyła. http://obrazki.elektroda.pl/6123582400_1... I turbina z przebiegiem 140 tyś http://obrazki.elektroda.pl/8024333200_1... To co przyjeżdża to albo zatarta pompa i rolki albo z padniętą turbiną. A pobór oleju 1l na...
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
zobaczymy co bedzie po zapaleniu,z tego co sie dowiadywałem to w aucie włączył sie tryb awaryjny i turbina powinna przetrwać
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mam duzy problem z którym mechanicy nie mogą sobie poradzić a ja jestem już bardzo poddenerwowany że naprawa trwa ponad miesiąc. Otóż samochód (1.9 DCI -2003 Grantoure) po wystartowaniu silnika wskakuje na wysokie obroty, i brak mu mocy pod czas jazdy - silnik 120KM, podobno gazy na wylocie na rurze wydechowej...
MAM AUDI 2005R 2,0 TDI 290 TYŚ PRZEB. ODRADZAM CHYBA ŻE MACIE SPORO KASKI. JA JUŻ ROBIŁEM 1 TURBINA 2 WTRYSKI 3 POMPA OLEJOWA CAŁA ZATARTA 4 ROZRZĄD 5 ZAWIESZENIE SZROT ZA 45TYŚ ALE IGŁA BĘDZIE NA ALEGRO
siłownik ten co jest przy turbinie jest dobry przewód jest szczelny geometria nie jest zatarta tylko wyskakuje błąd sterownik geometrii turbiny i jak ten błąd wyskoczy to dziwne jest to że podczas jazdy jak jade to turbina normalnie tłoczy powietrze tylko jakby pedał gazu nie działał na pełnym obciążeniu turbina daje 3 bary.
Zwróć uwagę czy działa ci turbina , powinieneś to czuć po przekroczeniu pewnych obrotów podczas dynamicznej jazdy. W golfie III z silnikiem 1.9 tdi 110 km też tak mieliśmy i byłm problem z zatartym ciengnem od turbiny i też wystąpiło to nagle, chyba że wina po stronie elektroniki lub przepływomierza.
Objaw taki jak by turbina przeładowywała . Jak wyłączysz i włączysz zapłon to powinien normalnie jechać do ponownego przeładowania. Najlepiej zrobić diagnostykę bo bez tego to nikt ci nie powie co się dzieje , przyczyn może być kilka. Przepływka , podciśnienia , N75 , EGR , zatarte kierownice w turbinie , itp.
Co należałoby sprawdzić? Jak już kolega wyżej wspomniał, grząłka i pompa to dwa osobne elementy. Dla Ciebie obiektem westchnień będzie pompa myjąca. Na 98% zatarta po wycieku na uszczelnieniu turbiny.
Ciśnienie czego, oleju czy sprężania? Opiłki mogły właśnie być z zatartej turbiny bądź z panewki. Dodano po 4 Od strony rozrządu jest pierwszy Nie w tym silniku. Rzeczywiście w Renault musi być zawsze coś dziwnego, chociaż u mnie w Megane najpardziej wywalona była panewka od strony sprzęgła.
Tego się nie da "przestawić". Raczej typowy overload turbiny. Albo sztanga nie pracuje albo kierownice zatarte. Nie chce być złym prorokiem ale bez dalszej diagnostyki stawiałbym właśnie na uszkodzoną turbinę nadającą się do wymiany lub regeneracji. Należało by zrobić diagnostykę turbiny, filmy pokazane są na necie.
1km bez oleju !!!! . Szukaj drugiego słupka lub silnik do remontu. Przytarłeś silnik. Nie koniecznie beż oleju. Bo pod domem jeszcze mialem ładna kałuże. Poprostu miska się rozwaliła i się lało. Dodano po 1 Z swojego drobnego doświadczenia w tym kierunku, biały dym z wydechu występuje gdy masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Poczytaj trochę o tym...
potrzebuje pomocy? powyżej 2500obr/min na 5 biegu turbina wyłącza się i przechodzi w tryb awaryjny po, wyłączeniu silnika i odpaleniu jest ok. aż do 2500 na 5 biegu i znowu to samo! w srrwisie powiedzieli że jest zatarta kierownica turbiny ale jest już to zrobione i chodzi od obrotów, zamyka i otwiera ale to niebyło to , był wymieniony też przepływomierz...
Witam Jezeli po odpaleniu ma moc do pierwszego dobrego dmuchniecia turbiny to masz zatarta geometrie turbiny w pozycji pompowania i nie rozladowuje. Po przekrocziniu ok1,8 bara odcina dawke paliwa
Do tego sprawdź czy łopatki są na miejscu i czy turbinka się nie ukręciła (nie powinno się dać jej ściągnąć z ośki i nie powinna się na niej swobodnie kręcić 360 stopni). Tylko nie ciągnij za mocno bo wyszarpiesz cały wirnik razem z przednim łożyskowaniem ;) Przy kręceniu turbiną powinno dawać się odczuwać skokowy sprężysty opór co 180 stopni. Jeśli...
zatarty zawór turbiny ,lub uszkodzonay przepływomierz .pozdrawiam
Sprawdził turbinę niby coś się nie załącza, A to tam jest jakiś włącznik/wyłącznik turbiny? Jedź do prawdziwego mechanika, bo póki co to u niego nie byłeś. Po objawach, to możesz mieć zatarty tłoczek przestawiacza kąta.
Zastanawiam sie co moze byc przyczyna tej usterki. Jeśli jest zasilana to owszem, pompa :) Wymontuj, zobacz czy turbina nie zablokowana i czy całość nie ma luzów albo nie zatarta.
Zrób logi statyczne i dynamiczne wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.W moim szaraku (silnik ten sam czyli AUY)były zatarte kierownice w turbinie i tylko po logach udało się szybko ustalić przyczynę.Na tym forum są specjaliści którzy na pewno pomogą pod warunkiem, że będą mieli się na czym oprzeć.
Niko , te zdjęcie to zgroza ! Jak pseudo ekologia potrafi załatwić silnik ! Masakra , szok , masz szczęcie ,że nie zatarłeś silnika , turbiny , rób porządek z tym badziejstwem zanim zniszczy ci to silnik
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
jesli chodzi o nangłe schłodzenie po ostrej jeździe to możesz sie pożegnać z turbina . gwarantowane peknięcia turbiny lub zatarcie łopatek. turbina schładzajac się powoli schładza się równomiernie. natomiast schładzając jakimis wynalazkami tylko korpus to łopatki są gorace i zaciskaja sie w korpusie turbiny. przy żeliwnym korpusie może dojść do jego...
Wczoraj zdjąłęm ramie łączące turbine z modułem sterującym w celu sprawdzenia czy kierownice turbiny są zatarte czy chodzą ciężko i okazało się, że są luźniutkie chodzą leciutko. ale rozłozyłem też moduł sterujący i nie widziałem w środku żadnych uszkodzeń zimnych lutów itp. ślimak i membatki są ok nie są zatarte też chodzą lekko. i teraz nasuwa się...
Wszystko - popękane pierścienie, zatarty/ przegrzany silnik, tak jak wynika z postu maciej123 uszkodzona turbina. Ale skoro jechałeś ze świecącą kontrolką oleju, to dociekanie możesz obie darować - prawidłowa naprawa tego silnika będzie równa cenie samochodu.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... "mam Peugeota Boxera 2.2 hdi 130 KM silnik ford Euro 5 rok 2012 . Auto zrobiło ok 250 tys. i rozsypała się pompa oleju (wysypały się łopatki ) i zatarł się silnik oraz turbina . " Pompa tego typu co w OM651 tutaj problemem są wypadające połamane łopatki, które trzeba dokładnie usunąć z kanałów...
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę...
Pytanie: auto to samo..........czy zatarta geometria turbiny może doprowadzić do uwalenia nastawnika i błędu 013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724) P3348 - 004 lub 005 - Electrical Malfunction...? Geometria nie żywa, po odpięciu cięgna i przekręceniu zapłonu dźwignia wykonuje dwa ruchy jednak po odpaleniu testów wykonawczych...
jedz do elektronika niech popatrzy w bloki na dynamicznym i wszystko będzie jasne. A mogła paść przepływka n75 zatrzeć się turbina (kierownica jeśli jest) i wiele wiele innych
sprawdź czy po odpaleniu silnika podciśnienie wciągnie tą "dźwigienkę" jeśli nie to sprawdź podciśnienie lub zatarta dźwignia w turbinie
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi. Nadmierne doładowanie powstaje gdy , łopatki kierownicy turbiny nie zmieniają poziomu w stosunku do obrotów silnika. Zaistniałe wtedy zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym musi został rozładowane w celu nie uszkodzenia układu,...
Problem wygląda tak: Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?
Juz znalazłem jak mają byc połączone te piny. Patrząc na maskę samochodu i widząc czujnik,to z lewej strony powinien byc sygnalowy, srodek: masa, prawy: zasilanie. Mam zasilanie 5V, masa jest OK, a na sygnałowym przewodzie daje mi ciagle 1,3V niezależnie od wcisniecia gazu. Czyli czujnik uszkodzony? Mozesz miec przedmuch taki ze czujnik nie zareaguje...albo...
Witam, posiadam Audi A4 B7 1.8T BFB. Diagnoza: Zatarte wałki rozrządu zaczęły oddawać opiłki do układu smarowania olejem czego efektem jest turbina nadająca się do regeneracji oraz całkowita regeneracja głowicy. Szukam wałków do tego silnika bo dosyć ciężko je znaleźć. Nie chcę pakować się w używane dlatego proszę o pomoc gdzie takie wałki mogę dostać?
Michu10 sugerujesz więc uszkodzenie turbiny? (zatarcie). Miałem podobny problem w Oplu Astrze ale tam uszkodzony był sterownik.
Nie ma takiej możliwości żeby odłączyło turbinę, no chyba że się zatarła.
trzeba tylko postawić pytanie czy była to wina N75 czy zatartych łopatek w pozycji full doładowanie - bo wtedy nawet sprawny N75 nic nie pomoże; Igy1 - fajny materiał instruktażowy !
Obstawiam, że się zatarła.
kolego niestety twoja turbina chce duzo pompować ale coś ją hamuje dam ci rade zmien tunera bo ten sie nie zna na modyfikacji edc16
Witam, oto co mozna znalezc na innym forum. Sa to przyklady jak sie okazalo jazdy na 100% OR lub mieszankach bez instalacji i oleju silnikowym MINERALNYM!!! Cytat: Passat 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od miesiąca) - Volvo 850 2,5 TDI: uszkodzona pompa wtryskowa (na Kujawskim od 50 tys. km) - Astra 1,7D: smalec pod pokrywą zaworów, 12h...
Tam niema sondy lambda , wiec to napewno nie to . Tak jak pisal Pontus przewody od turbiny sprawdz ,recysrkulator tez > Najprawdopodobniej masz cos nie tak z turbina , szczegolnie jesli piszesz ze przy 3000 obr. najbardziej zaczyna kopcic. Mozesz miec uszkodzony zawor regulacji cisnienia turbodoladowania , albo sam zawor elektryczny , albo zatarte ciegno...
Witam Mazda 6 2003r 2.0CIDT 100kW. W Holandii poszła turbina chłopcy wymienili na nową. Po przejechaniu 1500km turbo zatarte. Oczywiście okazało się że podkładki pod wtryskami, smog niedrożny, ciśnienia nie mierzyłem. Po zrobieniu podkładek,wyczyszczeniu silnika z syfu i zalania nowym olejem (5w30) Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i przy 1000obr/min...
Witam Mam pytanie do fachowców od turbin i mechaników. Kolega przyprowadził auto z uszkodzoną turbiną. Łopatki zaczęły trzeć po obudowie. Wirnik nie ma luzu nie jest zatarty. Ale jest krzywy. Jest to już drugi raz odebrane turbo po regeneracji. Przejrzałem układ nie ma syfu nie ma paprochów. Ciśnienie oleju ok, nie ma żadnych silikonów itp., ale jest...
Awaria turbiny ? Kolego kiedyś naprawiałem takie auto w którym uszkodziła się turbina . Niestety kierowca kontynuował jazdę . Po wymianie turbiny okazało się ,że silnik nie trzyma ciśnienia na ciepłym silniku. Moim zdaniem przyczyną była utrata części oleju po uszkodzeniu turbiny co spowodowało trwały brak ciśnienia oleju.
Witam, chciałbym sprawdzić sterownik turbiny scanii XPI Euro 5, czy ktoś wie jak to zrobić ? Błąd który się pokazuje w EMS to 5771, mechaniczne zatarcie zmiennej geometrii, turbina była rozebrana i czyszczona po zamontowaniu nic się nie zmieniło.
jak na moje z tego co piszesz to przez pompę vacum do silnika dostawał się ropa rozrzedzając olej, potem przez to padła turbina (brak smarowania, uszczelniacze zaczęły przepuszczać ropo-olej) i rozbiegało silnik. Motor jest pewnie zatarty na amen i stoi na dębowo. Vacum pompę montowałeś nową? Dodano po 5 Kolego uszczelka pod głowicą. Zlej olej to się...
Po co do warsztatu. Jeżeli jesteś w Niemczech to cię wyśmieją. Tam nie regenerują turbin jak u nas tylko kupują nowe. Jedź sprawdzaj olej co np 300-400km Kontrolkę oleju obserwuj i temperaturę silnika. Jedź silnika nie zatrzesz.
Już wyżej napisałem od czego wypadało by zacząć. Pompa do sprawdzenia czy nie jest zatarta lub nie ma urwanej turbiny.
Z tym gaszeniem silnika to miałem na myśli, to że jak go zgasisz to powinno być słychać turbinę która rozpędzona schodzi z obrotów i w końcu się zatrzymuje. Jeśli jest zatarta to niebędzie jej słychać, bo stoi, można to sprawdzić poprzez obrót jej ręką ale do tego trzeba coś rozkręcić. Nieszczelność przewodów wydechowych i dolotowych od silnika do turbiny...
Witam mam problem z silnikiem ACV 2,5tdi interculer, w czasie jazdy spada moc w tym czasie po dodaniu gazu do dechy na obrotomierzu pokazuje tylko 2000 obrotów na minute , po chwili jazdy prędkośc spada do 80 km na godzine po przejechaniu pewnego odcinku moc wraca i za jakiś czas znowu to samo , co to morze byc podejrzewam że to przepływomierz lub zatarta...
Witam podmień kolego N75 co do turbiny to mogły zatrzeć prowadnice lub jak to woli kierownica turbiny. Jeśli chcesz sprawdzić (tak na oko) czy turbina podaje ciśnienie to złap za wąż idący od intercuoler do kolektora ssącego czy twardnieje przy dodaniu gazu.
Sprawdz czy łopatki turbiny sie kreca na stronie ssacej i wydechowej ,czasami zaciera sie i strona ssaca sie obraca a strona wydechu gdzie jest napedzana stoi bo jest wirnik zatarty i pekniety w polowie ,wcale nie musi wyciekac olej . Dodano po 1 co znaczy ze jest turbina przezroczysta?
Kolego sprawdz czy zawór turbiny nie jesy zatarty
turbina zatarta sprężarka zatarta scania zatarta
przebarwi kolor swiatła dzienne schemat multiswitch naprawa
klimatyzator midea klimatyzator midea
ESP8266 programowy reset – ESP.restart(), esp_restart(), MicroPython, AT+RST Opticum HDTV 5800 S – wyszukiwanie polskich kanałów na Hot Bird 13°E, konfiguracja LNB, lista transponderów